eitaa logo
رب الناس/بقلم علیرضا کمیلی
2.9هزار دنبال‌کننده
57 عکس
35 ویدیو
2 فایل
خاطرات و تأملات علیرضا کمیلی @komaili فعال عرصه بین الملل و عضو اتحادیه امت واحده محقق عرصه های دینی اجتماعی و تشکلی
مشاهده در ایتا
دانلود
🧨 جریان «نوحجتیه» با چفیه ظهور کرده است! اینکه امام در آخرین متن مکتوب خود یعنی «منشور روحانیت»، خطر جریان نفوذی متحجر را تا آن حد بالا می‌برد و تاکید می‌کند که استعمار نفوذی های خود را تا حد مرجع رشد داده است یک نگرانی فرعی است یا مهم؟! اگر مهم است چرا دغدغه هیچ یک از بچه های انقلاب نیست و طلاب حوزه علمیه نسبت به آن هیچ عکس العملی ندارند؟! دلیل اصلی این است که این حضرات هم در ظاهر با ریش و چادر و عمامه و حتی چفیه و عکس آقا هستند و در «مناسک مذهبی» با جریان انقلابی اشتراک دارند و تشخیص آنها کار آسانی نیست مگر آنکه ملاک اصلی تمایز این دو را بشناسیم. 👈 ملاک اصلی تمایز چیست؟ بروید به صفحات اینها و ببینید آیا پس از خواندن دهها مطلب آنها اگر دشمن اصلی شما «استکبار جهانی» و «آمریکا و اسراییل» شد بدانید که تمایز اصلی یعنی «اولویت شناسی» را درک کرده ولی اگر خواندید و مهمترین دشمن شما «اهل سنت» یا دیگران شد شک نکنید که آن جریان نوحجتیه است. حال برخی از آنها می دانند و مواجب بگیرند که می شود از اینکه صبح تا شب بدون شغل در اینترنت فعالیت می‌کنند و کارشان «بانی» دارد، آنها را شناخت و برخی هم جهل دارند و سرباز بی جیره مواجب این جریان شده اند حتی اگر دل در گرو انقلاب داشته باشند و چفیه هم بیاندازند! راه حل این است که از ظاهر بگذرید و به این ملاک یعنی «اولویت فکری» نگاه کنید. از برچسب خوردن توسط این جریان دروغگو هم نترسید چون خود امام می گوید اینها به ما برچسب «وهابیت و بدتر از وهابیت» می‌زدند و آقا می گوید اینها به ما می‌گویند شما «سنی» شده اید! و علی الله فلیتوکل المتوکلون... 📍 @komeilialireza
👈 چرا تبعیت سیاسی از اصلاح طلبان برای اهل سنت، هم غیرواقعی هم مضر است؟! مگر می شود جامعه دین مدار اهل سنت ایران با نظرات مدرنیستی اصلاح طلبان همراه باشد؟‌ خوب به یاد دارم که یکی از مولوی های استاد در مسجد مکی زاهدان وقتی یکی از یادداشت های محمد قوچانی را خوانده بود نگران از مضمون آن گفت اینها دارند به کدام مسیر می روند؟! و من گفتم خب شما رای میدهید و فکر میکنید همفکر خود را برگزیده اید! چند سال قبل در گروهی که جمعی از سیاسیون اهل سنت بودند مطرح کردم که من اگر جای شما بودم بدنه هایی از اهل سنت دارای فکر اصولگرا را به بدنه سیاسیون این جریان متصل می کردم تا هم سوء برداشت ها را کاهش دهم و هم از آن طریق, فشارهایی که گاها اعمال می‌شود را کاهش دهم که جناب رحیمی جهان آباد به من توپید که پیوند ما با اصلاحات هست و بس! من البته درباره ایشان تعجب نکردم ولی مانده بودم با دهها دوست مذهبی سنی مذهب خودم چه کنم که میدانم با رویکردهای غربگرایانه اصلاحات همراه نیستند ولی در سطح نخبگان آنان تلاش مناسبی برای پیوند با اصولگرایان نشده است! سالها قبل در یادداشت هایی با عنوان «چرا فکر تقریبی به جریان سیاسی ربط ندارد؟» با ذکر مصادیقی از افراطیون مذهبی اصلاح طلب و معتدلین اصولگرا نشان دادم که اتفاقا در هر دو بدنه سیاسی، تند و کند وجود دارد و اگر مبنای حرکتهای اجتماعی ما, «اندیشه» و نه «قومیت یا مذهب» باشد خواهیم توانست با هم کار کنیم. من البته می‌فهمم که برخی رفتارهای امنیتی و بی مهری های سیاسی، اهل سنت را گله مند کرده است ولی اصل مسأله را عدم وجود «ارتباطات» جدی و منظم بلندمدت میدانم. باید از تعصبات قومی و مذهبی عبور کرد و به «کنش سیاسی طبیعی» که همانا انتخاب مبتنی‌ بر صلاحیت های کاندیداهاست نزدیک شد خواه گزینه اصلح، اصلاح طلب باشد خواه اصولگرا! من رای تقلیدی و تعبد محض را نوعی توهین به شعور جامعه میدانم چه مروج آن شیعیان باشند چه اهل سنت! 📍@komeilialireza
📜 جلیلی کتاب خوار است! کتاب «اطلس رهبران» که بیش از ۵۰۰ صفحه است را به دکتر رساندیم. دو روز بعد دیدم خط کشی شده و حاشیه نویسی شده تمام شده بود و نسخه ای را به رهبری هم رسانده بودند. کتاب «زندگی من» از گولدا مایر ۶۰۰ صفحه است. دوستی که به ایشان رسانده بود می‌گفت چند روز بعد تماس گرفتند که آیا فایل آن را می‌شود داشته باشیم؟ پرسیدم چرا؟ گفتند چون میخواهیم خلاصه آن را به رهبری بدهیم و همین کار را هم کردند و معتقد بودند باید همه مسوولان کشور این کتاب که شیوه های تشکیل رژیم صهیونسیتی را به خوبی نشان داده است، بخوانند. من این نوع کتاب خوانی را فقط در رهبری انقلاب دیده بودم. واقعا فهم انسان تابع همین عمق همه جانبه است و بدون فهم اساسا شرط لازم تصمیم گیری هم وجود ندارد. بیست سال قبل کتاب «چیستی علم» ترجمه دکتر سعید زیباکلام را به ما معرفی کرده بودند. دو سه روز پس از طوفان الاقصی جلسه ای بود که جناب جابری انصاری هم حضور داشتند. گفتند: «این کتاب خاطرات منیر شفیق که شما زحمت ترجمه آن را کشیدی به خوبی نشان میده که چطور یک انسان مجاهد فلسطینی از نگاه چپ به اسلام گرایی کوچ کرده است.» کتاب ۶۵۰ صفحه است. همان جا این تعبیر را هم کردند که «این اتفاق وجودی است هم برای جبهه ما هم برای رژیم» بعدا این تعبیر را از آقا در دیدار با نبیه بری شنیدیم. از همه عجیب تر برایم معرفی کتاب «فلسفه فیلم» استاد احمد رضا معتمدی بود. کتاب سنگینی است ولی دکتر خیلی خوشش آمده بود و به برخی معرفی هم می کرد. کتاب بیش از ۶۰۰ صفحه است. 📍@komeilialireza
📭 برنده صندوق انتخابات چه کسی خواهد بود؟ گرچه این نوع تحلیل ها باید به آمارهای دقیق تری مستند شوند ولی ناظر به آمارهای گذشته می‌توان نوعی برداشت عمومی از رفتار سیاسی جامعه ایرانی ارایه داد: انتخابات ۹۶ که به انتخاب لب به لب روحانی منجر شد با مشارکت ۷۳ درصدی جامعه همراه بود. انتخابات گذشته هم که با مشارکت کمتر از ۵۰ درصدی جامعه همراه بود بدلیل عدم وجود رقابت جدی یا این تصور در بخشی از جامعه بود که رییس جمهور از قبل انتخاب شده است! آنچه در ماجرای مهسا امینی رخ داد و موج تحریم انتخابات، اثری منفی بر قشر خاکستری گذاشت اما جریان اصلاحات که فکر می کرد شهید رییسی دو دوره ای می شود با شهادت ایشان و پس از حدود هفت سال بنا دارد تا نقشی موثرتر در انتخابات بازی کند و با تمام قوت وارد شده است. حدود ۲۵ درصد جامعه که همواره در انتخابات حاضر نمی‌شده ولی اصلاحات حالا با مشکل جدی اعتمادسازی مجدد در بدنه ای که حد فاصل ۵۰ تا ۷۰ درصد را پر می‌کنند روبروست. اگر این مخاطب به میدان بیاید اصلاحات می تواند امیدوار به پیروزی باشد هر چند بنظر من روحانی قابلیت اجماع سازی در بدنه سنتی جامعه را نیز داشت و پزشکیان کمتر حامل‌ این معناست. بعید است اصلاحات با همه توانی که به میدان آورده بتواند اعتماد مردم را مجددا کسب کند چون هم تجربه عملکرد روحانی بسیار بد بود و‌ هم ناامیدی القایی از ماهواره و موج تحریم انتخابات همچنان حاکم هست. اصلاحات باید بتواند هم آن بیست درصد را زنده کند و هم نیمی از پنجاه درصد دیگر را با خود همراه نماید که کاری سخت است لذا یحتمل رییس جمهور بعدی از میان جلیلی و قالیباف خواهد بود و فعلا وضع جلیلی بهتر است. لذا در صورت وجود مشارکت ۵۰ درصدی و حتی بالاتر اگر جلیلی و قالیباف بمانند هم پزشکیان نمی‌تواند پنجاه درصد آرا را از آن خود کند اما در صورت مشارکت بالاتر مردم، حضور همزمان جلیلی و قالیباف به کمک او خواهد رفت. یادمان نرود که امسال انتخابات شوراها که عامل حضور مردم در پای صندوق های رای بخاطر وجود یکی از نزدیکان در میان شوراها بوده را هم نداریم و بعید است مشارکت بتواند به عددی بالاتر از ۵۰ برسد. والله اعلم! 📍 @komeilialireza
💌 اندر حکایت حمایت چهره ها! این روزها خبر حمایت این و آن به گوش می رسد. یادم هست انتخابات سال ۷۶ کلا همین حمایت ها محور فیلم های تبلیغاتی کاندیداها بود ولی در سطح مراجع و علمای بزرگ ..کلی مرجع از جناب ناطق نوری حمایت کردند و برخی هم از جناب ری شهری و اندکی هم از سید محمد خاتمی... 👈 اصل این اقدام، ضد آگاهی است. ضد رشد است!‌ چرا؟ چون چه عالم چه سلبریتی وقتی بدون بیان دلایل خود، صرفا به حمایت می‌پردازد، گرچه شاید به رای بخشی از جامعه جهت بدهد ولی باعث رشد نمی‌شود! برخی چنان اعلام موضع می‌کنند تو گویی نظرشان حجت است! اینها هنوز نفهمیدند که در نگاه انقلاب اسلامی «انتخابات موضوعیت هم دارد نه فقط طریقیت» یعنی انتخابات صرفا محملی برای انتخاب یک فرد نیست و اتفاقا کلاس درسی برای فهم «مسایل مهم کشور و حکمرانی» است. اینکه برخی خواص جامعه ادله خود را توضیح میدهند خیلی خوب است و اتفاقا معلوم می شود برخی افراد که یک عمر برای مردم از «حجیت برهان و ادله قطعیه» سخن گفته اند با چند «اماره ظنیه» جمع بندی می‌کنند و بجای گفتگو بر سر ادله قطعیه، ارجاعات عاطفی و ظنی را به میدان می کشند! ولی خب همین طرح ادله، باعث ایجاد زمینه نقد و گفتگو و رشد جامعه است و جای شکر دارد و سطح تفکر سیاسی نخبگان و مردم را رشد خواهد داد. 📍 @komeilialireza
🚨 جلوی سوء استفاده سیاسیون از قومیت و مذهب را بگیریم! دوباره انتخابات شد و سوء استفاده تحقیرآمیز و فریبکارانه اصلاح طلبان از گسل‌های قومی مذهبی آغاز شد!‌ کسانی‌ که همه عمر سخنی از اهل سنت و بلوچ و ترک و کرد به میان نیاورده اند حالا غمخوار همه آنان شده اند که زشت بودن آن هویداست! 👈 ولی سوال من این است که اساسا چطور می شود قابلیت این موضوعات برای سوءاستفاده افراد داخلی و خارجی را از بین برد؟ پاسخ معلوم است: اجرای عدالت و رفع تبعیض که لازمه تحقق واقعی آن هم اصلاح نگرش های‌ افراطی است! اینکه در برخی نقاط کشور مثل سیستان و بلوچستان توسعه نیافتگی وجود دارد الزاما بخاطر «تبعیض» نیست هر چند در برخی مدیران بومی ممکن است این نگاهها نیز باشد ولی احساس اقلیت ها از آن وضعیت به محرومیت ناشی از تبعیض قومی یا مذهبی می گراید که راه حل آن ایجاد توسعه و اجرای عدالت است. اما برای اینکه رفتارهای اجتماعی و سیاسی اقوام و مذاهب نیز با یکدیگر بهبود یابد، باید هم جلوی افراطیون آنان با قوت ایستاد و اجازه تحریک احساسات مذهبی یا قومی را به هیچ وجه نداد و هم با کارهای فرهنگی، نگرش های دوقطبی ساز و واگرایانه قومی یا مذهبی را به حاشیه راند که در اینجا نقش اهالی معتدل فکر و هنر و کنش‌گران وحدت معنادار می شود. امیدوارم با تلاش همه به روزی برسیم که که کلمات سنی و کرد و بلوچ و... هیچ احساس تمایز یا اقلیتی را برنیانگیزد. آمین! 📍 @komeilialireza
🧰 عقلانیت جلیلی یعنی این! وقتی دکتر جلیلی در مناظرات تاکید کرد که من حتما «برنامه هفتم توسعه» را اجرا خواهم کرد برخی که منتقد برنامه هستند این تاکید را نوعی، رویکرد تکنوکراتی و همراهی با وضع موجود خواندند! همچنین برخی دیگر، تاکیدات ایشان بر طرح های کارشناسی را غرب زدگی می نامند! ایشان در عین داشتن فهم تمدنی و دینی از انقلاب و حفظ رویکرد انتقادی نسبت به رویکردهای لیبرالیستی برنامه های توسعه سابق که آنها را مورد نقد نیز قرار داده، خود را پایبند به قانون کشور می داند و تخطی از آن را خلاف تعهد شرعی خود به نظام می‌پندارد. نمی توان کشور را معطل کسانی‌ کرد که مدعی رویکردهای دینی هستند ولی طرح عملیاتی در بساط ندارند. همین رویکرد، زمانی که یک جریان فکری در قم بشدت برنامه بیست ساله را رد کرد از طرف رهبری مطرح شد و تاکید شد که این سند ملی و راهبردی، نتیجه توان کارشناسی موجود کشور است و نظرات انقلابیون بر آن حاکم بوده است لذا نباید بدون وجود جایگزین، آن را تخریب کرد و در عین حال باید نظریه پردازی دینی را تقویت نمود. گرچه او نیز رویکرد انتقادی به برنامه هفتم دارد ولی این پافشاری بر لزوم اجرای این سندهای بالادستی قانونی و مصوب کشور نشانگر «رویکرد عقلانی» او به ساز و کارهای موجود در کشور است. این دقیقا خلاف همان تصویری است که عده ای از جریانات مخالف وی قصد دارند از او بسازند. در سالیان مدیریت شورای امنیت ملی کشور نیز بعضاً مواضعی از ایشان نسبت به برخی پرونده های منطقه ای مثل یمن و بیداری اسلامی و... دیدم که منطبق بر تصمیم جمعی نظام بود هر چند ایشان شخصا انتقاداتی به آنها داشت ولی از مدیرانی نبود که اگر با تصمیمی مخالف هست آن را اجرا نکند. انصاف گوهری است نایاب که خصوصا در زمانه انتخابات باید بروز کند والا منطق «هدف وسیله را توجیه می‌کند» جواز هر کاری می دهد! 📍 @komeilialireza
📉 آغازی بر نقش آفرینی سیاسی مردم و پایان پدرخواندگان سیاست! بعد از انتخابات ۹۸ که مشارکت کمتری را شاهد بودیم دکتر جلیلی را دیدم. گفتند: «زمان شاه رفته بودم توی خیابان دیدم یک سری عکس روی دیوارهاست. کسی نمی‌دانست ماجرا چیست. پرسیدیم گفتند ظاهرا انتخابات است!! یعنی وضعیت رای مردم اینطور بود و کاملا نمایشی...» و ابراز نگرانی‌ جدی کردند که مبادا مردم حالا نسبت به این مسأله بی تفاوت بشوند. چون باور دارند جمهوریت پایه مشروعیت ماست. از سال ۷۸ و خصوصا ۸۲ که در مشهد کاندیدای مجلس شدند حرف شان این بود که: «نمی شود علت محدثه انقلاب حضور مردم باشد و علت مبقیه نه! یعنی چون این انقلاب با حضور مردم شکل گرفته با همین حضور هم تداوم خواهد داشت پس‌ یک عنصر حیاتی است» و سم مهلک این حضور واقعی را جریانات سیاسی می‌دانستند که مردم را عملا از «انتخاب واقعی» حذف میکنند. خود ایشان هم همان سال با وجود رای بسیار بالا، توسط یکی از همین لیست های سیاسی فاسد که بنام «هو المطلوب» توزیع می شد از مجلس بازماندند و با وجود رزومه ملی در لیست سیاسیون قرار نگرفتند هر چند تلاش چند جوان نوپا شگفت انگیز بود! البته حالا همان نوپاها بزرگ شده اند و کاندیداهای آنان کاملا به مجلس راه یافته اند. در این زمانه تحول سیاسی و بازنشستگی پدرخوانده ها، حضور جلیلی زمینه ساز جوان شدن حاکمیت و پایان پیران سیاست و تکنوکرات های بدنه دولت که از پیوند قدرت و ثروت منفعت فراوان برده اند خواهد بود انشالله. 📍 @komeilialireza
💎 درباره عشق نوجوانی ام... برای یک نوجوان، گرچه پهلوانی و کندن درب خیبر خیلی جذاب است ولی اینکه همان شخص هم زمان، برای دل خوشی کودکان ایتام شهدای جنگ ها، به آنان سواری می دهد مسأله را جذاب تر می‌کند و نوعی تناقض را در ذهن او می‌کارد چرا که تصویر عرفی از جنگجو، خشونت است نه اینقدر عطوفت! کم کم که بزرگ تر می‌شدیم کتاب هم می خواندیم: «علی علیه السلام» اثر شهید دکتر علی شریعتی، تصویر شور انگیز دیگری نسبت به آن مرد بزرگ ایجاد کرد. اثر گرانسنگ «فروغ ولایت» آیت الله سبحانی و اثر خواندنی «جاذبه و دافعه علی» از شهید مطهری و چندین کتاب دیگر هر کدام شناختی متفاوت رقم می‌زدند و نهایتا هم مجموعه «الحیات» و «نهج البلاغه» که مملو از معارف بلند و نکات دقیق زندگی‌بخش بود. خدایا! تو شاهد باش ما از کودکی و نوجوانی عاشق این انسان کامل شگفت انگیز شدیم. عدالت را از او آموختیم و وحدت خواهی را در سیره و کلام او شناختیم. اینکه خطر متحجران را بفهمیم و از بیان حق و هزینه دادن برای آن نهراسیم را خود او برای ما مشق کرد. ما از علی ع آموختیم که باید مدافع مظلوم باشیم و در این راه، قومیت و مذهب نشناسیم. ما از او آموختیم که علوی حقیقی امروز، غزاوی و قسامی و جهادی و حزب اللهی است. ما را در راه عشق این الگوی قدسی زمینی ثابت قدم بدار! آمین! 📍 @komeilialireza
💎 آیا می شود ساختار اداری فشل کشور را کارا کرد؟! وقتی دوره معاونت اروپا و آمریکای وزرات خارجه تمام شد در شورای عالی خدمت دکتر جلیلی رسیدم. از ایشان پرسیدم بنظر شما کارایی وزارت خارجه چطور بهبود خواهد یافت؟ این سوال بنظرم مهمه چون مانع جدی کارایی کشور، ساختار اداری اجرایی فشل کشور ماست! نکات مفصلی را گفتند از جمله اینکه: «در مورد خاص وزارت خارجه باید به برخی حقوق داد ولی سر کار نیایند چون مانع کار واقعی هستند!! در نیمه دیگر باید دنبال نیروهای توانمند گشت. من این کار را کردم. جلساتی را با کارشناس، کارشناس ارشد، مدیر گروه، مسوول میز، رئیس اداره، معاون و...که در وزارت خارجه هست برگزار میکردم که شرط شرکت در آنها، ارائه تحلیل مکتوب از منطقه محل کار بود و آنجا به مباحثه می پرداختیم. مسوولان رده بالاتر، شرط ورود به جلسه که تهیه تحلیل مکتوب بود را نوعا رعایت نمی کردند. بعد از مدتی، با شناخت دقیق کل کارشناسان تا معاونان، جای برخی را که توانمند بودند و بدلایل نوعا غلط مورد بی مهری واقع شده بودند را عوض کردم! به این ترتیب، به پنج تا ده درصد هم تزریق نیرو لازم داریم و نیاز نیست اتوبوسی آدم ببریم و بیاوریم!» ایشان معتقدند علاوه بر لزوم کوچک سازی و اصلاح ساختارهای اداری اجرایی بزرگ کشور می توان با بدنه توانمند موجود در همین ادارت هم کارآمدی را افزایش داد. داشتن سابقه اجرایی از پایین ترین تا بالاترین رده، شناخت دقیق فرآیندهای اداری کشور را نصیب ایشان کرده که به راه حل هایی برای عبور از بروکراسی انجامیده است. 📍 @komeilialireza
🤝 درباره ترکیب‌ «محمدباقر جلیلی»! با عنایت به تاکید مجدد رهبری باید گفت که بخشی از جامعه حتما به دنبال تداوم مسیر شهید رییسی است و آن را درست یا غلط در دکتر قالیباف نمی بیند. با ماندن همه کاندیدها دور دومی شدن انتخابات قطعی است و بعید نیست بین پزشکیان و یکی از آقایان جلیلی یا قالیباف باشد. بدنه فعالی که جان خودش را هم برای انقلاب میدهد در ستادهای دکتر جلیلی است و اینها حاضر نیستند برای قالیباف بدوند. رای آنها به ایشان در صورت لزوم، متاسفانه از باب «دفع افسد به فاسد» خواهد بود! لذا در صورت مواجهه قالیباف و پزشکیان بعید است تیم های فعالی که روستا به روستا می‌روند تا رای مردم را جلب کنند تشکیل بشود و این عامل خطرناکی است. گرچه پزشکیان آنقدر رای ندارد که دور اول را ببرد و عدم اجماع اصولگرایان مضر نیست ولی در دور دوم، حدود ۳۰ درصد جامعه قطعا با نماینده انقلابی است و دیگران در تردید به سر خواهند برد لذا این بدنه پویا نقش مهمی را ایفا میکنند که در صورت حضور جناب قالیباف خوف آن می‌رود که آنان بی تفاوت بمانند و اقدام درخوری نکنند. شخصا قالیباف را فاسد نمی دانم هر چند از ضعف های او نوشته ام ولی بدنه پویای انقلابی مذهبی و حتی روستایی تفکر دیگری نسبت به ایشان دارد. گرچه برخی انقلابیون می توانند نقش تعدیل کنندگی را ایفا کنند ولی باز هم این تصویر نمی‌شکند لذا باید نگران بود و این رای منفی جدی را نادیده نگرفت. طبعا درباره دکتر جلیلی هم بخشی‌ از بدنه متوسط شهری دچار ابهام است که این نیز با حضور برخی چهره‌ها و حمایت آنان قابل‌ تعدیل است. چنانچه سال ۹۲ نوشتم بهترین گزینه «محمد باقر جلیلی» است و حالا هم اگر ترکیب درستی از ستادهای این دو بتوان به دست آورد پیروزی قطعی است چرا که چهره دولت منحوس روحانی هنوز در اذهان جامعه خراب است و پزشکیان بطور تمام عیار با همان تیم به میدان آمده است. در همه این حالات اگر انتخابات زیر پنجاه الی شصت درصد باشد شکست پزشکیان قطعی است و البته اینطور نیست که با افزایش مشارکت هم قطعا برنده باشد چرا که قیاس امسال با ۹۲ که روحانی تازه آمده بود و مرحوم هاشمی‌ هم حامی‌ او بود یا ۹۶ که هنوز مردم برای او فرصت قایل بودند و مشارکت هم ۷۳ درصدی بود نابجاست. البته پزشکیان هم ظرفیت های شخصی خاص خود را داراست ولی شخصا نگران رای آوری او نیستم چرا که دولت سوم روحانی است. پ ن: فعلا فقط به تبلیغ اصلح بپردازیم و بس! 📍 @komeilialireza
⛔️ شما به حضور حداکثری باور دارید؟ بخدا دروغ می گویید! فرزند شهیدی؟ خب گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل ؟! چون بی تقوایی سیاسی می‌کنی یعنی هیچی نیستی! منبری هستی؟ خدا به نفست اثر بدهد ولی حق نداری خلاف مبانی سیاسی انقلاب عمل‌ کنی و ارزشهای کشور را خرج کاندیدای خودت کنی! سالهای طولانی است عده ای محدود و معدود که بیش از اکثریت جامعه می فهمند می‌خواهند برای مردم تصمیم بگیرند! اسم شان پدرخوانده است هر چند خوششان نیاید... 👈 ما خوب یادمان هست! همین ها سال ۸۴ قسم حضرت عباس علیه السلام خوردند که احمدی نژاد خاین است و وحدت شکن است و باید کنار برود! همین ها سال ۹۲ سه گزینه که جمعا ۱۰ میلیون رای آورده بودند را وحدت شکن خواندند و گزینه خودشان را با ۶ میلیون رای مطلوب کشور و ملت خواندند. البته بنده هم همان سال به همان گزینه شش میلیونی رای داده بودم! حالا هم با دیکتاتوری و زور بنگاه‌های رسانه ای و لابی های سیاسی می‌گویند تو درست است اقلا ده پانزده درصد یعنی بیش از سه چهار میلیون رای بیشتر داری ولی چون ما علم غیب داریم مثل سال ۸۴ می گوییم تو وحدت شکن هستی و باید از همین حالا کنار بروی! تو را به خدا از این تبختر و دیکتاتوری دست بردارید. بگذارید مردم آزادانه رای بدهند! اصلا دور دوم را خدا آفریده برای همین که دو نفر برتر رقابت کنند. چرا باید شما تعیین کنید چه کسی رقابت کند و چه کسی نه؟! خب کاندیدای شما چطور‌ نمی‌تواند رای مردم را در دور اول بگیرد ولی در دور دوم پیروز است؟ رای با رویکرد حداقلی و دفع افسد به فاسدی خوب است یا رای دلی و با شور و حال؟! چرا باید شما تشخیص بدهید که چه کسی بهتر است و به رای مردم نباید تن بدهید؟! مدل شوم کاندیدای پوششی را عارف و جهانگیری بنیان گذاشتند و به کام حضرت خوش آمد!‌ انتخابات دو مرحله ای می‌شود؟ خب‌ بشود. در دور دوم اگر حضور حداکثری رقم بخورد مردم به شما رای نمیدهند؟ خب‌ ندهند! بالاخره ما نفهمیدیم حضور حداکثری را دوست دارید یا نه ؟ واقعا به این سخن رهبری باور دارید یا نه؟! خب بگذارید مردم پرشورتر حضور یابند خروجی‌ هر چه شد شد! تازه چه کسی گفته آقایی که در خود تهران با این همه خدمت اینقدر رای آورده را مردم برخواهند گزید؟ مگر مردم نشان نداده اند که افراد راستین در عقیده خودشان - هر چه که باشد- را بر می‌گزیند نه کسانی‌که نه این هستند نه آن؟! تو را به خدا از این سیاست ورزی ضد مردمی و آلوده به دیکتاتوری پدرخوانده ها دست بردارید! 📍 @komeilialireza