بسم الله الرحمن الرحیم
"زن زندگی آزادی " یعنی جمهوری اسلامی ایران
امروز نتایج کنکور سراسری دانشگاه ها در سال ۱۴۰۲ اعلام و معلوم شد که بیش از ۶۱ درصد از پذیرفته شدگان خانمها هستند. این عدد را با آمار قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنید که دانشجویان دختر ۲۹ درصد بودند (و البته حجاب هم اختیاری بود) . حالا میشه فهمید که چرا اینقدر بر طبل بی حجابی می کوبند. اینها برای زن های ما زندگی عالمانه و آزادی شرافتمندانه نمی خواهند
آدرس کانال
https://eitaa.com/kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام به کودکان در خون تپیده غزه
سلام به مادرانی که کودکانشان را در آغوش خود پرپر دیدند
سلام بر آن کودکانی که ساعتها بعد از حمله شدید هوایی هنوز دست و پایشان می لرزد
سلام بر شیرخوارگانی که زیر آوار نفسهایشان قطع شد
سلام بر کودکانی که نامشان را روی دست و پا می نویسند تا در بمبارانها قابل شناسایی باشند
سلام بر مادری که حیرت زده جنازه دو کودک خود را در آغوش گرفته است
سلام بر خانواده هایی که دست جمعی در یک کفن پیچیده شدند
سلام بر آن لحظاتی که کودکان به بیمارستانی پناه آوردند که بمباران شد و دسته جمعی زیر آوار ماندند
سلام بر پیکرهای سوخته در بمباران فسفری
و سلام بر آنهایی که هزاران کیلومتر دورتر از فلسطین با هر بمباران غزه تن و جانشان می لرزد
و سلام بر مادرانی که ماتم زده کودکان فلسطینی هستند
سلام بر مبارزان فلسطینی که برای همیشه هیمنه اشغالگران صهیونیستی را برای همیشه شکستند
و سلام بر ایرانیان مهربان که این روزها غصه دار بی پناهان غزه هستند
آدرس کانال https://eitaa.com/kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم
فتح الفتوح یا شکست؟
از رفتار برخی خانمهای کشف حجاب کرده در خیابان و همچنین برخی اظهارات انها در فضای مجازی اینگونه برداشت می شود که آنها تصور می کنند که با کشف حجاب در کوچه و خیابان فتح الفتوح کردهاند!!!
اما در واقع این فتح نیست که تسلیم است(تسلیم شیطان و ایادی او شدن)
کشف حجاب افتخار نیست که انکسار است در برابر چشمان ناپاک
کشف حجاب بدست آوردن نیست که از دست دادن است(از دست دادن عفت و حیا و نجابت)
کشف حجاب آزادی نیست که عین اسارت است(اسیر زندان شهوت و اسیر تجملات و رنگ و لعاب )
کشف حجاب پیروزی نیست که شکست است(شکست در برابر دشمنانی که در آرزوی گرفتن هویت و شخصیت زن به عنوان کانون پرورش فرزندان صالح و عالم و پاک سیرت هستند)
کشف حجاب لجبازی با نظام هم نیست که لجبازی با خداست(خدایی که در قرآن به صراحت دستور به امر حجاب داده است)
کشف حجاب رو آوردن به تمدن و مدرنیته هم نیست که بازگشت به عصر حجر و پوشش انسانهای اولیه است
کشف حجاب نشان عقل و خرد نیست که نشان کاستی علم و دانش است(فرد مکشفه از عواقب عریانی در غرب و هزاران فرزند نا مشروع و سقط جنینهای بی شمار ، بی اطلاع است)
کشف حجاب راه نیست که چاه است (چاه اختلافات خانوادگی ، روابط نامشروع ، طلاق و از هم گسستن کانون خانواده)
آدرس کانال
https://eitaa.com/kootahgooya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
ومن یتوکل علی الله فهو حسبه
این کلیپ را از مناجات رزمندگان فلسطینی دیدم ، مطمئن شدم که پیروزی از آنِ آنهاست
https://eitaa.com/kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم
آقای ظریف ! رسم مسلمانی چه میشود؟
آقای ظریف در مورد حمایت ایران از فلسطین گفته : "قرار نیست به جای مستضعفان بجنگیم"
اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم می فرماید: کسی که شب را به صبح برساند در حالی که اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست
علی علیه السلام به حسنین علیهما السلام فرمود:
كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناًدشمن ستمگر و یاور مظلوم باشید
و نگارنده می گوید:هشت سال سکان سیاست خارجی ما دست چه ناظریفی بوده است!
آدرس کانال
https://eitaa.com/kootahgooya
هدایت شده از محسن
🔴ظریف: قرار نیست ما به جای مستضعفان بجنگیم!
👆قرآن کریم: شما را چه شده که در راه خدا و رهایی مستضعفین نمیجنگید؟!
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
داستان خدا و فلسطین دنیای آینده
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸خسته بودم، خیلی خسته، بعد از یک روز کاری سنگین و تحمل ترافیک طاقت فرسا، در حالیکه پاسی از شب گذشته بود، خودم را به خانه رساندم. شام را خورده، نخورده، کنار سفره افتادم، چرت میزدم، اما مدام از خواب میپریدم. خودم را کشان کشان به اتاق خواب رساندم و روی رختخواب ولو شدم.
🔸با این همه خستگی، خوابم، نمیبرد. سوالات زیادی در ذهنم رژه میرفت. امروز روز جهانی کودک بود، من برای کودکان غزه چه کاری میتوانستم انجام دهم؟ مهمتر از این سوال، برای فلسطین و جبهه مقاومت چه کاری از دستم بر میآمد؟ چند روز است قلمم به هیچ موضوعی دیگر نمیچرخد، میخواهم بنویسم، اما از آن مقاومت معجزآسا و آن مظلومیت شدید و این کمطاقتی و آسایش خود خجالت میکشیدم.
🔸به این فکر میکردم که آیا اندازه عقب و جلو شدن ساعت خوابم، دغدغه آن مردم در خرابهها و اردوگاههای بیپناه غزه را دارم. جراحتهای تن غزه آنقدر شدید است و غیرقابل تحمل که واقعاً فکر خواب راحت را از سر آدم میپراند. اما چیزی که کمی خیالم را میآسود، اجر صبر محفوظی بود که خدا به صابرین بشارت داده بود. شاید اندازه این دنیا، کوچکتر از اجر و ثواب مقاومت این مردم باشد. گویی مردم غزه انقطاع از ماسویالله به الله کردهاند.
🔸واقعاً شاید جایی در این دنیا پیدا شده باشد که بین آدمها و خدایشان دیگر هیچ واسطهای برای تمسک وجود ندارد. این لحظات در تاریخ به مقیاس یک ملت، بیتکرار است. بله حکایت مردم غزه همین است: خدا و مردم. واقعاً خدا برای این مردم بس است. چنین تجربهای بینظیر است و برای ما غریب. شاید تنها تجربه نزدیک، حکایت شبهای عملیات دفاع مقدس باشد. جریان مقاومت فلسطین انتخاب کرد که با خدا ائتلاف کند. هیچ چشم داشتی به هیچ نیروی بیرونی نداشت.
🔸با این مردم خداجو و مقاومت معجزآسا، نمیتوان با متر و معیارهای دنیوی حرف زد. پیروزی و شکستش را نمیتوان با معیارهای این جهانی فهمید. چرا مقاومت دست از مقابله مسلحانه بر نمیدارد؟ چرا تسلیم نمیشود؟ چون مردم نمیخواهند. آنها حرکت و جهاد حماس را زندگیساز میدانند، نه مرگآفرین. حماس نشانه غرور فلسطینی است، ثمره خون صدهاهزار فلسطینی شهید و جانباز است. نماد «ما میتوانیم» فلسطینی است. نشانه عزت ملی فلسطینی است.
🔸دنیا با این فلسطین جور دیگری حرف میزند، میداند این فلسطین دیگر آن اردوگاه سابق نیست، خود را برای مناسبات جدیدتری با او آماده میکند. دنیای آینده، واقعا دنیای فلسطین است. برعکس رژیم اشغالگر، شبیه اردوگاهی خواهد شد که ناامنی و مرگ، تهدیدش میکند. این مردم، آن مردم سابق نیستند، عزت یافتهاند، راه شکست صهیون را پیدا کردهاند، میدانند چگونه باید با او مقابله کنند. میدانند او را چگونه عصبانی و وحشی کنند، میدانند چگونه دوز عصبانیتش را بالا ببرند که به عجز و توحش بی هدف برسد. همه اینها دستاورد همان صبر است. چه خوب معاملهای کردند، با خدا بستند نه با غیر او.
@jafaraliyan
هدایت شده از مهدوی زادگان
🖌 نگاه راهبردی حکمرانی ولایی به امر ورزش
نگاه راهبردی نتیجه برقراری نسبت بنیادی میان غایات حکمرانی و عمل است. در اثر چنین رویکردی است که کنشگری ها در همه عرصه های حکمرانی در راستای تحقق غایات نظام سیاسی سامان دهی می شود. نگاه راهبردی است که جایگاه این عرصه ها را ارتقاء می دهد و اهمیت آنها را دو صد چندان می گرداند.
ویژگی بارز مقام معظم رهبری در امر حکمرانی این است که از افق تحقق غایات نظام اسلامی به عرصه های حکمرانی نگاه می کند. لذا ایشان همواره در تعامل و گفتگو با مردم و مسئولین بر این نگاه راهبردی وفادار مانده است. چنانکه ولی فقیه در دیدار هفته گذشته شان با ورزشکاران مدال آور ( ۱/ ۹/ ۱۴۰۲ ) از نگاه راهبردی به تفسیر جایگاه ورزش در جمهوری اسلامی پرداختند.
ولی فقیه در این دیدار صمیمانه نگاه راهبردی جمهوری اسلامی به ورزش را بر پایه غایت سیاسی " ایران قوی " تبیین کرده است. شعار ایران قوی از مهم ترین غایات است که ولی فقیه خود را ملزم به پی گیری آن از مسئولین و گفتگو با مردم کرده است. ایشان در هر فرصتی غایت ایران قوی را گوشزد می کند:
" به مسئولین کشور و ملّت عزیزمان میخواهم توصیه بکنم سعی کنند قوی بشوند؛ به قول شاعر خراسانی ما: «برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی».(۴) باید قوی بشوید؛ هم در اقتصاد قوی بشوید، هم در علم قوی بشوید، هم در فنّاوری باید قوی بشوید، هم در دفاع نظامی باید قوی بشوید؛ باید قوی بشوید. تا قوی نشوید، دشمنها به شما طمع خواهند کرد، به شما تعرّض خواهند کرد، تجاوز خواهند کرد. این توصیهی اوّل که توصیهی همیشگی من است و من خودم تا توان دارم و تا توفیق از طرف پروردگار داشته باشم، این قضیّه را دنبال میکنم؛ مسئولین هم موظّفند دنبال کنند". ( بیانات: ۲۶/ ۹/ ۱۴۰۲ )
بر همین اساس که ولی فقیه با نگاه راهبردی به تبیین جایگاه و اهمیت ورزش در جمهوری اسلامی می پردازد. ورزش در این نگاه به مثابه کنشی روزمره و عادی تلقی نمی شود. چون ورزش در نسبت با غایت" ایران قوی " تفسیر شده است. از نیازمندی ها و لوازم شکل گیری ایران قوی اهمیت دادن به مقوله ورزش است. ایران قوی به جامعه ای با روحیه ی ورزشی نیاز دارد. ورزش جسم آدمی را چابک و سرحال نگه می دارد و رخوت و سستی را از جامعه دور می سازد. از این رو، ولی فقیه لازمه ایران قوی را در ورزش قوی می دانند و از همین منظر به لوازم تحقق ورزش قوی اشاره کرده است:
من میگویم ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد. ما شعار «ایران قوی» دادهایم دیگر؛ ورزش ایران قوی باید یک ورزش قوی باشد ( بیانات: ۱/ ۹/ ۱۴۰۲ )
✍ داود مهدوی زادگان
👉 @mahdavizadegan
هدایت شده از متنْآگاهی|جعفرعلیاننژادی
بیست ویژگی «تحلیلگران آشپزخانهای» جناح اصلاحات
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸اول. مردم را سادهاندیش، بیخبر یا کمخبر از واقعیتهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی فرض میکنند.
🔸دوم. بجای کاربرد استدلالهای متقن و منطقی، از مشهورات و مقبولات حتی به خطا استفاده میکنند.
🔸سوم. از خواندن تحلیلهایشان چیزی به دانش و آگاهی مردم اضافه نمیشود، بلکه آنان را به خطا و اشتباه میاندازد.
🔸چهارم. حرفهای خود را با غرولند، ایرادگیری، منفیبافی و تخریب سوژههای خود بیان کرده و مخاطب را آزار میدهند.
🔸پنجم. تحلیلهایشان را نه با نیت اصلاح یک خطا یا یک روال اشتباه، بلکه به قصد مچگیری و تسویه حساب ارائه میدهند.
🔸ششم. حرفهای اصلی خود را پشت حجاب کلمات و جملات پنهان میکنند، اما پیام خود را غیرمستقیم به مخاطب منتقل میکنند.
🔸هفتم. پرهیزی از این ندارند که به آنچه در کلام و تحلیل میگویند، ملتزم باشند و سعی میکنند با نقابی از ریاکاری و نمایش حرف بزنند.
🔸هشتم. در تحلیلهای خود دچار سوگیریهای سیاسی و جناحی بوده و حاضرند برای تأمین منافع جناحی، مصالح ملی و میهنی را نادیده بگیرند.
🔸نهم. بیشتر تمایل دارند حرفها و تحلیلهای کم اهمیت خود را بهشکل مگو، درگوشی و مهم جلوه داده و از طریق کانالهای غیررسمی منتشر کنند.
🔸دهم. تحلیلهایشان دارای عمق و ژرفای بسیار کمی بوده و دارای تاریخ مصرف روزانه است. با امواج خبری بر میخیزد و با فروکش آن، خاموش میشود.
🔸یازدهم. حس مخاطب را برمیانگیزند و تحریک میکنند، نه عقل و خرد او و یا حتی عاطفهاش. همین که توجهی را جلب کرده و دیده شوند، به خواسته خود رسیدهاند.
🔸دوازدهم. درگیر جزئیات بوده و علاقه دارند با مشاهده یک مصداق جزئی، حکمی کلی صادر کنند و از انواع مغالطات استفاده میکنند.
🔸سیزدهم. تحلیل غلط خود را آنچنان با اعتماد به نفس و محکم بیان میکنند که ذرهای در مخاطب حس تزلزل و تردید به آن ایجاد نکند.
🔸چهاردهم. جو سازند، از کاه، کوه میسازند و حاضرند برای یک دکمه کت بدوزند تا ذائقه مخاطب را تغییر داده و با خود همراه سازند. هیاهو برای هیچ.
🔸پانزدهم. اهل تافتن و بافتن و آب و تاب دادن هستند و بدون رودهدرازی اصل مطلب را بیان نمیکنند. یافته خود را به متاعی گزاف خرج میکنند. تافتن و بافتن و تابدادن.
🔸شانزدهم. به شدت داری انواع و اقسام سوگیرهای شناختی هستند و اطمینانشان به حکم و قضاوت خود را فراتر از واقعیت صحنه میدانند. فکر میکنند همیشه حق با آنهاست.
🔸هفدهم. دچار آسیب «ادراک گزینشی» هستند. یعنی ذهنشان هر آنچه درست میپندارد را دریافت میکند و هرچه مخالف پندارد، رد میکند. هر آنچه بخواهد میبیند.
🔸هجدهم. فکر میکنند مردم هوادار کسانی هستند که کلاً مخالف همه چیز هستند و حتی به شکاف دیوار هم گیر میدهند.
🔸نوزدهم. مدعی هستند صدای مردم را بهتر میشنوند و بهتر میتوانند مطالبات و خواستههایشان را نمایندگی کنند، حال آنکه اکثراً آنها را منحرف میکنند.
🔸بیستم. فکر میکنند مردم بهتر صدای آنها را میشنوند، چون تحلیلهای تاکسیطور را حد نصاب ذهنیت عمومی تلقی میکنند.
@jafaraliyan
بسم الله الرحمن الرحیم
برای این تصویر خیلی حرفها می شود زد و خیلی نتایج را می شود گرفت اما بنظر نگارنده اینگونه می توان استنتاج کرد که :
هر "واقعیتی" الزاما "حقیقت" ندارد
در عصری که به راحتی می توان خیلی از پدیده ها را با استفاده از تکنولوژی وارونه جلوه داد، مراقب فریبکاران باشیم
این تصویر حکایت این روزهای امپراتوری رسانه ای استکبار و اذناب آنها ست
https://eitaa.com/kootahgooya
بسم الله الرحمن الرحیم
آخر پاییز
۱_ دی ماه سال ۹۹ بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم تبریز اعلام کردند که ورود واکسن امریکایی کرونا(فایزر) به ایران ممنوع است.
۲_ بلافاصله معارضین و معاندین و دنباله های آنها شروع به جوسازی کردند که واکسن را سیاسی نکنید . مردم در حال مردن هستند چرا واکسن را وارد نمی کنید و هشتک #واکسن بخرید و...تا می توانستند علیه این موضوع سخن گفتند و نوشتند
۳_ حالا (بعد از سه سال) چند روز پیش خبرگزاری امریکایی رویترز خبری منتشر کرد و البته خیلی زود آن را از صفحه خود پاک کرد. مضمون خبر این بود که واکسن امریکایی ضد کرونای فایزر کمتر از یک درصد اثربخشی داشته و در ۹۵ درصد از تزریق کنندگان عوارض منفی هم داشته است.
رئیس کمپانی فایزر هم چندی قبل اعلام کردکه بخاطر اطمینان بیشتر، به کارکنان فایزر واکسن فایزر تزریق نکردیم و واکسن دیگری برای آنها وارد کردیم
۴_ ضرب المثل معروفی هست که "جوجه ها را آخر پاییز می شمارند"
پاییز بخصوص اواخر آن فصل سختی برای جوجه هاست، جوجه ها در بهار رشد می کنند و سرحال این فصل را پشت سر می گذارند، اما در فصل پاییز تعدادی از آنها به دلایل مختلف می میرند و به همین خاطر می گویند:
جوجه ها را آخر پاییز می شمارند
۵_ به هر حال ماجرای ممنوعیت واردات واکسن امریکایی و دلایل فرمان رهبری همچون سایر مقاطع حساس ، هوشمندی و درایت رهبری عزیز ملت را ثابت نمود و باید برای داشتن چنین مقتدایی، همواره شکرگزار باشیم
https://eitaa.com/kootahgooya
بسم رب الشهدا
گلزار دوباره گلزار شد
در سالروز ولادت فاطمه زهرا، شهیده ولایت و امامت، گروهی از شیفتگان مکتب آن بی بی دوسرا در جوار تربت شهید حاج قاسم یکی از محبین والامرتبه آن حضرت جام گوارای شهادت را نوشیدند و گلزار شهدای کرمان را دوباره گلزار کردند. خوشا به سعادت آنها که با اقتدا به شهیدان کربلا به جمع حسینیان پیوستند.
ثمره این خونهای پاک و شهادت مظلومانه برای ملت ما جز ایستادگی ، بصیرت ، دشمن شناسی و تلاش بیشتر برای حراست از آرمانهای شهیدان نیست.
چه زیبا فرمود امام شهیدان که : بکشید ما را ، ملت ما بیدارتر می شود
https://eitaa.com/kootahgooya