🔻همزمان با میلاد امام حسن (ع)از خواهران مشغول در امر تغسیل در گیلان تقدیر شد.
🔸خانم مهدوی،معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گیلان خبر داد:
همزمان با روز میلاد کریم اهل بیت، امام حسن (ع)، نشستی صمیمی با حضور مدیریت حوزههای علمیهی استان، معاونت فرهنگی، طلاب و خواهران جهادی برگزار شد و به پاس زحمات خواهران در امر تغسیل از آنها تقدیر گردید.
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیبی، مدیریت حوزههای علمیه استان گیلان، در این نشست ضمن تاکید بر سخن رهبری مبنی بر اینکه شجاعت امام حسن (ع) در تاریخ بی همتاست، عنوان کرد:حرکت جهادی و به موقع خواهران در امر تغسیل نشات گرفته از شجاعت آنها است.
🌸 @kowsarnews | کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
----🔹🔹🍃🌺🍃🔹🔹----
#اخبار_حوزه
به گزارش کارشناس فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها رودسر جشن مجازی میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام، در پیام رسان سروش برگزار شد.
خانم فتاحی در خصوص برگزاری این جشن افزود: ابتدا با پخش صوت قرائت قرآن توسط قاری محترم آقای سبحانی، سرود ملی، دعای سلامتی امامعصر عجل الله تعالی فرجه و صوت قرائت زیارت امام حسن علیه السلام آغاز و با پیام تبریک مدیر محترم حوزه فاطمیه سلام الله علیها سرکارخانم پورابراهیم و سخنرانی سرکارخانم رمضانخواه استاد بزرگوار حوزه ادامه پیدا کرد.
این جشن با ختم صلوات توسط طلاب و با پخش مولودی خوانی و برگزاری مسابقه شعر خوانی و بیان حدیث از امام حسن علیه السلام بین فرزندان طلاب و قرعه کشی بین حضار به پایان رسید.
بخشی از بیانات مدرس محترم حوزه سرکار خانم رمضانخواه:
حسَن، به معنای کسی است که سرتاسر زیبایی و نیکوئی است و پیامبراکرم صلوات الله علیه در خصوص امام مجتبی علیه السلام فرمودهاند که اگر بنا بود عقل را به صورت جسم و قالبی مجسم کنیم آن را در قالب امام حسن علیه السلام ترسیم میکردیم. یعنی تمام وجود امام حسن علیه السلام را عقل فراگرفته است. در این ایام نیز لازم است برای رشد و نزدیک شدن به ائمه اطهار علیهم السلام، ضمن کسب معرفت از سخنان و فرمایشات این بزرگواران، نکاتی که برای بهترشدن زندگی دنیا و آخرتمان بیان فرمودهاند را در زندگی عملی خویش به کار ببندیم.
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
@kowsarnewsgiulan
----🔹🔹♡🌹♡🔹🔹----
#هنرمند_نمایی_بهجای_هنرنمایی
در هنر قدیم، هنرمند پیدا نبود، هنر پیدا بود، بنابراین هنر، الهی بود. ولی در هنر جدید بیشتر نام و شهرت شخصیت خود هنرمند در صحنه است، اصلا هنری نمانده است. میخواهد از طریق استعدادی که دارد، خودش را مطرح کند.
هنر امروز سراسر ظهور نفس أمّاره است، چون هنرمندنمایی است و نه حق نمایی!(شهید آوینی)
تذکرة الاولیاء
#هنر #هنر_انسانیت
----🔸🔸♡🌹♡🔸🔸----
@kowsarnewsgiulan
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
کس چون تو طریق پاکبازی نگرفت
با زخم نشان سرفرازی نگرفت
زین پیش دلاورا کسی چون شگفت
حیثیت مرگ را به بازی نگرفت
🌺 شادی ارواح طیبه شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فاتحه و صلوات
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
@kowsarnewsgiulan
🌙🕌🌙🕌🌙🕌🌙🕌
💠 ۲۳نکته در ارتباط شب قدر و روز قیامت
ازعلامه حسن زاده آملی (حفظه الله) :
💎 1. مبدأ، فطرت اوليه است و معاد عود به آن فطرت است،* فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ*؛
💎 2. اول خدا بود و هيچ نه «كان اللّه و لم يكن معه شيء»،
💎 3. پس خلق را از نيست هست گردانيده* وَ قَدْ خَلَقْتُكَ مِنْ قَبْلُ وَ لَمْ تَكُ شَيْئاً* .
💎 4. و به آخر خلق نيست شوند و خدا هست و بماند* كُلُّ مَنْ عَلَيْها فانٍ وَ يَبْقي وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ*
💎 5. پس چنانكه هست شدن خلق بعد از نيستي مبدأ خلق است، نيست شدن بعد از هستي، معادشان باشد. چه آمدن و رفتن چون مقابل يكديگرند هر يك عين ديگري تواند بود* كَما بَدَأْنا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِيدُهُ*
💎 6. و از اين جاست كه «بحكم مبدأ» خدا بگويد و خلق جواب دهد* أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ؟ قالُوا بَلي*
و «بحكم معاد» خدا بگويد و هم خدا جواب دهد،* لِمَنِ الْمُلْكُ الْيَوْمَ؟ لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّارِ*
💎 7. منه المبدأ و اليه المعاد.
نيستیِ اول بهشتی است كه آدم در آنجا بود * اسْكُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُكَ الْجَنَّةَ*
💎 8. و هستیِ بعد از نيستی، آمدن بدنياست* اهْبِطُوا مِنْها جَمِيعاً*
💎 9. و نيستیِ دوم، كه فناء در توحيد است، بهشتی است كه معادِ موحّد آنجاست* ارْجِعِي إِلي رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي*
💎 10. آمدن از بهشت به دنيا، توجه از كمال به نقصان است و بيفتادن از فطرت؛
و رفتن از دنيا به بهشت، توجه از نقصان به كمال است و رسيدن به فطرت * اللَّهُ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ*
💎 11. پس اول نزول و هبوط است، و دوم عروج و صعود. اول افول نور، دوم طلوع نور * اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ*
💎 12. به اين سبب از «مبدأ»تعبیر به «شب» كردهاند و آن شب قدر است، و از «معاد»تعبیر به «روز» کرده اند و آن روز قيامت است.
💎 13. در شب قدر،* تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ*
و در روز قيامت * تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ*
💎 14. و چون كمالِ مبدأ به معاد است، همچنانكه كمالِ شب به روز است، و كمالِ روز به ماه، و كمالِ ماه به سال،
پس اگر مبدأ شبِ قدر است، معاد روز قيامت است
💎 15. و اگر شب قدر نسبت به ماه دارد، * لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ*
روز قيامت نسبت به سال دارد * يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَي الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ*
💎 16. و بوجهي اگر مبدأخلقت نسبت به روز دارد، «خمرت طينة آدم بيدي اربعون صباحا»، معادش نسبت به سال دارد كه «ما بين النفختين اربعون عاما»،
💎 17. و اگر شب قدر بر «هزار ماه» تفصيل دارد * لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ*
روز قيامت بقدر «پنجاه هزار سال» است،*فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ فَاصْبِرْ صَبْراً جَمِيلًا*
💎 18. مراد از موسي (علیه السلام) اشاره به مبدأ است و صاحب تنزيل و صاحب غرب است كه موقع افول نور باشد،* وَ ما كُنْتَ بِجانِبِ الْغَرْبِيِّ إِذْ قَضَيْنا إِلي مُوسَي الْأَمْرَ* «اول ما كتاب الله تعالي التوراة»
💎 19. و مراد از عيسي (علیه السلام) اشاره به معاد است و صاحب تأويل وصاحب شرق است كه موضع طلوع نور باشد،*وَ اذْكُرْ فِي الْكِتابِ مَرْيَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَكاناً شَرْقِيًّا* * وَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ*
💎 20. و محمد (صلي اللّه عليه و آله) جامع هر دو است، و بوجهی متوسط است، و بوجهي از هر دو مبرا.
💎 21. اما محمد (صلی الله علیه و آله) جامع است، بحكم اينكه در مبدأ منزلتي دارد كه، «كنت نبيا و آدم بين الماء و الطين.»
«لكل شيء جوهر و جوهر الخلق محمد - صلي اللّه عليه و آله-»،
و در معاد هم مرتبتی دارد كه شفيع روز حشر است، «ادخرت شفاعتي لاهل الكبائر من امتي»
💎 22. و اما متوسط است، بحكم آنكه از وسط عالم روي به مغرب بايد كرد تا روي به قبله موسي باشد، و به مشرق تا به قبله عيسي باشد، و به ميان هر دو تا قبله محمد مصطفي (صلي اللّه عليه و آله و سلم) باشد كه «ما بين المشرق و المغرب قبلتي»
💎 23. و اما از هر دو مبراست، بحكم،* لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ* است، که * إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ*
(منبع:کتاب«آغاز و انجام»، فصل۲ ص۱۰و۱۱) بنقل از کانال تذکرة الاولیاء
🔹🌙🔹🌙🔹🌙🔹🌙
@kowsarnewsgiulan
سلام و عرض قبولی طاعات
اگه اطرافتون بچه های زیر ۱۰سال دارید 👶👧🧒👦
یه خبره خوش براتون داریم...💐💐💐 اطلاعات بیشتر
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2637692973C83626bc985
🔹🍃🔹🍃🔹🍃🔹🍃
@kowsarnewsgiulan