هدایت شده از مرکز نوآوری اجتماعی منادا
🎉 فرصت استثنایی شرکت در دوره هوش مصنوعی
📣 دوره جدید شروع شد 📣
مرکز منادا برگزار میکند:
«دوره آموزش کار با ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی»
🔸از ۲۸ بمن ماه الی ۴ اسفند ماه (۴ جلسه به صورت حضوری و آنلاین )
🕖 ساعت ۱۹-۲۰:۳۰
▪️ همراه با اعطای گواهی شرکت در دوره
🔹هزینه:
هزینه اصلی دوره ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
اما تخفیف ۳۳ درصدی به مناسبت نیمه شعبان و فقط فقط با پرداخت
۷۹۹ هزارتومان می توانید در دوره شرکت کنید.
به همراه گروه پشتیبانی دوره و رفع اشکالات توسط استاد
آی دی ثبت نام🔰🔰
🆔 @adminmonada
لینک کانال:
@monadacenter
#نقد_داستان
سلام و نور
🔹داستانک شما را خواندم. موضوع جالبی را انتخاب کردید.
🔹پایان خوبی داشتید.
اما:
🔸بهتر بود بیشتر به داستان میپرداختید و شروع بهتری را رقم میزدید.
🔸 جملات را کوتاه کنید.
🔸تصاویر و صحنه های بیشتری بیاورید.
🔸ایرادات املایی کلمات را تصحیح کنید.
🔸برای نوشتن ماجراهای اینچنینی ، بیشتر پژوهش کنید.
✅در مسیر پر فراز و نشیب نوشتن همواره بیاموزید.
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
هر زمان که احساس کردید از زندگی خسته شدهاید، شروع به نوشتن کنید: «مدتهاست که فهمیدهام نوشتن، جوهر یک داروی عالی برای همه بیماریهای بشریست.»
کلایو استپلز لوئیس
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
📌 داستان های شاهنامه به زبان ساده
❇️ قسمت بیست و سوم: رزم کیکاووس با پادشاه هاماوران (بخش دوم)
در همین حال، افراسیاب از خلأ قدرت در ایران آگاه شده و به سرزمین ایران میتازد. تازیان نیز به ایران حمله میکنند و ایران میدان جنگ میان تورانیان و تازیان میشود. در نهایت، تورانیان پیروز میشوند. سرداران ایران به زال پناه برده و از او یاری میطلبند. زال، رستم و سپاهی عظیم را به سوی هاماوران میفرستد تا کیکاووس را نجات دهند.
رستم ابتدا از در صلح وارد میشود، اما شاه هاماوران نمیپذیرد و سپاهی از مصر و بربرستان برای مقابله فرا میخواند. نبردی سنگین درمیگیرد و در نهایت، رستم پیروز شده و شاه هاماوران تسلیم میشود. تازیان نیز اعلام بندگی کرده و حضورشان را در ایران صرفاً بهخاطر مقابله با افراسیاب عنوان میکنند.
کیکاووس به افراسیاب نامه مینویسد و از او میخواهد که ایران را ترک کند. افراسیاب با نامهای تند مخالفت کرده و جنگی سخت درمیگیرد. افراسیاب شکست خورده و به توران فرار میکند. پس از این، کیکاووس در پارس تاجگذاری کرده و جهانپهلوانی را به رستم میسپارد.
پس از یک هفته، شاه هاماوران مهمانی بزرگی ترتیب میدهد و کیکاووس و همراهانش را دعوت میکند. سودابه که از نیت پدر آگاه است، کیکاووس را هشدار میدهد، اما او گوش نمیدهد. پس از یک هفته جشن، سپاهی از بربرستان وارد میشود و کیکاووس و همراهانش را به اسارت میگیرند. سودابه از این خیانت خشمگین شده و پدرش را به نامردی متهم میکند.
✍🏻 کیارش طاهری
@Kia_1386 📩
#هیئت_تحریریه
#رزم_کیکاووس
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
20.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#با_هم_بنویسیم
#15دقیقه
یک سلام برفی / بارونی تقدیم به همه خوبان ❄️🌧
امشب میخواهیم چالش ۱۵ دقیقهای نوشتن رو با هم تجربه کنیم. موضوع نوشتن کاملاً آزاد هست و هر چیزی که به ذهنتون میاد رو میتونید بنویسید.
🎥 برای شروع، ویدیوی بالا رو باز کنید و تا پایان ۱۵ دقیقه، بدون وقفه بنویسید.
یادتون باشه، بهانههایی مثل «غذا روی گازه»، «بچهام موهامو میکشه»، «سرما خوردم» یا «درس و امتحان دارم» رو کنار بذارید. 😅
فقط ۱۵ دقیقه برای خودتون وقت بذارید و تمرکز کنید.
در پایان، خوشحال میشیم نوشتههاتون رو با ما به اشتراک بذارید 👇
@dabirKtbsefid
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
کتاب سفید 📚
#هفت_طرح_داستانی 3- طلب شخصیت اصلی شما مجبور است که به یک سفر طولانی، دشوار و دردآور برود تا کسی ی
#هفت_طرح_داستانی
4- سفر و بازگشت 🚗
درست مثل پیرنگ طلب، در پیرنگ سفر و بازگشت قهرمان به یک جهان متفاوت یا ناشناخته سفر میکند. بعد از فروکش کردن هیجان اولیه و حسِ شگفتی و تعجب، کاشف به عمل میآید که خطر، در گوشه گوشهی این دنیای جدید در کمین است و درنهایت قهرمان باید فرار کند. کتاب کودکِ معروف “می خوایم یه خرس شکار کنیم” اثر مایکل روزن نمونهی خوبی از این پیرنگ است و برای کودکانِ بزرگتر کتاب آلیس در سرزمین عجایب و کتاب نیروی اهریمنی اش اثر فیلیپ پولمن نمونه پیرنگ سفر و بازگشت است.
#تمرین:
یک داستانِ کودک با طرح داستانی «سفر و بازگشت» بنویسید و برای ما هم بفرستید.
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
«آناتومی داستان» کتابی نوشته جان توربی، نویسنده و فیلمنامه نویس آمریکایی است. این اثر در دسته ادبیات آموزشی با موضوع سینما قرار می گیرد.
عنوان فرعی این کتاب، «22 گام تا استاد شدن در داستان گویی» است که به این موضوع اشاره می کند که نویسنده در این اثر 22 راه عملی در زمینه داستان نویسی ارائه کرده است. این کتاب گرچه براساس ساختار فیلمنامه های سینمایی به تعریف داستان و عناصر ان می پردازد اما برای اشکال مختلف روایت کاربرد دارد.
توربی در «آناتومی داستان» فیلم های سینمایی «آرواره ها»، «ماجراهای هاکلبری فین»، «توتسی»، «گتسبی بزرگ»، «پدرخوانده» و «محله چینی ها» را به عنوان نمونه های برای معرفی و تعریف عناصر داستان مورد بررسی قرار داده است. نویسنده در این کتاب نشان می دهد که چه عواملی به خلق داستانی قابل قبول کمک می کند. همچنین در «آناتومی داستان» به این موضوع پرداخته می شود که چگونه نویسنده می تواند پس از خلق داستان با تمرکز بر طرح، موضوع و شخصیت ها به مفهومی واحد دست یابد. در «آناتومی داستان» علاقمندان به نویسندگی با شیوه هایی که داستان را به پایانی منپزقی هدایت می کند آشنا می شوند. علاوه بر این، تروبی هفت مرحله کلیدی ساختار داستان را ارائه می کند که مراحل اصلی گسترش داستان و لایه های پنهان آن هستند.
در این کتاب نویسنده با استفاده از فلسفه، اسطوره و تکنیکهای تازه روش هایی برای ساختن روایتی موثر و چندوجهی ارائه می کند.
#معرفی_کتاب
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
کتاب سفید 📚
انواع زاویه دید نویسنده از طریق زاویه دید، شیوه روایت داستان خود را تعیین میکند. او میتواند از زا
انواع زاویه دید
ادامه
تکگویی:
🔹تکگویی نیز شکلی دیگر از روایت تکنفره است که ممکن است مخاطب داشته باشد یا نداشته باشد. این تکگویی به سه دسته تقسیم میشود:
🔸خودگویی و حدیث نفس: در خودگویی، شخصیت افکار و احساسات خود را با صدای بلند به زبان میآورد تا مخاطب از مقاصد او مطلع شود؛ هرچند در داخل داستان یا درام مخاطبی نداشته باشد و تنها با خودش حرف بزند. در حدیث نفس، بدون اینکه شخصیت از وجود مخاطب مطلع باشد، برای خودش حرف میزند و روی سخنش با شخص خاصی نیست؛ اما با بیان احساسات و افکارش باعث پیشبرد طرح و عمل داستانی میشود. حدیث نفس یکی از روشهای استفاده از جریان سیال ذهن است. کاربرد این روش بیشتر در نمایشنامه است. در حدیث نفس، خصوصیات روانی راوی نیز بر مخاطب آشکار میشود. در بخشی از رمان «سمفونی مردگان» از عباس معروفی، این شگرد به کار رفته است.
تفاوت قائل شدن بین حدیث نفس و تکگویی درونی سخت است؛ هر تکگویی درونی میتواند حدیث نفس هم باشد. تفاوت حدیث نفس با تکگویی نمایشی در این است که حدیث نفس مخاطبی ندارد و بهطور غیرمستقیم اطلاعاتی به تماشاگر میدهد. قطعه «بودن یا نبودن» در صحنه اول از پرده سوم نمایشنامه «هملت» اثر شکسپیر، معروفترین خودگویی است؛ هرچند برخی از منتقدان آن قطعه را، بهدلیل حضور اوفیلیا در پشت پرده، تکگویی نمایشی مینامند. این تکگویی چنین آغاز میشود: «بودن یا نبودن: مسئله این است. آیا شرافتمندانهتر است که ضمیر انسان تیر طالع شوم را تحمل کند، یا در برابر طوفان بلا، قد برافرازد، سلاح برگزیند و آن را پایان دهد؟ مردن و به خواب فرو رفتن، و دیگر هیچ! آیا از طریق چنین خوابی میتوان گفت که رنج درونی و هزاران فشار که طبیعت در وجود ما به ودیعت نهاده است، پایان مییابد؟... »
تکگویی بیرونی یا نمایشی: تکگویی بیرونی شاخهای دیگر از دیدگاه اولشخص است. مانند تکگویی درونی، افکار راوی را منعکس میکند؛ اما با این تفاوت که گویی راوی کسی را مورد خطاب قرار داده است. در این تکگویی، فردی مورد خطاب و طرف سخن شخصیت قرار میگیرد و شخصیت، مخاطب مشخصی در داستان برای گفتههایش دارد، هرچند خواننده داستان نداند مخاطب قهرمان کیست.
در چنین وضعیتی، بهدلیل وجود مخاطب، راوی برخلاف تکگویی درونی، گفتارش منظم است و کنترل کاملی بر آن دارد. در واقع، در این شیوه، گویی راوی در مواجهه با مخاطبی در حال تکلم است و نویسنده گفتار او را مکتوب کرده است؛ مانند رمان «سقوط» اثر آلبر کامو. در تکگویی نمایشی، اندیشه به سطح زبان میآید و شخصیت احساساتش را با صدای بلند برای مخاطب به نمایش میگذارد. شخصیت بدون دخالت راوی، خود به زندگی و عواطفش میاندیشد و آنها را به زبان درمیآورد. در داستان، با وجود بهرهگیری از این تکگویی، منِ راوی یا اویِ راوی، چون یک ناظر بیرونی، داستان را روایت میکند.
در تکگویی نمایشی، مخاطب از صحبتها و کارهای شخصیت پی میبرد که او کیست، کجاست، در چه زمانی زندگی میکند و چه کسی را در داستان مورد خطاب قرار داده است؛ مانند «حرف و سکوت» از محمود کیانوش. بخشی از رمان «شازده احتجاب» هوشنگ گلشیری نیز تکگویی است.
✍️ مریم بصیری
#آموزش
#زاویه_دید
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
وقتی زاویه دید عیب و ایرادی داشته باشد خوانندگان متوجه آن میشوند؛ اگرچه در این حالت آنها دقیقاً نمیتوانند مشخص کنند که اشکال از زاویه دید است اما احساس میکنند شخصیت ها از آنها دورند یا حس میکنند زمان لق است یا به سختی میتوانند به خواندن ادامه دهند یا شاید آنها هنگام خواندن داستان بگویند: من اصلاً با قهرمان داستان احساس نزدیکی نمیکنم. راستش من تازه در فصل چهارم حدس زدم قهرمان اوست. تعداد شخصیتهای داستان چقدر زیاد است اینها همه نشانه عیب و ایراد زاویه دید است که میتوان آنها را با تجزیه و تحلیل و بازنویسی بیشتر درست کرد.
جادوی زاویه دید | آلیشیا راسلی
#زاویه_دید
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid
نویسندهها معمولاً آدمهای خودانگیختهای هستند. آنها مینویسند چون به نوشتن مثل هوا احتیاج دارند. اما گاهی پیش میآید که خسته، بیانگیزه و نیازمند یک جرعه الهام میشوند. در چنین روزهایی که قلم به اصطلاح خشک میشود و تهی میشوند از انگیزه، داشتن مجموعهای از جملات انگیزشی درباره نوشتن _ از نویسندگانی که مثل آنها، مقابل صفحهای خالی نشستهاند و جرئت آغاز کردن را در خود یافتهاند _ کمک میکند تا در چند ثانیه دوباره انرژی بگیرند.
برای دیدن این جملات سری به آخرین پست وبلاگ کتاب سفید بزنید👇
22 نقل قول الهام بخش برای نویسندگان
┅❀💠🇮🇷💠❀┅┅┄
📒 @ktbsefid