هدایت شده از ندای وحی
قال الاِْمامُ الْعَسْكَرىّ عليه السلام:
خَيْرُ إخْوانِكَ مَنْ نَسِىَ ذَنْبَكَ وَ ذَكَـرَ إحسـانَكَ اِلَـيْهِ.
[اعلام الدّين: 313]
امام عسكرى عليه السلام فرمود:
بهترين برادر تو كسى است كه: خـطاى تـو را فراموش كـند و نيكى تو را نسبت به خودش يادآورى كند
هدایت شده از ندای وحی
#امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
◾️امام زمان «ارواحنافداه» با همان سنّ خردسالگی آمدند و بر بدن مطهر پدر بزرگوارشان نماز خواندند ...
راوی گوید:
بعد از آنکه امام حسن عسکری علیهالسلام به شهادت رسیدند، وارد خانه آن حضرت شدم،
فَلَمَّا صِرْنَا فِی الدَّارِ إِذَا نَحْنُ بِالْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ عَلَی نَعْشِهِ مُکَفَّناً
▪️وقتی که وارد حیاط خانه آن حضرت شدم، دیدم جنازه مطهر آن حضرت را کفن کرده و بر روی تختهای در بین حیاط گذاردهاند.
فَتَقَدَّمَ جَعْفَرُ بْنُ عَلِیٍّ لِیُصَلِّیَ عَلَی أَخِیهِ
▪️جعفر، برادر آن حضرت، پیش آمد تا بر بدن مطهر برادرش نماز بخواند
فَلَمَّا هَمَّ بِالتَّکْبِیرِ خَرَجَ صَبِیٌّ بِوَجْهِهِ سُمْرَةٌ بِشَعْرِهِ قَطَطٌ بِأَسْنَانِهِ تَفْلِیجٌ
▪️همین که جعفر خواست تکبیر بگوید، پسر خردسال گندمگونی که موی سرش سیاه و زنگی و کوتاه، و میان دندان هایش باز بود، بیرون آمد.
فَجَبَذَ رِدَاءَ جَعْفَرِ بْنِ عَلِیٍّ وَ قَالَ تَأَخَّرْ یَا عَمِّ فَأَنَا أَحَقُّ بِالصَّلَاةِ عَلَی أَبِی
▪️و ردای جعفر را از دوش او کشید و فرمود: «ای عمو! کنار برو که من در نماز گزاردن بر پدرم از تو سزاوارترم.»
فَتَأَخَّرَ جَعْفَرٌ وَ قَدِ ارْبَدَّ وَجْهُهُ فَتَقَدَّمَ الصَّبِیُّ فَصَلَّی عَلَیْهِ
▪️جعفر عقب رفت و رنگش تغییر کرد. آن پسر خردسال هم جلو ایستاد و بر امام علیهالسلام نمازگزارد.
📚کمال الدین، ص ۴۳۱
✍ آه یا صاحب الزمان ...
هر گونه بود پیش آمدید و بر بدن مطهر پدر بزرگوارتان نماز خواندید؛ اما سوال این جاست:
چه کسی بود تا بر بدن مطهر جدّ غریبتان حسین علیهالسلام نماز بخواند ؟!
به گمانم بهترین جواب را، خودتان به این سوال دادهاید...
🩸سید رضا موسوی هندی، نیت کرد تا هفتاد و دو بیت در رثای سیدالشهداء علیهالسلام بسراید؛ به ذهنش رسید تا در یک بیت بگوید چه کسی بر بدن نازنین سیدالشهداء علیهالسلام نماز خواند ؟! مقاتل را زیر و رو کرد اما مطلبی نیافت؛ با همان حال خسته، در کنار کتابها خوابش برد...
🩸 آن شب در عالم رؤیا به محضر حجت بن الحسن علیهماالسلام شرفیاب شد و آن حضرت به او فرمودند: جواب این سؤالت را اینگونه از زبان من بگو:
صَلَّت عَلی جِسمِ الحُسَینِ سُیوفُهُم
فَغَدا لِساجِدَةِ الظُّبا مِحرابا ...
▪️این شمشیر هایشان بود که بر جسم شریف سیدالشهداء علیهالسلام، نماز خواندند ؛ و جسم پاکاو، چه خوب محرابی برای آن شمشیرهای سجدهکننده شد...
📚دیوان السیّد رضا الهندی: ص ۴۱
📚أعیان الشیعة: ج ۷ ص ۲۶
.
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
🍃
🌺
باسلام
قابل توجه بزرگواران....
استاد تدریس را ساعت 00 :21 شروع خواهند کرد
لطفا آنلاین باشید وپیگیر مباحث قبلی....
به رفقا نیز اطلاع بدین ودر ثوابش سهیم باشید....
باتشکر...
🌺
🍃
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
و صلی الله علی سیدنا و نبینا و طبیب نفوسنا ابی القاسم المصطفی محمد و آله الطیبین الطاهرین لاسیما بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء
امشب شب شهادت یازدهمین خلیفه پیامبر است
امشب شب شهادت امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسکری علیه السلام است
هر کسی که پیامبر را قبول دارد ۱۲ امام را که پیامبر معرفی کردند باید به امامت و خلافت بعد از پیامبر قبول داشته باشد
اعتقادات اسلامی از توحید و نبوت و امامت یک زنجیره هماهنگ و به هم پیوسته است. به طوری که اگر یکی از دانههای این زنجیره مفقود شود کلّ زنجیره گسسته و غیرمفید خواهد شد.
در مورد اعتقاد به ائمه (علیهمالسلام) نیز همین طور است؛ زیرا از آن جا که انتخاب و تعیین جانشینان پیامبر با خدا است، پس انکار حتی یکی از آنها به منزله انکار جمیع است.
صِرف اعتقاد به وجود خدا و پیامبر و معاد برای ایمانِ مقبول، کافی نیست.
بلکه تمام لوازم آن بایستی فراهم باشد.
یکی از لوازم اعتقاد به خدا، اعتقاد به فرستادگان خدا یعنی انبیا و رسولان است. به این معنا که انکار آنها مستلزم انکار خدا است.
همچنین اعتقاد به امامان یعنی جانشینان پیامبر لازمه اعتقاد به خود پیامبر است؛ چون ائمه از طرف پیامبر جانشین او هستند و انکار آنها به منزله انکار پیامبر است پس نمیتوان پیامبر را قبول کرد، ولی امامان را انکار کرد
همین رابطه بین تک تک امامان برقرار است؛ یعنی انکار یکی از امامان به منزله انکار بقیه امامان است؛ چرا که دلیل اعتقاد به هر کدام از آنها همان است که دلیل اعتقاد به بقیه است؛ زیرا همه آنها یکی پس از دیگری جانشین رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) هستند و هرکدام از امامان، امام قبلی را تصدیق و امام بعدی را معرفی کرده است. پس انکار یکی از آنها در حقیقت بازگشت به انکار دیگری می کند و از آن جا که همگی از سوی پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) تعیین شدهاند، پس انکار آنها، انکار پیامبر است.
کسانی که بعد از شهادت پیامبر صلیاللهعلیهوآله امام علی علیه السلام را به عنوان خليفه رسول الله قبول نکردند حقیقتا مرتد شدند و از دین برگشتند
این مطلب یقینی است و شکی در آن نیست
إن الناس كلهم ارتدوا بعد رسول الله غير أربعة
بعد از رسول خدا جز چهار نفر، همه مرتد شدند.
ارتد الناس بعد النبي إلا ثلاثة نفر : المقداد بن الأسود ، وأبو ذر الغفاري و سلمان الفارسي، ثم إن الناس عرفوا ولحقوا بعد
و روايتي كه هفت نفر را استثنا مي كند و روايتي كه خبر از ارتداد عمومي غير از تعداد معدود بعد از امام حسين مي دهد
دین خدا عزیز است
انسان هم مورد امتحان الهی است
کسی را هم با اجبار در دین نگه نمی دارند
کسانی که پیامبر را دیدند عدهای با حفظ ایمان در زمان رسول الله به شهادت رسیدند و به رستگاری رسیدند
اما عدهای که تا شهادت پیامبر زنده ماندند مورد امتحان سخت واقع شدند و بجز چند نفری بقیه دین خود را باختند
چون امام زمان خود را نشناختند
و امام زمان خود را تنها گذاشتند
و امام زمان خود را یاری نکردند
در زمان غیبت امام زمان ارواحنافداه کسانی که بر اعتقاد به امامت حضرت صاحب الزمان ارواحنافداه باقی بمانند اجر و پاداش بزرگی خواهند داشت
کلبه ی آرامش خدایی ♥️
در زمان غیبت امام زمان ارواحنافداه کسانی که بر اعتقاد به امامت حضرت صاحب الزمان ارواحنافداه باقی بما
اِمـٰامزمـٰانَـم . .
مـرا با دور شدن ازخودٺ امتحان نڪن
من بھ بهانھ ے درکناࢪِتو بودن
نفَس مۍڪشم!
♥️↝السلامعلیڪیابقیھاللہ