eitaa logo
گروه‌سایبری‌‌لاحِق_عاشقان‌ولایت/وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
1.4هزار دنبال‌کننده
666 عکس
993 ویدیو
14 فایل
#گروه‌_سایبری #اصلاح‌گرایان‌ِ‌اصول‌محور‌ِ‌ولایی https://eitaa.com/lahegh رویکردکانال‌‌‌انقلابی‌ِ‌لاحِق: جهاد تبیین‌ ، هم‌اندیشی‌ نیروهای‌ انقلابی ولايحمِلُ‌ هذَا الْعَلَم إِلَّا أَهْلُ‌ الْبَصَرِ وَ الصَّبر و الْعلمِ‌ بِمَوَاضعِ‌ الحق./نهج‌البلاغه_خطبه۱۷۳
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌷گفتمان"آسیب‌شناسی"🌀23 👈"آسیب‌شناسی وفاداری به نظام‌ورهبری" در جلسات قبل گفتیم؛ با شکافی که ایجاد شد، عده‌ای در همان‌پیامبر ماندند (مثل ‌و ) ، عده‌ای هم به جانشین‌واقعی پیامبر منتقل شدند یعنی شیعه به مصداق (مولا امیرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه) ، طبق وصیت‌ و تأييدات فراوان پیامبر، منتقل و وفادار ماندند و عده‌ی بیشتری که در دوره‌ی پیامبر جزء وفاداران بودند به سمت و...‼️ در اینجا نیز، مقبولیت امام از أول به صورت إجماعی وجود داشت، پذیرش مقام ‌معظم‌رهبری علی‌رغم اینکه در شروع دوجناح داشتیم، إجماعی بود، ولی بعدأ انشقاق ایجاد شد و وفاداری تغییر کرد و امان از روزی که این اجماع به منجر شود و... این مسئله‌ی عدم‌ وفاداری و انشقاق در صدر اسلام در بیعت با (حضرت ‌امیر المؤمنین) و (ابوبکر) بوجود آمده‌است و 1400 سال هم سرِ این انتخاب باهم جنگ و رقابت و تکفیر علیه ‌همدیگر داشته‌ایم، هر وقت زورشان رسیده ما را بیچاره کردند، به علماء ما رحم نکردند، بزرگان ما را کشتند و هر وقت هم ما قدرت پیدا کردیم، طرفدار تقریب شدیم، گفتیم بیایید با هم آشتی کنیم...‼️ 🅾حدود سال 1920 در دوره‌ی علامه‌ شرف‌الدین در عراق و آیةالله بروجردی در ایران، تشیع مقداری مطرح‌ وقدرتی پیدا کرد، علامه‌ شرف‌الدین به رهبر الأزهر نامه نوشت که بیا با هم کار کتیم، بلأخره اختلافات سر جای خود باشد، دست برادری دراز کردیم ، ولی آنها در زمان قدرت ، ما را کشتند. همیشه در حالت تقیه زندگی می‌کردیم. ⚡عزیزان، در برابر این انشقاق راه‌چاره و تکلیف ما چیست.❓ وظایف اصولگرایی جامعه‌ی متدینین اسلام‌محور چیست.⁉️ این مشکل جدی برای این است که ما تعریف نشده ‌است ... ادامه این مطلب را دریکی دو جلسه‌ی دیگر، با هم مورد بررسی قرار خواهیم‌ داد./  انشاءالله تبارک‌و‌‌تعالی ✔ باماهمراه‌باشید. 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال شادی‌روح‌شهداءو سلامتی‌وجودنازنینِ رهبرعزیزمون‌صلوات •••✾•🍃🌺🍃•✾••• گروه‌سایبری‌ "کانال‌‌انقلابیِ‌": https://eitaa.com/lahegh
. 🌷گفتمان" آسیب‌شناسی/24 👈"آسیب‌شناسی وفاداری به نظام ورهبری" در برابر این‌انشقاق‌خطرناک و مهلک، بر همه‌ اصولگرایان‌وجامعه‌‌ متدینینِ اسلام ‌محور،  فرض و تکلیف است‌ که را مشخص‌وتعریف‌کند. ⚡شفاف عرض کنم، عزیزان؛ الآن کانون وفاداری ما "" است. یعنی براساس دغدغه‌ امام‌ره که أوجب‌واجبات، حفظ‌نظام است، اکنون حفظ‌نظام و اصول اساسی نظام به این‌است که، پای تعهد و وفاداری ما به رهبری نلرزد، که البته فعلأ در بخشی از اصول نسبت‌به‌این‌مهم‌می‌لرزد.‼️ ⚡این یک آسیب است. آسیب‌های دیگر را برشمریم:🔻 اینکه‌فلانی‌از شدت‌فقر بدنبال پوست ‌هندوانه‌ای از سطل آشغال می‌گردد، یا برخی‌ برای‌حفظ‌ ‌آبرو، بی‌آبرویی‌و تن‌فروشی... می‌کند به این جهت‌که آبرو حفظ‌ کند! ، این‌ها را چه‌کسی‌باید حل‌کند⁉️ آیا مثل آن فرمانده دفاع مقدس که حقوقش را به بیچاره‌ی مستمندی تقدیم می‌کرد، الآن کدام مسئول مملکتی، این‌چنین است⁉️ کدام مسئول مملکتی‌ما مثل امام‌مجتبی سلام‌الله‌علیه که در طول عمر، بارها کل زندگی و أموال خود را به نفع مستمندان بی‌بضاعت محترم و آبرودار بخشیده ‌است... ، چقدر از مسئولان ما از بی‌بضاعتی و فقر مردمش تنش‌شان می‌لرزد.⁉️ مملکت دست متدینین انقلابی است، مثلأ ولایی هستیم،  الگوهایی مثل حضرت ‌امیرالمومنین، امام‌ مجتبی، امام سجاد سلام‌الله‌علیهم... داریم که دلِ‌شب از بس زنبیل‌بدوش به فقراء می‌رسیدند، بر دوش‌های مبارک‌شان آثار زخم بود، الآن چه تعداد مسئولان مملکتی‌مان ذره‌ای از این روحیه را در خود یا مسئولان تحت‌الأمر خود احیاء کرده ‌و این حکومت را مقدمه‌ی حکومت صاحب و ارباب‌مان روحی‌له‌الفداء عجل‌الله تعالی‌فرجه قرار داده‌اند. در روز قیامت آقایانی که اسم خود را اصول‌گرا گذاشتند، یا بنام علمای مدعی اصلاح‌طلب بپرسند چرا منحرف شدید، چه پاسخی دارند.⁉️ وفاداری به رهبری این است که در مباحث سیاسی، از رهبری الگو و فرمان بگیرند. این انحراف تاریخی صدراسلام باید حل شود، مسئولین مملکتی باید از ، دنیا طلبی که رأس‌کل‌خطیئه و انحراف است، پوست‌اندازی کنند، نه این‌که با پوست خربزه زیرپای‌ملت بگذارند و خود...‼️ با رفع این انحراف، بخش مهمی از مسئله حل خواهد شد. 📌اصلاح رفتار بدنه اصولگرایی یا مثلأ مدعیان اصلاح‌طلبی، از اولین و مهمترین واجبات است. ادامه اين بحث در جلسه‌ی بعد إن‌شاءالله تبارک‌و‌‌تعالی ✔ادامه دارد... 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال شادی‌روح‌شهداءو سلامتی‌وجودنازنینِ رهبرعزیزمون‌صلوات •••✾•🍃🌺🍃•✾••• گروه‌سایبری‌ "کانال‌‌انقلابیِ‌": https://eitaa.com/lahegh
. گفتمان"آسیب‌شناسی"🌀25 👈"آسیب‌شناسی وفاداری به نظام‌ورهبری" ✔ اصلاح رفتار بدنه جناح‌های سیاسی مطرح به ضرورت از اولین و مهمترین واجبات است. ⚡کمی صریح و شفاف عرض کنم و از این صراحت کلامم مکدر نشوید؛ ما با أشخاص نداریم و به أشخاص هم نیستیم، چون وفاداری ما به اصل‌نظام است ، البته (و مفاسد اخلاقی سیاسی این حضرات) را باید رصد کنیم و باشیم، هم داشته‌باشیم، اما قواعد و چارچوب‌های عقلانی سیاسی را هم درنظر داشته‌‌باشیم. وقتی این آسیب‌ها رفع شود، باید خوشحال شویم، لذت ببریم. اگر گرفتار‌ این تعصبات بی‌حساب سیاسی باشیم، هنوز به نرسیدیم. ✅به تعبیر قرآن؛ اصولگرایی این است که، وقتی آیه‌ای نازل می‌شد، از شوق، اشک از چشمان اینها جاری می‌شد: «تفیض من الدمع ممّا عرفوا من الحق» مائده/83، بخاطر اینکه از طرف خدا یک آیه نازل شده‌است، لذت می‌بردند.  الآن ما هم هرگاه مشکلی از نظام‌اسلامی رفع می‌شود باید لذت ببریم. این ‌اختلافات بین نیروهای‌انقلابی، علمای ‌انقلابی، خود آسیب است و آفتی در وفاداری به و رهبری‌ عظیم‌الشأنِ‌ نظام‌‌ ولایی‌مان. هر مسئولی که اختلاف را به سمت مردم می‌کشاند، یا است و گرفتار جهالت، تعلقات نفسانی و یا است بلاشک. ⚡عزیزان؛ به اسم اصولگرایی یا به اسم ... نباید به راحتی عامل اختلافات و انشقاق در وحدت کلمه امت اسلامی باشیم. پس یکی از آسیب‌های ما، مشکل وفاداری‌ست. باید این تزاحم و پارادوکسی که ‌در وفاداری ایجادشده را تعیین‌تکلیف کنیم. ببینیم به چه چیز وفادار هستیم.❓ به‌ یا به ‌شخص‌ ولی‌امر و ‌نظام‌اسلامی⁉️ این بحث جلسه‌ی آخر از آسیب‌شناسی وفاداری به ‌رهبری، خود مقدمه‌ایست برای گفتمان بعدی "آسیب‌شناسی اخلاق‌سیاسی" در جلسات آتی انشاءالله‌تبارک‌و‌‌تعالی. باماهمراه‌باشید./ 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال شادی‌روح‌شهداءو سلامتی‌وجودنازنینِ رهبرعزیزمون‌صلوات •••✾•🍃🌺🍃•✾••• گروه‌سایبری‌ "کانال‌‌انقلابیِ‌": https://eitaa.com/lahegh
. ☑️ سلسله‌گفتمان: 2-آسیب‌شناسی اخلاق‌سیاسی/ در 4 قسمت🔻 🌷گفتمان"آسیب.شناسی"🌀26 👈"آسیب‌شناسی اخلاق‌سیاسی"(1) ▫️موضوعِ از بحث‌های جدی و جزء شاهکارهای انقلاب‌ اسلامی ماست. به تعبیر برخی متفکرین غربی‌، انقلاب‌ اسلامی یک و اخلاقی بود. ◽️ بزرگترین پرفسور فلسفه‌ی سیاست که حتمأ اسمش را شنیدید، در اوائل انقلاب به ایران آمد و در آن دوره‌ی زمانی، پیگیر جریان انقلاب بود که وضعیت انقلاب در ایران چگونه است.  پس از بازگشت در پاسخ به سؤال خبرنگار که در ایران چه دیدی، می‌گوید: "من یک انقلاب دیدم." اصلأ در چارچوب‌ قرار نمی‌گیرند، چه‌رسد به پست‌مدرن.‼ ⚡️بیان چنین نظری از یک متفکر بزرگ غربی آنهم دقیقأ برخلاف ایده‌ و عقائد حاکم در غرب، درخصوص مدرن‌، معنوی، ‌اسلامی... قابل تأمل است. ▫️از قرن شانزده به این طرف در واقع آغاز دوره‌ی روشنگری و حاکم‌ شدن نوعی از اخلاق، تحت‌عنوان بر کل غرب، بلکه کل دنیا بود. ▪️ورود این افکار در حوزه‌ی اخلاق با توصیه‌های به پادشاه‌ ایتالیا (که ترجمه‌ی فارسی آن هم وجود دارد)، تقریبا در طول اخیر ، مبنای رفتار سیاسی دنیای غرب بود. ◾️در واقع در حوزه‌ی اخلاقیات، دقیقا مبتنی بر بوده و این اختصاص به غرب هم نداشت، همه‌ی حکومت‌های دنیا از جمله رژیم طاغوت نیز بر همین مبنا بود. ◼️یک روز شاه می‌گفت: من ‌امام‌رضا سلام‌الله‌علیه هستم، درهمان مجلس هم می‌خورد.‼️ هم سلام‌الله‌علیه می‌رفت، هم داشت، هم انواع و اقسام کارها و همه‌جور فساد می‌کرد. یعنی ‌پای‌بند به قاعده‌ی خاصی نبود. این یعنی سکولار ماکیاولی که طی ، اخلاق از دین تفکیک و به برخی تبدیل‌ شده ‌بود. ⬛️اخلاق‌سیاسی در گفتمان انقلاب‌ اسلامی با ظهور انقلاب شکوهمند اسلامی دارای مبنا و بنیادهای نظریۀ دینی و معنوی تغییر وضعیت داده ‌شد. یعنی سازی همه‌ معنوی در اخلاق‌سیاسی از شاهکارهای انقلاب ‌اسلامی بود. در پست بعدی با بیانی از امام‌خامنه‌‌ای ‌حفظه‌الله‌تعالی ادامه بحث را پی خواهیم گرفت.  إن‌شاءالله   ✔ باماهمراه‌باشید. ✍ 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال شادی‌روح‌شهداءو سلامتی‌وجودنازنینِ رهبرعزیزمون‌صلوات •••✾•🍃🌺🍃•✾••• گروه‌سایبری‌ "کانال‌‌انقلابیِ‌": https://eitaa.com/lahegh
. 🌷گفتمان آسیب‌شناسی🌀27 👈آسیب‌شناسی"اخلاق‌سیاسی"(2) در از شاهکارهای انقلاب‌اسلامی بود. امام‌خامنه‌‌ای‌حفظه‌الله‌ دربیانی‌فرمودند:🔻 "یکی از خطرهای جدایی دین از "سیاست" این است که دین از "اخلاق" هم جدا خواهد شد." معظم‌له در ادامه تأکید دارند که؛ "ما باید اخلاق را از محض به برگردانیم." بحث ما "آسیب‌شناسی" است، می‌خواهم عرض کنم که انقلاب‌اسلامی به دلیل ماهیت معنوی و اخلاقی‌ای که داشت ، در ابتداء شروع شد، ولی به مرور زمان دچار آسیب شد و ما الآن با این آسیب‌ها سروکار داریم. ما باید الآن در خصوص "اخلاق"، چه در و چه در که هردو بمنزله‌ است، آسیب ‌شناسی کنیم. چون اگر اخلاق یعنی محیط تنفس آلوده باشد نَفَس انسان بند می‌آید، خفه می‌شود. پس ضرورتِ آسیب‌شناسیِ "اخلاق" برای جامعه‌ی دینی مهم است،  چون مقصد‌ و هدف اصلی اندیشه‌ی انقلاب‌اسلامی ما بوده‌است. ما باید در اسلامی‌سازی یا به ، پیوند به ، حل تعارض اخلاق‌دینی‌فردی با حزبی، ارتقاء جایگاه اخلاق‌عملی در عرصه‌ی سیاست از و آسیب‌شناسی تعهدات اخلاقی دینی نظام ‌ولایی، مباحت ‌شنیدنی و مهمی را طرح ‌نماییم.  انقلاب‌اسلامی در حقیقت یک سری اصول اخلاقی را مخصوصأ کارکردهایی برای اخلاق‌سیاسی مطرح ‌کرد، این اخلاق‌سیاسی در گفتمان انقلاب‌اسلامی چندین بخش است. برای اخلاق،  یکی از کارهای بزرگی بود که در این عرصه انجام شده ‌است. و به‌عبارتی؛ درمقابل ، مبناسازی به‌عنوان قابل طرح و بحث است. مبنای اخلاق‌اجتماعی و سیاسی یعنی؛ "احیاء اخلاق و ارجاع اخلاق‌سیاسی به مبانی و جهان بینی و اصول قطعی اسلام". ادامه‌این‌بحث‌درجلسه‌بعد پی‌خواهیم‌گرفت. إن‌شاءالله ✔️ باماهمراه‌باشید ✍مصطفی ‌برزگر آملی 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال شادی‌روح‌شهداءو سلامتی‌وجودنازنینِ رهبرعزیزمون‌صلوات •••✾•🍃🌺🍃•✾••• گروه‌سایبری‌ "کانال‌‌انقلابیِ‌": https://eitaa.com/lahegh
. گفتمان"آسیب‌شناسی"🌀28 "آسیب‌شناسی اخلاق‌سیاسی"(3) اجازه‌بفرمائیدبدون‌هرگونه ‌مقدمه‌چینی‌عرض‌کنم‌که؛   اگر  مفاسدی در جامعه‌هست، آن را چه کسانی انجام می‌دهند❓ چه کسانی بداخلاقی را در جامعه اسلامی ما رواج می‌دهند...❓ 👈کسانی‌که مبنای‌اعتقادی و توحیدی‌آنها ضعیف‌است. 📌اخلاق جایی قربانی می‌شود که آن ازبین رفته‌ باشد، انقلاب ‌اسلامی این بنیادها را تقویت کرد. کسانی که مبانی‌دینی‌واعتقادی آنها است، به راحتی در خود، اخلاقیات، ، شرف‌وملیتِ ایرانی‌ودینی خود را در سیاست‌داخلی و تعاملات‌خارجی، چوب حراج نمی‌زنند و به راحتی زیر پا له نمی‌کنند.‼️ ⭕️عزیزان؛ هر جا دچار آسیب شد مثل ، انواع سیاسی، اقتصادی و فرهنگیِ حاکمان، اگر ریشه‌یابی کنیم، قبل از اخلاق، قطعأ به اعتقادات و برمی‌گردد. دزدی، اختلاس، رشوه و اقسام دیگر این رفتارها به همین مبانی دینیِ برمی‌گردد. این اخلاق‌سیاسی و نوع رفتار حاکمان با شهروندان،  نوع رفتار احزاب و جناح‌های سیاسی و تعامل گروه‌های سیاسی‌همه‌وابسته‌است‌به: 👈 اخلاق‌ سیاسی به دینی، اعتقادی و اخلاق، که بمنزله‌ی است.👉 باید این محیط تنفس را از آلودگی تطهیر نمائیم. ادامه بحث در جلسه‌ی بعد إن‌شاءالله باماهمراه‌باشید.... ✍مصطفی ‌برزگر آملی 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال شادی‌روح‌شهداءو سلامتی‌وجودنازنینِ رهبرعزیزمون‌صلوات •••✾•🍃🌺🍃•✾••• گروه‌سایبری‌ "کانال‌‌انقلابیِ‌": https://eitaa.com/lahegh
. 🌷گفتمان"آسیب شناسی"🌀29 ☑️آسیب‌شناسی"اخلاق‌سیاسی"(4) بحث‌ما آسیب‌شناسی ‌است، باز بدون‌ هرگونه ‌مقدمه‌چینی ‌عرض ‌کنم‌ که؛ در رقابت‌های سیاسی، حزبی و جناحی، نباید را زرنگی و ارزش تلقی کرد.‼️ همین الآن شما جناح‌ها را ببینید ؛ آیا فضای‌ رقابت‌ها بنابه تعبیر حضرت ‌آیةالله ‌العظمی جوادی‌آملی حفظه‌الله‌تعالی که باید بر اساس "فاستبقوا الخيرات إلى الله..."(مائده/ی48) باشد، آیا الآن هم همین‌طوره.⁉️ ✅ معظم‌له‌فرمودند:🔻 "در جاده‌ی حق، راه برای رقابت و سبقت و مشارکت باز است، همه می‌توانند بِدَوَند. ولی الآن در عرصه‌ی سیاست،  کسی بخواهد بِدَوَد، جلوی پایش می‌اندازند و وقتی رقیب می‌خورد، (هم) می‌برند، چون می‌خواهیم فقط خودمان برنده باشیم."🤔‼️ ⚡️اسلامی‌سازی اخلاق یعنی؛ اخلاق‌سیاسی به معنوی‌و اعتقادی، اخلاق‌ دینی‌و قرآنی، که به عنوان یکی از اهداف مهم و ‌انقلاب‌اسلامی ما بوده ‌است. انقلاب آمد تا بین اخلاق‌‌ و ا پیوند برقرار نماید. امام‌راحل‌ره تعبیر زیبایی‌دارند، می‌فرمایند:🔻 "تا زمانی‌که اصلاح نشوند، افراد تهذیب‌نفس پیدا نکنند، امکان بروز در جامعه ممکن نیست. امکان بروز اخلاق‌در جامعه منوط به است." طبق این بیان امام‌ره، انقلاب‌اسلامی در صدد ایجاد وثیق بین اخلاق‌‌ و بوده‌ و هست... ✍مصطفی ‌برزگر آملی 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال شادی‌روح‌شهداءو سلامتی‌وجودنازنینِ رهبرعزیزمون‌صلوات •••✾•🍃🌺🍃•✾••• گروه‌سایبری‌ "کانال‌‌انقلابیِ‌": https://eitaa.com/lahegh
. ☑️ بخش دوم سلسله‌گفتمان‌: 🔻نفوذ در گذار تاریخ در پنج‌قسمت🔻 🌷/30 🌵«نفوذ»در گذار تاریخ (1) ♨️بخش‌اول؛ 🔻 خسارت‌های"نفوذ"منافقین در باحمایت و... با تورقی درتاریخ‌جمهوری‌اسلامی ایران نمونه‌های متعددی از نفوذ را می‌توان مشاهده كرد. واكاوی سیر نفوذ در لایه‌های نظام جمهوری‌اسلامی، بستر مناسبی را برای درك مولفه‌های نفوذ و چگونگی نفوذ برای جلوگیری از آن فراهم می‌سازد. 1- خسارت‌های"نفوذ"منافقین سازمان‌سیاسی-نظامی منافقین(مجاهدین‌خلق) كه در سال1344 تأسیس شد، در با گرایش به ماركسیسم، تغییر ایدئولوژی داد. این جریان كه به دلیل انحراف در روزهای منتهی به انقلاب اقدام به كارشكنی كرد، در دوران دفاع مقدس نیز تلاش كرد تا به جمهوری‌اسلامی ضربه وارد كند. تكاپوی مجاهدین برای نفوذ در میان انقلابیون و نیروهای مذهبی، در روزهای پایانی عمر رژیم پهلوی آغاز شده بود. یكی از مهره‌های نفوذی منافقین بود كه مأمور رسوخ در انقلابیون بخصوص افرادی‌كه‌ارتباط‌نزدیك باامام(ره) داشتند بود. چنانكه دوست می‌گوید:🔻 «یكی از كسانی كه مأمور شده‌بود روی من كار كند بود. ما هرروز باهم صحبت ‌می‌كردیم...» اما اولین تلاش جدی مجاهدین برای نفوذ، مربوط به روزهای آغازین انقلاب بود؛ زمانی كه آنان تلاش كردند تا با نفوذ به داخل تشكیلات ستاد استقبال از امام(ره)، مهمترین مسئولیت این ستاد یعنی حفاظت از جان امام(ره) را برعهده بگیرند اما شهید مطهری با نفوذ سازمان‌منافقین مخالفت كرد ومیانجی‌گری ‼️ برای واگذاری مسئولیت حفاظت امام‌خمینی(ره) به سازمان‌منافقین راه به جایی نبرد. اما تلاش منافقین برای نفوذ، به این نمونه‌ها محدود نشد و شواهد حاكی از آن است كه مجاهدین به درون تشكیلات دولت بازرگان نیز نفوذ كردند. حضور برخی چهره‌های نزدیك به سازمان در دولت‌موقت همچون و سبب می‌شد تا مجاهدین نفوذی قابل اعتنایی در دولت‌موقت داشته‌باشند.🔹[ محمدحسن روزی طلب، صخره‌سخت، تهران: مركز اسنادانقلاب‌اسلامی، ص 602] علاوه بر این، یكی دیگر ازنزدیكان به نام ، با نفوذ در دادستانی ‌انقلاب، اقدام به‌جاسوسی‌برای می‌كرد پس از اعلام جنگ صدام به ایران، هنوز یك ماه از آغاز جنگ نگذشته بود كه دادستان‌انقلاب‌اسلامی آبادان 41 نفر از اعضای سازمان‌منافقین را به اتهام جاسوسی بازداشت كرد. عمده فعالیت این سازمان در خلال جنگ هشت ساله را می‌توان اعزام گروه‌هایی برای انجام عملیات ترور و خرابكاری، به ویژه ترور رزمندگان و فرماندهان نظامی در داخل ایران، جاسوسی از تحركات نظامی ایران، انجام تبلیغات مسموم از طریق رادیوی اختصاصی این گروه در عراق و نیز شایعه‌سازی برای تحت‌الشعاع قرار دادن حمایت‌های مردمی از جبهه‌ها دانست. نهایتا اطلاعات نظامی باارزشی كه از تحركات نظامی نیروهای ایران و مختصات دقیق پایگاه‌های نظامی و مراكز صنعتی در اختیار ارتش عراق قرار دادند، توانستندكمك‌های ارزشمندی را برای دستیابی به اهداف نظامی رژیم بغداد به آنان ارائه كنند. اما نكته‌ای كه باید به آن توجه كرد این است كه در دستگاه‌های اجرایی اگرچه هزینه‌هایی به دولت و نظام تحمیل كرد، اما در نهایت به برملا شدن چهره‌منافقانه‌مجاهدین ختم شد و آنان را بیش از پیش از مردم دور كرد تا اینكه رزمندگان اسلام در ضربه آخر را به آنان وارد كردند. ... 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃 🇮🇷 لشکرسایبری عاشقان‌ولایت: https://eitaa.com/joinchat/368574558Cadc08253c0
. 🌷/31 🌵«نفوذ»در گذار تاریخ (2) ♨️بخش‌دوم؛ 🔻 2- خسارت‌های"نفوذ"جریان‌های جاسوسی در این‌قسمت‌نفوذ‌ علاوه بر نفوذ مجاهدین به درون دولت موقت، در آذرماه 58 فاش شد كه عده‌ای از اطرافیان مهندس بازرگان مدت‌ها بوده‌اند. در اسناد نام افرادی چون و رحمت‌الله به عنوان عوامل نفوذی آمریكا در دولت موقت دیده‌می‌شد. كه در زمان دستگیری به جرم جاسوسی، ایران در سوئد بود از چهره‌های اصلی دولت موقت محسوب می‌شد. شواهدی در دست است كه نشان می‌دهد او از اوایل دهه 30 با همكاری می‌كرد و در این راه هیچ ابایی از خیانت به دوستان نزدیك خود نیز نداشت؛ به‌عنوان مثال وی در جریان سفر نیكسون به ایران در سال 32، نامه اعتراض‌آمیز بازرگان را به مقامات آمریكایی رساند و زمینه بازداشت او را فراهم كرد. علاوه بر این با استناد به اسناد كشف شده در سفارت آمریكا، ساعاتی پس از فرار شاه در دی‌ماه 57 با تماس گرفته و اطمینان می‌دهد كه امام خمینی(ره) در آینده نزدیك به ایران برنمی‌گردد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در 23 بهمن 57 حكم سخنگویی دولت موقت و معاونت اداری نخست‌وزیر برای امیرانتظام صادر شد و به این ترتیب او با نفوذ در تشكیلات دولت موقت به ارائه اطلاعات به آمریكا ادامه داد. در همین رابطه "تام اهرن" رئیس ایستگاه سیا در تهران در بازجویی‌هایش توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) درمورد رمز "اس.دی.پلاد" می‌گوید: «او همان آقای امیرانتظام است كه با "جرج سیك" در ارتباط بود. او یكی از مقامات رسمی دولت بازرگان است كه دو جلسه توجیهی اطلاعاتی درمورد مقامات ارشد دولت بازرگان با افسران سازمان سیا ترتیب داد.» در سند سری شماره 106729 زوایای پنهان ملاقات امیرانتظام با "جرج كیو" افسر سابق سیا فاش شده است. در بخشی از این سند ذكر شده است كه «جرج كیو اهداف تبادل اطلاعات و زمینه‌ها را از امیرانتظام توضیح خواسته و ماهیت حساس این موضوعات را شرح داد.»[ محمد حسن روزی طلب، صخره سخت، تهران: مركز اسناد انقلاب اسلامی، ص 845 و 817] یكی دیگر از عوامل نفوذی آمریكا در دولت بازرگان كه از طرف دولت موقت برای استانداری آذربایجان نیز درنظر گرفته شد رحمت‌الله مقدم مراغه‌ای بود. براساس اسناد به دست آمده از سفارت آمریكا در تهران، مقدم مراغه‌ای با نام رمزی "اس.دی.پروب/1" اطلاعات مهمی را در اختیار سیا قرار می‌داد. در یكی از این اسناد آمده است: «بسیار احساس خوشوقتی می‌كنیم كه "اس.دی.پروب/1" موقعیت منحصر به فردی دارد كه گزارش‌هایی از مجلس خبرگان را كه بسیار مورد علاقه تحلیلگران ما است می‌دهد. آنها از دریافت گزارش‌ها درباره این موضوع استقبال می‌كنند.» اسناد كشف شده از لانه جاسوسی همچنین نشان می‌دهد كه حزب خلق مسلمان توسط آمریكا سازماندهی و حمایت می‌شد و رحمت‌الله مقدم مراغه‌ای تمام جلسات بحث آن را به شیوه دلخواه آمریكا اداره می‌كرد و گزارش جلسات سران و گردهمایی‌های عمومی آن را در اختیار عوامل جاسوسی سفارت آمریكا در تهران قرار می‌داد و آنها این گزارش‌ها را به نقل از او به مركز سیا در آمریكا مخابره می‌كردند.[ اسناد لانه جاسوسی پیرامون رحمت الله مقدم مراغه ای، جلد 23،صص 84 و110و جلد 17ص 27] علاوه بر این، ارتباط برخی از عوامل ساواك همچون ناصر مقدم با نهضت آزادی، زمینه‌های نفوذ آنان در دولت موقت را نیز فراهم می‌كرد. نفوذ این جریان‌ها در دولت موقت علاوه بر اینكه مردم را نسبت به سیاست‌های دولت بازرگان بدبین كرد پیش‌زمینه‌های سقوط آن را نیز مهیا ساخت. به علاوه این نفوذ زیان‌هایی را نیز به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمیل كرد و باعث شد كه اطلاعات مهم به راحتی از كشور خارج شده و در دسترس بیگانگان قرار گیرد. ... 🚩 الثقةبالله‌ثمن‌كل‌غال       وسلم‌الي‌كل‌عال صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃 🇮🇷 لشکرسایبری عاشقان‌ولایت: https://eitaa.com/joinchat/368574558Cadc08253c0
. 🌷/32 🌵«نفوذ»در گذار تاریخ (3) ♨️بخش‌سوم؛ 🔻 3- نفوذ به یكی دیگر از نمونه‌های نفوذ در تاریخ جمهوری‌اسلامی بی‌شك جریان است. او به واسطه رابطه خویشاوندی با منتظری توانست زمینه‌های انحراف وی را فراهم كند. ارتباط میان اعضای و به حدی بود كه نامه‌های وی به امام‌خمینی(ره) در خوانده‌می‌شد. به گفته خودِ وی با رابطه داشته و با آن همكاری می‌كرد. او در این رابطه اینگونه می‌گوید:🔻 «من به حمایت ساواك امیدوار شده‌بودم و سعی می‌كردم به هر نحوی كه شده نظر آنان را جلب كنم. قبل از بازداشت رضوی از من خواسته بود چنانچه از محمد منتظری سرنخی پیدا كردی و یا از رفت و آمد اطلاعی حاصل كردی به ما اطلاع بده...» همچنین در اعترافات خود با اشاره به چگونگی نفوذ در می‌گوید:🔻 «مسأله این بود كه را به‌عنوان یك پایگاه برای تحقق اهداف خودم، اهدافی كه به آن ایمان داشتم و فكر می‌كردم اهداف است انتخاب كنم، زمینه‌هایی وجود داشت؛ ‌اینكه او برادرم بود و آن رابطه و اعتماد متقابلی كه بین من و اخوی وجود داشت، این زمینه پارامتر مثبتی بود كه مرا در این فكر موفق بكند، از آن طرف از سال‌های دور به من اعتماد داشت و این اعتماد را من یك پارامتر مثبتی جهت اهداف خودم می‌دانستم اینكه آقا سعید فرزند هم با ما همدلی و هماهنگی داشت و از طرفی تعدادی از دوستان هم از قدیم و جدید در دفتر وجود داشتند.»🔹[ حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری، خاطره‌ها، جلدچهارم، تهران: مركزاسناد انقلاب‌اسلامی، ص179] علاوه بر این باایجاد درارگان‌ها و ادارات‌مختلف، اقدام به‌سرقت اسناد و مدارك طبقه‌بندی شده و اخبار و اطلاعات كرد. چنانچه خود ِ در عنوان می‌كند؛ یكی از اهداف اصلی او و همفكرانش ، در مدارس علمیه و ایجاد انحراف در آنجا بود. وی این نفوذ را اینگونه بیان می‌كند:🔻 «من به خاطر اینكه تصور می‌كردم باید حوزه علمیه و طلبه‌های جوان براساس من ساخته شوند به طور فعال روی آنها كار می‌كردم... به قم و حوزه علمیه به‌عنوان یك پایگاه اصلی قدرت نگاه می‌كردیم كه بالقوه نیروها و كادرهای آینده انقلاب و كشور را پرورش خواهد داد...»🔹[ حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری، خاطره‌ها، جلدچهارم، تهران: مركزاسناد انقلاب‌اسلامی، ص248] در نهایت كه متأثر از با مركزیت در بیت او بود علاوه بر اینكه باعث وی از قائم مقامی رهبری شد، موجبات او را نیز فراهم كرد. ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال         و سلم الي كل عال 🍃🌺🍃 رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh
. خیلی‌مهم🔻🔻🔻 🌷/33 🌵«نفوذ»در گذار تاریخ (4) ♨️ ؛ 4- نفوذجریان‌های‌معاندبانظام از یكی دیگر از را می‌توان درسال88 و در كشاكش دهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری دید. شواهدی در دست است كه نشان می‌دهد در گرماگرم رقابت انتخاباتی، برخی از رابطین امنیتی موفق شدند تا به ستادهای انتخاباتی نفوذ كنند. در این زمینه دبیر اول سیاسی بابرخی‌اعضاء و نیز با اعضاء ستاد انتخاباتی نامزدهای خاص ملاقات‌هایی داشت و دبیر دوم سفارت هم تحت پوشش توریست به ستاد انتخاباتی چند تن از نامزدهای دوره دهم ریاست جمهوری رفت و آمد می‌كرد.🔹[خبرگزاری تسنیم، اعتراف تكان‌دهنده كارمند سفارت انگلیس: ارتباط مستمر انگلیس با ، 7دی1394] براساس اعترافات تحلیلگر ارشد ، آنان همچنین تلاش كردند تا در میان نفوذ كنند. آنچنان كه وی می‌گوید:🔻 «منبع اصلی ما روشنفكرانی بودند كه دارای زاویه با نظام هستند... وظیفه من جمع‌آوری اخبار مورد نیاز از طریق مرتبطین با سفارت و عناصر حزبی و گروهی خاص در شهرستان‌ها و تبادل نظر بود و بعد از آنكه نظرهای مرتبطین را دریافت می كردم گزارش های لازم را به لندن می‌فرستادم.» طبق ، به دلیل ترس از افشای نفوذش در منابع داخلی، اقدام به ارتباط‌گیری از طریق كاركنان محلی می‌كرد. به همین دلیل به وی و سایر كاركنان دستور داده شد تا با ایجاد شبكه‌های گسترده به تامین اخبار و اطلاعات مورد نیاز اقدام كنند.🔹[هادی آجیلی و رضا كشاورز، نقش آمریكا انگلیس و رژیم صهیونیستی در فتنه 88، تهران: مركز اسناد انقلاب اسلامی، ص210] براساس آنچه كه بعدها كشف شد، پیش و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، به اتفاق ؛وظیفه ملاقات با فعالین قومی و سیاسی، نمایندگان احزاب و تشكل‌های سیاسی، اقلیت‌های مذهبی، تشكل‌های غیردولتی، ارتبا‌ط‌ گیری با برخی افراد در رده‌های مدیریتی و مهم كشور، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را برعهده داشتند. علاوه بر اینكه به همراه و دپیلمات ، در دفاتر تبلیغاتی تردد می‌كرد. در شهر مقدس قم نیز به اتفاق با از اعضای ستاد مركزی ارتباط برقرار كرده و اخبار مربوطه را به خارج از كشور منتقل می‌كرد. از دیگر اقدامات برای نفوذ می‌توان به تلاش دولت بریتانیا برای ایجاد زمینه‌های جذب شخصیت‌های سیاسی-فرهنگی ایران در انگلیس در راستای منافع مورد نظر مثل جذب ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تماس با برخی اصحاب رسانه و مطبوعات به منظور تاثیرگذاری بر بدنه جامعه اشاره كرد.🔹[هادی آجیلی و رضا كشاورز، نقش آمریكا انگلیس و رژیم صهیونیستی در فتنه 88، تهران: مركز اسناد انقلاب اسلامی، ص 206 و 207] همانطور كه مشاهده می‌شود نفوذ عوامل مخرب و شكل‌گیری و سازمان‌دهی در دوران پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم كلید خورده بود و این نفوذ خسارت‌های بسیاری را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... به كشور وارد كرد، اما همراهی مردم با نظام اسلامی كه نقطه اوج آن در همان سال بود، نشان داد كه دست برای مردم كاملا نمایان شده است. بدین ترتیب سرانجام این نفوذ، جدا شدن از ، فاصله گرفتن آنان با مردم و انزوای آنها بود. ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال         و سلم الي كل عال 🍃🌺🍃 رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh
. 🌷/34 🌵«نفوذ»در گذار تاریخ (5) ♨️ ؛ 5- در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی را باید یكی دیگر از نمادهای در درون انقلاب‌اسلامی دانست. كه توانسته بود بخاطر انتساب به و با بهره‌گیری از فرصت حضور در فرانسه ابتدا خود را به امام(ره) نزدیك كرده و سپس با حضور در صف انقلابیون بر مسند رئیس‌جمهوری بنشیند، تلاش كرد علیه مبانی انقلاب اسلامی اقدام كند. وی علاوه بر ارتباط با ، توسط واسطه‌هایی با مرتبط بود. اسنادی كه در دی‌ماه 58 از كشف شد، از ارتباط بنی‌صدر با پرده برداشت. در این اسناد از با اسم رمزی نام برده شده بود و اسناد كشف شده او را عنوان یك منبع اطلاعاتی و تماس بالقوه معرفی كرده بودند. طبق اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی، مامور سیا با نام رمزی و با اسم‌ حقیقی‌ ، چندین بار با مخفیانه دیدار كرده بود. یكی از این اسناد گزارش ملاقات با در 29 آگوست بود كه در آن ملاقات بنی‌صدر مخالفت‌های خود با امام خمینی(ره) را به روشنی ابراز كرده بود. علاوه بر این، یكی دیگر از ماموران عالی رتبه سیا در تهران به نام نیز به ارتباط بنی‌صدر با این سازمان اعتراف كرده بود. بنابر اسناد كشف شده، بنی‌صدر موافقت كرده بود تا در ازای دریافت دستمزد 1000 دلار در ماه به عنوان مشاور به سیا خدمت كند.🔹[ ، تسخیر، تهران: انتشارات اطلاعات، ص 150] 14 اسفند سال59 اوج نفوذ جریان بنی‌صدر بود. امام(ره) در واكنش به این جریان در پاسخ تلگرام مبنی بر برخورد با جریان‌‌های ضداسلامی فرمودند:🔻 «به جنابعالی و عموم ملت شریف اطمینان میدهم كه با خواست خداوند تعالی با اینگونه مخالفت‌های با اسلام، برخورد شدید خواهد شد... باید گروه‌ها و دسته‌های منحرف سیاسی و غیرسیاسی بدانند كه من با احساس تكلیف، با آنان برخورد اسلامی و حدود اسلامی میكنم و به شرارت‌های ضد اسلامی خاتمه میدهم.»🔹[صحیفه امام خمینی(ره)، جلد 14] در نهایت امام خمینی(ره) طی حكمی در تاریخ 20 خرداد 1360 بنی‌صدر را از بركنار كردند و پس از آن مجلس شورای اسلامی رای به بنی‌صدر داد و این موضوع با استقبال گسترده مردم مواجه شد. بدین ترتیب سرنوشت بنی‌صدر، فرار از كشور در بو.د اما این نفوذ باعث شد، اطلاعات نظامی بسیاری در دوران جنگ تحمیلی در اختیار قرار گیرد. ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال         و سلم الي كل عال 🍃🌺🍃 رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh