✨ براستی که در تمامی ادوار تاریخ ظهور گزیده گان الهی را مخالفینی بوده و میباشد ، مخالفینی که سعی در تحریف وعده های مکتوب الهی نموده و گمراهی مردمان زمان خود را باعث گردیده اند ، حال که سخن از ظهور منجی موعود ادیان الهی بوده و جنگ شر و خیر در تمامی نهاد های اجتماعی بشر از کوچکترین ان چون خانواده الی اقوام ، سازمان ها ، نهادها الی تشکل های مردمی و مذهبی ، نظامی و شبه نظامی ، دول و ملل مختلف گسترده گردیده است
تحریف اولین نشانه ظهور ، تحریفی که موجب کم رنگ شدن نشانه های دهگانه خراسان ، گمراهی مسلمانان و پیروان امیر مومنان علیه السلام گردید ، تاسف بارتر انکه نجم الثاقب نیز کتمان و پیام الهی سوره طارق نیز نادیده انگاشته شد پس ازمون الهی مشیت و برکت از کشور رخت بر بست و پس از چهارده سال از این تحریف گیسوی سختی اور ظهور و بذر اسلام هراسی در جهان به بار نشست و شیعه کشی رایج گردید ، شکاف و اختلاف در کشور اغاز و تعمیق گشته دو تفکر حاصل و شبه نظامیانی بسیار چون داعش خراسان در منطقه سازمان دهی شده و ترویج تفکراتی چون تفکرات وهابی و سلفی را در جهان اسلام و کشور موجب شد و صاحب امری را در انجام تکلیف معذور نمایند .
براستی چرا گروهی مدیر میانه و فاسد استانی از استان های کشور در طمع غصب املاک موضوع ازمون الهی و همانا ملوک بنی عباس بتوانند در تقابل با فرامین الهی به تحریف احادیث پرداخته و بر ان اصرار ورزند ، از شرع و قانون کشور استنکاف نموده و سعی بر گسترش نافرمانی به هم کیشان خود در دیگر سازمان ها داشته باشند تا هرج و مرج جاری و کشور را از هر گونه تحول و اصلاح باز دارند ، مشکلات ایرانیان را نادیده و جهان اسلام را به بازی گرفته و شاهد فجایعی چون فاجعه منا ، کشتار مسلمانان روهینگیا ، هرات الی غزه گردیده و بر تحریف وقایع مذهبی و ادامه طغیان خود اصرار ورزند و این در حالیست که منطقه و کشور در بحرانی ترین سالهای تاریخ خود واقع گردیده است . براستی که حکایتی است ، نیکان و مومنان جان دهند و گروهی خون مردمان مکند و اگاهان سکوت پیشه کنند . انشاءالله خداوند با ظهور صاحب الزمان علیه السلام شیعه ایرانی و مسلمانان را از بلایای در راه مصون فرماید .
لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
🏴 لا حول و لا قوه الا بالله
ای حیدر کرار ما ، ای صاحب اعجاز ما ، راز نهان این جهان ، ای راوی بیان ما ، ان خطبه البیان ما ، کامل شدند دهگانه ها ، ظاهر بسی نشانه ها ، هفت سال گذشت ای حضرتم ، از اخرین بیان و ان نشانه ها، عبرت نشد بر ظالمان ، نادم نگشتند غاصبان ، پاسخ نیاز باطلان ، اتمام نما این وقفه را، باطل نما این شبهه را ، سالک هنوز در رنج و حصر غاصبین ، مانع بسی در راه دین ، معاندان در اتفاق ، مومن به شک و انفعال ، یاری نما ای صاحب اعجاز و دین .
ای ان صراط مستقیم رها بکن سالک ز حصر ظالمین ، با لطف رزاق کریم ، با رجعت گنجینه های این زمین ، تطهیر شود مشرق زمین ، یاری نما ای صاحب برهان و دین ، نیاز دین ورود کنند مولاء امیرالمومنین ، رجعت کنند ان آل پاک و طاهرین .
🏴 امیر المومنین علیه السلام در پیش بینی حوادث سالهای نود و چهار الی ظهور صاحب الزمان در خطبه البیان ؛
و قصم القسم ، و سدم السدم ، و نال الزاهب، و داب الدائب، و نجم ثاقب ، و زور القرآن ، و احمر الدیران، و سدس السرطان، و ربع الزبرقان، و ثلث الحمل، و ساهم زحل ، و اقل الفرار، و منع الوجار، و اثبت الاقدار، و کملت العشره، و سدس الزهره ، و عمرت الغمره ، و ظهرت الافاطس، و توهم الکساکس، و تقدمتهم النفایس، فیکدحون الحرائر، و یملکون الجزائر، و یحدثون کیسان، و یخربون خراسان، و یصرفون الحلسان، و یهدمون الحصون، و یظهرون المصون، و یقتطفون الغصون، و یفتحون العراق، و یحجمون الشقاق بدم یراق فعند ذلک ترقبوا خروج صاحب الزمان علیه السلام .
سوگند خدای لایزال در اجتماع وُ شور شوند سحابی وُ ستارگان (و سدم السدم ششم اردیبهشت نود و چهار ) ، توفیق کند مسلوب خطبه البیان ، در رعب وُ در وحشت شوند معاند وُ محاربان ، ظاهر شود طارق شبی در آسمان ( مرداد ماه 1394)، قرآن زر و زیور کنند( نمایشگاه قران شهریور 1394) ایرانیان ، پس نجم الثاقب حادث گردد و فروردین بر ثلث شود و منتظران را بشارت ظهور گردد (و ثلث الحمل ) و اردیبهشت بر ربع شود ( و ربع الزبرقان )و حسنی سخن کند و در پنجم تیر ماه ( و سدس السرطان )وضعیت شهرالرضا را بر آزاده گان آشکار نماید و زحل محو گردد (1394) و منع الوجار نهمین نشانه از نشانه های دهگانه ایرانیان در فاجعه منا حادث گردد و گفته ها به اثبات رسد و با غارت ایرانیان دهگانه ها کامل گردند ( و کملت العشره 1395) و زهره به تسدیس رسد ( شب قدر 1396 و لنبلونکم مشیت گردد ) و سختی فراگیر شود (1396 الی این زمان و عمرت الغمره ) و آزاده گان ظاهر گردند ، و کابوس ظالمان را فرا گیرد و مرگ سوغات گردد ( یا هدایایی نفیس اهدا گردد ) و دختران وُ حرائر به دادخواهی آیند و تحدید حدود اراضی به بررسی آید و نیکان خانه نشین خروج نمایند و خراسان ویران آشکار گردد و صالحان قیام کنند و سازمان های معاند ویران نمایند و آشکار کنند آنچه باقی و پنهان گشته ، پس شاخساران قطع و عراق را فتح نمایند و سپس مردمان شاهد به ظهور صاحب الزمان علیه السلام خواهند شد .
🏴 لا حول و لا قوه الا بالله
ای صاحب قضاوت شکرانه ات نشاید
لطف و تفقدی کن بر صاحب رسالت
مالک به فقر و ذلت ، ان غاصبان در محنت
ریاکار و معاند بر قدرتند و حشمت
دانی چه گوید صاحب از مانع و مصائب
تکلیف چگونه ممکن بر این وصی و مالک
اراده کن ای خالق شاهد شوند خلائق
بر قدرت و جلالت بر میل و ان توانت
خیر الرازقینی پروردگار قادر
بر پا بفرما مالک باز منتی است از خالق
عودت حق کن خالق یاری شوند خلائق
ای صاحب سخاوت شکرانه ات نشاید
🏴 از رسول معظم صلی الله علیه و آله نقل شده است، که فرموده اند :
فلا یبقی اهل بیته حتی یبعث الله رأیة من المشرق سوداء من نصرها نصره الله و من خذلها خذله حتی یأتوا رجلاً اسمه کاسمی فیولیه امرهم فیویده الله و ینصره.
پس، باقی نماند اهل بیتش تا اینکه خداوند برانگیزد پرچم سیاهی را از مشرق ( خراسان ) هر کس او را یاری کند خداوند را نصرت نموده و هرکس او را رها سازد (یاری اش ننماید) خداوند او را خوار می کند. صاحب پرچم سیاه خود را به کسی می رساند که همنام من است . آنگاه آن حضرت آنان را زیر پرچم ولایتش جای می دهد و خداوند هم او را تأیید می فرماید و نصرت می دهد .
🏴 امام جعفر صادق علیه السلام ؛
وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ
بناچار بیازمایم شما بندگان را بشیء من الخوف به مقداری و چیزی از ترس از ملوک ( املاک) بنی عباس در پایان زمامداریشان والجوع وگرسنگی به خاطر بالا بودن قیمتها ونقص من الاموال و مالها (یعنی) فساد تجارتها والانفس وجان ها (یعنی) مرگ سریع والثمرات ومحصولات (یعنی) کم شدن کشاورزی وکمبود برکت محصولات وبشرالصابرین یعنی بشارت ده مردمان را به ظهور صاحب الزمان علیه السلام .
🏴 امام جعفر صادق علیه السلام ؛
هر گاه دیدی، حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند؛ ظلم و ستم فراگیر شده است؛ قرآن فرسوده و بدعتهایی از روی هوا و هوس، در مفاهیم آن آمده است؛ دین خدا توخالی شده، همانند ظرفی که آن را واژگون سازند؛ طرفداران و اهل باطن بر اهل حق پیشی گرفتهاند؛ کارهای بد آشکار شده و از آن نهی نمیشود و بدکاران بازخواست نمیشوند، مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا کنند، شخص بدکار دروغ گوید و کسی دروغ و نسبت ناروای او را رد نمیکند؛ بچهها به بزرگان احترام نمیگذارند؛ قطع پیوند خویشاوندی شود؛ بدکاران را ستایش کنند و او شاد شود و سخن بدش به او بر نگردد؛ نوجوانان پسر همان کنند که زنان میکنند؛ زنان با زنان ازدواج کنند؛ انسانها اموال خود را در غیر اطاعت خدا مصرف میکنند و کسی مانع نمیشود، افراد با دیدن کار و تلاش نامناسب مؤمن، به خدا پناه میبرند؛ مداحی دروغین از اشخاص، زیاد شود، همسایه همسایه خود را اذیت میکند و از آن جلوگیری نمیشود؛ کافر به خاطر سختی مؤمن، شاد است؛ شراب را آشکار را میآشامند و برای نوشیدن آن کنار هم مینشینند و از خداوند متعال نمیترسند؛ کسی که امر به معروف میکند خوار و ذلیل است؛ آدم بدکار در آنچه آن را خداوند دوست ندارد، نیرومند و مورد ستایش است؛ اهل قرآن و دوستان آنها خوارند، راه نیک بسته و راه بد باز است؛ خانه کعبه تعطیل شده و به تعطیلی آن دستور داده میشود؛ انسان به زبان میگوید، ولی عمل نمیکند؛ مؤمن خوار و ذلیل شمرده شود؛ بدعت و زنا آشکار شود؛ مردم به شهادت و گواهی ناحق اعتماد کنند؛ حلال
حلال حرام شود و حرام حلال شود؛ دین بر اساس میل اشخاص معنی شود و کتاب خدا و احکام آن تعطیل میشود؛ جرأت بر گناه آشکار میشود و دیگر کسی برای انجام آن منتظر تاریکی شب نگردد؛ مؤمن نتواند نهی از منکر کند مگر در قلبش؛ ثروت بسیار زیاد در راه خشم خدا خرج شود؛ سردمداران به کفر نزدیک شوند و از نیکو کاران دور شوند؛ والیان در قضاوت رشوه بگیرند، آشکارا قمار بازی میشود؛ مشروبات الکلی به طور آشکار بدون مانع خرید و فروش میشود؛ در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت کنند؛ مسجد طلاکاری شود؛ حج و جهاد برای خدا نیست؛ آلات موسیقی و لهو و در مدینه و مکه آشکار میشود؛ علایم آسمانی آشکار شوند و کسی نگران نشود؛ پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد و پدر و مادرش را نفرین کند و از مرگشان شاد شود؛ به وسیله شراب بیمار را مداوا و برای بهبودی آن را تجویز کنند؛ خواندن اول وقت نمازها را سبک بشمارند؛ مسجدها پر است از کسانی که از خدا نترسند و غیبت هم کنند؛ برای اذان و نماز مزد میگیرند.
🏴 لا حول و لا قوه الا بالله
🏴 امام جعفر صادق علیه السلام ؛
ولنَبْلُوکمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ مِنْ مُلُوکِ بَنِی فُلَانٍ فِی آخِرِ سُلْطَانِهِمْ وَ الْجُوعِ بِغَلَاءِ أَسْعَارِهِمْ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ قَالَ: کَسَادُ التِّجَارَاتِ وَ قِلَّهًُْ الْفَضْلِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَنْفُسِ قَالَ: مَوْتٌ ذَرِیعٌ وَ نَقْصٍ مِنَ الثَّمَراتِ قِلَّهًِْ رَیْعِ مَا یُزْرَعُ و بشر الصابرین .
امام صادق علیه السلام ؛ با ترس از سلاطین بنیفلان (بنیعباس)؛ و گرسنگی بهسبب گرانی نرخها و کاهش مال، بهوسیلهی کسادی وضع تجارت و بازار و کمی سود؛ و کاهش جانها، به مرگهای عمومی و سریع؛ و کاهش محصول، به کمی غلّه و زراعت.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۷۴۲
کمال الدین، ج۲، ص۶۴۹/ الإرشاد، ج۲، ص۳۷۷/ الغیبهًْ للنعمانی، ص۲۵۰/ کشف الغمهًْ، ج۲، ص۴۶۲/ نورالثقلین/ البرهان
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
با احترام بسیار تفسیر و برداشتی عامیانه و روان منطبق با بحران های در راه ایران و جهان اسلام ، همچنین مستند به احادیث مهدوی بسیار چون خطبه البیان امیرالمؤمنین علیه السلام و مزین به نشانه های دهگانه خراسان تقدیم مومنان و اندیشمندان میگردد .
سید امیر احمد خدابخش سالک خطبه البیان امیرالمؤمنین علیه السلام
🏴 هر اینه بیازماییم مومنان را با ترس از غصب املاک بنی عباس ( ش. ش. 110) در اواخر دورانشان و گرسنگی بدلیل گرانی ، و نابودی مایملک مردمان بدلیل فساد در امور اقتصادی ، و مرگ سریع ( سفید و سرخ ) بدلیل کشتار و گسترش بیماریهای مسری ، و کاهش ثمرات کشاورزی بدلیل کاهش برکات الهی ، بلایای طبیعی و بارندگی های
کاهش برکات الهی ، بلایای طبیعی و بارندگی های نابهنگام و بشارت ده صابران را به ظهور صاحب الزمان علیه السلام .
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
بدیهی است پروردگار مهربان به مخلوق و بنده اش ظلمی ننموده و نخواهد نمود مگر بر اقوام و تمدن هایی که با امر صریح و موعود خدای خود مخالفت نموده و حرام او را حلال نمودند ، قوم ثمود از انجام فرمان الهی در خصوص ناقه ای موعود تمرد نمود پس بسان تمدن های عظیمی چون فراعنه ، مردمان ظالم پمپی و اقوام عاد و لوط در اندک زمانی با مرگی سخت دنیا را ترک و از تمدن های ایشان جز ویرانه ای باقی نماند لذا مسئولان امور را توصیه دارد تا از مشتعل نمودن خشم الهی دوری جسته ، به حق سخن ، به عدالت رفتار و صبر پیشه نمایند که خداوند قادر ، جباری سریع الحساب است .
¤¤¤ به یقین آزمایش میکنیم ¤¤¤
(بقره/ ۱۵۵)
🏴 امیرالمؤمنین علیه السلام ؛
إِنَ اللَّهَ یَبْتَلِی عِبَادَهُ عِنْدَ الْأَعْمَالِ السَّیِّئَهًِْ بِنَقْصِ الثَّمَرَاتِ وَ حَبْسِ الْبَرَکَاتِ وَ إِغْلَاقِ خَزَائِنِ الْخَیْرَاتِ لِیَتُوبَ تَائِبٌ وَ یُقْلِعَ مُقْلِعٌ وَ یَتَذَکَّرُ مُتَذَکِّرٌ وَ یُزْدَجَرُ مُزْدَجَر.
🏴 امام علی علیه السلام ؛ خداوند بندگان گناهکار خود را با کاستن بهرههایش، جلوگیری از نزول برکات و بستن در گنجهای خیر، آزمایش میکند؛ شاید که توبهکنندهای بازگردد، گناهکاری دل از معصیت بکند؛ پندگیرندهای پند گیرد و بازدارندهای راه نافرمانی را بر بندگان خدا ببندد.
📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۷۴۰
نورالثقلین/ مستدرک الوسایل، ج۶، ص۲۰۱
🏴 امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام ؛
🏴 لا حول و لا قوه الا بالله
🏴 امام جعفر صادق علیه السلام در خصوص فرج شیعیان ؛
« فاذا قام القائم بخراسان الذی أتی من الصین و الملتان وجه السفیانی الجنود الیه، فلم یغلبوا علیه، ثم یقوم منا قائم بجیلان، یعینه المشرقی فی دفع شیعة عثمان و یجیبه الآبر و الدیلم و یجدون منه النوال و النعم و ترفع لولدی النود و الرایات و یفرقها فی الأقطار و الحرمات و یأتی الی البصرة و یخربها و یعمر الکوفة و یوربها فیعزم السفیانی علی قتاله و یهم مع عساکره باستیصاله، فاذا جهزت الألوف وصفت الصفوف قتل الکبش الخروف فیموت الثائر و یقوم الآخر...».
📚 ملاحم و الفتن
پس هنگامی است که قائم در خراسان اقامت گزیند همان قائمی که از سوی چین و ملتان ( ملت های مختلف ) امده که ناگهان مورد هجوم سفیانی واقع خواهد گشت لیکن سفیانی هرگز بر وی غلبه نخواهد نمود پس قائمی دگر از ما بر یاریش قیام نموده و جنگل ابر و دیلمان او را اجابت نموده و از وی مال و منال بسیار حاصل کنند و برای فرزندم ، حضرت احمد ارواحنا له الفدا علم ها و پرچم های بیشمار بر پا شده و در اقصی نقاط کشور پراکنده و به اهتزاز ایند ، پس بسوی بصره رفته و اآنجا را ویران نماید و سپس بسوی کوفه امده و انجا را اباد و مهیا نماید . پس سفیانی خود را برای مبارزه با او اماده میکند و مصمم میگردد تا با تمام توانی که دارد وی را مستاصل ساخته و بکلی نیست و نابودش سازد و هزاران نفر آماده می شوند و صفوف به صف می شوند، قوچ بره را می کشد و یاغی می میرد و دیگری بر می خیزد .
حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ؛
«سمعت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم یقول:لمّا أُسری بی الی السماء دخلت الجنه فاذا انا بقصر من درّه بیضاء مجوّفه و علیها بابٌ مکلّل، بالدُّر والیاقوت، و علی الباب ستر: فرفعت رأسی فاذا مکتوبٌ علی الباب: لا إله إلاّ الله، محمّد رسول الله، علیٌ ولیّ القوم. واذا مکتوبٌ علی الستر: بخٍ بخٍ من مثل شیعه علی علیه السلام.
فدخلته فإذا أنا بقصرٍ من عقیق احمر مجوف وعلیه بابٌ من فضه مکلّل بالزبرجد الأخضر، و اذاً علی الباب الستر، فرفعت رأسی، فاذاً مکتوبٌ علی الستر، شیعهُ علیٍ هم الفائزون.
فقلتُ: حبیبی جبرئیل لمن هذا؟ فقال: یا محمّد لابن عمّک ووصیّک علیّ بن ابی طالب علیه السلام.
یحشر الناس کلهم یوم القیامه حفاه عراه إلاّ شیعه علی علیه السلام یدعی الناس بأسماء أُمّهاتهم إلاّ شیعه علی علیه السلام فانهم یدعون باسماء آبائهم. فقلت حبیبی جبرئیل: وکیف ذاک؟ قال: لأنهم أحبّوا علیّاً فَطاب مولدُهم(2)؛
حدیث منزلت
🏳 حضرت فاطمه معصومه از فاطمه زهرا سلام الله الاجمعین روایت کرده اند :
پدرم رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم فرمود: شبی که مرا به آسمان – معراج – بردند داخل بهشت شدم. در آنجا قصری از درّ سفید دیدم که وسط آن خالی بود. آن قصر دری داشت که با درّ و یاقوت مزیّن شده وروی آن پرده ای بود. وقتی سرم را بلند کردم، دیدم بربالای آن نوشته شده بود: «لااله الا الله»، «محمّد رسول الله، علیّ ولی القوم؛ خدایی جز الله نیست، محمّد فرستاده خدا و علی سرپرست قوم مسلمانان است». به روی پرده نوشته بودند: به به، چه کسی همسنگ شیعه علی است. وقتی داخل قصر شدم، قصری دیدم از عقیقی سرخ که وسط آن نیز خالی بود، این قصر نیز دری داشت از نقره که با پرده ای از زبرجد سبز زینت شده بود. سرم رابلند کردم، دیدم برفرازش نوشته اند: «محمّد رسول خداست و علی ،وصیِّ مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم است». بر روی پرده نوشته بودند: «شیعیان علی علیه السلام را بهحلال زادگی بشارت بده».
وقتی داخل شدم با قصری دیگر روبرو شدم که از زمرّد سبز بود وزیباتر از آن هرگز ندیده بودم. این قصر، دری داشت از یاقوت سرخ که با لؤلؤ زینت شده بود وبرفراز آن در، پرده ای آویخته شده بود که بر آن نوشته بودند: «شیعیان علی علیه السلام رستگارند». گفتم: ای حبیب من جبرئیل! این کاخ از آن کیست؟ پاسخ داد: ای محمّدصلی الله علیه وآله وسلم! این قصر برای پسر عمّ و وصیِّ تو، علی بن ابی طالب علیه السلام است.
مردم در روز قیامت، ...
🏳 ای امیر مومنان چه زماني خداوند زمين را از ظالمان پاک مي کند؟
🏳 يا أمير المؤمنين متى يطهر الله الأرض من الظالمين؟
وقال: اذا قام القائم بخراسان و غلب علي ارض كرمان و ملتان و جائز جزيره بني كاوان و قام منا قائم بجيلان و اجابه الابر و دیلم و ظهرت لولدی رایات الترک متفرّقات فی الاقطار و الحرمات و کانوا بین هنات و هنات، اذا خربت البصره و قام امیر الامرا ». فحکی علیه السلام حکایه طویلة ثم قال: اذا جهّزت الالوف و صفّت الصفوف و قتل الکبش الخروف، هناک یقوم الاخر و یثور الثائر و یهلک الکافر؛ ثم یقوم القائم المامول و الامام المجهول له الشرف و الفضل و هو من ولدک یا حسین، لا أین یظهر بین الرکنین فی ذرّ یسیر یظهر علی الثقلین و لایترک فی الارض الااثنین؛ طوبی لمن أدرک زمانه و لحق أوانه و شهد أیامه،
فرمودند ؛ وقتي قائم به خراسان ورود و بر کرمان و ملتان به توافق امده و از جزيره بني کاوان درگذرد و قائمی دیگر از ما بر یاری وی از گيلان به پا خيزد و جنگل ابر و دیلمان او را اجابت نمایند و برای فرزند من عَلَم های ترک ، در اقصی نقاط و مکان های شریف ایران به اهتزاز امده و لحظات به شمارش ایند در ان هنگام که بصره ویران شده و امیر الامرا قیام نماید ـ پس حکایت طولانی بیان فرمودند که راوی از میان انداخته است، پس فرمودند :
انگاه هزاران نفر تجهیز و مهیا نبرد گشته و صف به صفوف تبدیل گردد ، قوچ بره را بکشد و دیگری بر خیزد و یاغی قیام کند و کافر هلاک شود در آن هنگام دیگری قیام نماید ، امامی که مردم قدرش را ندانسته و پی به مکانش نبردند. شریفی راستین و فاضل و او از فرزندان توست ای حسین .
وصف آن نتوان کرد. و ظاهر نمیشود مگر در میان دو رکن کعبه معظمه با جماعتی اندک در اوضاعی بحرانی و دهشتناک ، و بر جن و انس غالب گردد و مردم دون ، یعنی ظالمان و مکاران را از زمین پاک سازد . خوشا بحال کسی که زمان او را درک ، به خدمت وی در امده و شاهد روزگار او گردد .
ترجمه ، تحلیل و تفسیر ؛
سید امیر احمد خدابخش
📚 متن عربی ملاحم و الفتن
🏳 امام رضا علیه السلام فرمودند:
الم احسب الناس ان يترکوا ان يقولوا آمنا و هم لا يفتنون .
آيا مردم خيال ميکنند که اگر بگويند: ايمان آورده ايم، در معرض امتحان قرار نميگيرند .
📚 ارشاد مفيد/ ص360
🏳 امیرالمؤمنین علیه السلام ؛
إِنَ اللَّهَ یَبْتَلِی عِبَادَهُ عِنْدَ الْأَعْمَالِ السَّیِّئَهًِْ بِنَقْصِ الثَّمَرَاتِ وَ حَبْسِ الْبَرَکَاتِ وَ إِغْلَاقِ خَزَائِنِ الْخَیْرَاتِ لِیَتُوبَ تَائِبٌ وَ یُقْلِعَ مُقْلِعٌ وَ یَتَذَکَّرُ مُتَذَکِّرٌ وَ یُزْدَجَرُ مُزْدَجَر.
خداوند بندگان گناهکار خود را با کاستن بهرههایش، جلوگیری از نزول برکات و بستن در گنجهای خیر، آزمایش میکند؛ شاید که توبهکنندهای بازگردد، گناهکاری دل از معصیت بکند؛ پندگیرندهای پند گیرد و بازدارندهای راه نافرمانی را بر بندگان خدا ببندد.
📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۷۴۰
🏳 امام جعفر صادق علیه السلام ؛
ولنَبْلُوکمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ مِنْ مُلُوکِ بَنِی فُلَانٍ فِی آخِرِ سُلْطَانِهِمْ وَ الْجُوعِ بِغَلَاءِ أَسْعَارِهِمْ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ قَالَ: کَسَادُ التِّجَارَاتِ وَ قِلَّهًُْ الْفَضْلِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَنْفُسِ قَالَ: مَوْتٌ ذَرِیعٌ وَ نَقْصٍ مِنَ الثَّمَراتِ قِلَّهًِْ رَیْعِ مَا یُزْرَعُ و بشر الصابرین .
هر اینه بیازماییم مومنان را با ترس از املاک بنی عباس ( ش. ش. 110) در اواخر دورانشان و گرسنگی بدلیل گرانی ارزاق ، و نابودی مایملک مردمان بدلیل فساد در امور اقتصادی و کاهش ارزش پول رایج ، و مرگ سریع ( سفید و سرخ ) بدلیل کشتار و گسترش بیماریهای مسری ، و کاهش ثمرات کشاورزی بدلیل کاهش برکات الهی ، بلایای طبیعی و بارندگی های نابهنگام و بشارت ده صابران را به ظهور صاحب الزمان علیه السلام
ترجمه و تفسیر ؛ سید امیر احمد خدابخش
🏳 امیر المومنین علیه السلام در خطبه البیان در خصوص حوادث خراسان رضوی ؛
لا تفرحوا من المخلوع من ولد عباس فانه اول العلامت االتغییر .
از خلع و غارت فرزند عباس شادمان نگردید که او اولین نشانه تغییر امور بود.
آگاه باشيد که بعد از اين وقايع ، مصيبتهايي جديد متوجه شما مي گردد ، مي بينم که فتنه هايي بسان پاره هاي شب تار از هر سو بر شما روي مي آورند.
- اي مردم! - چه شگفت آور است فتنه هايي که شما در آن گرفتار مي آييد و پليدي زمانتان و خيانت کردن سردمدارانتان و ستم کردن قضاتتان و سگ صفتي بازرگانانتان و بخل و حرص پادشاهانتان و آشکار شدن اسرارتان و نزاري اجسامتان و دور و دراز شدن آرزوهايتان و فزون شدن شکوائيه هايتان . در شگفتم از کمي شناختنان و خواري فقرايتان و تکبر و فخر فروشي ثروتمندانتان و قلب وفايتان .
انا لله و انا اليه راجعون از اهل آن زمان که بر آنان مصايب و اندوههاي بزرگي وارد شود که بزرگيش را درک نکنند . شيطان با جسمشان آميخته گردد و در روحشان لانه کند و با خونشان عجين گردد . آنان را براي دروغ گفتن وسوسه کند تا اينکه فتنه ها بر شهرها مستولي گردد، آنگونه که مومن بينواي دوست دارنده ما به جان آمده بگويد که: من از ناتوانان هستم . بهترين مردم در آن زمان کسي است که ملازم نفس خود باشد و در سراي خود پنهان شود و از آميزش با مردم اجتناب کند .
ان کسانی که نزديک بيت المقدس سکنا گزیده و خواستار آثار پيامبران هستند ، ستمکار با ستمديده برابر نيست. نادان و دانا در يک کفه ترازو نمي گنجد. حق و باطل هم وزن نباشد. عادل و جائر همسان نباشندِ .