eitaa logo
لاله های سرخ
53 دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
15هزار ویدیو
1.2هزار فایل
آخرین اخبار و اطلاعات منطقه و جهان با نگاه آخرالزمانی و شرایط نزدیک به ظهور آی دی مدیر کانال: @Jamalniknahad
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻در خوشبینانه‌ترین حالت از عمق ماجرا بی‌خبرید! حجت‌الاسلام قنبریان: 🔹 آقای حاج علی‌اکبری می‌فرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی) به‌صورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی‌ اکبری بر این اساس از نشر این خطبه‌ها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید: 🔹 امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه به‌عنوان مرکز حکومت، از ضرورت: - خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثه‌اش! - بازگرداندن زمین‌های تقسیم شده خیبر بین عده‌ای معلوم به بیت‌المال! سخن گفته‌اند.(۱) 🔹 می‌بینید به‌شدت مصداقی و معین است! نمونه‌های بیشتر هم در مجموعه خطبه‌های ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهج‌البلاغه سانسورش کنند تا امام جمعه‌ای تأسی نکند! 🔹 امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرموده‌اند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک‌، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا می‌روم و ارتفاعات را حرکت می‌کنیم؛ راه می‌رویم. هر وقت آنجا می‌روم دلم می‌لرزد؛ چون می‌دانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! می‌دانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش می‌لرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲) 🔹 این امام جمعه تهران از پدیده کوه‌خواری در شهر سابقشان مشهد هم گفته‌اند! آقای حاج علی‌اکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرف‌ها درباره منطقه خود می‌گفت؟! 🔹 آقای حاج علی‌اکبری به‌جای طرح فسادها (زمین‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌های آشکار و...) در خطبه‌ها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح می‌کند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. می‌فرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه می‌دانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد! 🔹 وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمی‌کند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان می‌تواند مانع فساد کوه‌خواری و... در منطقه‌اش شود؟! 🔸 اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی می‌شود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانه‌ترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بی‌خبرید! ۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج‌البلاغه آورده است. ۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb@Rajanews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان عجیب حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری: ورود مصداقی به فساد در خطبه‌های نماز جمعه ممنوع است! ✅ @Rajanews
10.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماز جمعه انقلابی چگونه است؟ استاد رحیم پور ازغدی: 🔹اگر در نماز جمعه حرف‌هایی می‌زنید که هیچ کس از دست شما عصبانی نمی‌شود بدانید شما نهی از نمی‌کنید، ورّاجی می‌کنید. 🔹نمازجمعه‌ای که حرف از فتنه و فساد نزند به هیچ دردی نمی‌خورد. 🔹می‌گویند از اقتصاد و بازار در نماز جمعه صحبت نکنید که کسی ناراحت نشود. ✅ @Rajanews
‍ 🌼 حضرت مهدی علیه السلام قسمت اول: 🌟در زمان ظهور حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) اتفاقاتی رخ خواهد داد، از جمله: اجتماع یاران حضرت در مکه و بیعت با حضرت تشکیل سپاه با سیصد و سیزده یار خاص حضرت اصلاحات در مکه و مدینه پایه گذاری حکومت اسلامی در کوفه نزول عیسی بن مریم از آسمان و اقتدا به حضرت کشته شدن دجال گسترش عدل در جهان 🔶 اجتماع یاران خاص حضرت در مکه تعدادی از یاران خاصّ حضرت در مکه اجتماع کرده حضرتش را جستجو می‌کنند. ✨ در این هنگام مردی از نزد امام به پیش آنان آمده از ایشان می‌پرسد: شما اینجا چند نفرید؟ پاسخ می‌دهند: حدود چهل نفریم. آن مرد گوید: وضعتان چگونه خواهد بود؛ اگر سرورتان صاحب الزّمان حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) را ببینید؟ آنان پاسخ دهند والله، اگر فرمان برخاستن دهند که همراه‌شان با کوه‌ها بجنگیم، با کوه‌ها پیکار خواهیم نمود (با بیان چنین جمله‌ای از عمق اعتقادشان به حضرت مهدی (علیه‌السّلام) و آمادگی فراوان‌شان برای قربانی شدن و شهادت و انجام فرمان آن حضرت سخن می‌گویند). شب بعد همان مرد نزد آنان آید و گوید: ده نفر برگزیده خود را به من معرّفی نمائید. آنان برگزیدگان خود را به وی نشان می‌دهند. وی نیز آنان را می‌آورد تا با حضرت مهدی (علیه‌السّلام) ملاقات نمایند. شب‌های دیگر برای افرادی دیگر فرصت پیش می‌آورند تا به صورتی علنی با حضرت مهدی (علیه‌السّلام) ملاقات نمایند. ✨سرانجام تعداد مشخصی (یعنی سیصد و سیزده نفر) نزد امام حاضرگردیده با آن بزرگوار در مکه و یا یکی از نواحی اطراف آن جمع می‌شوند. پی نوشت:📚 ↑۱.نعمانی، محمد بن ابراهیم، غیبت نُعمانی، ص۱۸۲. ۲.↑ شافعی، یوسف بن یحیی، عقدالدُّرر، ج۱، ص۲۰۱، باب ۵. 🌸 ⚜️ @p_Mahdavi
‍ ‍ ‍ 🌼 حضرت مهدی علیه السلام 🔸قسمت دوم 🔹کشته شدن نفس زکیه وقتی که روز بیست و پنجم ماه ذی حجّه فرا می‌رسد حضرت ولیّ عصر (ارواحنافداه) مردی ملقّب به نفس زکیّه را به سوی اهل مکه می‌فرستد ولی آنان وی را دستگیر نموده بین رکن و مقام شهید می‌نمایند و سر وی را به شام نزد سفیانی می‌فرستند. پس از آن... حضرت بقیةالله روز عاشورا در مسجد الحرام حاضر گردیده چند رکعت نماز در مقام ابراهیم (علیه‌ السّلام) می‌گزارند و در حالی که یاران خاصّ در اطراف حضرت گرد آمده‌اند، این خطبه را القا می‌فرماید. 💚 خطبه حضرت مهدی به هنگام قیام 🌸روایت شده که حضرت مهدی (علیه‌السّلام) پشت به خانه کعبه خطبه تاریخی خود را آغاز می‌فرمایند: ✨با ستایش خدای تعالی و ثنای بر او و درود بر رسول گرامی‌ و خاندان پاکش آغاز سخن می‌فرمایند. اینجا به حضرت باقر (علیه‌السّلام) گوش فرا می‌دهیم تا ما را از آنچه که حضرت مهدی (علیه‌السّلام) در ابتدای خطبه خویش به هنگام قیام بیان می‌کنند آگاه نمایند. 🌼حضرت باقر (علیه‌السّلام) چنین می‌فرمایند: 💚 «قائم در آن هنگام در مکه است پشت به بیت الله الحرام تکیه داده چنین ندا کند: ‌ ✨ای مردم! ما از خدا یاری می‌طلبیم و از مردمی‌ که دعوت ما را اجابت کنند. ما اهل بیت پیامبرتان محمد (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌وسلّم) هستیم و از سزاوارترین مردم به خدا و به محمد (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌وسلّم) . هرکه در مورد آدم (علیه‌السّلام) با من محاجّه کند، باید بداند که من نزدیکترین کس به آدمم. هرکه درباره نوح (علیه‌السّلام) با من به گفتگو برخیزد بداند که من سزاوارترین کس به نوحم. هر که در زمینه ابراهیم (علیه‌السّلام) با من احتجاج نماید، بداندکه شایسته‌ترین مردمان به ابراهیمم. هرکه در مورد محمد (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌وسلّم) با من محاجه نماید، بداندکه من نزدیک‌ترین مردمان به محمدم. هرکه درباره پیامبران با من گفتگو نماید، من سزاوارترین مردمان به پیامبرانم. ✨آیا خدای تعالی در کتاب خویش نمی‌فرماید: «اِنَّ اللهَ اصْطَفی آدَمَ وَ نُوحَاً و آلَ ابْراهیمَ و آلَ عِمرانَ عَلَی العالمینَ ذَرِّیَّةً بَعْضُها مِن بَعْضٍ و اللهُ سَمیعٌ عَلیم؛[۳] ✨خدای متعال آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برگزید؛ فرزندانی که برخی از برخی دیگرند و خدا شنوا و دانا است.» ✨من بازمانده آدمم و ذخیره‌ای از نوح و برگزیده‌ای از ابراهیم و انتخاب شده‌ای از محمد (صلی‌الله‌علیهم‌اجمعین). ✨بدانید! هرکه در کتاب خدا با من به محاجه برخیزد، من سزاوارترین مردم به کتاب خدا هستم. بدانید! هر که در سنت رسول خدا با من محاجه نماید، من به سنت رسول خدا سزاوارترینم. ✨شما را به خدا سوگند می‌دهم که هر که سخن مرا امروز بشنود، به دیگری که حاضر نیست، برساند. ✨به حق خدا و حق پیامبرش و به حق خودم (حق من بر شما حق قرابت من به پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌ و‌آله‌وسلّم) است) از شما می‌خواهم که ما را یاری نمایید و در برابر کسانی که به ما ظلم کردند از ما حفاظت کنید. ✨ ما را بیم دادند و به ما ستم نمودند و ما را از دیار و فرزندانمان راندند و برما جور نمودند و حقمان را سلب کردند و اهل باطل بر ما دروغ بستند. ✨خدا را! خدارا! ما را در نظر آورید. ما را رها نکنید و یاریمان کنید که خدای تعالی شما را یاری خواهد نمود. 🌟خطبه دیگری برای امام (علیه‌السّلام) روایت نموده‌اند که با خطبه ذکر شده مختصر اختلافی دارد؛ مانند اینکه ایشان فرموده‌اند: ✨ «ای مردم هرکه درباره موسی با من به محاجّه برخیزد من سزاوارترین مردمان به موسی (علیه‌السّلام) هستم. ‌ای مردم، هر که درباره عیسی با من به محاجّه برخیزد من سزاوارترین مردمان به عیسی هستم.»[۴] 📚 ۳.↑ آل عمران/سوره۳، آیه۳۵۳۳. ۴.↑ نعمانی، محمد بن ابراهیم، غیبت نُعمانی، ج ۱، ص ۲۸۱، حدیث ۶۷ باب چهاردهم. ⚜️ @p_Mahdavi
‍ ‍ 🌼 حضرت مهدی علیه السلام قسمت سوم: 🌸 بیعت یاران خاص با امام زمان از احادیث این گونه برمی‌آید که حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) از اصحاب و یاران خویش بر اساس شرایطی که در کتاب‌ ها ذکر گردیده بیعت می‌گیرد. 🔸برخی از این شرایط اموری هستند که ارتکاب آنان در هر حال حرام بوده نیازی به شرط کردن ندارد ، مانند زنا و سرقت و خوردن مال یتیم و مشابه آن. 🔸برخی از این شرایط واجب‌اند و وجوب آنها ارتباطی با بیعت ندارد مانند: امر به معروف و نهی از منکر 🔸برخی از این امور به زهد و اخلاق تعلق دارند ✨ آن زمان که یاران حضرت به این شرایط ملتزم گردیده براساس آنها بیعت نمودند حکم بر آنان مؤکدتر و شدیدتر می‌شود؛ مانند انسانی که سوگند می‌خورد که مرتکب سرقت نگردد و هنگامی‌که مرتکب دزدی شد مستحق دو گونه عقاب خواهد بود: مجازاتی به خاطر سرقت و مجازاتی به خاطر خلاف سوگند رفتار نمودن (بیعت درحقیقت پیمان مجددی است برانجام آنچه وظیفه بوده است، یعنی خود را کاملاً تسلیم آنچه از قبل «می‌بایست» می‌کند. بیعت کننده تاکید می‌کند که ولایتی را که خدا برای بیعت شونده مقرر فرموده است می‌پذیرد، بدیهی است این ولایت با بیعت ایجاد نمی‌شود، از قبل بوده است). بیعت با حضرت مهدی (علیه‌السّلام) نیز همین گونه است، چرا که بیعت با آن بزرگوار بیعت با خدا محسوب می‌گردد. ✨خدای سبحان می‌فرماید: «اِنَّ الْذینَ یُبایِعُونَکَ اِنَّما یَبایِعُونَ اللهَ، یَدُ اللهِ فَوْقِ ایْدیهِم؛[۵] ‌ای پیامبر کسانی که با تو بیعت می‌کنند با خدا بیعت می‌نمایند، دست خدا بالای دست آنان است.» ✨با وجود آنکه یاران حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) از مزایا و شایستگی‌های فراوانی بهره‌مندند پایبندی به این شرایط لازم است، چرا که آن حضرت از یاران خویش می‌خواهند که نمونه‌های فضائل و کمالات باشند تا لیاقت فرماندهی و سرپرستی کره زمین را داشته باشند پس باید از محرمات اجتناب نموده به انجام واجبات پایبند باشند، از امور فریبنده و بی‌ارزش دنیا اجتناب نموده از هر گونه خوش گذرانی و اشرافیت باز ایستند و در زندگی طریقه زهد و سختی را برگزینند تا شایستگی اداء وظائفی را که بر دوش آنان نهاده شده به بهترین وجه داشته باشند. 📚۵.↑ فتح/سوره۴۸، آیه۱۰. 🌸 ⚜️ @p_Mahdavi
‍ 🌸 حضرت مهدی علیه السلام قسمت چهارم: 🌼سپاه حضرت مهدی 🌴از حضرت امام باقر (علیه‌السّلام) روایت شده که (در حدیثی که راجع به حضرت مهدی (علیه‌السّلام) سخن می‌گفتند) چنین فرمودند: «... سپس از مکه بیرون نمی‌رود مگر آنکه در میان تعدادی به‌ اندازه حَلَقه باشد.» راوی سؤال می‌کند حَلَقه چیست؟ فرمودند: ۱۰ هزار نفر[۶] 🌴از حضرت صادق (علیه‌السّلام) سؤال شد که: «همراه قائم چند نفر خروج می‌نمایند؟ می‌گویند: همراه وی عده‌ای به‌ اندازه نفرات بدرند، یعنی ۳۱۳ نفر. حضرت فرمودند: خروج نمی‌کند مگر با نیرومندانی که دارای توان باشند و تعداد نیرومندان کمتر از ۱۰ هزار نفر نیست.[۷] 🔹ما در منابعی که نزدمان موجود است، توضیحی درباره حَلَقه (که ۱۰ هزار نفرند) نیافتیم ولی آنچه می‌توان استفاده کرد آن است که آنها جماعت‌ها و گروه‌هایی می‌باشند که از ایمان کامل و عقیده پا برجا و محکم بهره‌ای فراوان برده‌اند. آنان جزء سپاه حضرت مهدی (علیه‌السّلام) محسوب‌اند ولی امتیازات آنان مانند امتیازات ۳۱۳ نفر نیست، جز آنکه آنان در مکه به حضرتش ملحق گردیده در زیر پرچم آن بزرگوار گرد می‌آیند. 🔹در برخی از احادیث به جای کلمه «حَلَقه» کلمه «عقد» به کار رفته است که مراد از هر دو کلمه یکی است.[۸] ✨حضرت امام مهدی (علیه‌السّلام) با این تعداد از لشکریان فراوان از مکه خروج می‌نمایند و طبیعی است که میلیون‌ها تن از مردم در طول راه و در ایام اقامت ایشان در کوفه به آن حضرت ملحق می‌شوند. 🍃بنابراین، نمی‌توانیم میزان فراوانی سپاهیان و لشکریان امام (علیه‌ السّلام) را تصور نمائیم ولی این مقدار را می‌توانیم بگوییم که هر مردی که به حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) ایمان داشته و توانائی حمل سلاح داشته باشد از سپاهیان امام (علیه‌ السّلام) محسوب خواهد گردید و هنگامی‌که فرمان امام (علیه‌ السّلام) به آمادگی و بسیج صادر شود تمام طبقات در هر سنی و شرائطی که باشند برای لبیک گفتن به ندای آن حضرت بر یکدیگر سبقت می‌گیرد. پی نوشت:📚 ۶.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۰۷. ۷.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۲۳. ۸.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۵۷. 🌸 ⚜️ @p_Mahdavi
‍ 🌼 حضرت مهدی علیه السلام قسمت پنجم: 🔶میراث پیامبران نزد حضرت مهدی ✨میراث‌های پیامبران که نزد حضرت مهدی (علیه‌السّلام) است، میراث‌های پیامبران کدام است؟ 🍃پاسخ این است که: مقصود از میراث‌ها در اینجا آنچه شخصِِِِِِِ از دنیا رفته از مال و غیره برای ورثه خود باقی می‌گذارد نیست؛ بلکه مقصود اشیائی است نفیس و قیمتی که پیامبران برای اوصیاء پس از خود باقی می‌گذارند و از یک وصی به وصی بعد منتقل می‌گردد. این میراث از پیامبرانی که قبلاً می‌زیسته‌اند به پیامبر اکرم (صلی‌الله‌ علیه‌و‌آله‌ وسلّم) رسید. پس از وفات پیامبر گرامی‌ نیز این مجموعه به علاوه میراث‌های شخص رسول خدا (صلی‌الله‌ علیه‌و‌آله‌ وسلّم) به خلیفه شرعی آن بزرگوار یعنی حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه‌ السّلام) و پس از ایشان به حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌ السّلام) و به همین ترتیب به امام پس از وی... و سرانجام به خاتم الاوصیاء دوازدهمین جانشین یعنی حضرت امام مهدی منتظر (علیه‌السّلام) رسیده است. 🌱هم اکنون نیز نزد ایشان موجود است و تا روز ظهورشان آنها را حفظ خواهند نمود. ❓نقش این میراث‌ها در ظهور امام (علیه‌ السّلام) چیست؟ 🔅این میراث‌ها بیانگر اولویت حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) از دیگر مردم نسبت به انبیاء و اوصیا است و اینکه آن بزرگوار ادامه رسالت الهی انبیاء عظام می‌باشند از آنها بهره‌های دیگری نیز گرفته می‌شود. ذیلاً برخی روایات را در این مورد بررسی می‌نمائیم. 🔸۱ - پرچم رسول الله ✨حضرت امام باقر (علیه‌السّلام) فرمودند: «وقتی که قائم ظهور نماید، پرچم رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و خاتم سلیمان و سنگ و عصای موسی را آشکار خواهد نمود.» [۹] ✨از امام صادق (علیه‌السّلام) در حدیثی که از ایشان درباره پرچم رسول خدا (صلی‌الله‌ علیه‌و‌آله‌و سلّم) روایت گردیده چنین آمده است: «... جبرئیل آن را روز بدر آورد... رسول خدا (صلی‌الله‌ علیه‌و‌آله‌ وسلّم) آن پرچم را در روز بدر برافراشت آنگاه آن را پیچید و به علی (علیه‌ السّلام) داد. آن پرچم نزد علی (علیه‌ السّلام) بود تا آنکه روز بصره پیش آمد. در روز بصره (یعنی جنگ جمل) امیرالمؤمنین (علیه‌ السّلام) آن را باز کرد و خداوند وی را با آن پرچم پیروز فرمود آنگاه آن را در هم پیچید و هم اکنون نزد ماست. آن را کسی نمی‌گشاید تا آنکه قائم قیام کند وقتی قیام نمود آن را باز می‌کند»[۱۰] اما خاتم سلیمان، درباره‌اش چنین روایت شده که وقتی آن را در دست می‌کرد خدای متعال برای وی باد و پرندگان و فرشتگان را مسخّر می‌فرمود. 🔸۲ - سنگ حضرت موسی ✨اما سنگ و عصای موسی، خدای تعالی می‌فرماید: «آن هنگام که موسی برای قومش از خدا آب خواست به وی گفتیم با عصای خود به سنگ بزن پس از آن دوازده چشمه جوشیدن گرفت هر یک از مردم آبشخور خود را می‌دانستند.» [۱۱] ✨خدای سبحان چنین می‌فرماید: «به موسی وحی کردیم که عصای خود را بیفکن ناگهان به بلعیدن آنچه که آنان به دروغ ساخته بودند پرداخت»[۱۲] ✨حضرت امام صادق (علیه‌السّلام) فرمود: «عصای موسی چوب درخت یاس بود از درخت‌های بهشتی وقتی موسی به سوی مَدیَن می‌رفت جبرئیل آن را برایش آورد.» [۱۳] ✨حضرت امام باقر (علیه‌السّلام) می‌فرماید: «وقتی که قائم خروج کند... با خود سنگ موسی بن عمران را (که صخره‌ای به قدر بار شتر و بس سنگین است) حمل نماید در هیچ منزلی فرود نمی‌آید، مگر آنکه چشمه‌ها برایش جوشیدن گیرد.» [۱۴] پی نوشت؛📚 ۹.↑ نعمانی، محمد بن ابراهیم، غیبت نُعمانی، ج ۱، ص۲۳۸، باب ۱۳، حدیث ۲۸. ۱۰.↑ نعمانی، محمد بن ابراهیم، غیبت نُعمانی، ج ۱، ص۳۰۷، باب ۱۹، حدیث ۲. ۱۱.↑ بقره/سوره۲، آیه۶۰. ۱۲.↑ اعراف/سوره۷، آیه۱۱۷. ۱۳.↑ نعمانی، محمد بن ابراهیم، غیبت نُعمانی، ج۱، ص۲۳۸، باب ۱۳، حدیث ۲۷. ۱۴.↑ نعمانی، محمد بن ابراهیم، غیبت نُعمانی، ج۱، ص۲۳۸، حدیث ۲۹.  ⚜️ @p_Mahdavi
‍ 🌸 حضرت مهدی علیه السلام 🔸قسمت ششم 🌼 اقدامات حضرت مهدی در مکه مکرمه 🌱در پی انجام بیعت برای حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) ، امام (علیه‌ السّلام) پس از آنکه حکومت سابق سقوط کرد و نابود شد، بساط حکومت را در مکه می‌گسترانند و بر مراکز قدرت تسلط می‌یابند. در آن روز دولت وقت توان آن را که در برابر حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) مقاومت کند ندارد و از برخی از احادیث استفاده می‌شود که مکه تسلیم می‌گردد و آن حضرت به طور کامل بر آن شهر استیلا می‌یابند. 🔅در آن شهر حضرت مهدی (علیه‌السّلام) به انجام کارهائی اقدام می‌فرمایند که برخی از آنها را (که در احادیث ذکر شده است) ذیلاً یادآور می‌گردیم. 🔸۱ - اصلاح مسجدالحرام ✨حضرت امام صادق (علیه‌السّلام) می‌فرمایند: «زمانی که قائم قیام کند ساختمان مسجد الحرام را خراب می‌کند تا به صورت اولیه برگردد. مقام را نیز به محلی که قبلا ً بوده برمی‌گرداند.» [۲۱] مسجد الحرام پس از وفات رسول خدا(صلی‌ الله‌ علیه‌و‌ آله‌و سلّم) تاکنون مرتباً وسعت یافته مساحت‌های فراوانی از تمام جوانب به آن اضافه گردیده است ولی با وجود آن هنوز به‌اندازه قبلی که حضرت ابراهیم (علیه‌ السّلام) ساخته بود نرسیده‌ است زیرا که اساس قدیم آن از «حَزْوَرَه» (حزوره اسم محلی بین صفا و مروه و جزء مسعی است.) بوده که اکنون در «مسعی» بین صفا و مروه قرار دارد. ✨از حضرت امام صادق (علیه‌السّلام) درباره اضافاتی که در مسجدالحرام واقع شده است سؤال کردند که آیا جزء مسجد است یا نه؟ 🍃 آن حضرت پاسخ فرمودند: «آری... آنان هنوز آن را به‌ اندازه مسجدی که ابراهیم و اسماعیل (علیهم‌ السّلام) ساخته بودند نرسانده‌اند.» [۲۲] ✨ و نیز حضرت فرمودند: «خطّ ابراهیم (علیه‌ السّلام) در مکه بین حَزْوَرَه تا مسعی است.‌ اندازه خط کشیدن ابراهیم (علیه‌ السّلام) همان است.» 🍂( (دو توضیح لازم است؛ اول این که مؤلف فقید نشانی این حدیث را باب فضل الصلاه آورده‌اند اما در آنجا به جای خط، حق آمده است ثانیاً هم ایشان (رحمهُ الله) خطَّ ابراهیمُ ضبط کرده‌اند که حالت اضافی صحیح تر می‌نماید: خطُُّ ابراهیمَ) معنای جمله چنین است : پس مسجد قسمتی است که ابراهیم آن را مشخص ساخت.) [۲۳][۲۴] ✨وقتی حضرت مهدی (علیه‌السّلام) ظاهر شوند، دیوار محیط بر مسجدالحرام امروزی را خراب کرده دیوار تازه‌ای بر پایه دیوار نخستین می‌سازند و این باعث سهولت طواف خواهد شد؛ به ویژه آنکه تعداد حاجیان در زمان ظهور حضرت به دهها میلیون نفر خواهد رسید. 🔸۲ - اصلاح مقام ابراهیم ✨قبلاً گفتیم که حضرت صادق (علیه‌السّلام) فرمودند: «زمانی که قائم قیام نماید... مقام ابراهیم را به همان محلی که بوده است برمی‌گرداند.» ✨مقام ابراهیم سنگی است که حضرت ابراهیم خلیل الرّحمان (وقتی که خانه کعبه را بنا می‌فرمود) برآن سنگ ‌ایستاد. 🌱این مقام در زمان رسول خدا (صلی‌الله‌ علیه‌ و‌آله‌ و سلّم) مجاور کعبه بود. وقتی عمر بن خطاب زمامدار شد، مقام ابراهیم را از مکانش منتقل ساخت و محلّش را تغییر داد. 🍃زمانی که حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌ السّلام) زمام حکومت را پس از کشته شدن عثمان به دست گرفت، تصمیم گرفت که هر زیاده و بدعتی را از دین بردارد و همه چیز را به همان صورتی که در زمان رسول خدا(صلی‌ الله‌ علیه‌و‌ آله‌ وسلّم) بود برگرداند. از آن جمله مقام را به جای نخستینش در مجاورت کعبه برگرداند؛ ولی منافقان و دشمنان آن حضرت (که در برابر هر نوع قدم اصلاحی آن حضرت می‌ایستادند) قیام کردند؛ لذا مولا (علیه‌ السّلام) بهتر آن دیدند که با توجه به مسائل مهم‌تر، قضیه را تا زمان دیگر مسکوت نهند. این بود که مقام ابراهیم تا امروز در غیر محلّ خود باقی مانده است. ✨ازجمله اقداماتی که حضرت در مکه انجام می‌دهند، برگرداندن مقام ابراهیم به محل اول آن در جوار کعبه مکرمه است. این مطلب نیز برای تسهیل طواف حجّاج انجام می‌پذیرد؛ زیرا در آن صورت طواف بین رکن و مقام واجب نخواهد بود بلکه طواف گرد خانه فقط کفایت می‌کند و هر قدر که حجاج به هنگام طواف از خانه کعبه دور شوند مانعی نخواهد داشت. اگر امروزه بنابر نظر برخی از فقهاء طواف باید بین رکن و مقام انجام گیرد، این وجوب با برگرداندن مقام به جایگاه نخستین آن در زمان ظهور امام عصر (علیه‌ السّلام) برداشته خواهد شد. پی نوشت📚 ۲۱.↑ شیخ مفید، محمد بن محمد، الارشاد، ج۲، ص ۳۸۳. ۲۲.↑ کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۴ ص۵۲۶، کتاب الحج باب فضل الصلاه فی المسجدالحرام. ۲۳.↑ کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۴، ص۲۱۰، کتاب الحج باب حج ابراهیم و اسماعیل، حدیث ۱۲. ۲۴.↑ شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج۵، ص۴۵۴، حدیث ۲۳۱.  ⚜️ @p_Mahdavi
‍ 🔶 حضرت مهدی علیه السلام قسمت هفتم 🟢 اقدامات حضرت مهدی در مکه مکرمه ۳ - نهی از طواف مستحب ✨حضرت صادق (علیه‌السّلام) می‌فرمایند: «اولین مطلبی که قائم از عدالت آشکار خواهد نمود آن است که منادی او ندا در دهد: آن کس که مشغول انجام استلام حجر الاسود و طواف مستحبی است جای خود را به کسی که طواف واجب بر عهده دارد تسلیم نماید.» [۲۵] 🌱روی همین اصل حضرت مهدی (علیه‌السّلام) به حجاج امر می‌فرمایند که به طواف واجب اکتفا و طواف‌های مستحب را رها نمایند تا فرصت برای کسانی که هنوز طواف واجب را به جا نیاورده‌اند گشاده گردد. 🔸۴ - بریدن دست‌های بنی شیبه ✨حضرت صادق (علیه‌السّلام) فرمودند: «بدانید وقتی قائم، قیام کند، بنی‌شیبه را می‌گیرد و دست آنان را قطع می‌نماید و سپس آنان را برمی‌گرداند و می‌فرماید: اینان دزدان خدا هستند.» [۲۶] 🍂بنی شیبه پرده داران کعبه هستند که در دستانشان کلیدهای کعبه است. این سِمَت را فرزندان از پدران به ارث برده‌اند. اینان اموال و ذخائری را که به کعبه هدیه گردید می‌دزدیدند و (چنانکه می‌خواستند) در آنها تصرف می‌نمودند. به همین علت است که امام (علیه‌ السّلام) آنان را «دزدان خدا» نام نهاده‌اند؛ یعنی «دزدان اموال خدا». و شاید حدیث چنین باشد: «دزدان خانه خدا» که کلمه «خانه» حذف گردیده باشد و خدا داناست. 🌱حضرت مهدی (علیه‌السّلام) فقط به بریدن دست بنی شیبه اکتفا نفرموده بلکه امر می‌فرماید که آنان را برگردانند. این فرمان حضرت به این اعتبار صورت می‌گیرد که وسیله ترساندن و تهدید برای هر دزد و هر آن کسی باشد که در اموالی که از آنِ او نیست، تصرف غیر مشروع داشته باشد و بداندکه مکافات او بریده شدن دست و خواری دنیا و عذاب آخرت خواهد بود. با این عمل حضرتش حدّی را برای سرقت و برای هرکس که تصرّف غیر مشروع در اموال و املاک و اوقاف و غیر آن داشته باشد اجرا خواهند نمود. پی نوشت📚 ۲ ۲۵.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۷۴ به نقل از کافی. ۲۶.↑ کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۴، ص۲۴۳.  ⚜️ @p_Mahdavi
‍ 🌼 حضرت مهدی علیه السلام 🔸قسمت هشتم 🟢حضرت مهدی در مدینه منوّره 🌱حضرت مهدی (علیه‌السّلام) مکه مکرمه را به سوی مدینه منوره ترک می‌فرماید و این زمانی است که فرمانداری را در مکه از سوی خویش می‌گمارد. 🍃پس از آنکه حضرتش مکه را ترک فرمود، برخی از بدکاران اهل مکه بر فرماندار شوریده او را به قتل می‌رسانند. این خبر به حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) می‌رسد؛ لذا سفر را قطع فرموده به مکه باز می‌گردد و آن گروه سرکش را کشته ریشه‌های فتنه را قطع می‌سازد. آن گاه فرماندار دیگری برگزیده و به سوی مدینه منوره حرکت می‌نمایند. در مدینه نیز به کارها و فعالیت‌هائی اقدام می‌نمایند که به یکی از آنها اشاره می‌نمائیم و آن عبارتست از شکافتن بعضی از قبور و خارج کردن و سوزاندن اجساد داخل در آنها. 🍂این از مسائلی است که نیازمند توضیح و تحلیل است ولی ما به ذکر اجمالی آن اکتفا نمودیم. 🟢کوفه پایتخت حضرت مهدی علیه السلام ❓سؤالی که اکنون مطرح می‌شود این است که آن حضرت پس از مدینه منوره به کجا می‌روند؟ به سوی عراق. ✨حضرت مولی الموحدین (علیه‌السّلام) می‌فرماید: «... سپس به کوفه می‌آید و در آن شهر منزل می‌کند. برده مسلمانی را نمی‌یابد مگر آنکه او را خریده آزاد می‌فرماید، مدیون نمی‌ماند مگر آنکه قرضش را ادا می‌نماید؛ مظلمه‌ای برگردن مسلمانی نمی‌باشد مگر آنکه ردش می‌نماید؛ بنده‌ای به قتل نرسیده باشد مگر آنکه بهایش را می‌پردازد؛ (دیه‌ای تسلیم شده به خویشانش)،[۲۷] کشته‌ای کشته نشده باشد مگر آن که وام او را پرداخته برای بازماندگان او جیره و مقرّری معیّن می‌فرماید تا آن که زمین را از عدل و داد آکنده سازد؛ آن گونه که از ظلم و جور پر شده باشد. 🔸۱ - سکنی گزیدن امام در رحبه او و اهل بیتش در رُحبه مسکن می‌گیرند. رحبه مسکن نوح بود و زمینی است پاک. ✨ هیچ یک از آل محمد ‌(علیهم‌السّلام) جز در زمین پاک سکنی نمی‌گزیند و کشته نمی‌شود؛ زیرا آنها اوصیاء پاک پیامبرند.» [۲۸] ✨حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌ السّلام) فرمودند: «یک جای پا در کوفه از خانه‌ای در مدینه مرا محبوب‌تر است.» [۲۹] 🔸۲ - وسعت بخشیدن شهر کوفه ✨و درباره شکوفایی و آبادانی در کوفه حضرت امام صادق (علیه‌ السّلام) چنین می‌فرمایند: «وقتی قائم آل محمد (صلوات‌الله‌علیهم) قیام نماید... خانه‌های کوفه به رود کربلا متصل خواهدشد.»[۳۰] 🌱به هنگام ظهور حضرت مهدی (علیه‌السّلام) و رسیدن‌شان به کوفه نظر مؤمنان به سوی کوفه متوجه خواهد شد؛ زیرا بیشتر شیعیان موجود در کره زمین تلاش و کوشش می‌نمایند تا به کوفه مهاجرت کنند. 🍃حدیثی نیز از نظر خواننده محترم گذشت که از گسترش شهر کوفه از تمام جوانب آن سخن می‌گفت و این که این شهر به شهر مقدس کربلا متصل می‌شود و امروزه بین این دو شهر بیش از ۶۰ کیلومتر فاصله است! ! پی نوشت:📚 ۲۷.↑ نساء/سوره۴، آیه۹۳. ۲۸.↑ عیاشی، محمد بن مسعود، تفسیر عیاشی، ج۱، ص۶۶. ۲۹.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۵، حدیث ۱۹۸. ۳۰.↑ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۳۶.  ⚜️ @p_Mahdavi
‍ ‍ 🌸 حضرت مهدی علیه السلام 🔸قسمت نهم 💚حضرت مهدی در فلسطین ✨حضرت صاحب الامر (علیه‌السّلام) برای تمام کردن کار سفیانی به شام می‌روند و این پس از آن است که به کوفه رفته امور را در آن جا به سامان می‌رسانند. 🔸۱ - پیروزی در سرزمین رمله در آن وقت سفیانی در سرزمین رَمله در فلسطین یعنی در شمال شرقی بیت المقدس است. حضرت بقیّة الله (ارواحنا‌فداه) با سپاه عظیم خویش به فلسطین می‌رسند و در آن جا بین دو سپاه جنگ در می‌گیرد. سرانجام کار با پیروزی حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) و فرار و نابودی سفیانی خاتمه می‌یابد. 🍃احادیث گویند: حضرت مهدی (علیه‌السّلام) نزد دروازه شهر لَد در فلسطین خواهند بود. 🌱نمی‌دانیم موضع‌گیری قدرت‌های حاکم بر فلسطین و اردن در آن زمان در برابر حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) چه خواهد بود؟! این مسلم است که حضرتش همه حکومت‌های ستمگر را برخواهند چید و تمام حکمرانان منحرف را قلع و قمع خواهند نمود. 💫آن جا (یعنی کنار دروازه شهر لَد) حضرت عیسی بن مریم (علیهم‌ السّلام) از آسمان به زمین می‌آید تا با حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) بیعت نماید. 🔸۲ - فرود عیسی بن مریم از آسمان ✨نزول پیامبر بزرگ خدا یعنی عیسی بن مریم (علیه السّلام) از آسمان به هنگام قیام حضرت مهدی (علیه‌ السّلام) از حقایق ثابت نزد همه مسلمانان است، با همه اختلافاتی که در روش‌ها و مذاهب دارند و از اموری است که به هیچ وجه نمی‌توان درباره آن شکّ و مجادله نمود. 🌱شاید تنها حکمت در نزول آن پیامبر بزرگ به هنگام قیام حضرت بقیة الله الاعظم (علیه‌ السّلام) تقویت جبهه امام عصر و اعتراف و تصدیق به این مطلب باشد که آن امام هُمام و بزرگوار، حق است و در آن تردیدی نتوان داشت؛ به ویژه پس از اقتداء آن حضرت به ولی عصر (ارواحنا‌ فداه) در نماز؛ که به زودی خواهیم دانست. ⚡️نزول حضرت مسیح به زمین از عجیب‌ترین عجائب و مهم‌ترین حوادث و عظیم‌ترین نشانه‌ها و بزرگ‌ترین دلایل محسوب می‌شود. آیا شگفت نیست که انسانی در زمین زندگی می‌کرده، سپس به آسمان بالا رفته باشد و در آنجا بیش از هزار و نهصد سال زندگی نموده مجدداً به زمین بازگردد؟! 🌱با توجه به اینکه این انسان از دیگران به امتیازات زیر ممتاز می‌گردد: ✨اولاً اینکه، پیامبری از پیامبران خدا و از اولوالعزم است ✨ثانیاً، صاحب شریعت و کتاب آسمانی می‌باشد، هر چند پس از وی دست تحریف و زشتکاری به شریعتش راه یافته است. ✨ثالثاً، بدون پدر آفریده شده است. ✨رابعاً، امت وی امروز حدود یک میلیارد نفرند و در بین پیروان او پادشاهان و امیران و رؤسایِِ جمهور و غیر آنان از همه طبقات وجود دارند. ✨خامساً، میلیون‌ها تصویر و مجسمه او در کلیساها و مدارس نصب و بر گردن پیروانش آویخته و در خانه‌ها و محلات موجود است. علاوه بر آن، ترسایان عقایدی منحرف نسبت به حضرت عیسی بن مریم دارند؛ برخی از آنان معتقدند که او پسر خدا است و گروهی وی را خدا می‌دانند... و خدا بزرگتر است ازآن چه که کافران و مشرکان گویند. 🌱به هر حال حضرت عیسی روح الله نزد همه مسیحیان مقدس است و بدیهی است که دیگر ملل و ادیان نیز نسبت به این شخصیت خود را به نادانی نمی‌زنند. به همین ترتیب، مسلمانان به پیروی از قرآن کریم (که حضرت عیسی مسیح (علیه‌السّلام) را چند جا به پاکی و بزرگی یاد کرده است) آن حضرت را از نظر عقیده در جایگاه سزاوارش می‌شناسند.[۳۲] 📚 پی نوشت: ۳۲.↑ بخاری، محمد بن اسماعیل، صحیح بخاری، ج۴، ص۱۶۸، باب نزول عیسی بن مریم.  ⚜️ @p_Mahdavi