🌿🌿🌺🌺🌱🌱🌷🌷
✨شعری از عارف نامی وخاتم الشعراء نورالدین عبدالرحمن جامی در باره ی ولایت و زیارت امیر موحدان و امام عارفان حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام "
اصبحت زایرا لک یا شحنة النجف
بهر نثار مرقد تو نقد جان به کف
تو قبله دعایی و اهل نیاز را
روی امید سوی تو باشد ز هر طرف
می بوسم آستانه قصر جلال تو
در دیده اشک عذر ز تقصیر ماسلف
گر پرده های چشم مرصع به گوهرم
فرش حریم قبر تو گردد زهی شرف
خوشحالم از تلاقی خدام روضه ات
باشد کنم تلافی عمری که شد تلف
رو کرده ام ز جمله اکناف سوی تو
تا گیریم ز حادثه دهر در کنف
دارم توقع این که مثال رجای من
یابد ز کلک فضل تو توقیع لاتخف
مه بی کلف ندیده کسی وین عجب که هست
خورشیدوار ماه جمال تو بی کلف
بر روی عارفان ز تو مفتوح گشته است
ابواب کنت کنز به مفتاح من عرف
جز گوهر ولای تو را پرورش نداد
هر کس که با صفای درون زاد چون صدف
خصم تو سوخت در تب تبت چو بولهب
نادیده از زبانه قهرت هنوز تف
نسبت کنندگان کف جود تو را به بحر
از بحر جود تو نشناسند غیر کف
رفت از جهان کسی که نه پی بر پی تو رفت
لب پر نفیر یااسفی دل پر از اسف
اوصاف آدمی نبود در مخالفت
سر پدر که یافت ز فرزند ناخلف
زان پایه برتری تو که کنه کمال تو
داند شدن سهام خیالات را هدف
ناجنس را چه حد که زند لاف حب تو
او را بود به جانب موهوم خود شعف
جنسیت است عشق و موالات را سبب
حاشا که جنس گوهر رخشان بود خزف
مشکل بود ز خوان نوالت نواله یاب
خر سیرتی که دیده بر آب است یا علف
بر کشف سر لو کشف آن را کجاست دست
کز پوست پا برون ننهاده ست چون کشف
جامی ز آستان تو کانجا پی سجود
هر صبح و شام اهل صفا می کشند صف
گردی به دیده رفت و به جیب صبا نهفت
اهدی الی احبته اشرف التحف
@lolo_marjan🌱
🍃🌺 #صراط_مستقیم 🌺🍃
🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
✨ در فاتحه الکتاب مراد از هدایت به صراط مستقیم، طلب تثبت و ثبات قدم در مسیر ولایت خاصهی علوی است. در خصوص معنای صراط مستقیم دو تعریف مطرح است: نخست، «صراط مستقیم وجودی» و دیگر، «صراط مستقیم سلوکی»؛
✨ همهی مخلوقات بلا استثناء بر «صراط مستقیم تکوینی وجودی» هستند و هیچ موجودی نیست که از صراط مستقیم حق متعال خارج باشد. صراط مستقیم در این معنا اصلاً مقابل ندارد و در واقع صراط غیرمستقیمی در نظام وجودی قابل تصور نیست. در نگاه تکوینی و توحیدی اصلاً مغضوب و ضالین معنایی ندارد چرا که نظام، نظام توحیدی است؛ در نظام تکوینی و با نگاه توحید صمدی، همهی موجودات بلا استثناء بر صراط مستقیم الهی هستند چرا که هر یک، مظهری از مظاهر اسماء الله، چه اسماء جلالیه و چه اسماء جلالیه میباشند؛ هر یک از مخلوقات مظهر اسمی هستند و بر مظهریت اسم حاکم بر خودشان به سمت آن اسم که همان رب خودشان است در صیرورت و حرکت هستند؛ «إِنَّ رَبِّي عَلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ» (هود، ۵۶)
✨ لذا منظور کریمهی «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ» نمیتواند طلب هدایت به چنین صراطی باشد. در واقع مراد از صراط مستقیم در اینجا «صراط مستقیم سلوکی» است. صراط مستقیم سلوکی صراطی است که انبیاء، اولیاء و مرسلین آمدهاند و بشر را به آن دعوت کردهاند و نکتهی شایان توجه این است که این معنای صراط، مقابل دارد و صراط غیر مستقیم در مقابل آن مطرح میشود. امیرالمؤمنین علیه السلام میفرماید «الْيَمِينُ وَ الشِّمَالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّرِيقُ الْوُسْطَى هِيَ الْجَادَّة». آن صراط مستقیم در واقع همان ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است و یمین و یسار هرگونه تخطی از پذیرش ولایت است.
✨ در اینجا تبصرهای لازم است؛ اینکه در معنای وجودی نیز صراط مستقیم امیرالمؤمنین علیه السلام است و همهی مخلوقات ظهور آن ولایت کلیهی الهی و شئون آن ولایت میباشند. این معنا در جای خود محفوظ است اما صراط مستقیم سلوکی یعنی تمسک به ولایت و امامت حضرت مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیهما السلام به تمام شئون آن و برائت از مخالفین آن حضرت بأی نحو...
✨ «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ» یعنی طلب این مهم از حق متعال جل جلاله که بار خدایا... ما را به ولایت خاصهی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و اولاد طاهرین ایشان علیهم السلام هدایت کن و ما را در این مسیر ثابت قدم بدار...
✨ هرکه ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را پذیرفته و نماز بخواند و سوره حمد را تلاوت کند در مسیر صراط امیرالمؤمنین است و خوب است که این هدایت را با توجه از حق متعال طلب کند و استمرار و ثبات قدم بر آن را از خدا بخواهد که اگر چنین باشد، این نماز او، او را در این مسیر موفق خواهد داشت چرا که اصل را پذیرفته است لکن آن کسی که بر این طریق نبوده و ولایت را منکر باشد، نه نمازش نماز است و نه عبادت او عبادت؛ در واقع هر عبادت او برای او ضلالت و خسران رقم میزند. اعمال و عبادات اهل انکار ولایت اهلبیت علیهم السلام جز آن که به شهادت قرآن برای آنان خسران باشد چیز دیگری برایشان حاصل نمیکند؛ «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» (اسراء، ۸۲) لذا همین قرآن برای عدهای شفا و برای عدهای خسران است. عدهای در تفسیر این آیه میگویند چون شخصی قرآن نمیخواند و یا به آن اعتقاد ندارد، این قرآن برای او خسران است. چنین نیست بلکه اعتقاد شخصی که به ولایت اذعان نداشته باشد، همین اعتقاد او به قرآن برای او خسران و ضرر است! چنین شخصی قرآن هم میخواند و اتفاقا با صوت زیبا نیز میخواند؛ دیدهایم که اکثر قاریان معروف دنیا نیز چنین هستند و ولایت امیرالمؤمنین را نپذیرفتهاند لذا همین قرآن خواندن آنان برای آنان خسران و ضرر است...
✨ خوب است که در نمازها و هنگام قرائت سورهی شریف فاتحه این معنا را در نظر داشته باشیم و از حق متعال طلب ثبات قدم بر این طریق را داشته باشیم و در نهایت پس از هر نماز، در سجدهی شکر، شکر حقیقی را به جای آوریم و بگوییم «الْحَمْدُلِلهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ علي بن ابیطالب وَ أولادَهُ المَعصُومین عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ»
🍃 #ح_م
@lolo_marjan ✨🌺
🏴🏴🏴
السَّلامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ وَلِی اللهِ الْاعْظَمْ
السَّلامُ عَلَیكِ یا اخْتَ وَلِی اللهِ الْمُعَظَّمْ
السَّلامُ عَلَیكِ یا عَمَّةَ وَلِی اللهِ الْمُکرَّمْ
السَّلامُ عَلَیكِ یا امَّ الْمَصآئِبِ یا زَینَبُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ
🏴🏴🏴
شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها را به محضر حضرت حجة بن الحسن ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری و یکایک محبان آل الله تسلیت عرض میکنیم.
@lolo_marjan 🕯🏴
وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ
وَزَهَقَ الْبَاطِلُ
إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا
🇮🇷💐🌷🕊🇮🇷
#الله_اکبر
🎊🎉 یومالله ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مبارک باد 🇮🇷
@lolo_marjan 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🏴🏴🏴🏴
شهادت حضرت امام موسی بن جعفر الکاظم علیهماالسلام را به محضر انور حضرت صاحب الزمان علیهالسلام، مقام معظم رهبری و شیعیان و محبین آلالله علیهم السلام تسلیت عرض میکنیم.
✨اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ الطَّاهِرِ الزَّكِيِ النُّورِ الْمُبِينِ (الْمُنِيرِ) الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَى الْأَذَى فِيكَ اللَّهُمَّ وَ كَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا اسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِكَ وَ نَهْيِكَ وَ حَمَلَ عَلَى الْمَحَجَّةِ وَ كَابَدَ أَهْلَ الْعِزَّةِ وَ الشِّدَّةِ فِيمَا كَانَ يَلْقَى مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ رَبِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ وَ أَكْمَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِمَّنْ أَطَاعَكَ وَ نَصَحَ لِعِبَادِكَ إِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ.
@lolo_marjan 🏴🏴🏴
🏴 #نکته_ناب 🏴
🕊🕯🕊🕯🕊🕯🕊🕯🕊
✨ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ أیُّها الکاظِم الطُّهْرَ الطَّاهِرَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ
ظلم عظمایی که در حق امام کاظم علیه السلام روا داشتند زندانی کردن ایشان بود. امام معنای عالم است، اگر او نباشد هستی بی معناست.
عموم مردم به معنای واقعی و اتمّ کلمه انسان نیستند لذا بهرهشان از معنی مقید است و دایره فهمشان از موجودات عالم و هستی محدود به فهم خودشان است اما امام، به همه تفاصیل اشیاء، علم مطلق دارد. تصور و ادراک این حقیقت که امام محیط به کل شیء بوده و علم اطلاقی به تفاصیل موجودات بی منتها دارد برای ما بسیار سخت است؛ حتی سعی در تصور و ادراک اجمالی این معنی، انسان را مضطرب میکند.
امام به حیث نفس و روحش، معنای علی الاطلاق عالَم است. اصلا معنی یعنی امام...
گفت المعنی هو الله شیخ دین
بحر معنیهای رب العالمین
حقیقت امام معناست و همه محسوسات، ظهور آن معنا هستند. به تعبیری دیگر همهی موجودات، اظلال و اصناماند. معنی در محسوسات ظاهر میشود. مقید کردن معنی در یک یا چند حس و یا جدا کردن حس از معنا بت پرستی و کفر است اما مشاهده معنی در باطن هر موجودی و عدم تقیید معنی در صورتی چند بلکه اعتقاد به لاحد بودن صور معنی عین توحید است؛ وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ (مدثر، ۳۱)
پس بدان امام که جان او معنی مطلق است، در هیچ زندانی محبوس نمیشود؛ امام مطلق است و در ضمن همهی مخلوقات بیحد هستی، ظاهر شده است. اگر ما امام را در یک بُعد از ابعاد این نظام هستی مقید کنیم، امام را زندانی کردهایم و سندی بن شاهک و هارون الرشید و امثالهم شدهایم! عالَم مراتب دارد، هم امام مراتب دارد و هم زندانبان امام؛ سندی بن شاهک، امام را هم در زندان باطنی خودش و هم در زندان ظاهری محبوس کرد و با قتل امام، در عذاب الهی مخلّد شد...
بدان! امام در درونها حضور دارد، برخی امامشان در دل و جانشان خانه دارد و برخی امام را در قعر زندان جسم و خواهشهای آن مقید کردهاند، امام را در اوهام و تخیلات خود زندانی کردهاند. در درون ما هم زندانهاست و هم گلستان و بوستانها...
این جهان زندان و ما زندانیان
حفره کن زندان و خود را وارهان
امام در قعر زندان وجود ماست؛ «ألسَّلامُ عَلَي الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ وَ ظُلَمِ الْمَطَامِیرِ...» لذا شیعه و محب، کسی است که امام را در عقیده و افکار و اعمال غیر الهی مقید نکند.
توصیه شدهایم که بسیار استغفار کنیم و با توجه به خدا و معانی و آیات قرآن و روایات و ادعیه، اهل توجه و حضور باشیم زیرا بدون حضور و توسل و تضرع توان آزاد کردن امام از زندان اوهام و تخیلات درون و هوا و هوسهای نفسانی خودمان را نداریم، پس باید از سلاح بکاء استفاده کنیم.
تا نگرید کودک حلوا فروش
دیگ بخشایش نمیآید به جوش
لذا بزرگان میفرمایند: حضرت حجت علیه السلام از وجود من و شما ظهور میکند.
امام در زندان وجود ما زندانی است و کلید این زندان، در دست ماست و هیچ کس نمیتواند اماممان را آزاد کند جز خودمان آن هم به پیروی فرامین آن ذوات مقدس و التماس و التجاء به ولایت الهی و آستان اقدس ایشان، صلوات الله علیهم اجمعین... .
۲۱ فروردین ۹۷
✍🏼 #ح_م
🏴 لؤلؤ و مرجان 🏴
@lolo_marjan 🏴🕯
May 11
🌺 مبعث شریف سید لطیف و عنصر عفیف و گزین خلائق و تتمه دوران و رحمت برای عالمیان و آدمیان حضرت خاتم الانبیاء و الرسولان محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله که مبارکترین ایام هستی است، مبارک باد. 🌺💐🌸
✨ افضل اعمال شب و روز مبعث، زیارت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است.
💐🌸🌺🌷🌼🌷🌺🌸💐
اللهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالتَّجَلِّی الْأَعْظَمِ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ وَ الْمُرْسَلِ الْمُکَرَّمِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تَغْفِرَ لَنَا مَا أَنْتَ بِهِ مِنَّا أَعْلَمُ یَا مَنْ یَعْلَمُ وَ لا نَعْلَمُ اللهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی لَیْلَتِنَا هَذِهِ الَّتِی بِشَرَفِ الرِّسَالَةِ فَضَّلْتَهَا وَ بِکَرَامَتِکَ أَجْلَلْتَهَا وَ بِالْمَحَلِّ الشَّرِیفِ أَحْلَلْتَهَا اللهُمَّ فَإِنَّا نَسْأَلُکَ بِالْمَبْعَثِ الشَّرِیفِ وَ السَّیِّدِ اللَّطِیفِ وَ الْعُنْصُرِ الْعَفِیفِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ و...
@lolo_marjan 🌸🍃
🕊✨ #نکته_ناب ✨🕊
بسمه تعالی شانه
🔸 حقیقت محمدیه صلی الله علیه و آله روح هستی است و همهی قوای عالم حیاتشان را از او میگیرند و چون او مرکز عالم وجود است، عالم که علامت اوست به دور او میگردد و به او در گردش و چرخش هست.
🔸 ملائکه مهیمین، مهیم و متیم آن سید لطیف و عنصر عفیف هستند و قلوب مخبت واله و حیران جمال بیچون آن رحمت عالمیان و آدمیانند.
🔸 چون به نماز میایستد، هستی با تمام شئونش مست مناجات اوست؛ «وَأَنَّهُ لَمَّا قَامَ عَبْدُ اللَّهِ يَدْعُوهُ كَادُوا يَكُونُونَ عَلَيْهِ لِبَدًا» (جن/۱۹).
🔸 مهیمین و مخبتین، مهیم و مخبت اویند و مقربین و مصلین به او تقرب میجویند و نماز میخوانند. نگاری است که نازنینان عالم ناز او را میخرند و عالمان دهر در نزدش امّی و جاهلند. ملائکه ارضی و سماوی بر آستان او ساجدند و عارفان و عابدان بر درگه او عاکفند. حبیب خدا هست و خدا محبوب او و خدا را جز او و اهلش حبیبی نیست....
✨ و اینها همه هست چون علی عالی اعلی سرّ مکنون مخزون اوست...
🕊 پس در روز مبعث چون بخواهی محمدی مشرب شوی، باید علی وصی علیه السلام را زیارت کنی که مبعث، بعثت ولایت مطلقهی علوی است در صورت نبوت محمدی صلوات الله علیهم اجمعین...
✍🏼 #ح_م
🕊🌺 @lolo_marjan ✨🍃✨ لؤلؤ و مرجان 🌺🕊
🌱 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼
https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g
🌱 عضویت در کانال ایتا 👇🏼
http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f
🍃🌺🍃🌼🍃🌸🍃🌼🍃🌺🍃
🌷🍃💐🍃🌹🍃💐🍃
🍃🌼🍃🌸🍃
💐🍃
أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: إنَّما سُمِّيَ شَعبانُ لأِنَّهُ يَتَشَعَّبُ فيهِ أرزاقُ المُؤمِنينَ.
پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله فرمود: ماه شعبان، «شعبان» ناميده شد؛ زيرا روزىهاى مؤمنان در اين ماه قسمت مىشود.
📚 ثواب الأعمال، ص ۶۲
@lolo_marjan 🌺🌾
🌸🌺 #شجره_طوبی 🌺🌸
✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨
🍃 حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله در حدیثی میفرمایند: «إِنَّ اَللهَ عَزَّ وَ جَلَّ إِذَا كَانَ أَوَّلُ يَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ أَمَرَ بِأَبْوَابِ اَلْجَنَّةِ فَتُفَتَّحُ، وَ يَأْمُرُ شَجَرَةَ طُوبَى فَتُطْلِعُ أَغْصَانَهَا عَلَى هَذِهِ اَلدُّنْيَا، ثُمَّ يُنَادِي مُنَادِي رَبِّنَا عَزَّ وَ جَلَّ: يَا عِبَادَ اَللهِ هَذِهِ أَغْصَانُ شَجَرَةِ طُوبَى، فَتَمَسَّكُوا بِهَا، تَرْفَعْكُمْ إِلَى اَلْجَنَّةِ»؛ همانا الله جل جلاله در اولین روز از #شعبان به ابواب بهشت دستور میدهد که باز شوند و شجرهی طوبی را نیز امر میکند تا شاخههایش را بر این دنیا بگسترد؛ آنگاه منادی پروردگار ندا میدهد: ای بندگان خدا، اینها شاخههای شجرهی طوبی است، به آنها تمسک جویید تا آنها شما را تا بهشت بالا ببرند...
🍃 جناب سید بن طاووس در حدیثی دیگر به نقل از امیرالمؤمنین علیه السلام آورده است که روزی جناب مقداد بن اسود علیه الرحمة سوالی پیرامون طوبی از حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله پرسید. ایشان در پاسخ فرمود: «شَجَرَةٌ فِي اَلْجَنَّةِ لَوْ سَارَ اَلرَّاكِبُ اَلْجَوَادِ لَسَارَ فِي ظِلِّهَا مِائَةَ عَامٍ قَبْلَ أَنْ يَقْطَعَهَا وَرَقُهَا بُرُودٌ خُضْرٌ وَ زَهْرُهَا رِيَاضٌ صُفْرٌ وَ أَقْنَاؤُهَا سُنْدُسٌ وَ إِسْتَبْرَقٌ وَ ثَمَرُهَا جلل [حُلَلٌ] خُضْرٌ وَ صَمْغُهَا زَنْجَبِيلٌ وَ عَسَلٌ وَ بَطْحَاؤُهَا يَاقُوتٌ أَحْمَرُ وَ زُمُرُّدٌ أَخْضَرُ وَ تُرَابُهَا مِسْكٌ وَ عَنْبَرٌ وَ حَشِيشُهَا زَعْفَرَانٌ يَنِيعٌ وَ أَلَنْجُوجٌ يَتَأَجَّجُ مِنْ غَيْرِ وَقُودٍ وَ يَتَفَجَّرُ مِنْ أَصْلِهَا اَلسَّلْسَبِيلُ وَ اَلرَّحِيقُ وَ اَلْمَعِينُ فَظِلُّهَا مَجْلِسٌ مِنْ مَجَالِسِ شِيعَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ يَجْمَعُهُمْ فَبَيْنَمَا هُمْ يَوْماً فِي ظِلِّهَا يَتَحَدَّثُونَ»؛ درختی است در بهشت که اگر سواری صد سال در سایهی آن بتازد به انتهای آن نرسد، برگهای آن تازه و سبزرنگ، و شکوفههای آن پرپشت و زرد رنگ است و غنچههای آن از سندس و استبرق و میوههایی سبزرنگ دارد، و شیرهی آن زنجبیل و عسل میباشد و زمین پیرامون آن از یاقوت سرخ و زمرد سبز و خاک آن از مُشک و عنبر، و خشکههای آن از زعفران لطیف و نرم است و چوبهای آن بیآنکه شعله گرفته باشد میدرخشد و از ریشهی آن، آب سلسبیل گوارا و شراب خوشبو و روان و خاص میجوشد و سایهی آن مجلسی از مجالس شیعیان امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام است که آنان را دور هم جمع کرده است و با هم سخن میگویند.
🍃 در روایتی دیگر نیز از حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله وارد است که ایشان خطاب به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمود: «...فَلَمَّا دَخَلْتُ اَلْجَنَّةَ رَأَيْتُ فِي اَلْجَنَّةِ شَجَرَةَ طُوبَى أَصْلُهَا فِي دَارِ عَلِيٍّ وَ مَا فِي اَلْجَنَّةِ قَصْرٌ وَ لاَ مَنْزِلٌ إِلاَّ وَ فِيهَا فَرْعٌ مِنْهَا»؛ هنگامی که به بهشت وارد شدم، شجرهی طوبی را دیدم که ریشهی آن در خانهی علی علیه السلام بود و هیچ قصر و منزلی در بهشت ندیدم مگر آنکه شاخهای از آن در آنجا بود.
🍃 در ماه شعبان، شعب رحمت الهی گسترده است و به شهادت روایات، باب ترفع وجودی برای اشخاص مفتوح است و به انجام اعمال خیر به هر شکل آن در این ماه بسیار توصیه شده است لکن سخن در اصل و ریشهی تمام خیر و خوبی هاست که این اصل، محدود به هیچ زمان خاصی نیست و شعبان، رمضان، شوال و... در آن تفاوتی ندارند و آن، تمسک به ولایت است و تمسک به ولایت و محبت اهلبیت علیهم السلام، عین جنت و طوبی است. بهشت زمانی و مکانی نیست، در عالم مکانی مشخص مثلا در آسمانها به نام بهشت نداریم بلکه بهشت در «بهشتی هاست»... این جنت و قصرهای بهشت، در واقع جان انسانهایی است که از حیوانیت به در آمده و نفس خود را طاهر نمودهاند و ارتباط خود را با اصل و ریشهی شجرهی طوبی که همان نور اهلبیت علیهم السلام میباشد برقرار نمودهاند و در واقع شاخهای از شجرهی طوبی شدهاند و بنا بر روایاتی که نقل شد، به جنت ترفع یافتهاند و تمسک به آنها که به واسطهی محبت آلالله علیهم السلام از اولیاء الهی میباشند، انسان را بهشتی خواهد کرد؛ حضور آنان بهشت است و مجالس آنان، سایهای از شجرهی طیبهی طوبی است؛ مجالسی که در آنها از معارف اهلبیت علیهم السلام سخن میرود و در واقع به این معارف است که جان انسان ترفع مییابد و بالا میرود؛ إقرأ وإرق...
🍃 ان شاء الله در ایام ماه شعبان و دیگر ایام، از ارزاق خاصهی شجرهی طوبی که همان معارف الهیه باشد به نحو احسن بهرهمند باشیم کما قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «إنَّما سُمِّيَ شَعبانُ لأِنَّهُ يَتَشَعَّبُ فيهِ أرزاقُ المُؤمِنينَ»؛ ماه شعبان از این سبب شعبان نامیده شد چرا که رزق مؤمنان در آن تقسیم میشود...
#ح_م
@lolo_marjan 🍃💐