eitaa logo
تأملات | تولايى
5هزار دنبال‌کننده
765 عکس
337 ویدیو
50 فایل
🔹️شبکه های مجازی ما: ➡️t.me/m_a_tavallaie ➡️instagram.com/m_a_tavallaie ➡️virasty.com/m_a_tavallaie 🌐tavallaie.org ✅ ارتباط با ادمین: @admin_taamolat 📍حسینیه تأملات: @hosseinie_taamolat 📍کانال درسی: @taamolat_darsi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 هوالحق 🔳 ...انسان می‌تواند با واقعیت های غیر مادی ارتباط برقرار کند... 🔸، اولین فرصت است برای اینکه انسان متوجه این نکته بشود که منحصر در بدن نیست؛ ✔️ بلکه اولا در عالم وجود دارد که این واقعیت‌ها غیر مادی است ✔️ ثانیا انسان هم راهی برای ارتباط با آن واقعیت‌ها دارد، 🔹همین طور که در این عالم، بدن انسان راه ارتباط انسان با دیگر است، در عالم خواب هم ما بدن دیگری داریم که آن بدن خوابی ما راه ارتباط ما با واقعیت‌هایی است که در عالم خواب وجود دارند. دانشمندان به آن بدنی که ما در خواب می‌بینیم می‌گویند، و به آن موجوداتی که در عالم خواب می‌بینیم می‌گویند 📚 از مجموعه درس گفتار های سبک زندگی توحیدی جلسه سوم @taamolat_darsi
🖊️ نگاه کسی که سبک زندگی اش توحیدی است، چگونه است؟ @taamolat_darsi
🌱هو العلیم 🔹آیه الله شبیری زنجانی: ما با فحص در كلمات و تعابير درمى‌يابيم كه دأب مرحوم محقّق چنين است كه هر گاه وى نظريه‌اى را به مشهور يا اشهر نسبت دهد و آن نظريه را نقد نكند و نظر مخالف خويش را ابراز ننمايد، اين امر نشانگر اين است كه او با نظريه مشهور موافق است. 🔹مرحوم آقاى طباطبايى هم بيانى دارند كه هر جايى كه در قرآن نقل مطلبى شده است و سپس قرآن آن مطلب را ردّ نكرده باشد، اين خود دليل امضاست. ايشان اين مبنا را در موارد مختلف پياده كرده‌اند. مثلاً وقتى سخنان مشركين را نقل مى‌كند، بلافاصله پس از آن مى‌فرمايد: «سبحان الله» كه اين تنزيه دليل ردّ آن مطلب است. اما وقتى از قول پيامبران مطلبى نقل مى‌شود، هيچ تخطئه و ايرادى بدان مطلب وارد نمى‌نمايد. لذا اين دليل امضاى آن مطالب است. @taamolat_darsi
🖤🖤🖤 شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد @taamolat_darsi
🌺 هوالعلیم حضرت آیة الله شبیری زنجانی حفظه الله: 🔹مرحوم آقاى در بسيارى اوقات، وقتى با دو يا چند نقل نزديك به هم كه از يك راوى نقل شده، برخورد مى‌كردند؛ مى‌فرمودند كه اينها روايت واحده است و به توسط ، تفاوتهاى اندكى پيدا كرده و كم و زياد شده است. 🔹اگر روايات متعدد باشد بحث هاى اصولى همچون اطلاق و تقييد موضوع مى‌يابد، ولى اگر روايات واحد باشد، اين بحثها پيش نمى‌آيد، زيرا در جايى كه دو روايت باشد، مى‌توان گفت كه يك روايت كه از امام عليه السلام صادر شده، روايت ديگر را تقييد مى‌زند ولى در جايى كه هر دو در واقع يك روايت باشند و ندانيم كه «ما صدر» به نحو مطلق بوده يا مقيد؟ قهراً نمى‌توان روايت مقيد را قرينه براى روايت مطلق قرار داد بلكه گونه ديگر از بحث بايد طرح شود. 📚دروس خارج فقه، نکاح، سال دوم @taamolat_darsi
🌹 هو الحبیب 🔳 انسان منحصر در بعد مادی نیست... ❤️هرنفس آواز عشق می‌رسد از چپ و راست ما به فلک می‌رویم عزم تماشا که راست ❤️ما به فلک بوده‌ایم، یار ملک بوده‌ایم باز همان جا رویم جمله که آن شهر ماست ❤️خود ز فلک برتریم، وز ملک افزون‌تریم زین دو چرا نگذریم منزل ما کبریاست چقدر قشنگ می‌فرماید که انسان منحصر در این بُعد نیست. ما به فلک بوده‌ایم، یار ملک بوده‌ایم، حقیقت ما و آن اصل جان ما متعلق به عالم تجرد است چون عموما ملائک را در عالم عقل می‌دانند. چرا اینجا بمانیم؟ باز همان جا رویم جمله که آن شهر ماست. اصل و حقیقت انسان، شهر وجودی انسان عالم عقل است اما نه، آنجا هم توقف نمی‌کنیم. خود ز فلک برتریم، وز ملک افزونتریم، خداوند از آنجا هم به ما اجازه داده بالاتر برویم، زین دو چرا نگذریم منزل ما کبریاست، چرا از این دو تا بالاتر نرویم؟ آشیانه حقیقی انسان عالم است به مادون توحید نباید اکتفا کند.  ❤️گوهر پاک از کجا عالم خاک از کجا بر چه فرود آمدید، بار کنید این چه جاست ❤️بخت جوان یار ما، دادن جان کار ما قافله سار ما فخر جهان مصطفاست 📚 از مجموعه درس گفتار های سبک زندگی توحیدی، جلسه سوم @taamolat_darsi
🌹هو العلیم آیة الله شبیری زنجانی: ▫️چنانچه موضوع واحدى در حد استفاضه نقل گرديده باشد، بر توثيق اجمالى يكى از روايات و نهايتاً اثبات مضمون مشترك روايات حاصل مى‌گردد هر چند تك تك روايات از جهت مورد وثوق نباشند. 📚دروس خارج فقه، نکاح، سال دوم @taamolat_darsi
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم حضرت آیة الله شبیری زنجانی: 🔹به عقيده ما تمام اصولى كه در مقام به كار گرفته مى‌شود، همچون اصالة عدم الغفلة، اصالة عدم الخطأ، اصالة العموم، اصالة الظهور، اصالة الاطلاق، اصالة الحقيقة و... تنها در صورت اطمينان، حجت است، مگر دليل را تمام بدانيم كه ظن نيز معتبر خواهد بود كه در ادامه درباره اين دليل سخن خواهيم گفت. 🔹و قطع نظر از دليل انسداد صغير، ملاك در تمام اصول، اطمينان مى‌باشد، بنابر اين حتى اگر نسبت بين مناشىء زياده و مناشىء نقيصه، عموم و خصوص مطلق هم باشد باز تنها اگر اصالة عدم الغفلة سبب - ولو نوعاً - گردد مى‌توان با اعتماد به اين اصل، حكم به وقوع نقيصه نمود. 📚 دروس خارج فقه، نکاح، سال دوم @taamolat_darsi
🖇سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی 📚با محوریت نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» اثر ارزشمند 2️⃣ نشست دوم ✅ با حضور: حجة الاسلام و المسلمین امینی نژاد (استاد دروس عالی حوزه علمیه قم) حجة الاسلام و المسلمین وکیلی (استاد دروس خارج حوزه علمیه مشهد) 🕧 زمان: سه شنبه 12 جمادی الثانیه 1442 (7 بهمن 1399) ، ساعت 19:30 لینک شرکت در وبینار: https://nhr.lms2.hozehkh.com/ws/religioussciencemeeting ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین شیخ محمدحسن‌وکیلی 🆔 @mhva_ir 🌐 www.mhva.ir
🌺 هو العلیم کشف فتوای مرحوم کلینی و صدوق 🔹آیة الله شبیری زنجانی : مكرّراً گفته‌ايم كه فتواى و در صورتى نشانه اعتماد آنها به اسناد روايت است كه در كار باشد ولى در اين مورد و ساير مواردى كه مورد فتوى حكم الزامى نيست نمى‌توان به فتواى آنان استناد كرد و آن را دليل بر اعتماد ايشان بر سند روايت دانست؛ چون پذيرش مبناى در ميان قدما امرى شايع بوده است. 📚دروس خارج فقه، نکاح، سال دوم @taamolat_darsi
🖊️ به چه کسی ولی الله می گویند؟ @taamolat_darsi