eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻دل آدم میسوزد برای بچه های اتقلابی و متاسفانه طلبه هایی که عده ای در اندیشه شان قدسیت را از آرمانهای مقدس به نظام و ساختار تسری دادند،سپس این قدسیت به افراد تسری داده شد و حالا هم دولت مقدس شده و غیرقابل نقد! پشت صحنه، بدنه کارشناسی لیبرال که تغییر نکردند به این خوشباوری می‌خندد و کار خودش را میکند! ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
✅ این روزها عمیقا احساس خوشبختی میکنم از آن جهت که با خوبی آشنا شدم. هر جلسه نشست برخواست با آنها قدم را بزرگتر و افق نگاهم را بلندتر و البته عطشم را بیشتر میکند. در این روزها که دارایی یعنی سرمایه مادی؛ من همچنان شبیه قدما معتقدم دارایی بزرگتر از هم کلامی و آموختن از مردان علمی نیست. الحمدلله. 🔻 بارها گفتم هیچ موقعیتی باعث نخواهد شد تا ابد خودم را شاگرد ندانم و محتاج علم؛ این روزها بیشتر است چون سن خوشه چینی و کسب است، اما همیشه خواهد بود ✍ @m_amin_rezai
🔻تشکر می‌کنیم بابت این توضیح مستدل و حکیمانه؛ جناب آقای رئیس جمهور! @m_amin_rezai
♦️درباره مصلح اجتماعی شدن! ✅دیروز یکی از دانشجوهای بی قرار آمد پیشم به قول خودش با یک کوله سوال! یکی از بحث ها در این بود برای راهبری اجتماعی چه رشته ای را باید بخوانم؟ به او گفتم: رشته یک تقسیم بندی علمی است بخصوص در عالم مدرن که این همه چیز تجزیه شده؛ واقعیتش آنچه تو میخواهی و این بی قراری که من در تو سراغ دارم اصلا با یک رشته علمی خواندن در نمی آید باید به سمت شدن حرکت کنی و بین مصلح و متخصص و عالم تفاوت های بسیاری است. چند موردی به ذهم آمد و بلند بلند فکر کردم و گفتم: ✔️۱: مصلح مسلمان باید کلیت و مسائل رئیسیه علوم اسلامی را بداند و بعد در یکی دو مورد تخصصی تر ورود کند چرا که حیطه ورود و کنشگری مصلح مسائل عمومی جامعه است نه یک بخش خاص که فقط یک رشته علمی خاص بخواهد ✔️۲: بر خلاف عالم متخصص که بخاطر علاقه یا استعداد و نیاز در یک علم ورود میکند و بعد به جامعه می اید برای خدمت مصلح معکوس از آرمانها و نیازهای اجتماعی به اقتضا به سمت یادگیری علوم کشیده میشود ✔️۳: عالم در کتابخانه می ماند آنقدر که مرز علم را جابجا کند اما مصلح در متن جامعه است لذا بجای علم محض نیاز دارد به ارتباطات گسترده و ساختن وجهه اجتماعی برای خود، مصلح بجای بستر علمی نیاز توامان به خلق فرصت ها و بسترهای علمی-اجتماعی با هم دارد ✔️۴: مصلح باید یا در مرکز علم( شهرهای علمی) مستقر باشد یا ارتباط مستمری داشته باشد به این مراکز مگر اینکه خودش آنقدر بزرگ باشد که محیط ساز بشود ✔️۵: مصلح چون وسط میدان هست نیاز دارد مستمرا با استاد یا یک گروه علمی مرتبط باشد تا وقت و بی وقت بیاموزد و مسائل اجتماعی را در خلوت طرح کند و جواب بگیرد ✔️۶: بر خلاف عالم متخصص که رویکرد فردی دارد مصلح باید رویکردش تشکیلاتی باشد؛ در سدد همراهی با جمع ها یا خلق جمعیت باشد تا بتواند پروژه ها را به مقصد برساند ✔️۷: مصلح نیاز دارد به اندازه چند شخصیت علمی کار کند چون گستره مسائل اجتماعی بسیار بالاست و به فراخور زمان و نیاز شما باید در همه موارد حرفی برای گفتن داشته باشید ✔️۸: مصلح بودگی را در بهترین حالت تا ۶۰٪ میشود به قاعده درآورد، از سایر مصلحان آموخت بخش قابل توجهی از مصلح بودگی یک شدن است که برای هر کس با توجه به جامعه و زمانه متفاوت است و قابل الگو برداری نیست ✔️۹: مصلح باید یک زمان جدی را به علم آموزی بگذاراند و البته در این زمان ارتباطش با جامعه نباید قطع شد مثلا روزگاری ۷۰٪ علم و ۳۰٪ فعالیت اجتماعی و بعد در روزگار بلوغ این عدد معکوس شود ✔️۱۰: بر خلاف عالم که یک مساله را میگیرد و تا آخر جلو میرود تا به مرز علم برسد مصلح نیاز دارد برای اینکه در جامعه تکراری و تمام نشود هر چند وقت یک تغییر شیفت بدهد و مساله ای متفاوت را طرح کند این اقدام همیشه او را در میدان نگه خواهد داشت و از حافظه ها پاک نخواهد شد البته یکی از لوازم این امر این است در روزگار علم آموزی در ساحات مختلف مطالعه داشته باشد ✔️۱۱: هر کس زمانه خودش را دارد در مورد مصلح این امر مهم تر است نمیشود برای همه سن خاصی طرح کرد ولی معمولا بعد از ۳۰ تا ۴۰ سالگی تازه زمانه یک فرد در ساحت مصلح اجتماعی بزرگ است. باید تا آن وقت صبر کرد و بیشتر آموخت و البته از فرصت های خرد استفاده کرد برای ساخت وجهه اجتماعی زمانه اش که رسید به وسط میدان آمد و کنشگری کرد و... 🔺این نکات فی البداهه در جلسه به ذهنم رسید؛ البته این مساله از دغدغه های شخصی خودم بوده و هست و معتقدم ما در جهان امروز بیش از متخصص به مصلح نیازمندیم؛ مدتهاست پیرامون این مساله بسیار فکر میکنم و اشخاص را آنالیز می کنم. به ذهنم رسید اینجا هم به اشتراک بگذارم شاید برای کسی مفید بود، در این مورد باز تاملاتم را به اشتراک خواهم گذاشت. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻اینجا مسجد جامع قم است در یکی از محله های قدیمی شهر؛ سادگی در اوج شکوه و پایداری! این سه شب اینجا بودم بدور از فضای مجازی، شبها گاهی قدم میزدم و به آسمان نگاه میکردم، آسمان از اینجا خیلی زیبا بود. آفتاب گرمش در روز هم عالی بود، شبها با نگاه به این تصویر آدم حس میکرد در روزگار صفویه در وسط میدان نقش جهان ایستاده؛ لذت عجیبی دارد. ما با کنار گذاشتن معماری اصیل ایرانی-اسلامی در ساختمان سازی حقیقتا بخشی از روح خود را کنار گذاشتیم! 🔻حتی عموم مراکز مذهبی ما امروز از این اصالت تهی شده، آن همه تاکید روایات که مسجد باید برای ما مثل خانه باشد در چنین مساجد روح نوازی قابل تحقق است. معماری روح ساختمان است چیزی که ما آن را با تجمل و امکانات عوض کردیم. ساخت و احیا مساجدی با این سبک ساده، حیاط دار و.... بی شک در محور قرار گرفتن مسجد نقشی بی بدیل خواهد داشت ✍ @m_amin_rezai
✅در خلوت این روزها هنگام مطالعه امتحان کردم ببینم آیا چشمه شعر در من خشکیده یا هنوز باقی است؟ این چند بیت نشان داد هنوز این چشمه باقی است، الحمدلله ای هست ترین، منم که هستم در تو شیدای تو گشته ام، که هستم در تو؟ جز نیستی از من اثری نزد تو نیست من مفتخرم که نیست گشتم در تو این عشق اثری تازه برایم دارد از خویش تنم مرا ز خود بردارد من با تو شروع مستمری هستم من با تو جهانی که پر از در دارد @m_amin_rezai
این اصل ۴۴ قانون اساسی کشور است. شما مخاطب عزیز از این اصل چه برداشتی دارید؟! آیا جایی به فروش اموال دولتی به بخش خصوصی و واگذار کردن منابع ملی و دولتی به صاحبان ثروت مطلبی آورده شده است؟! پس چگونه است رئیس سازمان خصوصی سازی و سایر مسئولان دولتی و اجرایی کشور وقتی صحبت از فروش و واگذاری اموال بیت المال می شود به این اصل استناد می کنند؟! خوانش برعکس از این اصل که به صراحت بخش دولتی را توضیح و به جزئیات تبیین کرده، عجیب نیست؟!! به هنر حکمرانی و توسعه بپیوندید👇 @hokmraniirani
از موؤده تا محرره.pdf
812.1K
💠 از موءودة تا مُحرّرة تالیفی از سه جلسه سخنرانی فاطمیه و یک جلسه درسهای نهج البلاغه حجت الاسلام محسن قنبریان در حوزه و امر به معروف و ولاء اجتماعی *اگر پسندیدید نشر دهید ☑️ @m_ghanbarian
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری خانه مصلحان مسلمان و پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: 🔰 سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🔷 اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟ 🔶ارائه دهندگان: حجج الاسلام والمسلمین 🔸 مجتبی نامخواه 🔸حمید آقانوری 🔸 مهدی عبداللهی 🔸محمدامین رضایی 🔷 دبیر علمی: 🔹 حجت الاسلام سید مصطفی مدرس 📆 پنج شنبه مورخ 20 بهمن ماه 🕤 ساعت 8:30 صبح 📌 مکان: قم بلوار امین، خیابان گلستان، پلاک ۱۸، خانه مصلحان مسلمان 🔰متن معرفی سلسله نشستهای اطلس مصلحان 💠سوالات مربوط به دور اول از سلسله نشستهای اطلس مصلحان —---— 🇮🇷 پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔻شهید مطهری: روحانيت شيعه از اساس يک روحانيت مستقل بوده، مستقل از قدرتهاي حاکمه؛ هم مستقل از زورداران بوده، هم مستقل از پولداران، هر دو! کتاب: آینده انقلاب اسلامی eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻نماینده مجلس از رئیس خصوصی سازی مجری سوال میپرسد بر چه اساس این هیئت مصونیت قضایی دارد؟آقای قربان زاده میگوید:شمابرید با رهبری وسران قوا مناظره کنید وسط مناظره هم ازبرنامه خارج شد!این چهره واقعی عموم اصولگرایان است که رهبری را اینگونه خرج میکنند و پاسخگو مردم هم نیستند! ✍ @m_amin_rezai
✅ دوستان انقلابی و طلاب عزیز اینکه در ایتا و... در یک دورهمی بزرگ چپ و راست از فساد پهلوی مینویسید و به گمان خود می کنید و در همین حال در دولتی که خود را انقلابی می نامد طرح که قانون، جمهوریت، شفافیت و...همه چیز را کنار گذشته و متولیان امر در حد یک مناظره هم پاسخگو نیستند، طرحی که رسما یک حراج بزرگ بیت المال است و به اذعان عموم دلسوزان و تجربه خصوصی سازی هیچ شکی در این نیست که خروجی آن تحقق یک فساد گسترده و ثروت اندوزی یک اقلیت خواهد شد آن هم در روزگاری که بر اساس آمار رسمی بیش از ۳۰ میلیون نفر زیر خط فقر هستند در این موقعیت عموم شما سکوت کردید توقع نداشته باشید مردم حرفهای شما را باور کنند و تبیین شوند و همراه شوند. ✅ انقلابی گری اگر آن است که امام ره و شهید مطهری و بهشتی به ما آموختند امروز نباید در مقابل عده ای که بخاطر منافع خودشان و باند و قبیله شان رهبری و همه ارزش ها را خرج میکنند سکوت کرد. عنصر انقلابی بیش از هر زمان باید در حمایت از عدالت، جمهوریت، قانون اساسی و...غیور باشد و با احدی تعارف نداشته باشد چه چپ چه راست. از پیله و این حصار خودساخته بیرون بیایید و ببینید واقعیت ها را، گمان نکنیم اگر مردم را از دست دادیم با یک اقلیت میتوانیم انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانیم. صرفا از تاریخ گفتن و امروز سکوت کردن و توجیه گر شدن و در لحظه در میدان نبودن کار شجاعان و انقلابی ها نیست؛ هزینه باید داد اما نگذاشت به اسم انقلابی گری بعضی سیاسیون انقلاب را به مسلخ ببرند و مردم را ناراضی تر کنند، بی عدالتی و شکاف طبقاتی بیشتر و جمهوریت لاغرتر شود. این دو یادداشت عالمانه از دکتر توکلی و دکتر سبحانی که در راه انقلاب، اقتصاد و عدالت موی سپید کردند در نقد طرح مولدسازی بسیار خواندنی است 🔻 www.alef.ir/news/4011115037.html 🔻 b2n.ir/a63636 eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
AudioCutter_شکست انقلاب.mp3
1.65M
⭕🎙️ اگر عدالت فراموش شود انقلاب می‌خورد! 🔸این انقلاب آن وقت تداوم‌ پیدا خواهد کرد که اولا مسیر را برای «همیشه» ادامه بدهد یعنی دولت‌های آینده واقعا و عملا در مسیر «عدالت اسلامی» گام بردارند، برای پر کردن شکاف‌های طبقاتی اقدام کنند، تبعیض‌ها را واقعا از میان ببرند. والا اگر این فراموش بشه انقلاب شکست میخوره. 🔹 اگر عدالت فراموش شود انقلاب شکست می‌خورد چون اصلا ماهیت این انقلاب ماهیت بوده است. 🔰 باید ما به به معنی واقعی در آینده احترام بگذاریم. یعنی اگر دولت اسلامی، جمهوری اسلامی حکومت اسلامی بخواهد زمینه اختناق را به وجود بیاورد قطعا شکست خواهد خورد. البته آزادی غیر از هرج و مرج است. 🎙 @marghoomat
ما آزادتریم یا انسانی در ۳۰۰ یا ۷۰۰ سال پیش؟ همیشه از خودم می‌پرسم شیخ انصاری چطور تمام زندگی‌اش را رها کرد و قدم در سفری گذاشت که نه مقصدش معلوم بود و نه مسافتش و نه مدت زمانش؟! مرتضی از دزفول به بروجرد رفت، از آنجا به اصفهان، از آنجا به کاشان... صاحب‌دل فرزانه‌ای را گوشه‌ای از کویر پیدا کرد و سه سال همانجا ماند تا بیاموزد. همانطور که سعدی، همانطور که غزالی، همانطور که مولوی، همانطور که ملاصدرا... آزاد و رها، هزاران فرسخ را بدون معلوم کردن هدف طی می‌کردند؛ بدون ویزا، بدون بیمه، بدون اینکه در دسترس باشند، بدون رزرو بلیط و هتل... بدون محاسبه‌ی جایگاه و سود و زیان و بدون دغدغه‌ی بازنشستگی و حساب بانکی... حالا ما بیمه و حساب بانکی و امکان رزرو اینترنتی بلیط و هتل و فاند و گرنت و... را داریم، ولی مثنوی معنوی، اسفار اربعه، رسائل و مکاسب، بوستان و گلستان، کیمیای سعادت و هیچ چیز دیگری شبیه به آن نداریم.‌ گمان می‌کنیم آزادتریم، ولی گویی مدرنیته بزرگترین زندان تاریخ بشر را ساخته، زندانی با خوراک نیهیلیسم. 🆔️ @yaminpour
🔻ایتا کجاست؟ صدها هزار ملیارد بیت المال در به حراج گذاشته شده صدا از کسی در نمی آید! یک عکس از پسر آقای آهنگران منتشر شده کلی پست و عکس متشر میشود که ببینید این ذات و نفاق اصلاح طلب هاست! نظام حساسیت انقلابی ها را اینطور عوض کردند؛ وضعیت به حدی تراژدی-کمدی است که حوصله شرح قصه نیست... ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
به زودی جمع بندی م را در مورد دولت آقای رئیسی منتشر می کنم. روزگار حرفهای صریح فرا رسیده است. @m_amin_rezai
✅ شهید بهشتی: جمع بندی اینکه ما باید روی نفی سرمایه داری تکیه کنیم و هیچ وهم نکنیم که سرمایه داری در این جامعه بتواند بماند. همین مقدارش هم که هست باید ریشه کن کنیم و واقعاً اگر فردی، جمعی، گروهی در این ذره ای تردید کنند، خطرهای بزرگی را متوجه این نعمتهای بدست آمده در پرتو انقلاب کرده اند. ما در این باره باید هیچ تردید نکنیم، هیچ درنگ نکنیم، هیچ وقت تلف نکنیم تا با تمام توانمان جلوی سلطه سرمایه داری خارجی، داخلی وابسته، داخلی غیروابسته، فرق نمیکند ماباید جلوی همه اینها را بگیریم. برای این منظور کارهای زیادی باید انجام بدهیم. در موقع تنظیم قانون اساسی تا حدودی در بخش اقتصادی توانستیم کارهایی را که باید انجام بدهیم. 📚برشی از سخنرانی پیرامون تعاونی ها 🔻نکته مهم شهید مطهری درباره غفلت فقها از مساله سرمایه داری و اجتهاد در اصل این مساله بنیادین eitaa.com/m_amin_rezai/2379 @m_amin_rezai
✅ این دو یادداشت از دکتر توکلی و دکتر سبحانی که در راه انقلاب و اقتصاد موی سپید کردند و این فیلم کامل نشست خبری تفحص عدالت در اموال دولتی که با حضور چند تن از نمایندگان مجلس( دکتر ایزدخواه و حاج آقای نیک بین و...) در نقد و بررسی طرح مولدسازی برگزار شده و این فیلم نقد حاج آقای قنبریان بسیار قابل استفاده است. 🔻 www.alef.ir/news/4011115037.html 🔻 b2n.ir/a63636 🔻aparat.com/v/yJQ9b 🔻www.nasim.news/fa/tiny/news-2376304 🔸لطفا برای سایر افراد هم ارسال کنید eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔸《رهبر انقلاب: خلاصه انقلاب ما این است؛ خدا و مردم》 🔻 بدون یعنی طالبان و سعودی! 🔻 بدون یعنی آمریکا و انگلیس! ✔️ حرف نوی انقلاب بود. نگذاریم متجددین و متحجرین در تهران و قم و...این حرف نو که هویت انقلاب خمینی ره بود را از ما بگیرند ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻از هیئتی که حقیقتا "راه فاطمه س" است پای منبر درس نهج البلاغه که استادش هر جمعه با کلام علی ع روح مان را آبیاری میکند و در وجودمان حماسه خلق میکند! بعد از روضه کربلا ساعت۲۱ آمدیم سر میدان روح الله؛ رو به روی مسجد سلماسی، اینجا هنوز طنین صدای فریادهای خمینی بزرگ آن پیامبر عصر ما به گوش میرسد، ایستادیم و الله اکبر گفتیم یعنی خدا بزرگ تر از آمریکا و همه مستکبرین است. لا اله الا الله را سر دادیم و تمام طواغیت و اشراف را نفی کردیم، بعد از مراسم در میانه حرفها، ایستاده از نَنِشستن و ایستادن در این راه گفتیم و آغاز کردنی مستمر که پایانی ندارد. ✍ 📸قم، شب ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، میدان روح الله eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
▪️بعد از راهپیمایی از فرصت استفاده کردیم و بحث فقهی( کتاب شرایع )را با یکی از دوستان انجام دادیم؛ از قضا به بحث اغسال ثلاثه زنان رسیدیم که بحث بسیار سخت و تقریبا غیرقابل فهمی است :)) ▪️یکی از اساتید تلنگر خوبی میزد اگر حوزه علاوه بر اجتهاد اول ( و اصلی) نتواند اجتهاد دوم که در حقیقت مسائل است را بیاموزد و مسائل و مشکلات جامعه را حل کند عملا اقتصاد و سیاست و... را بقیه با نسخه های غربی حل خواهند کرد آن وقت حوزه باید برود گوشه ای در انزوا استبرا و حیض و...را بخواند و حل کند تا صاحبش بیاید! 🔻پ.ن: هم بحثی مجرد ما؛ میگه من این مسائل را تا ازدواج نکنم نمیفهمم؛ بهش میگم نمیرزه اون همه دردسر بکشی برا فهمیدن این مسائل، برا ازدواج باید دلایل مهم تری داشته باشی😊 خود خانم ها هم آخرش درست نمیتونند حکم این مسائل را در بیارند؛ بس که پیچیده و متغیر هست. ✍ @m_amin_rezai
🔻از طرف یک تشکل دانشجویی برای دیدن فیلمهای دعوت شدم؛ متاسفانه بخاطر مشغولیت درسی نتونستم شرکت کنم. اختتامیه را دیدم؛ بی حاشیه و وزین بود خصوصا صحبت اهالی سینما. جامعه ایران بسیار نیاز به چنین و پخته دارد. امیدوارم جلوی بدعت تاسیس جایزه توسط نهادها که امسال شهردارتهران رقم زد گرفته شود ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷 پیشنهاد عینی و شدنی برای دولت مردمی • مردمی بودن فقط به این نیست که از این استان به آن استان و از این کارگاه به آن کارگاه برود! "بامردم بودن" شرط لازم برای "دولت مردمی" است اما شرط کافی نیست. شرط کافی، "سهیم کردن خود مردم در حکمرانی" است. قدرتشان را به آنها برگردانید. اگر در این دولت تشکل های دانشجویی جان گرفتند، ۳٪شورای کارگری موجود۱ اقلا شد۳۰٪ ؛ و دولت مردمی داریم. • یکی از ریشه های فقهی تشکل های اجتماعی سیاسی (مثل اصل۲۶ قانون اساسی)، تحصیلی بودن و شرط واجب بودنِ قدرت در امربه معروف و نهی از منکر است.۲ ................................ ۱) به حسب آمار ۱۳۱۷۵۴۰ کارگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی داریم. حدود ۱میلیون آن کارگاه کوچک با ۵،۶کارگر است؛ بیش از ۳۰۰هزارتای بقیه کارگاه متوسط و بزرگ است، که اصل «۱۰۴قانون اساسی» معروف به شورای قسط، برای آنهاست! اما طبق آمار سال۹۸ وزارت کار ۹۰۸۳تشکل کارگری در کل کارگاه‌ها وجود دارد ⬅️ یعنی حداکثر ۳٪❗️ یعنی اصل۱۰۴ قانون اساسی که حکمرانی مردمی کارگران(تقریبا نیم خانوارهای ایران) در حوزه اقتصادی را تامین می‌کند، ۳٪تحقق دارد! ۲) نکات ارزشمندی از شهید مطهری را در اینباره در شماره‌های ۸۵،۱۲۹،۱۳۰،۱۰۸ در لینک زیر بخوانید: https://zaya.io/zvo9p (ویدئو: مدرسه راه/ تابستان ۱۴۰۱) محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian