eitaa logo
آیت الله سیـّد محمـّدعلی فقیـهــی
3.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
214 ویدیو
79 فایل
استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم کارشناس مسائل شرعی در شبکه یک سیما و رادیو قرآن و شبکه جهانی حضرت ولی عصر عجل الله فرجه ارسال پرسش ها پشتیبان کانال @smf1375 با عرض معذرت تبلیغات و تبادل نداریم انتشار مطالب بدون لینک مانعی ندارد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸تواضع عجیب حضرت آقا🌸 ✅ حضرت آقا واقعا تجلی اوصاف تمام عیار حضرت امام است البته تواضع ایشان در حد اعلی سبب شد بفرمایند تفاوت بین من و حضرت امام نجومی است و گرنه واقعا هیچ تفاوتی نیست و کپی برابر اصل است خداوند حفظ کند این آقا را که بمنزله جان امام خمینی است اگر کسی حضرت آقا را بشناسد که امیدوارم خداوند چنین توفیقی عطا کند می فهمد که این کلام جز تواضع نیست باید گفت ایشان و حضرت امام انطباق کامل دارند در جمیع جهات اگر چه حضرت امام تقدم زمانی دارند بنازم شخصیتی را که هیچ خود بینی ندارد🌷 ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
ذاریات ۲۲ و روزی شما با همه وعده‌ها که به شما می‌دهند در آسمان است ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
ذاریات ۲۳ پس به خدای آسمان و زمین قسم که این (وعده و رزق مقدّر) به مانند تکلّمی که با یکدیگر می‌کنید حقّ و حقیقت است. ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
‼️ وضو با مژه مصنوعی 🔷 س ۵۹۹۱: آیا چسباندن مژه مصنوعی برای وضو و غسل اشکال دارد؟ ✅ ج: چسباندن مژه مصنوعی چه دائم و چه موقت، مانع رسیدن آب به اعضای وضو و غسل است و باید قبل از وضو و غسل، هر چند مستلزم هزینه یا زحمت باشد، برطرف شود و وضو و غسل جبیره ای صحیح نیست مگر آنکه برطرف کردن در وقت نماز حرج و مشقت غیرقابل تحمل داشته باشد، که در این صورت باید وضو و غسل به صورت جبیره ای انجام شود، و پس از رفع عذر باید بنابراحتیاط واجب قضای نمازهای خود را انجام دهد، در هر حال با توجه به زینت بودن آن، باید از نامحرم پوشانده شود. ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
ذاریات ۵۷ من از (خلق) آنها رزق و طعام (و هیچ گونه سودی) بر خود نخواستم. ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
ذاریات ۵۸ همانا روزی بخشنده خلق تنها خداست که صاحب قوّت و قدرت ابدی است. ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
: 8 فرسخ 🌺✍️ آیات عظام خامنه‌ای و جوادی: 20/5 کیلومتر = 41 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیات عظام مظاهری و مکارم: 21/5 کیلومتر = 43 رفت و برگشت. 🌸✍️ آیت الله سیستانی: 22 کیلومتر = 44 رفت و برگشت. 🌺✍️ آیت الله نوری: 22/5 کیلومتر = 45 رفت و برگشت. 🌼✍️ آیت الله شبیری: 20 کیلومتر = 40 رفت و برگشت. ☘️ بر اساس تحقیقات انجام گرفته 1350 متر پس از آخرین نقطه شهر، حد ترخص می باشد. 👌 تبصره: برای محاسبه حد ترخص و مسافت شرعی از آخرین خانه‌ی شهر حساب می‌کنند. ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
🌸توضیح: ✅مسافت شرعی: یعنی حداقل مقدار مسافتی که سبب می شود نماز شکسته شود مثلاً در فتوای امام خامنه ای اگر حد اقل ۲۰/۵ کیلومتر برود و برگردد که مجموعا ۴۱ کیلومتر می شود نماز شکسته است و کمتر از این مقدار نماز شکسته نیست ✅حد ترخص: کسی که مسافرت می رود و می خواهد به مقدار مسافت شرعی یا بیشتر برود از این محدوده‌ی حد ترخص که از شهر دور شد باید نماز را شکسته بخواند و در کمتر از این محدوده اگر نماز خواند باید تمام بخواند با اینکه در مسیر مسافرت است🌸 ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
ـ🍃💌🍃💌☘🍃🍃 ـ💌🍃💌🍃 ـ🍃💌☘🍃 ـ💌🍃﷽ ـ☘🍃 ـ🍃 📒 استفاده از دفترچه بیمه دیگران اگه کسی خودشو به‌جای کسی دیگه جا بزنه و مثلاً از دفترچه‌ی بیمه درمانی اون استفاده کنه، یه دروغ عملی مرتکب شده و علاوه‌بر این‌که کار حرامی کرده، به‌مقداری که از حق بیمه استفاده می‌کنه، مدیون بیمه‌گذار می‌شه و حقّ‌الناس گردنش میاد.. ❌ اگر بیمه دولتی باشه مدیون میلیون‌ها نفر از ملّت و اگر بیمه خصوصی باشه، مدیون سهامداران اون شرکت بیمه می‌شه‼️ ⚠️ اینم بگم، شما هم که صاحب دفترچه هستی، حق نداری دفترچه رو در اختیار اون طرف بذاری؛ چون این کار شما هم مشارکت توی کار حرامه! 🔰 نمونه فتاوای مراجع معظّم تقلید رو با هم ببینیم: ❓سؤال: شخصى از جهت وضع مالى در مضيقه مى‌باشد، آيا اجازه مى‌فرمائيد در مواقع ضرورت كه احتياج به دكتر و دارو دارد از دفترچۀ بيمۀ ديگرى استفاده نمايد؟ ✅ پاسخ امام خمینی: جایز نيست. ❓سؤال: آيا استفاده از دفترچه بيمه درمانى براى كسى كه جزء خانواده صاحب دفترچه نيست جايز است؟ و آيا جايز است صاحب دفترچه آن را در اختيار ديگران بگذارد؟ ✅ پاسخ مقام معظّم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه ای: استفاده از دفترچه بيمه درمانى فقط براى كسى جايز است كه شركت بيمه نسبت به ارائه خدمات به او تعهد كرده است و استفاده ديگران از آن موجب ضمان است. ❓سؤال: آيا استفاده از مدارك ديگران مانند دفترچه بيمه درمانى، گذرنامه، كارت شناسايى و غيره با رضايت كامل طرف مقابل جايز است؟ و در صورت عدم جواز استفاده از اين مدارك آيا شرعاً هم عقوبت دارد؟ ✅ پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی: اگر برخلاف قوانين و مقرّرات و قرارداد باشد، جايز نيست و مسئوليّت الهى دارد. ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛ 🍃💌☘🍃 💌🍃💌🍃 🍃💌🍃💌☘🍃🍃
💎 این چند چیز را فراموش نکنیم! 🔻 امام امیرالمومنین علی علیه‌السلام: في قَولِ اللّه‏ِ عز و جل «وَ لاَ تَنسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا» [القصص : ۷۷] : لا تَنسَ صِحَّتَكَ وقُوَّتَكَ وَفَراغَكَ و شَبابَكَ و نَشاطَكَ أن تَطلُبَ بِهَا الآخِرَةَ ❇️ حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام درباره آيه (و سهم خود را از دنيا فراموش مكن) فرمود: [يعنى] سلامت، توانايى، فرصت، جوانى و شادابی‌ات را فراموش مكن تا با آنها، آخرت را به دست آورى. 📚 الأمالي، صدوق: ص ۲۹۹، ح ۳۳۶ ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛
           ❁﷽❁ 🥀🌷🥀 🥀🌷 🥀 🌱 دچار شدن به حزن و اندوه🌱 🌷بنا بر روایتی پیامبر اکرم (صلى الله عليه و آله) فرمودند : " هر گاه گناهان مؤمن زياد شود و او را عملى نباشد كه آن گناهان را پاك گرداند ، خداوند او را به اندوه مبتلا سازد ، تا بدان سبب گناهانش را بزدايد." 📕 الدعوات ، ص۱۲۰ ، ح۲۸۸ 📖 متن روایت👇 ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎ " إذا كَثُرَت ذُنوبُ المؤمِنِ و لم يَكن لَهُ مِن العَمَلِ ما يُكَفِّرُها ابتَلاهُ اللّه ُ بالحُزنِ لِيُكَفِّرَها بهِ عَنه." 🥀 🥀🌷 🥀🌷🥀 ┏━━━•••━━━━━━━━━━┓ ➥@m_faghihi ┗━━━━•••━━━━━━━━━┛