.
✅ وجیزهای خطاب به اعضای روحانی شورای عالی فضای مجازی
✍ محمد کرباسی
باسمه تعالی
سلام علیکم
🔹ضمن عرض ادب؛ به منظور رعایت اختصار، تعارفات معمول را کنار گذاشته مستقیم وارد اصل موضوع میشوم.
شما آقایان پیش از اینکه مسئولیتی داشته باشید، طلبهاید و بیش از دیگران اهتمام به شرع دارید اما متأسفانه با رأی مثبتی که به رفع فیلتر واتساپ و گوگلپلی دادید، مبانی مسلّم دینی را نقض کردید!
🔹به اذعان کارشناسان، سکوهای مجازی آمریکایی صهیونیستی، ماشین جنگی جبهه شیطان هستند. امروز که مواجهه جبهه حق با محوریت جمهوری اسلامی ایران و جبهه شیطان با محوریت رژیم تروریست آمریکا در بالاترین سطح قرار دارد، مانع زدایی از فعالیت ماشین جنگی دشمن، خبط بزرگی است که از جنبههای گوناگون مورد اشکال بوده و در این وجیزه اشارهای بسیار مختصر به تعارض آن با مبانی دینی میگردد:
⬅️ یا أیُّها النَّبِیّ جاهِدِ الْکُفّارَ و الْمُنافِقینَ و اغْلُظْ عَلَیهِم؛ حضرات آقایان! این چگونه جهاد و سخت گرفتن به کافر حربی است که او هیچ التزامی به رعایت قوانین کشور نداده و شما اقتصاد، امنیت، فرهنگ بلکه کشور را در همه ابعاد در معرض هجوم او قرار دادید؟!
⬅️ لا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِین؛ چرا برخلاف صریح آیه شریفه رأی به ولایت کفار بر مومنین دادید؟!
⬅️ و اقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَ أَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَیْثُ أَخْرَجُوکُمْ؛ آیا طبق دستور قرآن کریم، دشمن را بیرون راندید یا برایش فرش قرمز پهن کردید؟!
⬅️ وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ؛ چرا قاعده عزت را نقض کرده و رأی به ذلت مومنین برابر کفار حربی دادید؟!
⬅️ وَ لَن يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا؛ با کدام مستمسک فقهی، قاعده نفی سبیل را که مورد اجماع تمامی فقها است، چنین آشکارا نقض کردید؟!
🔹برخی از شما آقایان مجتهدید و کرسی تدریس خارج دارید و خوب میدانید دهها آیه و صدها روایت با چنین مضامین بلکه مضامینی سنگینتر وجود دارد که رأی شما به رفع انسداد دو سکوی آمریکایی، ناقض این ادلّه است.
🔹حضرات آقایان! با تمرکزی که بر حوزه فضای مجازی دارم، به ضرس قاطع عرض میکنم هیچ مصلحت اقوی برای کنار گذاشتن چنین تصریحات قرآنی وجود ندارد؛ حتی وعدههایی که در مصوبه اخیر درباره حمایت از سکوهای داخلی داده شده، فارغ از آنکه حرف جدیدی نبوده و در مصوبات سابق شورا موجود است! هیچ شأنیتی برای نقض دلالتهای قطعیه فوق ندارد.
🔹هرچند پیش از این تصمیم شورا نیز، حکمرانی فضای مجازی فاجعه بار بود اما در حوزه پیامرسان، اقدامات خوبی صورت گرفته بود که این تصمیم، بد حرکت قهقرایی را رقم زد.
🔹در پایان، با تمسک به روایات «النصیحة لائمة المسلمین» عرضه میدارم رأی مثبت به رفع انسداد، چالش جدی شما حضرات در «یوم الحساب» خواهد بود، برای جبران آن چارهای اندیشه کنید.
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
محمد کرباسی
🔴 وجیزهای خطاب به اعضای روحانی شورای عالی فضای مجازی 🔹متاسفانه در رای مثبتی که به رفع فیلتر واتسا
.
✅تقاضایی از اعضای محترم کانال
اولا در انتشار وجیزه مشارکت حداکثری نمایید. همچنانکه بیان شده، عملکرد حضرات آقایان، در مخالفت صریح با مبانی قرآنی و روایی است. لذا روشنگری در این زمینه ضروری به نظر میرسد.
ثانیا در انتشار، حتما پستی را هم که دربردارنده تصاویر اعضای روحانی شورا است منتشر نمایید تا دقیقا مشخص شود چه کسانی مخاطب هستند.
لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی نیز عضو شورا هستند که موضع صحیح داشته و با رفع انسداد مخالفت کردهاند.
✍ کرباسی
16.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🕌 شب جمعه است هوایت نکنم میمیرم
از امام صادق(علیه السلام) پرسید: فدایت شوم بسیار مىشود یادى از امام حسین(علیه السلام) مىکنم در آن هنگام چه بگویم؟ فرمود: سه مرتبه بگو «صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ» که سلام به آن حضرت از دور و نزدیک به او مىرسد.
صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ
صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ
صَلَّى اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ
#سید_رضا_نریمانی
•┈┈••✾••┈┈•
✔️حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
محمد کرباسی
🔴 وجیزهای خطاب به اعضای روحانی شورای عالی فضای مجازی 🔹متاسفانه در رای مثبتی که به رفع فیلتر واتسا
.
برخی اعضای محترم کانال به @Admin_karbasi پیام دادن که از متن وجیزه چنین برمیاد که همه این افراد رأی مثبت به رفع فیلتر دادهاند و پرسیدند آیا این قطعی است؟
عرض میکنم بله
حضرات آقایان:
۱. اژهای رئیس قوه قضاییه
۲. موحدی آزاد دادستان کل کشور
۳. خطیب وزیر اطلاعات
۴. قمی رئیس سازمان تبلیغات
۵. شهریاری عضو حقیقی شورا
۶. سعید رضا عاملی عضو حقیقی شورا
به رفع فیلتر رأی مثبت داده و از روحانیون تنها جناب آقای آقاتهرانی رأی منفی دادهاند.
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🕋روز جمعه روز متعلق به امام زمان (عج) را با سلام و تحیت بر آن حضرت شروع میکنیم.
🔸السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاىَ، أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولَاكَ وَأُخْرَاكَ، أَتَقَرَّبُ إِلَى اللّٰهِ تَعَالَىٰ بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَأَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلَىٰ يَدَيْكَ
•┈┈••✾••┈┈•
✔️حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🔴 ناگفتههایی از جلسه شورای عالی فضای مجازی
🔰 آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در حالی برگزار شد و فعالیت گوگلپلی و سکوی واتسآپ، بدون طی مراحل قانونی و پذیرش شرایط و ضوابط حکمرانی جمهوری اسلامی آزاد شد که:
۱. طرح خارج کردن گوگلپلی و وانسآپ از نظارت قانونی، دارای ابهامات زیادی است از قبیل عدم وجود زمانبندی اجرا و ضمانتهای اجرایی لازم که از شروط حداقلی یک طرح ملی است...
وقتی یک اقدام ملی به جای کارهای کارشناسی، کنشی سیاسی و در راستای اجرای شعارهای بدون کارشناسی انتخاباتی میشود به یقین #حکمرانی_قانونمند حلقه مفقوده این سیاستگذاری فضای مجازی خواهد شد.
۲. سوگمندانه در این جلسه بدون آنکه اجازه بحث بر روی بندهای اختلافی برای بازگشایی واتساپ و یوتیوب داده شود، کل طرح به رای گذاشته شد! این یعنی فدا کردن منافع ملی و از بین بردن حکمرانی فضای مجازی برای رسیدن به مقاصد سیاسی کوتاه مدت.
۳. آش این رفتار آنقدر شور شد که در اعتراض به عدم شفافیت طرح و مجهول بودن روند اجرایی طرح و نامفهوم بودن مفاد آن، یکی از موافقان همیشگی رفع فیلتر به طرح مذکور رأی منفی داده است.
۴. بر خلاف ادعای دروغ اجماع اعضای شورایعالی توسط یکی از مسئولان رسانهای و خبری دولت، با توجه به شنیدههای متقن تنها ۱۵ نفر از ۲۸ نفر اعضای شورایعالی فضای مجازی به طرح مذکور رأی مثبت دادهاند و به دلیل ابهامات متعدد، اجماعی صورت نگرفته.
۵. کار به جایی رسیده که اعضای دولتی شورایعالی فضای مجازی با تهدید به جلسه آورده شده و آرای آنها به صورت مدیریت شده و بدون حفظ شأن کارشناسی اعضا اتخاذ شده تا چارچوبهای #حکمرانی_فضای_مجازی شکسته شود...
چرا مدعیان شفافیت و دانستن حق مردن است، مشروح مذاکرات جلسه شورایعالی فضای مجازی را منتشر نمیکنند؟ آیا اگر مردم پشت پردههای جلسه مذکور را بدانند، آبرویی برای فروشندگان #استقلال_مرزهای_مجازی کشور باقی خواهد ماند؟
✍ حجت الاسلام حمید رسایی نماینده انقلابی مردم تهران
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ این ویدئو را باید هر روز دید
امام خامنهای:
اگه صد مورد خیانت خواص را هم دیدید ناامید نشوید.
✍ تمام هستیام فدای شما که نفس گرمتان چنین دلگرم کننده و آرامشبخش است. در منطق امامین انقلاب که برگرفته از منطق دین است، ناامیدی اساسا جایگاهی ندارد.
اینکه حضرت امام فرمودند ما مأمور به وظیفه ایم نه نتیجه در همین چارچوب است.
یعنی ملاک پیروزی عمل به وظیفه است نه الزاما رسیدن به نتیجه. یعنی اگر به وظیفه خود عمل کردیم، پیروز شدهایم، چه به نتیجه رسیده باشیم و چه به نتیجه نرسیده باشیم. با این نگاه، ناامیدی معنی ندارد.
البته این به معنای بیتوجهی به هدف نیست بلکه باید توجه به هدف داشت و برای رسیدن به آن تلاش کرد اما ملاک پیروزی و شکست، عمل به وظیفه است نه رسیدن به نتیجه.
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
بسم الله الرحمن الرحیم
🔴 شبکه اجتماعی واتساپ آمریکایی، قلدری کرد و اکثریت اعضاء شورایعالی فضای مجازی تسلیم شدند.
🔹 ۱۶ عضو از ۲۷ عضو شورای عالی فضای مجازی با استنکاف واتساپ از پذیرش حاکمیت قوانین ایران موافقت کردند و با با تصمیم خود اجازه دادند این شبکه اجتماعی متعلق به دولت متخاصم آمریکا بدون هیچ محدودیت قانونی در فضای مجازی ایران به فعالیت بپردازد.
🔹 برای بنده قابل فهم نیست که چرا مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف به کرات با تعابیر گوناگون از ول بودن و عدم حاکمیت قانون در فضای مجازی ابراز نگرانی و ناراحتی مینمایند، ولی برخی از کسانی که منصوب مقام معظم رهبری هستند با رای خود در شورای عالی فضای مجازی زمینه ول شدن هرچه بیشتر فضای مجازی را فراهم میکنند؟
مقام معظم رهبری:
1️⃣«متأسّفانه در فضای مجازی کشور ما آن رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است. همه کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، [در حالی که] ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این افتخار ندارد» (بیانات مورخ ۱۴۰۰/۱/۱)
2️⃣ «من به مناسبت فضای مجازی، حرف خودم را و مبنای خودم را قبلاً گفتهام، بعضیها جور دیگری تبیین میکنند یا میفهمند، یا نمیخواهند بفهمند، امّا حرف من این است: فضای مجازی در کشور باید قانونمند بشود؛ اگر ما توانستیم در فضای مجازی حکمرانی قانونمند داشته باشیم، فضای مجازی برای کشور یک فرصت میشود، وَالّا ممکن است تهدید بشود.» (بیانات مورخ ۱۴۰۳/۶/۶)
⬛ به نظر شما چرا «بعضیها فرمایشات مقام معظم رهبری را جور دیگری تبیین میکنند یا میفهمند، یا نمی نمیخواهند فرمایشات معظم له را بفهمند،؟؟؟!
⬛ آیا آن دسته از تصمیمات شورای عالی فضای مجازی که با بیانات و سیاستهای مقام معظم رهبری مغایرت دارند قابل اجرا هستند ؟؟؟i
🔷🔶🔷
عبدالصمد خرم آبادی
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🔴 همدستی واتساپ در قتل عام مردم فلسطین محرز و قطعی است
✍ نمیدانیم در فکر این مسئولان که حکم به رفع فیلتر این سکوی اسرائیلی دادند چه میگذرد اما مردم در استفاده از این سکو احتیاط کنند...
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻غیرمحرمانه با بزرگان جبهۀ انقلاب
🖊مهدی جمشیدی
۱. فرضیۀ من این است که حاکمیّت و یا دستکم بخش عمدۀ آن، دچار مجموعهای درهمتنیده از سیاستهای فرساینده و مخرّب شده است که در پی آنها، اکنون وارد مرحلۀ بهشدّت چالشبرانگیز و مخاطرهآفرینی شدهایم که لحظهبهلحظه، امکانهای بازگشت و جبران، بیشتر زوال مییابند و شرایط قهری، ما را به محاصره درمیآورند. برای اثبات سخنم، به شواهد تجربی و عینی استناد میکنم.
۲. در همۀ انتخاباتها، دوگانۀ مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مطرح میشود و در نهایت نیز، مشارکت حداکثری، ترجیح داده میشود و صالحان در اثر سازوکارهای سکولاریستی، از قدرت بازمیماندند. چندی که میگذرد، نارضایتیهای اجتماعی از منتخبِ متوسط یا ضعیف، سربرمیآورد و مشارکت حداکثری، دود میشود و به هوا میرود. این چرخۀ باطل، دههها در جریان بوده و انتخابات ریاستجمهوریِ اخیر نیز، نمونۀ روشن آن است. این در حالی است که حاکمیّت باید از طریق انتخاب «اصلح»، معضل دیرینۀ «کارآمدی» را علاج میکرد و آنگاه بهصورت خودبهخود، «مشارکت حداکثری» نیز در دورههای بعدی برآورده میشد.
۳. از سال آغاز دهۀ نود، جریان تجدّدی تلاش کرد تا از حجاب، بحران بیافریند. در این راستا، گامبهگام پیش آمد و در نهایت در سال نودوشش، چندین زن روسریشان را بر سر چوب نهادند و آشکارا، کشف حجاب کردند. در اینجا بود که موج شکل گرفت و اندکاندک، کشف حجاب به یک «جریان اجتماعی» تبدیل شد و در نهایت در متن اغتشاش، حالت انفجاری یافت. حاکمیّت نیز در مقابل، منفعل گردید و حجاب را رها کرد و به بهانۀ تقنین، سه سال در وضع تعلیق بهسربرد؛ قانونی که اکنون دولت لیبرال، به اجرای آن تن در نمیدهد و البته مسألۀ این دولت، خودِ «قانونیبودن حجاب» است و میخواهد از کشف حجاب، عبور کند و برهنگی را بهعنوان خط قرمز معرفی نماید. از این گذشته، کارگزارانی که در این مدت، سخن از «سازوکار فرهنگی» به میان آوردند، قدمی برنداشتند و نشان دادند کار فرهنگی، اسم رمزی برای تحقّق حجاب اختیاری است.
۴. در زمینۀ فضای مجازی نیز، حاکمیّت با وجود اینکه میداند از میانۀ دهۀ هشتاد به این سو، همواره شبکههای اجتماعیِ غربی، خاستگاه اصلی تدارک نظری و عملیِ بحرانها و تنشها بودهاند، اما اینک در مسیر گشودن دوبارۀ آنها حرکت میکند. در اغتشاش اخیر، بهعیان دیدیم که شبکههای اجتماعیِ غربی، ابتدا به تولید و بازتولید «هویّتهای دگراندیشانه» پرداختند و سپس این هویّتهای تجدّدی را در مسألۀ حجاب، متمرکز کردند و از ظرفیت آنها، «اغتشاش خیابانی» پدید آوردند. این بدان معنی است که حاکمیّت، به دیگریِ سیاسی و تمدّنیاش، مجال و میدان داده تا جامعهاش و ذهنیّت فرهنگیِ مردمانش را بهآسانی، به تصرّف خود درآورد و آنگاه بر اساس این بدنۀ اجتماعیِ استحالهشده و مخالف، طرحهای تجدّدیِ خویش را پیش ببرد. فیلترینگ، همۀ برنامۀ حکمرانی نیست، اما در زمانۀ جنگ و نزاع هویّتی، بهقطع، یکی از اضلاع مواجهه است. اکنون حاکمیّت در مسیر میداندادن به بسترها و سکوهای تجدّدی قرار گرفته و این اقدام را احیای سرمایۀ اجتماعیاش میداند، درحالیکه داستان، معکوس است؛ چون نهفقط سرمایۀ اجتماعیاش، بیشتر دچار زوال هویّتی خواهد شد، بلکه حتی لایهای از جامعه که هوادار سرسخت او هستند، با مشاهدۀ این سیاستهای لیبرالی، سرخورده و دلزده میشوند و همچون گذشته، حاضر به پرداخت هزینه نخواهند شد. ازاینرو، حاکمیّت در روزهای دشوارِ پیش رو، تنها خواهد ماند.
۵. بهنظرم همین سیاستهای ناصواب و نامعقول برای اینکه حاکمیّت را در شرایط بحرانی و موقعیّت گرهخوردگی قرار بدهند، کافی هستند. مسأله این است که کنشها و دغدغهها و سازوکارها از وجه «ساختاری»، غلط اندر غلط هستند؛ یعنی «مدار» و «مسیر»، نابجاست و امنیّت ملّی را دچار چالشهای مهلک خواهد کرد. اینک بهجای آنکه در افق «بازسازی انقلابی» حرکت کنیم و فاصلهها و زاویهها از اصالتهای انقلابی را جبران نماییم و به مبنا و منطق امام خمینی بازگردیم، در جهت معکوس آن به حرکت افتادهایم و لیبرالیسم را در همۀ اضلاع و وجوهش، محقّق میکنیم. این مسیر، به ناکجاآباد خواهد انجامید و حاکمیّت را چه از درون و چه از بیرون، دچار انسداد خواهد کرد. حاکمیّتی که ذهنیّت و هویّت جامعهاش را بهراحتی در اختیار ساختارهای ارتباطیای قرار بدهد که مخالفپرور و معارضساز هستند، روزبهروز، نحیفتر و محدودتر خواهد شد و جز پوستهای ظاهری از آن باقی نخواهد ماند. این سیاست، هرگز به احیای سرمایۀ اجتماعی نخواهد انجامید، بلکه برعکس، از جامعه، یک قلمرو غیرانقلابی و تجدّدی خواهد ساخت که بهمثابه ابزار «سکولاریزاسیون حاکمیّتی» عمل خواهد کرد؛ و مگر تاکنون، چنین نبوده است؟! روی سخن من با بزرگان جبهۀ انقلاب است؛ به صحنه بیایید!
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتنههای این روزها کاملاً مثل فتنه های زمان پیامبر است ...
#آیت_الله_میرباقری
•┈┈••✾••┈┈•
✅ حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
🕋روز شنبه روز متعلق به حضرت رسول اکرم (ص) را با سلام و تحیت بر ایشان شروع میکنیم.
السَّلامُ عَلَیک یا رَسُولَ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک یا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ مَا صَلَّیتَ عَلَی إِبْرَاهِیمَ وَ آلِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّک حَمِیدٌ مَجِید.
•┈┈••✾••┈┈•
✔️حجتالاسلام محمد کرباسی
https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227