#حدیث_روز
نَبِّهْنِي لِذِكْرِكَ فِي أَوْقَاتِ الْغَفْلَةِ
مرا در اوقات بیخبری و غفلت با یاد خودت بیدار کن
🏴#محرم
📎#ولایتمداری
📎#امام_زمان عج
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
آقای پزشکیان! ریاستجمهوری را به ظریف اجاره دادهاید؟!
🔹شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامهٔ کیهان: آقای ظریف که چهارشنبهشب، در اقدامی غیرمتعارف به صداوسیما دعوت شده بود تا از جایگاه حزبی (و نه رسمی) رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم دربارۀ فرآیند انتخاب وزرا سخن بگوید، به نکاتی اشاره کردند که اولاً، از سوی کسی که سالهای متمادی در مسئولیتهای بلندپایه نظام اسلامی بوده، تعجبآور و تأسفآور بود و تأسفآورتر آنکه ایشان در حالی به نمایندگی از آقای پزشکیان سخن میگفت که اظهاراتش نه فقط با قانون اساسی و مبانی صریح اسلامی در تناقض بود بلکه با آنچه از رئیسجمهور منتخب به وضوح دیده و شنیده شده نیز ۱۸۰ درجه تفاوت داشت.
🔹آقای ظریف دربارۀ معیارها و ملاکهای مورد نظر برای گزینش اعضای کابینه میگوید: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز میگیرید، شیعه باشید امتیاز نمیگیرید»! از کِی تا به حال «شیعه بودن» در جمهوری اسلامی خصوصیت و به اصطلاح، امتیاز منفی تلقی میشود؟!
🔹اصلیترین پرسش از رئیسجمهور محترم منتخب این است: آقای پزشکیان! آیا ریاستجمهوری را به آقای ظریف اجاره دادهاید؟! پاسخ به یقین منفی است ولی اگر خدای نخواسته مثبت باشد! باید خاضعانه به جناب پزشکیان گفت: آقای ظریف مستأجر خوبی نیست؛ ریاستجمهوری را از ایشان پس بگیرید!
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
گرچه از ابتدا اینطور به نظر میرسید که رئیس جمهور منتخب و آقای ظریف قرار است با هم هیات دولت را بچینند، اما اتفاقات یک هفته اخیر این شائبه را در ذهن ما ایجاد کرده که تقسیم کار میان این دو بزرگوار برای چینش هیات دولت به این نحو است که آقای پزشکیان هیات بروند و آقای ظریف دولت را بچینند!
امیدواریم تا معیارهای عجیب و غریب جناب ظریف بیش از این به اعتبار آقای پزشکیان لطمه وارد نکرده خود ایشان مدیریت امور را به دست بگیرند و اجازه ندهند که شخصیت ایشان به عنوان اولین رئیس جمهور پوششی تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شود.
🏴#محرم
📎#ولایتمداری
📎#امام_زمان عج
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
مکاشفهای از مرحوم آقا نجفی قوچانی، به نقل از کتاب طوبای کربلا، با پینوشتی معمارانه:
"از نجف برای زیارت امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت کردم، نزدیک کربلا که رسیدم دیدم تشنگی بر من غالب شده است، دوان دوان آمدم تا خود را به آب برسانم، یک مرتبه چشمم به گنبد و بارگاه امام حسین(ع) افتاد و چنان شور و نشاطی وجودم را فرا گرفت که تشنگی فراموشم شد. آمدم و با گریه و سوز و گداز در صحن امام حسین(ع) نشستم، دیدم ساعت صحن شروع کرد به زدن، در عالم مکاشفه خواستم بفهمم چه میگوید، شنیدم ده مرتبه با صدای ظریف و لطیفی میگوید: «هَلْ مِنْ ناصِر یَنْصُرُنی»، آیا کسی هست مرا یاری کند؟ با خودم گفتم ببینم چه کسی به این درخواست جواب می دهد؟ ناگهان دیدم ساعت حرم حضرت عباس علیهالسلام شروع کرد به زنگ زدن. گوش دادم ، دیدم ده مرتبه گفت: لبیک،لبیک".
پینوشت معمارانه:
همانطور که ملاحظه میشود، در مکاشفه فوق و در عالَم باطن، کارکرد ساعت صحن حرمهای مطهر سیدالشهدا و حضرت عباس علیهماالسلام، رساندن بانگ معنویت بوده است؛ همانطور که در عالَم ظاهر نیز مهمترین کارکرد اجزایی نظیر گلدستههای صحن، منارهها و ماذنهها رساندن بانگ معنویت و صدای اذان به مردم است. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که در روایات و آیات نیز تصریحاً یا تلویحاً مورد اشاره واقع شده است نظیر این آیه: وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلاَةِ (مائده/۵۸).
بر این اساس، در سبک زندگی اسلامی، بافت شهری و نظام کالبدی شهر بایستی به نحوی باشد که بانگ معنویِ اذان، از گلدستههای مساجد و بقاع متبرکه به رساترین وجه ممکن به همه شهروندان برسد. اما در شهرها و به ویژه کلانشهرهای معاصر ما، ساختمانهای بلند همچون مانعی صوتی از رسیدن بانگ اذان به مخاطبان و شهروندان جلوگیری میکنند. زیرا صدا در لبه فوقانی این موانع (ساختمانهای بلند) شکسته میشود و منطقه سایه صدا ایجاد میشود تا جایی که یک مانع صوتیِ موثر، میتواند شدت صدا را تا حداکثر ۲۵ دسیبل کاهش دهد که ارتفاع حایل صوتی (ساختمان) بر این موضوع بسیار تأثیرگذار است؛ به نحوی که به ازای هر متر اضافه شدن به ارتفاع حایل، مقدار ۱/۵ دسیبل بر اثر کاهندگی مانع افزوده میشود.
بر این اساس، برخلاف شهر سنتی که هنگام اذان، بانگ معنویت در سراسر شهر طنین انداز میشد، در کلانشهرهای معاصر حتی با وجود تجهیزات صوتی نظیر بلندگوها، بلوکهای مرتفع و آپارتمانی همچون حایلی صوتی در مقابل رساندن صدای اذان به شهروندان عمل مینمایند و مبرهن است که این موضوع سبب تضعیف مفهوم شهر/عبودیت در شهرهای معاصر شده است. یکی از ادلهای که بر مطلوبیت شهر افقی (شهر/عبودیت) در مقابل شهر عمودی (شهر/ثروت) دلالت میکند همین موضوع است.
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔴 اصلاحطلبان برای انقلاب هیچ هزینهای ندادهاند اما همیشه سر سفره انقلاب حاضر بودهاند و از هیچ خیانتی علیه مردم و انقلاب دریغ نکردهاند.
🔸اصلاحات سرطانی است برای ایران اسلامی.
🔸اصلاحات را با همین چند جمله بشناسید :
🔸اگر شب و روز در باره اصلاحات مقاله نوشته، کلیپ و یا فیلم بسازند، و یا سخنرانی کنند، همه این مباحث در همین چند جمله خلاصه میشود :
🔸اصلاحات تنها جریانی در جهان است که دولت یک نظام را در اختیار میگيرد تا زمینه را برای سقوط همان نظام فراهم سازد و اگر نتواند دولت را در اختیار بگیرید، لشکرکشی خیابانی میکند!
🔸تنها جریانی در جهان است که از کشورهای دیگر درخواست تحریم و حتی تجاوز نظامی به کشور خود را دارد!
🔸تنها جریانی است که علیه متحدان کشورش اقدام میکند!
🔸تنها جریانی که در حکومت حضور دارد اما قانون اساسی آن را قبول ندارد.
🔸تنها جریانی که میگوید اگر نظام سقوط کند، در حکومت بعدی هم حضور دارد!
🔸اصلاحات تنها جریانی در طول تاریخ بشریت است که به دنبال خلع سلاح کشور خودش است.!
🔸تنها جریانی در جهان است که دشمن کشورش آن را پیاده نظام خود در آن کشور توصیف میکند!
🔸تنها جریانی در جهان است که به دنبال تجزیه کشور خود است!
🔸با تمامی عقاید و باورهای مردم کشورش در حال مبارزه است!
🔸اصلاحات تنها جریانی در جهان است که وقتی در کشورش حادثه تروریستی رخ میدهد، مدافع حقوق تروریست ها میشود!
🔸اصلاحات تنها جریانی است وقتی که مفسدانی در کشورش به اعدام و زندان محکوم میشوند، فریاد نقض حقوق بشر سر میدهند!
🔸و در نهایت اصلاحات تنها جریانی در جهان است که اعضای آن پس اتمام دوره مسئولیت خود یا از کشور خارج میشوند و به اپوزیسیون نظام میپیوندند یا در داخل کشور مشغول ارتباط و مصاحبه با اپوزیسیون میشوند!
🔺اکنون شما قضاوت کنید، اگر چنین جریانی در آمریکا و یا کشور دیگری بود، آن نظام چه برخوردی با این جریان فاسد داشت؟
🔸آیا صبورتر از نظام ایران در جهان سراغ دارید؟
✍اما به لطف خدا، همیشه مکر آنها به خودشون برمیگرده و روسیاه دوعالم هستند
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
اللﮩـم عجـل لولیـڪ الفـرجــــ
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
1- بلای پاکسازی:
گاهی بلا، بلای پاک سازی و تطهیر است یعنی بلایی که خطا و سیئه مومن را با جمال صنعِ حق و زیبایی تدبیرِ حق جبران می کند. این بلا، به وسیله فتنه ای است که برای مومن پیش می آید.
حاصل این فتنه جدا شدن مومن از گناه، علاقه ها و از موانعی است که بین او و خداوند است. قسم دیگر بلا که برای مومن پیش می آید، بلایی است که برای ترفیع درجۀ مومن است؛
این طور نیست که اگر مومن خطایی کرده او را مبتلا می کنند تا بی حساب شود بلکه بلا برای ترفیع درجه و بالا رفتن مقام مومن است.
در روایات آمده است که، بلایی که بر سر شما می آید، هر بلایی باشد حتی اگر پای شما به سنگ بخورد و رگ پایتان پاره شود، این به خاطر خطایی است که کرده اید. در قرآن نیز آمده که:
«وَ ما أَصابَکُمْ مِنْ مُصیبَةٍ فَبِما کَسَبَتْ أَیْدیکُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ کَثیرٍ».[1]
«هیچ بلاء و مصیبتی بر شما نمی رسد الا اینکه به واسطه مکتسبات خودتان است.»
«یَعْفُوا عَنْ کَثیرٍ»،
«خدای متعال بسیاری از گناهان را به خاطر مکتسبات عفو می کند.»
==========================
2-بلای ترفیع درجه:
از حضرت سئوال کردند:
پس بلایی که بر شما پیش می آید چگونه است؟ آیا این بلا هم از همین مقوله است؟ حضرت فرمودند: «بلایی که بر ما پیش می آید برای ترفیع درجه است و این بلای حق هم که برای رشد انسان هاست، متناسب با درجات انسان هاست. هر چه انسان ها خوبتر باشند این بلا بر آن ها بیشتر می بارد.
لذا در روایات آمده:
«إِنّ َأَشَدَّ النَّاسِ بَلَاءً الْأَنْبِیَاءُ ثُمَّ الَّذِینَ یَلُونَهُمْ ثُمَّ الْأَمْثَلُ فَالْأَمْثَلُ».[2]
«گرفتار ترین افراد در این دنیا انبیاء بودند و در درجۀ بعد آن هایی که دنبال انبیاء بوده اند و جا، پای انبیاء می گذاشتند و هرکه نزدیک تر بوده بلایش بیشتر بوده است.»
در این مضمون، روایاتِ زیادی از کتب روایی از جمله «اصول کافی» نقل شده است. این بلا، بلایی است که اولیاء را می گیرد و برای آن ها درجه می آورد و هر که مقرب تر باشد، خدای متعال بر او سخت تر می گیرد. چه نسبت به بلایی که کفارۀ گناه اوست و بناست که او را پاک کند و چه نسبت به بلایی که ترفیع درجه است. اگر کسی از خدا دور تر باشد، این بلاهایی که رشد می آورد و انسان را از تعلقات جدا می کند و به خدا نزدیک تر می کند، برای او کمتر است. بلای سنگین خدا از آنِ خوب هاست و آثار برکاتش هم از آنِ خوب هاست.
========================
ماجرای یوسف صدیق(علیه السلام)
زندان امتحان اول برای یوسف:
درقرآن کریم ماجرای حضرت یوسف صدیق(علیه السلام) را خوب شنیده اید. ماجراهایی برای او پیش آمد تا اینکه کارش به زندان کشید. چون به پاکی اصرار داشت و نمی خواست دامنش به معصیت مبتلا شود، حاضر شد اتهام را به خود بخرد و به زندان مبتلا برود تا اینکه پاک بماند. به خدا عرضه می دارد:
«قالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنی إِلَیْهِ»[3]
«خدایا! ابتلا به زندان و گرفتاری در زندان برای من دوست داشتنی تر و محبوب تر است از اینکه دامن من به معصیت مبتلا شود.»
سرنوشت، برنامه ی زندگی اش را اینگونه رقم می زند؛ بطوریکه هم بدنام می شود و هم متهم. این انسان پاک که خدای متعال به پاکی او شهادت می دهد، متهم و زندانی می شود، سال ها در زندان می ماند و به فراموش سپرده می شود. گویا کسی در فکر او نیست.
===========================
تعبیر خواب درباریان امتحان دوم برای یوسف:
دو نفر از درباریان، از سر تصادف و با تدبیرِحق دچار خشم می شوند و به زندان محکوم می شوند؛ با یوسف صدیق(علیه السلام) هم بند می شوند و با او برخورد می کنند؛ از برخورد کریمانۀ او به عظمتش پی می برند. این زندانی که سال ها مبتلاست، چقدر کریمانه برخورد می کند. در یک شب خواب می بینند و خوابشان را به یوسف صدیق(علیه السلام) می گویند. حضرت خوابشان را تعبیر می کند و به یکی می فرماید: تو محکوم می شوی و تو را به دار می زنند و پرندگان از سر تو می خورند و به دومی هم می گوید، تو آزاد می شوی، ساقی دربار می شوی و دوباره عزت پیدا می کنی. همینطور هم می شود. بعد به آن دومی که بناست آزاد شود ودر دربار مصر جا و مقام پیدا کند، می گوید:
«قالَ لِلَّذی ظَنَّ أَنَّهُ ناجٍ مِنْهُمَا اذْکُرْنی عِنْدَ رَبِّکَ فَأَنْساهُ الشَّیْطانُ ذِکْرَ رَبِّهِ»[4]
«وقتی آزاد شدی پیش بزرگت یادی از من بکن و بگو زندانیِ فراموش شده ای در این زندان است که سال ها کسی به یاد او نیست.»
بین او و خدا چه بوده، خدا می داند. تدبیر حق اینطور رقم می زند که آن ساقی فراموش کند و یوسف صدیق(علیه السلام)،
«فَلَبِثَ فِی السِّجْنِ بِضْعَ سِنینَ»[5]
«سال های دیگر در زندان می ماند.»
این انسان پاک که جرمش پاکی است و به خاطر پاکی به زندان افتاده سال های متمادی دیگری در زندان می ماند. ولی ببینید، این بلای حق با این انسان وارسته چکار می کند.
====================================
تعبیر خواب پادشاه مصر امتحان سوم برای یوسف:
سال ها می گذرد. شنیده اید که پادشاه مصر خواب می بیند که هفت گاو لاغر، هفت گاو چاق را خوردند. طبق آیات قرآن، همۀ خوابگزار ها را احضار می کند و تعبیر خواب را می خواهد،
«قالُوا أَضْغاثُ أَحْلامٍ وَ ما نَحْن ُ بِتَأْویلِ الْأَحْلامِ بِعالِمینَ»[6]
خوابگزارها می گویند، خواب تعبیر ندارد اما پادشاه قانع نمی شود. در همین بین ساقی دربار یادش می آید که یک زندانی را که تعبیر خوابی برای او کرده بود. به پادشاه مصر می گوید: من را به زندان بفرست، کسی را می شناسم که خواب تو را تعبیر می کند. او به محضر یوسف(علیه السلام) می رود و خواب را برای او می گوید. این بزرگوار بدون اینکه گلایه کند و مزدی بخواهد، فقط خواب را تعبیر می کند و به او می گوید: هفت سال، سال های خوشی و خرمی در پی دارید و به دنبال او هفت سال قحطی پیش می آید. نه تنها خواب را تعبیر می کند، بلافاصله راهِ چاره را هم به آن ها نشان می دهد و بدون هیچ طمعی به آن ها دستور می دهد: اگر می خواهید در سال های قحطی از گرسنگی نمیرید، چاره اش این است که در سال های وسعتان هرچه برداشت می کنید از خوشه جدا نکنید و برای هفت سال قحطی انبار کنید. این انسان کریم، مبتلائی که دشمن او را زندانی کرده بود، اینطور به کمک دشمن می آید.
===============================
خزانه داری مصر امتحان چهارم برای یوسف:
پادشاه مصر دنبال یوسف(علیه السلام) می فرستد و می گوید او را پیش من بیاورید کارش دارم. همین انسانی که سال ها قبل به ساقی دربار می گفت: اگر پیش پادشاه مصر راه پیدا کردی یادی از ما بکن، الآن پادشاه مصر محتاج او شده است. به دنبال او فرستاد، جوابش چیست؟ جوابش این است که من از زندان بیرون نمی آیم؛ اول برو حساب ها را تسویه کن. برو بپرس:
«ما بالالنسوة التی قطعن ایدیهم»
«اگر من خیانت کرده ام، ماجرای زنان مصری که دست خود را به جای ترنج بریدند چیست؟»
اول بروید حساب ها را تسویه کنید. اگر معلوم شد من بدنام و متهم نیستم و ثابت شد که من پاکم، آنگاه بیرون می آیم. زنان مصری همه شهادت به پاکی یوسف(علیه السلام) دادند. یوسف(علیه السلام) پاک پاک بیرون آمد. هم اتهام هایش رفع شد و هم بزرگ و خزانه دار مصر شد و در سایۀ خزانه داری او، مردم مصر در سال های قحطی زنده ماندند. در سال های فراوانی هر که محصول داشت به قیمت فراوان خرید و انبار کرد. بعد در سال های قحطی سال به سال در مقابل اموال شان اموال را به آن ها داد. سال اول نقدی ها را آوردند؛ سال دوم گوسفندها را آوردند؛ ساله سوم سند زمین هایشان را آوردند، به نامه حکومت مُهر کرد و به خودشان برگرداند تا سال هفت زنده ماندند. حتی در سال هفتم روایت هست که خودشان آمدند گفتند: ما برده ایم، به ما گندم بده. ببینید که بلای خدا با این انسان چه کرده! همان انسانی که هفت سال قبل به ساقی دربار می گفت: «اذکرنی عند ربک» الان دنبالش فرستادند و حاضر نیست بیرون بیاید. پادشاه مصر به دنبال او فرستاده، می گوید، نه بروید اول حساب ها را صاف کنید.
در روایت آمده است که رسول گرامی اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: «یوسف(علیه السلام) چقدر کریم بود، چقدر بزرگوار بود که وقتی دنبالش فرستادند حاضر نشد بیرون بیاید.»
پیامبر می خواهد عظمت این شخص را بیان کند و ببینید بلای حق چه برکاتی داشته و از این انسان وارسته چه ساخته است. این خاصیت بلای حق است. ببینید برای او چگونه عزت و آبرو وبزرگی رقم زده است.
==========
مهمترین امتحان برای یوسف:
شما صنع حق را دربارۀ این پیامبر خدا ببینید؛ چقدر این بلا و صنع زیباست. از آن هنگامی که برادرها او را در چاه می اندازند و کاروانی تشنه از بیابان عبور می کنند و در او طمع می کنند. احتمال داشت که این طفل در چاه بمیرد ولی زمانی که اهل کاروان می آیند از این چاه آب بردارند، یوسف(علیه السلام) بیرون می آید؛ طمع می کنند تا او را به عنوان برده بفروشند. بنابراین او را در معرض فروش قرار می دهند. اتفاقاً مشتری او، یکی از بزرگان مصر می شود و در خانۀ او راه پیدا می کند. این بزرگ، عظمت و جلال را در او می بیند و او را به فرزند خواندگی انتخاب می کند. می شود گفت که همۀ این ها تصادفی است ولی خدای متعال می فرماید: نه.
«کَذلِکَم کَّنَّا لِیُوسُفَ فِی الْأَرْضِ»[7]
ما بودیم، سر انگشت تدبیر ما بود که این ماجرا را پیش می برد.
تازه این اول راه است.
«وَ لِنُعَلِّمَهُ مِن ْتَأْویلِ الْأَحادیثِ وَ اللَّهُ غالِبٌ عَلى أَمْرِهِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لایَعْلَمُونَ»[8]
حقایقی را به او خواهیم آموخت. این سر انگشت بلای زیبای حق و هم چنین ماجرای زندان، خواب آن پادشاه، نجات و عزت را ببینید. این بلای حق است. این طور تحول ایجاد می کند. انسانی که خودش می گفت: «اذکرنی عند ربک» این بار به او التماس می کنند که بیرون بیاید ولی می گوید: نه! این بلای حق با خوب هاست. یک نکتۀ مهم تر هم وجود دارد. چون خوب ها بزرگند وقتی شعاع رحمت حق او را بگیرد نازلۀ این رحمت، دیگران را هم تحت پوشش قرار می دهد. در روایت آمده است که، گاهی صبر یک مومن عامل نجات یک جامعه است. این مومن صبر کرد، بلا را از سر گذراند، بلای حق را تحمل کرد ولی در سایۀ لطف حق به او یک جامعه نجات پیدا می کند. حضرت می فرماید: یوسف صدیق(علیه السلام) فتنه ها را از سر گذرانده، بلا را تحمل کرده ولی در سایۀ ابتلاءِ یوسف(علیه السلام) مردم مصر از سال های قحطی و مُردن نجات یافتند. یکی از برکاتی که در بلای خوب هاست، نزول رحمت بر خلایق است. به هر میزان که این خوب بزرگ ترو رفیع تر باشد، برکاتی که از بلای او بر جامعه می بارد وسیع تر است.
=========================================
بلای عاشورا
در بلای عاشورا آن کسی که بلا کشیده، خوب ترینِ خوب ها بوده و بلای او سنگین ترین بلاها بوده است؛ بطوریکه در «عالم زر» وقتی این تکلیف را عرضه کردند، کسی جز سیدالشهدا(علیه السلام) آن را به دوش نکشید، حتی انبیاء اولوالعزم. از این چهارده نور پاک که همۀ آن ها یک نور هستند، هر تکلیفی را به دوش هرکدام بگذاری قبول می کنند ولی هیچ کس، حتی هیچ پیامبر اولوالعزمی توان کشیدنِ بار این بلا را ندارد. سیدالشهدا(علیه السلام) این بلای عظیم را به دوش کشید. طوری که این بلای عظیم تمام هستی را سیراب کرده است. یعنی آنقدر این شخص بزرگ بوده و این بلا رفیع و عظیم بوده که نازلۀ این رحمت، دامنۀ همۀ هستی را گرفته و بر همۀ هستی باریده است. اگرچه رحمت حق اول به خود او باریده ولی این رحمت که اول بر سیدالشهدا(علیه السلام) باریده، همه را سیراب کرده است.
======================================
میهمانی امام حسین(ع)
خود رسول الله(صلّی الله علیه و آله و سلّم) سر سفرۀ سیدالشهدا(علیه السلام) میهمان امام حسین(علیه السلام) است، امیرالمومنین علی(علیه السلام)، صدیقه طاهره(سلام الله علیها) و امام مجتبی(علیه السلام) از سر خانۀ عاشورا بهره مند می شوند.
خدا می داند این چه سفرۀ گسترده ای است. در روایت آمده که خدای متعال به رسول گرامی اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم) و همچنین به حضرت فاطمه(سلام الله علیها) خبر داده که این فرزندی که شما به دنیا می آورید، این فرزند را خدا به شما می دهد ولی این فرزند برای این هدف است و باید اینگونه به شهادت برسد. خدای متعال آن ها را مخیّر کرد که اگر می خواهند، چنین فرزندی را به آن ها بدهد که به این کیفیت خاص شهید می شود. خدای متعال به آن ها وعده داد به خاطر این شهادت، امامت را در نسل این فرزند قرار می دهم. یعنی این شهادت زمینه ساز این است که این امام، پدر ائمه بعدی شود. صدیقه طاهره(سلام الله علیها) راضی شدند؛ شاید از این روایت بشود به این صورت استفاده کرد که نُه امام بعدی در دامنۀ عاشورا امام شدند. آن ها هم بر سر سفرۀ عاشورا میهمانند. معنی این حرف چیست؟ خدا می داند! یعنی چه امامت در سلب کسی داده شود؟ این چه برکتی است، یک انسان باید چگونه باشد که خدا فرزند او را امام کند؟ انسانی عمل خیر انجام می دهد، خداوند نسل با برکت به او می دهد. بلای سیدالشهدا(علیه السلام)، امامت را در نسل او قرار داده یعنی این امامت ثمرۀ این بلاست.
=====================================
انبیاء علیهم السلام با پیوند با امام حسین بر سر سفره حضرت نشستند:
همۀ انبیاء اولوالعزم از ادامۀ سفی الله گرفته تا عیسی روح الله(علیه السلام) بر سر سفرۀ سیدالشهدا(علیه السلام) میهمانند. مقامی که در اثر مصیبت زدگی بر سیدالشهدا(علیه السلام) رسیده بالاتر از مقامی است که حضرت ابراهیم(علیه السلام) با ذبح اسماعیل (علیه السلام) رسیده است. در باب بقیۀ انبیاء هم همین طور است. تمام ملائکۀ مقرب خدا از جبرائیل و مکائیل و همه و همه بر سر این سفره میهمان هستند و بهره مند می شوند.
یکی از وسیله های پیوند تألم و گریه و حتی تباکی است:
تألم آن ها بر سیدالشهدا(علیه السلام) باعث ترفیع درجۀ آن هاست و همین پیوند عاطفی ملائکۀ مقرب، باعث ترفیع درجۀ آن هاست. روایات فراوانی هست که از تألم، تأثر، گریه و بی تابی ملائکه، حکایت می کند؛ گریه ای که باعث ترفیع درجه بر آن هاست. همچنین جن، حیوان، نبات و جماد همه بر سر سفرۀ عاشورا میهمانند؛ چون سیدالشهدا(علیه السلام) همۀ هستی را پوشش دارد و رحمتی که بر او نازل می شود بر همه جا می بارد که یک جلوه از آن نسبت به خاکی ها، انسان ها و شیعه ها است
هر نوع پیوندی با سیدالشهدا(علیه السلام) برای انسان درجه است؛ اگر دل دیگران را به سیدالشهدا(علیه السلام) گره بزنی، اهل بهشتی و اگر دل خودت هم به سیدالشهدا(علیه السلام) گره بخورد اهل بهشت هستی. امام صادق(علیه السلام) فرمود: «اگر تباکی هم کنی اهل بهشتی. «تباکی» یعنی گریه ات نمی آید و به زور از خودت گریه می گیری؛ در این صورت هم اهل بهشت هستی. روایات زیادی در این مورد است که نشان دهندۀ ضعف روایت نیست. آنقدر ماجرای سیدالشهدا(علیه السلام) عظیم و با برکت است که حتی کمترین ارتباط عاطفی هم با او موجب رحمت و مغفرت خداوند است.
=====================================
حقیقت؛ عبادت خدا
داستان:
مرحوم نراقی، عالم بزرگوارِ اخلاق و فقه کتابی بنام مثنوی طاقدیس دارد. ایشان می گویند: پیرزنی فرزند جوانی داشت؛ این فرزند جوان عاشق دختر پادشاه شد؛ طوری عشق بر او اثر کرده بود که بیمار شد و در بستر بیماری افتاد. هر روز حالش بدتر می شد؛ این پیر زن تدبیری کرد و راهی را برای رفتن به پیش وزیر پیدا کرد و ماجرا را با او در میان گذاشت. وزیر چاره ای پیدا کرد و گفت: تو به فرزندت بگو، بالای کوه برود و هیبت فرد عابد و ریاضتی به خود بگیرد و مشغول عبادت و ریاضت صوری شود. بقیۀ کارها با من. برطبق نقشه این جوان بالای کوه رفت، خیمه ای زد و شروع به عبادت کردن کرد و مراسم عبادت را به جا می آورد. این وزیر هم در شهر شایع کرد که یک جوان عابدی پیدا شده و چنین و چنان مستجاب الدعوه است؛ شروع به پخش کردن و منتشر کردن نمود. خبر به شاه رسید. وزیر را خواست و گفت: می گویند چنین شخصی پیدا شده و بر سر کوه عبادت می کند و عابد مستجاب الدعوه ای است؛ باید بریم او را ببینیم. وزیر انکار کرد و گفت: نه بابا شاید دروغ باشد، اول تحقیق کنیم. شاه ناراحت شد و گفت: همه می گویند و تو انکار می کنی؟ هرچه زود وسایل سفر را آماده کن؛ می خواهیم آنجا به دیدن جوان عابد برویم. وزیر هم مادر جوان را باخبر کرد و شاه با سپاهش حرکت کرد و به بالای کوه رفتند. شاه شیفته ی این جوان شد و در بین راه شروع به صحبت با وزیر کرد که از او برای بستن پیوند ازدواج با دخترش جواب مثبتی بگیرد؛ دید جوان اصلاً جواب مثبت نمی دهد. پادشاه بعد از مدتی برخواست و رفت. وزیر پیش جوان آمد و گفت: جوان! تمام نقشه ما را تو خراب کردی. من شاه را تا اینجا آوردم، چرا جواب مثبت ندادی؟ گفت: نه، شاه و دخترش را نمی خواستم ببینم بلکه می خواستم تو را ببینم. من یک مدتی تظاهر به عبادت خدا کردم و عبادت نکردم، خدا هم شاه و هم تو را ذلیل من کرد. اگر عبادت کنم چه می شود! حقیقت این است. تظاهر به عبادت خدا هم بزرگ ها را ذلیل انسان می کند. خداوند به این انسان عزت، غنا و سرشاری باطنی عطا می کند. به صورتی که این انسان به این ذلت شاه هم معتنی نیست. پشت به ذلت شاه می کند؛ اینطور به انسان رفعت می دهد.
====================================
کشته اشک یعنی چه؟
پیوند با سیدالشهدا(علیه السلام) حتی در حد یک پیوند صوری تباکی انسان را به این درجات می رساند. انسان را عزیز خدا می کند و رحمت و مغفرت خدا را به انسان نازل می کند. این نازل، حادثه عاشوراست که بالَش همه را گرفته است. در زیارات آمده:
«السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ
السَّلامُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ»[9]
یا
«أنا قتیل العبرة»[10]
من کُشتۀ اشکم!
بعضی ها این را خوب معنی نکردند. ظاهر مطلب این است که من کشته شدم که بر من گریه کنند. یعنی بار و سنگینی تکلیف را سیدالشهدا(علیه السلام) برده است. او به بدترین و فجیع ترین شکل رفته است، خودش و اهل بیتش حبط شده اند. این بار تکلیف را اگر بین همۀ عالم تقسیم می کردند، کمر همۀ عالم می شکست. حتی خوب ها هم می شکستند و شکست می خوردند. او یک تنه بارِ تکلیف یک امت را به دوش کشیده است. کاری کرده است که ما اگر فقط پیوند عاطفی با او برقرار کنیم، این پیوند عاطفی عامل نجات ماست. اگر بار تکلیف را به دوش نمی کشید ما باید خیلی زحمت می کشیدیم. امروز مسلمان باشیم و خدا را بشناسیم و نه فقط نماز بخوانیم و عبادت کنیم و اهل تحجد باشیم و جز زحمت کش ها خدا را نمی شناختند. در روایت آمده است که موسی بن جعفر(علیه السلام) به حضرت عرضه داشت: این بلایی است که باید شیعۀ شما را به گریه بیاندازد و مبتلا شوند. شما این بلا را به جان می خرید؟ حضرت بلا را به جان خرید که از شیعه برداشته شود و این زندان کِشی حضرت، بلا کُشی از امت است.
«وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِی کَلِ یَسْتَنْقِذَ عِبَادَ کَمِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ»[11]
او خون دل خودش را داده است که ما را از سرگردانی و جهالت نجات دهد.
او خودش شمع شده و سوخته و بر بلندترین قله ایستاده و همۀ عالم را نورانی کرده است.
«انَّ الْحُسَیْن مِصْباحُ الْهُدى وَ سَفینَةُ النَّجاة».[12]
بهره بردن از سفره عاشورا:
هرکس حتی در حد یک پیوند عاطفی، اشک، تألّم و اندوه با سیدالشهدا(علیه السلام) پیوند برقرار کند، اهل نجات است تا چه رسد بقیۀ برکاتی که بر سر سفرۀ عاشورا برای اهل معرفت پیدا می شود. از لعن و برائت تا درجاتی که یک بار توضیح دادم تا جنگ، صلح، خون خواهی، ثبات قدم، صلوات، رحمت، حیات و ممات پاک تا قرب این ها حاصل سفرۀ عاشوراست. هر کس به اندازۀ همتش می برد؛ به اندازه ای که انسان عظمتِ عاشورا در دلش جا بگیرد، از این سفره بهره می برد. انسان غافل از این عظمت ها، از این بهره ها هم محروم است. همۀ برکات عاشورا در سایۀ درک عظمت عاشورا به انسان می رسد؛ تا رفیع ترین درجات می تواند شامل حال انسان شود. بار زحمت را سیدالشهدا(علیه السلام) کشیده است. من می توانم در کنار این سفره بنشینم و به بالاترین درجات برسم. بار زحمت را حضرت برده است. بار سنگین، فقط مسأله ی توجه به عظمت این حادثه است. به مقداری که انسان مفتون این حادثه می شود و عظمت این حادثه در دلش می نشیند به همان اندازه هم بهره می برد.
«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ
السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ
السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا خِیَرَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خِیَرَتِهِ
السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ ابْنَ سَیِّدِالْوَصِیِّینَ
السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ النِّسَاءِ
السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرُ الْمَوْتُورُ
السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ
عَلَیْکُمْ مِنِّی جَمِیعاً سَلَامُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ... »[13]
=====================================
شهادت حضرت ابوالفضل(ع)
درآخرین لحظه ها دیگر سیدالشهدا(علیه السلام) و برادرش مانده اند. این دو برادر در میدان جنگ با دشمن می جنگند و مبارزه می کنند؛ کار جنگ به جایی کشید که بین سیدالشهدا(علیه السلام) و برادرش فاصله افتاد. سیدالشهدا(علیه السلام) درب خیام ایستاده و برادر کنار نهر القمه در محاصرۀ دشمن افتاده بود. از هر طرف به او هجوم می آوردند؛ لحظه ای پیش آمد و متحیر در میدان ایستاده بود؛ نه دست دارد که از خودش دفاع کند و نه آب دارد که به خیمه ها ببرد و نه چشم دارد ببیند که دشمن از کدام طرف حمله می کند؛ دورش را گرفتند. تیر و نیزه بود که به طرفش می آمد، از بالای اسب به زمین افتاد. ام البنین می فرمود: پسرم، عباسم شنیده ام که عمود آهنی به فرقت خورد، عباس حتماً در آن لحظه تو دست در بدن نداشتی و گرنه دشمن جرأت نمی کرد که به تو نزدیک شود. ام البنین(اجرک الله)؛ نبودی ببینی نه تنها دست نداشت بلکه چشم هم نداشت و بدنش هم در محاصرۀ تیرها قرار گرفت بود، چطور رو زمین افتاد خدا می داند. برادرش را صدا زد: «یا اخا! ادرک اخاک»؛ سیدالشهدا(علیه السلام) با شتاب آمد ولی گاهی برمی گردد به خیمه ها نگاه می کند که مبادا دشمن خیمه ها را مورد حمله قرار دهد. به بالین برادر رسید و صحنۀ عجیبی را مشاهده نمود. فرمود: «برادر الان کمرم شکست و امیدم نا امید شد.»
📚 پی نوشت ها:
[1]. الشورى:.30
[2]. الکافی، شیخ کلینی، ج 2، ص 252، باب: شدة ابتلاء المؤمن.....، ص: 52.
[3]. یوسف: 33.
[4]. یوسف: 42.
[5].همان.
[6]. یوسف: 44.
[7]. یوسف: 21.
[8].همان.
[9]. مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی/1/ 467/، هشتم زیارت اربعین است...، ص: 467.
[10]. کتابشناسى اختصاصى امام حسین(علیه السلام)، حشمت الله صفرعلی پور...، ص:121.
[11]. مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی/1/468/، هشتم زیارت اربعین است...، ص: 467.
[12]. فرهنگ عاشورا، جمعی ازنویسندگان/51/6/، حیات بخشى و زایندگى...، ص: 47.
[13]. بحارالأنوار، مجلسی/98/290/، باب 24، کیفیةزیارت صلوات الله علیه یوم عاشورا...، ص:290.
🏴#محرم
📎#ولایتمداری
📎#امام_زمان عج
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 تفاوت یک لیبرالِ غربگرا با یک عنصر دینمدار پایبند به اصول در دو دقیقه
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥عظمت عجیب حضرت زینب سلام الله علیها
💥حجت الاسلام #عالی
🏴#محرم
📎#ولایتمداری
📎#امام_زمان عج
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓چرا باید نماز بخوانیم؟
🎙 #آیت_الله_مصباح_یزدی قدسسره
🍋 به نقل از کانال مرکز تخصصی نماز
#هنگامه_مناجات_با_خالق_نزدیک_است... 🌺
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️از روز عاشورا تا انقلاب جهانیِ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
#استاد_شجاعی
#امام_زمان
#محرم
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
شهادت امام سجاد علیه السلام.pdf
1.05M
📖 فیش منبر+ روضه انتهای مجلس
🩸موضوع: شهادت امام سجاد ع
🎙 سخنران: حجةالاسلام عالی
📱نوع فایل: pdf
👤 مخاطب: #عموم
🔍 جستجوگر
#منبر | #فیش_سخنرانی | #مجالس_عمومی | #شهادت_امام_حسین_ع| #محرم | #شهادت_امام_سجاد | #عالی
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
💠منبر کوتاه
🔶موضوع: حکمت های حسینی - رضایت مردم
🖤امام حسین (علیه السلام) فرمودند:
مَن طَلَبَ رِضَی النّاسِ بِسَخَطِ اللهِ وَکَلَهُ اللهُ اِلَی النّاسِ؛
هر کس به بهای نارضایتی خدا، مردم را راضی کند، خداوند او را به مردم وامی گذارد.
مستدرک الوسائل، ج۱۲، ص۲۰۹
✍شرح حدیث:
از قدیم گفته اند: رضایت همه را نمی توان به دست آورد.
هر کار کنید، برخی خوششان می آید و بعضی ناراحت می شوند، رفتار شما بعضی را خشنود و برخی را ناراضی می کند. به علاوه، گاهی جلب رضای مردم به آن است که حق و انصاف و عدالت را زیر پا بگذارید و خلاف کنید، تا خواسته های نادرست آنان را تأمین نمایید.
🔺پس باید به فکر جلب رضای کسی بود که رضایت او کارساز است و آخرت و عاقبت و بهشت و جهنم انسان به دست اوست؛ یعنی خدا.
هیچ سزاوار نیست که برای خشنود کردن مردم، خدا را به خشم آوریم.
▪️در تاریخ، بسیار بوده اند کسانی که برای رضای سلاطین و به خاطر پسند ارباب زر و زور، از حق چشم پوشیده و به باطل گرویده اند. مگر «عمر سعد»، به خاطر رضایت «ابن زیاد» با حسین بن علی(علیه السلام) نجنگید؟ مگر ابن زیاد، برای تأمین رضایت اربابش یزید، از کوفه لشکری عظیم برای نبرد با سیدالشهداء (علیه السلام) نفرستاد؟ آخر کار هم دچار خشم الهی شد و همان گونه که امام فرموده است، خداوند، آنان را به مردم واگذاشت. مردمی که به دستور یزید و ابن زیاد به جنگ حسین(علیه السلام) آمده بودند، روزی هم با نفرت و لعنت از آنان یاد می کردند و از کرده ی خویش پشیمان بودند.
در هر کاری باید جانب رضای خدا را گرفت، نه پسند مردم را.
کسی که حساب خود را با خداوند، صاف و پاکیزه کرده باشد و رضای الهی را در کارها در نظر بگیرد، خداوند هم به او عزّت دنیا و سربلندی و سعادت آخرت عطا می کند.
ممکن است کسانی در دنیا با جلب رضایت مردم از راه حلال و حرام و راست و دروغ، به مقام و موقعیتی برسند، ولی دوام نخواهد داشت.
معیار حساب آخرت، رضای خالق است، نه پسند خلق!
📚 حکمت های حسینی (ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسین علیه السلام)، جواد محدثی.
🔍 جستجوگر
| #سخنرانی_کوتاه | #مطالب_بین_نماز |#منبرک | #محرم
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳روحانیت شیعه خرافی است و پهلوی با خرافات مقابله کرد😞
🔺بعد از افاضات دیپلماتی که برای رییس جمهور منتخب شاخ گذاشت ، شنیدن این سخنان می تواند ریشه بی امتیازی شیعه را روشن تر کند.
🔺اینها صحبت های دکتر رنانی عضو شورای راهبری آقای پزشکیان که بر ضد روحانیت وتطهیر پهلوی سخن میگوید😔😔
🔺برخی از روحانیون مطرح و فرزندان برخی بیوت مراجع از اقای پزشکیان حمایت کردند تا رای اورد،
آیا حالا جوابگوی شیعیان خواهند بود ؟یا خود را پنهان میکنند.!
📎#جنگ_رسانه
📎#بصیرت
📎#مزدور
📎#حجاب
📥📚درمبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
وَلَٰكِنْ يُؤَاخِذُكُمْ بِمَا كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ
خداوند شما را درباره آنچه که در قلبهایتان میگذرد مؤاخذه خواهدکرد. 🤍🌱
#بقره۲۲۵
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔸ابوبصیر گوید:
به حضرت صادق(علیه السلام) عرض کردم:من رسیدن روزی ام را کُند مى شمارم.
امام ناراحت شد و فرمود بگو:
اللّهم اِنّکَ تَکَفّلتَ بِرِزقِى وَ رِزقِ کُلّ دابَه، یا خَیرَ مَدعُوّ وَ یا خَیرَ مَن اُعطِى و یا خَیرَ مَن سُئل و یا اَفضلَ مُرتَجى افعل بى کذا و کذا و به جاى کذا وکذا حاجت خود را درباره زیاد شدن روزى بگو.
📚اصول کافى/ج4/روایت2
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فواد ایزدی، کارشناس مسائل بینالملل: برخی در داخل کشور باور نمیکنند که بایدن کرونا گرفته یا حتی باور نمیکنند که ترامپ به خاطر ضعف نهادهای امنیتی ترور شده!
🔹چون همچنان فکر میکنند آمریکا بسیار قوی است و نمیخواهند افول آمریکا را باور کنند.
#افول_امریکا
#غربزدگیدرداخلکشور
#امریکابدونروتوش
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحت شادویادوخاطرات شیرینشون گرامی باد، بزرگ مردی که تاریخ ایران دگر نخواهددید، ایکاش بجای تبلیغات چیپس و پفک درصداوسیمااین سخنرانیهای مفید روپخش میکردید که تکلیفمان راباخودمان معلوم کنیم،
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔴 دامِ ظریف برای انقلابیون
🔻 ظریف در رسانه ملی میگوید: «از مذاهب و ادیان رسمی باشید امتیاز می گیرید، شیعه باشید امتیاز نمی گیرید (!) اگر ۵۰ سال داشته باشید هیچ امتیازی نمیگیرید؛ از زیر ۵۰ هر چه جوانتر باشید امتیاز بالاتر است. اگر مرد باشید هیچ امتیاز نمیگیرید، زن باشید ۱۰ امتیاز میگیرید. اگر سابقه وزارت داشته باشید، امتیاز منفی میگیرید»
🔹 شاخصه ها:
▪️ اهمیت به اقوام و مذاهب
▪️ اهمیت به جوانگرایی
▪️ اهمیت به زنان
🔸 خواسته و انتظار جریان اصلاحات از نیروهای جبهه انقلابی در واکنش به این سخنان چیست؟! ابراز #مخالفت شدید و گسترده
🔻 حال؛ چه اتفاقی می افتد؟!!!!
🔹 در افکارعمومی، اقلیتهای دینی، اقوام، زنان و جوانان جریان اصلاح طلبی یک مدافع عملگرا در حوزه مطالبات آنان شناخته میشود و جریان انقلابی مخالف آنان!!!
🔹 اگر در آینده دولت پزشکیان دولتی مردانه و سالخورده و بدون حضور جدی اقوام و اقلیتها تشکیل شود. در نگاه افکارعمومی علتش در محدودسازی و مسدودسازی آنان توسط مذهبی و انقلابیون خواهند بود چرا که آنان مخالفت علنی و جدی آنان را دیده اند. (میگویند ما خواستیم اما نگذاشتند...)
🔻 خب؛ حالا با این اوصاف باید در مقابل سخنان ظریف سکوت کنیم؟!
🔸 خیر؛ مخالفت ما با سخنان ظریف نباید بر مبنای امتیازات جوانگرایی و زنان و قومیتها و مذاهب باشد. بلکه باید بر اساس #مطالبه شایسته گزینی و نگاه تخصصی و #کارشناسی باشد.
🔸 جبهه انقلابی اساسا معتقد هست که هر ایرانی که تخصص و توانمندی لازم برای پست وزارت و یا دیگر مسئولیتها را دارد میتواند و باید برای آن مسئولیت انتخاب شود حال میخواهد زن باشد یا مرد، جوان باشد یا با تجربه، شیعه باشد یا اهل سنت
🔸 اساسا شیوه امتیاز دهی بر مبنای جنسیت، سن، عقیده و ... مخالف با قاعده انتخاب کارشناسی شده ای هست که آقای پزشکیان در طول دوره انتخابات مدام بر آن تاکید میکرد.
🔹 در این قالب و مشابه آن، ما هم تصویری معقولانه از مطالبه جبهه انقلابی به جامعه مخابره میکنیم و هم خود را در مقابل جوانان، زنان و اقلیتهای دینی #منفور نمیکنیم.
✍️ سید احمد رضوی
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
.
♻️ تحریف معنوی کلام امیرالمومنین توسط وزیر سابق
🔰 حمید رسایی: بعد از اینکه دستورالعمل چینش کابینه دولت آقای پزشکیان بر اساس ملاکهای عجیبی اعلام شد و آقای ظریف اعلام کرد که شیعه امیرالمومنین بودن برای مدیران امتیازی نیست اما اگر از مذاهب اسلامی یا ادیان دیگر باشید، برای کسب مدیریت امتیاز کسب میکند، وزیر دیگر روحانی برای توجیه این خطای غیرقابل گذشت با اشاره به روایتی از علی علیه السلام نوشت:
به خدا سوگند! اگر مسندی برای من آماده شود و بر آن بنشینم، برای پیروان تورات به توراتشان فتوا دهم و برای پیروان انجیل به انجیلشان و برای اهل قرآن به قرآنشان… این منش علی علیه السلام است… شنیدن صدای اقلیتها و توجه به حقوق شهروندی آنها سیره علی علیه السلام است.
آیا برداشت آقای آذری جهرمی از این روایت درست است! برای فهم این موضوع، کافی است اصل روایت را مرور کنید.
اصبغ بن نباته میگوید: امام علی علیه السلام روزی در ایّام خلافتش به سوی مسجد رفت، در حالی که ردای پیغمبر را پوشیده و عمّامه آن جناب را بر سر گذارده بود، بر روی منبر قرار گرفت و حمد و ثنای الهی را بجا آورد و مردم را پند داد، سپس با کمال وقار و آرامش به منبر تکیه داده و انگشتان را از هم باز نموده بر بالای شکم خود قرار داد و فرمود:
سَلُونی قَبْلَ اَنْ تَفْقِدوُنی، سَلُونی فَاِنَّ عِنْدی عِلْمُ الْأوَّلینَ وَ الْاخِرینَ اَما وَ اللَّهِ لَوْ ثُنِیِّ لِیَ الْوَسادَةُ لَحَکَمْتُ بَیْنَ اَهْلِ الْتَوْرایَةِ بِتَوْراتِهِمْ وَ بَیْنَ اَهْلِ الْاِنجیلِ بِاِنْجیلِهِمْ وَ بَیْنَ اَهْلِ الزَّبُورِ بِزَبُورِهِمْ وَ بَیْنَ اَهْلِ الْفُرقانِ (الْقُرآنُ) بِفرْقانِهِمْ حَتّی ...
«ای مردم هرچه میخواهید از من بپرسید پیش از آنکه مرا نیابید که دانش گذشتگان و آیندگان در نزد من است. سوگند به خدا اگر امکان داوری برایم حاصل شود، هر آینه حکم میکنم
میان اهل تورات با تورات آنها،
و میان اهل انجیل با انجیلشان
و میان اهل زبور با زبورشان،
و میان اهل قرآن با قرآن آنها،
و حقایق هر یک از این کتب را براستی آشکار میسازم، به گونهای که اگر خداوند آن کتابها را گویا کند و به نطق آورد، اظهار میدارند که: خدایا علی به حکم واقعی داوری نمود. به خدا سوگند، از تمام مردمی که ادّعای علم و دانش در مورد قرآن میکنند من به حقایق و تأویلات آن از همه آنها واقفتر و داناترم، اگر آیهای نبود باز هم من، از تمام پیش آمدهائی که تا روز قیامت میشوند شما را با خبر میساختم...»
بر خلاف برداشت و ترجمهای که وزیر سابق ارایه کرده، روشن است که امیرالمومنین در این بیان نورانی خود در صدد رسمیت بخشیدن یا امتیاز دادن به اهل کتاب و فرق و مذاهب دیگر یا بیان حقوق شهروندی آنها نیست. بلکه با اشاره به دانش الهی خود، تسلط ولایت بر واقعیتهای ادیان دیگر را نشان میدهد.
اتفاقا با عنایت به این روایت و بیانات متعدد دیگر، برای اعطای مناسب مدیریتی، در صورت تساوی همه شرایط بین گزینههای مختلف از ادیان و مذاهب دیگر، شیعه امیرالمومنین و اعتقاد به ولایت اهل بیت علیهم السلام امتیاز است.
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
رهبر حکیم انقلاب حدود یکسال پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات و زمزمههایی مبنی بر #گورباچف_خواندن_خاتمی در سخنرانی ۷۹/۴/۱۹ فرمودند:
📌 بنده بهعنوان کسی که از اوّلِ این انقلاب تا امروز در مسائل گوناگون و در عرصههای مختلفِ این نظام، با جوانب و جریانهای گوناگون مواجه بودهام؛ هم آدمها را میشناسم، هم حرفها را میشناسم و هم با تبلیغات رسانهای دنیا آشنا هستم؛ به یک #جمعبندی رسیدهام که بهطور خلاصه این است:
یک طرح همه جانبه آمریکایی برای #فروپاشی نظام جمهوری اسلامی طراحی شد و جوانب آن از همه جهت سنجیده شد. این طرح، طرح بازسازی شدهای است از آنچه که در فروپاشی اتّحاد جماهیر #شوروی اتفاق افتاد. بهنظر خودشان میخواهند همان طرح را در ایران اجرا کنند...
دشمن در چند مورد اشتباه کردند:
🔺اشتباه اولشان این است که آقای #خاتمی، گورباچف نیست.
🔺اشتباه دومشان این است که اسلام، #کمونیسم نیست.
🔺اشتباه سومشان این است که نظام مردمىِ جمهوری اسلامی، نظام دیکتاتوری #پرولتاریا نیست.
🔺اشتباه چهارمشان این است که ایرانِ یکپارچه، شوروىِ متشکل از سرزمینهای به هم سنجاق شده نیست.
🔺اشتباه پنجمشان این است که نقش بیبدیل #رهبری_دینی و معنوی در ایران، شوخی نیست.
🔹متن کامل بیانات در آدرس زیر 👇
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=3016
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
زیارت عاشورا در سیره ابرار-2.pdf
76.7K
✳️ منبر کوتاه ✳️
🔺موضوع👇👇
📌زیارت عاشورا در سیره ابرار-۲📌
🔰 میرزای محلاتی رحمه الله فقیه زاهد عادل، مرحوم شیخ جواد عرب - كه مرجع تقلید گروهی از شیعیان عراق بوده - در شب 26 ماه صفر 1336 ه. ق. در نجف اشرف در خواب حضرت عزرائیل (سلام الله علیه) را میبیند. پس از سلام از او میپرسد؛ از كجا میآیی؟
📎 #محرم
📎 #منبر_کوتاه
📥📚در مبلغان دینی، میهمان ما باشید!👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan