✳️ خنجری زیبا از زمان قدیم
روی خنجر نوشته : "الحرب إن باشرتها فلا يكن منك الفشل و اصبر على أهوالها لا موت إلاّ بالأجل"
اگر به جنگ پرداختى سستى مكن، بر هراسهاى جنگ شكيبا باش، هيچ مرگى جز با اجل نيست.
✏️ ابن شهرآشوب در مناقب آل ابیطالب نوشته امیرالمؤمنین علیه السلام (در خیبر) پرچمی داشت و بر روی پرچم این شعر نوشته شده بود.
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
❇️ علمآموزی، وسیله نه هدف
📖 بارها گفتهایم که اگر در پی این علوم میرویم و خودمان را به آن مجهز میکنیم، فقط برای این است که میخواهیم با استفاده از این علوم برای حمایت از اسلام به میدان جنگ با دشمنان دین و اسلام برویم؛ وگرنه، صرفِ دانستن و فهم عمیق این مطالب اصولی و فقهی دقیق و تبحر در آنها هیچ تغییری در وضع اسلام ایجاد نمیکند، اوضاع امروز اسلام را حتی یک گام به پیش نمیبرد، مشکلی از مشکلات مسلمانان را از میان برنمیدارد و دردی از دردهای امت اسلام را درمان نمیکند.
📚 حوزه و بایستهها، ص۱۴۱.
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یاد_دوست
#به_وقت_دلتنگی
🖤 گاهی یک ماهی درون لیوان زنده است و گاهی درون اقیانوس، امّا این کجا و آن کجا!
وقتی تو بودی ما زنده بودیم و الآن که نیستی هم زنده هستیم امّا این کجا و آن کجا!!!
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فقط علم تجربی، علم نیست!
💠استاد رحیم پور ازغدی: آنچه که به کمک حس آمده و محسوس را به معلوم تبدیل میکند، کمک عقل و شهود است.
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
💢 تاریخچه علوم عقلی در اسلام
🔰 آیت الله مصباح یزدی: در دوران پیامبر اکرم (ص) برای برپایی دانشگاه دینی و علمی زمان و فرصتی نبود، فرصت و عمر پیامبر (ص) صرف جنگها و غزوهها و پاسخگویی به مردم و دعوت به اسلام شد و فرصتی برای طرح علوم عقلی و پاسخ گویی به آن نشد.
🔺 زمان شروع و موجودیت پیدا کردن علوم عقلی از زمان امیرالمؤمنان (ع) و بعد از جنگ صفین است. در یکی از جنگ ها بعد از صفین وقتی یکی از اصحاب خدمت امام علی (ع) رسید و سؤال کرد آیا این همه کشته که در راه خدا دادیم شامل قضا و قدر الهی میشود یا خیر؟ حضرت فرمود بله قضا و قدر الهی در این جنگ نقش داشته است و قبولی این جنگ و کشتههایی که در راه خدا دادیم فقط با پروردگار است.
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
#تعریف_عشق
#افلاطون
🔰 افلاطون می گوید: #عشق نیرویی درونی است که از وسوسههای خواهشی و صورتهای ذهنی طبیعت انسان به وجود می آید.
❇️ #عشق شخص شجاع را ترسو و فرد ترسو را شجاع میکند. یعنی در درون هر کسی باشد، صفتی بر ضد آن چه در او هست به وجود میآورد.
📕 #کشکول_شیخ_بهایی
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ راههای شناختن علی علیه السلام در دنیای امروز...
#امام_موسی_صدر
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
💢 تاریخچه علوم عقلی در اسلام
ادامه
🔰 آیت الله مصباح یزدی: شبهات تا زمان حکومت امیرالمؤمنان علی (ع) بسیار ناچیز و اندک بود ولی در مدت خلافت حضرت به اوج خود رسید، از سویی اهل کتاب شبهاتی را مطرح می کردند و از سویی از دیگر بلاد برای سؤال از علوم عقلی نزد اهل بیت (ع) میآمدند و این سبب شد تا علوم عقلی روز به روز با پیشرفت چشمگیری همراه شود.
🔺 عمده مباحث عقلی بعد از زمان مأمون جدی شد و رشد پیدا کرد و به اوج رسید که تأسیس دارالحکمة یکی از این آثار است و بیشتر علوم از جمله علوم عقلی به صورت کلی مورد بحث و بررسی قرار می گرفت و مثل زمان حال نبود که هر علمی به صورت تخصصی مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 فقط اونجا که مولا میگه «أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَ أَمَّا لَیلِی فَمُسَهَّدٌ؛ اما غصه من ابدى و شبم همراه بيدارى است»
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام
✨ضرورت فراگیری فسلفه
🔰 فراگیری و بسط و گسترش علم فلسفه از جهات مختلفی دارای ضرورت و اهمیت میباشد، چون مجال تفصیل آن در این مختصر نگنجد، در این جا به برخی از آنها اشاره می کنیم؛
🔺الف) جواب شبهات
مهمترین شبهات و رایجترین آنها مربوط به شبهات اعتقادی است، اگر شبهه به حال خود باقی مانده و کسی جواب آن را برای عام و خاص تشریح، توضیح و تبیین نکند، اساساً حقیقتی برای امر حقِّ مشکوک، در ذهن شکاکین باقی نمیماند، زیرا خواص در پی پاسخهای دقیق و بیکم و کاست و عوام پیگیر جوابهای قانع کننده و سرراست هستند و میتوان گفت پس از مدتی آن امر مشکوک، معدوم خواهد شد.
با توجه به شبهات وارد شده در مورد اعتقادات مسلمانان و مسلّمات اسلام و با توجه به مضرّات رها کردن این شبهات، اهمیت فلسفه از این جهت کاملاً واضح خواهد شد زیرا علم فلسفه متکفل جوابهای ادقّ و عمیق به این شبهات است، «فلسفهى اسلامى فقه اكبر است؛ پايهى دين است؛ مبناى همهى معارف دينى در ذهن و عمل خارجى انسان است؛ لذا اين بايد گسترش و استحكام پيدا كند و برويَد.»
📕 برشی از کتاب «عروج الطلاب از دیدگاه امامین انقلاب»، ص ۵۹.
✅ محمدرضا کرمرضایی ایتا | تلگرام