eitaa logo
مهدی سراج | دغدغه‌ها
801 دنبال‌کننده
193 عکس
79 ویدیو
9 فایل
⏳️فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دغدغـه‌ها ✍️ مهدی ســـــــــــــــــــــــــراج • طلبه درس خارج حوزه • اســــــتــــــاد حــــــــــــــــوزه 📚 پژوهشگر در حوزه دین، تاریخ و سیاست 👤 ادمین: @Admin_Daghdagheha 👤 ادمین هم‌راه: @Admin_HRah
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ بسمه تعالی فعالیت سیاسی اگر متکی بر قدرت تسلیحاتی نباشد به هیچ جایی نمی‌رسد. از همه حرف‌های شیکِ بی‌خاصیت که بگذریم، تنها ضامن حقیقی برای اجرای برنامه‌های سیاسی، قدرت نظامی است. این حرف به معنای بی‌اثر بودن عوامل دیگر مثل قدرت اقتصادی و اجتماعی نیست اما همه‌ی ابعاد قدرت، در نهایت در قدرت نظامی تبلور می‌یابد. کما اینکه مهم‌ترین تحولات بشری را جنگ‌ها رقم زده‌اند. خلع سلاح گروه‌های نظامی‌ای که با اسرائیل مبارزه می‌کنند و تبدیل آن‌ها به گروه‌های سیاسی بدون سلاح، از مهم‌ترین اهداف اسرائیل است که سال هاست آن را تعقیب می‌کنند. گاهی با اقناع گاهی با فشار و تحمیل و درگیری تشکیلات خودگردان با حماقت تمام اسلحه را به امید به رسمیت شناخته‌شدن سیاسی کنار گذاشت و عملا به یک گروه در خدمت اسرائیل تبدیل شد! شما می بینید که در دل کشتارهای دو سال گذشته این تشکیلات هیچ قدمی نتوانست برای مردم فلسطین بردارد. حتما مستند وداع با اسلحه را ببینید! حالا دوباره موضوع خلع سلاح حزب‌الله به نوک پیکان اهداف اسرائیل تبدیل شده و دولت خائن لبنان دقیقا در مسیر اهداف اسرائیل قدم بر می‌دارد. این عقب‌نشینی ممکن است به قیمت استحاله کامل تمام بشود خصوصا که بحث فقط حزب‌الله نیست بلکه خلع سلاح کامل گروه‌های لبنانی است و این یعنی حزب‌الله نمی‌تواند برای خودش جانشین نظامی‌ای تعریف کند. باید بماند و مبارزه کند. باید بمانیم و مبارزه کنیم. امروز موقع تحویل شمشیرها نیست. امروز باید شمشیرها را تیزتر کرد. خلع سلاح حزب الله عملا خلع سلاح همه‌ی جبهه مقاومت است. و این یعنی باز شدن دست اسرائیل برای هر فعالیت زمینی علیه ایران. حفظ سلاح مقاومت قطعا هزینه دارد اما هزینه تسلیم از هزینه ی مقاومت بیشتر است. ________________ ✳️ @m_seraj_ir
✍️ فردا چهارچوب صلح درباره کریدور زنگزور در کاخ سفید نهایی می‌شود‌. با ایجاد این کریدور، اتصال ایران به قفقاز قطع و عملا یکی از مهمترین شاهرگ‌های ایران بریده خواهد شد. اما این همه‌ی ماجرا نیست. قراره این کریدور به مدت صد سال به یک شرکت خصوصی آمریکایی اجاره داده شود. اما در واقع این کریدور تجاری و شرکت خصوصی، پوششی برای حضور نیروی نظامی با ظاهری غیردولتی است. گروه نظامی غیردولتی مثل بچه‌ی بی پدر و مادری است که می‌تواند به همه آسیب بزند اما کسی مسئولیت شرارت هایش را قبول نکند. اما آنچه در واقع دارد اتفاق می‌افتد این است که ایران عملا با لایه‌ی نظامی - آمریکایی هم مرز می‌شود. همه یک هدف را دنبال می‌کنند. خفه کردن ایران و زمینه‌سازی برای حمله همه جانبه به ایران در این شرایط نباید تماشاچی باشیم ... ________________ ✳️ @m_seraj_ir
📝 ✍️ حجت‌الاسلام مهدی سراج 🌐 ویراستی ________________ ✳️ @m_seraj_ir
📝 ✍️ حجت‌الاسلام مهدی سراج 🌐 ویراستی ________________ ✳️ @m_seraj_ir
دیروز، جلسه بدرقهٔ بخشی از دانش‌آموزان دبیرستان فرهنگ تهران در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد. ________________ ✳️ @m_seraj_ir
📝 ✍️ مهدی سراج 🌐 ویراستی ________________ ✳️ @m_seraj_ir
✍️ بسمه‌تعالی وابستگی ... سال هاست که کشورهای مختلف برای بقا و توسعه خود را در بلوک قدرت‌های بزرگ تعریف می‌کنند. گویی در بالادست، بزرگانی هستند که بازیگران اصلی‌اند و دیگران مهره‌های دست بازی بزرگان‌اند. وابسته بودن منافعی دارد؛ اما مضراتی هم دارد که بزرگ‌ترین آن این است که شما هیچ‌وقت به اندازه آن بزرگ‌ها بزرگ نمی‌شوی. قدرت‌های بزرگ هرچقدر هم که با هم در اختلاف باشند در یک مطلب با هم کاملاً متفق‌اند و آن هم این است که کشور دیگری نباید وارد بازی بزرگان بشود. شما ممکن است زیر بال و پر یک قدرت بزرگ در اقتصاد پیشرفت کنی و کره جنوبی بشوی؛ اما در هر صورت مهره‌ای. قانون بازی در زمین بزرگان این است که مهره باش و مهره بمان و الا اولاً تنبیه و ثانیاً حذف خواهی شد. اما واقعاً اگر مهره باشی حذف نخواهی شد؟ آیا بقا و توسعه در گرو وابستگی و تسلیم است؟ این رؤیای خامی است که قدرت‌های بزرگ به دیگران می‌فروشند. اما واقعیت این است که قدرت‌ها برای مهره‌های خودشان ارزش ذاتی قائل نیستند هر مهره‌ای یک ابزار قدرت است. تاریخ مصرف دارد. قابل معامله است. و همین مسئله است که تاریخ تلخ سیاسی چند قرن اخیر را رقم زده است. سوریه برای روسیه مهره‌ای قابل فروش است به شرطی که آمریکا خوب بخرد. اوکراین بدبخت برای آمریکا قابل فروش است به شرطی که روسیه خوب بخرد. نگه‌داشتن صدام و قذافی و بن علی یک زمانی منافع غرب را تأمین می‌کرد، یک زمانی منفعت در فروختن این‌ها بود. قدرت‌های بزرگ قاعده را می‌دانند و در استفاده از آن تردید نمی‌کنند. بخش تلخ ماجرا اینجاست که عموماً رجال سیاسی در چند قرن اخیر فکر می‌کنند که بالاخره اگر بخواهند بمانند باید مهره و وابسته بودن را بپذیرند؛ اما باز هم باورش برایشان سخت است که روزی معامله خواهند شد. غرب امروز به مراتب پیشرفته‌تر و هوشمندتر از قبل عمل می‌کند و مدیریت بر دیگران را با سیستم سازی و نهادسازی و در یک کلمه با ایجاد نظم جهانی جلو می‌برد. خیلی وقت‌ها ادبیات یک رجل سیاسی، ملی‌گرایی و وطن‌دوستی و خیرخواهی است؛ اما در عمل محصولی به جز همین وابستگی ندارد؛ چرا؟ چون راهی به جز اینکه زیر و بال پر یکی از این قدرت‌ها باشند را فهم نمی‌کنند. وقتی تاریخ معاصر ایران را می‌خوانید می‌بینید که همین نگاه همواره در دستگاه فکری اکثر رجال سیاسی ما هست. باید زیر بال و پر یک قدرت بزرگ باشیم هر بار هم قربانی شدیم؛ اما دوباره تکرار کردیم. یک روز با انگلیس بستیم یک روز با روسیه یک روز با آمریکا بستیم هر بار اینها ما را معامله کردند. امروز سالروز تلخ کودتای ۲۸ مرداد است. آقای مصدق خیلی برای این کشور جنگید مبارزه کرد؛ اما با یک دستگاه فکری غلط. فکر کرد اگر بخواهد خودش را از شر یک ابرقدرت حفظ کند باید زیر بال و پر یک قدرت دیگر قرار بگیرد. فکر می‌کرد که آمریکا با انگلیس فرق می‌کند از شر انگلیس به آمریکا پناه برد. و هم خودش و هم تمام مبارزات ملت ایران را به فنا داد. و خدا رحمت کند امام را امام رضوان‌الله آن بزرگ مردی بود که زد زیر میز بازی این بزرگان سیاست جهان. شعار نه شرقی نه غربی امام یعنی به‌هم‌زدن زمین این بازی. امام به درستی فهمید که اگر ایران بخواهد حفظ شود از آغوش هیچ یک از این قدرت‌ها به آغوش دیگری نباید برود. امام قدرت واقعی را از خدا و در دستان مردم می‌دیدید. و درست می‌دید و موفق شد. طبیعی است که تن ندادن به بازی بزرگان، هزینه‌های زیادی دارد؛ اما ارزشش را دارد. حالا دوباره سر و صدای بعضی‌ها بلند شده که بیایید این نظم جهانی را بپذیریم، بیایید تسلیم شویم تا زنده بمانیم. ما را بعد از چهل و هفت سال مبارزه و استقلال می‌خواهند برگردانند به نقطه آغاز یعنی مهره بودن و وابسته بودن. از سرنوشت مصدق درس بگیرید. از سرنوشت تلخ سوریه و اوکراین درس بگیرید. تسلیم در این زمین بازی؛ یعنی توافق بین گرگ و آهو. ما متعهد می‌شویم که برای نجات تلاش نکنیم. اما گرگ متعهد نمی‌شود که ما را ندرد. پایان تلخ ماجرا روشن است. ________________ ✳️ @m_seraj_ir
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی دیدم آقای دوانی میگه حسن روحانی، "اشعث" زمانه و ظریف، "ابوموسی اشعری" زمانه است خیلی ناراحت شدم. اما ناراحتی من واقعیت‌ها رو تغییر نمیده. ________________ ✳️ @m_seraj_ir
📝 ✍️ مهدی سراج 🌐 ویراستی ________________ ✳️ @m_seraj_ir
حجت‌الاسلام مهدی سراج۲۱ اوت،‏ ۲۱.۰۱​.mp3
زمان: حجم: 41.1M
🎤 🔰 نعمت وجود اهل بیت (علیهم السلام) 💬 آیا ما قدردان نعمت وجود اهل بیت (علیهم السلام) هستیم؟ 📌 مهدی سراج 🗓 ۳۰ مردادماه ۱۴۰۴ ____________ ✳️ @m_seraj_ir
بسمه تعالی ان شاءالله تصمیم داریم از این به بعد سر هر ماه قمری قربانی انجام بدیم و به دست نیازمندان برسانیم دو گزینه برای انتخاب وجود دارد مرغ ماشینی ۲۲۰,۰۰۰ تومان خروس رسمی ۴۹۰,۰۰۰ تومان هر کسی که واریزی انجام می دهد حتما حتما فیشش رو به آدرس زیر یا شماره زیر ارسال کند و الا شرعا ما هیچ گونه مسئولیتی نخواهیم داشت علاوه بر فیش باید ذکر بشه که مبلغ برای مرغ ماشینی است یا خروس رسمی حداقل و حداکثری برای واریز مبلغ وجود ندارد ولی توصیه می کنیم که هر کسی حداقل یک قربانی کامل انجام بدهد با این کار هم قربانی انجام شده هم اطعام خانواده های نیازمند در این کار خیر شریک باشید و آن را نشر بدید شماره کارت جهت واریز : 6219-8619-9705-5875 بانک سامان به نام سید شهاب الدین شیریان ❌آیدی جهت ارسال فیش❌ : @oshagholreza_admin شماره تماس جهت اطلاع در صورت نیاز : 09195826453