eitaa logo
استاد مرتضی جوادی آملی
543 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
281 ویدیو
45 فایل
استاد حوزه و دانشگاه فهرست: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/904 لینک اولین مطلب کانال: https://eitaa.com/m_vaezjavadi/3
مشاهده در ایتا
دانلود
بازتاب سخنان حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی 🔵 مرجعیت می تواند فضا را برای وحدت انسانی فراهم آورد/منابر باید مستدل و حکیمانه باشد ✅ حرکت درخشنده و تابناکی که از مرجعیت عراق حضرت آیت الله سیستانی همگان شاهد بودیم نشان از آن است که شعاع مرجعیت امروز تاکجاست سخنان ارزشمند که این مرجع در دیدار پاپ مطرح کردند طول موج حضور مرجعیت را روشن کرد بدین معنی که مرجعیت باید تا کجا سفره فرهنگی، علمی، دینی، قرآنی و اهل بیتی خود را بگستراند. متن خبر 👇👇👇 http://www.shabestan.ir/detail/News/1036616 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
S asfar -0419.mp3
6.54M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 419 : فی كيفية خلود أهل النار فی النار و التجلی‌ فی الصور على طريق التحول فإذا تمكنت هذه الحالة فی قلب الرجل و... تاریخ تدریس: 23/12/1399 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
126. ejteha va taghlid.mp3
6.7M
💠 صوت درس خارج 🔹 جلسه : 126 باب 13 : حكم الخروج بالسيف قبل قيام القائم عليه السلام ادامه روایت دوم: والله لا يخرج أحد منا قبل خروج القائم إلا كان مثله كمثل فرخ طار من وكره قبل أن يستوی جناحاه فأخذه الصبيان فعبثوا به... تاریخ تدریس: 23/12/1399 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
S asfar -0420.mp3
7.01M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 420 : فی كيفية خلود أهل النار فی النار و حاشا الجناب الإلهی من التقييد و هو القائل بأن رحمته سبقت غضبه فلحق الغضب بالعدم‌... تاریخ تدریس: 24/12/1399 : درس فقه امروز برگزار نشد. 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
S asfar -0421.mp3
6.92M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 421 : فی كيفية خلود أهل النار فی النار قال يا عبادی لو أن أولكم و آخركم و إنسكم و جنكم اجتمعوا على أتقى قلب رجل منكم ما زاد ذلك على ملكی شيئا يا عبادی لو أن أولكم و آخركم و إنسكم و... تاریخ تدریس: 25/12/1399 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
127. ejteha va taghlid.mp3
6.46M
💠 صوت درس خارج 🔹 جلسه : 127 باب 13 : حكم الخروج بالسيف قبل قيام القائم عليه السلام روایت سوم: يا سدير ألزم بيتك و كن حلسا من أحلاسه و اسكن ما سكن الليل والنهار فإذا بلغك أن السفيانی قد خرج فارحل إلينا و لو على رجلك. تاریخ تدریس: 25/12/1399 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
S asfar -0422.mp3
7.38M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 422 : فی كيفية خلود أهل النار فی النار و اعلم أن البرهان و الكشف متطابقان على أن الفيض الوجودی‌ و القول الربانی و الكلمة الوجودية نازل من الحق أحديا غير متفرق تفرقا خارجيا إلی الكرسی‌... تاریخ تدریس: 26/12/1399 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
128. ejteha va taghlid.mp3
6.43M
💠 صوت درس خارج 🔹 جلسه : 128 باب 13 : حكم الخروج بالسيف قبل قيام القائم عليه السلام ادامه روایت سوم: يا سدير ألزم بيتك و كن حلسا من أحلاسه و اسكن ما سكن الليل والنهار فإذا بلغك أن السفيانی قد خرج فارحل إلينا و لو على رجلك. تاریخ تدریس: 26/12/1399 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
S asfar -0423.mp3
7.33M
💠 صوت درس 🔹 جلسه : 423 : فی كيفية خلود أهل النار فی النار إذا تقرر هذا فنقول إن العرفاء و أهل التصوف اصطلح عندهم في التعبير عن نزول فيض الوجود عنه تعالی إلى هذا العالم و عالم الآخرة بتدلی القدمين منه تعالى... تاریخ تدریس: 27/12/1399 🆔 @m_vaezjavadi
32.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تصویری 🔸 پیام ولادت امام سجاد به مرکز اسلامی امام علی (عليه السلام) در شهر استکهلم سوئد 🔸 تاريخ انتشار پیام: 1399/12/29 🆔 @m_vaezjavadi
S moredi _0712 ss.mp3
6.14M
💠 صوتی 🔸 پیام ولادت امام سجاد به مرکز اسلامی امام علی (عليه السلام) در شهر استکهلم سوئد 🔸 تاريخ انتشار پیام: 1399/12/29 🆔 @m_vaezjavadi
S moredi _0712 p2.pdf
2.1M
💠 متن 🔸 پیام ولادت امام سجاد به مرکز اسلامی امام علی (عليه السلام) در شهر استکهلم سوئد 🔸 تاريخ انتشار پیام: 1399/12/29 🆔 @m_vaezjavadi
نکته‌ای که قابل توجه است این است که برجسته‌ترین و مهم‌ترین شأنی که از امام عصر گفته می‌شود اجرای عدالت است اینکه می‌بینیم که «یمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً» یعنی برجسته‌ترین و بارزترین چهره‌ای که ما از امام زمان(علیه السلام) شاهد خواهیم بود عدالت است یعنی قسط و عدل را آن حضرت است که به جهان می‌شناساند و معرفی می‌کند...
الزامات ساخت 🔰 ساخت يك جامعه بر مبناي تمدّن مهدوي چگونه اتفاق می افتد؟! تا فضاي جامعه ما مبتني بر جريان مهدويت نباشد ما نمي‌توانيم اين مسئله را جهاني بدانيم. براي اين امر چهار مرحله بايد طي شود تا ما يك جامعه مهدوي پيدا كنيم و بتوانیم يك تمدن بر اساس جريان مهدويت بسازيم. 🔰 مرحله اول كه دشوارترين مرحله است بحث انديشه مهدويت است. مرحله دوم باور به مهدويت است، مرحله سوم فرهنگ مهدويت و مرحله چهارم ایجاد تمدّن مهدويّت است؛ آن‌گاه است كه جامعه مهدوي بر اساس این مراحل چهارگانه شكل خواهد گرفت. 🔰 مسئله اول، انديشه مهدويت است، هنوز اینکه اين انديشه در جامعه ما به عنوان يك تفكّر، به عنوان يك درس كه در زندگي ما، ما آن را فهم كرده باشيم و در مقام علمي آن را شناخته باشيم حاصل نشده است، و تنها در حد يك علاقه و عاطفه است. 🔰 اما اينكه اين موهبت الهي است، خليفة الله است، خليفة الرسول است و آمده تا ما را احيا كند و از منجلاب طبيعت برهاند و از مرداب جهل و جهالت نجات بدهد هنوز در بین ما جایگاهی ندارد! اين محبت و نشاط عاطفي به تنهایی كمال انساني نيست البته يك ثواب و اجري مي‌دهند خيلي هم خوب است اما آنها براي هدف ديگري آمدند. 🔰 اگر فهم كنيم و بيابيم كه مهدويت يعني يك شخصيت متعالي از جايگاه پروردگار عالم براي هدايت و سعادت انسان‌ها مي‌خواهد بيايد و ما در مقابل او مسئوليت داريم. و در مرحله بعد، مرحله باور و اعتقاد است، صِرف اينكه ما چيزي را بشناسيم و به شخصيت او علم داشته باشيم اين كافي نيست و نكته بعدي ايمان قلبي و باور به اين امر است كه ما اين را با وجود و قلبمان باور كنيم و به تعبير اساتيد حكمت، عقل عملي به ميدان بيايد. 🔰 يك وقت ما با عقل نظري موضوعی را مي‌شناسيم و با عقل عملي به آن چنگ مي‌زنيم و آن را باور مي‌كنيم. وقتي اين دو مرحله انجام شد يعني مرحله انديشه و ايمان و باور، كم كم اين مسئله به صورت فرهنگ در مي‌آيد و در رفتار و گفتار و اخلاق ما اثر مي‌گذارد. اگر آن دانش و بينش بخواهد در سطح فرهنگ برسد بايد در روش و منش در ما تجلّي كند و تبديل به فرهنگ شود. حال این پرسش مطرح می شود که آيا ما مناسبات اجتماعي‌مان بر اساس فرهنگ مهدوي است؟ 🔰 اگر توانستيم همين دعاي ندبه را، اين مفاهيم و مضامين بلند را به فرهنگ تبديل كنيم چقدر دوستي و محبت و مهر در جامعه ما ايجاد مي‌شود. پس مرحله سوم، مسئله فرهنگ است كه اين فرهنگ مبتني بر يك باور و انديشه است. وقتي فرهنگ ساخته شد در ادامه بحث مدنيّت به میان مي‌آيد و تمدّن مهدوي ساخته مي‌شود.