📍اطلاعیه برگزاری جلسه اخلاق توسط جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد وطنخواه در شهرری
👈 قابل توجه علاقهمندان به مباحث اخلاقی و تربیتی: حضرت استاد وطنخواه از شاگردان سلوکی علامه طباطبایی(ره) بودهاند که پس از ارتحال ایشان، به محضر مرحوم آیتالله سعادتپرور(ره) رسیدهاند و از طرف ایشان صاحب اجازه تربیتی هستند. ایشان به تدریس دروس سطوح عالی در حوزه علمیه قم نیز اشتغال دارند.
▫️زمان جلسه: پنجشنبه ۲۱ مهرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء
▫️مکان: شهرری، میدان معلم، مسجد فاطمه زهرا(س)
📌 لینک موقعیت جلسه بر روی نقشه
منبع: کانال جلوه نور علوی
@jelvehnooralavi
#بامردم
علاقمندان را به بهره گیری از این جلسه دعوت می کند
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
سلام به همگی
اونهایی که #دهه_هفتاد رو تجربه کردن
حتما یادشونه!
اکثر مساجد، مدارس، کانون های فرهنگی، پایگاه های بسیج و...
#مراکز_تربیتی فعالی داشتن،
که به نوجوونا و جوونا
انواع مختلفی از برنامه ها و خدمات درسی، آموزشی، ورزشی، اردویی، اعتقادی و... ارائه می دادن
بچه ها چه شور و حالی داشتن در این مراکز!
😃😃😃😃😃
در طرح مردمی شهید باهنر
قراره مردم خصوصا نیروهای جهادی بیان پای کار
تا به فضل خدا
و با حمایت ادارات و نهادهای مختلف شهرستان،
فضایی مثل سالهای دهه هفتاد
ایجاد بشه
و نوجوونا و جوونای خوب پاکدشتی
بتونن در فضایی پرنشاط
به ارتقاء استعدادها و توانایی های خودشون بپردازن
و تبدیل به #شخصیت_های ملی و جهانی بشن ان شا ا...
حتما خیلی از پدر و مادرها، فعالین فرهنگی، مربی ها، معلم ها و...
دوست دارن #لباس_جهاد_تربیتی به تن کنن
بسم ا...
توضیحات مندرج در لینک زیر
خیلی به شما کمک میکنه تا بتونید حوزه فعالیت خودتون رو تعیین کنید
و به این #حرکت_مبارک بپیوندید
👇👇👇
https://eitaa.com/ba_mardom_0120/139
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
May 11
🔸عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق شد
🔹️عبداللطیف رشید با پیشتازی در آرای دور دوم انتخابات پارلمانی عراق و با ۱۶۲ رای رسما رئیس جمهور عراق شد.
منبع:
@hvasl_ir
خبری مهم
که کام خیلی ها را تلخ کرد
ضمنا
رئیس جمهور ایران
جزو اولین تبریک گویندگان به رئیس جمهور جدید عراق بوده
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
🔻آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراونند. میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود. نهفقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها همصدا و همداستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دستوپا زدند و هوچیگری و روایتسازی و بازیپردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران. و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود. و از این جمله، متهمساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری».
۲. آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگاندازی» نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۳. آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۴. آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۵. عدّهای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجانزدگانِ بازیخورده» را از «غرضورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۶. نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّتنامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟! چه خوندلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش ... . از چشمانِ قلمم، اشک میچکد و از حنجرهاش، فریاد برمیآید.
منبع:
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
#بامردم
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸اعتدال در نصیحت کردن🔸
حرفی که به کسی یا فرزندت میزنی، دانه است و فکر او زمین.
ببین در این زمین چقدر بذر میتوان پاشید؟
اگر در یکمتر زمین یک کیلو گندم پاشیدی، همه دانهها سبز نمیشوند، تازه اگر هم دربیایند، همدیگر را خفه میکنند.
موعظه زیاد، باعث میشود که حرفها همدیگر را لِه کنند، همدیگر را بپوشانند.
منبع در پیام رسان سروش:
👼@koodak_yar
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
پاسخ جالب علی علیه السلام به یک سوال:
📡 فتنه چگونه آغاز میشود؟
جز اين نيست، كه آغاز پيدايش فتنه ها،
پيروى از هواهاى نفسانى است
و نيز بدعتهايى كه گذاشته مى شود
بدعتهايى بر خلاف كتاب خدا
آنگاه كسانى، كسان ديگر را در امورى، كه مخالف دين خداست،
يارى مى كنند.
اگر باطل با حق نمى آميخت،
بر جويندگان حق پنهان نمى ماند؛
و اگر حق به باطل پوشيده نمى گشت،
زبان معاندان از طعن بريده مى شد.
ولى همواره پاره اى از حق و پاره اى از باطل درهم مى آميزند
در چنين حالى، شيطان بر دوستان خود مستولى مى شود.
#تنها_كسانى_رهايى_مى_يابند كه الطاف الهى شامل حالشان شده باشد.
خطبه ۵۰ نهج البلاغه
منبع:
@hvasl_ir
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
#زیارتنامه_پیامبر_ص
آیت الله مشکینی:
مبادا روز شهادت یا ولادت امامی بگذرد و شما آن امام را زیارت نکنید
🌹 ولادت#پیامبر_اسلام_ص مبارک باد
منببع: پاتوق بچه شیعه ها
@shia_patogh
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
کدام پدر؟
محسن روحالامینی ۸۸ درکهریزک بر اثر شکنجه خودسرانه جان سپرد. پدرش گفت: «داغ یک مصاحبه رابه دل خارجیها گذاشتم!»
بر آتش فتنه آب ریخت!
مهسا امینی بیماری داشت و تصادفا در محل پلیس فوت کرد
پدرش به #دروغ به رسانههای بیگانه گفت دخترش هیچ مشکلی نداشته
هیزم آتش فتنه شد!
منبع:
@BisimchiMedia
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS
بنام خدا
#شفاف_با_مردم
وحدت و هم افزایی نهادهای دولتی و غیردولتی پاکدشت
نیازمند ایجاد #ساز_و_کار
بجای اکتفا به #تکرار_و_شعار
. آنچه مرقوم شده، گزارش صادقانه ی بررسی ها و تجارب چند ماه اخیر است.
. همه مسوولین شهرستان ما (پاکدشت)، بر ضرورت وحدت و هم افرایی تاکید دارند، و وجود جزیره های متعدد و جدای از هم، برای برنامه ریزی و اقدام در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی را، مهمترین چالش شهرستان می دانند.
. حال سوال و #مطالبه_مردم این است که چرا این «هماهنگی و هم افزایی» محقق نمی شود؟
خصوصا در دوره فعلی که مسوولین شهر، اختلافات مبنایی و فکری چندانی با هم ندارند.
آنچه مسلم است، این ضعف درونی بزرگ، با حرف و شعار اصلاح نمی شود.
همانگونه که رهبر معظم انقلاب در مورخ ۲۲ مهرماه فرمودند، وحدت یعنی، وحدت در حفظِ منافعِ مشترک و نیل به اشتراک عمل در خصوص آنها.
. به فضل خدا، در جلسه مورخ ۶ مهرماه شورای معاونین فرمانداری پاکدشت، ساز و کار ساختاری لازم، برای نیل به هم افزایی در تصمیم گیری ها و اقدامات مسوولین شهر، مطرح و مصوب شد.
ساختاری #تحول_آفرین، که در صورت پیاده سازی، میتواند #پایانی باشد بر کارهای جزیره ای و #آغازی باشد برای بهره گیری بهتر از ظرفیت های فراوان و پیشرفت پرشتاب تر شهرستان
. قطعا مهمتر و سخت تر از تصویب یک طرح، اجرای آن است.
دفتر مردمی سازی اجرای مصوبه اشاره شده را، با جدیت دنبال میکند،
و گزارش آنرا مستمرا خدمت مردم شریف تقدیم خواهد نمود.
. اگر چه غلبه بر تکروی های نهادینه شده در برخی افراد و مراکز، کاری دشوار است،
و عده ای همچنان به جای کاستن از ساختارها و شوراهای موازی موجود، در پی ایجاد موارد جدید هستند(!؟)،
اما به فضل خدا و کمک مردم، این #هدف_مبارک پیگیری و محقق خواهد شد.
نوکر مردم
روح اله حسین خانی
مسوول دفتر مردمی سازی فرمانداری پاکدشت
#بامردم
ایتا، بله، سروش و اینستاگرام
@ba_mardom_0120
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/CnQI6aYQQVsEeeBIJ3kaNS