eitaa logo
آموزش مداحی معنا 🎤
38.6هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
54 فایل
🔮ما یه تیم ۶۰ نفره هستیم در مجموعه ی بزرگ «معنــا» برای آموزش تخصصی شما عزیزان👇 🎙️ صداسازی 🤲 دعاخوانی 🎤 نوحه‌خوانی 🥺 روضه خوانی 🎶 ردیف‌های آوازی 📋 فیش‌نویسی (زیر نظر سازمان تبلیغات) 👤 ادمین ثبت نام 👇 @admin_maana تماس با ما 0919 9702375
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠استاد حمید حاج اسماعیلی «از اساتید آموزش مداحی معنا»💠 👆معرفی کامل در کلیپ استوری👆 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
❇️برای آقا بخوان!❇️ 💠جمعه‌ها توی مجلس روضه مداحی می‌کردم. جمعیت زیادی به‌خاطر آقای بهجت می‌آمدند. قبل از اینکه مداحی کنم، می‌گفتم: همه بشینند و بعد از خواندن من از مجلس بروند، رفت‌وآمد باشه حواسم پرت میشه. روز بعدش آقای بهجت صدایم زد و گفت: شما به جمعیت چه کار دارید؟ بگذار بروند. همین که میکروفون دستت می‌گیری آقا (امام زمان(عج)) را در نظرت ببین. برای خودش بخوان. 📚(براساس خاطره مداح مجلس روضه) ردپای سپید، ص۴۶📚 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
(علیه‌السلام) 🔰پرسش از قرآن درباره امام زمان(علیه‌السلام)🔰 ❓چگونه زنده ماندن امام زمان (علیه السلام) تاکنون امکان دارد؟❓ 🔸۱. خداوند در مورد (علیه السلام) می‌فرماید: «فَلَوْلاَ أَنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُسَبِّحِينَ * لَلَبثَ فِي بَطْنِهِ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ»[۱]. اگر یونس از تسبیح کنندگان نبود در شکم ماهی تا قیامت می ماند. وقتی خداوند می تواند یونس را تا قیامت در شکم ماهی زنده نگه دارد، زنده نگهداشتن امام زمان علیه السلام نیز برای او امری ممکن است. 🔹۲. سیصدونه سال در غار زنده ماندند: « وَ لَبِثُوا فِي كَهْفِهِمْ ثَلاثَ مِائَةٍ سِنِينَ وَ ازْدَادُوا تِسْعاً»[۲]. 📚۱. آیات ۱۴۳ و ۱۴۴ سوره صافات📚 📚۲. آیه ۲۵ سوره کهف📚 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
(علیه‌السلام) 💠💠💠 من از «اَلیَوْمُ اَکْمَلْتُ لَکُم...» اینگونه فهمیدم خدا با مهر او دین مرا اندازه می‌گیرد 💠💠💠 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
آموزش مداحی معنا 🎤
#فنون_مداحی 🔰ج) راه وضوح بیان و القای معانی🔰 برای اینکه بیان ما برای مستمع کاملا واضح ادا شده
 💠انواع تصویر سازی💠 🔸 برای اینکه تصویر محتوای مورد نظر در ذهن مستمع مجسم شود ما از دو روش می توانیم بهره بگیریم که عبارت است از: الف) تصویر سازی کلامی ب) تصویر سازی تجسمی 💠الف) تصویر سازی کلامی💠 🔹 در این نوع ، طوری مقدمات و مؤخرات مرتبط با روضه را توصیف می‌نماییم و عبارات را کنار یکدیگر قرار میدهیم که مستمع در فضای رخ دادن واقعه قرار بگیرد. ❇️ مثال: برای به تصویر کشیدن لحظه بوسیدن زیر گلوی (علیه‌السلام) توسط حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) می‌گوییم: « سر را بلند کرد، محاسن سپیدی که با خضاب شده، بر سر زینب قرار گرفت، لبهای خشکیده و ترک خورده را روی گلوی خشک و تفدیده برادر گذاشت، همان گلویی که ... ) 💠ب) تصویر سازی تجسمی💠 🔸 در این نوع تصویر سازی، عناصری از روضه را جسمیت می بخشیم و وارد مجلس می کنیم، بدین طریق صحنه واقعه در ذهن مستمع مجسم می شود. مثال: هنگامی که روضه تشییع (علیهاالسلام) را می خوانید، با تابوت تصویر سازی کنید، و یا روضه را با آوردن گهواره و یا آوردن طفل به تصویر کشید. ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
در کنار عنایت اهل بیت(علیهم‌السلام) و عرفان و تقوای مداح، برای داشتن سوز صدایی بیشتر، فنونی هم مورد نیاز است: ۱.باید بدانیم که هر کدام از کلماتمان چه حسی را به همراه خود دارد و همان حس را منتقل کنیم، بعبارتی دیگر حس هر کلمه را با نحوه اجرای خود به جان مخاطب بنشانیم. ۲. لحن یا ملودی مناسب برای محتوای خود قرار دهیم، ما هیچگاه نمی‌توانیم با یک لحن سرد و بی روح، اوج روضه را بخوانیم. شما چه پیشنهادی دارید؟ 👇 👉 @nazarat_maana 👈 👆 منتظر پاسخ‌های کاربردی شما هستیم ─┅═𑁍᪥🇮🇷᪥𑁍═┅─
پیج تازه تأسیس «آموزش مداحی معنا» را در اینستاگرام دنبال کنید. 👇👇👇👇👇 https://www.instagram.com/maana72_ir/ 👆👆👆👆👆 ❇️بیاد داشته باشید ان‌شاءالله بعد از به حد نصاب رسیدن مخاطبین پیج، برنامه‌ها و مسابقات ویژه‌ای خواهیم داشت که فقط در این پیج اجرا خواهند شد❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 و 🔰  💠این قالب‌ها از دوبیت (چهار مصراع) تشکیل می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که مصراع‌های اول، دوم و چهارم هم قافیه‌اند و مصراع سوم هم می‌تواند هم‌قافیه باشد یا نباشد که غالبا هم نیست 🔸ویژگی منحصر به فرد این دو قالب اینست که همواره فقط در دو وزن خاص سروده می‌شوند. رباعی بر وزن «مفعول مفاعلن مفاعیلن فع» که معادل عبارت «لاحول ولا قوة الا بالله» است سروده می شود و دوبیتی بر وزن «مفاعیلن مفاعیلن مفاعيل»، البته وزن رباعی انعطاف‌پذیری‌هایی هم دارد یعنی تغییرات مختصری در هجاها را می پذیرد، بدون اینکه آسیب ببیند. این هم دو نمونه: 👇👇👇 نخست برای رباعی: ❇️پیشانی او به مرگ خندید، شکافت چون ماه که تا روی نبی دید، شکافت با دست نبی رقابتی داشت مگر آن تیغ که پیشانی خورشید شکافت❇️ 📝(قیصر امین‌پور)  و اینک مثالی برای دو بیتی ❇️از دست دیده و دل هر دو فریاد که هر چه دیده بيند، دل کند یاد بسازم خنجری، نیشش ز پولاد زنم بر دیده تا دل گردد آزاد❇️ 📝(بابا طاهر) 💠 درباره رباعی و دوبیتی این سخنان مشهورند که اینها قالب هایی برای بیان لحظات شاعرانه یا تأمل های کوتاه هستند و رباعی بیشتر برای تأمل های فکری و دوبیتی بیشتر برای تأمل های عاطفی مناسب است. نکته دیگری که همواره مورد اشاره بوده، نقش اساسی و مؤثر مصراع چهارم این دو قالب است که باید ضربه اصلی را بزند و سخن را به پایان برد. ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔰حتما ببینید🔰 💠ببینید چگونه با رسانه ها ، با تقطیع و برش سخنرانی ، به دنبال فریب آحاد مردم جامعه هستند. 🔴 یک نمونه از کلیپی که تکه های سخنرانی رهبری را در جلسات مختلف به هم وصل کرده‌اند و چقدر ماهرانه درست کرده‌اند! مخاطبی که بدون آگاهی و بررسی این کلیپ را نگاه می کند ، چگونه ذهنش دچار انحراف می شود!!!!! 🔰حضور در فضای مجازی نیاز به داشتن دقت و سواد رسانه ای دارد. سواد رسانه ای لازمه فریب نخوردن است نگاه انتقادی داشته باشید تا تفکرتان سالم بماند . ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
(علیه‌السلام) عاشقم عاشق نامی و رسیدم به امامی غرق در سرّ جوادم، چه امامی و چه نامی دف‌زنان، خواند مدینه: «طَلَعَ البَدرُ عَلَینا» سر زد از خانۀ خورشید، عجب ماه تمامی نُه کبوتر، دل تنگم به حرم کرده روانه تا به تو، از قم و مشهد برسانند سلامی شده‌ای پیرِ جهانی به جوانی و شدم من بندۀ پیر خرابات و عجب لطف مدامی آه! اگر نان یتیمی، رسد از خوان کریمی وای! اگر از تو جوادی، برسد جامه و جامی با تو، بی‌خود شدن از خویش؛ چه مستی حلالی! بی‌تو چرخیدن بی‌عشق؛ چه احرام حرامی! پسر حیدری و خاتم جود است به دستت شود آزاد، نگاهت اگر افتد به غلامی عالمی دل به رضا بسته، رضا دل به تو داده‌ برده‌ای خسرو شیرین! دل سلطان به کلامی باب اگر باب جواد است، در آن گوشه مقیمم بیش از این در همه آفاق، مگر هست مقامی؟ «من از آن روز که در بند تو» هستم، شدم آزاد ندهم هرچه رهایی، به چنین حلقۀ دامی... ای محمد! برسد بعد تو، هم‌نام تو بی‌شک که بر این سلسله نامش بشود حُسن ختامی نظری کن که دلم را برسانم به طلوعش که خروش قلمم را، برسانم به قیامی 📝شاعر: قاسم صرافان سروده شده بر وزن: «فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلاتن» (غزل) ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
(علیه‌السلام) 🌹میلاد با سعادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت جود و کرم امام جواد (علیه‌السلام) و باب‌الحوائج حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) مبارکباد🌹 ❇️اگر به دنبال راهکارهایی برای زندگی موفق هستید. حتما مطالب موجود در عکس رو بخونید❇️ ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
 ❇️مطالب زیر را همیشه بیاد داشته باشید، تا صدایتان ماندگار باشد.❇️ 🔸۱. در صورت وجود هر گونه مشکل در صدای خود نباید داوطلب مداحی و سخنرانی باشید. 🔹۲. فاصله خود را با مخاطب طوری تنظیم کنید که مجبور به صحبت کردن با صدای بلند نباشید. 🔸۳. در هنگام بلند کردن وسایل سنگین و یا زور زدن، از صحبت کردن خودداری نمایید. 🔹۴. به هنگام ابتلا به بیماریهای عفونی دستگاه تنفسی مانند سرماخوردگی و لارنژیت از صحبت کردن زیاد و یا استفاده حرفه ای از صدا جدا خودداری نمایید. 🔸۵. قبل از آموزش حرفه ای صدا، از صدای خود به صورت حرفه ای استفاده نكنيد. ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ماجرای «شفای مادری» در حرم سلطان علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) 🔰لطف و احسان این خاندان هیچوقت از ما دور نبوده و نیست.🔰 🔸بارها شنیدید در روضه ها، اینبار ببینید که اگر او بخواهد مرده‌ای هم زنده می‌شود چه برسد به شفای پاهای فلج🔸 ❇️ایشان خانم رقیه شکور مادر آقای عبدالحسین شفیع پور (از اساتید آموزش مداحی معنا) می‌باشند. 🔹این معجزه سال ۱۳۹۴ ایام ولادت امام جواد (علیه‌السلام) رخ داده و بعد از دو سال تحقیق و کمیسیون پزشکی در آستان قدس رضوی به ثبت رسیده است.🔹 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
ماجرای شفای مادر_عبدالحسین شفیع پور.pdf
141.8K
شرح کامل ماجرای شفا در حرم امام رضا (علیه‌السلام) 📝به قلم: کربلایی عبدالحسین شفیع پور (از اساتید آموزش مداحی معنا) ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
پیر غلام اهل بیت (ع) شب گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت. این مداح پیشکسوت اهل بیت (ع) قریب به ۳۰ سال در دعای توسل خوانده و مردم خاطرات فراوانی از مسجد جمکران با نوای حاج علی خورشیدی دارند. گفتنی است حاج علی خورشیدی ۱۰ سال پیش به دلیل عارضه مغزی که برایش ایجاد شده بود دیگر نمی‌توانست همانند گذشته در محافل و مجالس مذهبی و روضه خوانی شرکت کند. 🔰روحش شاد و یادش گرامی ان‌شاءالله با اربابش محشور شود...🔰 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
آموزش مداحی معنا 🎤
#دعا_و_نیایش #مهارت_دعاخوانی #آموزشی ❇️کسانی که دعا می‌خوانند دو گروه‌اند:❇️ 🔸 برخی دعاخوانان یا ا
🔰لزوماً یک مداح خوب دعاخوان خوبی نیست🔰 🔸دعاخوانی و به خصوص ، انتقال مفاهیم و ادبیات (ع) به مخاطب است. اگر برای خودمان بخوانیم باز شرایط متفاوت است، پس برای دعاخوانی باید از حداقل الزامات بهره‌مند باشیم. 🔹تجربه نشان داده است که لزوماً یک خوب دعاخوان خوبی نیست. رسانه ملی هم مرتکب یک اشتباه و کم توجهی در زمینه معرفی دعاخوان شده است، وقتی دعا پخش می‌شود فرد دعاخوان با عنوان مداح معرفی می‌شود در صورتی که این اشتباه است و باید او را به عنوان دعاخوان معرفی کند. 🔸بنابراین اگر یک فرد به گمان اینکه چون قاری بین‌المللی یا مداح اهل بیت(ع) است بدون هیچ آموزش و جلسه‌ای می‌تواند دعا بخواند اشتباه و خطای محض است و نمی تواند مفاهیم فرهنگ را منتقل کند. 🔹 دعا میراثی است که از سوی معصومان برای شیعه مانده است، (ع) متأثر از وحی و کلام الهی است و ما دعا را در کنار کلام الهی می‌بینیم. ❓یک سؤال وجود دارد و آن هم اینکه وقتی یک قاری قرائت می‌کند می‌تواند وسط قرائت قطع کند و حرف بزند؟ ❓ ❇️مشخص است که نمی‌تواند، عزیزانی که مداح‌اند و دعاخوانی می‌کنند دقیقاً همین عمل را انجام می‌دهند و وسط دعا، آن را قطع کرده و شروع به ذکر مصیبت می‌کنند. جایگاه ذکر مصیبت خیلی بالاست و اگر کسی هر روز در مصیبت (ع) اشک نریزد متضرر است، اما این بحث ما نیست.❇️ 🔸نکته دیگری که وجود دارد این است که معرفت ما نسبت به امام (ع) باید فقط از طریق ذکر مصیبت به دست نیاید، امام را به سیره و با کلامشان که دعا است هم بشناسیم. وقتی دعای مأثور امام(ع) را می‌خوانیم یعنی در حال قرآن خواندنیم، برای همین است که در برابر قرآن نازل از لقب قرآن صاعد برای ادعیه مأثوره استفاده می‌شود. بنابراین باید همان آدابی که  برای تلاوت قرآن است برای دعا نیز استفاده شود. بزرگان اهل معنا معتقدند وقتی دعاخوان دعا می‌خواند خود او هم باید صعود کند، وقتی چنین جایگاهی دارد باید با یک مقدمات وارد دعا شویم و به خودمان اجازه ندهیم چون مداح خوبی هستیم پس دعاخوان خوبی هم خواهیم بود یا چون قاری خوبی هستیم دعاخوان خوبی هم خواهیم بود. 🔹 اگر از ما بخواهند زیارت عاشورا بخوانیم، یا دعای عرفه قرائت کنیم، این امتیاز خاصی نیست انسان باید جایگاه خود را در همه شئونات تعیین کند. با فرازهای بسیار متعالی دعای است و ثمره همه بندگی ما در دعا متبلور است و نباید به آن کم اهمیت باشیم. کسی که دعا می‌خواند، مخاطب را به آن حریم متصل و نیازهای معنوی را تأمین می‌کند و نیازهای مخاطب را به آن بارگاه تعالی می‌رساند. یکی از الزامات دعاخوانی دانستن ادبیات عرب است تا دعاخوان به واسطه آن بداند دارد چه چیزی قرائت می‌کند تا آنها را به مردم متصل کند. 📚برگرفته از سخنان حاج علیرضا بکایی در برنامه تلویزیونی اسراء_شبکه قرآن📚 🔸بخش دوم🔸 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
(علیه‌السلام) چشم وا کردی و آغوش خدا جای تو شد کعبه لبخند به لب، محو تماشای تو شد پلک وا کردی و آغاز شد آن لحظه بهشت خاک آن ذره‌ای از خاک کف پای تو شد نام خورشید برازندۀ چشمان تو، نه نور خورشید کمی از ید بیضای تو شد عشق همراه تو در کعبه به دنیا آمد عشق برخواسته از صورت زیبای تو شد از همان لحظه دلش خواست که تغییر کند قبله آن لحظه که سرمست تماشای تو شد خنده از روی لب کعبه نیفتاده هنوز کعبه یک قلب پر از شوق تولای تو شد عرق شرم به پیشانی این شعر نشست که پی درک تو و حل معمای تو شد 📝 شاعر: علی گلی حسین‌آبادی ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
🔰کتابشناسی منابع و مقاتل عاشورا 🔰 💠نگارش‌های قرن دوم💠 📚۳.  تسمية من قتل مع الحسين عليه من ولده وإخوته وأهل بيته وشیعته، نگاشته فضيل بن رسان📚 💠اگر نوشته ابو مخنف لوط بن يحيى (م ۱۵۷ ق) را به دلیل یافت نشدن نسخه ای از آن و دسترس مستقیم نداشتن به آن، کنار بگذاریم، می توانیم رساله کم برگ تسمية من قتل مع الحسين علي من ولده و اخوته و هل بیته و شیعته، اثر فضيل بن زبیر بن عمر کوفی اسدی را با اطمینان، نخستین منبع موجود مستقل درباره حماسه سازان عاشورا بدانیم.  🔸فضل بن زبیر، مؤلف این نگاشته، به اعتقاد برخی رجالیان، زیدی مذهب و از مبلغان او اصحاب برجسته وی بوده است، مؤلف این کتاب، از عالمان شیعی قرن دوم و از یاران امام باقر و امام صادق (علیهم‌السلام) است و از راویان ممدوح یا موثق به شمار می آید. سال درگذشت وی معلوم نیست؛ اما باید در نیمه دوم قرن دوم باشد او در این نوشته کوتاه، صد و شش تن از شهیدان نهضت حسینی و قاتلان آنها را نام برده و اطلاعات اندکی درباره نسب و قبیله آنها و گاه فرجام ناخوش قاتلان، ارائه داده است. 🔹وی در پایان، به جریان اسارت اهل بیت(علیهم‌السلام) و برخی سخنان آنان اشاره می کند. از نقل های نادر و عجیب وی آن است که با آنکه به بیماری امام سجاد(علیه‌السلام) تصریح کرده، می گوید وی در برخی از میادین جنگ در کربلا حضور داشت. 🔸این رساله پیش تر، همراه الأمالى الخميسية، اثر یحیی بن حسین شجری (م ۴۷۹ ق) و بار دیگر به همراه الحدائق الوردية و سپس به صورت مستقل، در دومین شماره مجله تراثنا به چاپ رسیده است. محقق اثر، سید محمدرضا حسینی، در مقدمه رساله شرح حال و اعتبار ماخذ روایی مؤلف را آورده است. 🔰کارگروه پژوهشی مؤسسه معنا🔰 🔸برگرفته از کتاب مقتل‌شناسی🔸 🔹با فشردن هشتک می‌توانید به مطالب قبل و بعد این موضوع دسترسی داشته باشید🔹 ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
🌹میلاد با سعادت امام المسلمین لنگر آسمان و زمین حضرت آقا جان مولا مبارکباد...🌹 🔰 گفتنمان را مدیون نان حلالی هستیم که پدرمان بر سر سفره آورد.... را بر تمامی پدران حیدری تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم🔰 ❇️عیدی این ایام را از ۱۰ حدیث گهربار مولا بگیریم ❇️ ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐 💠باز مث گیلکا‌ میگم علی جان من بیمیرم تره تی جانا قوربان💠 💐💐💐 🎤با نوای: کربلایی عبدالحسین شفیع پور «از اساتید آموزش مداحی معنا» ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
34.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(علیه‌السلام) 🎬 نماهنگ زیبا 🎼 در_نجف ... 🎤 با نوای: محمد حسین پویانفر 📍به همراه زیرنویس عربی 🌸 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ 🌺أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب 🌸وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
1. جلسه اول ، یتیمی.mp3
968.7K
🔰آموزش لحن بختیاری در دستگاه همایون🔰 💠به ساده‌ترین روش و مثال‌هایی از زمزمه‌ها و اجرای مداحان مشهور 🎤به کلام: استاد حاج اسماعیلی «مدیرگروه ردیف‌آوازی معنا» ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
🔰توجه به خدای متعال🔰 💠توصیه‌ی ما این است: 🔸تلاوت قرآن 🔹انس با قرآن 🔸انس با حدیث 🔹آشنائی با معارف اهل‌بیت از طریق حدیث ❇️بالاتر از همه، توجه به خدای متعال❇️ 🔸حفظ و تقویت رشته‌ی ارتباط قلبی با ذات اقدس احدیت، با دعا، با توسل، با ذکر، با خشوع، با نماز نافله 🎤سخنان در دیدار با مداحان ۱۳۹۰/۳/۳ ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
(علیهاالسلام) کیست این زن، اینکه بر بالای منبر ایستاده در میان این همه شمشیر و خنجر ایستاده کیست این زن، اینکه با تیغ زبان آتشینش روبه‌روی صاحبان سبحه و زر ایستاده گرچه از دشمن فراوان زخم خورده داغ دیده مثل کوهی باز هم الله‌اکبر، ایستاده گاه بالای سر سرهای بی‌تن گریه کرده گاه بالای سرِ تن‌های بی‌سر ایستاده در کلامش خشم و آرامش تو گویی تواَمانند آری آری آن طرف انگار حیدر ایستاده کیست این زن، زینب کبراست یا زهرای ثانی این‌که در این مسجد بی‌بام و بی‌در ایستاده زن مگو، بنت‌الجلال اخت‌الوقاری آسمانی مثل کوه محکمی پشت برادر ایستاده با وجود آن همه زخم زبان از اهل کوفه راست‌قامت عین عباس دلاور ایستاده خم به ابرویش نیامد از ملامت‌های دشمن بر سر حکم الهی چون پیمبر ایستاده کیست این زن، این‌که چون سروی میان آتش و دود با وجود آن همه داغ مکرر ایستاده شام، تاریک است و خیل کوفیان در شب شناور زینب اما مثل ماهی روی منبر ایستاده زینب است این دختر حیدر که از مردان عالم آری آری، یک سر و گردن فراتر ایستاده پرچم شاه شهیدان تا ابد بالاست بالا بر سر پیمان خود تا صبح محشر ایستاده 📝 شاعر: سعید بیابانکی ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir