eitaa logo
معارف الشیعه
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
642 ویدیو
301 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی اسدآبادی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
1.mp3
3.35M
🔻نکاتی راجع به (سلام الله علیها ) قسمت آخر 🔻 🎙پیر غلام آستان مقدس مهدوی و صاحب سرّ امام زمان " سلام الله علیه " مرحوم حاج قدرت الله " رضوان الله تعالی علیه و رزقنا الله مقاماته و درجاته من فضله " کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
⭐️ مادر .... 🔻امام صادق سلام الله علیه فرمودند: ▪️ان اطفال شیعتنا من المؤمنین تربیهم فاطمة علیها السلام؛ ☘ بی شک خردسالان شیعه ما از مؤمنان را علیها السلام پرورش می دهد. 📚 بحارالانوار، ج 6، ص 229. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام و المسلمین استاد 👈🏻 ولایتمداری جناب اسماء بنت عميس عليها السلام کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 غربت خدیجه سلام الله علیها در زمان وضع حمل ◾️شیخ صدوق در کتاب امالی با چند واسطه از مفضل بن عمر نقل می‌کند که گفت: به حضرت امام صادق علیه السلام گفتم: ولادت فاطمه‌ی زهراء سلام الله علیها چگونه بود؟ فرمود: بلی موقعی که پیامبر اکرم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم با خدیجه‌ی کبری ازدواج نمود زنان مکّه از آن بانو کناره گیری نمودند، نزد او نمی‌رفتند و بر او سلام نمی‌کردند، هیچ زنی را اجازه نمی‌دادند که نزد آن بانو مشرّف شود. این موضوع باعث وحشت و ناراحتی خدیجه کبری شد، غم و اندوه وی برای پیامبر اکرم صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم بود که مبادا آن حضرت را آسیبی برسد. هنگامی که خدیجه به حضرت زهرا سلام الله علیها حامله شد، فاطمه‌ی اطهر در رحم مادر با مادر گفتگو می‌کرد و او را امر به صبر می‌نمود. ولی خدیجه‌ی کبری این موضوع را از پیامبر صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم پنهان می‌داشت تا اینکه یک روز پیامبر خدا، نزد خدیجه‌ی کبری آمد و شنید که آن بانو با فاطمه‌ی زهرا سخن می‌گوید، فرمود: ای خدیجه با که سخن می‌گویی؟! خدیجه گفت: این بچّه‌ای که در رحم من است با من سخن می‌گوید و مونس من است. پیامبر خدا صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم فرمود: آری این جبرئیل است که به من بشارت می‌دهد و می‌گوید این فرزند دختر من است، این فرزند نسلیست طیّب و طاهر و مبارک. خدای توانا نسل مرا از این دختر برقرار و پایدار خواهد نمود. به زودی امامان را از این دختر به وجود می‌آورد و آنان را پس از اینکه وحی پروردگار قطع شود در زمین خلیفه‌ی خویشتن قرار خواهد داد. حضرت خدیجه‌ی کبری دائماً در همین حال بود تا اینکه موقع وضع حمل وی فرا رسید، در این موقع خدیجه نزد زنان قریش و بنی هاشم فرستاد که بیایید و مرا درباره‌ی وضع حمل یاری نمائید. امّا آنها به او پاسخ رد دادند و در جواب گفتند: چون تو سخن ما را نپذیرفتی و با محمّد صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّم که شخص فقیر و یتیم ابوطالب بود ازدواج نمودی لذا ما نزد تو نخواهیم آمد و متصدّی هیچ گونه امر تو نخواهیم شد! ! خدیجه‌ی کبری از شنیدن این جواب غمگین گردید، در همان حالی که وی اندوهناک بود ناگاه چهار زن گندمگون و بلند بالا که مثل زنان بنی هاشم بودند نزد او حاضر شدند هنگامی که خدیجه‌ی کبری آنان را دید جزع و فزع کرد، یکی از آنان گفت: ای خدیجه! محزون مباش! زیرا ما فرستادگان خداییم، ما خواهران تو هستیم، من ساره‌ام، این بانو آسیه بنت مزاحم است که در بهشت رفیق تو می‌باشد. این بانو: مریم دختر عمران و آن بانوی دیگر: کلثم خواهر موسی بن عمران است خداوند ما را فرستاده تا متصدی امر وضع حمل تو باشیم، یکی از آن زنان طرف راست و دیگری سمت چپ، سوّمی آنها مقابل حضرت خدیجه سلام الله علیها و چهارمی آنها پشت سر او نشستند و حضرت خدیجه سلام الله علیها، حضرت فاطمه سلام الله علیها را در حالی که پاک و پاکیزه بود زائید. موقعی که حضرت زهراء سلام الله علیها متولّد شدند نور آن بانو درخشید تا اینکه تمام خانه‌های مکّه نورانی شد، هیچ خانه‌ای در شرق و غرب زمین باقی نماند مگر اینکه آن نور در آن تابید، آنگاه تعداد ده نفر از حورالعین نزد حضرت خدیجه‌ی کبری آمدند که با هر کدام یک تشت و ابریق۲ بهشتی بود، ابریق‌ها پر از آب کوثر بودند، آن زنی که در مقابل حضرت خدیجه‌ی کبری بود ابریق‌ها را گرفت و حضرت فاطمه‌ی زهراء سلام الله علیها را با آب کوثر شستشو داد، بعداً دو حوله که از شیر سفیدتر و از مشک و عنبر خوشبوتر بودند بیرون آورد و یکی از آنها را به بدن مبارک حضرت زهراء سلام الله علیها پیچید و دیگری را برای آن حضرت مقنعه قرار داد، سپس آن زن از حضرت زهراء سلام الله علیها خواست که سخن بگوید، زهرای اطهر سلام الله علیها زبان به شهادتین گشود و فرمود: «اَشهَدُ اَن لا اِلهَ اِلاّ الله وَ اَنَّ اَبی رَسُولُ الله سَیِّدُ الاَنبِیاءِ وَ اَنَّ بَعلی سَیِّدُ الاَوصیاءِ وَ وُلدی سادَةُ الاَسباطِ.» آنگاه بر آن زنان سلام کرده و هر یک را با اسامی خود نام برد، آنان برای آن نوزاد مقدّس خندان شده و به یکدیگر بشارت دادند، اهل آسمان هم راجع به ولادت حضرت زهراء سلام الله علیها به یکدیگر بشارت می‌دادند. در آسمان نور درخشنده‌ای پیدا شد که ملائکه قبل از آن نظیر آن را ندیده بودند. آن زنان به خدیجه‌ی کبری گفتند: این مولود پاک و پاکیزه را که مبارک است بگیر! خود این نوزاد و نسل وی با برکت خواهند بود، خدیجه‌ی کبری سلام الله علیها با خوشحالی و مسرّت تمام حضرت زهراء سلام الله علیها را گرفته و پستان در دهان او نهاد و شیری در دهان وی جاری شد. پس حضرت فاطمه‌ی اطهر سلام الله علیها در هر روزی به قدر یک ماه و هر ماه به قدر یک سال رشد می‌کرد. 📚 الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهرا سلام الله علیها ج۲ ص ۱۶۹ بنقل از امالی صدوق
🔴 بیست و دوم سالروز مرگ متخلف اول ( ) ▪️به در شب سه شنبه 22 جمادی الثانی در سال 13 ه’ عبداللَّه بن عثمان معروف به ابوبکر بن ابی قحافه در سن 67 سالگی، از این جهان به سوی سزای اعمالش رخت بربست.۱ او مدت دو سال و بیست و دو روز غاصب خلافت بود، و اولین کسی بود که بعد از شهادت پیامبر به انتخاب اعضای سقیفه بنی ساعده خلیفه شد. انتخاب ابوبکر به گونه ای بی حساب بود که عمر با آنکه خود گرداننده برنامه سقیفه بود می گوید: «بیعت با ابوبکر امری بدون تدبیر و مشورت و دقت بود، مثل زمان جاهلیّت، که خداوند مسلمانان را از شر آن محفوظ داشت. هرکس چنین کاری را تکرار کند او را بکشید»۲ اهل سنّت در علّت مرگ او نوشته اند: ابوبکر در روز دوشنبه 7 جمادی الاخر غسل کرده بود، و آن روز هوا سرد بود. به این دلیل سرما خورد و تب کرد، و 15 روز این تب ادامه داشت، و به نماز نمی رفت، تا در شب سه شنبه 22 جمادی الاخر بعد از آنکه خلافت را به عمر واگذار کرد، مرد.۳ قبل از وفات عثمان را برای نوشتن وصیت نامه ای در باره خلافت طلب کرد که امر خلافت بعد از ابوبکر با عمر بن خطاّب باشد. او کلمه ای گفت و بیهوش شد، و بقیه را عثمان از پیش خود نوشت که امر خلافت با عمر است. ابوبکر به هوش آمد و عثمان را دعا کرد که آنچه او می خواسته نوشته است.۴ ابوبکر هنگام مرگ کلماتی گفت. از جمله اینکه: «کاش تفتیش خانه فاطمه و علی علیهماالسّلام نمی کردم».۵ 📚 منابع شیعه و سنی ۱. تتمه المنتهی: ص 10. تاریخ الخلفاء: ص 81. فیض العلام: ص 279. بحار الانوار: ج 29، ص 521) ۲.الغدیر: ج 5، ص 370. صحیح بخاری: باب رجم الحبلی، ح 6681. مسند احمد: حدیث 393. سیره ابن هشام: ج 4، ص 308) ۳.تاریخ الخلفاء: ص 81. بحار الانوار: ج 29، ص 521) ۴. شرح ابن ابی الحدید: ج 1، ص 165) ۵.(مروج الذهب: ج 2، ص 308. تتمه المنتهی: ص 10. الامامه و السیاسه: ج 1، ص 18. سبعه من السلف: ص 77. تاریخ طبری: ج 4، ص 52. میزان الاعتدال: ج 2، ص 215) اللهم العن اعداء محمد و آل محمد و عذبهم عذابا الیما کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻بیست و دوم سالروز مرگ متخلف اول ( ) کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
005-soleymanmervazi-88.mp3
2.71M
🔴 شرح مناظره امام رضا سلام الله علیه با 🔹 توسط بزرگ مدافع حریم ولایت عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت آیت الله حاج دامت برکاته 🔸(جلسه پنجم) تاریخ: ۱۳۸۸/۷/۱۳ مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
🔻 و را بشناسیم .... 💢 نوشتن نامه به برادران مومن در سفر از امام جعفر صادق سلام الله علیه منقول است که: مهربانی و مواصلت میان برادران مؤمن در حضر به این است که به دیدن یکدیگر بروند و در سفر به این است که نامه به یکدیگر بنویسند. در حدیث صحیح از آن حضرت منقول است که: جواب کتابت نوشتن واجب است مانند جواب سلام گفتن. 📚 کتاب باب یازدهم فصل دوازدهم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 نوشتن بسم الله الرحمن الرحیم و زیباتر نوشتن آن امام صادق سلام الله علیه فرمود: ترک مکن نوشتن «بِسْمِ الله الْرَّحْمنِ الرَّحیمِ» را، بهتر از سایر چیزها که می نویسی بنویسی. 📚 کتاب باب یازدهم فصل دوازدهم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 بمناسبت بیست و دوم سالروز مرگ متخلف اول ( ) 🔻حمزة بن حمران گوید: با امام صادق سلام الله علیه در مورد احتجاج مردم(تابعین خلفا) بر ما(شیعیان) در مسئله غار صحبت کردم. (که آن‌ها می‌گویند اگر ابوبکر فرد صالحی نبود پس چگونه یار غار نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بود!؟) 🔻حضرت امام صادق سلام الله علیه فرمودند: همین مطلب برای تو کفایت میکند که خداوند تبارک و تعالی هیچ جای قرآن، رسول الله صلی الله علیه و اله را همراه مومنین ذکر نفرموده مگر اینکه سکینه و آرامش را بر همگی آنان هم نازل فرموده است. اما در قضیه غار ، سکینه (آرامش) را فقط بر پیامبرش نازل فرمود و دیگری را از مفاد آیه خارج نمود. و آرامش را به رسول خدا صلَّی الله علیه و آله اختصاص داد؛ نه دیگری. یعنی اگر ابوبکر هم مومن می‌بود، خداوند متعال بر او نیز آرامش نازل میفرمود و از سکینه الهی محروم نمیشد. 📚بحار الأنوار ج۳۰ ص۲۳۱ 📚مستطرفات السّرائر ص ۱۳۸، حدیث ۶ 🔻آیه معروف به آیه غار: إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُوا ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ  وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا السُّفْلَى وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ{التوبه ۴۰} 🔻نزول آرامش الهی به مومنین همراه پیغمبر در آیات دیگر: ١. ثُمَّ أَنزَلَ اللَّـهُ سَكِينَتَهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِين وَأَنزَلَ جُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا وَعَذَّبَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَذَٰلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ ﴿التوبة: ٢٦﴾ ٢. إِذْ جَعَلَ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْحَمِيَّةَ حَمِيَّةَ الْجَاهِلِيَّةِ فَأَنزَلَ اللَّـهُ سَكِينَتَهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَأَلْزَمَهُمْ كَلِمَةَ التَّقْوَىٰ وَكَانُوا أَحَقَّ بِهَا وَأَهْلَهَا وَكَانَ اللَّـهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا ﴿الفتح: ٢٦﴾ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امامت امیرالمؤمنین سلام الله علیه در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) 🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله " دامت برکاته " کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
48.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 علم خلفاء در کتب اهل سنت 🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله " دامت برکاته " کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 پاسخ حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر تبریزی فرزند مرحوم آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی اعلی الله مقامه ، نسبت به یاوه‌گویی اقای رائفی پور به ساحت قدسی " سلام الله علیه " .......لا عِلمَ اِلّا عَن عالم ربّانی ....... کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔹پاسخ حضرت سلام الله علیه به توهین‌های ناروای اقای رائفی پور 👤علی اکبر رائفی پور : شوخی های جنسی که امیرالمومنین با مردم میکرد من حیا میکنم و روم نمیشه در بین مردها و حتی مسن ها هم مطرح کنم .! (العیاذبالله) 🔻پاسخ حضرت : بَلَغَ عَلِيّاً ع أَنَّ ابْنَ الْعَاصِ يَنْتَقِصُهُ عِنْدَ أَهْلِ الشَّامِ فَصَعِدَ الْمِنْبَرَ فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ: «يَا عَجَبَا لَا يَنْقَضِي لِابْنِ النَّابِغَةِ يَزْعُمُ لِأَهْلِ الشَّامِ أَنَّ فِيَّ دُعَابَةً وَ أَنِّي امْرُؤٌ تِلْعَابَةٌ أُعَافِس‏ وَ أُمَارِسُ إِنَّهُ وَ اللَّهِ يَعْلَمُ لَقَدْ قَالَ: كَذِباً وَ نَزَغَ آثِماً أَ مَا يَشْغَلُهُ عَنْ ذَلِكَ ذِكْرُ الْمَوْتِ وَ خَوْفُ اللَّهِ وَ الْحِسَابِ؟! أَمَا وَ شَرُّ الْقَوْلِ الْكَذِبُ إِنَّهُ لَيَقُولُ فَيَكْذِبُ وَ يَعِدُ فَيُخْلِفُ وَ يَسْأَلُ فَيُلْحِفُ وَ يُسْأَلُ فَيَبْخَلُ وَ يَنْقُضُ الْعَهْدَ وَ يَقْطَعُ الْإِلَّ فَإِذَا كَانَ عِنْدَ الْبَأْسِ فَزَاجِرٌ وَ آمِرٌ مَا لَمْ تَأْخُذِ السُّيُوفُ مَأْخَذَهَا مِنَ الْهَامِ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَأَكْبَرُ مَكِيدَتِهِ أَنْ يُمَرْقِطَ وَ يَمْنَحَ اسْتَهُ قَبَّحَهُ اللَّهُ وَ تَرَّحَهُ». 📚الغارات ۳۵۲/۲ 📸 ترجمه در تصویر کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
ج_30_ت_23_4_400_معرفت_طریقی_موضوعی_علم.m4a
24.67M
🔴 کتاب شریف 🔸از مهمترین آثار علامه محقق مرحوم آیت الله العظمی قدس الله نفسه الزکیه 🔹توسط حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ حفظه الله تعالی از اساتید مبرز {جلسه شصتم و یکم } کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
ارزیابی روایات فتوحات مکیه در باب توحید.pdf
2.14M
📗ارزیابی روایات فتوحات مکیه در باب توحید 📝مولف: استاد مصطفی آذرخشی (استاد گروه معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی) تعداد صفحات:۳۳۶ زبان:فارسی 👈توضیح: 🔺 نویسنده این اثر، در فصل اول درباره شخصیت ابن عربی و مذهب و روش او در کسب معرفت توضیحاتی ارائه می کند. 🔺 در فصل دوم، کتاب فتوحات مکیه و نسخه ها و چاپ های مختلف آن مورد بررسی قرار می گیرد. سپس دیدگاه علم الحدیثی ابن عربی را شرح داده و نحوه برخورد او با آیات و روایات را نقد و بررسی می کند. 🔺 در فصل سوم، لیستی از روایات توحیدی که ابن عربی از آنها استفاده کرده، ارائه می شود و نویسنده محترم، ابعاد مختلف روایات، اعم از نقد و بررسی اسناد و مآخذ، برداشت ابن عربی از حدیث، تبیین محدثان و دانشمندان شیعه و سنی از روایت و … را تشریح می کند. کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻فضیلت عجیب روزه ماه مبارک رجب . از ثوبان غلام پیامبر(صلوات الله علیه و آله ) نقل شده که گفت : ما جمعی در خدمت پیامبر(صلوات الله علیه و آله) بجایی می رفتیم عبورمان به گورستانی افتاد، حضرت اندکی در میان قبرها بایستاد و سپس به راه افتاد. من عرض کردم توقف شما در قبرستان به چه خاطر بود؟ حضرت سخت گریه کرد و ما نیز محزون و گریه کردیم، سپس فرمود: ای ثوبان اینان در قبرهایشان معذّبند آنچنان که من ناله آنها را شنیدم و دلم به حالشان به رحم آمد و از خدا خواستم عذابشان را تخفیف دهد و خداوند اجابت فرمود و اگر اینها در ماه رجب روزه گرفته بودند، در قبرهایشان عذاب نمی شدند. عرض کردم: یا رسول اللّه روزه و عبادت در ماه رجب از عذاب قبر ایمنی می دهد؟ فرمود: آری سوگند به آنکه مرا به حق فرستاد هر مرد و زن مسلمانی که یک روز از رجب را روزه بدارد و یک شب آن را به عبادت برخیزد و جز رضای خدا نظری نداشته باشد عبادت هزار سال در نامه عملش ثبت گردد که روزهایش را روزه و شبهایش را به عبادت گذرانده باشد و... 📚بحارالانوار، ج 49، ص 39. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 فضیلت احیاء گرفتن در شب اول ▪️حضرت امام جعفرصادق " سلام الله علیه " فرمود: حضرت اميرالمؤمنين‏ عليهم السلام دوست داشتند كه فارغ سازد خود را چهار شب در تمام سال يعني اِحيا بدارد آن شبها را به عبادت و آن چهار شب: شب اوّل رجب و شب نيمه شعبان و شب عيد فطر و شب عيد قربان بود. شگفت انگيز بود كه در اين شبها بيكار بماند1 (و عبادت نكند) ▪️سيد بن طاوس رضوان الله عليه در اقبال در توضيح احياي شب هاي توصيه شده مي فرمايد: «مراد از احياي شب هاآن است که تمامي حرکات و سکنات و خواسته ها و ناخوشاينديهايت در اين شبهاي فرخنده با نيت وعبادت خالص براي درگاه مقدس و بلند الهي ، انجام شود. همانگونه که اگر در حضور بزرگ ترين پادشاه هستي حضور بيابي، در همه ي احوال خود اعم از ايستادن و نشستن و خوردن و آشاميدن و خواستن و دوست داشتن، به خشنودي اوميل و رغبت نشان مي دهي، خداوند نيز از تو به چيزي که توان آن را نداري مکلف نساخته است، بلکه از تو به انجام آن چه در برابر پادشاهاني که مملوک او و از نيازمندترين نيازمندان به او هستند، به جا آورده مي شود، راضي است و اگر خواب بر تو غلبه کرد، خواب تو همانند انسان هاي مودب در پيشگاه پروردگار جهانيان باشد ، آنان که نيتشان از خواب، نيرو گرفتن بر انجام طاعت و کوشش بيشتر است» 📚اقبال الاعمال ج۲ ص۶۳۴ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
006-soleymanmervazi-88.mp3
3.05M
🔴 شرح مناظره امام رضا سلام الله علیه با 🔹 توسط بزرگ مدافع حریم ولایت عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت آیت الله حاج دامت برکاته 🔸(جلسه ششم) تاریخ: ۱۳۸۸/۷/۱۴ مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
▪️۲۹ جمادی الثانی سالروز علیها السلام و علیه السلام تسلیت باد سالروز وفات ، دخت امیرمؤمنان و حضرت زهرا سلام الله علیهم و حضرت سید محمد، فرزند امام هادی و عموی بزرگوار حضرت سلام الله علیهم را به ساحت مقدس حضرت مهدی موعود ارواحنا فداه و همه ی مومنین تسلیت و تعزیت عرض می نماییم. کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 " عموی امام زمان " سلام الله علیهما " " 🔻مرحوم حاج (اقازاده علامه زرابادی) نقل کرد زمانی اخوی ام مرحوم حاج سید خلیل دچار بیماری ناجوری شده بود به حدی که هر چه به او سرم یا خون میزدند دفع می کرد و بیم تلفش بود. من متوسل به حضرت امامزاده سید محمد سامرا شدم و نذرش کردم الحمدلله بهبود یافت.... کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 سیدة نساء المسلمين ▪️قال ابن اسحاق : فحدثني والدي اسحاق بن يسار ، عن حسن بن حسن بن علي بن ابي طالب ، قال : لمّا ايمت أمّ كلثوم بنت علي بن ابي طالب من عمر بن الخطاب ، دخل عليها حسن وحسين ـ أخواها ـ فقالا لها : انك من عرفت ، سيدة نساء المسلمين ، وبنت سيدتهن ، وانك والله لئن امكنت عليا من رمتك . 🔸از امام حسن و امام حسین سلام الله علیهما نقل شده است در مورد خواهرشان ام کلثوم سلام الله علیها به سیدةُ نساءِ المسلمین تعبیر می کردند. 📚الذريّة الطاهرة المؤلف: أبو بِشْر محمد بن أحمد بن حماد بن سعيد بن مسلم الأنصاري الدولابي الرازي (المتوفى: 310هـ) مجلد : 1 الصفحه : 162ح : 216 کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 پوشیه زدن حضرت ام کلثوم سلام الله علیها از همان طفولیت و سنین کودکی ... ▪️وَ خَرَجَتْ أُمُّ كُلْثُومٍ وَ عَلَيْهَا بُرْقُعَةٌ وَ تَجُرُّ ذَيْلَهَا مُتَجَلِّلَةً بِرِدَاءٍ عَلَيْهَا تُسَبِّجُهَا وَ هِيَ تَقُول‏ُ يَا أَبَتَاهْ يَا رَسُولَ اللَّهِ الْآنَ حَقّاً فَقَدْنَاكَ فَقْداً لَا لِقَاءَ بَعْدَهُ أَبَدا. 🔸و ام کلثوم (در سن کودکی) درحالی که روبند به صورت مبارک داشت و دامن لباسش به زمین کشیده میشد خارج شده و فرمود : یا رسول الله گویا الان تو را از دست دادیم فقدانی که بعد از این ملاقاتی ندارد. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏43، ص: 192 📚روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة)، ج‏1، ص: 152 📚عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال (مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد، ج‏11-قسم-2-فاطمةس، ص: 1082 📚سفينة البحار، ج‏7، ص: 512. کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa