eitaa logo
معارف الشیعه
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
642 ویدیو
301 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی اسدآبادی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
027-tanbihat.mp3
6.14M
#معارف_وحیانی #تدریس کتاب شریف #تنبیهات_حول_المبدا_والمعاد توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج #شیخ_مهدی_مروارید حفظه الله تعالی {جلسه بیست و هفتم } #تدریس_تنبیهات ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
عالم ربانی و فقیه اهل البیت ،نقاد مبانی ،مدرس برجسته دروس خارج ، حضرت آیت الله حاج شیخ حفظه الله فرزند مرحوم آیت الله العظمی . و نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان. کانال معرفی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
ملاقات مدظله العالی با مرحوم آیت الله العظمی ، از بزرگان و مولف کتاب گرانسنگ و از شاگردان برجسته ی وارث علوم ربانی مرحوم آیت الله العظمی قدس الله نفسهما الزکیه کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
003-osol-toohidi.mp3
3.2M
#معارف_وحیانی 🔴 #تبیین_اصول_توحیدی از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه سوم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
" جوینده یابنده ست .... " ⁉️ آیا یک نوبت شده به قصد پیدا کردن و دیدن گم شده ات، به زیارت حضرت رضا سلام الله علیه بروی؟ مرحوم آیت الله شیخ محمود ره می فرمود: مکان‌هایی که می ‌شود امام زمان علیه السلام را پیدا کرد کجاست؟ معلوم است، امام زمان علیه السلام که به سینما نمی‌ رود، امام زمان که به ... نمی‌ رود. امام زمان علیه السلام قطعاً و یقیناً حرم سیدالشهداء علیه السلام می‌رود. حرم امیرالمومنین علیه السلام، حرم امام رضا علیه السلام، حرم موسی بن جعفر علیه السلام، سامرای شریفه، سرداب مطهر، عرفات در روز عرفه، حائر امام حسین علیه السلام در روز عرفه برای زیارت عرفه، مسجد کوفه، مسجد سهله، حرم حضرت معصومه علیهاالسلام، بقاع متبرکه معصومین و معصوم ‌زادگان، این‌ها مکان ‌هایی است که حضرت تشریف می برند تو را به حقّ خدا، خودت کلاهت را قاضی کن، نمی ‌خواهد به من بگویی، خودت قضاوت کن، ببین چطوری هستی. آیا شده است که یک سفر به مشهد بروی، به عنوان این‌که شاید گم شده خود را در حرم جدش امام رضا علیه السلام ببینم. آیا شده است؟ به این فکر افتاده اید؟ یکی از مکان‌ هایی که می ‌شود او را پیدا کرد مشهد است. آن ‌قدر حضرت را در حرم امام رضا علیه السلام، در رواق‌ های حرم، در خیابان مشهد، در دو فرسخی مشهد، بالاسر، پایین‌ دست مشهد، دیده اند. در خود خیابان مشهد، در چهار باغ و خیابان نادری حضرت را دیده‌اند. آن حضرت را به لباس عربی، به لباس آخوندی، به لباس ‌های عادی دیده اند. آن حضرت به زیارت امام رضا علیه السلام می ‌آید. چطور شد تو که شیعه هستی، علاقه داری، اگر پول به دستت برسد و بتوانی، خودت را به حرم امام رضا علیه السلام می رسانی، می ‌گویی11 ذی العقده روز ولادت حضرت است، 23 ذی العقده روز زیارتی حضرت است، بروم زیارت کنم. آن‌ وقت امام زمان علیه السلام میل ندارد به زیارت جدش بیاید؟ او که به پول، گذرنامه، قطار، هواپیما و ... نیاز ندارد. پا را از این‌جا برمی‌ دارد و پای دیگر را مشهد می ‌گذارد. نکته حساس این‌جاست. نمی ‌گویم شما به زیارت امام رضا علیه السلام نرفته یا نمی‌ روید. امّا یک نوبت شده به این قصد، یعنی قصد پیدا کردن و دیدن گم شده، به زیارت حرم امام رضا علیه السلام بروی؟ اگر رفته‌ای خوشا به حالت. بنده هم از تو التماس دعا دارم. محال است کسی این ‌طور سلسله جنبانی کند، کسی این‌طور در مقام باشد و گوشه ابرویی به او نشان ندهند، محال است. اگر در این وادی بیافتی و سوزت بگیرد، چیزها می ‌فهمی. اگر دنبال امام زمان علیه السلام افتادی، بالاخره می ‌رسی! اگر در سوز و گداز شدی، عاقبت، این محبّت، تو را پیوند می‌دهد. عاقبت، تو را می ‌کشاند. حالا چطوری و چطور، دیگر بحثِ آن مقتضی گفتن نیست. یک سفر نشده است که ما به خیال و هدفِ پیدا کردن گم شده خود به مکه برویم. جون از مسلمّات است که آن حضرت همه ساله روز عرفات را به عرفات تشریف می ‌آورند، این امر، قطعی است. در نزد بزرگان مسلّم و قطعی است که حضرت روز عرفه به زیارت امام حسین علیه السلام هم می ‌روند، زیرا زیارت عرفه سیدالشهداء علیه السلام هم خیلی مقام دارد. آیا شده است که یک سفر به مکه بروید به این قصد که آقای خودم را در عرفات ببینم و چشم‌های من به صورت او بیافتد؟ خواه بشناسم و خواه نشناسم. چون افتادن چشم به صورت حضرت اثر دارد، خواه بشناسی و خواه نشناسی. اصلاً دیدن آن جمال دل‌آرا، و متّصل شدن شعاع چشم ما به آن رخ زیبا، یک اثری در ما دارد. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
" فقط به فرمان ما ...... " قالَ الصّادِقُ صَلواتُ اللّهِ و سلامُهُ علیه: طُوبى لِمَنْ تَمَسَّكَ بِاَمْرِنا فى غَيْبَةِ قائِمِنا، فَلَمْ يَزِغْ قَلْبُهُ بالْهِدايَةِ. امام صادق صلوات الله و سلامه علیه فرمود: خوشا به حال كسى كه در زمان غيبت قائم ما به فرمان ما چنگ زند وقلب هدايت شده اش به طرف باطل متمايل نشود. 📚بحارالأنوار، ج52، ص 123 . کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
تاملی در شخصیت قسمت اول 🔽 💢عصمت از منظر ابن عربی ( علیه لعائن الله بعدد ما احاط به علمه ) ...... لهذا قال (صلی الله علیه و سلم ) فی یذکر ما اعطاه الله من القوه یا عمر ! ما لقیک الشیطان فی فج الا سلک فجا غیر فجّک ، فدلّ علی عصمته بشهادة المعصوم و قد علّمنا ان الشیطان ما یسلک قطّ بنا الا الی الباطل و هو غیر فجّ عمر بن الخطاب فما کان عمر یسلک الا الی فجاج الحق بالنصّ فکان ممن لا تاخذه فی الله لومه لائم فی جمیع مسالکه . به همین جهت پیامبر ( صلوات الله علیه ) هنگامی که نیرویی را که خدا به عمر بن خطاب داده است به یاد آورد ، درباره او فرمود : ای عمر شیطان تو را در راهی ملاقات نمی کند ، مگر اینکه راهی غیر از راه تو را پیماید . این حقیقت دلالت دارد که به شهادت معصوم ( پیامبر صلوات الله علیه ) ، عمر معصوم است زیرا ما می دانیم شیطان هیچ گاه ما را به راهی نمی برد مگر راه باطل و آن راه غیر راه عمر است ، پس عمر به دلالت این نص معصوم است . 📚الفتوحات المکیه ، ج۱ ، باب الثلاثون ، ص۲۰۰ 🔴 کار اسلام به جایی رسیده است که امثال باید قاتل حضرت سلام الله علیها را معصوم حساب کند و راه او را راهی جدا از راه شیطان بداند...... آری چنین انسان فاسق العقیده ای را در ، می نامند ....... " حشر الله تعالی من احبه ، معه " کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 آن دو و آنکس که آن دو را دوست بدارد ابوعلی خراسانی از غلام امام سجاد " سلام الله علیه " نقل می کند که :  کنت معه فی بعض خلواته. فقلت: ان لی علیک حقا الا تخبرنی عن هذین الرجلین عن ابی بکر و عمر؟ فقال کافران کافر من احبهما.  در خدمت حضرت تنها بودم به ایشان عرض کردم: همانا بر شما از برای من حقی است آیا مرا از احوال آن دو شخص ابوبکر و عمر خبر نمی دهید؟ پس حضرت فرمودند: آن دو کافرند و هرکس هم که محبت آنها را در دل داشته باشد کافر است.  📚بحار الانوار ج۷۲/۱۳۷ کانال معرفتی " معارف الشیعه @maaref_shiaa
🔴 توسل میرزای اصفهانی به ساحت قدس مهدوی صلوات الله علیه و عجل الله فرجه الشریف. 🔸از مرحوم آقا دوست دیرین و همدرس میرزا در درسهای مرحوم و نقل شده است که: روزی را در حالی نزار که "مادر بچه مرده " را به یاد می آورد دیدم که "یاصاحب الزمان " گویان به مسجد سهله می رفت. 🔸میرزا گفته بود: بر ریگهای مسجد سهله،اشک ها ریختم و در آنجا و جاهای دیگر، مکرر به حضرت سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف تضرع و استغاثه و التجا کردم و اگر ادعا کنم که در مسجد سهله جایی نیست که اشک من بر آن نریخته باشد،خلاف نگفته ام!! 📚 احیاگر حوزه خراسان ص۲۰۷ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
✅نکته ای مهم✅ 💠 ، مکتبی غیر از مکتب معارف اهل البیت صلوات الله علیهم نیست 🔴هرگز توهم نشود که مکتب معارف خراسان یا یک ایده و عقیده جدید و یک نحله مستقل و ابداعی است که در قبال مکاتب دیگر از جمله مکتب اهل البیت باشد . 🔵مرحوم میرزا مهدی اصفهانی و شاگردانش هرگز به دنبال پی ریزی مکتبی نبوده اند آنان همانند فقهای شیعه از ابتدای غیبت کبری تا کنون، با فلسفه و عرفانها مصطلح و تصوف مخالفت کرده اند و این مخالفت از آن جهت است که فلاسفه و عرفا مصطلح مطالبی مخالف با مکتب اهل البیت از خود بروز داده اند و باعث گمراهی شیعیان شده اند. 🔵تنها فرق مرحوم و شاگردانش با دیگر فقها در این است که اینان بطور جدی به مخالفت با فلاسفه و عرفانهای مصطلح پرداخته اند و مبانی آنان را بطور دقیق مورد انتقاد قرار داده اند . 🔴پس مکتب معارفی خراسان در واقع ، مفسر و مبین مکتب معارف اهل البیت است و هم چنین نسبت به آنچه با مکتب اهل البیت سازگار نیست، منتقد است البته مکتب خراسان بیشتر به آن امور و مسائلی که فلاسفه و عرفا مطرح کرده اند و مخالف با مکتب اهل البیت است ، نظر دارد نه به تمام معارف اهل البیت. 🔴از این رو شایسته تر است که از مکتب معارفی خراسان به مدرسه معارفی خراسان -که به تحقیق و بررسی آراء فلاسفه و عرفا در قبال مکتب اهل البیت پرداخته است- تعبیر گردد. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
" حقیقتا دیگر امام معصوم باید چگونه تصریح بر بطلان مبانی نماید ؟؟؟؟ " ❇️عنِ الثُّمَالِيِّ قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (سلام الله علیه) إِنَّ دِينَ اللَّهِ لَا يُصَابُ بِالْعُقُولِ النَّاقِصَةِ وَ الْآرَاءِ الْبَاطِلَةِ وَ الْمَقَايِيسِ الْفَاسِدَةِ وَ لَا يُصَابُ إِلَّا بِالتَّسْلِيمِ فَمَنْ سَلَّمَ لَنَا سَلِمَ وَ مَنِ اهْتَدَى بِنَا هُدِيَ وَ مَنْ دَانَ بِالْقِيَاسِ وَ الرَّأْيِ هَلَكَ وَ مَنْ وَجَدَ فِي نَفْسِهِ شَيْئاً مِمَّا نَقُولُهُ أَوْ نَقْضِي بِهِ حَرَجاً كَفَرَ بِالَّذِي أَنْزَلَ السَّبْعَ الْمَثَانِيَ وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ. 💠حضرت آقا امام سجاد سلام الله علیه می فرماید: با عقول ناقصه و آراء باطله و قیاسهای فاسده به دین خدای تعالی نمی رسند و آن جز با به دست نمی آید، و هر که تسلیم ما شد سالم می ماند، و هر که به ما اقتدا کرد هدایت می یابد، و هر که به قیاس و رأی عمل کند هلاک می شود، و هر که در آنچه می گوئیم شکی داشته باشد یا در آنچه حکم می کنیم حرجی داشته باشد، به خدایی که سبع المثانی (سوره حمد) و قرآن عظیم را فرو فرستاده است، کافر شده است در حالی که خودش هم نمی داند. 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج2، ص: 303 📚كمال الدين، ج1، ص: 324 📚تفسير نور الثقلين، ج1، ص: 511 📚مستدرك الوسائل، ج17، ص: 262 📚تفسير كنز الدقائق، ج3، ص: 459 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
" قدر زر ، زرگر شناسد قدر گوهر ، گوهری 💢 عظمت معنوی مرحوم در بیان " مد ظله العالی " من خودم ازدوران جوانى وطلبگى،به مناسبت وجوددواستادبزرگ درحوزۀعلميۀ مشهد، بانام قزوين وقزوينى آشناشدم ؛ شخصيت برجستۀ مرحوم حاج ، و شخصيت ممتاز مرحوم حاج ؛ دوستارۀ درخشان درحوزۀ علميۀ مشهد كه ما ازدوران جوانى و نوجوانى نگاهمان به اين دوچهرهى ارزشمندبود. نام قزوينى درذهن طلبۀ مشهدى ، به بركت وجود اين دوشخصيت بزرگوار،يك نام درخشان وهمراه باافتخارتلقى شده است. اين دونفر بخصوص مرحوم حاج شيخ مجتبى از ارادتمندان و شاگردان يك شخصيت برجستۀ ديگر قزوينى بودند؛ مرحوم شخصيت عظيمى كه درهمين شهر ، به شعاع وسيعى ازطلّاب وجويندگان معرفت محسوب میشد.... ♦️بيانات رهبري درجمع مردم قزوين، ۸۲/۹/۲۵ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 تصریح بزرگان بر اخذ از اهلبیت ( سلام الله علیهم اجمعین ) توسط مرحوم . ⭕️ "لوحی که مرحوم سید مستقیما ازمولا گرفت.... " مرحوم اقا ازشاگردان مرحوم اقا برای مرحوم حاج نقل کرد که ؛ مرحوم اقا لوح دایره (بسم الله الرحمن الرحیم) را مستقیما درخواب از امیرالمومنین ' سلام الله علیه ' گرفت. وتوضیح داد چون اقا طالب این علوم بود ، از مولا درخواست کرد وبه او عنایت شد لذا شبی در خواب دید که مولا به او فرمود برو فلان محل زیر فلان درخت را بکن کتابی است بردار واستفاده کن وبعدسر جایش بگذار. جناب زرابادی هم طبق دستور عمل کرد و بعد از استفاده از آن کتاب علوم اسراری ، آن را سرجایش نهاد و پنهانش کرد....... . 📚علوم اسراری ص۴۲ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 آیا هرکس فلسفه خوانده موافق و معتقد به فلسفه بوده ؟!!! نکته ای که از نظر ساده اندیشان و سطحی نگران مخفی مانده این است که چون فلان فقیه و فلام عالم شیعه خوانده و نزد استادی به تحصیل مشغول بوده پس را هم حق میدانسته!!! به این افراد بی اطلاع یا ساده لوح باید گفت : پس هرکس متخصص در فقه وعقاید اهل سنت است خودش هم سنیست! هرکس متخصص در عهدین و مسیحیت است پس خودش هم مسیحیست! مثالهای عوامانه میزنیم تا مطلب را بوضوح دریابند و الا اصلا چنین تفکری شایسته ی بحث و نقد علمی نیست! چه بسیار از اعاظم علمای اسلام بوده اند که متخصص در و بودند اما ذره ای اعتقاد به این نوشخوارهای یونانی نداشته اند! بزرگانی نظیر شیخ ها علامه ی ها ها ها و متکلمین بزرگ شیعه و بزرگان و ده ها و صدها عالم دیگر همه متخصص در بودند اما هیچ اعتقادی به مبانی کودکانه ی نداشتند. پس خواندن و دانستن، مساوی اعتقاد به نیست! کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 آغاز تحول میرزای اصفهانی... 🔸مرحوم میفرمود: پس از فوت مرحوم حاج ملاهادی مطالب و مقولات به ویژه با تقریرات نام برده،به حوزه های علمیه از جمله حوزه علمیه اصفهان رسوخ یافت و افکار گروهی از طلاب و از جمله مرا به خود جلب کرد. من در آن هنگام شیفته ی و بودم و اکثر اوقات من به مطالعه و تفحص در متون و سپری میگشت. احوال من این چنین بود تا به نجف اشرف تشرف یافتم. در نجف نیز از مداقه در افکار و اندیشه های باز نایستادم، اما یک فکر همواره مرا به خود مشغول میساخت و آن اینکه ملاحظه میکردم جمعی از دانشوران بزرگ اسلام از گذشته و حال نسبت به و سخت تاخته و ایشان را تخطیه کرده اند! متحیر گشتم که راه صواب چیست و ساحل نجات کجاست؟!.... 📚 احیاگر حوزه خراسان ص202 کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_380051996641591747.pdf
10.94M
🔴 کتاب #تفسیر #مناهج_البیان_فی_تفسیر_القرآن (جلد دوم) 🔹تالیف مرحوم آیت الله شیخ محمد باقر #ملکی_میانجی از شاگردان برجسته مرحوم #میرزا_مهدی_اصفهانی 🔺 متن عربی 🔹برخی از مباحث مهم : 🔸حقیقة الانسان و انیته 🔸حقیقة العقل و معرفة الله تعالی بالآیات کانال معرفتی "معارف شیعه" @maaref_shiaa
🔴 استاد فلسفه ی میرزای اصفهانی مرحوم آیت الله العظمی میفرمود مرحوم در نجف و در نزد مرحوم آیت الله شیخ مرتضی خوانده بودند. 📚 احیاگر حوزه خراسان ص۲۰۲ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 راه یابی به حریم قدس مهدوی سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف. 🔹 بخش اول: مرحوم آیت الله از شاگردان برجسته و میفرمود: 🔸میرزا میفرمود در وادی السلام, سر قبر حضرت هود و صالح متوسل شدم؛خدایا! بیچاره ام! خدا! عاجز و حیرانم! خدا! نمیدانم به کدام راه بروم! اهدنا الصراط المستقیم! راه راست را به من بنمایان! خدا! حیران شده ام! وقتی اینها را برای من میگفت؛ اشک در چشمش می آمد. در همان حال هم به خدا ملتجی میشد و میگفت:خدا ملجا خوبی است..... این درد در چه کسی هست؟ این پیدا بشود،ببینیم رفع اختلاف میشود یا نه! این (جوهر توسل حقیقی و واقعی) در میرزا بود! در این حقیقت بود! این جوهر در او بود! فرمود:در همین حال بودم یک وقت دیدم حضرت ارواحنا فداه تشریف فرما شدند. در جسد جسمانی که با همین جسم های مادی جسمی دیده میشود. ایشان حضرت را میبیند،نه در خواب بلکه در بیداری نه در خیال بلکه در هوشیاری. ایشان در پنج قدمی حضرت،نشسته بودند, حضرت ظاهر میشوند و بر ایشان تجلی میکنند. 📚 احیاگر حوزه خراسان ص۲۱۲ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
تاملی در شخصیت قسمت دوم 🔽 💢 " علیه لعائن الله بعدد ما احاط به علمه " نفس پیامبر " صلوات الله علیه و اله " است و دستش دست پیامبر ...... ◀️ فقد بایع النبی (صلوات الله علیه ( و آله) ) فی بیعة الرضوان نفسه بنفسه و جعل يده بيده و أخذ يده بيده و قال هذا عن عثمان و كان عثمان غائبا فى تلك البيعه ..... و الجامع بين النبى (صلوات الله عليه ( واله ) ) و بين عثمان الانسانيه و هي حقيقة النشأة العبوديه فجاز النيابه و أن يقوم كل واحد مقام الاخر . 🔹پیامبر صلوات الله علیه ( و اله ) در بیعت رضوان خودش با خودش بیعت کرد ، دستش را بر دستش نهاد و دستش را با دستش گرفت و فرمود این از طرف عثمان ، و حال آنکه عثمان در این بیعت غائب بود ...... و جامع بین پیامبر ( صلوات الله علیه (و آله) ) و عثمانی انسانی ست و آن منشاء حقیقت عبودیت است ، پس رواست که پیامبر (صلوات الله علیه ( وآله )) و عثمان از یکدیگر نیابت کنند و در مقام و جایگاه هم قرار گیرند 📚الفتوحات المکیه ج۱ ص۷۵۲ 🔴ارادت به " لعنت الله علیه " به قدری ست که یک جمله ( فَبایَعَ لِعُثمانَ بِاِحدَی یَدَیهِ عَلَی الاُخرَی ) در یک حدیث ساختگی را اینچنین می پروراند : " فقد بایع النبی (صلوات الله علیه ( و آله) ) فی بیعة الرضوان نفسه بنفسه و جعل يده بيده و أخذ يده بيده و قال هذا عن عثمان " و این مطلب را بدین گونه جلوه می دهد تا بتواند در مقابل که خدای متعال امیرالمومنین "سلام الله علیه " را نفس پیامبر "صلوات الله علیه و اله " معرفی کرده است ، نفس خبیث عثمان را نفس پیامبر اکرم ، و دست حضرت را به منزله دست عثمان قرار دهد و با این کار خلافت او را بعد از پیامبر اکرم " صلوات الله علیه و آله " توجیح کند ، کاری که هیج یک از تا کنون انجام نداده اند...... ⁉️سوال : این در کتاب چه معنایی می تواند داشته باشد ؟؟؟ " حشر الله تعالی من احبه معه " .... کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
تاملی در شخصیت قسمت سوم 🔽 💢حق " علیه لعائن الله " در باقی ماندن بر لباس خلافت و تمجید از وی . ♦️کعثمان ( رضی الله عنه ) الذی لم یخلع عنه ثوب الخلافه حتی قتل لعلمه بما للحق فیه ، فانّ رسول الله " صلی الله علیه و ( آله ) سلم ، نهاه أن يخلع عنه ثوب الخلافة . 🔵 مانند عثمان که جامه خلافت را بیرون نیاورد تا کشته شد ، چون می دانست حق در بقای او در جامه خلافت است ، زیرا رسول خدا " صلی الله علیه و ( آله ) سلم او را نهی فرموده بود که از جامه خلافت به در آید . 📚 الفتوحات المکیه ج۲ ص۳۰۸ 🔴 در رد این عبارت تنها به یک عبارت در از کتاب شریف راجع به " لعنت الله علیه " اکتفاء می کنیم ، باشد که تابعین این گمراه لحظه ای تامل نمایند : 🔵 " الی ان قام ثالث القوم نافجا حضنیّه بین نثیله و معتلفه و قام معه بنو أبيه يخضمون مال الله ( خضم ) خضمه الابل نبته الربيع الى أن انتكث عليه فتله و اجهز عليه عمله و كبت به بطنته . تا آنکه سومی به خلافت رسیده ، دو پهلویش از پرخوری باد کرده ، همواره بین آشپزخانه و دستشویی سرگردان بود و خویشاوندان پدری او از بنی امیه به پا خواستند و همراه او بیت المال را خوردند و بر باد دادند ، چون شتر گرسنه ای که به جان گیاه بهاری بیفتد ، عثمان آنقدر اسراف کرد که ریسمان بافته او باز شد و اعمال او مردم را برانگیخت و شکم بارگی او نابودش ساخت . 📚 نهج البلاغه ص۴۹ خطبه ۳ به کجا چنین شتایان ⁉️ .... کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
028-tanbihat.mp3
6.56M
#معارف_وحیانی #تدریس کتاب شریف #تنبیهات_حول_المبدا_والمعاد توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج #شیخ_مهدی_مروارید حفظه الله تعالی {جلسه بیست و هشتم } #تدریس_تنبیهات ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
004-osol-toohidi.mp3
2.38M
#معارف_وحیانی 🔴 #تبیین_اصول_توحیدی از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه چهارم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 ارزش فلسفه! تمام مطالب چه از نوع ، چه ،چه متعالیه همه و همه از دو حال بیشتر خارج نیست: ۱_یا مطالب و مسایل آن ضد قرآن و روایات است. ۲_یا مطالب و مسایل آن عین مطالب و معارف قرآن و حدیث است. 🔸اگر مطالب ضد قرآن و روایات باشد که باید در زباله دان تاریخ دفن شود و دور ریخته شود و ردیه ها بر آن نوشته شود و در برابر آن از معارف اسلام دفاع شود. 🔸 اگر هم مطالب مطابق یا عین قرآن و حدیث باشد پس ما با وجود بحار انوار اهل البیت صلوات الله علیهم و قرآن که حبل ممدود الهیست بی نیاز از آن هستیم! 🔸 پس علت این همه هوچی گری و صرف بودجه ها و اتلاف عمرها و اسراف استعدادها برای ترویج چیست؟! کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 راه یابی به حریم قدس مهدوی سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف. 🔹 بخش دوم: مرحوم آیت الله از قول مرحوم میفرمود: 🔸 میرزا فرمود حضرت ظاهر شدند،من نشسته بودم,ایستادم. به من توجه کردند،مثل اینکه:نگاه کن! نگاه کردم. یک نوار مانندی جلوی سینه ی حضرت به عرض تقریبا ۲۵ و بطول تقریبا۸۰ سانت قرار داشت. دیدم زمینه ی نوار سبز رنگ است اما خطوطی که در آن نمایان است خطوطی است که برق میزند و نورانی است, دیدم با خط نور نوشته اند: 🔸(طلب المعارف من غیر طریقنا اهل البیت مساوق لانکارنا و قد اقامنی الله و انا الحجه بن الحسن)🔸 🔸فرمود:حضرت آن را نگاه داشتند که من آن را بخوانم. نگاه کردم و سه نوبت خواندم. وقتی که خوب این مفهوم را ضبط کردم و نقش خاطرم شد و فهمیدم راه چیست،آب روی آتش دلم افتاد,دلم باز شد،اضطرابم برطرف شد و حضرت هم غایب شده و از نظرم دور شدند و رفتند و دیگر اجازه ی حرف زدن ندادند. 📚احیاگر حوزه خراسان ص۲۱۳ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 فرمایش سلام الله علیه به مرحوم آیت الله العظمی : 🔸 طلب المعارف من غیر طریقنا اهل البیت مساوق لانکارنا و قد اقامنی الله و انا الحجه بن الحسن🔸 🔹یعنی هرکس را از غیر طریق و راه ما اهل بیت طلب کند، این کار او مساوی با انکار ما اهل بیت است!!! یعنی ما را قبول نکرده است! اگر قبول کرده باشد باید را از ما بگیرد. 📚احیاگر حوزه خراسان ص۲۱۳ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa