eitaa logo
نشریه معارف
2.8هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
345 ویدیو
594 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 دفتر آموزش‌های آزاد دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می کند: ✅برگزاری دوره «پاسخ به سوالات و شبهات اعتقادی» 🎙مدرس دوره : دکتر محمد هادی ملازاده 🔸زمان برگزاری : پنجشنبه ها ♦️طول دوره : 10 جلسه 🔻شیوه ارائه : مجازی 📍جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر : @karshenas_azad https://eitaa.com/azadqhu2 ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔷🔸 نشست تخصصی و گفتگو محور آزمایشگاه شهاب مبین: 📝 با موضوع: «هنر داستان نویسی در حوزه دین» 💠 سرکار خانم کِلِر ژوبرت(Claire Joubert) نویسنده و هنرمند ❇️ به همراه: تقدیر و تشکر از فعالان آزمایشگاه هنر و رسانه دینی شهاب مبین دانشگاه تهران ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ ⏰ زمان: سه‌شنبه - ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ساعت ۱۰ تا ۱۱ 🏢 مکان: ساختمان مرکزی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران - تالار شهید مطهری(ره) ____________________ 🔸 آزمایشگاه آموزشی-پژوهشی هنر و رسانه دینی شهاب مبین دانشگاه تهران 🆔@shahabmobinlab ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📍نشست تخصصی «اصول پیشرفت ایران» 🔰گروه آموزشی تعاون و رفاه اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌کند: ◀️دبیر نشست: 🖌دکتر مسعود عالمی‌نیسی عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی ⏪میهمانان: ✅دکتر رضا داوودی معاون برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ✅دکتر سعید غلامی نتاج امیری مشاور امور پژوهشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری ✅دکتر مازیار عطاری مدیرعامل بنیاد توسعه فردا 📅تاریخ: سه‌شنبه، ۳۰ بهمن ⏰ساعت: ۱۲:۳۰ الی ۱۴:۳۰ 🏢مکان: تهران،سید خندان،خ دیباج،خ ناصری،خ شهید گل نبی،پ ۱۱،دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی، سالن شهید ارشاد 📎لینک مجازی شرکت در نشست: https://meet.google.com/xgp-hcii-gyd _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
✅ مرکز نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه اصفهان با همکاری دانشکده معارف اهل بیت (ع) و دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار می کند: 🔸 برگزاری پیش اجلاسیه دوم دکتر مهدی امامی جمعه 💎«تحلیل کلان نظریه الهیات اجتماعی ملاصدرا و پردازش خرده نظریه های زیر ساختی آن» 🎙ارائه دهنده: دکتر مهدی امامی جمعه (عضو هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان) 🎙کمیته ناقدان: ▪️دکتر شریف لک زایی (عضو هیات علمی گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ▪️دکتر علی ربانی (عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان) ▪️حجه الاسلام و المسلمین دکتر علی اصغر اسلامی تنها (عضو هیات علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم) ▪️دکتر منصور ایرانپور (عضو هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه شهید مدنی آذربایجانی) 🖋کمیته داوران: ▪️دکتر رضا اکبریان (عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه تربیت مدرس) ▪️دکتر محمدجواد رضایی (عضو هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه خوارزمی) دکتر جعفر شانظری (عضو هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان) دکتر حسن سعیدی (عضو هیات علمی گروه عرفان دانشگاه شهید بهشتی) 🎤مدیر جلسه: دکتر محمد بیدهندی (عضو هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان) 🎤ناظر جلسه: دکتر سعیده سعیدی (کارشناس دبیرخانه هیات در فرهنگستان علوم) 📆 سه شنبه ۱۴۰۳/۱۱/۳۰ ساعت ۳۰: ۱۴ 🏢 دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تالار مهرعلیزاده ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔔مراسم افتتاحیه «هسته پژوهشی فقه و حقوق انرژی» همراه با نشست علمی تخصصی 🔻 بررسی رابطه فقه و حقوق بین‌الملل 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین سید احسان رفیعی علوی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🗓 زمان: سه‌شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵ تا ۱۷ 🏢مکان: قم، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، طبقه سوم، سالن شهید بهشتی ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📍سلسله نشست های دانش افزایی مرکز تحقیقات زن و خانواده بینات: 🔸پنجمین نشست تخصصی: تقابل نگاه فمنیسم با اسلام در حوزه زنان 🔸 سخنران: استاد بااوسی رئیس مرکز تحقیق و تبیین سلامت اندیشکده قلب سلیم 🔸چهارشنبه یکم اسفند ماه ساعت ۱۶ الی ۱۸ در اسکای روم به صورت مجازی با محوریت پرسش و پاسخ برگزار می‌گردد. برای ورود به اتاق روی لینک زیر کلیک کنید: https://www.skyroom.online/ch/bayenat1403/bayenat1403 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔰 گروه علمی فلسفه دین، جلسه۱۶۴ ⬅️ خاستگاه، زمینه‌ها و عوامل الحاد 🎤 حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی حسینی 🗓 سه شنبه ۱۴۰۳/۱۱/۳۰، ساعت ۱۹:۳۰ 📲جلسه به صورت مجازی برگزار می‌شود 💻لینک حضور در جلسه https://b2n.ir/f.din ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢نظم، لازمة مواجهه با نسلZ است 🎤حجت‌الاسلام دکتر سخاوتیان، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی 🔸در مطالب قبل گفته شد: اصل اول در مواجهه با نسلz حاکمیت قانون و قانونگذاری است و این نسل چون زیاد در فضای مجازی بوده‌ با «نظم سایبری» آشنایی دارد و مایل است هر چیزی سر جای خودش منظم باشد؛ پس باید نظم سایبری را شناخت و بر اساس آن قانون وضع کرد و با درکی متقابل، نظمی را مطرح کرد که آن نظم تبدیل به قانون شود مثلا اگر بچه‌ دوست دارد بازی کند آن بازی، قانونی باشد تا عقده‌ای در دل او نماند که مجبور شود آن را جای دیگری خالی کند و از طرفی هم بایدها و نبایدهایی وضع کرد که ناظر به واقعیت است. 🔸در محیط اطراف ما نظم‌های مختلفی وجود دارد که برای آشنایی و اجرای آن‌ها اشاره‌ای به انواع آن می‌اندازیم: 1️⃣ گاهی اوقات نظم ریاضی است. مثلا دقیقا دو به اضافه دو می‌شود چهار. این نظم ریاضی است. 2️⃣ گاهی نظم اطراف ما فیزیکی است. فیزیک هیچ‌وقت دقیق جواب نمی‌دهد لذا باید جلو آن علامت تقریب گذاشت و گفت تقریبا این است. 3️⃣ گاهی نظم اطراف ما شیمی است. اگر با روش ریاضی حساب کنیم دو به علاوه دو مساوی با چهار است در حالی‌که کسی‌که شیمی کار کرده می‌داند که اینجا دو به علاوه دو مساوی است با یک. پس سه تای دیگرش چه شد؟ این می‌شود نظم شیمیایی. 4️⃣ گاهی نظم محیط اطراف ما نظم مکانیکی است، در نظم مکانیکی چیزی که زیباست کت و شلوار پوشیدن و مرتب و منظم و آنکارد کردن بود. مثلا دادماد اگر کت و شلوارش مرتب و منظم بود می‌گفتند عجب بچه باحالی است و عروس هم خوشش می‌آمد اما الان اگر زیاد منظم و مرتب باشد در بین دوستانش غریب می‌افتد لذا این نسل حالت خاصی لباس می‌پوشند و آن حالت نظم مکانیکی برایشان حاکم نیست. 5️⃣ اواخر قرن بیستم نظمی به نام نظم پست‌مدرن رایج می‌شود که چون بحثش طولانی است وارد آن نمی‌شویم. 6️⃣ نظم سایبری. این نظم در عالم ارتباطات شکل می‌گیرد ما مجموعه داده‌ها و دیتاهایی داریم و یک منبع انرژی. رابطه آن منبع انرژی با مجموعه داده‌ها و دیتاها و اطلاعات پدیده‌ و نظمی ایجاد می‌کند که ما از آن به نظم سایبری تعبیر می‌کنیم لذا در همه جا یک شکل نیست. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢مسئولیت پذیری در مواجهه با نسلz 🎤حجت‌الاسلام دکتر سخاوتیان، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی 🔹اصل دومی که برای مواجهه با نسلz باید مراعات شود اصل مسئولیت‌پذیری است. 🔸هر کسی برای انجام کاری که در نظر دارد باید مسئولیت آن کار را بپذیرد، اگر مسئولیت کار خودمان را پذیرفتیم با موفقیت به پیش می‌رویم اما اگر مسئولیتش را نپذیرفتیم کار ما موفق نخواهد بود. 🔹اصل مسئولیت‌پذیری در ارتباط با همه نسل‌ها اصل بسیار مهمی است خصوصاً برای نسل‌هایz و آلفا که حساسیت ارتباطی‌ بالایی دارند زیرا اگر بداند فردی که می‌خواهد با او ارتباط بگیرد مسئولیت‌پذیر است خیلی زود به او اعتماد می‌کند، اگر کاری به آن‌ها واگذار شود سریع شبکه تشکیل و آن را انجام می‌دهد به‌شرطی که اعتماد کند و مطمئن شود که مسئولیت‌پذیر هستید پس مسئولیت‌پذیری البته با شدت و ضعف، نکته بسیار مهمی است که پس زمینه ذهن همه آن‌ها هم می‌باشد مثلا اگر ببیند استادی نسبت به کلاس مسئولیت‌پذیر است آن‌ها راحت‌طلب نیستند بلکه کارها را به راحتی انجام می‌دهند. 🔸نسلz دنبال ساده‌ترین راه‌ است، اگر زندگی انگلی(یعنی اجازه هیچ‌کاری را به او ندهند، او هم راحت طلبی را انتخاب می‌کند و خون میزبان خودش را می‌مکد) را به عنوان ساده‌ترین راه به آن‌ها یاد بدهیم آن‌ها هم همان‌گونه خواهند شد و اگر در ساده‌ترین راه به اینها همزیستی(یعنی زندگی مسالمت‌آمیز که در عین حالی که از خدمات طرف مقابل استفاده می‌کند و همزیستی می‌کند خدماتی هم می‌دهد) یاد بدهیم هم‌زیست خواهند شد بستگی دارد که در سنین تربیتی چه چیزی به آن‌ها بیاموزیم. 🔹آن‌ها چون دنبال ساده‌ترین راهکار هستند، اگر بفهمند ساده‌ترین راهکار زندگی انگلی است به سمت آن می‌روند و اگر بفهمند که باید زندگی مسالمت‌آمیز و هم‌زیست داشته باشند دنبال همان می‌روند پس مشکل تربیت است. 🔸مسئولیت‌پذیری رااز کجا یاد می‌گیرد؟ از جایی که خودم نسبت به حرف‌های خودم مسئولیت‌پذیر باشم و خروجی آن این می‌شود که در حالی‌که خدمات می‌گیرد خدمات هم می‌دهد. 🔹اگر او را درست تربیت کرده باشیم با توجه به امکانات و فناوری و روحیه و غیره، ساده‌ترین روش را پیدا می‌کند و مسئولیت خودش را هم درست انجام می‌دهد اما امروزه بچه هرچه اراده کند در اختیارش گذاشته می‌شود و به نتیجه این کار توجهی نمی‌شود. 🔸برای اینکه بچه‌های این نسل را مسئولیت‌پذیر کرد باید دید لنگرگاه زندگی‌ آن‌ها کجاست؛ لنگرگاه که پیدا شد باید مراحل گام به گام تعریف شود مثلاً اگر به بازی علاقه دارد باید دید آیا نسبت به بازی خودش احساس مسئولیت دارد یا ندارد اگر دارد باید بر اساس همان طراحی شود و این به مهارت‌ها برمی‌گردد. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_irz