eitaa logo
نشریه معارف
2.8هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
326 ویدیو
587 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰شبهه اقتباس قرآن از عهدین با تاکید بر دیدگاه گلدزیهر 🔹یکشنبه ساعت 12-11 📎لینک حضور در جلسه http://online.jz.ac.ir/pajoheshgah 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
✅ پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با همکاری مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی برگزار می کند؛ نشست تخصصی با عنوان: ◾️ظرفیت نهادهای فرهنگی و پیشروی انقلابی؛ آسیب‌شناسی و روایتی انتقادی 👤ارائه کننده: جناب آقای مهدی جمشیدی ◾️عضو هیئت علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👤 دبیر علمی: دکتر حسام الدین مؤمنی شهرکی 📅 زمان: سه شنبه مورخ 1402/02/19 ⏰ ساعت 13:30 الی 15:00 🏢 مکان: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان قدس و وصال شیرازی، کوچه اسکو، پلاک 15، سالن جلسات پژوهشگاه شرکت در جلسه از طریق فضای مجازی با ورود به لینک زیر امکان پذیر می باشد. 🌐https://room.nahad.ir/ch/pajouheshgah 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
روش تدریس.pdf
470.4K
🖊انواع روش تدریس 📚 منبع: امان الله صفوی، کلیات روشها و فنون تدریس، ص 306 تا 239 . )با تلخیص و تغییر(. ✅ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه الکترونیکی معارف 5. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔰 بیست و هفتمین دوره از دوره های کوتاه مدت موسسه امام هادی «علیه السلام» ▫️ مسأله ی شر و خداباوری بررسی چالش وجود خداوند و رنج بشر 🎙 جناب آقای دکتر محمود مروارید 📌۶ جلسه پنج شنبه ها از ۲۱ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ 🕰 ساعت ۸ صبح مهلت ثبت نام تا دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ معرفی دوره:لینک 👇👇 لینک ثبت نام 👇👇 https://survey.porsline.ir/s/kv2tqTU 👇 راه های ارتباطی 👇 02537725225-7 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها: نشستها و کرسیهای علمی که دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود. کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
⚛️کتاب و یادآوری نقش ایران در عصر طلایی اسلام ⬇️چارلز تالیافرو از فیلسوفان برجسته دین، استاد دانشگاه پرینستون و عضو انجمن فیلسوفان آمریکا که در دیدگاه دین‌شناختی و رویکرد فلسفی خود به سنت قاره‌ای و نیز به سنت‌های فلسفی سایر ادیان از جمله اسلام توجه دارد، اظهار داشت: از اواخر قرن بیستم، کتاب‌ها و در نتیجه نمایشگاه‌های کتاب، مجبور شدند با آنچه که قبلا به عنوان تعامل انسان و رایانه از آن یاد می‌شد، تطبیق پیدا کنند. کتاب‌ها، به عنوان اشیا چاپی همچنان ارزشمند هستند؛ اشیای کاملا ضروری در مناطقی که دسترسی به «وای فای» ندارند. اما در مناطقی که اینترنت به خوبی ارائه می‌شود، می‌توان به کتاب‌ها با سرعت و گستره فوق‌العاده‌ای دسترسی داشت. ⬇️ وی افزود: من معتقدم کتاب هنوز اعتبار خود را حفظ کرده است. نخست‌وزیر بریتانیا با گذاشتن دست روی کتابی سوگند یاد می‌کند، مانند رئیس جمهور ایالات متحده. سوزاندن کتاب همچنان می‌تواند باعث خشم شود. در دنیای اروپای باستان و قرون وسطی، گاهی اوقات ثروت یک شهر یا فرد را با تعداد و کیفیت کتاب‌ها می‌سنجیدند. ⬇️نویسنده کتاب «زمینه‌های بحث فلسفی در ادیان جهان»ادامه داد: کتابخانه شخصی من مملو از مجلدات زیبای هنر و معماری ایران است. ایران می‌تواند با نمایش مجموعه‌ای عالی از کتاب‌ها، نقش خود را در عصر طلایی اسلام یادآوری کند. هر چه مردم بیشتر بتوانند برای تولید کتاب‌های بزرگ خود جشن بگیرند، سوادآموزی و جامعه تحصیلکرده بیشتر رشد و ترویج پیدا می‌کند. این مورد باعث غنای جمهوری است.ایبنا 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
هویت دینی علم.pdf
245.8K
🕌 هويت ديني علم 🕌 ✍️دكتر حمید پارسانیا ❇️ هويت فرهنگي علم مدرن برخلاف تفسير و تبييني كه علم مدرن از خود ارائه مي‌دهد اين علم به صورت معرفتي صرفاً تجربي و حسي نيست كه مستقل از زمينه‌هاي فرهنگي عالمان باشد؛ به همين دليل انتقال نظريات اين علم از بستر فرهنگي آن به سوي ديگر كشورها با انتقال فرهنگ همراه است و انتقالات فرهنگي لوازم و پيامدهاي اجتماعي و تمدني خود را دارد. علم مدرن از آغاز با لوازم فرهنگي خود همراه بوده است؛ ولي تا زماني كه نگرش پوزيتيويستي بر آن حاكم بود اين علم خود را مستقل از فرهنگ و ايدئولوژي و به عنوان معرفتي حقيقي و بي‌بديل معرفي مي‌كرد و از همين طريق زمينه‌هاي بسط و گسترش خود را فراهم مي‌آورد. كشورهاي غيرغربي و از جمله كشورهاي اسلامي نيز براساس شناسنامه‌اي كه علم مدرن از خود ارائه مي‌داد با آن برخورد مي‌كردند. آنان اين دانش را به عنوان ميراث مشترك بشريت كه تعلق به فرهنگ و قومي خاص ندارد مي‌ديدند و امكانات انساني و اقتصادي خود را در جهت ترويج و گسترش آن در حوزه فرهنگي خود به كار مي‌گرفتند و از آن پس نيز در پرتو اين دانش، حوزه‌هاي معرفتي خود را ارزيابي مي‌كردند. ✅ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف 86. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📣 موسسه التوحید با همکاری معاونت پژوهش جامعه المصطفی برگزار می کند: ✅ «بایسته های مواجهه با الحاد جدید؛ راهبردها و راهکارها» 🎙 با ارائه پروفسور مهدی گلشنی استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف ⏰ زمان: دوشنبه ۱۸/ ۲/ ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ ♨️ نشست به صورت مجازی برگزار میگردد. 🆔 لینک شرکت مجازی: http://vce.miu.ac.ir/mashhad7 🔸 مکان: مشهد مقدس، خ نواب صفوی، نواب صفوی ۷، مدرسه باقرالعلوم، طبقه ۵ 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔰عرفان اسلامی و نظریه رهبری سازمانی مبتنی بر مراتب وجود 🔹رایگان و به زبان / با حضور مهمانانی از خارج کشور دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۸ 📎لینک ثبت نام رایگان: لینک ثبت نام و اطلاعات تکمیلی https://eitaa.com/joinchat/2517303572C11f3e01858👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚛️تمسّک شاهرخان به قرآن 🔹تبلیغ مفاهیمی از آیات قرآن توسط شاهرخان(سوپر استار سینمای هند/پادشاه بالیوود) 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
تقریب با "تذویب" متفاوت است! 🔹آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار اعضای شورای راهبردی تقریب مذاهب اسلامی پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفتند: در ایام جوانی روزی مرحوم قمی (ره) به مدرسه ما آمدند و در موضوع وحدت امت اسلامی سخنرانی کردند. نکته مهمی که ایشان بیان کردند و باید به آن دقت شود و باید اساس تقریب باشد این بود که تقریب با تذویب متفاوت است و باید مراقب بود که در تقریب دچار تذویب نشویم. نباید به دنبال این باشیم که سنی را شیعه و شیعه را سنی کنیم. تقریب با حفظ تمام مذاهب است؛ لانّ ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. مشترکات را بیان کنید و مفترقات را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیان و بحث کنید. شفقنا 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔰 سلسله پیش نشست های طرح تاسیس آزمایشگاه پژوهشی هنر و رسانه دینی " شهاب مبین" دانشگاه تهران 🔹 پیش نشست دوم 🔹 زمان: سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔹 مکان: تالار امام هادی(ع) - دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران 💠 لینک مجازی ورود به جلسه: https://vroom.ut.ac.ir/farabi1 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 *تیزر جشنواره ملی زوج مانا* ⭕️علاقمندان تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ فرصت دارید با شرکت در جشنواره از جوایز ارزنده بهره مند شوید *۱۰۰ سفر مشهد مقدس با خانواده کمک هزینه خرید لوازم منزل همایش ملی مستند زندگی* 🔅شرکت برای همه خانواده ها ازطریق سایت : 🌐ezdevaj.nahad.ir [*آغاز مسیر جشنواره*](https://ble.ir/khaniran( 👇 https://ble.ir/khaniran [من یک زوج مانا هستم](https://ble.ir/setad_ezdevaj) 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔰اسلام‌شناسی از منظر 🔹سه شنبه ساعت 14 📎لینک نشست: skyroom.online/ch/iict/farhang 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔔نشست علمی الزامات حکمرانی تمدنی در فرآیند انقلاب اسلامی 🎙ارائه: حجت الاسلام دکتر سیدسجاد ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی 📆 زمان: سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ 🔗لینک ورود: skyroom.online/ch/sadr/irhfc 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
⚛️ حجاب اسلامی و الزام حکومت بایدها و نبایدها (بخش اول) ✍️ استاد دکتر علی نصیری گیلانی در باره اصل وجوب و لزوم حجاب و پوشش زنان و مردان، چرایی و چگونگی دخالت حکومت ها در آن چند نکته بنیادین وجود دارد که به اهم آنها می پردازیم: 🔹 ۱. حجاب دو ساحت فردی و اجتماعی دارد. ورود هر حکومت در باره حجاب در جهت مبارزه با آن نظیر دوران پهلوی اول و چه الزام آن نظیر آن چه در حال حاضر در کشور دنبال می شود، مربوط به ساحت اجتماعی حجاب است. 🔹 ۲. به عکس آن چه که بدوا به نظر می آید حجاب و پوشش فقط ناظر به زنان نیست و بلکه سطحی از آن ناظر به مردان نیز هست. 🔹 ۳. تا کنون هیچ نظریه پردازی حتی خداناباوران و فمینیست های افراطی یا مدافعان تندرو لیبرالیزم و آزادی، از برهنگی کامل مردان و زنان حمایت نکرده و انسان را از این جهت همسطح حیوانات ندانسته اند. از این جهت همگان بر سطحی از پوشش مردان و زنان که ناظر به دو ساحت جنسیت و کشش جنسی است، تاکید دارند. اختلاف اساسی بر سر حد و میزان این پوشش است. 🔹 ۴. موارد اختلاف در میان فقیهان و دین شناسان را نباید جزو ساحت متیقن دین دانسته و له یا علیه آن اظهار نظر کرد. به عنوان نمونه در باره سن بلوغ دختران میان نه سال با دیدن عادت زنانه اختلاف وجود دارد یا در باره میزان پوشش مردان از پوشش تنها عورتین تا پوشش از ناف تا زانو اختلاف به چشم می خورد یا حداقل متون دینی به آن اشاره دارند، بر این اساس نباید محدوده اختلاف فقیهان، مدار داوری نهایی در باره دین قرار گیرد. 🔹 ۵. اسلام برای پوشش کامل زنان شامل همه بدن به استثنای وجه و کفین، بازه زمانی از دوران بلوغ تا بسته شدن پرونده تمایلات جنسی در پی کهولت سن، تعیین کرده است؛ چنان که از میزان پوشش در مواردی همچون کنیزان و زنان دهاقین کاسته است. 🔹۶. پوشش زنان و مردان از منظر اسلام دارای مراتب از مرتبه حداقلی تا مرتبه حداکثری قایل است. آن چه از عموم مردم خواسته شده رعایت حداقل و آن چه به خواص مومنان رشد یافته، توصیه شده رعایت حداکثری پوشش است. بر این اساس پوشش حداکثری تا رعایت مراحل کامل حیاء و عفت و رعایت کمترین حد اختلاط میان مردان و زنان پیش می رود. در حالی که برای عموم مردم لایه های نازل پوشش مورد تاکید است. 🔹 ۷. توصیه و تاکید اسلام به حکومت و حاکمیت دینی فرهنگ سازی، دعوت و در صورت لزوم الزام عامه مردم به حجاب حداقلی است نه حجاب حداکثری. 🔹۸. در کنار تاکید اسلام به پوشش سر و بدن زنان، هیچ الزام خاصی در باره چگونگی این پوشش، نوع لباس، رنگ لباس، سیاه با تیره بودن آن، چند لایه بودن آن و ... در متون دینی بازتاب نیافته است. 🔹 ۹. تاکید بر پوشش کامل زنان و پوشش کمتر مردان، ناظر به هویت تکوینی زنان و‌ مردان است؛ به این معنا که خداوند پایه جذب و جاذبه و کشش را در زنان و بخش محدودتری را در مردان قرار داده است. از این جهت همواره مردان در پی عشق به زنان و به دست آوردن آنان بوده و هستند. نیز خداوند زن را مظهر جمال خود قرار داده و در او همه زیبایی ها و کشش ها را جمع کرده است، در حالی که مرد مظهر جلال، قدرت و قهاریت الهی است. 🔹 ۱۰. همه اسناد و مدارک مکتوب و حتی مدارک سمعی و بصری موجود، گواه است که جهان تا پیش از سده بیستم و پیشتر از آن بر اصول ارزشی ادیان در باره پوشش مردان و زنان و رعایت حرمت خانواده و ازدواج پایبند بود، اما با پدید آمدن انقلاب جنسی پس از رنسانس تقریبا عموم حرمت ها و حریم ها شکسته شد و جهانیان با تمام وجدان خود دریافته اند که از کنار زدن این حرمت ها و حریم ها چه زیان ها و خسارت ها کرده اند. 🔹 ۱۱. در ایران مخالفت مردم با نظام شاهنشاهی که به انقلاب منتهی شد و رأی به حکومت اسلامی، بدان‌ معنا است که مردم طالب حاکمیت باورها و ارزش های دینی در جامعه بوده و هستند. از این جهت در این سال ها به استثنای چند سال اخیر، هیچ مقاومت آشکاری از سوی مردم در باره حجاب دیده نشد، بلکه همه رویکردها به سمت و سوی تقویت آن پیش می رفت. 🔹 ۱۲. در دو دهه اخیر دو عامل بنیادین بیرونی و درونی در تضعیف حجاب و بلکه رویکرد دینی و معنوی مردم تاثیر منفی گذاشت: عامل بیرونی؛ پدیدن جهانی شدن و شکستن مرزهای کنترل اجتماعی در برابر هجمه و هجوم رسانه که به فروپاشیدن بسیاری از باورها و ارزش ها انجامید. عامل درونی؛ ضعف حرکت فرهنگی نظام و غفلت تام از فرهنگ سازی و فرهنگ پایی و مراقبت از باورها و ارزش های دینی و در کنار آن دامن زدن به بی اعتمادی عمومی به ویژه در مسایلی همچون حفظ بیت المال و توسعه نگاه تردید آمیز به کفایت مجریان در تمشیت مطلوب امور زندگی و اقتصادی جامعه. چه باید کرد؟ اگر مجالی دست دهد در نوشتاری دیگر این مبحث دنبال خواهد شد. علی نصیری تهران عصر دوشنبه هیجدهم اردیبیهشت ماه ۱۴۰۲ 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
1.jpg
214.5K
⚛️همه چيز هست جز جوهر قرمز! 📢پروفسور اسلاوي ژيژك؛ منتقد جهان غرب بگذارید یک داستان از دوران کمونیسم برایتان بگویم. مردی از آلمان شرقی به سیبریا فرستاده شد تا آن جا کار کند. او می‌دانست که سانسورچی‌ها نامه‌هایش را می‌خوانند. به همین خاطر با دوستانش قراری گذاشت. به آنها گفت اگر نامه‌ای که از من می‌گیرید با جوهر آبی نوشته شده باشد، به اين معني است كه من آنچه نوشته‌ام درست است و اگر با جوهر قرمز نوشته باشم، نادرست است. پس از يك ماه دوستانش اولين نامة او را دريافت كردند. تمام متن نامه با جوهر آبي نوشته شده بود. در نامه آمده بود: "اينجا همه چيز عالي است. مغازه‌ها پر از غذاهاي خوشمزه است. سينماها فيلم‌هاي خوب غربي پخش مي‌كنند. آپارتمان‌ها بزرگ و مجلل هستند؛ اما تنها چيزي كه اينجا نمي‌توان خريد جوهر قرمز است"!!! خب اين شيوه زندگي ماست. ما از همه آزادي‌هايي كه مي‌خواهيم برخورداريم اما آنچه نداريم جوهر قرمز است! يعني زباني نداريم كه با آن بتوانيم عدمِ آزادي‌مان را بيان كنيم. اين معناي واقعي آزادي را تحريف مي‌كند و شما اشغال‌كنندگان وال‌استريت داريد آن كار بزرگ را انجام مي‌دهيد؛ شما داريد جوهر قرمز را به ما مي‌دهيد. 🎤(قسمتي از سخنراني پروفسور اسلاوي ژيژك فیلسوف، نظریه‌پرداز، جامعه‌شناس و منتقد فرهنگی در جمع معترضان وال‌استريت) 📚منبع: نشریه معارف 88. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📚چرا «ثقه الاسلام»؟📚 ❇️ حسين لطيفی، عضو هیات علمی بنياد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به‌مناسبت سالروز بزرگداشت شیخ کلینی، اظهار کرد: 1️⃣ شیخ کلینی در عصر امام حسن عسکری(ع) و به احتمال در سال ۲۵۵ قمرى دیده به جهان گشود و در پایان غیبت صغری یعنی سال ۳۲۹ قمری دیده از دنیا بربست و در محله باب الکوفه بغداد به خاک سپرده شد. 2️⃣ عموم طبقات و صاحبان تراجم او را به راستی گفتار و درستی کردار و احاطه کامل بر احادیث و اخبار می‌ستودند به‌طوری که نوشته‌اند شیعه و سنی در اخذ فتوی به او مراجعه می‌کردند و در این خصوص مورد وثوق و اعتماد هر دو فرقه بود. به همین دلیل ملقب به «ثقه‌الاسلام» شد، او نخستین دانشمند جهان اسلام است که به این لقب معروف شده است. 3️⃣ عظمت و بزرگى شیخ کلینی در میان فرق و مذاهب اسلامی به‌قدرى است که ابن اثیر روایتى از پیامبر نقل مى‌کند که فرمود: «خداوند در آغاز هر قرن شخصى را برمى‌انگیزد که دین او را زنده و نامدار نگه‌دارد.» آنگاه مى‌گوید: احیاکننده مذهب شیعه در آغاز قرن اول هجرى امام باقر(ع)، در ابتداى قرن دوم امام رضا(ع) و در ابتداى قرن سوم ابوجعفر محمد بن یعقوب کلینى رازى بوده است. 4️⃣هرچند كلينی با مشهورترین و پرآوازه ترين اثر، يعنی «كافي» شناخته می‌شود اما آثار ديگر او كه هر كدام جايگاه ويژه‌ای دارند که «التوحيد»؛ «کتاب الرجال»؛ «کتاب الرد علی القرامطة»؛ «کتاب رسائل الائمّة»؛ «کتاب تعبیر الرؤیاء»؛ «ما قيل من الائمه من الشعر» از جمله آثار ایشان هستند. 5️⃣اما ماندگارترين آثار كلينی كتاب الکافی است. کافی نخستین کتاب از کتب چهارگانه و معتبر حدیث و منبع فقه شیعه است. کلینی این کتاب را که در خلال دوره سفرا (موسوم به غیبت صغرا) به مدت بیست سال در سه بخش مهم «اصول»، با نگاه به اصول دين؛ و «فروع» با عنايت به فروع و احکام دين و «روضه» با موضوعات متنوع، شكل گرفته است. اين مجموعه از ۳۵ كتاب و ۲۲۷۳ باب و تعداد روايات آن را حدود ۱۶۱۹۹ و بدون تكرار ۱۵۴۱۳حدیث می‌شمارند. ایکنا 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
تصویر امام علی(ع) در دست علویان ترکیه! ⬇️کمال قلیچدار اوغلو رقیب اصلی اردوغان در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ترکیه، با صحبت از "علوی" بودن خود تابو شکست. ⬇️یکی از شاخه‌های تشیع در ترکیه، علویه است که نباید آن را با علویان سوریه اشتباه گرفت. ⬇️تخمین جمعیت علویان کاری سخت است و در ترکیه تخمین زده می‌شود که تا ۲۵ درصد جمعیت این کشور پیرو شاخه علویه هستند. ⬇️گفته می‌شود که نمی‌توان خانه‌ای از علویان یافت که عکس حضرت «علی»(ع) در آن یافت نشود. ⬇️علویان تفاوت‌های بسیاری با شیعیان امامی دارند؛ برای مثال شاه اسماعیل صفوی برای علویان شخصیتی مقدس است، همچنانکه شیخ جنید، پدربزرگ شاه اسماعیل و شیخ حیدر، پدر شاه اسماعیل. ⬇️علویان ترکیه گاه خود را قزل‌باش نیز می‌نامند و این نیز خود نشانگر ارتباط این شاخه با صفویه است. خبرآنلاین 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
اندیشه.pdf
4.71M
📚 انديشه در بندِ صورت!📚 🔸درآمدي بر آسيب‌شناسي نشريه‌هاي علمي ✍️ سردبير (سیدمجتبی مجاهدیان) 🔻 نقد، مقدمه توسعه كاروان پژوهشي ما، چنانكه مشهود است، مسير پويايي را نمي‌پيمايد. نرخ توليد علم و به ويژه نتايج ايده جنبش نرم‌افزاري(كرسي‌هاي نظريه‌پردازي، تريبون‌هاي آزاد انديشي، ميزگردهاي نقد و مناظره علمي،...) به گواهي گله‌مندي مكرر مدافع پيگير آن تاكنون رضايت‌بخش نبوده است؛ و البته دردمندانه بايد اقرار كرد كه در مجموع، محصول تلاش و تكاپوي انديشگي جامعه نخبگاني ما نيز در طول بيش از چند دهه از عمر نظام، در خور نام و نشان بلند اين انقلاب نبوده و نيست. بايد انديشيد كه به راستي چرا با وجود تأكيد بزرگان و اهتمام متوليان و سياست‌گذاري‌هاي كلان، هنوز تا جايگاه مطلوب خود در عرصه دانش و پژوهش، فرسنگ‌ها فاصله داريم؟! بي‌گمان تقويت و توسعة علوم‌انساني و اسلامي در گرو آسيب‌شناسي و نقد و بررسي جدّي حوزه پژوهش است؛ و البته ناگزير بايد بستر و بستة نشر نتايج پژوهشي ـ به ويژه نشريه‌هاي علمي ـ در اين نقادي، مطمح نظر قرار گيرند. ✅ادامه مطلب در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف 88. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔰گونه شناسی نظریه های 🔹چهارشنبه ساعت۹:۳۰ 📎لینک نشست: https://bbb04.dte.ir/b/y29-lwj-guz-ltn 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir