eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.9هزار عکس
32.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🤔 چرا مذهب جعفری؟ 📝 با وجود اعتقاد شیعیان اثناعشری به دوازده امام، چرا این مذهب به عنوان «» شناخته می شود؟ ✍️ اطلاق عنوان بر شیعیان دوازده امامی به این دلیل است که: 1️⃣ دوران علیه السلام با پایان ممنوعیت کتابت حدیث و اشتغال حاکمان وقت به دعوای خلافت، بهترین برای جمع آوری و گسترش علوم علیهم السلام توسط آن امام همام فراهم شد، لذا: 🌸🍃امام صادق علیه السلام پایه های فکری را که از قبل طرح ریزی شده بود مستحکم کرد.🍃🌸 2️⃣ دوره امام صادق علیه السلام، دوره انشعابات و گسترش مذاهب مختلف بود، از این روی برای تفکیک مذهبِ از سایر مذاهب و مکاتب، این مذهب به نام امام صادق علیه السلام، به «» مشهور شد. تفصیلی : 👇 🆔 @spasokh | 🌐 @Mabaheeth
📝 اطلاق عنوان جعفری بر شیعیان دوازده امامی به این دلیل است که: 1) دوران علیه السلام، با پایان ممنوعیت کتابت حدیث و اشتغال حاکمان وقت به دعوای خلافت، بهترین برای جمع آوری و گسترش علوم علیهم السلام توسط آن امام همام فراهم شد، لذا: «امام صادق علیه السلام پایه های فکری را که از قبل طرح ریزی شده بود مستحکم کرد». 2) دوره امام صادق علیه السلام، دوره انشعابات و گسترش مذاهب مختلف بود، از این روی برای تفکیک مذهب شیعه از سایر مذاهب و مکاتب، این مذهب به نام امام صادق علیه السلام، به « » مشهور شد. يعني ياران و پيروان و تابعين يك نفر يا چند نفر و در اصطلاح به افرادي گفته مي شود که از امیرالمؤمنین ـ عليه السلام ـ پيروي كرده و آن حضرت را خليفه بلا فصل ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ مي دانند. بر اين اساس شيعه دو معني عام و خاص دارد. معني عام آن به عموم پيروان علي بن ابي طالب ـ عليه السلام ـ و معتقدين به خلافت و زمامداري بلا فصل آن بزرگوار بعد از پيغمبر خاتم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ گفته مي شود و شيعه به اين معني در طول تاريخ و با گذشت ايام به گروه ها و شعبه هاي متعدد تقسيم شد مثل شيعه زيدي، شيعه اسماعيلي و ديگر فِرق و گروه ها. اما شيعه به معني خاص به افرادي اطلاق مي شود كه علاوه بر اين كه به و جانشيني بلافصل امیرالمؤمنین ـ عليه السلام ـ بعد از رحلت پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ اعتقاد دارند به امامت يازده فرزند آن حضرت نيز معتقد هستند و به اين گروه شيعه اثني عشري، اماميه، جعفري مذهب نيز اطلاق مي شود. پيدايش شيعه و اطلاق اين نام به گروهي خاص (پيروان آقا امیرالمؤمنین عليه السلام) طبق روايات و گزارشات تاريخي به دوران زندگي و حيات حضرت محمد ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ بر مي گردد. جابر بن عبد الله انصاري، صحابي رسول مكرم اسلام ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ نقل مي كند: ما در خدمت پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ بوديم، علي بن ابي طالب ـ عليه السلام ـ وارد شد،‌آن گاه پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ با اشاره به علي ـ عليه السلام ـ فرمودند: و الذي نفسي بيده ان هذا و شيعته هم الفائزون يوم القيامه ؛ سوگند به كسي كه جانم در قبضه قدرت اوست، همانا اين مرد (علي علیه السلام ) و پيروانش در روز البته از رستگاران خواهند بود. در جاي ديگر مي فرمايد: يا علي تو و شيعيانت در بهشت هستيد. با توجه به اين موارد و موارد متعدد ديگر معلوم مي شود شيعه از همان صدر اسلام به ياران و پيروان علي ـ عليه السلام ـ اطلاق مي شد. اما همان طور كه ذكر شد شيعه به نام هاي ديگر نيز در طول تاريخ نام گذاري شده است. اين كه گفته مي شود اثني عشري (دوازده امام) چون به دوازده جانشين و امام بعد از پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ معتقد است و لذا اماميه بر اين اساس امامت را يكي از اصول دين مي دانند و دوازده امام را پیشوایان دین می دانند که از طرف رسول خدا(صلی الله علیه و آله) تعیین گردیده اند. اما چرا به جعفري ( شيعه جعفري، مذهب جعفري) اطلاق گرديده است. در رابطه با اين بخش بايد گفت كه بعد از رحلت پيامبر ـ صلي الله عليه و سلم ـ در دوره خلافت عمر علیه ما علیه، نوشتن حديث و حتي نقل آن ممنوع شد و اين عمل حدود يكصد سال ادامه يافت تا اين كه در دوره امامت ـ عليه السلام ـ كه در ايام خلافت عمر بن عبد العزيز اموي بود، ممنوعيت كتابت و نوشتن حديث برداشته و از طرفي هم به خاطر درگيري خلافت به مسائل ديگر فرصت مناسبی براي امام باقر ـ عليه السلام ـ و شاگردان آن حضرت ايجاد شد تا اخبار و روايات وارد شده از پيامبر ـ صلي الله عليه وآله وسلم ـ و ديگر امامان را، جمع آوري و توسعه دهند و اين امر در دوره امام صادق ـ عليه السلام ـ به اوج خود رسيد يعني در دوره اي كه از 114 هجري تا 148 هجري زمان حيات امام صادق پايه فكري نظام تشيع كه در زمان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ و ائمه پيشين طرح ريزي شده بود، مستحكم كرديد. امام صادق ـ عليه السلام ـ از فرصت به دست آمده و مناسب سياسي موجود، كه در نهايت، موجب انتقال خلافت از امويان به عباسيان گرديد، و با ملاحظه نياز جامعه و آمادگي زمينه اجتماعي دنباله نهضت علمي و فرهنگي پدرش امام باقر ـ عليه السلام ـ را گرفت و حوزه وسيع علمي بزرگي به وجود آورد و در رشته هاي مختلف علوم عقلي و نقلي آن روز را، به شاگردان بزرگي هم چون هشام بن حكم، محمد بن مسلم، جابر بن حيان و ... آموخت كه علاوه بر استحكام پايه اعتقادي شيعه موجب توسعه و گسترش آن هم شد. 👇👇👇
لذا در اين دوره، تكيه اصلي شيعه، بر امام صادق ـ عليه السلام ـ بود و اكثر روايات را از آن حضرت اخذ مي كرد و در اين تاريخ، تشيع داراي شناسنامه شد و به صورت يك مذهب رسمي به نام امام صادق ـ عليه السلام ـ مزين گرديد. اين درحالي بود كه در اين دوره مذاهب اهل سنت نيز درحال شكل گيري بود. پس در حقيقت گام دوم در بنيان گذاري مكتب را حضرت امام صادق ـ عليه السلام ـ برداشت. مكتبي كه پايه هاي اوليه آن در زمان پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ و ائمه پيش از امام صادق برداشته شده بود. لذا به خاطر اهتمام امام صادق ـ عليه السلام ـ در گسترش و اشاعه فقه و عقايد شيعه، اين مذهب به نام آن حضرت مزين گرديده است. دوران امامت امام صادق ـ عليه السلام ـ نقطه عطفي در نهضت تشيع و زماني بسيار حساس براي اين مكتب بوده است. چرا كه اين دوره، دوره اي است که مكاتب و مذاهب مختلف در شُرف شكل گيري بودند. از طرفي مذاهب اهل سنت و از طرفي گروه خوارج و مُرجئه و قدريه و نیز گروه هاي منشعب شده از شيعه مثل کيسانيه و ديگر گروه ها درحال شكل گيري و يا فعاليت بودند لذا براي تفكيك اين مذهب با مذاهب ديگر، پيروان اين مكتب كه در مكتب جعفري و حوزه درس آن حضرت تربيت يافته بودند، به اين نام و عنوان شهرت يافتند چرا كه اطلاق شيعه در دوره امام صادق ـ عليه السلام ـ معناي وسيعي داشت. بنابراين در دوره عليه السلام، آن حضرت با تربيت شاگردان و فرستادن آنها به مناطق ديگر و جمع آوري و تدوين و استحكام بخشيدن به عقايد و فقه تشيع و نشر آن توسط شاگردان تربيت يافته و نيز براي تفكيك از ديگر فرقه ها و گروه هايي كه در اين دوره فعاليت داشتند، شريعت اسلام و آيين محمدي ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ در چهره مذهب تشيع كه هم زمان با (صلي الله عليه و آله و سلم) شكل گرفته بود، شكل و انسجام فكري محكم تري يافت و طرفداران آنان به نام شيعه امامي و شيعه جعفري شهرت يافتند و امام صادق (علیه السلام) به رئيس مذهب مشهور شد و فقه شيعه امامي را منسجم ساخت. به عبارت دیگر مذهب اهل بیت علیهم السلام به نام مذهب جعفری معروف گردیده است. 🌐 @Mabaheeth
001 - تبیین مفهوم انسان250ساله.mp3
4.85M
علیه السلام 📻 تبیین مفهوم انسان۲۵۰ساله 🔈 مدظله العالی 🗓 ۱۳۶۰/۹/۲۶ 🌐 @Mabaheeth | @sahba_nashr1
◾️ آرام بگیر دنیا! دیگر مأمورین سیاه‌دلِ عباسی از دیوار خانه ولایت بالا نمی‌روند تا حجت خدا را با سر و پای برهنه در کوچه ها بکشانند و به دربار ببرند. ▫️ بی تابی نکن ای ! که چیزی تا آبادانی ات، تا آمدن منتقم غربت و مظلومیت آل علی نمانده. انگار غربت با وجود یاران، در این خاندان موروثی است، که امام زمانِ ما هم با وجود شیعیان بسیار در پشت پرده‌ی غیبت می‌کشد. ◾️ انتظار می‌کشد تا مگر یاران بی‌وفایش، در کوچه پس کوچه های روزمرگی سری هم به درب خانه‌ی همیشه باز او بزنند. 🏴 شهادت علیه السلام را محضر عجل الله تعالی فرجه و علیه السلام عرض می‌کنیم. 🌐 @Mabaheeth
83 علیه السلام : ✨ تواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ 📖 در پیشگاه کسى که از او دانش مى آموزید ، فروتن باشید. 📚 تهذیب الأحکام / مجلد 2 / صفحه 175 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🎤 حاج محمود از دلم یه کبوتر تا مزار تو پر زد بی قرار توام یا جعفر ابن محمد آیه طهارتی شیخ الاسلام امتی مظهر صداقتی راوی هر روایتی قسم به خاک قسم به تربت تو حرم شده دل ما برای تربت تو بیقرارم و زارم مثل ابر بهاری بیقراره ضریح و گنبدی که نداری قلب تو چه ها کشید روضه تا کوچه ها کشید دشمنت سرنماز از رو دوشت عبا کشید شبیه فاطمه شد رفتن تو یا حضرت صادق دستم به دامن تو تو خلاصه داغِ مادر و حسنینی عالم العلماءُ روضه خوان حسینی عشق بی بدل حسین تا ابد از ازل حسین صادق آل علی گفته نوحوا علی الحسین عالم فدای لبِ کرببلا یا سیدی یا حسین یا 🌐 @Mabaheeth
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنار حرم پیغمبر زمین خاک... با نوای حاج محمود 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
84 🔗 عن اَبی عَبدِ اللهِ عَلَیهِ السَّلام قالَ: ✨ ینبَغی لِلمُؤمِنِ اَن یَکونَ فیهِ ثَمانُ خِصالٍ وَقورٌ عِندَ الهَزاهِزِ صَبورٌ عِندَ البَلاءِ شَکورٌ عِندَ الرَّخاءِ قانِعٌ بِما رَزَقَهُ اللهُ لا یَظلِمُ الاَعداءَ وَ لا یَتَحامَلُ لِلاَصدِقاءِ بَدَنُهُ مِنهُ فی تَعَبٍ وَ النّاسُ مِنهُ فی راحَة. (علیه السّلام) فرمودند ؛ شایسته است که در مؤمن هشت خصلت باشد: در موقع گرفتارى‌ها، خودنگهدار باشد و در موقع رسیدن بلا، شکیبا باشد و در خوشى‌ها، شکرگزار باشد و به آنچه خداوند او را روزى داده قانع باشد، به دشمنانش ظلم نکند و به خاطر دوستانش به مردم ستم نکند، بدن خود را به زحمت اندازد و مردم از وى در آسایش باشند. 📚 خصال / مجلد ۲ / صفحه ۴۰۶ 💻 @khamenei_maaref 🌐 @Mabaheeth
✅ مروری بر « »، تألیف حضرت مدظله العالی: 🔰 نمودارهای برجسته در زندگی (علیه‌السّلام): 1️⃣ تبیین و مسئله‌ی 2️⃣ تبلیغ و به شیوه‌ی خاص شیعی و به روال بینش (علیهم‌السّلام) 3️⃣ وجود پنهانی ایدئولوژیک سیاسی 💻 @khamenei_maaref 🌐 @Mabaheeth
پیشوای صادق.pdf
1.47M
📗 علیه السلام ✍️ در دوران مبارزه با رژیم شاهنشاهی و در زمانی که رهبری جامعه، مهم ترین مساله نهضت اسلامی بود، حضرت مدظله العالی چند درباره تحلیل زندگانی امام جعفرصادق علیه السلام ایراد کردند.⁣ 📖 متن سخنرانی در سال ۱۳۵۸ توسط ایشان بازنویسی و در قالب۱۷ یادداشت در همان سال تحت عنوان پیشوای صادق در روزنامه تنظیم و منتشر گردید. ⁣ 🗓 تاریخ دقیق انجام سخنرانی معلوم نیست ولیکن بین سال های 45تا 50 شمسی بوده است. ⁣ 📘 محتوای کتاب هرچندمختصر است، اما یکی از بهترین تحلیل های سیاسی درباره عملکرد امام صادق (علیه السلام) شمرده می شود.⁣ 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎶 | 🎙 گزیده استاد علیه السلام: ✅ هر مؤمن را بر مؤمن ديگر هفت حقّ‌ واجب است كه خداوند عزّ و جلّ‌ آن را بر او فرض كرده است: او را در چشم خود بزرگ ببيند و در دل، دوست بدارد و در مال خود با او مواسات كند و غيبتش را حرام بدارد و در بيماريش از او عيادت كند و جنازه‌اش را تشييع نمايد و پس از مُردنش [] دربارۀ او بجز خير، نگويد. | | | 📚 من لا يحضره الفقيه / مجلد 4 / صفحه 398 🌐 @Mabaheeth | @amfm_ir
مباحث
🏴 #مداحی 🎤 حاج محمود #کریمی از دلم یه کبوتر تا مزار تو پر زد بی قرار توام یا جعفر ابن محمد آیه طه
85 علیه السلام فرمودند: ✨ خود را قبل از تکمیل کنید، چون در لحظات ظهور، ایمان ها به سختی مورد امتحان و ابتلا قرار می‌گیرند. 📚 اصول کافی / مجلد ۶ / صفحه ۳۶۰ / حدیث ۱ 🏴 علیه السلام باد. 🌐 @Mabaheeth | @amfm_ir
يا اَبا عَبْدِ اللهِ يا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّد اَيُّهَا الصّادِقُ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ يا حُجَّةَ اللهِ عَلي خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَ مَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِكَ اِلَي اللهِ وَ قَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَيْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللهِ. تعجیل در ظهور (عجل الله تعالی فرجه الشریف) . و عجل فرجهم 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
105 [ ويژگى هاى صلی الله علیه و آله ] 💭 و من خطبة له (عليه السلام) في بعض صفات الرسول الكريم و تهديد بني أمية و عظة الناس : 🏷 الرسول الكريم ✨ حَتَّى بَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّداً (صلى الله عليه وآله) شَهِيداً وَ بَشِيراً وَ نَذِيراً خَيْرَ الْبَرِيَّةِ طِفْلًا وَ أَنْجَبَهَا كَهْلًا وَ أَطْهَرَ الْمُطَهَّرِينَ شِيمَةً وَ أَجْوَدَ الْمُسْتَمْطَرِينَ دِيمَةً . 🏷 بنو أمية ◾️ فَمَا احْلَوْلَتْ لَكُمُ الدُّنْيَا فِي لَذَّتِهَا وَ لَا تَمَكَّنْتُمْ مِنْ رَضَاعِ أَخْلَافِهَا إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا صَادَفْتُمُوهَا جَائِلًا خِطَامُهَا قَلِقاً وَضِينُهَا قَدْ صَارَ حَرَامُهَا عِنْدَ أَقْوَامٍ بِمَنْزِلَةِ السِّدْرِ الْمَخْضُودِ وَ حَلَالُهَا بَعِيداً غَيْرَ مَوْجُودٍ وَ صَادَفْتُمُوهَا وَ اللَّهِ ظِلًّا مَمْدُوداً إِلَى أَجْلٍ مَعْدُودٍ فَالْأَرْضُ لَكُمْ شَاغِرَةٌ وَ أَيْدِيكُمْ فِيهَا مَبْسُوطَةٌ وَ أَيْدِي الْقَادَةِ عَنْكُمْ مَكْفُوفَةٌ وَ سُيُوفُكُمْ عَلَيْهِمْ مُسَلَّطَةٌ وَ سُيُوفُهُمْ عَنْكُمْ مَقْبُوضَةٌ أَلَا وَ إِنَّ لِكُلِّ دَمٍ ثَائِراً وَ لِكُلِّ حَقٍّ طَالِباً وَ إِنَّ الثَّائِرَ فِي دِمَائِنَا كَالْحَاكِمِ فِي حَقِّ نَفْسِهِ وَ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا يُعْجِزُهُ مَنْ طَلَبَ وَ لَا يَفُوتُهُ مَنْ هَرَبَ فَأُقْسِمُ بِاللَّهِ يَا بَنِي أُمَيَّةَ عَمَّا قَلِيلٍ لَتَعْرِفُنَّهَا فِي أَيْدِي غَيْرِكُمْ وَ فِي دَارِ عَدُوِّكُمْ أَلَا إِنَّ أَبْصَرَ الْأَبْصَارِ مَا نَفَذَ فِي الْخَيْرِ طَرْفُهُ أَلَا إِنَّ أَسْمَعَ الْأَسْمَاعِ مَا وَعَى التَّذْكِيرَ وَ قَبِلَهُ . 🏷 وعظ الناس ✨ أَيُّهَا النَّاسُ اسْتَصْبِحُوا مِنْ شُعْلَةِ مِصْبَاحٍ وَاعِظٍ مُتَّعِظٍ وَ امْتَاحُوا مِنْ صَفْوِ عَيْنٍ قَدْ رُوِّقَتْ مِنَ الْكَدَرِ. عِبَادَ اللَّهِ لَا تَرْكَنُوا إِلَى جَهَالَتِكُمْ وَ لَا تَنْقَادُوا لِأَهْوَائِكُمْ ، فَإِنَّ النَّازِلَ بِهَذَا الْمَنْزِلِ نَازِلٌ بِشَفَا جُرُفٍ هَارٍ ، يَنْقُلُ الرَّدَى عَلَى ظَهْرِهِ مِنْ مَوْضِعٍ إِلَى مَوْضِعٍ لِرَأْيٍ يُحْدِثُهُ بَعْدَ رَأْيٍ ، يُرِيدُ أَنْ يُلْصِقَ مَا لَا يَلْتَصِقُ وَ يُقَرِّبَ مَا لَا يَتَقَارَبُ ، فَاللَّهَ اللَّهَ أَنْ تَشْكُوا إِلَى مَنْ لَا يُشْكِي شَجْوَكُمْ وَ لَا يَنْقُضُ بِرَأْيِهِ مَا قَدْ أَبْرَمَ لَكُمْ ، إِنَّهُ لَيْسَ عَلَى الْإِمَامِ إِلَّا مَا حُمِّلَ مِنْ أَمْرِ رَبِّهِ : الْإِبْلَاغُ فِي الْمَوْعِظَةِ ، وَ الِاجْتِهَادُ فِي النَّصِيحَةِ ، وَ الْإِحْيَاءُ لِلسُّنَّةِ ، وَ إِقَامَةُ الْحُدُودِ عَلَى مُسْتَحِقِّيهَا ، وَ إِصْدَارُ السُّهْمَانِ عَلَى أَهْلِهَا ، فَبَادِرُوا الْعِلْمَ مِنْ قَبْلِ تَصْوِيحِ نَبْتِهِ ، وَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُشْغَلُوا بِأَنْفُسِكُمْ عَنْ مُسْتَثَارِ الْعِلْمِ مِنْ عِنْدِ أَهْلِهِ ، وَ انْهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تَنَاهَوْا عَنْهُ ، فَإِنَّمَا أُمِرْتُمْ بِالنَّهْيِ بَعْدَ التَّنَاهِي . 🌐 @Mabaheeth
🔄 ┅═✾ ترجمه ✾═┅┄┈ 🗓 نوشته اند كه امام اين سخنرانى را 5 روز پس از بدست گرفتن قدرت سياسى كشور در آخر ذى الحجّه سال 35هجرى ايراد فرمودند: 🏷 ويژگى هاى (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ) 💫 تا اينكه خدا محمّد (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ) را برانگيخت، گواهى دهنده، بشارت دهنده، هشدار دهنده. پيامبرى كه بهترين آفريدگان در خردسالى و در سنّ پيرى نجيب ترين و بزرگوارترين مردم بود، اخلاقش از همه پاكان، پاك تر و باران كَرَمش از هر چيزى با دوامتر بود. 🚨 هشدار از آينده تلخ فرزندان اميّه ◾️شما اى فرزندان اميّه؛ زمانى از لذّت و شيرينى دنيا بهره مند شُديد و از پستان آن نوشيديد كه افسارش رها و بند جهازش محكم نبود (در حكومت عثمان)، تا آنجا كه حرام دنيا، نزد گروهى چونان ميوه درخت سدر بى خار، آسان و حلال آن، دشوار و غير ممكن شد. به خدا سوگند، دنيايى كه در دست شماست چونان سايه اى است گسترده كه زود به سر آمدِ خود نزديك مى شود. امروز زمين براى شما خالى و گسترده و دستهايتان براى انجام هر رفتار نادرستى، باز و دست هاى رهبران واقعى بسته است. شمشير شما بر آنان مسلط و شمشير آنان از شما باز گرفته شده است. آگاه باشيد هر خونى، خونخواهى دارد و هر حقى را جستجوگرى است. انتقام گيرنده خون هاى ما، چونان حاكمى است كه براى خود داورى كند و او خداوندى است كه از گرفتن كسى ناتوان نگردد و كسى از پنجه او نمى تواند بگريزد. اى فرزندان اميّه؛ سوگند به خدا زود باشد كه اين خلافت و دولت را در دست ديگران و در خانه دشمنان خود بنگريد، آگاه باشيد بيناترين چشمها آن است كه در دل نيكى ها نفوذ كند و شنواترين گوش ها آن كه پندها و تذكّرات سودمند را در خود جاى دهد. 🏷 اندرزهاى جاودانه، و توجه دادن مردم به عليهم السّلام 📜 اى مردم؛ چراغ دل را از نور گفتار گوينده ی با عمل روشن سازيد و ظرف هاى جان را از آبِ زلال چشمه هايى كه از آلودگى ها پاك است پر نماييد. اى بندگان خدا؛ به نادانى هاى خود تكيه نكنيد و تسليم هواى نفس خويش نباشيد، كه چنين كسى بر لبه پرتگاه قرار دارد و بار سنگين هلاكت و فساد را بر دوش مى كشد و از جايى به جاى ديگر مى برد، تا آنچه را كه ناچسب است بچسباند و آنچه را كه دور مى نمايد نزديك جلوه دهد. خدا را، مبادا شكايت نزد كسى بَريد كه نمى تواند آن را بر طرف سازد و توان گره گشايى از كارتان ندارد. همانا بر امام واجب نيست جز آنچه را كه خدا امر فرمايد و آن، كوتاهى نكردن در پند و ، تلاش در خير خواهى، زنده نگهداشتن سنّت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم، جارى ساختن حدود الهى بر مُجرمان ، رساندن سهم هاى به طبقات مردم، است. پس در فراگيرى علم و دانش پيش از آن كه درختش بخشكد تلاش كنيد و پيش از آن كه به خود مشغول گرديد از معدن علوم ( عليهم السّلام)، دانش استخراج كنيد. مردم را از حرام و منكرات باز داريد و خود هم مرتكب نشويد، زيرا دستور داده شُديد كه ابتدا خود محرّمات را ترك کنید و سپس، مردم را باز داريد. 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا