eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح دعای ندبه 02.mp3
9.96M
۲ ✨چه نعمتی است که پایان ندارد، و علیه‌السلام در ابتدای دعای ندبه، اعلام می‌کند آن را برای اولیائش کنار گذاشته است؟ آیا ما نیز می‌توانیم به آن نعمت، دسترسی پیدا کنیم؟ آیا شرط و شروطی هم دارد؟ 🎤 @ostad_shojae ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یک نامه از ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۶۹ - ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ 📜
| ✉️ نامه ۷۰ - نامه به سهل بن حنیف در بیان علل پیوستن بعضی از مردم مدینه به معاویه ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من كتاب له عليه‌السلام إلى سهل بن حنيف الأنصاري و هو عامله على المدينة في معنى قوم من أهلها لحقوا بمعاوية (نامه به سهل بن حنيف انصارى فرماندار مدينه، در سال 37 هجرى آنگاه كه گروهى از مدينه گريخته به معاويه پيوستند. 📜 أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَلَغَنِي أَنَّ رِجَالاً مِمَّنْ قِبَلَكَ يَتَسَلَّلُونَ إِلَى مُعَاوِيَةَ فَلاَ تَأْسَفْ عَلَى مَا يَفُوتُكَ مِنْ عَدَدِهِمْ وَ يَذْهَبُ عَنْكَ مِنْ مَدَدِهِمْ فَكَفَى لَهُمْ غَيّاً وَ لَكَ مِنْهُمْ شَافِياً فِرَارُهُمْ مِنَ اَلْهُدَى وَ اَلْحَقِّ وَ إِيضَاعُهُمْ إِلَى اَلْعَمَى وَ اَلْجَهْلِ پس از ياد خدا و درود! به من خبر رسيده كه گروهى از مردم مدينه به سوى معاويه😈 گريختند🏃🏃‍♂، مبادا براى از دست دادن آنان، و قطع شدن كمك و ياريشان افسوس بخورى! كه اين فرار براى گمراهى‌شان، و نجات تو از رنج آنان كافى است، آنان از حق و هدايت گريختند، و به سوى كور دلى و جهالت شتافتند. فَإِنَّمَا هُمْ أَهْلُ دُنْيَا مُقْبِلُونَ عَلَيْهَا وَ مُهْطِعُونَ إِلَيْهَا وَ قَدْ عَرَفُوا اَلْعَدْلَ وَ رَأَوْهُ وَ سَمِعُوهُ وَ وَعَوْهُ وَ عَلِمُوا أَنَّ اَلنَّاسَ عِنْدَنَا فِي اَلْحَقِّ أُسْوَةٌ فَهَرَبُوا إِلَى اَلْأَثَرَةِ فَبُعْداً لَهُمْ وَ سُحْقاً آنان دنياپرستانى هستند كه به آن روى آوردند، و شتابان در پى آن روانند. عدالت را شناختند و ديدند و شنيدند و به خاطر سپردند، و دانستند كه همۀ مردم در نزد ما، در حق يكسانند؛ پس به سوى انحصار طلبى گريختند، دور باشند از رحمت حق، و لعنت بر آنان باد. إِنَّهُمْ وَ اَللَّهِ لَمْ يَنْفِرُوا مِنْ جَوْرٍ وَ لَمْ يَلْحَقُوا بِعَدْلٍ وَ إِنَّا لَنَطْمَعُ فِي هَذَا اَلْأَمْرِ أَنْ يُذَلِّلَ اَللَّهُ لَنَا صَعْبَهُ وَ يُسَهِّلَ لَنَا حَزْنَهُ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ وَ اَلسَّلاَمُ سوگند به خدا! آنان از ستم نگريختند، و به عدالت نپيوستند، همانا آرزومنديم تا در اين جريان، خدا سختى‌ها را بر ما آسان، و مشكلات را هموار فرمايد. إن شاء الله، با درود. ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام: 🪶 ۷۰ از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است بسهل ابن حنيف انصارىّ‌ كه (در شرح نامۀ چهل و پنجم نيكى او را ياد نموديم، و او) از جانب آن بزرگوار بر مدينه حكمفرما بود دربارۀ گروهى از اهل آن سامان كه به معاويه ملحق شده بودند (كه اين پيشآمد را بى‌اهميّت پنداشته افسرده نشود): (۱) پس از حمد خداى تعالى و درود بر پيغمبر اكرم، بمن خبر رسيد مردمى كه نزد تو هستند در پنهانى به معاويه مى‌پيوندند؛ پس با از دست رفتن ايشان و كاستن كمك آنها از تو (كم شدن لشگر و رعيّتت) افسردگى بخود راه مده، بس است براى (كيفر) ايشان (بيمارى) گمراهى و براى تو از آنها شفا دهنده (كه از رنج آنان رهائى يافتى، چون وجود گمراهان خود بيمارى سختى مى‌باشد در بنيه جمعيّت كه بسا زيان آن، سرايت كرده جمعيّت را از هم مى‌پاشد؛ پس گريز آنها، در بهبودى جمعيّت از آن بيمارى مؤثّر است، و اينكه نسبت بهبودى را بحاكم داده براى آنست كه رئيس جمعيّت مانند همۀ جمعيّت است) گريز ايشان از هدايت و رستگارى است، و شتافتنشان به گمراهى و نادانى، (۲) و آنان دوستداران دنيا هستند كه بآن با شتاب رو آورده‌اند، و عدل و درستى را (از روش ما) شناخته ديدند و شنيدند و در گوش دارند، و دانستند مردمى كه نزد ما هستند در حقّ‌ برابرند؛ پس (بين آنها چيزى تقسيم نمى‌كنيم مگر بالسّويّه) گريختند تا اينكه سودى را بخود اختصاص داده ديگران را بى‌بهره نمايند، خدا آنها را از رحمتش دور گرداند!! (۳) سوگند بخدا ايشان از جور و ستم نگريختند و بعدل و داد نپيوستند، و ما اميدواريم در اين امر خلافت كه خدا دشوارى آنرا براى ما آسان و ناهمواريش هموار سازد، اگر بخواهد، و درود بر تو باد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۰ نهج‌البلاغه 🪶 ‮‮‮نامه‌ امام عليه السلام به سهل بن حنيف فرماندار مدينه دربارۀ گروهى از مردم آنجا كه به معاويه پيوسته بودند. نامه در يك نگاه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ همان‌گونه كه در عنوان نامه آمده است، گروهى از اهل مدينه در زمانى كه «سهل بن حنيف انصارى» از سوى اميرمؤمنان على عليه السلام فرماندار آنجا بود براى مال و منافع دنيا به معاويه در شام پيوسته بودند و ظاهرا «سهل بن حنيف» نگران شده بود. امام براى رفع نگرانى او اين نامه را به او نوشت و به او يادآور شد كه از فرار آن گروه ناراحت نباشد؛ زيرا براى گمراهى آنان همين بس كه از هدايت و حق به گمراهى و كورى پناه بردند. امام آنها را دنياپرستانى معرفى مى‌كند كه براى رسيدن به لذات دنيا، به معاويه پيوستند در حالى كه مركز عدل را مى‌شناختند. آن‌گاه امام اظهار اميدوارى مى‌كند كه خداوند به لطفش مشكلات را حل فرمايد. 👇👇👇 https://eitaa.com/ghararemotalee/3794 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مرگ.mp3
5.71M
🎙 🔶 نگاهت را به عوض کن 📌 برگرفته از جلسات « با پای عقل در » @Aminikhaah ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
مباحث
📼 جلسه سی‌ و سوم ... ●━━━━━────── ⇆ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ ↻    ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲    ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ 
📼 جلسه سی‌ و چهارم ... ●━━━━━────── ⇆ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ ↻    ♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲    ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ    ˢᵃᵛᵉ     ˢʰᵃʳᵉ‌ 🎧
سه دقیقه در قیامت 34.mp3
34.78M
🏷️ جلسه سی‌ و چهارم 🔊 شرح و بررسی کتاب * بیت‌المال را فقط در بودجه دولتی نبینیم. * عدم حساسیت نسبت به اپیدمی گناه * رودربایستی‌هایی که ما را به جهنم می‌برد. * مدیریت حسادت و حساسیت * به فکر خودمان باشیم * شرح خطبه ۲۲۴ 18:00 https://eitaa.com/ghararemotalee/3798 * مدیریت مبتنی بر معاد * امان از حیا نکردن از خدا * راه کنترل غضب * از خدا بخواهیم حقیقت را به ما بچشاند، حتی شده یک ثانیه * تنزل عذاب جهنم در دنیا ⏰ مدت زمان: ۱:۳۰:۴۱ 📅 1399/01/05 @Aminikhaah_Media 📖 متن کتاب https://eitaa.com/mabaheeth/78510 🏷 فهرست جلسات https://eitaa.com/mabaheeth/78511 ⏪ مستند صوتی شنود https://eitaa.com/mabaheeth/45666 ⏪ آن سوی مرگ https://eitaa.com/mabaheeth/43072 ی لایک اینقدر ارزش ندارد که ابدیت خود را از دست بدهی 35:00 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────