eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.7هزار عکس
33.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 بریده‌ای از کتاب دو امام مجاهد؛ امام حسن(ع) و امام حسین(ع) 👈 هویت جهاد «صف‌بندی علیه دشمن» است ◽ کتاب دو امام مجاهد مشتمل بر شش گفتار از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ ایراد شده است. ◾ ائمه‌ی ما تمام دوران زندگی‌شان وقف جهاد بود؛ جهاد به چه معنا درست است که جهاد از ماده‌ی «جهد» است، [یعنی] کوشیدن، و هر کوششی را لغتاً می‌شود جهاد گفت ولی در اصطلاح متشرّعه‌ی مسلِم، جهاد یک معنای مشخصی دارد و [تنها] یکی از مصادیق کوشش کردن، اصطلاحاً جهاد گفته می‌شود، نه مطلقِ کوشش کردن. وقتی‌که فروع دین را بیان می‌کنند، یعنی پایه‌های اساسی مقررات اسلامی را ذکر می‌کنند، می‌گویند نماز و زکات و روزه و خمس و حجّ و جهاد؛ جهاد اگر به معنای مطلق کوشش بود، حج را شامل بود، زکات را شامل بود، نمازخواندن را شامل بود؛ و فصل جداگانه‌ای برای جهاد باز کردن معنی نداشت. 🔍 ادامه را بخوانید👇 Instagram.com/khamenei_book
🔰 خط حزب‌الله ۳۵۲ | پرچمدار عزت 🔻 شماره‌ی سیصد و پنجاه و دوم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «پرچمدار عزت» منتشر شد. 👈 در شماره این هفته خط حزب‌الله، به مناسبت ایام محرم گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار شورای مرکزی هیئت‌های عزاداری استان تهران در تاریخ ۱۳۷۳/۵/۱۲، برای نخستين‌بار منتشر شده است. 🔹خط حزب‌الله، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی علیه‌السلام، نگاهی به ابعاد مهم و ثمرات نهضت عاشورا بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی داشته است. 🔹 یادداشت هفته این شماره خط حزب‌الله، به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت، مروری بر فراز و فرودهای نهضت مشروطیت و عوامل انحراف آن داشته است. 🌷 شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله تقدیم می‌شود به ارواح مطهر شهدای مدافع حرم، عبدالله اسکندری، حجت‌الاسلام محمد امین کریمیان، مصطفی تاش‌موسی، رحيم کابلی و عباس آسمیه که پیکرهای آنان به تازگی تفحص و شناسایی شدند. 📥 نسخه PDF👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۳۸ 🏷️ اعتماد به خداوند در انفاق ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: آن كه پاداش الهى را باور دارد، در بخشش سخاوتمند است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: و كَسيكه به گرفتن عوض يقين و باور داشته باشد ببخشيدن سخىّ‌ و جوانمرد است (چون باور دارد كه از جانب خداوند عوض مى‌گيرد در بخشيدن بخل و زفتى نمى‌كند). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از مهم‌ترين انگيزه‌هاى انفاق و بخشش در راه خدا اشاره كرده مى‌فرمايد: «كسى كه يقين به پاداش و عوض داشته باشد در بخشش سخاوت به خرج مى‌دهد»؛ (مَنْ‌ أَيْقَنَ‌ بِالْخَلَفِ‌ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ‌) . از جمله غرائز مسلم انسان جلب منفعت و دفع ضرر است؛ انسان هميشه مى‌خواهد كارى انجام دهد كه سودى براى او داشته باشد يا ضررى را از او دور سازد و در همين راستا حاضر مى‌شود مواهبى را كه در اختيار دارد براى رسيدن به امور مهم‌ترى هزينه كند و تمام تجارت‌هاى مادى با همين انگيزه صورت مى‌گيرد. در تجارت معنوى كه قرآن نيز از همين لفظ براى آن استفاده كرده (مانند آيۀ شريفۀ «هَلْ‌ أَدُلُّكُمْ‌ عَلىٰ‌ تِجٰارَةٍ‌ تُنْجِيكُمْ‌ مِنْ‌ عَذٰابٍ‌ أَلِيمٍ‌») نيز بر همين اساس كار مى‌كند، بنابراين كسانى كه به وعده‌هاى الهى ايمان و يقين داشته باشند و بدانند در برابر هر انفاق در راه خدا، بهتر و بيشتر از آن را در اين دنيا يا در آخرت و يا در هر دو دريافت مى‌كنند هرگز در انفاق كردن ترديدى به خود راه نمى‌دهند؛ سخاوتمندانه مى‌بخشند و از اموال و ثروت‌هاى خود در اين راه با روى گشاده استقبال مى‌كنند. قرآن مجيد مى‌فرمايد: «وَ مٰا أَنْفَقْتُمْ‌ مِنْ‌ شَيْ‌ءٍ‌ فَهُوَ يُخْلِفُهُ‌ وَ هُوَ خَيْرُ اَلرّٰازِقِينَ‌» ؛ و هر چيزى را (در راه خدا) انفاق كنيد، عوض آن را مى‌دهد (و جاى آن را پر مى‌كند)، و او بهترين روزى‌دهندگان است». البته انسان گاه تنها با ظن و گمانِ‌ عوض نيز اموالى را كه در دست دارد هزينه مى‌كند تا چه رسد به اين‌كه يقين داشته باشد. او در حال يقين بهتر و بيشتر خواهد پرداخت. احاديث فراوانى از معصومين در تأثير انفاق در راه خدا در بركات مادى و معنوى نقل شده است كه نشان مى‌دهد اين كار هم دنياى انسان را رونق مى‌بخشد و هم مايۀ نجات او در آخرت است
76 - عطای حسینی (علیه السلام) و نیز جناب آقای حاج سید محمدجعفر مزبور نقل فرمود که در سالی به اتفاق مرحومه والده، مشرّف بودم و آن مرحومه مریضه شد و مرضش بیش از چهل روز طولانی شد و به این واسطه مبتلا به قرض بسیار شدم و در این مدت هم نه از شیراز و نه از راه دیگر چیزی به من نرسید؛ پس پناهنده به مولای خود شده به حرم مطهر مشرف شدم، همان بالای سر عرض کردم یا مولای ! شما خود می دانید که چقدر ناراحت و گرفتار هستم به فریاد من برسید، از حرم خارج شدم. پس از فاصله کمی نماینده مرحوم آیت اللّه آقا میرزا محمد تقی شیرازی اعلی اللّه مقامه به من رسید و گفت از طرف میرزا سفارش شده که هرچه لازم دارید به شما بدهم گفتم تا چه اندازه، گفت تعیین نشده بلکه هرچه شما خود تعیین کنید؛ پس تمام قروض را أدا کردم و تا کربلا مشرف بودم تمام مخارج من تأمین گردید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«برای ما حوزويان هيچ چاره‌ای نيست مگر اينکه  را کنار مثل رسائل و مکاسب درس بخوانيم، چون حوزه وقتی انقلابی می ماند که با نهج البلاغه زندگی کند» علامه ، درس اخلاق ۹۷/١٠/١٣ -------------------------- 💠 اهمیت نهج البلاغه 🔸 شما آقایان علی بن ابی طالب را نخواستید، بشناسید! این درد را آدم کجا بگوید؟! علی را چه کسی می ‌شناسد؟! ذات أقدس الهی را حضرت امیر معرفی کرد که خدا در قرآن تجلّی کرد: فرمود کل عالَم تجلّی خداست؛ اما تجلّی ویژه الهی در قرآن است، ولی تجلّی حضرت امیر در است. هیچ چاره ‌ای حوزه علمیه ندارد که نهج البلاغه درسی شود. 🔸 اینکه می‌ گوید «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی‏»، زیر این آسمان، دومی کسی هست که بگوید هر چه بخواهید، از من بپرسید؟! شما غیر از علی کسی را نشان دارید؟! این همه انبیا بودند، اولیا بودند! شاگردانِ شاگردانِ شاگردانشان می‌ شود مرحوم بوعلی؛ وقتی بوعلی می ‌خواهد وجود مبارک حضرت امیر را معرفی کند، می ‌گوید: «الذی هو بین الخلق کالمعقول بین المحسوس»، عقل با چشم و گوش چقدر فرق دارد؟ عقل در آسمان است، چشم و گوش در زمین است. فرمود علی است، دیگران چشم و گوش‌ هستند. 🔸 حتماً همان‌ طوری که رسائل و مکاسب درسی است، نهج البلاغه هم باید درسی شود؛ بنابراین هم با نهج البلاغه است، هم علی ‌شناسی با نهج البلاغه است هم کلام با نهج البلاغه است. _ آیت الله 📚 دیدار مسئولین کنگره علمی پژوهشی با محوریت سیره امام علی علیه السلام با حضرت استاد تاریخ: 1396/05/17 @a_javadiamoli @feghheakbar