📢 حضرت #آیت_الله_خامنه_ای (دام ظله العالی) :
🌹 در مورد فتح خرّمشهر، اغلب شما جوانها آن روز نبودید یا اگر هم بودید کودک بودید خیلی، کوچک بودید؛ روز فتح خرّمشهر حادثهی عظیمی بود.
📖 من توصیه میکنم این کتابهایی که دربارهی جزئیّات عملیّات «الیبیتالمقدّس» هست که به فتح خرّمشهر منتهی شد، همچنین بقیّهی عملیّات -«فتحالمبین» و دیگر عملیّات- را همه بخوانند؛ بخوانند و ببینند چه اتّفاقی افتاده.
🖼 بنده یک وقتی تشبیه کردم دفاع مقدّس را به یک تابلوی خیلی بزرگ و باشکوهی که آن بالا نصب کردهاند؛ ما از این پایین آن تابلو را میبینیم و تحسین میکنیم؛ امّا اگر نزدیک برویم، ریزهکاریهایی که در این تابلو بهکار رفته، هنرمندیهایی که بهکار رفته، جزئیّاتی که در این تابلو هست، آن بههمآمیختگی رنگهای مختلف، نقشهای مختلف، قلمهای مختلف را ببینیم، دهبرابر تحسین ما بیشتر خواهد شد.
🗓 ۱۳۹۵/۳/۳
🌐 @Mabaheeth
مباحث
#فاتحان_خرمشهر 🇮🇷 📷 "خرمشهرها در پیش است..." 🌹 گرامی باد سالروز حماسه سوم خرداد و سلام و صلوات خدا ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 #امام_خامنه_ای حفظه الله تعالی:
جوانهای عزیز! بچههای عزیز من! فردا مال شماست. خرمشهر ها در پیش است! نه در میدان جنگ نظامی؛ در یک میدانی که از جنگ نظامی سختتر است!
🎞 لحظاتی از حضور حضرت #آیت_الله_خامنه_ای (دام ظله العالی) در خرمشهر در کنار شهید #جهان_آرا
🌐 @Mabaheeth
آلوده دامن خود را رساندم.mp3
26.45M
#مناجات
✨ یا ربّی العفو
🎤 حاج محمود #کریمی
🔸 آلوده دامن ، خود را رساندم
🏴 شب نوزدهم ماه رمضان 1395
🌐 @Mabaheeth
مباحث
#دعای_روز هجدهم ✨ اللّهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ و نَوّرْ فیهِ قَلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ
#دعای_روز نوزدهم
✨ اللّهمّ وَفِّرْ فیهِ حَظّى مِنْ بَرَکاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبیلى اِلى خَیْراتِهِ وَ لاتَحْرِمْنى قَبُولَ حَسَناتِهِ یا هادِیاً اِلَى الْحَقِّ الْمُبینِ.
🙏 خدایا؛ بهره ام را از برکات این روز زیاد فرما و راهم را به سوی خیرات آن آسان نما و از پذیرش خیرات آن محرومم مدار، ای راهنما به سوی حق آشکار.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
أللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌐 @Mabaheeth
شرح دعای روز نوزدهم.mp3
2.18M
🎤 #آیت_الله_مجتهدی (ره)
🎧 #شرح_دعای_روز نوزدهم ماه مبارک رمضان
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🚨 عنِ النّبی صلّی اللّه علیه و آله: اَلْقَبْرُ یُنَادِی فِی کُلِّ یَوْمٍ بِخَمْسِ کَلِمَاتٍ، اَنَا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ اَنِیساً، وَ أَنَا بَیْتُ الظَّلَمَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ سِرَاجاً اَنَا بَیْتُ التُّرَابِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ فِرَاشاً، اَنَا بَیْتَ الْفَقْرِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ کَنْزاً، وَ اَنَا بَیْتُ الْحَیَّاتِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ تَرْیَاقاً، وَ اَمَّا الْاَنِیسُ فَتِلَاوَه الْقُرْآنِ، اَمَّا السِّرَاجُ فَصَلَوه اللَّیْلِ وَ اَمَّا الْفِرَاشُ فَعَمَلُ الصَّالِحِ وَ اَمَّا الْکَنْزُ فَلَا اِلَهَ اِلَّا الله وَ اَمَّا التَّرْیَاقُ فَالصَّدَقَه.
📚 المواعظ العددیة / ص 390 و ...
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
⛔️ عنِ النَّبِیِّ صلّی اللّه علیه و آله: أَنَّهُ قَالَ مَنِ اغْتَابَ مُسْلِماً أَوْ مُسْلِمَةً لَمْ یَقْبَلِ اللَّهُ تَعَالَی صَلَاتَهُ وَ لَا صِیَامَهُ أَرْبَعِینَ یَوْماً وَ لَیْلَةً إِلَّا أَنْ یَغْفِرَ لَهُ صَاحِبُهُ
📚 مستدرک الوسائل / مجلد 7 / ص 322
🌐 @Mabaheeth
جزء 19.mp3
4.02M
مباحث
#شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی 8 #آیت_الله_جوادی_آملی حفظه الله تعالی
#شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی 9
#آیت_الله_جوادی_آملی حفظه الله تعالی
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✨ فرازهای مطرح شده:
وَ إنْ كُنّا غِیرُ مُستوجِبینِ لِرَحمَتِكْ فَأنْتَ اَهلُ أنْ تَجُودَ عَلَینا وَ عَلَی المُذنِبینَ بِفَضلِ سَعَتِكْ .
فَامْنُنْ عَلَینَا بِمَا أنْتَ اَهلُه.
وَ جُدْ عَلَینَا فَإنّا مُحتاجُونَ إلی نِیلِكَ
یا غَفّارْ بِنُورِكَ اهْتَدَینَا وَ بِفَضلِكَ اسْتَغْنَینَا وَ بِنِعْمَتِكَ أصبَحْنَا وَ أمْسَینَا
ذُنُوبُنا بِینِ یَدَیْكَ نَستَغْفِرُكَ اللّهُمَّ مِنّا.
تَتَحَبَّبُ إلَینا بِالنِّعَمْ وَ نُعارِضُكَ بِالذُّنُوب
🌐 @Mabaheeth
أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشِّیطانِ الرَّجِیم، بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیم
وجود مبارك امام سجاد سلام الله علیه برای جذب و جلب رأفت و رحمت الهی دستور انعطاف را به انسان مرحمت میكند، تا یك نیایشگر به ذات أقدس إله عرض كند: اگر گناهی از ما صادر شده است، در اثر لِجاج و عِناد نبوده! ما میدانیم كه مستوجب عذاب الهی هستیم، لكن دو عامل ما را وادار میكند كه از ذات أقدس إله درخواست عفو كنیم؛
1- گناه ما روی لجاج و عِناد نیست. ما به عنوان اَلَدُّ الخِصام و مانند آن دست به گناه دراز نكردهایم. بلكه بر اثر غفلت بوده است.
2- میدانیم شما بخشنده و مهربانی! پس قصور ما از یك سوی، كَرم شما از سوی دیگر ، این دو عامل ما را وادار میكند كه دست نیایش به سوی شما دراز كنیم . اگر كسی بر اثر لجاج گناه كند، مستكبرانه دست به گناه دراز كند، چنین كسی در خُور عفو نیست! یا اگر مولائی كریمانه با بندهاش برخورد نكند، چنین بنده تبهكاری به خود اجازه درخواست عفو نمیدهد. لكن هر دو عامل در اینجا برای دعا وجود دارد؛ یكی غفلت و جهالت ما، دوّم كَرم و بزرگواری شما.
آنگاه عرض میكند: خدایا! نه تنها ما را ببخش، بلكه همه تبهكاران را ببخش! اگر راهی برای بخشش تبهكاران نباشد، اینها ناامید خواهند بود. آنگاه فرقی بین مولای رئوف، و عاقل رئوف نخواهد بود.
این جمله را با این صورت بازگو میكند كه: گرچه ما استحقاق گذشت نداریم، ولی شما مولای كَریمی!
***وَ إنْ كُنّا غِیرُ مُستوجِبینِ لِرَحمَتِكْ فَأنْتَ اَهلٌ أنْ تَجُودَ عَلَینا وَ عَلَی المُذنِبینَ بِفَضلِ سَعَتِكْ ***
پروردگارا! میخواهی با ما برابر اوصاف ما رفتار كنی یا برابر اوصاف خودت؟! اگر میخواهی برابر اوصاف ما رفتار كنی، ما مستحقّ عذابیم، اگر میخواهی برابر با اوصاف خودت رفتار كنی، ما مشمول رحمتت قرار میگیریم .
***فَامْنُنْ عَلَینَا بِمَا أنْتَ اَهلُه***
ْبر ما منّت بِنه به این كه ما را برابر وصفی كه خود داری به محكمه دعوت كن، نه برابر استحقاقی كه داریم ! این كه در برخی از ادعیّه آمده است: اِلهی عامِلنا بِفَضلِكَ وَ لا تُعامِلنا بِعَدلِكَ از همین قبیل است.
***وَ جُدْ عَلَینَا فَإنّا مُحتاجُونَ إلی نِیلِكَ***
ما به عطای تو نیازمندیم، تو از تعذیب ما بینیازی!
آنگاه در جملات بعد این چنین عرض میكند:
***یا غَفّارْ بِنُورِكَ اهْتَدَینَا وَ بِفَضلِكَ اسْتَغْنَینَا وَ بِنِعْمَتِكَ أصبَحْنَا وَ أمْسَینا***
پروردگارا ! آن مقدار هدایتی كه نصیب ما شده است، با نور وحی و فطرت و عقلی بود كه تو به ما دادی! و اگر ما از دیگران بینیاز شدیم، در اثر تفضّل تو بود! و ما در بامداد و شامگاه غرق نعمت توئیم . به نعمت تو صبح كردیم، به نعمت تو شام میكنیم . یعنی حیات ما، زندگی ما در كنار سفره نعمت توست.
***ذُنُوبُنا بِینِ یَدَیْكَ نَستَغْفِرُكَ اللّهُمَّ مِنّا***
پروردگارا ! گناهان ما هم معلوم توست و هم خود ما مقدور تو ! هم از سیّئات ما باخبری، هم از تعذیب تبهكاران و بر تعذیب تبهكاران مقتدریشئون و احوال و شرائط عَلَی السَّواء است. این چنین نیست كه به كسی نزدیك باشد و از كسی دور باشد. البتّه در بحثهای حوزوی و مدرسهای برای بطلان دور و تَسَلسُل این چنین بازگو میكنند كه سلسله علل و معلولات باید به سرآغاز ختم بشود. چنین تفكّری با تفكّر نیایش و دعا خیلی هماهنگ نیست! خدائی كه انسان با بطلان دور و تَسَلسُل ثابت میكند، معنایش این است كه: این سلسله علل بالأخره باید منتهی بشود به مبداء آفرینش. و خدا به عنوان سرآغاز این سلسله تلقّی میشود. اگر آحاد این سلسله مُتبائِنات باشند كه خدا یك مُباینی است با دیگران مُبائنات، منتها از دیگر مُباینات بزرگتر و مهمتر است و اگر این سلسله، سلسله تشكیكی باشد، همه اینها مراحل یك واقعیّتاند و خدا، أعلَی المَراتب است.