eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37هزار عکس
32.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
| ۲۱۱ 🏷️ ارزش هاى اخلاقى ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْجُودُ حَارِسُ اَلْأَعْرَاضِ ❁• وَ اَلْحِلْمُ فِدَامُ اَلسَّفِيهِ ❁• اَلْعَفْوُ زَكَاةُ اَلظَّفَرِ ❁• وَ اَلسُّلُوُّ عِوَضُكَ مِمَّنْ غَدَرَ ❁• وَ اَلاِسْتِشَارَةُ عَيْنُ اَلْهِدَايَةِ ❁• وَ قَدْ خَاطَرَ مَنِ اِسْتَغْنَى بِرَأْيِهِ ❁• وَ اَلصَّبْرُ يُنَاضِلُ اَلْحِدْثَانَ ❁• وَ اَلْجَزَعُ مِنْ أَعْوَانِ اَلزَّمَانِ ❁• وَ أَشْرَفُ اَلْغِنَى تَرْكُ اَلْمُنَى ❁• وَ كَمْ مِنْ عَقْلٍ أَسِيرٍ تَحْتَ هَوَى أَمِيرٍ ❁• وَ مِنَ اَلتَّوْفِيقِ حِفْظُ اَلتَّجْرِبَةِ ❁• وَ اَلْمَوَدَّةُ قَرَابَةٌ مُسْتَفَادَةٌ ❁• وَ لاَ تَأْمَنَنَّ مَلُولاً ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: ✓ بخشندگى، نگاه‌دارندۀ آبروست. ✓ و شكيبايى دهان بند بى‌خردان ✓ و عفو زكات پيروزى ✓ و دورى كردن، كيفر خيانتكار ✓ و مشورت چشم هدايت است. ✓ و آن كَس كه با رأى خود احساس بى‌نيازى كند به كام خطرها افتد. ✓ شكيبايى با مصيبت‌هاى شب و روز پيكار كند. ✓ و بى‌تابى، زمان را در نابودى انسان يارى دهد. ✓ و برترين بى‌نيازى ترك آرزوهاست ✓ و چه بسا عقل كه اسير فرمانروايى هوس است. ✓ حفظ‍‌ و به كار گيرى تجربه رمز پيروزى است. ✓ و دوستى، نوعى خويشاوندى به دست آمده است. ✓ و به آن كَس كه به ستوه آمده و توان تحمّل ندارد اعتماد نكن. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در پند و اندرز) فرموده است: (۱) بخشش، نگهبان آبروها است (مردم از بخشش كننده خوشنود بوده آبروى او را حفظ‍‌ مى‌نمايند) (۲) و بردبارى، دهن بند نادان و نابردبار است (بردبارى نادان را از هرزه گوئى باز داشته و بدى را مى‌گرداند) (۳) و گذشت (از گناه) زكوة فيروزى است (هر كه بر دشمن فيروزى يابد زكوة آن، گذشت از او است) (۴) و دورى نمودن از كسيكه بيوفائى نمود عوض تو است (از دوست بيوفا دل برداشته دورى كن تا بيوفائيش را تلافى كرده باشى) (۵) و مشورت نمودن (و راه راست جستن) همان هدايت و راه يابى است. (۶) و كسيكه به رأى و انديشه‌اش (از مشورت با ديگران) بى‌نياز شد خود را در خطر و تباهى افكند. (۷) و شكيبائى سختيهاى روزگار را دور مى‌نمايد. (۸) و بيتابى از يارى كنندگان زمانه است (زيرا زمانه آمادۀ پير نمودن و نيست كردن است و بيتابى هم همين كار را انجام مى‌دهد) (۹) و بزرگترين توانگرى آرزو نداشتن است، (۱۰) و بسا عقل و خرد كه اسير و گرفتار هوا و خواهشى است كه بر او فرمانروا است (هواى نفسِ بسيارى از مردم بر عقولشان مسلّط‍‌ است) (۱۱) و از رسيدن و دست يافتن بكار نيك نگاه‌دارى تجربه و آزمايش است. (۱۲) و دوستى (با مردم) خويشاوندى است كه بهره برده شده. (۱۳) و از دلتنگ و رنجيدۀ (از خود) ايمن مباش (راز خويش با او مگو و بعهد و پيمانش دل مبند).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
145 - قصیده ای در مدح امیرالمؤ منین (علیه السلام) و خوابی عجیب و نیز جناب مولوی چنین نقل می فرمود: بنده ساکن مشهدمقدس بودم. از فیوضات حضرت رضا علیه السّلام در جوانی مرهون احسان امام رئوف و از قابلیت خود زیادتر. منبرم جذاب بود، ملازم مرحوم شیخ علی اکبر نهاوندی و سیدرضا قوچانی و شیخ رمضانعلی قوچانی و شیخ مرتضی بجنوردی و شیخ مرتضی آشتیانی بودم؛ ایشان مرا به اطراف غیر مشهد از پاکستان و قندهار و غیره می فرستادند. در وقتی شب هنگام به مشهد مراجعت کردم وارد مسجد گوهرشاد شدم، تازه اذان مغرب شده بود، شیخ علی اکبر نهاوندی مشغول نماز شد؛ پس از تمام شدن نماز به خدمتش رسیدم، حالات مرا جویا شد ، معانقه کردیم انفیه می کشید، انفیه اش را به من داد، در این فرصت مرحوم حاج قوام لاری ایستاد و بنای مقدمه یک روضه را گذاشت و ابتدایش این دو شعر را خواند که من پیش از آن این اشعار را نشنیده بودم. ها عَلیُّ بَشَرٌ کَیْفَ بَشَرٌ رَبُّهُ فیهِ تَجَلّی وَظَهَرَ هُوَ وَ الْواجِبُ نُورٌ وَ بَصَرٌ هُوَ وَ الْمَبْدَءُ شَمْسٌ وَ قَمَرٌ حال بنده منقلب شد. آقای شیخ علی اکبر نهاوندی صحبت می کرد، یک گوشم به صحبت او و یک گوشم به صحبت حاج قوام. مقصود آنکه با این دو شعر دیگر از این اشعار نخواند. با حال منقلب به خانه آمدم ، تنها بودم در خودم طبع رسایی یافتم. مداد را برداشتم آن اشعار را شیر و شکر تضمین کردم. ها عَلیُّ بَشَرٌ کَیْفَ بَشَرٌ رَبُّهُ فیهِ تَجَلّی وَظَهَرَ عقل کلی بما داد خبر اَنَا کاَلشَّمْسِ عَلِیُّ کَالْقَمَرِ هُوَ وَ الْواجِبُ نُورٌ وَ بَصَرٌ هُوَ وَ الْمَبْدَءُ شَمْسٌ وَ قَمَرٌ عشق افکند بدلها اخگر عشق بنمود هویدا محشر عشق چه بود اسداللّه حیدر ها عَلیُّ بَشَرٌ کَیْفَ بَشَرٌ رَبُّهُ فیهِ تَجَلّی وَ ظَهَرَ بشری پس گل آدم که سرشت گر حقی تخم عبادت که بکشت رویت آئینه هر هشت بهشت مویت آویزه هر دیر و کنشت کیمیا کن به نظر این گِل و خشت تا شود خشت و گِلم حور سرشت من نیم ناصبی و غالی زشت عشق، سرمشق من اینگونه نوشت که به محراب تو هر شام و سحر سجده آریم به نزد داور ها عَلیُّ بَشَرٌ کَیْفَ بَشَرٌ رَبُّهُ فیهِ تَجَلّی وَ ظَهَرَ گفت غالی که علی اللّه است نیست اللّه صفات اللّه است متشرع که مُحِبّ جاه است او هم از بی خبری در چاه است خوب از بیت حجر آگاه است غافل از قبله شاهنشاه است شهر احمد، علیش درگاه است رو به آن قبله عرفان آور درس اعمال ز قرآن آور ها علی بشر کیف بشر ربه فیه تجلی و ظهر علی ای مخزن سر معبود رونق افزای گلستان وجود کعبه از قوس نزولت مسعود مسجد کوفه ترا قوس صعود خالقت چون دُر هستی بگشود عشق بازی به تو بودش مقصود غرض از عشق و محبت این بود تا گشاید به جهان سفره جود من چه گویم به مدیح حیدر عاجز از مدح علی جن و بشر ها عَلیُّ بَشَرٌ کَیْفَ بَشَرٌ رَبُّهُ فیهِ تَجَلّی وَ ظَهَرَ حسن روسیه نامه تباه پناه آورده به قنبر ای شاه اگرش بار دهد واشوقا ور براند ز درش واویلا یا علی قنبرت ان شاء اللّه رد سائل نکند از درگاه قنبرا کن به من خسته نگاه حَسْبِیَ اللّهُ وَ ما شاءَاللّهُ مستم از باده حب حیدر عَلِیَم جنت و قنبر کوثر ها عَلیُّ بَشَرٌ کَیْفَ بَشَرٌ رَبُّهُ فیهِ تَجَلّی وَ ظَهَرَ چهار سال گذشت. نمی دانستم این مدح قبول شده یا نه ؟ روزی بعد از ناهار خوابیده بودم، در عالم واقعه دیدم مشرف شدم کربلای معلی؛ وارد رواق مبارک شدم؛ دیدم درهای حرم بسته و زوار بین رواق مشغول خواندن زیارت وارث هستند . ادامه دارد ...
حالم دگرگون شد که چرا درها بسته است؛ من حالا تازه رسیده ام. 🤔 پرسیدم آیا درها باز می شود؟ گفتند بلی یک ساعت دیگر باز می شود و حالا مجتهدین و علمای اولین و آخرین در حرم علیه السّلام هستند و مشغول مدح و تعزیه اند. من در همان عالم خواب به سمت قتلگاه آمدم، دلم آرام نمی گرفت، نزد آن شباکی که بالای سر مبارک قرار گرفته است نظر کردم. از میان شباک علما را دیدم، عده ای را شناختم مجلسی ، ملا محسن فیض ، سیداسماعیل صدر ، میرزا حسن شیرازی ، شیخ جعفر شوشتری حضور داشته حرم مملو از جمعیت بود ، همه رو به ضریح و پشت به شباک بودند سرکردهٔ همه، مرحوم حاج حسین قمی بود ایشان دستور می داد فلان آقا برود بخواند پس از خواندنش دیگران احسنت ! احسنت ! می گفتند و گریه می کردند چند نفری را دیدم بالا شدند و خواندند و پایین آمدند در همان عالم رؤیا مانند بچه ها از گوشه شباک به خودم فشار آوردم و این طرف و آن طرف کرده ناگهان خود را داخل حرم مطهر دیدم ولی هیچ جا نبود مگر پهلوی خود آقای قمی، ناچار همانجا نشستم. بنده وقتی که آقای قمی در مشهدمقدس بودند به ایشان ارادت داشتم و در آخر کار نیز وکیلشان بودم. ایشان به جهر حرف می زد. همین که مرا دید فرمود مولوی حسن ! عرض کردم بله قربان ! فرمود برخیز و بخوان . من میان دوراهی واقع شدم. امر آقا را چه کنم و با حضور این أعلام کدام آیه را عنوان کنم ؟ کدام حدیث را تطبیق کنم ؟ چگونه گریز روضه بزنم ، مثل اینکه ناگهان بدلم الهام غیبی شد خواندم : ( ها علی بشر کیف بشر ) تا آخر قصیده ای که گذشت. وقتی که از خواب بیدار شدم دلم می طپید، عرق زیادی کرده بودم، مثل اینکه مرده بودم. شکر خدای را کردم که بحمداللّه مدیحه ام مورد عنایت واقع شده است.
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | به کوری چشم آنهایی که نمی توانند ببینند، از همه مشکلات بیرون خواهیم رفت... 🇮🇷 اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آزمایشی که به شما ثابت میکنه چطور میتونید با دونستن حقیقت، اون رو تکذیب کنید و فکر کنید کار درست رو انجام میدین😳 اتفاقی که در این فتنه، گریبان قریب به اتفاق کاربران رو گرفت و مواضعی گرفتند که نظر شخصی‌شون نبود؛ بلکه از جانب رسانه‌ها به اونها تحمیل شده بود😔 |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ فرار از زندان 🔹 نقشه ای که قرار بود با آتش‌سوزی اندرزگاه بند ۷ انجام شود.
🔻 چرا قیاس مَعَ الفارق؟ ‼️ مهدی نصیری در انتقادهایش نسبت به قوانین کشور چنین استدلال کرده که؛ چون در حکمرانی پیامبر(صلی الله علیه وآله) و امیرالمومنین(علیه السلام) هیچ کَس به خاطر بی حجابی مجازات نشده؛ پس الزام به رعایت حجاب نیز ضرورتی ندارد! ____________ ♨️ لازم است ایشان بدانند: 1️⃣ در جامعۀ عرب، همیشه علاوه بر اینکه مردان لباس بلند عربی پوشیده و سر خود را می بستند، زنان نیز لباس بلند پوشیده و سر و صورت خود را می پوشاندند، چنانکه امروزه نیز در میان عرب چنین لباسی مرسوم است! 2️⃣ حتی در پیش از اسلام غالب زنان عرب پوشش کامل داشتند و فقط در ایام خاصی، نظیر آنکه مصیبتی به آنان وارد می شد، نقاب از صورت بر میداشتند و به صورت می زدند؛ برای مثال ربیع‌ بن‌ زیاد، شاعر عصر جاهلیت، در توصیف مرگ بزرگ قبیله اش(مالک) می گوید: هرکَس که به کشته‌شدن مالک خشنود است، نزد قبیله ما بیاید و ببیند زنانی که قبلاً صورت خود را می‌پوشاندند؛ اما امروز از شدت مصیبت، نقاب از چهره برداشته‌ و برای او ناله می‌کنند(ابی‌تمّام،حبیب‌ بن ‌اوس،دیوان حماسه،(۱۴۱۸)، تحقیق احمدحسن، بیروت:دارالکتب العلمیه،ص۱۸۰) 3️⃣ مهمتر اینکه؛ مگر در صدر اسلام چیزی به عنوان بی حجابی و کشف حجاب به این سبک داشتیم، که پیامبر(صلوات الله علیه وآله) و یا امیرالمومنین(علیه السل) بخواهند به بحثی که موضوعیت نداشته ورود و برخورد کنند؟ 4️⃣ هرچند قاطبۀ افکار عمومی میداند که نگاه ابزاری به زن دسیسۀ غرب و عقبۀ آنهاست که در یکصد سال اخیر موضوعیت یافته؛ اما جناب نصیری سعی میکند تاریخ را نیز انکار و تحریف کند! |
🔴شمه ای از اقدامات تشکیلات بهائی در حوادث اخیر 🔹وقتی بدانی نزدیک به چندهزار نفر بهایی در تهران داریم، این بی‌بندوباری‌ها در تهران و برخی شهرهای توریستی شمالی برایتان قابل هضم خواهد شد! 🔹روی این جماعت هم نه گشت ارشاد کارایی دارد وَ نه کارهای فرهنگی! برنامه دیگری لازم دارند که پیچیدگی‌های خاص خودش را می‌طلبد. 🔹یکی از اقدامات بهاییان که پول‌های کلان هم خرج می‌کنند این است که به برخی زنان پول میدهند تا با ترویج بی بند و باری در مراکز عمومی و تجمع ها و در مسیرهای چندکیلومتری خیابان ها و پیاده‌روها را چندین مرتبه بروند و بیایند تا آن پوشش را جای بیندازند. در حوادت اخیر، جریان کثیف و فاسد بهاییت در کنار منافقین به شدت فعال بود.
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سریال‌های نمایش خانگی رو جدی بگیرید... ⭕ با پیام‌های ضمنی در قالب فیلم های شبکه های نمایش خانگی پیام خودشان را در ضمیر ناخودآگاه من و شما القا می کنند. متأسفانه بعضی از مردم و مسئولین فرهنگی مملکت بی‌تفاوت هستند... | 🎧 تحلیل درگیریها و اغتشاشات 🌐 @Mabaheeth 📖 @feqh_ahkam