eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37هزار عکس
32.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
59 🔸 خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا شَيْ‌ءٌ ؛ الْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ الْإِخْوَانِ ✨ دو خصلت است که ما فوق آنها چیزی نیست؛ ایمان به خداوند و منفعت رساندن به برادران دینی. 📚 بحار الانوار / مجلد 78 / صفحه 374 🌐 @mabaheeth
60 🔸🔶 احادیثی از امام حسن عسکری علیه السلام 1️⃣ جعِلَتِ الخَبائثُ في بَيتٍ و جُعِلَ مِفتاحُهُ الكذبَ ✨ [همه] پليديها در يك خانه نهاده شده و كليد آن، قرار داده شده است. 📚 ميزان الحكمه / مجلد10 / صفحه 65 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 2️⃣ خيرُ إخوانِكَ مَن نَسِيَ ذَنبَكَ ، و ذَكَرَ إحسانَكَ إلَيهِ ✨ بهترينِ برادرانت، كسى است كه خطايت را فراموش كند و از نيكوكارى ‏ات در حقّ خودش ياد كند. 📚 أعلام الدين / صفحه 313 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 3️⃣ ما أقبَحَ بالمُؤمِنِ أن تكونَ لَهُ رَغبَةٌ تُذِلُّهُ ✨ چه زشت است در مؤمن، خواسته اى باشد كه او را به خوارى كشاند . 📚 ميزان الحكمه / مجلد6 / صفحه 490 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 4️⃣ أولَى النّاسِ بِالمَحَبَّةِ مِنهُم مَن أمَّلوهُ ✨ مردم، كسى را بيشتر دوست دارند كه به او اميد [بيشترى ]دارند . 📚 أعلام الدين / صفحه 313 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 5️⃣ يا مَن يَرُدُّ بِأَلطَفِ الصَّدَقَةِ وَ الدُّعاءِ، عَن أعنانِ السَّماءِ، ما حُتِمَ و اُبرِمَ مِن سوءِ القَضاءِ عليه السلام ـ در دعا ـ : اى كسى كه با كمترين صدقه و دعا، قضاى بدِ حتمى را از پهنه آسمان، باز مى گرداند! 📚 البلد الأمين / صفحه 60 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 6️⃣ من التَّواضُعِ السَّلامُ على كُلِّ مَن تَمُرُّ بهِ، و الجُلوسُ دُونَ شَرَفِ المَجلِسِ ✨ از فروتنى است كه بر هر كَس بگذرى، بر او سلام كنى و در پايين پاى مجلس بنشينى. 📚 ميزان الحكمه / مجلد 13 / صفحه 220 👉 @hadisgraph 🌐 @mabaheeth
مباحث
#درست_انتخاب_کنیم 🎤 بخش اول سخنرانی حمید #رسایی ♨️ تحلیل دو سناریوی #توطئه بنزینی 🤔 چرا رهبر انقل
04.mp3
12.1M
🎤بخش چهارم سخنرانی حمید ♨️ تحلیل دو سناریوی بنزینی 🤔 در سناریوی بدبینانه، اجرای این تصمیم بدون آماده سازی مردم و نهادها، تدبیر خاص و با هدف اعمال فشار بر نظام برای اخذ اختیارات بیشتر بوده/ سئوال مهم این است که سرویس‌های امنیتی دشمنان ملت ایران چطور از زمان اجرا اطلاع داشتند/ دولت دنبال بهانه برای فرار از پاسخگویی است/ روحانی منتظر واکنش مجلس بود... 📥 دریافت صوت قسمت های دیگر : 👉 https://eitaa.com/rasaee/3023 🌐 @mabaheeth
مباحث
#درست_انتخاب_کنیم 🎤بخش چهارم سخنرانی حمید #رسایی ♨️ تحلیل دو سناریوی #توطئه بنزینی 🤔 در سناریوی ب
05.mp3
10.7M
🎤بخش پنجم سخنرانی حمید ♨️ تحلیل دو سناریوی بنزینی 🤔 چرا به گفت که من هم جمعه صبح از اجرای طرح دولت مطلع شدم/ چرا رهبر انقلاب از تصمیم دولت حمایت کرد/ متدینین و حزب‌اللهی ها چیست؟ ماه‌های آینده اتفاقات مهمی رخ می‌دهد... 📥 دریافت صوت قسمت های دیگر : 👉 https://eitaa.com/rasaee/3023 🌐 @mabaheeth
مباحث
🗳 نماینده #مجلس تراز او [ #مدرس ] آنقدر با مردم کوچه و خیابان راحت گرم صحبت میشد که مورد اعتراض اطر
🔆 شاخص های در سیره 1. ساده زیستی 2. پاکدستی 3. مبارزه با فساد 4. حمایت از تولید ملی 5. تقوای فردی و سیاسی 6. پایبند به مردمسالاری 7. اهمیت کار کارشناسی 8. شجاعت و استقلال شخصیتی 9. مردمی 10. پاسدار استقلال و آزادی کشور 🌐 @mabaheeth
مباحث
#متفرقه #انتخابات #شورای_نگهبان ⁦🎞️⁩ صحبت‌های یکسال قبل دکتر حسن #عباسی درباره #فتنه جدید که قراره
📢 دام ظله 💭 در این دویست سال اخیر - که سالهای انقلابهای بزرگ است - در هیچ انقلابی چنین اتفاقی نیفتاده است که با این فاصله‌ی کم، نظام جدید به وسیله‌ی خود مردم، نه به وسیله‌ی یک عامل دیگر، تعیین شود. 🗳 بعد بلافاصله امام بزرگوار دنبال قانون اساسی بود. من فراموش نمیکنم؛ سه ماه چهار ماه بعد از پیروزی انقلاب - امام شورای انقلاب را که ماها بودیم، برای یک کار مهمی به قم خواستند. ما خدمت امام رفتیم. من از یاد نمیبرم چهره‌ی خشمگین امام را که نظیر آن را من در امام کم دیدم. حرفشان این بود که چرا برای قانون اساسی فکری نمیکنید. این در حالی بود که هنوز سه ماه از پیروزی انقلاب بیشتر نگذشته بود. همان جلسه تصمیم‌گیری شد که انتخابات مجلس خبرگان برگزار شود. مسئولین کشور - که دولت موقت بود - آمدند انتخابات را برگزار کردند. مردم در یک انتخاباتِ سراسری شرکت کردند، نمایندگان خود را - که خبرگان بودند - معین کردند. خبرگان هم در ظرف چند ماه قانون اساسی را تدوین کردند. بعد امام باز دوباره فرمودند که این قانون اساسی‌ای که تدوین شده است، باید به رأی مردم برسد. با اینکه نمایندگان مردم آن را تدوین کرده بودند، اما امام فرمود باز هم بایستی رأی مردم باشد. لذا آمدند رفراندوم قانون اساسی کردند، مردم هم با رأی بالائی قانون اساسی را تصویب کردند. بنابراین نقش مردم بعد از پیروزی انقلاب تمام نشد. در خصوصیات اداره‌ی کشور، این نقش ادامه پیدا کرد. 📅 دوازدهم آذر؛ سالروز تصویب جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ 💻 @Khamenei_ir 🌐 @mabaheeth
3 🔆 شاخص های ؛ 👈 مبارزه با فساد تا پای جان 🌐 @mabaheeth
مباحث
#صحیفه_سجادیه 24
دعای بیست و چهارم.pdf
192.6K
دعا " برای پدر و مادر " ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✨ آموزه‌هایی از بیست و چهارم ♥️ کرامت و درود خداوند بر پدر و مادر. 💕 از خدا بخواهیم وظیفه‌مان در قبال پدر و مادر را به ما بشناساند و عمل به آن را به ما بدهد. ❣️ بیم از پدر و مادر، نیکوست؛ چنان‌که علیه السلام از خداوند می‌خواهد در قِبال پدر و مادر در دلش، بیمی همچون بیم از پادشاهان خودکامه بیافریند. ❣️ خواهش پدر و مادر را بر خواهش خویش ترجیح دهیم و خرسندی آنان را بر خرسندی خودمان مقدم بداریم. 💖 نیکی آنان در حق خودمان را بسیار ببینیم، اگرچه اندک باشد و نیکی خودمان به ایشان را اندک شماریم، اگرچه بسیار باشد. ❣️ با پدر و مادر با صدای نرم و کلام نیکو سخن بگوییم. 🚼 از خدا بخواهیم آزار و اذیتی که به پدر و مادر رسانده‌ایم، مایه آمرزش گناهانشان و بلندی مرتبه‌شان گردد. ❣️ اگر پدر و مادر با ما تندی کردند و حقی از ما تباه کردند یا ... از ایشان درگذریم؛ چراکه آنان به جز خیرخواهی نیتی نداشته‌اند. ✔️ بعد از هر ، بلکه در هر زمانی از شب و بلکه در هر لحظه از روز به یاد پدر و مادرمان باشیم. 👉 https://eitaa.com/Shefae/1013 💠 @Mabaheeth
وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام لِأَبَوَیهِ عَلَیهِمَا السَّلَامُ (۱) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَ رَسُولِک، وَ أَهْلِ بَیتِهِ الطَّاهِرِینَ، وَ اخْصُصْهُمْ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِک وَ رَحْمَتِک وَ بَرَکاتِک وَ سَلَامِک. (۲) وَ اخْصُصِ اللَّهُمَّ وَالِدَیّ بِالْکرَامَةِ لَدَیک، وَ الصَّلَاةِ مِنْک، یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ. (۳) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَلْهِمْنِی عِلْمَ مَا یجِبُ لَهُمَا عَلَیّ إِلْهَاماً، وَ اجْمَعْ لِی عِلْمَ ذَلِک کلِّهِ تَمَاماً، ثُمَّ اسْتَعْمِلْنِی بِمَا تُلْهِمُنِی مِنْهُ، وَ وَفِّقْنِی لِلنُّفُوذِ فِیمَا تُبَصِّرُنِی مِنْ عِلْمِهِ حَتَّی لَا یفُوتَنِی اسْتِعْمَالُ شَیءٍ عَلَّمْتَنِیهِ، وَ لَا تَثْقُلَ أَرْکانِی عَنِ الْحَفُوفِ فِیمَا أَلْهَمْتَنِیهِ (۴) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ کمَا شَرَّفْتَنَا بِهِ، وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، کمَا أَوْجَبْتَ لَنَا الْحَقَّ عَلَی الْخَلْقِ بِسَبَبِهِ. (۵) اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی أَهَابُهُمَا هَیبَةَ السُّلْطَانِ الْعَسُوفِ، وَ أَبَرُّهُمَا بِرَّ الْأُمِّ الرَّءُوفِ، وَ اجْعَلْ طَاعَتِی لِوَالِدَیّ وَ بِرِّی بِهِمَا أَقَرَّ لِعَینِی مِنْ رَقْدَةِ الْوَسْنَانِ، وَ أَثْلَجَ لِصَدْرِی مِنْ شَرْبَةِ الظَّمْآنِ حَتَّی أُوثِرَ عَلَی هَوَای هَوَاهُمَا، وَ أُقَدِّمَ عَلَی رِضَای رِضَاهُمَا وَ أَسْتَکثِرَ بِرَّهُمَا بی ‌وَ إِنْ قَلَّ، وَ أَسْتَقِلَّ بِرِّی بِهِمَا وَ إِنْ کثُرَ. (۶) اللَّهُمَّ خَفِّضْ لَهُمَا صَوْتِی، وَ أَطِبْ لَهُمَا کلَامِی، وَ أَلِنْ لَهُمَا عَرِیکتِی، وَ اعْطِفْ عَلَیهِمَا قَلْبِی، وَ صَیّرْنِی بِهِمَا رَفِیقاً، وَ عَلَیهِمَا شَفِیقاً. (۷) اللَّهُمَّ اشْکرْ لَهُمَا تَرْبِیتِی، وَ أَثِبْهُمَا عَلَی تَکرِمَتِی، وَ احْفَظْ لَهُمَا مَا حَفِظَاهُ مِنِّی فِی صِغَرِی. (۸) اللَّهُمَّ وَ مَا مَسَّهُمَا مِنِّی مِنْ أَذًی، أَوْ خَلَصَ إِلَیهِمَا عَنِّی مِنْ مَکرُوهٍ، أَوْ ضَاعَ قِبَلِی لَهُمَا مِنْ حَقٍّ فَاجْعَلْهُ حِطَّةً لِذُنُوبِهِمَا، وَ عُلُوّاً فِی دَرَجَاتِهِمَا، وَ زِیادَةً فِی حَسَنَاتِهِمَا، یا مُبَدِّلَ السَّیئَاتِ بِأَضْعَافِهَا مِنَ الْحَسَنَاتِ. (۹) اللَّهُمَّ وَ مَا تَعَدَّیا عَلَیّ فِیهِ مِنْ قَوْلٍ، أَوْ أَسْرَفَا عَلَیّ فِیهِ مِنْ فِعْلٍ، أَوْ ضَیّعَاهُ لِی مِنْ حَقٍّ، أَوْ قَصَّرَا بی ‌عَنْهُ مِنْ وَاجِبٍ فَقَدْ وَهَبْتُهُ لَهُمَا، وَ جُدْتُ بِهِ عَلَیهِمَا وَ رَغِبْتُ إِلَیک فِی وَضْعِ تَبِعَتِهِ عَنْهُمَا، فَإِنِّی لَا أَتَّهِمُهُمَا عَلَی نَفْسِی، وَ لَا أَسْتَبْطِئُهُمَا فِی بِرِّی، وَ لَا أَکرَهُ مَا تَوَلَّیاهُ مِنْ أَمْرِی یا رَبِّ. (۱۰) فَهُمَا أَوْجَبُ حَقّاً عَلَیّ، وَ أَقْدَمُ إِحْسَاناً إِلَیّ، وَ أَعْظَمُ مِنَّةً لَدَیّ مِنْ أَنْ أُقَاصَّهُمَا بِعَدْلٍ، أَوْ أُجَازِیهُمَا عَلَی مِثْلٍ، أَینَ إِذاً- یا إِلَهِی- طُولُ شُغْلِهِمَا بِتَرْبِیتِی! وَ أَینَ شِدَّةُ تَعَبِهِمَا فِی حِرَاسَتِی! وَ أَینَ إِقْتَارُهُمَا عَلَی أَنْفُسِهِمَا لِلتَّوْسِعَةِ عَلَیّ! (۱۱) هَیهَاتَ مَا یسْتَوْفِیانِ مِنِّی حَقَّهُمَا، وَ لَا أُدْرِک مَا یجِبُ عَلَیّ لَهُمَا، وَ لَا أَنَا بِقَاضٍ وَظِیفَةَ خِدْمَتِهِمَا، فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَعِنِّی یا خَیرَ مَنِ اسْتُعِینَ بِهِ، وَ وَفِّقْنِی یا أَهْدَی مَنْ رُغِبَ إِلَیهِ، وَ لَا تَجْعَلْنِی فِی أَهْلِ الْعُقُوقِ لِلْآبَاءِ وَ الْأُمَّهَاتِ یوْمَ تُجْزی کلُّ نَفْسٍ بِما کسَبَتْ وَ هُمْ لا یُظْلَمُونَ. (۱۲) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ ذُرِّیتِهِ، وَ اخْصُصْ أَبَوَیّ بِأَفْضَلِ مَا خَصَصْتَ بِهِ آبَاءَ عِبَادِک الْمُؤْمِنِینَ وَ أُمَّهَاتِهِمْ، یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ. (۱۳) اللَّهُمَّ لَا تُنْسِنِی ذِکرَهُمَا فِی أَدْبَارِ صَلَوَاتِی، وَ فِی إِنًی مِنْ آنَاءِ لَیلِی، وَ فِی کلِّ سَاعَةٍ مِنْ سَاعَاتِ نَهَارِی. (۱۴) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اغْفِرْ لِی بِدُعَائِی لَهُمَا، وَ اغْفِرْ لَهُمَا بِبِرِّهِمَا بی ‌مَغْفِرَةً حَتْماً، وَ ارْضَ عَنْهُمَا بِشَفَاعَتِی لَهُمَا رِضًی عَزْماً، وَ بَلِّغْهُمَا بِالْکرَامَةِ مَوَاطِنَ السَّلَامَةِ. (۱۵) اللَّهُمَّ وَ إِنْ سَبَقَتْ مَغْفِرَتُک لَهُمَا فَشَفِّعْهُمَا فِیّ، وَ إِنْ سَبَقَتْ مَغْفِرَتُک لِی فَشَفِّعْنِی فِیهِمَا حَتَّی نَجْتَمِعَ بِرَأْفَتِک فِی ‌دار کرَامَتِک وَ مَحَلِّ مَغْفِرَتِک وَ رَحْمَتِک، إِنَّک ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ، وَ الْمَنِّ الْقَدِیمِ، وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ. 💠 @Mabaheeth
دعا برای پدر و مادرش علیهما السلام (۱) خداوندا بر محمّد بنده و فرستاده‌ات و بر خاندان پاکش درود فرست، و آنان را به بهترین درودها و رحمت و برکات و سلام خود مخصوص گردان، (۲) الهی پدر و مادر مرا به کرامت نزد خود و درود از سوی خود اختصاص ده،‌ ای مهربان‌ترین مهربانان. (۳) خداوندا بر محمد و آلش درود فرست، و دانش آنچه از حقوق ایشان که بر من لازم است به من الهام کن، و دانش تمام آن واجبات را بدون کم و زیاد برایم فراهم نما، آنگاه مرا به آنچه در این زمینه به من الهام کرده‌ای به کار گیر، و توفیقم ده تا نسبت به آنچه به من بصیرت می‌دهی اقدام کنم، تا به کار بستن چیزی از آنچه به من تعلیم داده‌ای از دستم نرود، و ارکان بدنم از خدمتی که مرا به آن مُلهَم فرموده‌ای احساس گرانی ننماید. (۴) خداوندا بر محمد و آلش درود فرست همان‌طور که ما را به وجودش سرافراز فرمودی، و بر محمد و آلش درود فرست، همان‌سان که به سبب آن حضرت، حقی از ما بر عهده مردم واجب نمودی. (۵) خداوندا چنان کن که از هیبت پدر و مادرم چون از هیبت سلطان خودکامه بیمناک باشم، و به هر دو چون مادری مهربان نیکی نمایم، و اطاعت از آنان و نیکی به هر دوی آنان را در نظرم از لذّت خواب در چشم خواب آلوده شیرین تر، و برای سوز سینه‌ام از شربت گوارا در ذائقه تشنه خنک‌تر گردان، تا خواسته ایشان را بر خواسته خود ترجیح دهم، و خرسندی آن دو را بر خرسندی خود مقدّم دارم، و خوبی ایشان را در حق خود هرچند اندک باشد زیاد بینم، و نیکویی خود را درباره ایشان گرچه بسیار باشد کم شمارم. (۶) خداوندا صدایم را در محضر آنان ملایم کن، و گفتارم را بر آنان دلنشین فرما، و خویم را نسبت به آنان نرمی عنایت کن، و قلبم را بر هر دو مهربان ساز، و مرا نسبت به هر دو خوشرفتار و دلسوز قرار ده. (۷) خداوندا هر دو را به پاس تربیت من جزای نیکو ده، و در مقابل آنکه مرا گرامی داشتند جزای خیر عطا فرما، و هرچه را در کودکی نسبت به من منظور داشته‌اند در حق ایشان - منظور کن. (۸) خداوندا اگر از جانب من آزاری به آنان رسیده، یا از من کار ناخوشایندی دیده‌اند، یا حقی از آنان به وسیله من از بین رفته، همه را موجب پاک شدن آنان از گناهانشان و مایه رفعت مقامشان و افزونی حسناتشان قرار ده،‌ای که بدی‌ها را به چندین برابر به خوبی تبدیل می‌نمایی. (۹) الهی اگر در گفتار با من از اندازه بیرون رفته‌اند، یا در عملی نسبت به من زیاده‌روی نموده‌اند، یا حقی از من ضایع کرده‌اند، یا از وظیفه پدر و مادری در حق من کوتاهی نموده‌اند، حق خود را به آنان بخشیدم، و آن را برایشان نثار کردم، و از تو می‌خواهم که وزر و وبال آن را از دوش آنان برداری، زیرا که من نسبت به خود، آنان را در کوتاهی حق متهم نمی‌کنم، و آنان را در مهربانی در حق خودم سهل انگار نمی‌دانم، و از آنچه درباره‌ام انجام داده‌اند ناراضی نیستم‌ ای پروردگار من؛ (۱۰) زیرا رعایت حق آنان بر من واجب تر، و احسانشان نسبت به من دیرینه‌تر، و منّتشان بر من بیشتر از آن است که از آنان از روی عدل تقاص بکشم، یا نسبت به ایشان معامله به مثل کنم، الهی اگر چنین کنم پس روزگار مدیدی که در تربیت من سپری کرده‌اند، و رنج‌های زیادی که در نگاهداری من تحمّل نموده‌اند، و آن همه که بر خود تنگ گرفتند تا زندگی مرا گشایشی باشد چه می‌شود؟ (۱۱) بدون شک بعید است که بتوانند حق خود را از من دریافت دارند، و من نمی‌توانم حقوقی را که بر عهده‌ام دارند تدارک نمایم، و وظیفه خدمت آنان را بجای آورم، پس بر محمد و آلش درود فرست، و ‌ای بهترین کسی که از تو یاری جویند مرا یاری ده، و ‌ای راهنماینده تر کسی که به او روی آورده می‌شود مرا توفیق ده، و در آن روزکه همه بدون آنکه برآنان ستم رَود، جزا می‌بینند مرا در زُمره آنان که عاقّ پدر و مادرند قرار مده. (۱۲) خداوندا بر محمد و آل او و نسل او درود فرست، و پدر و مادرم را به بهترین چیزی که پدران و مادران بندگان باایمانت را به آن مخصوص گرداندی مخصوص گردان،‌ای مهربان‌ترین مهربانان. (۱۳) خداوندا یاد آنان را در پس نمازهایم، و در هیچ وقتی از اوقات شبم، و ساعتی از ساعات روزم از صفحه قلبم مزدای. (۱۴) خداوندا بر محمد و آلش درود فرست، و مرا به برکات دعایی که برای آنان دارم بیامرز، و آن دو را به سبب خوبی‌هایی که در حق من داشته‌اند مشمول غفران حتمی قرار ده، و از آنان به شفاعت من از آنان به طور مسلّم خشنود شو، و آنان را با کرامت به سر منزل سلامت برسان. (۱۵) خداوندا اگر پدر و مادرم را پیش از من آمرزیده‌ای پس ایشان را شفیع من قرار ده، و اگر مرا پیش از آنان مورد آمرزش قرار داده‌ای پس مرا شفیع ایشان کن، تا در پرتو مهربانی‌ات در سرای کرامت، و جایگاه مغفرت و رحمتت گرد آییم؛ زیرا که تو صاحب فضل بزرگ و نعمت قدیمی، و تو مهربان‌ترین مهربانانی. 💠 @Mabaheeth
مباحث
دعا " برای پدر و مادر " ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✨ آموزه‌هایی از #دعای بیست و چهارم ♥️
(ششم) از دعای بیست و چارم ✨ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی أَهَابُهُمَا هَیبَةَ السُّلْطَانِ الْعَسُوفِ، وَ أَبَرُّهُمَا بِرَّ الْأُمِّ الرَّءُوفِ، وَ اجْعَلْ طَاعَتِی لِوَالِدَیّ وَ بِرِّی بِهِمَا أَقَرَّ لِعَینِی مِنْ رَقْدَةِ الْوَسْنَانِ، وَ أَثْلَجَ لِصَدْرِی مِنْ شَرْبَةِ الظَّمْآنِ حَتَّی أُوثِرَ عَلَی هَوَای هَوَاهُمَا، وَ أُقَدِّمَ عَلَی رِضَای رِضَاهُمَا وَ أَسْتَکثِرَ بِرَّهُمَا بی ‌وَ إِنْ قَلَّ، وَ أَسْتَقِلَّ بِرِّی بِهِمَا وَ إِنْ کثُرَ. ❣️خداوندا چنان کن که از هیبت پدر و مادرم چون از هیبت سلطان خودکامه بیمناک باشم، و به هر دو چون مادری مهربان نیکی نمایم، و اطاعت از آنان و نیکی به هر دوی آنان را در نظرم از لذّت خواب در چشم خواب آلوده شیرین تر، و برای سوز سینه‌ام از شربت گوارا در ذائقه تشنه خنک‌تر گردان، تا خواسته ایشان را بر خواسته خود ترجیح دهم، و خرسندی آن دو را بر خرسندی خود مقدّم دارم، و خوبی ایشان را در حق خود هرچند اندک باشد زیاد بینم، و نیکویی خود را درباره ایشان گرچه بسیار باشد کم شمارم. 💠 @Mabaheeth
4 🔆 شاخص های ؛ 👈 حمایت از تولید ایرانی 🇮🇷 🌐 @mabaheeth
6 (بخش اول) 🔆 شاخص های ؛ 👈 پاسدار استقلال و آزادی کشور 🎙 آیت الله شهید سید حسن مدرس: اختلاف من با رضاخان بر سر کلاه و عمامه نیست. من با سیاست مخالفم. 🌐 @mabaheeth
▫️ | 💫 بدرقه ستاره‌ها ◾️ حضرت دام ظله العالی: این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیت‌شده‌ی دامان اهل‌بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهم‌السّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) در آن دوره‌ی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند. 🗓 ۱۳۸۹/۷/۲۹ 🌐 @Mabaheeth
مباحث
✍️ حاج شیخ جعفر #ناصری حفظه الله تعالی 💠 #حضرت_معصومه سلام الله علیها، همسایه دیوار به دیوار امامت
🔻دهم ربیع الثانی سالروز شهادت علیها الصلوة و السلام تسلیت باد. ————————————— 🏴 السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِيجَةَ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ وَلِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُخْتَ وَلِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا عَمَّةَ وَلِيِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. 🌐 @Mabaheeth
اشکال دوم: منظوراز اینکه اجاره موکد اخلاص است، چیست؟ احتمال اول: اجاره، موکد مشروط بودن عمل به اخلاص باشد. دو اشکال دارد : اولاً: غسل دادن میت، وجوب تعبدی بود و زمانی این تاکید می شود که اجاره هم وجوب تعبدی باشد در حالی که توصلی است. ثانیاً: صاحب ریاض نمی گوید اجاره منافی با تعبدیت دارد، بلکه می گوید این فرد نمی تواند اخلاص داشته باشد( بحث روی مکلف است نه روی وجوب تعبدی) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ احتمال دوم: اجاره موکد اخلاص در عامل است. بطلان این امر، وجدانی است (وقتی پول به این فرد داده نشود، این فرد اخلاص بیشتری دارد تا زمانی که پول به او داده شود) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ اشکال سوم: تاکید زمانی است که؛ اخلاص ناشی از وجوب اجاره ای، قابل جمع با اخلاص ناشی از وجوب کفایی تعبدی باشد، اما این دو قابل جمع نیستند. 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبادات استیجاری مرحوم شیخ ره ؛ اجاره کردن عامل برای عبادت، منافی با قصد قربت از ناحیه عامل است. اشکال ؛ لازمه این نظر، عدم صحت عبادات استیجاری است. جواب: اجاره کردن عامل برای عبادات، دو صورت دارد: صورت اول: اجاره کردن عامل برای عبادت نیابتی صورت دوم: اجاره کردن عامل، برای عبادت غیر نیابتی (عبادت خودش) اجاره کردن عامل برای عبادت نیابتی در این صورت (اجاره بر انجام عبادت، قربة الی الله به نیابت از منوب عنه) دو عنصر وجود دارد: اول: نیابت عامل از منوب عنه؛ عامل برای این نیابت، اجاره شده است و اجرت نیز در مقابل همین نیابت می باشد. نیابت با قطع نظر از تعلق اجاره به آن، مستحب است(احسان به منوب عنه ) ولی بعد از تعلق اجاره، نیابت واجب می شود (وجوب توصلی) دوم: عبادت؛ عامل برای عبادت اجاره نشده است و اجرت نیز در مقابل عبادت نمی باشد. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ اجاره کردن عامل، برای عبادت غیر نیابتی در این صورت عقد اجاره باطل است. چون عمل که عقد اجاره بر اتیان آن منعقد شده است، قابل اتیان در خارج نیست. توضیح ؛ مستاجر، به واسطه عقد اجاره، اجیر را ملزم به اتیان عبادت با قصد قربت کرده است و اجرت نیز در قبال انجام عبادت، با قصد قربت می باشد، ولی انجام عبادت با قصد قربت، ممکن نیست (چون انجام عبادت برای اجرت، با انجام عبادت قربة الی الله، قابل جمع نیست، علاوه بر اینکه با اتیان عبادت قربة الی الله تعالی نفعی به باذل مال نمی رسد). عملی که در خارج قابل اتیان است، عقد اجاره بر اتیان آن منعقد نشده است (اجیر، قادر بر اتیان عبادت، بدون قصد قربت است ولی اجاره بر این نوع از عمل، منعقد نشده است) بنابراین اجاره باطل است (بر خلاف عبادات استیجاری) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ اشکال و جواب ان قلت: اجاره کردن عامل برای عبادت، منافاتی با قصد قربت از ناحیه عامل ندارد » اجیر عبادت را انجام می دهد، بدون اینکه در حین انجام، اجیر بودن خود را در نظر داشته باشد (یعنی عمل را به قصد استحقاق مستاجر انجام نمی دهد)، بعد از انجام عبادت، به علت انجام مورد اجاره (عبادت) مستحق اجرت می شود، بنابراین اجاره، مانع از قصد قربت نیست. قلت: شرط صحت اجاره این است که مورد اجاره، قابلیت داشته باشد که اجیر آن را به قصد استحقاق مستاجر انجام دهد و این شرط در عبادت منتفی است (عبادت قابلیت ندارد که به قصد استحقاقِ مستاجر اتیان شود). 🌐 @Mabaheeth