eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.9هزار عکس
32.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمونه یک الگوی موفق از دختر ایرانی 🌸 ببینید و افتخار کنید ... | ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درود خدا بر زنانی که با حجابشان لحظه لحظه در عبادتند‌... 🎙 حجت الإسلام عالی | ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔 چرا چادر مشکی؟ 👌جواب زیبا... 👏 | | 🖤 رنگ مشکی رنگ اقتدار | تقدس | نه به شهوت | هیبت | نجابت و شرافت | ... ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
✨ امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: 💕 بهترين زنان شما پنج دسته ‏اند. گفتند: آن پنج دسته كدامند؟ حضرت فرمودند: 🧕 زنان ساده و بى ‏آلايش، 🧕 زنان دل رحم و خوش خو، 🧕 زنان همدل و همراه، 🧕 زنى‌ كه در نبود شوهرش‌ از او دفاع‌ كند، 🧕 زنى كه چون شوهرش به خشم آيد تا او را خشنود نسازد، خواب به چشمش نيايد؛ ❣️ چنين زنى كارگزارى از كارگزاران خداوند است و كارگزار خدا هرگز خيانت نمى ‏ورزد. | ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 قسمتی از وصیت نامه شهید امیر حاج امینی: 🌷 اگر به واسطه خونم حقی به گردن دیگران داشته باشم، به خدای کعبه قسم از مردان بی غیرت و زنان بی حیا نمیگذرم...)) ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ | ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🌱 "معشوق خدا" 📜 وصیت‌نامۀ معشوقانۀ! شهید ناصرالدین باغانی🌷 🎙️ امام خامنه‌ای (مدظله العالی): من مکرّر دست‌نوشته‌های این شهید را خوانده و هر بار بهره و فیض تازه‌ای از آن گرفته‌ام. عجل الله تعالی فرجه 🎧 وصیت نامه صوتی https://eitaa.com/mabaheeth/83072 📜 بخشی از متن وصیت نامه شهید https://eitaa.com/mabaheeth/98914 ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
📣 وداع با ماه رمضان 🔸 رهبر انقلاب: در دعای وداع ماه مبارک رمضان، امام سجاد (علیه‌السلام) میفرماید: «تَشکُرُ مَن شَکَرَکَ وَ أنتَ ألهَمتَهُ شُکرَکَ»؛ تو بودی که شکرگزاری را به دل شاکران الهام کردی. «وَ تُکافِئُ مَن حَمِدَکَ وَ أنتَ عَلَّمتَهُ حَمدَکَ»؛ تو بودی که توفیق دادی، تعلیم دادی که بتواند حمد تو را به جا بیاورد. به قول شاعر: گفت آن الله تو لبیک ماست و آن نیاز و درد و سوزت پیک ماست (علیه‌السلام) ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 🌒 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 👌 🎞️ ماجرای و پول تاکسی ╭───๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
سفر پر ماجرا 04.mp3
7.77M
| ۴ 🎙️ ✨منزل اول؛ تـولد به برزخ 🗓️ زمانِ تولدت را نمی دانی.... 👀 ناگهان چشم باز می کنی، و دنیایی را درمی یابی که نمی شناسی! 🌱 و اینــجاست که؛ ماجرای سفــر تو آغاز می شود... @ostad_shojae فوت ← قبر ← قیامت ← حیات ابدی 🚐🛻🚗🚚 نزدیک سی هزار نفر وقتی اتومبیل سوار میشوند، پیاده نمی شوند 3:42 ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
سفر پر ماجرا 05.mp3
7.88M
| ۵ 🎙️ ملاقات با فرشته ی مرگ تمام خصوصیات موقع مردن، بر اساس باطن هر انسان است 1:00 نوزادی که ریه‌ی سالم ندارد؛ لحظه‌ی تولد، احساس خفگی می کند! خاطره‌ی ملاقات تو با فرشته ی مرگ نیز بسته به میزانِ سلامتِ روح توست @ostad_shojae ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
سفر پر ماجرا 06.mp3
7.78M
| ۶ 🎙️ 💠 سَکَرات [مستی ها] موت - غمرات [فرو رفتن، گرداب ] و جاءت سکرة الموت ... و لو تری اذ الظالمون فی غمرات الموت ... [ جان بکن، بیا ] ان للموت لغمراتٍ ... ✍ درست... در لحظه انتقال به دنیای جدید؛ 😲 هم از بُهتِ دنیای روبرو و هم از تعلّقِ دنیای جدید گیج و مبهوت خواهی ماند! ⌛ تا فرصت هست؛ با دنیای روبرو انس بگیر @ostad_shojae ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
🎧 حتماً گوش کنید و برای دیگران ارسال کنید. 🎤 حجت‌الإسلام امینی خواه @Aminikhaah #نماز_شب #امام_زم
◾️إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ سحرگاه ۲۹ماه مبارک رمضان مصادف با ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ آیت الله حاج آقا نورالله شاه‌آبادی به ملكوت اعلی پیوست. رحم الله من قرأ الفاتحة مع الصلوات ╭───๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۳۹۶ 🏷️ راه خوب زيستن ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْمَنِيَّةُ وَ لاَ اَلدَّنِيَّةُ وَ اَلتَّقَلُّلُ وَ لاَ اَلتَّوَسُّلُ وَ مَنْ لَمْ يُعْطَ قَاعِداً لَمْ يُعْطَ قَائِماً وَ اَلدَّهْرُ يَوْمَانِ يَوْمٌ لَكَ وَ يَوْمٌ عَلَيْكَ فَإِذَا كَانَ لَكَ فَلاَ تَبْطَرْ وَ إِذَا كَانَ عَلَيْكَ فَاصْبِرْ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: مرگ بهتر از تن به ذلّت دادن و به اندك ساختن بهتر از دست نياز به سوى مردم داشتن است اگر به انسان نشسته در جاى خويش چيزى ندهند. با حركت و تلاش نيز نخواهند داد روزگار دو روز است، روزى به سود تو، و روزى به زيان تو است، پس آنگاه كه به سود تو است به خوشگذرانى و سركشى روى نياور، و آنگاه كه به زيان تو است شكيبا باش 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ زير بار زور و پستى نرفتن) فرموده است: (۱) مرگ (براى جوانمرد) برگزيده و نيك است نه پستى و خوارى. (۲) و به اندك راضى شدن خوب است، نه نزديك رفتن و چاپلوسى كردن (از توانگران) (۳) و هر كه باو نشسته داده نشود (بى سعى و كوشش چيزى بدست نياورد) ايستاده هم داده نشود (با تلاش بسيار هم چيزى بدست نخواهد آورد؛ پس بايد در طلب و خواستن افراط‍‌ ننمود و مرتكب فعل حرام نشد كه مقدّر خواهد رسيد) (۴) و روزگار دو روز است: روزى براى خوشى و كامرانى تو، و روزى براى سختى و ناكاميت؛ پس روزى كه براى خوشى تو بود در خوشى خود سركشى مكن (ناسپاس مباش) و روزى كه براى سختى تو بود شكيبا باش (بيتابى مكن و خود را پست مساز). ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱. 📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به چهار نكتۀ مهم اشاره مى‌كند. نخست مى‌فرمايد: «مرگ آرى اما تن دادن به پستى هرگز»؛ (الْمَنِيَّةُ‌ وَ لَا الدَّنِيَّةُ‌!). «منية» به معناى مرگ و «دنية» به معناى پستى است. يعنى انسان با شخصيت اگر بر سر دو راهى قرار بگيرد كه يك راه به‌سوى مرگ و شهادت مى‌رود و راه ديگر به‌سوى ذلت و پستى، هرگز دومى را بر اولى ترجيح نمى‌دهد؛ با قامتى رسا به‌سوى خدا مى‌رود و با قامتى شكسته و پست، زيردست افراد دون همت و پست قرار نمى‌گيرد. نمونۀ اين معنا در زندگى بسيارى از اولياء اللّٰه و به‌خصوص معصومين عليهم السلام و به ويژه سرور شهيدان كربلا ديده مى‌شود كه وقتى آن حضرت را بين تسليم شدن و زنده ماندن و سر بر فرمان يزيد نهادن و يا تن به شمشير و نيزه‌ها سپردن مخير ساختند، فرمود: «أَلَا وَ إِنَّ‌ الدَّعِى ابْنَ‌ الدَّعِى قَدْ تَرَكَنِى بَينَ‌ السِّلَّةِ‌ وَ الذِّلَّةِ‌ وَ هَيهَاتَ‌ لَهُ‌ ذَلِكَ‌ هَيهَاتَ‌ مِنِّى الذِّلَّةُ‌ أَبَى اللَّهُ‌ ذَلِكَ‌ وَ رَسُولُهُ‌ وَ الْمُؤْمِنُونَ‌ وَ جُدُودٌ طَهُرَتْ‌ وَ حُجُورٌ طَابَتْ‌ أَنْ‌ نُؤْثِرَ طَاعَةَ‌ اللِّئَامِ‌ عَلَى مَصَارِعِ‌ الْكِرَام؛ آگاه باشيد اين مرد ناپاك ناپاك‌زاده مرا در ميان شمشير و ذلت رها ساخته؛ هيهات كه بتواند چنين كارى را انجام دهد و هيهات كه من تن به ذلت بدهم. خداوند از اين كار ابا دارد و همچنين پيامبرش و مؤمنان و نياكان پاك و دامن‌هاى پاكيزه (اين‌ها به ما اجازه نمى‌دهد) كه اطاعت لئيمان را بر ميدان شهادت كريمان مقدم داريم». ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود در ذيل خطبۀ 51 جملۀ زيبايى دارد كه گرچه در شرح آن خطبه آورديم؛ اما تكرار آن در اين‌جا مناسب به نظر مى‌رسد. دربارۀ عليه السلام مى‌گويد: «سَيِّد أهلِ‌ الإباء الّذى عَلَّم النّاسَ‌ الحَمِيَّةَ‌ و المَوت تحتَ‌ ظِلال السُّيوفِ‌ اختياراً له على الدَّنِيَّةِ‌ أبو عبدِ اللّهِ‌ الحُسَين بن علىّ‌ بن أبى طالب عليهما السّلام عُرِض عليه الأمانُ‌ و أصحابِه فَأنِفَ‌ مِن الذُّلّ‌؛ بزرگ و پيشواى ستم‌ناپذيران جهان كه درس و برگزيدن مرگ در سايۀ شمشيرها را در برابر ذلّت و خوارى، به مردم جهان داد، حسين بن على(علیهماالسلام) بود، دشمن به او و يارانش امان داد ولى آن‌ها تن به ذلّت ندادند»
۲. سپس امام عليه السلام در جملۀ دوم مى‌فرمايد: «قناعت به‌مقدار كم آرى ولى دست نياز به‌سوى ديگران دراز كردن نه»؛ (وَ التَّقَلُّلُ‌ وَ لَا التَّوَسُّلُ‌). «تقلل» به معناى اكتفا به مقدار قليل است و «توسل» به معناى دست به دامن ديگران زدن مى‌باشد. روشن است كه اگر انسان در زندگى قانع باشد هرگز نياز ندارد كه سر در پيش هركَس خم كند، تملّق بگويد، تعريف و تمجيد بى‌جا كند و عزّت و كرامت خود را پايمال سازد. ولى اگر به كنار رفت و انسان زندگى پرزرق و برق را براى خود انتخاب نمود، اداره كردن چنين زندگى‌اى غالباً با عزت و سربلندى ميسر نيست؛ يا بايد آلودۀ به انواع گناهان شود و از طرق مشروع و نامشروع كسب درآمد كند و يا سر در پيش اين و آن خم كند و به تعبير امام عليه السلام متوسل به اين و آن شود و اين شيوۀ آزادگان و رادمردان نيست. و به گفتۀ شاعر عرب: أُقسِمُ‌ بِاللّهِ‌ لَمَصُّ‌ النَّوى وَ شُربُ‌ ماءِ‌ القُلُبِ‌ المالِحَه أحسَنُ‌ بالإنسانِ‌ مِن ذُلِّه وَ مِن سُؤالِ‌ الأوْجُهِ‌ الكالِحَه فَاستَغْنِ‌ باللّهِ‌ تَكُن ذا غِنىً‌ مُغتَبِطاً بالصّفَقَةِ‌ الرّابِحَه فَالزُّهدُ عِزٌّ و التُّقى سُؤْدَدٌ وَ ذِلَّةُ‌ النّفسِ‌ لَها فاضِحَه سوگند به خداوند كه مكيدن هسته‌ها (ى خرما براى سدّ جوع) و نوشيدن آب چاه‌هاى شور، براى انسان بهتر است از تن دادن به ذلت و درخواست از افراد ترش‌روى؛ بنابراين غناى الهى پيشه كن تا غنى و سربلند باشى و مردم با اين تجارت پرسود به تو غبطه خورند. زهد و قناعت عزت است و تقوا بزرگى و ذلت نفس، رسوايى است. و شاعر فارسى زبان نيز مى‌گويد: آخر ز بهر دو نان تا كى دَوى چو دونان و آخر ز بهر سه نان تا كى خورى سنانش و شاعر شيرين زبان ديگرى مى‌گويد: چو حافظ در قناعت كوش و از دنياى دون بگذر كه يك جو منت دونان دو صد من زر نمى‌ارزد اهميت تا آن اندازه است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «خِيارُ امّتى القانِعُ‌ و شِرارُ امّتى الطامِع؛ نيكان امت من قناعت‌كاران‌اند و بَدان آن طمع‌كاران»
۳. در سومين نكتۀ حكمت‌آميز مى‌فرمايد: «آن‌كس كه با تلاش معتدل و صحيح چيزى را به‌دست نياورد با تلاش ناصحيح چيزى به‌دست نخواهد آورد»؛ (مَنْ‌ لَمْ‌ يُعْطَ قَاعِداً لَمْ‌ يُعْطَ قَائِماً). منظور امام عليه السلام اين است كه انسان بايد براى به‌دست آوردن روزى، از راه‌هاى صحيح و معقول وارد شود؛ حرص و طمع را كنار بگذارد و گمان نكند هميشه تلاش بيشتر سبب درآمد بيشتر است؛ زيرا اگر چيزى براى انسان مقدّر نشده باشد هرقدر هم تلاش و كوشش كند به آن نخواهد رسيد. بعضى از شارحان، اين جمله را چنين معنا كرده‌اند: اگر چيزى را به انسان با مدارا ندهند، با زور نخواهند داد؛ ولى ظاهر همان است كه در تفسير بالا گفتيم. و شبيه آن، تفسير ديگرى است كه در كلام ابن ابى الحديد آمده است و مى‌گويد: اگر چيزى را بدون كوشش به انسان ندهند با كوشش به او نخواهند داد. البته اين سخن اگر ناظر به رزق مقسوم باشد قابل قبول است؛ اما روزى‌هايى كه مشروط به تلاش است نمى‌تواند در اين تفسير بگنجد.
۴. آنگاه امام عليه السلام در آخرين جمله دورنمايى از زندگانى دنيا را نشان مى‌دهد كه همۀ حوادث را در دل خود دارد و دستور جامعى براى برخورد با اين حوادث بيان مى‌كند، مى‌فرمايد: «دنيا دو روز است: روزى به سود توست و روزى به زيان تو. در آن روز كه به سود توست مست و مغرور مباش و آن روز كه به زيان توست صابر و شكيبا باش»؛ (الدَّهْرُ يَوْمَانِ‌: يَوْمٌ‌ لَكَ‌ وَ يَوْمٌ‌ عَلَيْكَ‌؛ فَإِذَا كَانَ‌ لَكَ‌ فَلاَ تَبْطَرْ، وَ إِذَا كَانَ‌ عَلَيْكَ‌ فَاصْبِرْ!). «تبطر» از مادۀ «بطر» (بر وزن ضرر) به معناى غرور و مستى حاصل از فزونى نعمت است. واقعيت چنين است كه دنيا هميشه به كام انسان نيست همانگونه كه همواره به زيان او نمى‌باشد؛ مخلوطى است از شيرينى‌ها و تلخى‌ها، كاميابى‌ها و ناكامى‌ها و پيروزى‌ها و شكست‌ها كه بايد با هر يك از اين دو بخش برخورد مناسبى داشت. 😊 آن روز كه دنيا به كام انسان است و شاهد پيروزى را در آغوش گرفته و شهد زندگى خوب و مرفّه را چشيده بايد مراقب باشد كه اين پيروزى او را به غرور و مستى نكشاند؛ بلكه شكرگزار بخشندۀ اين نعمت‌ها باشد و حق آن‌ها را ادا كند تا خدا نعمتش را بر او افزون سازد. 😔 و آن روز كه دنيا چهرۀ عبوس خود را نشان مى‌دهد و كام انسان را با حوادث ناگوار تلخ مى‌كند و مشكلات و مصائب يكى پس از ديگرى فرامى‌رسد در آن روز نبايد دست و پاى خود را گم كند و زبان به شكايت بگشايد و جزع و فزع نمايد؛ بلكه بايد صبر پيشه كند تا از يك‌سو اجر صابران را داشته باشد « وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ‌ » و از سوى ديگر با صبر و شكيبايى مى‌تواند اعصابى آرام داشته باشد و براى برون‌رفت از مشكلات راه چاره‌اى بينديشد زيرا انسانى كه به‌هنگام بروز مشكلات بى‌تابى مى‌كند راه چاره را نيز گم خواهد كرد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 🌒 @Mabaheeth ╰───────────