مباحث
🤔 داره چه اتفاقی میافته! آنجا که وظیفه بشود و ضروری باشد، پای #حجاب به عنوان #ضروری_دین شهید هم بده
ضرب و شتم همسر شهید مدافع حرم بخاطر #امر_به_معروف!
آخوندهای صورتی و مدافعان حقوق زنان مکشوفه حرفی برای گفتن ندارند که استفاده کنیم؟!
آیا زنان هتاک با پیامک و تهدید به جریمه مالی، بر سر جای خود مینشینند؟
یا روز به روز پیشروی خواهند کرد؟
خطر فتح_سنگر_به_سنگر در مسئله #حجاب و عفاف بیخ گوش ماست!
با شعر و شعار و کار فرهنگی تویتری/اینستاگرامی تخیلی مدنظر برخی دوستان نمیشود جلوی این #کودتای_فرهنگی_خزنده را گرفت!
اگر متولیان امر در پاسداشت حریم قانون و شریعت بیلکنت و محکم نایستند، فضا برای ایجاد دوقطبیهای خطرناک خیابانی فراهم خواهد شد.
@rozaneebefarda
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
23.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید || گزارش کامل مصاحبه با خانم محجبهی رشتی که مورد هجوم زن هتاک مکشوفه قرار گرفت😠
#برخورد_بازدارنده
#کودتای_فرهنگی_خزنده
#برخورد_کنید
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
جای زنان هتاک به حجاب، کجاست؟ تيمارستان یا زندان؟!
#برخورد_بازدارنده
#کودتای_فرهنگی_خزنده
#برخورد_کنید
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
🎥 ببینید || گزارش کامل مصاحبه با خانم محجبهی رشتی که مورد هجوم زن هتاک مکشوفه قرار گرفت😠 #برخورد_ب
روایت تلخ خانم محجبه رشتی که چند روز قبل مورد هجوم وحشیانهی یک بیحجاب ولنگار قرار گرفت.
🔸 دستگیری سریع آن زن هتاک و انتشار فیلم عذرخواهی او اتفاق خوبی بود؛ اما بعید به نظر میرسد که این سنخ اقدامات موجب بازدارندگی شود.
یادمان نرفته که بخاطر تذکر صریح امامجمعه_رشت نسبت به #کشف_حجاب چه غوغایی به پا کردند و آسمان و زمین را به هم دوختند که چرا به آن زنان حریمشکن مثلا اهانت شده!
حالا آن عزیزان نگران حقوق بیحجابان کجا هستند؟
آقایان معمم موسوم به آخوندهای صورتی که میخواهید با کار فرهنگی مکشوفههای بیحیا و هتاک را هدایت کنید؛ خُب بفرمایید! کو کار فرهنگیتان؟ کجایید؟
چرا روزه سکوت گرفتهاید در مقابل رفتار وحشیانه زنان هرزه و هتاک و مکشوفه؟!
همانطور که هزار بار گفتهایم؛ اگر دستگاههای مسئول در پاسداشت حرمت قانون و شریعت محکم و بیلکنت اقدام نکنند، زمینه برای دوقطبیسازیهای خطرناک خیابانی فراهم میشود.
وقتی مقابل کشف حجاب #برخورد_قانونی صورت نگیرد، مکشوفههای هتاکی پیدا میشوند که حریم حجاب زنان محجوب و متدین را به مخاطره میاندازند!
مدافعان #لایحه_حجاب میخواهند با پیامک و جریمه_مالی جلوی این جماعت را بگیرند؟
اگر همین رویه ادامه پیدا کند، شاهد اتفاقات تلختری خواهیم بود که آن زمان علاج واقعه بسیار پرهزینهتر و سختتر خواهد بود!
@rozaneebefarda
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
عضور ارشد گروهک حوزوی موسوم به مجمع محققین:
#حجاب تصمیمی شخصی است و تجسس در آن جایز نیست!
#بدون_شرح
#سکولاریسم_حوزوی
@rozaneebefarda
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
مباحث
🅾 شورش صورتیها و قهوهایها!!! ⭕️ وقتی تمرکز و همّ و غم مسئولان حوزوی بویژه دادگاه ویژه روحانیت بر
👓 گروهی خودجوش به نام شورای عالی اجتهاد در انگلیس! حکم به طهارت سگ دادند!
از اعضای این گروه دو نفر فقیه هستند یکی سیدمصطفی محقق دادماد، و دیگری حیدر حبالله؛
مدل اجتهاد این دوستان جالب است!
ابتدا میگویند در قرآن هیچ دلیلی بر نجاست سگ نداریم و اتفاقا در سوره کهف، سگ را عضوی از خانواده دانستند!😳
(سَيَقُولُونَ ثَلاثَةٌ رابِعُهُمْ كَلْبُهُمْ وَ يَقُولُونَ خمسه سادسهم کلبهم... از اینکه گفته ششمی سگشان است یعنی جزء خانواده گرفته است😐)
پس قرآن وجود سگ را کنار خانواده مدح هم کرده!
❗️ روایات هم دو دسته است، روایات زیادی میگوید از آبی که سگ خورده ننوشید و وضو نگیرید، ولی یک روایت هم هست که از ابن مسکان از امام میپرسد اگر شتر،گربه، سگ، یا سایر حیوانات آب خوردند وضو یا غسل میشود انجام داد و امام میگوید مانعی ندارد ولی بهتر است آب دیگری استفاده کنید!
و بعد از این روایت میگوید الجمع مهما امکن اولی من الطرح و نهایت به ضمیمه مدح قرآن! میگوید جمع روایات این است که همههههه اون روایات مانعه کراهته و آب نجس نمیشه و سگ نجس نیست!
و اگر در روایات دیگر گفته نجس بخاطر حیوانات ولگرد بوده که نجاست بهشان میچسبیده وگرنه خانگی تمیز است و نجس نیست!
❗️ تو را به خدا با این نحو اجتهاد چیزی از دین باقی خواهد ماند؟!
برای جمع تبرعی مثالی بهتر از این جمعهای اقای محقق داماد پیدا میکنید؟!
الجمع مهما امکن جمع عرفی است نه جمع دلبخواهی! نه جمعی که پسند انگلیسی ها باشد!
MEMBERS - International Centre for Collective Ijtihad
https://www.collectiveijtihad.org/members
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰──
مباحث
🔻اطلاعیه مشترک شهید آیتالله مرتضی مطهری و مهدی بازرگان در مورد آثار دکتر علی شریعتی سالروز فوت عل
تصویر نامه تاریخی #شهید_مطهری به امام در نقد آثار دکتر شریعتی
▫️متن نامه را بخوانید👇
[صفحه ۴ از ۴]
بنده فكر مىكنم اگر صلاح مىدانيد به برخى از ارادتمندان خودتان در اروپا و امريكا كه ضمناً ناشر آثار و افكار او هستند يادآورى فرماييد كه قبل از انجام اصلاحات وسيله آقاى حكيمى يا گروهى كه خودتان تعيين مىفرماييد از نشر آثارش جلوگيرى شود و اگر هم صلاح نمىدانيد كه در كار او مستقيماً دخالتى فرماييد راه ديگرى بايد انديشيد.
بسيار خوب است و براى شناختن ماهيت اين شخص لازم است كه حضرتعالى مجموعه مقالات او را در كيهان كه يك سال و نيم پيش چاپ شد شخصاً مطالعه فرماييد.
اين مقالات دو قسمت است: يك قسمت بر ضد ماركسيسم است كه مقالات خوبى بود و ايرادهاى كمى از نظر معارف اسلامى داشت، ولى قسمت دوم مقالاتى بود درباره مليت ايرانى (و مستقلاً ماشين شده) و در حقيقت فلسفهاى بود براى مليت ايرانى و قطعاً تاكنون احدى از مليت ايرانى به اين خوبى و مستند به يك فلسفه امروزپسند دفاع نكرده است. شايسته است نام آنرا فلسفه رستاخيز بگذاريم.
خلاصه اين مقالات كه يك كتاب مىشود اين بود كه ملاك مليت خون و نژاد كه امروز محكوم است نيست. ملاك مليت، فرهنگ است و فرهنگ به حكم اينكه زاده تاريخ است نه چيز ديگر، در ملتهاى مختلف، مختلف است، فرهنگ هر قوم، روح آن قوم و شخصيت اجتماعى آنها را مىسازد، خود و «من» واقعى هر قوم، فرهنگ آن قوم است، هر قوم كه فرهنگ مستمر نداشته، نابود شده است. ما ايرانيان فرهنگ 2500 ساله داريم كه ملاك شخصيت وجودى ما و من واقعى ما و خويشتن اصلى ماست. در طول تاريخ حوادثى پيشآمد كه خواست ما را از خود واقعى ما بيگانه كند ولى ما هر نوبت، به خود آمديم و به خود واقعى خود باز گشتيم. آن سه جريان عبارت بود از حمله اسكندر، حمله عرب، حمله مغول. در اين ميان بيش از همه درباره حمله عرب بحث كرده و نهضت شعوبىگرى را تقديس كرده است. آنگاه گفته: اسلام براى ما ايدئولوژى است نه فرهنگ، و اسلام نيامده كه فرهنگ ما را عوض كند و فرهنگ واحدى به وجود آورد، بلكه تعدد فرهنگها را به رسميت مىشناسد همانطور كه تعدد نژادى را يك واقعيت مىداند. آيه كريمه إنا خلقناكم من ذكر و انثى و جعلناكم شعوباً و قبائل ناظر به اين است كه اختلافات نژادى و اختلافات فرهنگى كه اولى ساخته طبيعت است و دومى ساخته تاريخ بايد به جاى خود محفوظ باشد. ادعا كرده كه ايدئولوژى ما روى فرهنگ ما اثر گذاشته و فرهنگ ما روى ايدئولوژى ما، لهذا ايرانيت ما ايرانيت اسلامى شده است و اسلام ما اسلام ايرانى شده است. با اين بيان عملاً و ضمناً نه صريحاً فرهنگى واحد به نام فرهنگ اسلامى را انكار كرده است؛ و صريحاً شخصيتهايى نظير بوعلى و ابوريحان و خواجه نصيرالدين و ملاصدرا را وابسته به فرهنگ ايرانى دانسته است، يعنى فرهنگ اينها ادامه فرهنگ ايرانى است.
اين مقالات بسيار خواندنى است. در انتساب آنها به او شكى نيست. به بعضىها مثل آقاى خامنهاى و آقاى بهشتى گفته مال من است، ولى مدعى شده كه من اينها را چندين سال پيش نوشتهام و اينها آنها را پيدا كرده و چاپ كردهاند. در صورتى كه دلايل به قدر كافى هست كه مقالات جديد است. به هر حال مطالعه حضرتعالى بسيار مفيد است.
اين روزها سؤال و جوابى از حضرتعالى مورخ شعبان 97 منتشر شد كه اثر بسيار مطلوبى از نظر انحرافات منتحلين داشت و عجب اين است كه شايع كردهاند اين سؤال و جواب وسيله فلانى تهيه شده است. به آنها گفتم شما با اين اتهام به آقا اهانت مىكنيد، گويى ايشان از خود رأى ندارند (و تابع رأى مثل منى هستند).
خبر عجيب ديگر اين است كه اخيراً آزادى غير مترقبهاى به دستجات مختلف مخصوصاً دستجات سياسى داده شده است، البته نسبت به روحانيين به مقياس بسيار كمترى داده شده، ممنوعيتهاى آنها غالباً به حال خود باقى است، اين تبعيض نيز سؤالانگيز است.
خدمت آقازادگان عظام ـ دامت بركاتهم - عرض سلام اين بنده را ابلاغ فرماييد.
والسلام عليكم و رحمةاللّه و نلتمس منكم الدعاء