📖 كتاب سيره و زندگاني حضرت #امام_سجاد (عليه السلام)
📜 اين كتاب به موضوعاتي دسته بندي شده و با استناد به منابع حديثي و تاريخي شيعه و اهل سنت در قالب 12 فصل درباره سيره زندگاني حضرت امام #زین_العابدین عليه السلام ميپردازد.
╭──────๛- - - - - ┅╮
│🏴 @Mabaheeth 🥀
╰─────────────
ImamSajad.pdf
4.79M
اين مجموعه شامل سرفصلهاي:
🔰 فصل اول:
زندگینامه #امام_سجاد علیه السلام
🔰 فصل دوم:
برخی از فضائل امام
🔰 فصل سوم:
سیره عبادی امام
🔰 فصل چهارم:
سیره عملی امام
🔰 فصل پنجم:
شیوه مبارزه امام با مظالم و مفاسد عصر خویش
🔰 فصل ششم:
مواجهه امام با انحرافات فرهنگی روز
🔰 فصل هفتم:
ابعاد سیاسی صحیفه سجادیه
🔰 فصل هشتم:
تداوم #نهضت_عاشورا توسط امام
🔰 فصل نهم:
شیعه در عصر امام
🔰 فصل دهم:
معجزات امام
🔰 فصل یازدهم:
احادیث امام
🔰 فصل دوازدهم:
اشعار و مدایح
@TolidatFarhangi
@farhangimoasese
╭──────๛- - - - - ┅╮
│🏴 @Mabaheeth 🥀
╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله #جوادی_آملی:
«اگر كسی طلبه باشد، روحانی باشد، معمّم باشد اين #صحيفه_سجاديه در دستش نباشد، خسارت است؛ حالا كتابهای علمی ديگر هم هست؛ ولی منظور اين است كه اينها برای ما اصل است. اينها دعايی كه خدايا مريض مرا شفا بده نيست، اينها آن مرحله نازله است؛ آن مريض را شفا ميدهد، پدر و مادرت را هم ميآمرزد؛ اما عمده فهم است و فهم! جامعه با علم و تحقيق زنده است.»
#درس_اخلاق ٩۴/٨/٢١
کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی حفظهاللهتعالی
╭──────๛- - - - - ┅╮
│🏴 @Mabaheeth 🥀
╰─────────────
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برش_کوتاه
🎥 چه باید کرد؟
🎙 حجتالاسلام والمسلمین #ناصری دامعـزّه
⏱ زمان: ۳ دقیقه
@Nasery_ir
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
#گناه #توحید #مشکلات
🔻 از قضیه طوفان نوح نکته لطیفی به دست می آید که آب که از لطیف ترین اجسام است چگونه گاهی سبب آسیب میشود! آب است، خیلی لطیف است ولی چگونه اسباب زحمت برای بعضی تولید میکند!
🔸 نکات دقیقی در این است که گاهی با لطیف ترین اجسام چه مشکلاتی میتواند تولید بشود!
🔹 یعنی چه؟ یعنی أیها الناس خیلی میتواند بلا به ما نزدیک باشد، خیلی میتواند یک دفعه بسیاری از نعمتها را از بین ببرد.
🔸 پیام آن چیست؟ پیام آن این است که کارهای خود را بیشتر با خدا ببندید و او را ببینید، نه کثرات را. اسامی بتها، یغوث و یعوق و نَسر در همین سوره نوح است، یعنی از گرایش به کثراتی که اینها داشتهاند. نکنید، فقط خدا. نعمتها به دست او است.
@Nasery_ir
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
4_6042033578240380130.MP3
22.17M
🔈 #گریز_از_رجیم
▪️شب هفدهم محرم ۱۴۴۴
📣 جلسه هفتم
* سه ویژگی برای بندگی؛
* اینگونه از شیطان و دنیا و مردم عبور کن.
* خدا چگونه میخواهد؟
* اینگونه صبر کن!
* اختیار خودمان را نداریم.
* زن عاقل اینگونه عمل میکند.
* هفتاد پیامبر در نسل این زن؛ به پاس صبوری اش!
* وقتی رهبر، اپوزوسیون شخصی چون امام ره باشد.
* شیطان از امام ره کینه دارد.
* ضرب شصتی بعد از سالها، به فرمان امام ره
* اگر جوان بودم، خودم او را میکشتم!
* عاقبت که برای شیطان دُم تکان میدهند...
* شیطان تا کجا با ما رفیق است؟
* دل شیطان حتی برای اطاعت کنندگانش هم نمیسوزد.
* اینجا هر چه بیشتر نوکری کنی، بیشتر ذلیل میشوی!
* عاقبت گاو شیرده #شیطان بودن
* دل به این و آن نبند!
* تاریخ انقلاب را #بخوانیم.
* توکلی شیرین در اوج غربت
* تمام وجود این مرد، ایمان بود.
* امام ره را ببین، تا معنی واقعی عبد بودن را بفهمی!
* این همه روبروی ظلم ایستادیم چه شد؟!
* مأموریت انسان چیست؛ وظیفه یا نتیجه؟
* اگر اینگونه نشد، مرا لعنت کنید!
* ذبح شو تا رها شوی.
* برای بعضی گذشتنها باید جان کند!
* چه کسی مردِ ذبیح شدن است؟
* قدم اول دقیقاً همینجاست!
* با این سه چیز آدم بشویم.
* غیبت نکردن را تحمّل کن!
* میخواهی از تمام مردم عابد تر باشی؟
* شیطان😈 ، توکل آدم را وسوسه میکند.
* برای دیده شدن؛ ژیگول باشیم یا توکل کنیم؟
* مقدس اردبیلی "مسلمان" بود.
* اگر شل بگیریم، همه چیز درست میشود؟
⏰ مدت زمان 53:07
📅1401/05/24
@Aminikhaah_Media
╭──────๛- - - - - ┅╮
│🏴 @Mabaheeth 🥀
╰─────────────
AudioCutter_01 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-05-16) Mashhade Moghadas(3).mp3
15.58M
🔈 #از_حیوانیت_تا_حیات
🔰 فصل چهارم؛ از فرضیههای نفسانی تا مرضیههای ربانی | جلسه اول
▪️بیستم محرم، ۱۴۰۲
* ارتباط #سوره_فجر با #امام_حسین علیهالسلام در چیست؟
* نتیجه دنیا دوستی => طغیان و کفران
* حضرت موسی علیهالسلام؛ چوپانی مظنون به قتل و تهدید پادشاهی و تمام دارایی فرعون!
* قالب امتحانات الهی؛ ناهمگونی ظاهر و باطن
* معجزات انبیاء علیهمالسّلام؛ معما گونهای عجیب و ناسازگار
* چرا همه انبیاء علیهمالسّلام مورد تمسخر قرار گرفتند؟
* يا أَبَتاهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ: هذا جَدِّي رَسُولُ اللهِ ...
⏰ مدت زمان: ۳۶:۳۹
📅 ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
@Aminikhaah_Media
╭──────๛- - - - - ┅╮
│🏴 @Mabaheeth 🥀
╰─────────────
02 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-05-17) Mashhade Moghadas.mp3
22.99M
🔈 #از_حیوانیت_تا_حیات
🔰 فصل چهارم؛ از فرضیههای نفسانی تا مرضیههای ربانی | جلسه دوم
▪️بیست و یکم محرم، ۱۴۰۲
* سوره فجر؛ عذاب دنیوی و اخروی برای طغیانگر
* سطحینگر؛ محدود دانستن مقیاس عنایت خدا به دنیا!
* عمق نگاه زینب کبری سلاماللهعلیها؛ جز زیبایی ندیدم!
* مبانی مستحکم؛ عامل حفظ انسان در فتنههای سخت
* اگر در سپاه عمرسعد رفتار اخلاقی دیدید، چه میگویید؟
* در فضای مجازی زمانِ #امام_حسین علیهالسلام چه میگفتند؟
* مقیاس خوب و بد چیست؟
* سوءتفاهم جدی؛ پلوی معاویه و نماز علی علیهالسلام
* آبادی دنیای ما هم جز از طریق اهلبیت علیهمالسلام نیست
* #ازدواج با اهل دین؛ تنها راه خوشبختی
* عشق شدید بین امام حسین علیهالسلام و حضرت رباب سلاماللهعلیها
⏰ مدت زمان: ۵۵:۲۳
📅 ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
📱دریافت صوت کامل این مبحث و دهها دوره دیگر در نرمافزار کاربردی تعالی👇
🔹 نصب از طریق کافه بازار
@Aminikhaah_Media
╭──────๛- - - - - ┅╮
│🏴 @Mabaheeth 🥀
╰─────────────
03 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-05-18) Mashhade Moghadas.MP3
25.41M
🔈 #از_حیوانیت_تا_حیات
🔰 فصل چهارم؛ از فرضیههای نفسانی تا مرضیههای ربانی | جلسه سوم
▪️بیست و دوم محرم، ۱۴۰۲
* ما با پیشفرضها زندگی میکنیم!
* اعتماد به نفس؛ ریشه تمام پیشفرضها
* خوشآمد نفس؛ معیار خوب و بد
* بیشتر ما از حق خوشمان نمیآید!
* محاسبات غلط از رفتارِ خدا؛ علت طغیان
* من که اهل هیئت هستم، پس چرا بد میارم؟
* اون که معصیت میکنه، پس چرا خدا بهش نعمت میده؟
* خدای واقعی یا خودساخته؟
* سوره زخرف؛ سورهای برای بهم ریختن پیشفرضها
* اصلا چرا خدا باید کسی را عذاب کند؟
* مدل عجیب و غریب امتحانات الهی
* فرعون؛ اگه تو فرستاده خدا هستی چرا هیچ مال و یاوری نداری؟
* رمز برنده شدن فرعون؛ نگه داشتن مردم در حد ظاهر
* اگر #جمهوری_اسلامی نبود اربعین بود؟
* گرفتن نهجالبلاغه زمان شاه ۴ سال زندان داشت!
* اگر انقلاب اسلامی نبود داعش شکست میخورد؟
* بحثِ امروز بر سر #حجاب نیست؛ داستانِ حیوانیت است!
* روضه سنگین اسارت آل الله ...
📌 دوره اهالی حزب باد (صورتشناسی منافقین در سوره مبارکه احزاب)
⏰ مدت زمان: ۱:۰۱:۵۱
📅 ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
@Aminikhaah_Media
╭──────๛- - - - - ┅╮
│🏴 @Mabaheeth 🥀
╰─────────────
مباحث
⭕️ وام اربعین شرعاً جایز نیست/ نکته مهم آیت الله مدرسی در باب دریافت وام #زیارت_اربعین https://e
🔴 نگذارید سفر مقدس #اربعین به رباخواری بانکها آلوده شود.
╭──────๛- - - - - ┅╮
│🏴 @Mabaheeth 🥀
╰─────────────
🔴 رخنهی لیبرالیسم در جبههی انقلاب
۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبههی انقلاب، نسبت به غیرانقلابیها، ملایم و منعطف و مداراییاند؛ اما انقلابیهای اصیل را بهشدت، طرد و نفی و سرکوب میکنند. اگر اینان به انقلابیهای اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکردهاند، ولی اگر انقلابیهای اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسستآفرین و وحدتشکن هستند. در واقع، سیئات انقلابیهای اصیل، حسنات اینان است؛ پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم.
۲. تعبیر دقیقتر و زیباتری که میتوان دربارهی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابیگریشان، از برخی ظواهر و صورتها فراتر نمیرود و عمق هویتی ندارد. وانمود میکنند که انقلابیاند؛ اما دچار چرخش و دگردیسی شدهاند.
۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدمهای دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفتهاند چه باشند.
۴. در دههی اخیر، عدهای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیتالله خامنهای هم در مقابلشان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأتگرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمیبرند. من اینان را التقاطی میدانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و #لیبرالیسم است.
۵. برخی از انقلابیها کوشیدند ادای اصلاحطلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالتها بریدند و به اصیلها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتنشان با اصلاحطلبان، هیچگاه توضیح ندادند. نرمنرمک چرخیدند.
۶. دربارهی «برجام» و «فضای مجازی» و «#حجاب»، مانند خاتمی و اصلاحطلبان فکر میکنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاحطلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمهی استدلالهای اقتباسی خود میکنند.
۷. حاجقاسم را نیز از آن خود میدانند؛ همان کسیکه میگفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» میتواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمیپسندید. نمیدانند سیاست حاجقاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام میدانستند و هم فتوحات منطقهای حاجقاسم را میطلبیدند.
۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفتهاند: خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی. اینان چون در مرحلهی خودسازی، شکست خوردهاند، ارادهی انقلابی ندارند و بهجای جامعهسازی، در پی جامعهسنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند.
۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانهی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاحطلبان.
۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبههی انقلاب، التقاطی شدهاند. کلیدواژههایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبیشدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همهی اینها روایت غلط دارند.
۱۱. از اصول بریدهاند؛ اما انتظار دارند که همچنان در هستهی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما میگویند «تنگنظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کردهاند. دایرهی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشیهای دورهای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزشها.
۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب #لیبرال» زد، من هم این اصطلاح را به اصولگرایی نسبت میدهم. روح بازرگان در بخش عمده اصولگرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصولگرایان و اصلاحطلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کَس به مؤلفههای آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاحطلب و چه انقلابی.
۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالاییها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنهی انقلابی که در کف هستند، وفادارند؛ اما هرچه فراتر میرویم و به نخبگان میرسیم، موارد استحاله بیشتر میشوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاینرو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد.
۱۴. از هرچه که واسازیشان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بیدرنگ، واکنش منفی نشان میدهند و برآشفته میشوند. نگرانند که مبادا نسبتهای فکری و هویتی پنهانشان با اصلاحطلبان آشکار شود. میگویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات میگوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کردهاند.
۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصولگرایی» میگذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکانهای انقلاب را به زنجیر بستهاند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کردهاند.
✍ جمشیدی