eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
22.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 طرح هیات به هیات تبیین حرمت حیات جنین. محرم ۱۴۰۱ 📣 هر شب در یک هیات و یک منطقه شهرستان نهاوند @banooye_nahavand
7.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 قربانی مهم است، امّا مهم‌تر از قربانی آن چیزی است که انسان برای آن قربانی می‌شود. 🔺شهید حاج قاسم سلیمانی: عظمت آن چیزی که برایش قربانی می‌شود مهم‌تر از خود قربانی است. امام حسین عظیم است، امّا اعظم از امام حسین علیه السلام آن چیزی است که امام حسین برای آن قربانی شد. 🔺آن چیزی که اعظـم از قربـانی اسـت و امـّا حسـین علیـه‌السلام برای آن شهید شـد و امیرالمومنین علیه السلام بـرای آن شهید شـد و همـه فرزندان زهرا سلام الله علیها و امام کاظم علیه السلام برای آن شهید شد و ۸۰۰۰ شهید ما برای آن شهید شدند، آن است.
🏴 هدف قیام امام حسین تجدید بنای نظام اسلامی بود ◾️ رهبر انقلاب: کسانی که گفته‌اند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کرده‌اند... امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد.۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 🏴 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50707
📝 | تبیین شرایط حاکم در نامه به اهل کوفه ▫️ رهبر انقلاب: امام حسین در نامه به اهل کوفه فرمود: «فلعمری ما الامام الا الحاکم بالکتاب والقائم بالقسط الدّائن بدین الحقّ الحابس نفسه علی ذالک اللَّه والسلام»؛ امام و پیشوا و رئیس جامعه اسلامی نمیتواند کسی باشد که اهل فسق و فجور و خیانت و فساد و دوری از خدا و اینهاست. باید کسی باشد که به کتاب خدا عمل کند. یعنی در جامعه عمل کند؛ نه این که خودش در اتاق خلوت فقط نماز بخواند؛ بلکه عمل به کتاب را در جامعه زنده کند، اخذ به قسط و عدل کند و حق را قانون جامعه قرار دهد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 🏴 📥 نسخه قابل چاپ👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50710
📖 بریده‌ای از کتاب دو امام مجاهد؛ امام حسن(ع) و امام حسین(ع) 👈 هویت جهاد «صف‌بندی علیه دشمن» است ◽ کتاب دو امام مجاهد مشتمل بر شش گفتار از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ ایراد شده است. ◾ ائمه‌ی ما تمام دوران زندگی‌شان وقف جهاد بود؛ جهاد به چه معنا درست است که جهاد از ماده‌ی «جهد» است، [یعنی] کوشیدن، و هر کوششی را لغتاً می‌شود جهاد گفت ولی در اصطلاح متشرّعه‌ی مسلِم، جهاد یک معنای مشخصی دارد و [تنها] یکی از مصادیق کوشش کردن، اصطلاحاً جهاد گفته می‌شود، نه مطلقِ کوشش کردن. وقتی‌که فروع دین را بیان می‌کنند، یعنی پایه‌های اساسی مقررات اسلامی را ذکر می‌کنند، می‌گویند نماز و زکات و روزه و خمس و حجّ و جهاد؛ جهاد اگر به معنای مطلق کوشش بود، حج را شامل بود، زکات را شامل بود، نمازخواندن را شامل بود؛ و فصل جداگانه‌ای برای جهاد باز کردن معنی نداشت. 🔍 ادامه را بخوانید👇 Instagram.com/khamenei_book
🔰 خط حزب‌الله ۳۵۲ | پرچمدار عزت 🔻 شماره‌ی سیصد و پنجاه و دوم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «پرچمدار عزت» منتشر شد. 👈 در شماره این هفته خط حزب‌الله، به مناسبت ایام محرم گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار شورای مرکزی هیئت‌های عزاداری استان تهران در تاریخ ۱۳۷۳/۵/۱۲، برای نخستين‌بار منتشر شده است. 🔹خط حزب‌الله، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی علیه‌السلام، نگاهی به ابعاد مهم و ثمرات نهضت عاشورا بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی داشته است. 🔹 یادداشت هفته این شماره خط حزب‌الله، به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت، مروری بر فراز و فرودهای نهضت مشروطیت و عوامل انحراف آن داشته است. 🌷 شماره‌ی این هفته‌ی خط حزب‌الله تقدیم می‌شود به ارواح مطهر شهدای مدافع حرم، عبدالله اسکندری، حجت‌الاسلام محمد امین کریمیان، مصطفی تاش‌موسی، رحيم کابلی و عباس آسمیه که پیکرهای آنان به تازگی تفحص و شناسایی شدند. 📥 نسخه PDF👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۳۸ 🏷️ اعتماد به خداوند در انفاق ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: آن كه پاداش الهى را باور دارد، در بخشش سخاوتمند است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: و كَسيكه به گرفتن عوض يقين و باور داشته باشد ببخشيدن سخىّ‌ و جوانمرد است (چون باور دارد كه از جانب خداوند عوض مى‌گيرد در بخشيدن بخل و زفتى نمى‌كند). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از مهم‌ترين انگيزه‌هاى انفاق و بخشش در راه خدا اشاره كرده مى‌فرمايد: «كسى كه يقين به پاداش و عوض داشته باشد در بخشش سخاوت به خرج مى‌دهد»؛ (مَنْ‌ أَيْقَنَ‌ بِالْخَلَفِ‌ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ‌) . از جمله غرائز مسلم انسان جلب منفعت و دفع ضرر است؛ انسان هميشه مى‌خواهد كارى انجام دهد كه سودى براى او داشته باشد يا ضررى را از او دور سازد و در همين راستا حاضر مى‌شود مواهبى را كه در اختيار دارد براى رسيدن به امور مهم‌ترى هزينه كند و تمام تجارت‌هاى مادى با همين انگيزه صورت مى‌گيرد. در تجارت معنوى كه قرآن نيز از همين لفظ براى آن استفاده كرده (مانند آيۀ شريفۀ «هَلْ‌ أَدُلُّكُمْ‌ عَلىٰ‌ تِجٰارَةٍ‌ تُنْجِيكُمْ‌ مِنْ‌ عَذٰابٍ‌ أَلِيمٍ‌») نيز بر همين اساس كار مى‌كند، بنابراين كسانى كه به وعده‌هاى الهى ايمان و يقين داشته باشند و بدانند در برابر هر انفاق در راه خدا، بهتر و بيشتر از آن را در اين دنيا يا در آخرت و يا در هر دو دريافت مى‌كنند هرگز در انفاق كردن ترديدى به خود راه نمى‌دهند؛ سخاوتمندانه مى‌بخشند و از اموال و ثروت‌هاى خود در اين راه با روى گشاده استقبال مى‌كنند. قرآن مجيد مى‌فرمايد: «وَ مٰا أَنْفَقْتُمْ‌ مِنْ‌ شَيْ‌ءٍ‌ فَهُوَ يُخْلِفُهُ‌ وَ هُوَ خَيْرُ اَلرّٰازِقِينَ‌» ؛ و هر چيزى را (در راه خدا) انفاق كنيد، عوض آن را مى‌دهد (و جاى آن را پر مى‌كند)، و او بهترين روزى‌دهندگان است». البته انسان گاه تنها با ظن و گمانِ‌ عوض نيز اموالى را كه در دست دارد هزينه مى‌كند تا چه رسد به اين‌كه يقين داشته باشد. او در حال يقين بهتر و بيشتر خواهد پرداخت. احاديث فراوانى از معصومين در تأثير انفاق در راه خدا در بركات مادى و معنوى نقل شده است كه نشان مى‌دهد اين كار هم دنياى انسان را رونق مى‌بخشد و هم مايۀ نجات او در آخرت است