eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.4هزار عکس
33.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
مباحث
⭕️ وام اربعین شرعاً جایز نیست/ نکته مهم آیت الله مدرسی در باب دریافت وام #زیارت_اربعین https://e
🔴 نگذارید سفر مقدس به رباخواری بانک‌ها آلوده شود. ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
🔴 رخنه‌ی لیبرالیسم در جبهه‌ی انقلاب ۱. برخی نیروهای تجدیدنظرطلب در درون جبهه‌ی انقلاب، نسبت به غیرانقلابی‌ها، ملایم و منعطف و مدارایی‌اند؛ اما انقلابی‌های اصیل را به‌شدت، طرد و‌ نفی و سرکوب می‌کنند. اگر اینان به انقلابی‌های اصیل بگویند «سوپرانقلابی»، اختلاف و انشقاق ایجاد نکرده‌اند، ولی اگر انقلابی‌های اصیل به آنها بگویند «صورتی»، گسست‌آفرین و وحدت‌شکن هستند. در واقع، سیئات انقلابی‌های اصیل، حسنات اینان است؛ پس با معیارهای دوگانه و خودخواهانه مواجه هستیم. ۲. تعبیر دقیق‌تر و‌ زیباتری که می‌توان درباره‌ی اینان به کار برد، «انقلابی نمایشی» است؛ چون انقلابی‌گری‌شان، از برخی ظواهر و صورت‌ها فراتر نمی‌رود و عمق هویتی ندارد. وانمود می‌کنند که انقلابی‌اند؛ اما دچار چرخش و دگردیسی شده‌اند. ۳. شاید اولین برچسب را به این جماعت، شهید بهشتی زد که به آنها گفت «نیروهای بینابینی». یعنی هم این طرف هستند و هم آن طرف. آدم‌های دوشخصیتی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند چه باشند.‌ ۴. در دهه‌ی اخیر، عده‌ای رفتند زیر پرچم «اسلام رحمانی». آیت‌الله خامنه‌ای هم‌ در مقابل‌شان گفت اسلام رحمانی، همان معارف نشأت‌گرفته از «لیبرالیسم» است. این هم از برچسب غلیظ ایشان. بعد از مطهری و بهشتی، دیگر چندان اصطلاح «التقاط» را به کار نمی‌برند. من اینان را التقاطی می‌دانم؛ همان «اسلام رحمانی» که ترکیب اسلام و است. ۵. برخی از انقلابی‌ها کوشیدند ادای اصلاح‌طلبان درآورند. شدند کپی کپی. از اصالت‌ها بریدند و به اصیل‌ها گفتند تندرو. البته درباره صورت مشترک و مخرج مشترک داشتن‌شان با اصلاح‌طلبان، هیچ‌گاه توضیح ندادند. نرم‌نرمک چرخیدند. ۶. درباره‌ی «برجام» و «فضای مجازی» و‌ «»، مانند خاتمی و اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند. فقط مشکل اینجاست که برخلاف اصلاح‌طلبان، تعبیر «حضرت آقا» را هم ضمیمه‌ی استدلال‌های اقتباسی خود می‌کنند. ۷. حاج‌قاسم را نیز از آن خود می‌دانند؛ همان کسی‌که می‌گفت دختر شهید، فقط به قصد «هدایت» می‌تواند با دختر بدحجاب، ارتباط داشته باشد نه به قصد «رفاقت»؛ یعنی حتی رفاقت با اینان را نیز نمی‌پسندید. نمی‌دانند سیاست حاج‌قاسم، «سیاست هدایت» بود نه «سیاست تمایز». هم برجام را تصمیم نظام می‌دانستند و هم فتوحات منطقه‌ای حاج‌قاسم را می‌طلبیدند. ۸. رهبر انقلاب از سه مرحله سخن گفته‌اند: خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی. اینان چون در مرحله‌ی خودسازی، شکست خورده‌اند، اراده‌ی انقلابی ندارند و به‌جای جامعه‌سازی، در پی جامعه‌سنجی هستند تا مطابق ذائقه، حکومت کنند. ۹. در اغتشاش سال گذشته دیدید که «مواضع دوپهلو» داشتند. هرچه فریاد داشتند بر سر نظام و نوع حکمرانی کشیدند؛ مانند خاتمی. دوگانه‌ی نظام/ مردم را پذیرفته بودند؛ همانند اصلاح‌طلبان. ۱۰. حداقل یک دهه است که کسانی در درون جبهه‌ی انقلاب، التقاطی شده‌اند. کلیدواژه‌هایی هم دارند: وحدت/ خلوص، همبستگی/ دوقطبی‌شدن، عقلانیت/ تندروی، فرهنگ/ امنیت، جذب حداکثری/ طرد، و ... . از همه‌ی اینها روایت غلط دارند. ۱۱. از اصول بریده‌اند؛ اما انتظار دارند که همچنان در هسته‌ی مرکزی گفتمان انقلاب باشند. به ما می‌گویند «تنگ‌نظری» نکنید ولی مسأله این است که خودشان «تجدیدنظر» کرده‌اند. دایره‌‌ی انقلاب و خودی نیز باید متناسب با بازاندیشی‌های دوره‌ای آنها گشاد شود؛ چون معیار، اینانند نه ارزش‌ها. ۱۲. به همان معنا که امام خمینی به بازرگان، «برچسب » زد، من هم این اصطلاح را به اصول‌گرایی نسبت می‌دهم. روح بازرگان در بخش عمده اصول‌گرایان، حلول کرده است. «اسلام رحمانی»، فصل مشترک اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان شده است. اسلام رحمانی، یعنی لیبرالیسم و هر کَس به مؤلفه‌های آن معتقد باشد، دچار التقاط شده است؛ چه اصلاح‌طلب و‌ چه انقلابی. ۱۳. جالب اینکه میان «بدنه» و «بالایی‌ها»، تفاوت آشکار وجود دارد؛ بدنه‌ی انقلابی که در کف هستند، وفادارند؛ اما هرچه فراتر می‌رویم و به نخبگان می‌رسیم، موارد استحاله بیشتر می‌شوند. گویا وضع اجتماعی (قدرت) و وضع فکری (حقیقت)، تا حدی با یکدیگر نسبت عکس دارند. ازاین‌رو، جماعت از راه انقلاب بازگشته و به تفکر اصلاحات پیوسته، اکثریت نیستند که «واسازی فکری‌»ام به «واگرایی اجتماعی» برسد. ۱۴. از هرچه که واسازی‌شان کند متنفرند؛ مثل همین متن! بی‌درنگ، واکنش منفی نشان می‌دهند و برآشفته می‌شوند. نگرانند که مبادا نسبت‌های فکری و هویتی پنهان‌شان با اصلاح‌طلبان آشکار شود. می‌گویند خودمان هستیم ولی تاریخ اصلاحات می‌گوید تکرار آنهایند. تجدیدنظرطلبی را از سطر نخست آغاز کرده‌اند. ۱۵. راه «بازسازی انقلابی» از «واسازی اصول‌گرایی» می‌گذرد. اینان برای تداوم قدرت خویش، امکان‌های انقلاب را به زنجیر بسته‌اند و مردم را در انتظار جهش تاریخی، دلسرد کرده‌اند. ✍ جمشیدی
7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مسلمانی با طعم ؟! 😱 🚨 صریح آیت‌الله مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه درباره "ربا" در سیستم اقتصادی کنونی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 جای خالی علّامه مبارز در این روزها... ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
مباحث
🎞 رئیس جمهور: مطمئن باشید بساط کشف #حجاب جمع خواهد شد ___________________ 🔴 جناب آقای رئیسی حواستان
🔴 جناب آقای رییسی! حواستان به ایشان هست؟! این زن که این طور صحبت هاش با استقبال رسانه های ضد انقلاب واقع شده و براش رپورتاژ میرن، جزو اپوزسیون ضد انقلاب خارج نشین نیست، بلکه دستیار رییسی رییس جمهور است!!!! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 حاشیه های ادامه دار یک زن در دولت رئیسی! 🔰روزنامه فرهیختگان – که این روزها رویکرد صورتی و التقاطی آن مشهود است - طی مصاحبه ای که با سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در « پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی » داشته، از قول وی در مورد قضیه ورود زنان به ورزشگاه، نوشته است: « ... من باید پیگیری کنم که چرا این اتفاق تا الان نیفتاده است. از سوی دیگر توجیهی که می‌شود مطابق با استانداردهای داخلی ما می‌گویند، ما آمادگی نداشتیم و این نشان می‌دهد که عقل راهبردی در حکمرانی متناسب با اندیشه‌های امام نتوانسته خود را در اجرا پیدا کند. مثلاً وقتی امام قائل به مشارکت زنان در همه ساحت‌های اجتماعی است باید به فکر این می‌افتادند که زن نیاز دارد در ورزشگاه باشد ... ». 👈 متاسفانه، خانم پاد، طی مدت کوتاهی که روی کار آمده، هر چند وقت، سخنان حاشیه داری به زبان می آورد! ✅ چند نکته: 🔻در استفتائات امام خمینی ره که منتشر شده است، بنیانگذار جمهوری اسلامی صراحتاً ذکر می کنند که : « زن نباید به غیر وجه و کفّین مرد نظر کند » (استفتائات امام خمینی ره، ج8 ، ص576) یا در جایی می فرمایند : « بر زن حرام است بدن مرد نامحرم را نظر کند » (همان، ص579) 👈 در هنگام بازی فوتبال - به دلیل جنب و جوش حین بازی - یا در هنگام نرمش کردن کنار زمین و ...، علاوه بر زانو و قسمت هایی از دست، قطعاً بخش هایی از بدن بازیکنان فوتبال مثل ران ها، شکم، سینه و ... ممکن است نمایان شود. بر اساس فتوای صریح امام ره، نگاه به این مواضع از بدن مردان، برای زنان جایز نیست. 🔻چگونه اعتقاد امام ره به مشارکت زنان در ساحت های اجتماعی را به حضور آنان در ورزشگاه بچسبانیم؟ مگر می شود از یک طرف ایشان نگاه کردن زن به قسمت هایی از بدن مرد را دارای اشکال شرعی بدانند و از آن طرف، اعتقاد داشته باشند که زنان برای تماشای بازی مردان به ورزشگاه بروند؟ یعنی هم بگوید نکنید و هم بگوید گناه بکنید؟! 🔻 تاریخ ذکر شده در استفتاء و پاسخ امام ره، 1361/01/05 (یعنی پس از انقلاب) است. 🔻 اگر امام ره موافق ورود زنان به ورزشگاه بود، چرا تا آخر عمر ایشان، این مسأله محقق نشد؟! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 اگر همین کار را حاکمیت ایران بکند و به واحدهای صنفی، باشگاههای فوتبال، ادارات و اماکن دولتی و خصوصی و سازمان ها دستور بدهد که حق استفاده از زبان انگلیسی را در تبلیغات محیطی، نام گذاری ها و برچسب ها و موارد دیگر ندارند هزار انگ امل بودن و عقب ماندگی می زنند. 🔹زبان رسمی یک کشور دژ دفاعی در برابر هجوم فرهنگی و نابودی هاست. نظم خوددساخته استعمارگران و گلوبالیسم به انحاء مختلف به دنبال تسلط بر کشورهاست. حفظ و توسعه را جدی بگیریم.
🔴 زمان خاتمی و روحانی هم همین گونه برخورد می کردید؟! 🔰متأسفانه موضوع حضور زنان در ورزشگاه ابتدا نرم نرم و حالا با سرعت بیشتر در حال انجام است. 🔻حال پرسش از برخی انقلابیون این است که آیا فکر نمی کنند که چرا نزدیک به چهل سال بود که تن به این اتفاقات نمی دادیم⁉️ 🔻اگر نظر رهبر انقلاب و مراجع تقلید در این زمینه مثبت بود، آیا در این نزدیک به چهل سال نمی توانستیم این کار را انجام دهیم؟! دستمان بسته بود؟!!! ⭕️ پرسش دیگر اینکه این اتفاقات یا حرف و حدیث های مربوط به آن، وقتی زمان و پیش بیاید، بد است و ما باید حمله کنیم، اما در دولت سیزدهم - که دولت انقلابی است - خوب است و باید سکوت کنیم⁉️ ⚠️ چرا استاندارد دوگانه داریم؟ مگر شریعت با رفتن و آمدن افراد یا این دولت و آن دولت، تغییر می کند؟! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 نمادهای و ضد انقلاب در لباس جدید پرسپولیس! باشگاه پرسپولیس روز شانزدهم مرداد از پیراهن فصل جدید خود رونمایی کرد. در این پیراهن از نمادهای متعددی استفاده شده است که برخی از آنان معنا و مفهوم خاصی دارند. طی یک دهه گذشته ساختمان‌ها و مجتمع‌های مختلفی در کشور با عنوان لوتوس یا نیلوفر آبی در سایه غفلت مدیران شهری ساخته شده است. نفوذ در ارکان جامعه یکی از شگرد‌های فرقه بهائیت است. هدف، رسوخ در حوزه‌های مختلف برای ایجاد یک شبکه بزرگتر است. شبکه‌ای که در روز موعود علیه سیستم وارد عمل شود. حوزه تجارت و اقتصاد یکی از نقاطی است که که بهائیت با قدرت در آن ورود کرده است. بهائیت از دهه ۸۰ ه.ش فعالیت خود را در این حوزه گسترش داده‌ و نمادهای خود را با نقاب تجاری عرضه می‌کنند. مضاف بر لوتوس، نمادهای دیگری نظیر درفش کاویانی نیز در لباس جدید پرسپولیس نقش بسته است. درفش کاویانی پای ثابت تجمعات اپوزیسیون و پرچم گروه‌ تروریستی «تندر» است. بمب‌گذاری در حسینیه شهدای شیراز در ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ که منجر به‌ شهادت‌ ۱۴ تن و مجروحیت ۳۰۰ تن شد، از جمله اقدامات تندر است. 🤔 اکنون این سوال وجود دارد که ضرورت استفاده از نمادهای بهائیان و ضد انقلاب با هر توجیحی روی پیراهن جدید پرسپولیس چیست؟ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────