eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.6هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فقه و احکام
14.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤔 آیا تو هم داستان رطب خورده کی منع خرما کند رو‌ شنیدی؟ خواستم بهت بگم که این داستان دروغـــــــــــــــــی بیش نیست ...😳 ‌ یه دروغ بزرگ که تو گوشمون کردن تا رو تو جامعه کمرنگ کنن❗️ 📣 در حد توان منتشر کنید تا بقیه هم بدونن ... ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
💠 حکم اهانت به مقدسات دیگر مذاهب ⁉️ مدظله العالی ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 امان از جماعت‌ امن‌نشین که نشسته‌اند در شهرهایی که یا کاملا شیعه‌نشین است یا اکثریت با تشیع است و شروع به لعن علنی میکنند؛ بی توجه به شهرها و مناطق و کشورهایی که در اقلیت است یا قرار است شیعه و سنی در کنار هم زندگی کنند... جان شیعه را به خطر انداختن ترویج تشیع نیست؛ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
🔺نظر مراجع تقلید در مورد کار های تفرقه افکنانه غیر شرعی از جمله روایت رفع قلم که به گفته اهل فن همچین روایتی در منابع معتبر موجود نیست. ✍ نظرات مراجع عظام رو با دقت بخونید مخصوصا نظر آیت الله بهجت رحمة الله علیه رو.... 🔍 در مورد حدیث رفع قلم هم با یک جستجو متوجه میشید چه مطلب مضحکی رو به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نسبت میدن... ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ترکیه در رتبه اول بی‌بندوباری جهان ♦️ ترکیه با وجود درآمد سرانه بالا و رتبه ۹۳ در جهان، در شاخص بی‌بندوباری رتبه اول را دارد. 🔺هرچند خوشگذرانی ممکن است در کوتاه‌مدت جذاب باشد؛ اما در بلندمدت می‌تواند به نابودی کشور منجر شود. ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فقه و احکام
›››› سجاده ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ >>> سجاده احکامی دارد : ۱- روی سجاده و قالیچه ای که آیات قرآن یا کلمه الله نوشته شده نماز خواندن جایز است؛ ولی نمی توان بر روی آن نوشته ها قرار گرفت بلکه باید طوری سجاده را پهن نمود که نوشته مزبور، طرف دست ها و سر قرار گیرد؛ در غیر این صورت، مرتکب حرام شده، نماز هم باطل می باشد. ۲- سجده کردن روی فرش و سجاده باطل است و انسان باید هنگام سجده پیشانی را بر زمین یا چیزی که گیاه باشد ( و قابل خوردن یا پوشیدن برای انسان نباشد ) قراردهد؛ پس اگر سجاده حصیر باشد سجده بر آن اشکال ندارد . [۱] ۳- نماز خواندن روی فرش و سجاده غصبی به فتوای بیشتر مراجع تقلید، باطل است مثل این که فرش یا سجاده را سرقت نموده یا به زور از کسی گرفته یا نسیه خریده و تصمیم پرداخت پول آن را ندارد. ۴- نماز خواندن روی سجاده ابریشمی برای مردان و زنان اشکال ندارد؛ زیرا آن چه بر مردان حرام است « پوشیدن » ابریشم می باشد؛ و قرار گرفتن روی فرش، پوشش به شمار نمی رود. ۵- نماز خواندن روی سجاده نجس اگر خشک باشد اشکال ندارد . [۲] ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. توضیح المسائل محشی ، ج۱ ، ص ۵۸۵ ۲. همان ، ص ۴۹۴ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فقه و احکام
›››› مواردی که نباید اذان و اقامه گفته شود. ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ >>> با این که برای اذان و اقامه بسیار سفارش شده (حتی فقها فرموده اند اگر کسی تصمیم بر گفتن اذان و اقامه داشت ولی فراموش کرد و وارد نماز شد چنانچه تا قبل از رکوع یادش بیاید می تواند نماز را بر هم زند و اذان و اقامه را بگوید سپس مجددا نماز را شروع نماید. ) [۱] ولی باید توجه داشت که اذان و اقامه مختص به نماز های پنجگانه یومیه است ؛ اعم از ادا و قضا. [۲] بنا بر این در این موارد نباید اذان و اقامه گفته شود : ۱- هنگام خواندن نماز مستحبی. ۲- هنگام خواندن نماز واجب غیر یومیه مثل نماز آیات و نماز طواف. [۳] ۳- در نماز جماعت؛ زیرا یک اذان و اقامه که برای نماز جماعت گفته شود برای همه محسوب می گردد ؛ بر این اساس، نباید مأموم برای خود اذان و اقامه بگوید گرچه هنگام اذان و اقامه حاضر نبوده است.[۴] بله مستحب است کسانی که صدای اذان را می شنوند به طور آهسته کلمات اذان را بازگو کنند که به آن، « حکایة الاذان » گفته می شود. [۵] ۴- کسی که وارد مسجد شده و مشاهده می کند نماز جماعت تمام شده ولی هنوز صف ها به هم نخورده است، نباید اذان و اقامه بگوید؛ زیرا اذان و اقامه ای که برای نماز جماعت گفته شده برای فرد تازه وارد نیز محسوب می گردد . [۶] ۵- اگر نماز در حال قضا شدن است نباید اذان و اقامه گفته شود؛ زیرا اذان و اقامه مستحب است و نماز ادا خواندن واجب. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. موسوعة الامام الخوئی ، ج ۱۵ ، ص ۵۲۳ ۲.تحریر الوسیلة ، ج۱ ، ص ۱۵۳ ۳. مجمع الرسائل ، ج‏۱، ص: ۲۲۷ ۴. العروة الوثقی المحشی ، ج ۲ ، ص ۴۱۷ ۵. الخلاف ، ج۱ ، ص ۲۸۵ ۶. تحریر الوسیلة ، ج۱ ، ص ۱۵۴ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فقه و احکام
›››› وقت نماز ⏰ 🌙📿 ـــــــ ــ ـــ ـ ـــ ـــ ـــ ــ ـ ــ ــ ـــ ـ ـ >>> گاهی گفته می شود موقع نماز ظهر، ساعت دوازده است. این سخن اشتباه می باشد؛ زیرا در بعضی ایام سال قبل از ساعت دوازده موقع اذان ظهر می شود و در بعضی ایام سال بعد از ساعت دوازده. در مورد نماز صبح و مغرب هم مسأله همین است . بر این اساس، معیار در وقت نماز، ساعت نیست بلکه وقت حقیقی نماز است. ⁉️ سؤال : وقت حقیقی نماز های یومیه کدام است ؟ ✅ جواب : 🌃 وقت حقیقی نماز صبح از سپیده دوم است تا طلوع آفتاب . [۱] ☀️ وقت حقیقی نماز ظهر و عصر از وقتی است که خورشید از وسط آسمان به طرف مغرب متمایل شود ؛ نشانه آن هم این است سایه شاخص شروع کند به حرکت به سمت مشرق. [۲] 🌄 وقت حقیقی نماز مغرب و عشا از وقتی است که سرخیی که هنگام غروب در طرف مشرق به وجود می آید از بالای سر عبور کند، تا نصف شب . [۳] ← نتیجه : ⏰ ساعت خاصی معیار برای وقت نماز ها نیست بلکه ملاک اصلی برای دخول وقت، همان زمان هایی است که ذکر شد و این زمان ها را باید بر طبق همان مکانی 📌 که نماز در آن جا خوانده می شود، ملاحظه نمود. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. توضیح المسائل محشی ، ج ۱ ، ص ۴۱۱ ۲. توضیح المسائل محشی ، ج ۱ ، ص ۴۰۱ ۳. توضیح المسائل محشی ، ج۱ ، ص ۴۰۷ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا