فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 طرح هیات به هیات تبیین حرمت حیات جنین. محرم ۱۴۰۱
📣 هر شب در یک هیات و یک منطقه شهرستان نهاوند
#نهضت_پیشرفت_بانوان_شهرستان_نهاوند
#مجموعه_مردمی_مهر_فرشته_ها
#پویش_ناجی_شو
@banooye_nahavand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قربانی مهم است، امّا مهمتر از قربانی آن چیزی است که انسان برای آن قربانی میشود.
🔺شهید حاج قاسم سلیمانی: عظمت آن چیزی که برایش قربانی میشود مهمتر از خود قربانی است. امام حسین عظیم است، امّا اعظم از امام حسین علیه السلام آن چیزی است که امام حسین برای آن قربانی شد.
🔺آن چیزی که اعظـم از قربـانی اسـت و امـّا حسـین علیـهالسلام برای آن شهید شـد و امیرالمومنین علیه السلام بـرای آن شهید شـد و همـه فرزندان زهرا سلام الله علیها و امام کاظم علیه السلام برای آن شهید شد و ۸۰۰۰ شهید ما برای آن شهید شدند، آن #اسلام است.
#ما_ملت_امام_حسینیم
#سردار_دلها
#پرواز_یک_بیست
🏴 هدف قیام امام حسین تجدید بنای نظام اسلامی بود
◾️ رهبر انقلاب: کسانی که گفتهاند «هدف، حکومت بود»، یا «هدف، شهادت بود»، میان هدف و نتیجه، خَلط کردهاند... امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد.۱۳۷۴/۰۳/۱۹
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
📥 نسخه قابل چاپ👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50707
📝 #تبیین_کربلا | تبیین شرایط حاکم در نامه به اهل کوفه
▫️ رهبر انقلاب: امام حسین در نامه به اهل کوفه فرمود: «فلعمری ما الامام الا الحاکم بالکتاب والقائم بالقسط الدّائن بدین الحقّ الحابس نفسه علی ذالک اللَّه والسلام»؛ امام و پیشوا و رئیس جامعه اسلامی نمیتواند کسی باشد که اهل فسق و فجور و خیانت و فساد و دوری از خدا و اینهاست. باید کسی باشد که به کتاب خدا عمل کند. یعنی در جامعه عمل کند؛ نه این که خودش در اتاق خلوت فقط نماز بخواند؛ بلکه عمل به کتاب را در جامعه زنده کند، اخذ به قسط و عدل کند و حق را قانون جامعه قرار دهد. ۱۳۷۴/۰۳/۱۹
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
📥 نسخه قابل چاپ👇
https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=50710
📖 بریدهای از کتاب دو امام مجاهد؛ امام حسن(ع) و امام حسین(ع)
👈 هویت جهاد «صفبندی علیه دشمن» است
◽ کتاب دو امام مجاهد مشتمل بر شش گفتار از حضرت آیتالله خامنهای است که در سالهای ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ ایراد شده است.
◾ ائمهی ما تمام دوران زندگیشان وقف جهاد بود؛ جهاد به چه معنا درست است که جهاد از مادهی «جهد» است، [یعنی] کوشیدن، و هر کوششی را لغتاً میشود جهاد گفت ولی در اصطلاح متشرّعهی مسلِم، جهاد یک معنای مشخصی دارد و [تنها] یکی از مصادیق کوشش کردن، اصطلاحاً جهاد گفته میشود، نه مطلقِ کوشش کردن. وقتیکه فروع دین را بیان میکنند، یعنی پایههای اساسی مقررات اسلامی را ذکر میکنند، میگویند نماز و زکات و روزه و خمس و حجّ و جهاد؛ جهاد اگر به معنای مطلق کوشش بود، حج را شامل بود، زکات را شامل بود، نمازخواندن را شامل بود؛ و فصل جداگانهای برای جهاد باز کردن معنی نداشت.
🔍 ادامه را بخوانید👇
Instagram.com/khamenei_book
🔰 خط حزبالله ۳۵۲ | پرچمدار عزت
🔻 شمارهی سیصد و پنجاه و دوم هفتهنامهی خط حزبالله با عنوان «پرچمدار عزت» منتشر شد.
👈 در شماره این هفته خط حزبالله، به مناسبت ایام محرم گزیدهای از بیانات حضرت آیتالله خامنهای در دیدار شورای مرکزی هیئتهای عزاداری استان تهران در تاریخ ۱۳۷۳/۵/۱۲، برای نخستينبار منتشر شده است.
🔹خط حزبالله، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی علیهالسلام، نگاهی به ابعاد مهم و ثمرات نهضت عاشورا بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی داشته است.
🔹 یادداشت هفته این شماره خط حزبالله، به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت، مروری بر فراز و فرودهای نهضت مشروطیت و عوامل انحراف آن داشته است.
🌷 شمارهی این هفتهی خط حزبالله تقدیم میشود به ارواح مطهر شهدای مدافع حرم، عبدالله اسکندری، حجتالاسلام محمد امین کریمیان، مصطفی تاشموسی، رحيم کابلی و عباس آسمیه که پیکرهای آنان به تازگی تفحص و شناسایی شدند.
📥 نسخه PDF👇
#نهج_البلاغه | #حکمت ۱۳۸
🏷️ اعتماد به خداوند در انفاق
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: آن كه پاداش الهى را باور دارد، در بخشش سخاوتمند است.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: و كَسيكه به گرفتن عوض يقين و باور داشته باشد ببخشيدن سخىّ و جوانمرد است (چون باور دارد كه از جانب خداوند عوض مىگيرد در بخشيدن بخل و زفتى نمىكند).
🇯 🇴 🇮 🇳
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از مهمترين انگيزههاى انفاق و بخشش در راه خدا اشاره كرده مىفرمايد: «كسى كه يقين به پاداش و عوض داشته باشد در بخشش سخاوت به خرج مىدهد»؛ (مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ) . از جمله غرائز مسلم انسان جلب منفعت و دفع ضرر است؛ انسان هميشه مىخواهد كارى انجام دهد كه سودى براى او داشته باشد يا ضررى را از او دور سازد و در همين راستا حاضر مىشود مواهبى را كه در اختيار دارد براى رسيدن به امور مهمترى هزينه كند و تمام تجارتهاى مادى با همين انگيزه صورت مىگيرد. در تجارت معنوى كه قرآن نيز از همين لفظ براى آن استفاده كرده (مانند آيۀ شريفۀ «هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلىٰ تِجٰارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذٰابٍ أَلِيمٍ») نيز بر همين اساس كار مىكند، بنابراين كسانى كه به وعدههاى الهى ايمان و يقين داشته باشند و بدانند در برابر هر انفاق در راه خدا، بهتر و بيشتر از آن را در اين دنيا يا در آخرت و يا در هر دو دريافت مىكنند هرگز در انفاق كردن ترديدى به خود راه نمىدهند؛ سخاوتمندانه مىبخشند و از اموال و ثروتهاى خود در اين راه با روى گشاده استقبال مىكنند. قرآن مجيد مىفرمايد: «وَ مٰا أَنْفَقْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَ هُوَ خَيْرُ اَلرّٰازِقِينَ» ؛ و هر چيزى را (در راه خدا) انفاق كنيد، عوض آن را مىدهد (و جاى آن را پر مىكند)، و او بهترين روزىدهندگان است». البته انسان گاه تنها با ظن و گمانِ عوض نيز اموالى را كه در دست دارد هزينه مىكند تا چه رسد به اينكه يقين داشته باشد. او در حال يقين بهتر و بيشتر خواهد پرداخت. احاديث فراوانى از معصومين در تأثير انفاق در راه خدا در بركات مادى و معنوى نقل شده است كه نشان مىدهد اين كار هم دنياى انسان را رونق مىبخشد و هم مايۀ نجات او در آخرت است
#مطالعه
#داستانهای_شگفت
#شهید_دستغیب
76 - عطای حسینی (علیه السلام)
و نیز جناب آقای حاج سید محمدجعفر مزبور نقل فرمود که در سالی به اتفاق مرحومه والده، #کربلا مشرّف بودم و آن مرحومه مریضه شد و مرضش بیش از چهل روز طولانی شد و به این واسطه مبتلا به قرض بسیار شدم و در این مدت هم نه از شیراز و نه از راه دیگر چیزی به من نرسید؛ پس پناهنده به مولای خود شده به حرم مطهر مشرف شدم، همان بالای سر عرض کردم یا مولای ! شما خود می دانید که چقدر ناراحت و گرفتار هستم به فریاد من برسید، از حرم خارج شدم.
پس از فاصله کمی نماینده مرحوم آیت اللّه آقا میرزا محمد تقی شیرازی اعلی اللّه مقامه به من رسید و گفت از طرف میرزا سفارش شده که هرچه لازم دارید به شما بدهم گفتم تا چه اندازه، گفت تعیین نشده بلکه هرچه شما خود تعیین کنید؛ پس تمام قروض را أدا کردم و تا کربلا مشرف بودم تمام مخارج من تأمین گردید .
«برای ما حوزويان هيچ چارهای نيست مگر اينکه #نهج_البلاغه را کنار #قرآن_کريم مثل رسائل و مکاسب درس بخوانيم، چون حوزه وقتی انقلابی می ماند که با نهج البلاغه زندگی کند»
علامه #جوادی_آملی، درس اخلاق ۹۷/١٠/١٣
--------------------------
💠 اهمیت نهج البلاغه
🔸 شما آقایان علی بن ابی طالب را نخواستید، بشناسید! این درد را آدم کجا بگوید؟! علی را چه کسی می شناسد؟! ذات أقدس الهی را حضرت امیر معرفی کرد که خدا در قرآن تجلّی کرد: فرمود کل عالَم تجلّی خداست؛ اما تجلّی ویژه الهی در قرآن است، ولی تجلّی حضرت امیر در #نهجالبلاغه است. هیچ چاره ای حوزه علمیه ندارد که نهج البلاغه درسی شود.
🔸 اینکه می گوید «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی»، زیر این آسمان، دومی کسی هست که بگوید هر چه بخواهید، از من بپرسید؟! شما غیر از علی کسی را نشان دارید؟! این همه انبیا بودند، اولیا بودند! شاگردانِ شاگردانِ شاگردانشان می شود مرحوم بوعلی؛ وقتی بوعلی می خواهد وجود مبارک حضرت امیر را معرفی کند، می گوید: «الذی هو بین الخلق کالمعقول بین المحسوس»، عقل با چشم و گوش چقدر فرق دارد؟ عقل در آسمان است، چشم و گوش در زمین است. فرمود علی #عقل_جامعه_انسانیت است، دیگران چشم و گوش هستند.
🔸 حتماً همان طوری که رسائل و مکاسب درسی است، نهج البلاغه هم باید درسی شود؛ بنابراین هم #حفظ_انقلاب با نهج البلاغه است، هم علی شناسی با نهج البلاغه است هم کلام با نهج البلاغه است.
_ آیت الله #جوادی_آملی
📚 دیدار مسئولین کنگره علمی پژوهشی با محوریت سیره امام علی علیه السلام با حضرت استاد
تاریخ: 1396/05/17
@a_javadiamoli
@feghheakbar
نهج البلاغه | #نامه_ها
✉️ #نامه 5 - نامه به اشعث بن قيس فرماندار آذربایجان
________________________
✉️ و من كتاب له عليهالسلام إلى أشعث بن قيس عامل أذربيجان
وَ إِنَّ عَمَلَكَ لَيْسَ لَكَ بِطُعْمَةٍ وَ لَكِنَّهُ فِي عُنُقِكَ أَمَانَةٌ وَ أَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَكَ
همانا پُست فرماندارى براى تو وسيلۀ آب و نان نبوده، بلكه امانتى در گردن تو است، بايد از فرمانده و امام خود اطاعت كنى.
لَيْسَ لَكَ أَنْ تَفْتَاتَ فِي رَعِيَّةٍ وَ لاَ تُخَاطِرَ إِلاَّ بِوَثِيقَةٍ وَ فِي يَدَيْكَ مَالٌ مِنْ مَالِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَنْتَ مِنْ خُزَّانِهِ حَتَّى تُسَلِّمَهُ إِلَيَّ وَ لَعَلِّي أَلاَّ أَكُونَ شَرَّ وُلاَتِكَ لَكَ وَ اَلسَّلاَمُ
تو حق ندارى نسبت به رعيّت استبدادى ورزى و بدون دستور به كار مهمّى اقدام نمايى.
در دست تو اموالى از ثروتهاى خداى بزرگ و عزيز است و تو خزانه دار آنى تا به من بسپارى، اميدوارم براى تو بدترين زمامدار نباشم، با درود.
۵ از نامههاى آن حضرت عليه السَّلام است با شعث ابن قيس (كه شمّهاى از حال او در شرح خطبۀ نوزدهم گذشت) و او (از جانب عثمان) حكمران آذربيجان بود (و آذربيجان ايالتى است در شمال غربى ايران داراى شهرها و دههاى بسيار كه مهمّترين شهر و مركز آن تبريز است، خلاصه چون امير المؤمنين عليه السَّلام بعد از عثمان زمام امور را بدست گرفت اشعث بجهت كارهاى ناشايستۀ خود مىدانست كه امام عليه السَّلام او را عزل خواهد نمود ترسناك بود، حضرت براى آگاهى او بحفظ اموال آذربيجان بعد از خاتمۀ جنگ جمل نامهاى باو ست): (۱) عمل (و حكمرانى) تو رزق و خوراك تو نيست (ترا حكومت ندادهاند تا آنچه بيابى از آن خود پنداشته بخورى) ولى آن عمل امانت و سپردهاى در گردن تو است (كه بايستى آنرا مواظبت نموده در راه آن قدمى بر خلاف دستور دين بر ندارى) و خواستهاند كه تو نگهبان باشى براى كسيكه از تو بالاتر است (تو زير دست اميرى هستى كه ترا حافظ و نگهبان قرار داده و ولايتى بتو سپرده كه آنرا از جانب او مواظبت نمائى،پس ) ترا نمىرسد كه در كار رعيّت بميل خود رفتار نمائى (پيش از آنكه بتو دستور دهند كارى انجام دهى) و نمىرسد كه متوجّه كار بزرگى شوى مگر باعتماد امر و فرمانى كه بتو رسيده باشد، و در دستهاى تو است مال و دارائى از مال خداوند بىهمتاى بزرگ، و تو يكى از خزانه داران آن هستى تا آنرا بمن سپارى، و اميد است من بدترين واليها و فرماندهها براى تو نباشم (بلكه اين دستور سود دنيا و آخرت ترا در بر دارد) و درود بر آنكه شايسته درود است (۱) .
آنچه مرحوم سيد رضى در اين نامه آورده است بخشى از نامۀ مشروحترى است كه در كتاب صفين آمده است.
از مجموع نامه چنين استفاده مىشود كه اشعث بن قيس به خاطر سوابق سوئى كه داشت بعد از روى كار آمدن امام عليه السلام احساس ناامنى در موقعيت خود كرد كه امام عليه السلام ممكن است او را از حكومت آذربايجان بردارد و مسألۀ جنگ جمل و قتل عثمان را بهانهاى براى سركشى قرار دهد؛ لذا امام عليه السلام براى پيشگيرى از فتنهانگيزى او اين نامه را برايش نوشت و در آغاز نامه چنين فرمود: « بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحيمِ مِنْ عَبْدِاللّٰهِ عَلِيٍّ أَميرِ الْمُؤْمِنينَ إِلَى الأَشْعَثِ بْنِ قَيْسٍ أَمّٰا بَعْدُ، فَلَوْ لَا هَنَاتٌ وَ هَنَاتٌ كُنَّ مِنْكَ لَكُنْتَ الْمُقَدَّمُ في هٰذَا الأَمْرِ قَبْلَ النّٰاسِ وَ لَعَلَّ آخِرَ أَمْرِكَ يَحْمَدُ أَوَّلَهُ، وَ يَحْمِلُ بَعْضُهُ بَعْضاً، إِنِ اتَّقَيْتَ اللّٰهَ - عَزَّ وَ جَلَّ ؛ اگر لغزشهايى چنين و چنان از تو سر نزده بود در اين كار (فرماندارى آذربايجان يا بيعت كردن با امام عليه السلام) مقدّم بر ديگران بودى و شايد پايان كار تو آغاز آن را جبران كند و بخشى از آن بخش ديگر را بپوشاند، اگر تقواى الهى را پيشه كنى».
سپس امام عليه السلام در ادامۀ اين نامه اشاره به قتل عثمان و بيعت مردم با او و شورش طلحه و زبير و شكستن بيعت آن حضرت نمود و افزود كه آنها عايشه را نيز با خود به سوى بصره بردند و من به اتفاق مهاجرين و انصار به سوى آنها رفتم و در ميدان نبرد در مقابل هم قرار گرفتيم. من از آنها خواستم كه از سركشى باز گردند و به بيعت خود وفادار باشند و آنچه وظيفۀ اتمام حجت بود انجام دادم؛ ولى آنها نپذيرفتند. جنگ در گرفت و شكست خوردند و گروهى مجروح شدند و گروهى فرار كردند و من دستور دادم مجروحان را نكشند و فراريان را تعقيب نكنند و هر كَس، سِلاح خود را بر زمين بگذارد و به خانۀ خويش برود و در را به روى خود ببندد در امان خواهد بود.
سپس امام عليه السلام بعد از اين هشدار گويا به بيان سه وظيفه براى اشعث به عنوان يك فرماندار مىپردازد.
نخست مىفرمايد: «تو حق ندارى دربارۀ رعيّت استبداد به خرج دهى»؛ (لَيْسَ لَكَ أَنْ تَفْتَاتَ فِي رَعِيَّةٍ) بلكه بايد طبق موازين الهى و آنچه در #اسلام دربارۀ حقوق مردم پيشبينى شده رفتار كنى نه اينكه آنچه دلخواه توست خودسرانه انجام دهى و با مردم همچون بندگان و بردگان عمل كنى.
حضرت در دستور دوم مىفرمايد: «تو حق ندارى در كارهاى مهم و خطير بدون اطمينان وارد شوى»؛ (وَ لَا تُخَاطِرَ إِلَّا بِوَثِيقَةٍ). با توجّه به اينكه جمله (و لا تخاطر) از ريشۀ خطر است و امور مهم را خطير مىگويند به سبب خطرهايى كه آن را تهديد مىكند، منظور امام عليه السلام اين است كه در امورى كه با سرنوشت مردم سر و كار دارد جز با دقت و تأمّل و #مشورت كافى و در صورت لزوم گرفتن إذن از امام عليه السلام و پيشوايت اقدام مكن؛ زيرا براى حفظ امانتهاى مهم بايد از دست زدن به كارهاى خطرناك پرهيز كرد؛ بنابراين واژۀ وثيقه هم #تفكر و انديشه را شامل مىشود و هم مشورت و هم اجازه گرفتن از امام عليه السلام در صورت نياز.
در دستور سوم دربارۀ حفظ اموال #بيتالمال مىفرمايد: «در دست تو بخشى از اموال خداوند عزّوجلّ است و تو يكى از خزانه داران او هستى بايد آن را حفظ كنى تا به دست من برسانى»؛ (وَ فِي يَدَيْكَ مَالٌ مِنْ مَالِ اللّٰهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ أَنْتَ مِنْ خُزَّانِهِ حَتَّىٰ تُسَلِّمَهُ إِلَيَّ).
و در پايان به او اطمينان مىدهد كه اگر در مسير صحيح گام بر دارد، امام عليه السلام نسبت به او هيچگونه تعرّضى نكند و از اين نظر در #امنيت باشد، مىفرمايد: «اميد است من رييس بدى براى تو نباشم و السلام»؛ (وَ لَعَلِّي أَلَّا أَكُونَ شَرَّ وُلَاتِكَ لَكَ وَ السَّلَامُ). البته اين تعبير، تعبيرى است بسيار متواضعانه و پدرانه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 انتشار نخستینبار
📹 ببینید | رهبر انقلاب: مبادا کسى خیال کند که هیئات مذهبى یک چیزى است که اگر بود، بود، [اگر هم] نبود، نبود؛ این جور نیست.
👈 هیئتهاى مذهبى در حقیقت ارکان حفظ ایمان و شوق ملّت بزرگ ما به خاندان پیغمبر هستند؛ از جملهى پیوندهاى مستحکم میان امروز و روز عاشوراى حسینى هستند؛ آن روحیه را به امروز منتقل میکنند، خاطرهى امام حسین را تجدید میکنند.
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
◾ Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 خوش اومدی شهید من...
◾ گزیدهای از مداحی آقای سیدرضا نریمانی در اولین شب مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
🏴 #از_تبیین_تا_قیام
◾️ Farsi.Khamenei.ir
منو یکم ببین ، سینه زنیمو هم ببین.mp3
8.14M
🌴 منو یکم ببین ، سینه زنیمو هم ببین
🌴 ببین که خیس شدم ، عرق نوکریم این
📱کد #همراه_اول 83031 را به شماره 8989 بفرستید
#سید_رضا_نریمانی
#آهنگ_پیشواز
#کلیپ_صوتی
من یه نوکرِ در به درم! چند ساله همش منتظرم.mp3
16.4M
🌴 من یه نوکرِ در به درم! چند ساله همش منتظرم
🌴 اسمم در بیاد؛ برم حرم
🔹کد #همراه_اول 73016 را به شماره 8989 بفرستید.
🔻#مجتبی_رمضانی
📞 #آهنگ_پیشواز
🔹 #کلیپ_صوتی
من ایرانم و تو عراقی؛ چه فراقی چه فراقی.mp3
15.01M
🌴 من ایرانم و تو عراقی؛ چه فراقی چه فراقی
🌴 بگیر از دلم یه سراغی؛ چه فراقی چه فراقی
🔻#محمد_حسین_پویانفر
📞 #آهنگ_پیشواز_محرم_صفر
🔹 #کلیپ_صوتی
♦️ کد #ایرانسل 55125572 را به شماره 7575 بفرستید.
🔹 کد #همراه_اول 14582 را به شماره 8989 بفرستید
@harakatbesooyekhoda