eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37هزار عکس
32.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱. 📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به چهار نكتۀ مهم اشاره مى‌كند. نخست مى‌فرمايد: «مرگ آرى اما تن دادن به پستى هرگز»؛ (الْمَنِيَّةُ‌ وَ لَا الدَّنِيَّةُ‌!). «منية» به معناى مرگ و «دنية» به معناى پستى است. يعنى انسان با شخصيت اگر بر سر دو راهى قرار بگيرد كه يك راه به‌سوى مرگ و شهادت مى‌رود و راه ديگر به‌سوى ذلت و پستى، هرگز دومى را بر اولى ترجيح نمى‌دهد؛ با قامتى رسا به‌سوى خدا مى‌رود و با قامتى شكسته و پست، زيردست افراد دون همت و پست قرار نمى‌گيرد. نمونۀ اين معنا در زندگى بسيارى از اولياء اللّٰه و به‌خصوص معصومين عليهم السلام و به ويژه سرور شهيدان كربلا ديده مى‌شود كه وقتى آن حضرت را بين تسليم شدن و زنده ماندن و سر بر فرمان يزيد نهادن و يا تن به شمشير و نيزه‌ها سپردن مخير ساختند، فرمود: «أَلَا وَ إِنَّ‌ الدَّعِى ابْنَ‌ الدَّعِى قَدْ تَرَكَنِى بَينَ‌ السِّلَّةِ‌ وَ الذِّلَّةِ‌ وَ هَيهَاتَ‌ لَهُ‌ ذَلِكَ‌ هَيهَاتَ‌ مِنِّى الذِّلَّةُ‌ أَبَى اللَّهُ‌ ذَلِكَ‌ وَ رَسُولُهُ‌ وَ الْمُؤْمِنُونَ‌ وَ جُدُودٌ طَهُرَتْ‌ وَ حُجُورٌ طَابَتْ‌ أَنْ‌ نُؤْثِرَ طَاعَةَ‌ اللِّئَامِ‌ عَلَى مَصَارِعِ‌ الْكِرَام؛ آگاه باشيد اين مرد ناپاك ناپاك‌زاده مرا در ميان شمشير و ذلت رها ساخته؛ هيهات كه بتواند چنين كارى را انجام دهد و هيهات كه من تن به ذلت بدهم. خداوند از اين كار ابا دارد و همچنين پيامبرش و مؤمنان و نياكان پاك و دامن‌هاى پاكيزه (اين‌ها به ما اجازه نمى‌دهد) كه اطاعت لئيمان را بر ميدان شهادت كريمان مقدم داريم». ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود در ذيل خطبۀ 51 جملۀ زيبايى دارد كه گرچه در شرح آن خطبه آورديم؛ اما تكرار آن در اين‌جا مناسب به نظر مى‌رسد. دربارۀ عليه السلام مى‌گويد: «سَيِّد أهلِ‌ الإباء الّذى عَلَّم النّاسَ‌ الحَمِيَّةَ‌ و المَوت تحتَ‌ ظِلال السُّيوفِ‌ اختياراً له على الدَّنِيَّةِ‌ أبو عبدِ اللّهِ‌ الحُسَين بن علىّ‌ بن أبى طالب عليهما السّلام عُرِض عليه الأمانُ‌ و أصحابِه فَأنِفَ‌ مِن الذُّلّ‌؛ بزرگ و پيشواى ستم‌ناپذيران جهان كه درس و برگزيدن مرگ در سايۀ شمشيرها را در برابر ذلّت و خوارى، به مردم جهان داد، حسين بن على(علیهماالسلام) بود، دشمن به او و يارانش امان داد ولى آن‌ها تن به ذلّت ندادند»
۲. سپس امام عليه السلام در جملۀ دوم مى‌فرمايد: «قناعت به‌مقدار كم آرى ولى دست نياز به‌سوى ديگران دراز كردن نه»؛ (وَ التَّقَلُّلُ‌ وَ لَا التَّوَسُّلُ‌). «تقلل» به معناى اكتفا به مقدار قليل است و «توسل» به معناى دست به دامن ديگران زدن مى‌باشد. روشن است كه اگر انسان در زندگى قانع باشد هرگز نياز ندارد كه سر در پيش هركَس خم كند، تملّق بگويد، تعريف و تمجيد بى‌جا كند و عزّت و كرامت خود را پايمال سازد. ولى اگر به كنار رفت و انسان زندگى پرزرق و برق را براى خود انتخاب نمود، اداره كردن چنين زندگى‌اى غالباً با عزت و سربلندى ميسر نيست؛ يا بايد آلودۀ به انواع گناهان شود و از طرق مشروع و نامشروع كسب درآمد كند و يا سر در پيش اين و آن خم كند و به تعبير امام عليه السلام متوسل به اين و آن شود و اين شيوۀ آزادگان و رادمردان نيست. و به گفتۀ شاعر عرب: أُقسِمُ‌ بِاللّهِ‌ لَمَصُّ‌ النَّوى وَ شُربُ‌ ماءِ‌ القُلُبِ‌ المالِحَه أحسَنُ‌ بالإنسانِ‌ مِن ذُلِّه وَ مِن سُؤالِ‌ الأوْجُهِ‌ الكالِحَه فَاستَغْنِ‌ باللّهِ‌ تَكُن ذا غِنىً‌ مُغتَبِطاً بالصّفَقَةِ‌ الرّابِحَه فَالزُّهدُ عِزٌّ و التُّقى سُؤْدَدٌ وَ ذِلَّةُ‌ النّفسِ‌ لَها فاضِحَه سوگند به خداوند كه مكيدن هسته‌ها (ى خرما براى سدّ جوع) و نوشيدن آب چاه‌هاى شور، براى انسان بهتر است از تن دادن به ذلت و درخواست از افراد ترش‌روى؛ بنابراين غناى الهى پيشه كن تا غنى و سربلند باشى و مردم با اين تجارت پرسود به تو غبطه خورند. زهد و قناعت عزت است و تقوا بزرگى و ذلت نفس، رسوايى است. و شاعر فارسى زبان نيز مى‌گويد: آخر ز بهر دو نان تا كى دَوى چو دونان و آخر ز بهر سه نان تا كى خورى سنانش و شاعر شيرين زبان ديگرى مى‌گويد: چو حافظ در قناعت كوش و از دنياى دون بگذر كه يك جو منت دونان دو صد من زر نمى‌ارزد اهميت تا آن اندازه است كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «خِيارُ امّتى القانِعُ‌ و شِرارُ امّتى الطامِع؛ نيكان امت من قناعت‌كاران‌اند و بَدان آن طمع‌كاران»
۳. در سومين نكتۀ حكمت‌آميز مى‌فرمايد: «آن‌كس كه با تلاش معتدل و صحيح چيزى را به‌دست نياورد با تلاش ناصحيح چيزى به‌دست نخواهد آورد»؛ (مَنْ‌ لَمْ‌ يُعْطَ قَاعِداً لَمْ‌ يُعْطَ قَائِماً). منظور امام عليه السلام اين است كه انسان بايد براى به‌دست آوردن روزى، از راه‌هاى صحيح و معقول وارد شود؛ حرص و طمع را كنار بگذارد و گمان نكند هميشه تلاش بيشتر سبب درآمد بيشتر است؛ زيرا اگر چيزى براى انسان مقدّر نشده باشد هرقدر هم تلاش و كوشش كند به آن نخواهد رسيد. بعضى از شارحان، اين جمله را چنين معنا كرده‌اند: اگر چيزى را به انسان با مدارا ندهند، با زور نخواهند داد؛ ولى ظاهر همان است كه در تفسير بالا گفتيم. و شبيه آن، تفسير ديگرى است كه در كلام ابن ابى الحديد آمده است و مى‌گويد: اگر چيزى را بدون كوشش به انسان ندهند با كوشش به او نخواهند داد. البته اين سخن اگر ناظر به رزق مقسوم باشد قابل قبول است؛ اما روزى‌هايى كه مشروط به تلاش است نمى‌تواند در اين تفسير بگنجد.
۴. آنگاه امام عليه السلام در آخرين جمله دورنمايى از زندگانى دنيا را نشان مى‌دهد كه همۀ حوادث را در دل خود دارد و دستور جامعى براى برخورد با اين حوادث بيان مى‌كند، مى‌فرمايد: «دنيا دو روز است: روزى به سود توست و روزى به زيان تو. در آن روز كه به سود توست مست و مغرور مباش و آن روز كه به زيان توست صابر و شكيبا باش»؛ (الدَّهْرُ يَوْمَانِ‌: يَوْمٌ‌ لَكَ‌ وَ يَوْمٌ‌ عَلَيْكَ‌؛ فَإِذَا كَانَ‌ لَكَ‌ فَلاَ تَبْطَرْ، وَ إِذَا كَانَ‌ عَلَيْكَ‌ فَاصْبِرْ!). «تبطر» از مادۀ «بطر» (بر وزن ضرر) به معناى غرور و مستى حاصل از فزونى نعمت است. واقعيت چنين است كه دنيا هميشه به كام انسان نيست همانگونه كه همواره به زيان او نمى‌باشد؛ مخلوطى است از شيرينى‌ها و تلخى‌ها، كاميابى‌ها و ناكامى‌ها و پيروزى‌ها و شكست‌ها كه بايد با هر يك از اين دو بخش برخورد مناسبى داشت. 😊 آن روز كه دنيا به كام انسان است و شاهد پيروزى را در آغوش گرفته و شهد زندگى خوب و مرفّه را چشيده بايد مراقب باشد كه اين پيروزى او را به غرور و مستى نكشاند؛ بلكه شكرگزار بخشندۀ اين نعمت‌ها باشد و حق آن‌ها را ادا كند تا خدا نعمتش را بر او افزون سازد. 😔 و آن روز كه دنيا چهرۀ عبوس خود را نشان مى‌دهد و كام انسان را با حوادث ناگوار تلخ مى‌كند و مشكلات و مصائب يكى پس از ديگرى فرامى‌رسد در آن روز نبايد دست و پاى خود را گم كند و زبان به شكايت بگشايد و جزع و فزع نمايد؛ بلكه بايد صبر پيشه كند تا از يك‌سو اجر صابران را داشته باشد « وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ‌ » و از سوى ديگر با صبر و شكيبايى مى‌تواند اعصابى آرام داشته باشد و براى برون‌رفت از مشكلات راه چاره‌اى بينديشد زيرا انسانى كه به‌هنگام بروز مشكلات بى‌تابى مى‌كند راه چاره را نيز گم خواهد كرد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 🌒 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | و اکنون پس از سه سال... 📣 اقامه نماز به امامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی در مصلای امام خمینی (ره) تهران روز عید فطر؛ ساعت ۸ صبح ➕ لحظاتی از شعاردادن در ابتدای خطبه‌های رهبر انقلاب در آخرین حضور در نماز عید فطر سال۱۳۹۸ ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 🌒 @Mabaheeth ╰───────────
8370368877668.mp3
17.34M
۱ دارند درها را می‌بندند، و ما از کسانی نبودیم که حق این ماه را بجا آوردند. ✘ چگونه در همین فرصت باقیمانده، می‌توانیم تمام خیرات رمضان را جذب کنیم؟ @ostad_shojae ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 🌒 @Mabaheeth ╰───────────
وداع با رمضان 2.mp3
15.88M
۲ امشب، وقت گلِ آخره .... دروازه رمضان داره بسته میشه! گل آخر رو باید بدونِ کفش زد ! کفش چیه؟ چجوری بدون کفش، میشه گل زد؟ 💫 بزنیم گلِ آخر رو امشب .... @ostad_shojae ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداح_جواد‌مقدم_۲۰۲۲_۰۵_۰۱_۲۰_۰۵_۵۴_۳۶۹.mp3
6.17M
خداحافظ ای سفره‌ی سبز افطار دعای سحر با چشای گوهر بار...💔 🎙️ کربلایی ای ماه خوب خدا 😔 ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 🌒 @Mabaheeth ╰───────────
📣 پاداش عبادت رمضان 🔸 رهبر انقلاب: این‌که ماه پُربرکت رمضان به عید فطر منتهی میشود، در خود مضمون و معنای متعالی و آموزنده‌ای دارد؛ یعنی صیام و قیام مردم و مبارزه آنها در طول ماه رمضان با شیطان درونی و نفس امّاره، اثرش این است که عیدی برای آنها به وجود خواهد آمد که مظهر آن عید حضور مجتمع و واحد مردم در عرصه و میدان توجّه به خدای متعال و ارتباط خاشعانه با اوست. ⭐️ ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 🌒 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
دانلود+زیارت+جامعه+کبیره+با+صدای+علی+فانی.mp3
21M
🎧 زیارت جامعه کبیره 🎤 با نوای به نیت ظهور (عجّل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از مباحث
بسم الله الرحمن الرحیم 📖 ختم قرآن کریم با نیّت؛ 💫 هدیه محضر نورانی چهارده معصوم علیهم الصلوة و السلام و تعجیل در فرج (عجّل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌) و سلامتی امام خامنه‌ای مدّظله العالی 🖱️ وارد نشانه شوید و انتخاب نمائید. ⇩⇩⇩ ۝ بر اساس جزء https://EitaaBot.ir/counter/rj4mkn ۝ بر اساس حزب https://eitaabot.ir/counter/75j0 _________ ⏳ اجزاء باقی مانده ➪‌ ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ➪‌ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ➪‌ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۳۰ ‍‌ ‎‎ ـ࿐჻ᭂ⸙•°••°•⸙჻ᭂ࿐ | ╭────────────╮ │ 🌙 @Mabaheeth │ 📖 @feqh_ahkam │✨ @Nafaahat ╰────────────╯
مباحث
بسم الله الرحمن الرحیم 📖 ختم قرآن کریم با نیّت؛ 💫 هدیه محضر نورانی چهارده معصوم علیهم الصلوة و ا
ختم انجام شده : یک بار ختم دوم و سوم در حال انجام است. اجزاء خوانده شده: [۵ جزء از ۳۰ جزء] احزاب خوانده شده [۱۰ حزب از ۱۲۰حزب] ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تلاوت
: ▫️در قرآن خواندن دقت خوبه ولی در ماه رمضان توصیه شده به زیاد خواندن قرآن، ختم قرآن توصیه شده،یه ختم دو ختم سه ختم بردار برای علیه السلام، برای پدر و مادرت، برای مشکلاتت، هدیه کن به امام عصر علیه السلام. @ostadelahi ╭─── │ 🌒 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَیکَ یا وَعدَ اللهِ الَّذی ضَمِنَه. یاصاحب زمان ادرکنی! 🤲 صادقانه به عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام 💌 خدا هیچ وقت ما را رها نمی کند🌱 🎙آیت الله (رضوان الله تعالی علیه) ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
استاد ایمان اکبرآبادی نقد زندگی پس از زندگی.mp3
45.91M
🎵 پادکست‌ نقد و بررسی قسمت « نذر » برنامه زندگی پس از زندگی / 🎙 با کلام و تحلیل آقای ( مدرس و پژوهشگر مطالعات مهدویت و محقق در علوم اسلامی و ماورا‌‌ء ) 🔗 تهیه شده در مؤسسه منادی زمان @Monadizaman روحانی و شهود شیطانی ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‌🔥 گمراه کردن تجربه گر مرگ موقت، توسط جنیان در عوالم برزخی... ✖️شباهت عجیب این موجود، به شخصیت گالوم در فیلم ارباب حلقه‌ها !! @Monadizaman ╭───๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
استاد ایمان اکبرآبادی شیاطین در برزخ.mp3
31.34M
😈🎵 پادکست‌ | شیاطین جن در برزخ! ⁉️ از جنّیان عوالم برزخی که سینمای هالیوود آن‌ها را به تصویر می‌کشد چه می‌دانید ؟! 🎙 پاسخ آقای به انتقادات و سوالاتی که بعد از نقد قسمت « نذری » برنامه زندگی پس از زندگی، عده‌ای ارسال کردند. ❓ چرا قسمت « نذری » زندگی‌ پس‌ از‌ زندگی مورد نقد جدی قرار گرفت؟ ❓چه اشکالاتی در این قسمت وجود داشت؟ ❓ آیا تجربه‌گران دروغ گو هستند!؟ ❓اهل بیت علیهم السلام درباره برزخ چه فرموده‌اند؟ ❓ موضع منادی زمان و شخص آقای ایمان اکبرآبادی نسبت به زندگی پس زندگی چیست؟ 💾 تهیه شده در مؤسسه منادی زمان @Monadizaman و برزخ ╭───๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────
52.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدیوی؛ اجانین در عوالم برزخی 🎙 با کلام و تحلیل آقای ( مدرس و پژوهشگر ) 🔗 تهیه شده در مؤسسه منادی زمان @Monadizaman ╭────๛- - - - - ┅╮ │ 📳 @Mabaheeth ╰───────────