eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
47 ویدیو
263 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ #خارج_اصول ⏪ جلسه #صد_پنجاه_یک ✅ #خبر_واحد ⏪ حجیت خبر واحد در #امور_هامه 🔶 صعب بودن درک ارزشمندی از #نظام_حقوقی (حق الوالد اعظم من حق الوالدة) 🔶 پاسخ به عدم فتوای بزرگان طبق #صحیح_ابی_ولاد ▪️ جریان سیره در امور مهمه و غیر مهمه علی حد سواء ▪️ وضوح جریان #سیره_عقلاء در موضوعات ▪️#اصالة_الاحتیاط العقلائیة ▪️مثالی از سیره عقلائی غیر مسلمانان ⏪ آیت الله محمد حسین ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
animation.gif
2.64M
💠در حال برگزاری است؛ 💢درس خارج فقه نظام‌های اسلامی 📌موضوع: فقه فضای مجازی 👤آیت الله محمدحسین ملک زاده 🔳 با #مفتاح همراه باشید 🆔 @meftaah_com
✅ #خارج_اصول ⏪ جلسه #صد_پنجاه_دو ✅ #خبر_واحد ⏪ حجیت خبر واحد در #امور_هامه 🔶 الأهمیة وحدها، لیست بمسقط الخبر عن الحجیة فی نظر العرف و #العقلاء 🔶 عدم استفاده تفصیل از سائر ادله 🔶 #دفع_توهم مانعیت #ارتکاز_عقلائی از انعقاد #اطلاق در #ادله_لفظیه ⏪ آیت الله محمد حسین ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
✅ #بیان_نکته 🔶 #حکومت_پهلوی ⏪ هزینه ی افسانه ای جشن های #۲۵۰۰_ساله ⏪ به رخ کشیدن #قدمت_باستانی_ایران در مقابل #اسلام ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #خارج_اصول ⏪ جلسه #صد_پنجاه_سه ✅ #خبر_واحد ⏪ حجیت خبر واحد در #امور_هامه 🔶 #دفع_توهم مانعیت #ارتکاز_عقلائی از انعقاد #اطلاق در #ادله_لفظیه 🔶 منشأ جعل حجیت، #قوة_الاحتمال، نه #اهمیة_المحتمل 🔶 احداث قول ثالث و خرق #اجماع_مرکب ⏪ آیت الله محمد حسین ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
💢فقه نظام، با ابواب فقه سنتی منافات ندارد 📌آیت الله محمدحسین ملک‌زاده: برای شکل‌گیری فقه مضاف باید مراحلی طی شود. در آغاز در حد یک مسئله مستحدثه است. وقتی مسائل مستحدثه در یک قلمرو خاص زیاد شدند بابی از ابواب فقه در آن حوزه شکل می‌گیرد و وقتی این باب حجم زیادی پبدا کرد به یک کتاب مستقل فقهی یا به تعبیر ما به فقه مضاف تبدیل می‌شود. 🔹نظام‌سازی حلقه وصلی میان اندیشه و کنش و رابط بین ایده و عمل است. تا نظام اقتصادی اسلامی در عالم واقع شکل نگیرد نگاه اسلام در اقتصاد محقق نمی‌شود. 📖 متن کامل در: 🌐 https://goo.gl/WCyt4V ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com 📷 goo.gl/2c13mu
✅ #خارج_اصول ⏪ جلسه #صد_پنجاه_چهار ✅ #خبر_واحد ⏪ حجیة خبر الواحد فی الإخبار الحدسی 🔶 #اخبار_حسی ▪️مخبر عنه مستقیما مورد #ادراک_حسی ▪️آثار و لوازم #مخبر_عنه مورد ادراک حسی ▪️نقل #خبر_حسی با اتکاء به قول #ثقه 🔶 #اخبار_حدسی ▪️ اخبار از اموری که با حدس، نظر و #استناط قابل دستیابی است ▪️ مخبر عنه حسی، اما إخبار حدسی است. ⏪ آیت الله محمد حسین ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
✅ #مصاحبه 🔶 روزنامه #صبح_نو ⏪ #فقه_نظام با ابواب #فقه_سنتی منافات ندارد. 🔶 موضوع: نگاه منظومه ای به فقه 🔶 تاریخ: 18 آذر 97 ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #خارج_اصول ⏪ جلسه #صد_پنجاه_پنج ✅ #خبر_واحد ⏪ حجیة خبر الواحد فی الإخبار الحدسی 🔶 #عدم _حجیت #اخبار_حدسی در هر دو قسم ▪️ #وثاقت در اخبار حدسی در نظر عقلاء اهمیت قابل ملاحظه ندارد. ▪️ قدر متیقن در #سیره_متشرعه عمل به اخبار حسی ▪️ #روایات دال بر حجیت خبر حسی 🔶 اصل در شک، حسی بودن خبر؛ 🔶 عدم عمومیت قضیه«فتوای مجتهد بر مجتهد دیگر حجت نیست» آیت الله محمد حسین ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
✅ #بیان_نکته 🔶 بررسی شخصیت حسین بن #منصور_حلاج در علم #رجال ؛ 🔶 آیا حلاج #ماتریالیسم بود؟! ▪️ پاسخ #شهید_مطهری به این پرسش؛ ▪️ آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📗 کتاب «فقیه در قامت حاکم جامعه اسلامی» 🔶 مولف: آیت الله ملک زاده ✅ این کتاب را هم اکنون میتوانید از طریق «وبسایت پاتوق کتاب فردا»تهیه نمایید. ⏪ آدرس: https://bookroom.ir/book/63404 شماره تماس جهت سفارش: 09196151249 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #یک ⏪ ویژگی هایی که سبب شده، #عمر_انسان به منبعی منحصر به فرد و بی بدیل، تبدیل شود؛ 🔶 بیان ۷ ویژگی؛ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #ولایت_فقیه 🔶 آیا تنها #امام_خمینی قائل به تشکیل #حکومت_اسلامی در دوران غیبت بود؟! 🔶 همراهی صدها #مجتهد مسلم در جریان #انقلاب_اسلامی با حضرت امام؛ ▪️ آیت الله ملک زاده 👇👇👇 eitaa.ir/mabaheth
هدایت شده از درس و بحث
تدریس صلواتی اساتید برتر حوزه ودانشگاه‼️ فراهم کردن زمینه تدریس شما‼️ پیدا کردن هم بحث💯 حلقه مطالعاتی تشکیل بدین♻️ مشاوره علمی✅ معرفی استاد🔅 👇 http://eitaa.com/joinchat/619839488Ca6f556c815
✅ #خارج_اصول ⏪ جلسه #صد_پنجاه_شش ✅ #خبر_واحد ⏪ حجیة #قول_رجالی 🔶 #اخبار_حدسی 🔶 بیان آقای #خویی در #معجم_رجال_الحدیث ▪️ اشکالات وارده به این بیان؛ 🔶 حجیت، از باب حجیت قول #اهل_خبره ⏪ آیت الله ملک زاده eitaa.ir/mabaheth
✅ #برنامه_ریزی و #مدیریت_زمان 🔶 نکته #دو ⏪ هشت دوره زندگی انسان؛ 🔶 #بهار_زندگی، از ۱۵ تا ۴۰ سالگی؛ ▪️ دوران #پختگی_عمر، از #چهل_سالگی به بعد؛ 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💢گزارش اجمالی؛ 📌درس خارج فقه نظام‌های اسلامی 💠موضوع: فقه فضای مجازی 🔻آیت الله محمدحسین ملک زاده، در درس خارج فقه نظام‌های اسلامی که از سوی دبیرخانه مفتاح برگزار گردید، مطرح کرد: 📝فقیه بر اساس استدلال و خبر متیقن و موثق فتوی می‌دهد و بر اساس جوسازی و اخبار غیرموثق نمی‌توان اظهار نظر کرد. 📝مبتنی بر شناختی که تاکنون نسبت به ارزهای رمز پایه حاصل شده است خرید، فروش یا استفاده از این ارزها فی حد نفسه منع شرعی ندارد و اگر منعی برای آن متصور باشد به لحاظ مضرات و آثار سوء متنابه اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و ... خواهد بود. بحث ما منحصرا بر بیت کوین نیست بلکه من‌باب مثال از بیت کوین نامبرده شده است. 📝آیا معاملات ارزهای رمز‌پایه، مانع عدم وجود شرایط متعاقدین به نحو علم اجمالی باعث بطلان همه معاملات نمی‌شود؟ 📝به نحو علم اجمالی می‌دانیم عده‌ای ممکن است شرایط را نداشته باشند. اما عادتاً و معمولاً بچه نابالغ و مجنون و سفیه نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. در مورد مفلس، مگر چند مورد مفلس در کل معاملات داریم و شبهه غیر محصوره است و این مقدار ضربه نمی‌زند. مگر اینکه علی‌الفرض بگوییم اکثرا اینگونه است. 📝آیا با توجه به دو آیه «و لن یجعل الله الکافرین علی المؤمنین سبیلاً»(نساء/141) و «و لا ترکنوا علی الذین ظلموا»(هود/113) فعالیت در شبکه ارزهای دیجیتال موجب تسلط کفار و یا محور قرار دادن تصمیمات کفار بر امور مالی مسلمین نمی‌شود؟ 📝قاعده نفی سبیل بدین معناست که راه تسلط و سروری فکری‌، فرهنگی‌، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... کفار بر مسلمین سلب شود و بر اساس این قاعده هرگونه رابطه شخصی، اجتماعی، حکومی و ... که موجب تسلط کفار شود شرعاً جایز نیست. اما فی ما نحن فیه این سؤال در حقیقت سؤال از مصداق و موضوع است نه حکم. توسل به عام (نفی سبیل) در شبهه مصداقیه ممکن نیست. 📝برفرض اینکه بر ما محرز شد این کار باعث تسلط کفار است، فعالیت در این شبکه‌ها جایز نیست و فقه الحکومی به میان می‌آید که حکومت وظیفه دارد ورود کند. کما اینکه تمام شریان اقتصادی ما اکنون در دست دلار است و بر ما فشار می‌آورند. این استیلا هم باید برداشته شود. اما من باب ضرورت از آن استفاده می‌کنیم. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftaah_com📌