✅ عوامل #پیشرفت_علمی
⏮ همانگونه که در جای خود به تفصیل گفته شده است، #عوامل_ظاهری پیشرفت علمی عبارتند از
1⃣ #پیش_مطالعه
2⃣ #حضور_در_درس و دقت در آن
3⃣ #پس_مطالعه
4⃣ #مباحثه
5⃣ #خلاصه_نویسی
همچنین #عوامل_باطنی پیشرفت علمی عبارتند از:
1⃣ #اخلاص
2⃣ #تواضع (نسبت به استاد، نسبت به همبحث و نسبت شاگرد)
3⃣ #احترام_به_استاد
4⃣ #سکوت اعم از ظاهری و باطنی، که سکوت باطنی یعنی #تهذیب_نفس و #کنترل_شهوت، غضب، حسد و ... .
🔶 قسمتی از کتاب برنامه درسی تالیف محمدحسین ملک زاده؛
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
هدایت شده از برنامه اجتهاد
✅ #برنامه_اجتهاد
⏮ ملکه شدن ادبیات عرب؛
🔶 (روشی کاربردی بر اساس کتاب #برنامه_درسی)
⏮ #مباحثه_چهارضلعی
1⃣ تجریه صرفی #صرف
2⃣ ترکیب نحوی #نحو
3⃣ تحلیل بلاغی #بلاغت
4⃣ تفسیر مختصر قرآن کریم #تفسیر
🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
May 11
آیتالله ملک زاده
✅ کتاب #نواندیشی_دینی و #نوآوری_فقهی ⏮ سال ۱۳۸۷ از سوى #رهبر_معظم_انقلاب، سال #نوآورى و #شکوفايى نا
✅ جوّ غیر علمی ؟!
💥 #قمه_زنی
🔶 گاهی فشار جوّ #غیر_علمی و #عوامانه به مراتب بیشتر از جوّ علمی و #عالمانه است . شما در مسأله #قمه_زنی (تطبیر) به وضوح می بینید که چگونه با بحث های غیر فنّی و غیر علمی، قائلین به #حرمت را متهم به مخالفت با #شعائر_حسینی و – العیاذ بالله –متهم به مخالفت با سید الشهداء (ع) می کنند.
🔶 یعنی ابتدا با یک #مغالطه آشکار به گونه ای القاء می کنند کأنّه احیاء شعائر حسینی و بزرگداشت یاد و راه حضرت اباعبدالله (ع) ، منحصر در انجام قمه زنی است، یعنی امری که خودش موجب #وهن_مذهب، مایه سوء استفاده دشمنان اسلام و #مکتب_اهل_بیت (ع) و اساساً یک مَنهج مُختَلق و #خرافه_وارداتی است و هیچ سابقه و ریشه ای در سیره و سنّت چهارده معصوم (ع) و اصحاب و خواصّ آنان ندارد و هیچ یک از علما و #فقهای_متقدّم و متأخّرِ امامیه – با آن تقیّد و مواظبتشان نسبت به مستحبّات و امور مستحسنۀ شرعی – به آن ملتزم نبوده و آن را مرتکب نشده اند (لانّه لو کان لبان)، چنین امری می شود #مصداق_اعلی و حتی نمونه منحصر به فرد تعظیم و احیاء شعائر! ، بعد هم نتیجه می گیرند که اگر کسی با قمه زنی مخالفت کند با احیاء شعائر حسینی مخالف است و در نتیجه ... .
🔶 البته سوء برداشت نشود، منظور بنده، برخی ازشخصیت هایی نیست که احیاناً در بحثها ی به اصطلاح، طلبگی و مدرسهای و با استدلال فقهی – حالا با صرف نظر از آن که استدلالاتشان مخدوش باشد یا نباشد – قائل به جواز قمه زنی به نحو مطلق و حتی در زمان حاضر هستند ، بلکه منظورم فضای غیر علمی و غیر فقهی است که فشار می آورد، و عدّه ای با مغالطه کاری، غوغاسالاری و معرکه گیریهای عوام فریبانه و سخنان عوام پسند، غائله و بلوا برپا می کنند.
⏮ قسمتی از کتاب «نواندیشی دینی و نوآوری فقهی»
🔸 آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته
🔶 جایگاه #کسروی در #روشنفکری ضد دین، گذشته و حال؛
⏪ فعالیت های او علیه #اسلام و اعلام دین جدید.
🔶 اجرای #حکم_اعدام او توسط #نواب_صفوی
◾️ آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✍️ سلطه بیتکوین بر بازار رمزارزها
🔰 آیتالله محمدحسین ملکزاده در درس خارج «فقه فضای مجازی» تأکید کرد؛
📕 کاربردها و کارکردهای اقتصادی و تجاری فضای مجازی و امکانات و ابزارهای مالی و معاملاتی که این فضا در اختیار کاربران خویش میگذارد یکی از کلان موضوعاتی است که در این درس فقه باید مورد بررسی قرار گیرد.
📕 تجارت الکترونیک، قبض ثَمَن و مُثمَن در معاملات اینترنتی، انواع خیارات در تجارتهای الکترونیکی مثل خیار مجلس و تصویر اجتماع و افتراق متبایعَین در معامله از طریق اینترنت جهت تطبیق نصوص و ... بعضی از مسائل و فروع قابل طرح و بررسیِ فقاهی هستند.
📕 یکی از مسائل اقتصادی و مالی که به شکل خاص مطرح شده و بسیار درباره آن پرسش میشود مسأله رمزارزها یا ارزهای رمزپایه، از جمله بیت کوین و امثال آن است.
📕 با اینکه الآن بیش از 1600 نوع پول دیجیتال در دنیا وجود دارد ولی به جهات مختلف، به ویژه به خاطر آنکه بیتکوین بیش از 50 درصد از بازار رمزارزها را در اختیار دارد، الآن این رمزارز به نوعی به معیار و پشتوانه سایر رمزارزها تبدیل شده است.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ
#جامعه_و_فرهنگ
#درس_خارج
#قم
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com