۱۷ آذر ۱۴۰۰
۱۷ آذر ۱۴۰۰
۱۹ آذر ۱۴۰۰
۱۹ آذر ۱۴۰۰
۱۹ آذر ۱۴۰۰
۱۹ آذر ۱۴۰۰
✅ جایگاه ویژه #شهید_صدر در طول #تاریخ_اسلام
🔶 اشاره به برخی ابداعات و نوآوری های این #نابغه کم نظیر جهان اسلام
🔶 دیدگاه ایشان نسبت به #ولایت_فقیه
▪️ استاد محمد حسین ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۲۲ آذر ۱۴۰۰
۲۲ آذر ۱۴۰۰
🔶 مدرسه راهبری علم و عمل برگزار میکند:
🔰 دومین کارگاه «روششناسی استنباط شریعت»
✅ با موضوع: «حل اجتهادی مسائل به روش شیخ انصاری(ره) در مکاسب»
🗓️ زمان: پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ساعت ۱۴
🏫 مکان: سالن همایشهای سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران
📝 فرم ثبتنام👇
📍 https://formaloo.com/qix1d
#روش_شناسی
#کارگاه_اجتهاد
#جهتگیری_تخصصی
#مدرسه_علم_و_عمل
۲۳ آذر ۱۴۰۰
هدایت شده از برنامه اجتهاد
💥 عناوین کلی دروس و سرفصلها 💥
1. ادبیات عرب (شامل صرف، نحو، معانی، بیان، بدیع و تطبیق و تمرین عملی برای روی قواعد ادبی که طبعاً خود مشتمل بر تجزیه صرفی، ترکیب نحوی و تحلیل بلاغی است.)؛
2. تجوید [بنا بر بعضی تقسیمبندیها تجوید نیز یکی از زیرشاخههای ادبیات عرب به شمار میآید.]؛
3. مکالمه عربی؛
4. آشنایی با کتب مقدّس اسلامی (قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه)؛
5. منطق؛
6. عقائد؛
7. فقه (نیمه استدلالی و تمام استدلالی)؛
8. اصول الفقه؛
9. فلسفه؛
10. منطق و فلسفه (تمرین عملی و تطبیق قواعد منطقی، به خصوص در باب قیاس، بر روی یک متن فلسفی)؛
11. علوم حدیث (شامل رجال و درایه)؛
12. فقه مقارن؛
13. قواعد فقهیه؛
14. کارگاه استنباط.
⏮ قسمتی از کتاب برنامه درسی برای رسیدن به اجتهاد در شش سال، تالیف آیتالله ملک زاده؛
http://eitaa.com/joinchat/1962278932Cb131348d00
۲۴ آذر ۱۴۰۰
۲۸ آذر ۱۴۰۰
۲۸ آذر ۱۴۰۰
۲۹ آذر ۱۴۰۰
۲۹ آذر ۱۴۰۰
۱ دی ۱۴۰۰
۱ دی ۱۴۰۰
آیتالله ملک زاده
🔶 مدرسه راهبری علم و عمل برگزار میکند: 🔰 دومین کارگاه «روششناسی استنباط شریعت» ✅ با موضوع: «حل
🔊 یادآوری 🔊
✅ #امروز
🕙 ساعت ۱۴
🕌 مکان: سالن همایش های سازمان تبلیغات تهران
💥 #حضوری و #مجازی
فرم ثبت نام:
https://formaloo.com/qix1d
لینک ورود:
https://www.skyroom.online/ch/elmoaamal/elmoaamal
۲ دی ۱۴۰۰
۲ دی ۱۴۰۰
✅ #گفتگوهای_فقهی 10
⏮ #ارزهای_رمزپایه، مانند #بیت_کوین
⏮ #پرسش:
از نظر فقهی، بیت کوین چه حکمی دارد؟
💥 #پاسخ:
بنابر شناختی که تا به امروز نسبت به ارزهای رمزپایه حاصل شده است، #ضرب و #تولید، #خرید، #فروش و #استفاده از این ارزها به مثابه پول یا مال و دارایی، به خودی خود، منع و اشکال شرعی ندارد.
البته اگر منعی نسبت به یکی از آنها – برای نمونه، بیت کوین یا یک رمزارز دیگر – متصوّر باشد، به لحاظ مضرّات و آثار سوء مُعتنابه (قابل توجهِ) اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و غیره خواهد بود که برای بهرهبرداری عمومی از چنین ارزهایی کشف شوند. و بر این اساس، واضح است که در صورت صدق برخی عناوین ثانویه یا با لحاظ مصلحت اجتماعی و تشخیص صلاح اسلام و مسلمین به وسیله ولیّ امر که منجر به صدور حکم حکومی میگردد، حکم این مسأله به گونهای متفاوت با حکم اوّلیاش خواهد بود.
همچنان که حتی اگر بر فرض، به لحاظ فقهی قائل به عدم جواز بهرهگیری از ارزهای رمزپایه و معامله و تجارت با آنها میشدیم، باز هم، در صورت صلاحدید و دستور فقیهِ حاکم، مثلاً برای دور زدن تحریمها و یا احتیاطاً و برای آنکه کشور از منافع احتمالیِ استفاده از این ارزها در آینده بیبهره نماند، خرید، به دست آوردن و استفادۀ معاملی از آنها، لااقل به صورت محدود و برای مراکز و افرادی مشخص، جایز بود.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۳ دی ۱۴۰۰
آیتالله ملک زاده
🔶 مدرسه راهبری علم و عمل برگزار میکند: 🔰 دومین کارگاه «روششناسی استنباط شریعت» ✅ با موضوع: «حل
✅ #نشست_علمی
🔰 دومین کارگاه «روششناسی استنباط شریعت»
✅ با موضوع: «حل اجتهادی مسائل به روش شیخ انصاری(ره) در مکاسب»
🗓️ زمان: پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
صوت جلسه 👇👇👇
۴ دی ۱۴۰۰
۴ دی ۱۴۰۰
آیتالله ملک زاده
✅ #نشست_علمی 🔰 دومین کارگاه «روششناسی استنباط شریعت» ✅ با موضوع: «حل اجتهادی مسائل به روش شیخ انص
💥 صوت بخش «پرسش و پاسخ» دومین کارگاه «روششناسی استنباط شریعت»
✅ با موضوع: «حل اجتهادی مسائل به روش شیخ انصاری(ره) در مکاسب»
🗓️ زمان: پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰
👇👇👇
۵ دی ۱۴۰۰
۵ دی ۱۴۰۰
۶ دی ۱۴۰۰
هدایت شده از مدرسه مطالعات فقه نظام
🔻 آیت الله محمد حسین ملک زاده در سومین جلسه از سلسله نشستهای هماندیشی فقه نظام که در مدرسه مطالعات فقه نظام برگزار شد، بیان داشت:
⬅️ تفقه جامع در دین الهی ما را به این حقیقت رهنمود میکند که خداوند متعال دین را به صورت جامع برای در برگرفتن همه ابعاد زندگی فرستاده است و مطلوب الهی، تدین کل حیات است. فراگیری دین نسبت به زندگی و جامعیت او ناظر به حیات که از رهگز تفه جامع کشف میشود، شامل دو بعد افقی و عمودی است.
⬅️ اگر درپی تحقیق در همه دین برای تحقق در همه زندگی هستیم، اولا باید همه دین را لحاظ کنیم؛ از این رو علاوه بر احکام، اخلاق و عقاید را نیز باید مورد لحاظ قرار دهیم. دوم مراد و غایت ما این است که دین در همه زندگی تحقق پیدا کند. از سویی دیگر باید بدانیم تحقق دین در سطوح اجتماعی، حکومتی و تمدنی بدون نظام سازی میسر نمیشود.
⬅️ مراد از نظام، مجموعهای از اجزا و عناصر مرتبط است که برای دست یابی به برایندی مشخص به صورتی منظم و هم افزا عمل میکنند. حال نظام اجتماعی را میتوان چنین تعریف کرد؛ الگویی متشکل از مجموعههای منظم، هماهنگ، منسجم و به هم پیوسته از باورها و ارزشها برای سامان بخشی به بعدی از ابعاد زندگی اجتماعی در راستای دستیابی به هدفی مشخص.
⬅️ کشف، ساخت و پرداخت چارچوبهای منسجم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... مبتنی بر دیدگاههای استنباط شده الهی برای تنظیم و سامان بخشی به ابعاد گوناگون زندگی بشر و جهت دهی به انسان در راستای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی، نظام سازی اسلامی نام دارد.
📝 متن کامل: https://b2n.ir/t61894
————————————————————————————-—
#فقه_نظام
#سلسله_نشست_هم_اندیشی_فقه_نظام
#آیت_الله_محمد_حسین_ملک_زاده
🔎@fiqhenezam_com
۶ دی ۱۴۰۰