eitaa logo
معبر البرز
387 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
42 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️گریه جبرائیل برمصائب حضرت زینب سلام الله علیها روایت شده است که پس از ولادت حضرت زینب(س) امام حسین(ع) که در آن هنگام کودک سه چهار ساله بود، به محضر رسول خدا(ص) آمد و عرض کرد: خداوند به من خواهرى عطا کرده است. پیامبر(ص) با شنیدن این سخن، منقلب و اندوهگین شد و اشک از دیده فرو ریخت. حسین(ع) پرسید: براى چه اندوهگین و گریان شدى ؟پیامبر(ص) فرمود: اى نور چشمم ، راز آن به زودى برایت آشکار شود. 💚تا اینکه روزى نزد رسول خدا(ص) آمد، در حالى که گریه مى کرد، رسول خدا(ص) از علت گریه او پرسید، جبرائیل عرض کرد: 🌴این دختر (زینب) از آغاز زندگى تا پایان عمر همواره با بلا و رنج و اندوه دست به گریبان خواهد بود؛ گاهى به درد مصیبت فراق تو مبتلا شود، زمانى دستخوش ماتم مادرش و سپس پدرش امیر مومنان و سپس ماتم مصیبت جانسوز برادرش امام حسن(ع) گردد و از این مصایب دردناک تر و افزون تر اینکه به مصایب جانسوز کربلا گرفتار شود، به طورى که قامتش خمیده شود و موى سرش سفید گردد. پیامبر (ص) گریان شد و صورت پر اشکش را بر صورت زینب(س) نهاد و گریه سختى کرد، زهرا(س) از علت آن پرسید. پیامبر(ص) بخشى از بلاها و مصایبى را که بر زینب(س) وارد مى شود، براى زهرا(س) بیان کرد. 💥حضرت زهرا(س) پرسید: اى پدر! پاداش کسى که بر مصایب دخترم زینب(س) گریه کند چیست؟ پیامبر اکرم(ص) فرمود: پاداش او همچون پاداش کسى است که براى مصایب حسن و حسین (ع) گریه مى کند. 📚کتاب ۲۰۰ داستان از فضایل ، مصائب و کرامات حضرت زینب(س) 🏴شهادت بانوی صبر و استقامت، عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام و الله علیها تسلیت🥀 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌┈••✾•🌿🌼🌿•✾••┈
23.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ چرا رای ندادن خطرناکه!!!! 📌 تصور کنید پارسال براندازی میشد؟! آیا ایرانی باقی میموند که شما آینده تو بسازی؟
امیرالمومنین (ع): «اَلجَلسةُ فی‌الجامع‌‌ِ خَیرٌلی مِنَ ‌الجَلسةِ‌ فی‌الجَنّةِ‌، لأَنَّ الجنَّةَ فیها رِضی نَفسی وَ الجامِعُ فیهِ ر‌ِضی ربّی» جلوس من در مسجد از سکونت در بهشت برایم بهتر است، زیرا اقامت من در بهشت موجب خوشنودی من است، اما بودن من در مسجد موجب رضا و خوشنودی خداست. (وسائل، ج۳، ص ۴۸۲)
سیره شهدا رو که مرور می‌کنیم، می‌بینیم این دله کنده شده بود. گفت این بند نافه که قیچی میشه، خون خوردن بچه‌هه قطع میشه، شیر خوردنش شروع میشه. حاج احمد فتوحی به من میگفت. معاون و جانشین شهید زین الدین بود. میگفت: عملیات محرم، دیدم یه چیزی توی جیبشه یه لبه‌ی کاغذی پیداست. گفتم: آقا مهدی این چیه؟ گفت: این عکس لیلا دخترمه. فرستادن. نخواستم نگاهش کنم، دلم بره، شب عملیات حواسم پرت بشه.
💠تمثال شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ▫️ماکت و تندیس ▫️خدمات برش وحکاکی ▫️لوح تقدیر و خدمات نمایشگاهی ✅ثبت سفارش فوری: @sahabiun1 👈جهت مشاهده سایر محصولات و خدمات از طریق راههای زیر اقدام نمایید. موسسه طراحان انقلابی صحابیون 🌐 @sahabiun www.sahabiun.ir ۰۹۱۲۳۸۴۶۴۶۷ جلالی
رییس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: جمعیت ایرانیان داخل کشور ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و با احتساب ایرانیان خارج از کشور جمعیت ایرانیان حدود ۸۷ میلیون ۵۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود. هاشم کارگر افزود: تاکنون هیچ دستگاهی اطلاعات دقیقی از آمار ایرانیان خارج از کشور ندارد ولی حدود ۴ تا ۴.۵ میلیون نفر ایرانیان خارج از کشور زندگی می‌کنند.
گودرزی، نمایندۀ درخواست‌کنندۀ افزایش تعطیلی کارمندان گفته الان در تهران تعطیلات ۲ روز است، مگر خون تهران‌نشین‌ها پررنگ‌تر از شهرستانی‌هاست. 🔹تمام کشورهای دنیا به جز ایران و یک کشور دیگر دو روز تعطیلی در طول هفته دارند.اینکه به جز جمعه چه روزی تعطیل باشد خودِ دولت تصمیم خواهد گرفت. 🔹نُرم جهانی تعطیلات ۱۲۰ روز است اما در کشور ما نزدیک به ۷۸ روز است که باید تلاش کنیم میزان تعطیلات را به نرم جهانی برسانیم. @Farsna
صبح امروز؛ 💢رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه توانمندی‌های تولید ایرانی بازدید کردند 🔶رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای، از نمایشگاه توانمندی‌های تولید ایرانی که در حسینیه امام خمینی (ره) برپا شده است بازدید کردند. 🔶در این نمایشگاه، تولیدات داخلی کشور، با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره‌ی تامین تولید در ۴۰ غرفه ارائه شده است. 🔶این برنامه هم‌اکنون درحال برگزاری است و اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد. https://dnws.ir/002iT3 @defapress_ir
doa_ya_man_arjooh.mp3
684.5K
يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ (مِنْ) كُلِّ شَرٍّ اى خدايى كه از او اميد هر خير و احسان دارم و نزد هر شرى از خشم او ايمنى مى‏ جويم يَا مَنْ يُعْطِي الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ يَا مَنْ يُعْطِي مَنْ سَأَلَهُ‏ اى آنكه عطا مى ‏كنى بسيار را به كم اى آنكه هر كه سؤال كند عطا مى‏ كنى يَا مَنْ يُعْطِي مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً اى آنكه به هر كه سؤال نكند و تو را هم نشناسد باز از لطف و رحمتت عطا مى ‏كنى أَعْطِنِي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيَا وَ جَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ عطا فرما مرا كه از تو درخواست مى ‏كنم جميع خوبيهاى دنيا و جميع خوبيهاى آخرت را وَ اصْرِفْ عَنِّي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيَا وَ (جَمِيعَ) شَرِّ الْآخِرَةِ و دفع فرما از من به درخواستم از تو جميع شرور دنيا و آخرت را فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ وَ زِدْنِي مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ‏ زيرا عطاى تو بى‏ نقص است و از فضل و كرمت بهره من بيفزاى اى خداى كريم راوى گفت پس گرفت حضرت محاسن شريف خود را در پنجه چپ خود و خواند اين دعا را به حال التجا و تضرع به حركت دادن انگشت سبابه دست راست پس گفت بعد از اين‏: يَا ذَا الْجَلاَلِ وَ الْإِكْرَامِ يَا ذَا النَّعْمَاءِ وَ الْجُودِ يَا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ حَرِّمْ شَيْبَتِي عَلَى النَّارِ اى صاحب جلال و بزرگوارى اى صاحب نعمتها و جود اى صاحب عطا و كرم به كرمت محاسنم را بر آتش دوزخ حرام گردان https://eitaa.com/mabareshtehard
Abdolbaset_Shams.mp3
1.4M
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ﴿١﴾ وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ﴿٢﴾ وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا ﴿٣﴾ وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا ﴿٤﴾ وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا ﴿٥﴾ وَالْأَرْضِ وَمَا طَحَاهَا ﴿٦﴾ وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا ﴿٧﴾ فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا ﴿٨﴾ قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا ﴿٩﴾ وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا ﴿١٠﴾ كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوَاهَا ﴿١١﴾ إِذِ انبَعَثَ أَشْقَاهَا ﴿١٢﴾ فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّـهِ نَاقَةَ اللَّـهِ وَسُقْيَاهَا ﴿١٣﴾ فَكَذَّبُوهُ فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُم بِذَنبِهِمْ فَسَوَّاهَا ﴿١٤﴾ وَلَا يَخَافُ عُقْبَاهَا ﴿١٥﴾ https://eitaa.com/mabareshtehard
اخلاق حرفه ای مدیریت در نهج البلاغه * دکتر بخشعلی قنبری دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی‌تهران مرکزی نسبت میان اخلاق حرفه ای و مدیریت سازمانی از جمله مسایل مطرح در نهج البلاغه است. مدیریت تلاش آگاهانه ای که فعالیت‌های افراد را در جهت اهداف معینی سوق می‌دهد. زمانی تصور می‌شد که اخلاق حرفه ای در سازمان امری تشریفاتی است اما دانش و تجربه بشر در این حوزه نشان داد که چنین اخلاقی یک ضرورت بوده و وظیفه اش یافتن راه حل برای مسایل، مشکلات، معضلات، تعارضات و احیاناً بحران‌های اخلاقی در سازمان و از جمله حوزه مدیریت است. به عوان مثال اگر مدیری به این نتیجه برسد که یکی از اعضای خود را از کار و یا از مسئولیتش کنار گذارد اما دست زدن به این کار ممکن است برای سازمان سودمند ولی برای خانواده این عضو بسیار خطرناک باشد در این صورت مدیر به لحاظ اخلاقی چه باید بکند. در لابلای نهج البلاغه ارتباط تنگاتنگ اخلاق حرفه ای و مدیریت مطرح شده که نشان دهنده اهمیت زیاد این اخلاق است که نگارنده با بهره گیری از روش توصیفی- تحلیلی به این موضوع پرداخته است. بررسی مسأله ی مورد نظر در این مقاله نشان داد که بالا رفتن توفیقات و میزان بهره وری در سازمان و موجب افزایش کارایی مدیران سازمان می‌شود. اخلاق حرفه ای مدیران مانند سایر اصناف اخلاق تنها با اگاهی صرف حاصل نمی‌شوذ بلکه برای تحقق آن لازم است مدیران به برخی اقدامات عملی دست بزنند که علاوه بر کسب آگاهی‌های مربوط به حوزه ی اخلاق لازم است برخی اقدامات را به انجام برسانند که مهم ترین آنها به قرار زیر قابل بیان اند: ۱) ایجاد رابطه صمیمی‌با خدا؛ ۱) تمریت فضایل و دوری از رذایل؛ ۳) دیدار معنادار و مستمر با عالمان؛ ۴) دیدار معنادار و مستمر با اهل مروت؛ ۵) دیدار معنادار و مستمر با اهل ورع؛ ۶) دیدار معنادار و مستمر با بخشش. در کنار همه اینها مدیر سازمان باید بکوشد تا برخی از اوصاف فردی- سازمانی در سازمان به صورت ساختار درآیند تا از این طریق مدیر از تحقق این اوصاف اطمینان کامل به دست آورد. درست است که امروزه مدیریت به صورت یک کرسی دانشگاهی مطرح شده و برای خود ادبیات وسیعی دست و پا کرده است اما سابقه آن بسیار طولانی است و بشر از روزی که توانست به صورت جمعی زندگی کند با مقوله مدیریت سروکار داشت. نیم نگاهی به ادبیات مدیریتی جهان حتا باستان این نظر را به طور کامل تأیید می‌کند
. برای آنکه مدیران سازمان‌ها بتوانند اثرات قابل توجهی از خود برجای گذارند و نه تنها بر کمیت و کیفیت کار افراد بلکه بر گرایشات، طرز تلقی و نگرش کارکنان دربارۀ کار به طور کلی مؤثر افتند، لازم است که از اقدامات سلیقه ای، تقلیدی، ظنی و آزمایش و خطا پرهیز کرده و از تلاش‌های علمی، آگاهانه، منظم و با برنامه بهره گیرند. منظور نگارنده جلب توجه مدیران صرفاً به وظایف مدیریت، نظیر برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل نیست – اگرچه توجه به وظایف فوق، وقوف و اشراف کافی به آنها توسط مدیران ضرورت اجتناب ناپذیر است – بلکه منظور این است که مدیران باید ضمن به رسمیت شناختن مدیریت به عنوان یک رشته علمی‌که لازمۀ اداره ی مؤسسات امروزی می‌باشد و ضمن بهره مندی از نتایج تحقیقات علمی‌و کاربرد آنها در موسسات خود با توجه به شرایط خاص سازمانی آنها ، درباره موضوع اخلاق حرفه ای افراد نیز برخورد علمی‌و آگاهانه اتخاذ کرده از برخوردهای سلیقه ای و آزمایش و خطا که ممکن است اثرات جبران ناپذیری در پی داشته باشد دوری کنند
امروزه اهمیت مدیریت از یک سو و جریان اخلاق حرفه ای در سازمان‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست و همگان به این نکته اذعان کرده اند و و میان سازمان، مدیریت و اخلاق حرفه ای تلازم به وجود امده و جدایی میان این سه بی هیچ تردیدی به سازمان و اعضای آن و بلکه به متعاملین این سازمان آسیب جدی وارد خواهد کرد. از این جهت می‌توان و باید این سه را همیشه با هم در نظر گرفت. زمانی بود که تصور می‌شد که وجود اخلاق حرفه ای در سازمان امری تشریفاتی است اما دانش و تجربه بشر در این حوزه نشان داد که وجود چنین اخلاقی در سازمان از حالت تعارف و تشریفات در آمده و به یک ضرورت بدل شده است. امروزه دانش مدیریت مسایل مربوط به مدیریت را بررسی می‌کند و به تناسب تحولات بشری متحول می‌شود و از آن با اصطلاح علم هفتگی یاد می‌کند. به هر حال منظور از علم در بحث علم مدیریت به معنای تجربی آن است. این واژه به دانستنیهایی اطلاق می‌شود که بر تجربه مستقیم حسی مبتنی است و در برابر همه دانستنی‌هایی قرار می‌گیرد که آزمون پذیر نیستند. با عنایت به این دگرگونی پإیری مدیریت می‌توان به اهمیت اخلاق حرفه ای در این دانش و مهارت واقف شد. اخلاق حرفه ای از جمله اصناف اخلاق کاربردی است که موظف است مسایل، مشکلات، معضلات و احیاناً بحران‌های اخلاقی در سازمان را مورد بررسی قرار دهد و در مواجهه با تعارضات احتمالی راه حل مناسب بیابد. از جمله مواردی که اخلاق حرفه ای می‌تواند در آن نقش مفید و موثری داشته باشد حوزه ی مدیریت است. به این معنا که امروزه مدیران سازمان‌ها با مسایل عدیده مواجه اند که بخش قابل توجهی از انها به اخلاق مدیریت مرتبط می‌شود و این اخلاق متکفل حل انهاست. به عوان مثال اگر مدیری به این نتیجه برسد که یکی از اعضای خود را از کار و یا از مسئولیتش کنار گذارد اما دست زدن به این کار ممکن است برای سازمان سودمند ولی برای خانواده این عضو بسیار خطرناک باشد در این صورت مدیر به لحاظ اخلاقی چه باید بکند که راه حل این تعارض در اخلاق حرفه ای قابل بررسی است.
امیرمؤمنان(ع) مدیر موفق و کارآمد را کسی می‌داند که از ظرفیت لازم برای انجام کار مدیریت برخوردار باشد. ظرفیت داری در جایی معنا دارد که انسان در برابر محرک‌های هیجانی قرار بگیرد ولی آرامش و عقلانیت خود را حفظ کند: «زَینُ المصاحبةِ الاحتمال»؛ زینت مصاحبت، تحمل است. (غررالحکم و دررالکلم، ص۴۲۰). به علاوه حفظ ادب هم می‌تواند از نشانه‌های ظرفیت داری مدیر در نظر گرفته شود. به تعبیر دیگر مدیر موفق و کارآمد کسی است که عقل او ادب به بار آورد و مواجهه با مشکلات او را از مرز ادب بیرون نبرد: «حُسنُ الأدبِ زينۀُ العَقلِ»؛ ادب نیک، زیور عقل است. (بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۸۰ و ج ۷۴، ص ۱۱۲).
توکل امری ارادی اما اعتماد یک حالت روان شناختی است، اما از آن جهت که مقدمات اعتماد ارادی اند، مشمول باید و نباید اخلاقی و شایسته توصیه اخلاقی می‌شود. اعتماد به نفس در سایه توکل به خداوند تبارک و تعالی به وجود می‌آید و این توکل یا اعتماد به نفس در مدیران تأثیرات بسزایی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: اولاً: در مدیر عزت نفس به وجود می‌آورد؛ ثانیاً: نیازی به جز خدای بلند مرتبه نخواهد داشت؛ ثالثاً: با یاد خداوند هیچ وقت به بن بست نمی‌رسد؛ رابعاً: مدیر با اعتماد به نفس با خلاقیت و نوآوری زمینه را برای رشد و شکوفایی افکار خود و دیگران فراهم می‌سازد (اوصاف و ویژگی‌های مدیران در قرآن و نهج البلاغه: ۳۰). حضرت امیر(ع) می‌فرماید: «تَوَکَلّ علی اللهِ سبحانَهُ فَإنَّهُ قَد تَکَفَّلَ بِکفایَةِ المُتَوَکِلینَ عَلیه» (غررالحکم، ص ۳۶۳، ح ۴۴۹۳)
مدیر در نهج البلاغه نمی‌تواند به خودش هیچ توجهی نداشته باشد. امروزه مدیریت‌ها بعضی وقت‌ها مدیران را چنان مسحور خودشان کرده است که اساساً کسی به نام خودشان را نمی‌شناسند. این وضعیت به ویژه در سازمان‌هایی که از ساختار مناسب و مستحکمی‌برخوردار نیستند بسیار تشدید می‌شود، زیرا مدیر برای جبران کاستی‌های سازمان بسیاری از کارها را باید خودش انجام دهد و این امر باعث می‌شود که او فرصتی نیابد تا به خودش برسد و رابطه اخلاقی با خود برقرار کند. وقتی می‌شنویم که فلان مدیر از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۰ شب مشغول کار است، ذوق زده می‌شویم و او را به خاطر این زحماتی که می‌کشد، تحسین می‌کنیم؛ غافل از اینکه این ایثارگری دست کم نشان از دو کاستی مخصوص می‌کند، که یکی ضعف ساختار و دیگری ظلمی‌است که بر خانواده می‌رود. بنابراین اگر ساختار، قوی و مناسب باشد نیازی به چنین ایثارگری نخواهد بود. این وضعیت را می‌توان با کشورهایی مقایسه کرد که نظام اداری شان دارای ساختار مناسبی است مثلاً رییس جمهور آمریکا در طول ریاست جمهوری اش مدت قابل ملاحظه ای را با خانواده اش در کمپ دیوید صرف تفریح می‌کند در حالی که در اداره کشور هم هیچ خللی به وجود نمی‌آید. اخلاق حرفه ای مطرح در نهج البلاغه چنین اجازه ای به مدیران نمی‌دهد و این ایثارگری را هم اصلاً جایز نمی‌داند بلکه آن را یکی از مصادیق ظلم دانسته و خلاف عدالت تلقی می‌کند.
موجب تقویت اخلاق حرفه ای شود. البته نیت در عبادات قربه الی الله است نه چیز دیگر. اما یکی از آثار وضعی عبادات در روح و روان انسان تقویت وجدان، وجدان کاری و اخلاق حرفه ای است. اما باید دقت شود که سازمان محل عبادت‌های طولانی نیست چرا که هر چیزی که از توجه به کار کم کند با اخلاق حرفه ای منافات دارد. اما با وجود همه اینها علی(ع) توصیه می‌کند در سازمان زمان خاصی برای نماز در نظر گرفته شود. و حضرت علی(ع) در باب مراقبت از وقت نماز می‌فرماید: «صَلِّ الصَّلاَةَ لِوَقْتِهَا الْمُوَقَّتِ لَهَا، وَ لاَ تُعَجِّلْ وَقْتَهَا لِفَرَاغ، وَ لاَ تُؤْخِّرْهَا عَنْ وَقْتِهَا لِإِشْتِغَالٍ، وَاعْلَمْ أَنَّ کُلَّ شَيْءٍ مِنْ عَمَلِکَ تَبَعٌ لِصَلاَتِکَ» (نهج البلاغه، ن ۲۷: ۳۸۵)؛ نماز را در وقت معین آن بگزار، و آن را به خاطر بیکاری پیش از وقت مگزار، و به خاطر سرگرمی‌به کاری از وقت خود تأخیر مینداز. و بدان که هر یک از اعمال تو پیرو نماز توست.
وقتی مرز ما. ‎ است مهم نیست که از کدام تیر و طایفه باشی، عاشق شدن کافیست برای گذشتن و رسیدن و ‎...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 یعنی بیداری 🎙 رزمنده دفاع مقدس چه می‌گوید!؟ 🚨امروز وقت خواب نیست!!!! به بپیوندید👇 🆔 @mabareshtehard
بعضی ها میگویند حضور جوانان در مساجد کم شده... باید گفت همت بزرگترها کم شده... مگر نه این بوده که بیشتر مسجدیهای امروز کودکان دیروزند که پدرها و مادرها آنها را با خود به مسجد میآوردند و مسجدی شدند؟! پس همت کنیم فرزندان و نوه ها و دیگر کودکان فامیل را با تشویق و مهربانی با خود به مسجدها بیاوریم و در مساجد به آنها راحت بگیریم تا مسجدی بزرگ شوند. یادمان باشد که این مصداق لااکراه فی الدین نیست و قطعاً مصداق تربیت صحیح دینی کودکان می‌باشد.
فاطمه سعیدی صاحب عکس فوق امروز جلوی در خونشون شهرک گلها (بالای شهرک یاس) چند دقیقه قبل از سوار شدن به سرویس ربوده شده است. در صورت مشاهده با شماره ۰۹۳۶۵۲۶۰۴۳۹ تماس بگیرید. هر کسی می‌تونه ذکر یا جواد الائمه بگه برای پیدا شدن این دختر بچه و برگشتنش به آغوش خانواده ش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت بود بدانید کارتان صحیح است" (امام خمینی ره)
رئیس بنیاد شهید: جانبازان خودشان هم می‌توانند خودرو وارد کنند 🔹مطابق قانون بودجه جانبازان بالای ۵۰ درصد مشمول طرح واردات خودرو می‌شوند. 🔹یکی از ممنوعیت‌ها برای جانبازان این است که تا ۵ سال حق فروش ندارند. در مصوبهٔ جدید خود جانبازان هم می‌توانند خودرو را وارد کنند و الزاما از طریق شرکت‌ها اقدام نکنند. @Farsna
چقدر به جوانان و نوجوانان اهمیت میدهیم؟ در جامعه افکار و سلیقه های مختلفی بین جوانان و نوجوانان وجود دارد که در صورت توجه نکردن و نادیده گرفتن آنها ممکن است اتفاقات بدی در جمع‌های خصوصی و خانوادگی و جمع‌های عمومی رقم بخورد. فضای مسمومی که در این ارتباط در سال ۱۴۰۱ ایجاد و منجر به آنهمه ضایعه تاسف بار گردید ناشی از این نادیده انگاریهای بعضاً دلسوزان جامعه و بعضاً مسئولین فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌باشد. باور کنیم بها دادن به افکار و عقاید جوانان و نوجوانان بسیار بسیار ساده تر و کم هزینه تر از لطمات و خساراتیست که بحرانهای ناشی از سهل انگاری و بی توجهی به آنها دارد. چگونه: به همین راحتی با اجرای همه یا بخشی از پیشنهادات ذیل توسط هر مجموعه مرتبط با این قشر مهم اجتماع: مستمر سه ماهه یا شش ماهه مسابقات تئاتر ، موسیقی ، قرآن ، حدیث ، شعر و آواز ، نقاشی و طراحی و..... ، چنانکه به همه سبکهای اخلاق گرایانه و حتی معمولی هم اجازه حضور داده شود و تشویق و حمایت معنوی از این گروه‌ها در سالنهای فرهنگی ، هنری شهر. عمومی از جوانان در محلهای مناسب مانند سالنهای همایش یا ورزشی و اجازه بیان دیدگاههایشان و پاسخگویی افراد و اساتید متبحر و دانا به ابهامات جوانان و نوجوانان و استمرار مسابقات ورزشی بطور مکرر در شهرها ویژه تیمهای ورزشی جوانان و نوجوانان محله ها و تقدیر و تشکر حتی لسانی از این ورزش دوستان. بازدهی فرهنگی و هنری مساجد با استفاده از خود قشر جوان و نوجوان و موارد متعدد دیگری که الان به ذهن شما رسید یا خواهد رسید... برای تحقق جامعه ای سالم از نظر روانی و معنوی و ایجاد نشاط واقعی در جامعه باید به موازات اصلاح اقتصادی به امور فرهنگی و هنری بپردازیم تا دچار تحریم اخلاقی جامعه نشویم. آقا و خانم محترم اگر کاری از دستت بر می آید هر چه زودتر یا علی بگو و منتظر دیگران نباش ، خداوند از هر نفسی به قدر توانائیش انتظار دارد حتی بقدر دانه خردل....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیانیه اتاق و بسیج اصناف شهرستان ساوجبلاغ به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم بهمن ماه ‍ " والفجر و لیال‌ عشر 12 بهمن و ورود مقتدرانه و باشکوه بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی، امام خمینی(رحمت‌الله علیه)، طلیعه حقیقی و قطعی طلوع خورشید انقلاب اسلامی را به مردم آزاده ایران نوید داد و انواع توطئه‌ها و نقشه‌های طاغوتیان و همراهانشان را خنثی و آخرین امید ایشان را نقش بر آب کرد. 🔹دهه فجر انقلاب اسلامی؛ سرآغاز طلوع خورشید درخشان انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر "تعالیم مکتبی اسلام ناب محمدی"(ص) در عصر حاضر بود که توانست حکومتی الهی را تثبیت کند. 🔹امام خمینی (ره) بنیانگذاز جمهوری اسلامی ایران، با بنا نهادن یک حرکت و یک گفتمان جدید به الگویی بی بدیل در جهان مبدل شد. الگویی که الهام بخش نهضت های بسیاری از کشورهای عالم گشت و آن الگو چیزی نیست جز "ایستادن در مقابل استبداد و استکبار جهانی برای تحقق حق طلبی و عدالت خواهی". هرچند امروز استکبار برای جلوگیری از گسترش حرکت های اسلامی، متوسل به هر توطئه ای می گردد، اما به برکت رهبری حکیمانه و تدابیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) صدای استکبار ستیز انقلاب اسلامی رساتر از گذشته در جهان زنده و پویا گشته است. 🔹 اتاق و بسیج اصناف شهرستان ساوجبلاغ ضمن تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر با ندای لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) اعلام می دارد در راه حمایت و حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به عنوان « بازوی ستبر انقلاب » از هیچ کوششی دریغ نخواهد نمود. 🔹امید است، با اتحاد و انسجام و تأسی از منویات مقام معظم رهبری و با تقویت روحیه انقلابی، وحدت و بیداری و تکیه بر توانایی‌های داخلی به راه افتخارآمیز خود تا نایل شدن به اهداف غایی انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها گام برداریم. اتاق وبسیج اصناف شهرستان ساوجبلاغ
آداب شب جمعه چیست؟ پاسخ : پیش از اشاره به آداب و اعمال شب و روز جمعه، این نکته، شایان توجّه است که بیشتر این آداب (مانند: تلاوت قرآن، صدقه دادن، و دعا کردن)، به شب یا روز جمعه اختصاص ندارد. از این رو، بیان این امور به عنوان آداب جمعه بدین معنا ست که انجام دادن آنها در همۀ ساعات شب یا روز جمعه، شایسته و مطلوب و البته در مقایسه با دیگر اوقات، از فضیلت بیشتری برخوردار است. چنان که امام صادق علیه السلام، در بارۀ کسی که می خواهد کار خیری انجام دهد، مانند این که صدقه دهد و یا روزه بگیرد، فرموده است: يُستَحَبُّ أن يَكونَ ذلِكَ يَومَ الجُمُعَةِ، فَإِنَّ العَمَلَ يَومَ الجُمُعَةِ يُضاعَفُ.[۱] شایسته است که انجام دادن آن، در روز جمعه باشد؛ زیرا]پاداش[کار در روز جمعه، چند برابر است. و اینک آداب شب جمعه: ۱. خواندن قرآن اهمیت قرائت قرآن در شب جمعه، به قدری است که امام صادق علیه السلام شب جمعه را "لیلة القرآن؛ شب قرآن” نامیده است.[۲] ۲. دعا کردن شب جمعه بویژه هنگام سحر، از اوقاتی است که دعا در آن به اجابت نزدیک تر است. از این رو، یعقوب علیه السلام، دعا برای آمرزش فرزندانِ خطاکار خود را که به برادرشان یوسف علیه السلام جفا کرده بودند، به سحرگاه شب جمعه موکول می کند. همچنین دعا در شب جمعه برای مؤمنانی که از دنیا رفته اند، سفارش شده و از امام صادق علیه السلام نقل است که هر که در شب جمعه برای ده نفر از برادران دینیِ در خاک خفتۀ خود دعا کند، خداوند، بهشت را بر وی واجب می سازد.[۳]دعای کمیل نیز از بهترین دعاهایی است که قرائت آن در شب جمعه، سفارش شده است.[۴] ۳. صلوات فرستادن بر پیامبر اعظم و خاندان مطهّرش برای صلوات فرستادن بر خاندان رسالت در شب و روز جمعه، فضایل فراوانی نقل شده است،[۵] ثقة الاسلام کلینی با سند معتبر، از امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: إذا كانَ لَيلَةُ الجُمُعَةِ نَزَلَ مِنَ السَّماءِ مَلائِكَةٌ بِعَدَدِ الذَّرِّ فِي أَيْدِيهِمْ أَقْلامُ الذَّهَبِ وَ قَراطيسُ الفِضَّةِ لا يَكتُبونَ إلى لَيلَةِ السَّبتِ إلاَّ الصَّلاةَ عَلى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وعَلَيهِم، فَأَكثِر مِنها. چون شب جمعه مى شود، به شمار مورچگان، از آسمان فرشته فرود مى آيد و در دستانشان قلم های زرّين و كاغذهاى سيمين است و تا شب شنبه، جز درود بر محمّد و خاندان محمّد ـ كه درود خدا بر او و ايشان باد ـ چيزى را نمى نويسند. پس فراوان درود بفرست. در ادامۀ روایت نیز در خصوص روز جمعه فرموده است: إنَّ مِنَ السُّنَّةِ أن تُصَلِّيَ عَلى مُحَمَّدٍ وأَهلِ بَيتِهِ في كُلِّ يَومِ جُمُعَةٍ ألفَ مَرَّةٍ، وفي سائِرِ الأَيّامِ مِئَةَ مَرَّةٍ.[۶] از جمله سنّت ها]و آیین های دینی[آن است که بر محمّد و خاندانش در هر روز جمعه، هزار بار و در دیگر روزها صد بار درود بفرستی. ۴. زیارت کردن امام حسین علیه السلام افزون بر سفارش عام به زیارت سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین علیه السلام به عنوان یکی از بهترین جلوه های اُنس با ایشان، شاید هیچ زمانِ پُر فضیلت و ویژه ای نباشد که به طور خاص به زیارت امام حسین علیه السلام در آن سفارش نشده باشد. شب و روز جمعه نیز به عنوان اوقاتی پُر ارج و با فضیلت، از آن جمله اند.[۷]بویژه که بر پایۀ احادیث صادر شده از خاندان رسالت، در شب های جمعه، ارواح انبیا و اوصیای الهی به زیارت امام حسین علیه السلام مشرّف می شوند.[۸] ۵. شب زنده داری شب زنده داریِ شب جمعه نیز برای کسانی که تواناییِ آن را دارند، فراوان سفارش شده و حدیث معروف حکایت شده از صدّیقۀ کبرا فاطمۀ زهرا۳ در بارۀ دعا کردن برای همسایگان، مربوط به شب جمعه است.[۹] ۶. صدقه دادن از دیگر آداب شب جمعه، انفاق در راه خدا و پرداخت صدقه است که فضیلت آن همچون دیگر کارهای خیر، بسیار افزون تر از اوقات دیگر است.[۱۰] [۱]. كتاب من لا يحضره الفقيه: ج۱ ص۴۲۳ ح۱۲۴۷، الخصال: ص۳۹۲ ح۹۳، جامع الأحاديث، قمّی (کتاب العروس): ص۱۵۷، منتقى الجمان: ج۲ ص۱۰۴، منتهى المطلب: ج۵ ص۳۳۲، بحار الأنوار: ج۵۹ ص۳۳ ح۵. [۲]. ر.ک: ص ۶۹ «آداب شب جمعه / خواندن قرآن». [۳]. ر.ک: ص ۶۹ « آداب شب جمعه / دعا کردن». [۴]. ر.ک: ص ۱۳۷ «فصل چهارم: دعاهای جمعه» [۵]. ر.ک: ص ۱۰۹ «برنامۀ عبادی / صلوات بر پیامبر و خاندانش» [۶]. ر.ک: ح ۹۰. [۷]. ر.ک: دانش نامۀ امام حسین(: ج ۱۲ ص ۲۱۳ «زیارت امام در شب و روز جمعه». [۸]. ر.ک: دانش نامۀ امام حسین(ج ۱۲ ص ۲۱۳ «زیارت امام در شب و روز جمعه». [۹]. ر.ک: ص ۸۱ « آداب شب جمعه/ زنده داشتن». [۱۰]. ر.ک: ص ۸۳ «آداب شب جمعه/ صدقه دادن»