هدایت شده از KHAMENEI.IR
📊 ما داغداریم
🌷 #اطلاع_نگاشت | مرور بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره دستهبندی جانباختگان #فتنه_آمریکایی دیماه. ۱۴۰۴/۱۱/۲۸
🌷 گروه۱) مدافعان امنیّت
▪️چه نیروهای انتظامی، چه نیروهای بسیجی و سپاهی و چه کسانی که در کنار اینها حرکت میکردند و شهید شدند؛ اینها جزو برترین شهدائند.
👈 گروه۲) رهگذرها
▪️یک عده ازمردم بیگناه در خیابان شهید شدند؛ اینها هم شهیدند، به خاطر اینکه در فتنهی دشمن به شهادت رسیدند.
➕ گروه۳) فریبخوردگان
▪️کسانی که فریب خوردند، سادگی به خرج دادند، بیتجربه بودند، با فتنهگرها همراه شدند. آنها هم بچّههای ما هستند. مسئولین آنها را هم شهید محسوب کردند؛ خوب کردند.
🔍 اصحاب فتنه:
▫️ یک عدّهای مفسدین و فتنهگران و کودتاچیها بودند، از دشمن پول و اسلحه گرفتند که به درک واصل شدند، سروکارشان با خدا است؛ با آنها کاری نداریم.
📥 نسخه قابل چاپ
🖥 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از کولـــــــــــــــــهبَر 🇮🇷
🪖 مرز باریک میان «مطالبهگری انقلابی» و «اختلال در محاسبات نظام»
(در حاشیه نکات اخیر حجتالاسلام قنبریان)
[قسمت اول]_فرمایشات آقا
✍️ محسن مرواریدی
✅فرمایشات جناب حجت الاسلام قنبریان رو شنیدم و با بخش مهمی از حرفشون کاملاً موافقم.
👀 اینکه جامعهی انقلابی نباید نسبت به اتفاقات اطرافش بیتفاوت باشه و صرفاً به «تأیید و تکبیر» تقلیل پیدا کنه.
همین نکته رو رهبر معظم انقلاب هم بارها، مخصوصاً خطاب به دانشجوها، تأکید کردهاند:
«شما باید فکر کنید، کار کنید، ایده بدهید، راه پیدا کنید برای ادارهی اسلامی کشور و ارائهی الگو به جهان.》📅 ۱۹/۱/۱۴۰۳
یعنی:
🔹 فکر کردن
🔹 تحلیل کردن
🔹 ایده و پیشنهاد دادن
🔹 و بیتفاوت نبودن
نهتنها مجازه، بلکه مطالبهی رهبریه!
در کنار این نکته باید توجه داشت که این فقط یک طرف ماجراست ⚖️
رهبر انقلاب همزمان یه تذکر مهم هم میدن:
«پیشنهادها باید واقعبینانه و بررسیشده باشد؛ بعضی حرفها ممکن است عملی نباشد.» 📅 ۱۹/۱/۱۴۰۱
یعنی چی؟
یعنی مطالبهگری بدون سنجشِ واقعیت جامعه، ظرفیت کشور و شرایط بینالملل، میتونه حتی ضدهدف بشه.
🔍 حالا نکتهی کلیدیتر اینجاست:
خودِ رهبر انقلاب در کنار مطالبهگری، روی اعتماد به مسئولین هم تأکید دارن (ایشون نه فقط در دولت سیزدهم و چهاردهم بلکه در تمامی دولت ها این بحث رو مطرح کردن)؛ مخصوصاً در جاهایی که همهچیز قابل توضیح عمومی نیست:
«اگر دنبال کنید، خواهید دید که کاری که انجام شده یا نشده، موجّه است....بعضی مسائل هم اصلاً قابل بیان نیست و باید اعتماد کرد. 📅 ۲۲/۱۲/۱۴۰۳
📌 پس همیشه قرار نیست تصمیمها دقیقاً مطابق ذهن و تحلیل ما باشه.
در این موارد:
❌ داد و فریاد
❌ هیجانسازی
❌ بردن مسئله به بوق و کرنا
نهتنها انقلابیگری نیست، بلکه میتونه به اصلِ عقلانیت ضربه بزنه.
🪖 کُـــــــــولِهبَر
@KouLebarE
هدایت شده از کولـــــــــــــــــهبَر 🇮🇷
🪖 مرز باریک میان «مطالبهگری انقلابی» و «اختلال در محاسبات نظام»
(در حاشیه نکات اخیر حجتالاسلام قنبریان)
[قسمت دوم]_مهم!
✍️ محسن مرواریدی
🎯 نکته پایانی
فرمایش ایشان از چند جهت محل خدشه هست:
1️⃣ از کلام ایشان اینجور تصور می شود که ایشان فرض کرده اند که سیستم از مردم میخواهد مثل موسی (در برابر خضر) سکوت کنند چون «نمیفهمند». در حالیکه جنس حکمرانی در اسلام و ولایت فقیه، جنس «خضر» (علم لدنیِ غیرقابل توضیح) نیست؛ بلکه جنس «پیامبر و امیرالمؤمنین» است که مبتنی بر «بیان، تبیین و اقناع» است. اگر قرار بود رابطه خضر و موسی باشد، رهبری اینهمه وقت برای «جهاد تبیین» نمیگذاشتند.
اعتماد به مسئولین از باب «تعبدِ کور» نیست، از باب «رجوع به متخصصِ امین» است (مثل رجوع بیمار به پزشک، نه رجوع مرید به مرشد) که خود یک اصل عقلائی است! به عبارت دیگر و مهم تر اطاعت آگاهانه با تقلید کورکورانه تفاوت دارد!
2️⃣ برداشت ایشان از اعتماد به مسئولین سکوت کردن است درحالیکه طرح دادن، نقد کردن و مطالبه کردن هیچ منافاتی با اعتماد نداره چون اعتماد به مسئولین لزوما به معنای مصون بودن اونها در خطا نیست بلکه به معنای خودی دونستن آنها و خائن تلقی نکردن آنهاست!
3️⃣ ایشان طرح ندادن در زمان طوفان الاقصی را معلول و نتیجه اعتماد کردن به مسئولین میدانند که به نظر می رسد مصادره به مطلوب باشد چرا که دلیلی برای آن ذکر نفرموده اند کما اینکه بارها و بارها توسط شخص رهبری معظم و رئیس جمهورو آقایانی فعال در عرصه جهاد تبیین از جوانان دعوت به ایده پردازی و طراحی شده است. علاوه بر این باید دقت داشت که فرمان «آتش به اختیار»، مربوط به عرصهی فرهنگی و اجتماعی است که میدانِ آزمون و خطاست. اما عرصهی «جنگ، صلح و امنیت»، منطقاً و شرعاً قائم به تمرکزِ فرماندهی است.
‼️در پایان موکدا عرض میکنم با اندک ارتباط با افراد جامعه می توان متوجه شد که تمام سعی و طراحی دشمن فاصله انداختن بین مسئولین نظام و مردم و بی اعتمادی مردم به آنان است و این دیوار بی اعتمادی هر چه بلندتر شود کار انقلاب و نظام قطعا سخت تر خواهد شد
پس بهتر است جهاد تبیین را که بارها توسط رهبر عزیزمان به عنوان جهاد معرفی شده در همین پازل تصویر کنیم!
🪖 کُـــــــــولِهبَر
@KouLebarE
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻راستی؛ کسی هست توضیح دهد؟
🔻راستی مگر نمیگفتند ۳۶ هزار کشته؟ چی شد تهش؟ چرا حتی یک اسم نتوانستند به فهرست منتشرشده دولت اضافه کنند؟
🔻مگر نمیگفتند بهشتزهرا پول میگیرد و «حق تیر» می گیرند؟ سخت بود یک فیش یا سند رسمی منتشر کنند؟
🔻مگر نمیگفتند تیر خلاص زدهاند؟ حتی یک فیلم یا سند معتبر منتشر شد؟
🔻مگر نمیگفتند گور دستهجمعی وجود دارد؟ پس عکسش کو؟ مختصاتش کجاست؟ خانوادهای نبود که مدعی شود؟
🔻مگر نمیگفتند افراد بینام دفن شدهاند؟ یک مورد مستند شد؟ یک خانواده پیدا نشد بگوید عزیز ما کجاست؟
🔻مگر نمیگفتند به پرستاران گفتهاند زخمیها را درمان نکنند؟ یک پرستار حاضر شد شهادت بدهد؟ یک بیمار گفت کدام بیمارستان رفته و درمان نشده است؟
🔻مگر نگفتند مسئولان با هواپیمای اختصاصی به روسیه فرار کردهاند؟ این ادعا چه شد؟ پروازی ثبت شد؟ رفتند و برگشتند؟
روزی در تاریخ خواهند نوشت که چگونه جریانی اهریمنی با دروغهای بزرگ ، ۲۵۲۷ خانواده را داغدار کردند.
@mahdian_mohsen
هدایت شده از گرای انقلاب/ احمد برزگر بفرویی
🟣 جوان فریبخورده چطور شهید نامیده میشود؟
🔻کاش ما حزب اللهی ها منطق نائب امام زمان را بهتر درک میکردیم
🔹رأفت رهبر انقلاب جلوهای ویژه داشت؛ آنجا که فرمودند ما عزادار جوانان فریبخوردهایم، آنان را «فرزندان ما» خواندند و حتی برای قیامتشان دعا کردند.
این یک تعبیر صرفاً عاطفی نیست؛ پشت آن یک منطق روشن نهفته است: انقلاب اسلامی خود را پیش از هر چیز پروژه «تربیت» میداند، نه صرفاً اداره قدرت.
🔹امام جامعه شهدا را سه دسته دانستند: مدافعان امنیت، رهگذران بیگناه، و فریبخوردگان.
درباره دسته سوم پرسش طبیعی است: جوانی که در صحنه اغتشاش حضور داشته، چرا در این مجموعه شهدا قرار میگیرد؟
🔹پاسخ در همان منطقی است که پیشتر نیز آنرا دیدهایم:
رهبر انقلاب در فتنه ۷۸ گفتند حتی اگر عکس بنده را پاره کردند واکنش نشان ندهید.
در موضوع حجاب تأکید کردند بسیاری از این بانوان بی حجاب دل در گرو انقلاب دارند؛
یعنی معیار، «جهت هویتی» است نه «لغزش در مصداق».
🔹منطق رهبر انقلاب، تفکیک «خطا» از «خیانت» است؛ اما این کافی نیست.
نکته اصلی «نسبت هویتی» است. وقتی میگویند اینها «فرزندان ما» هستند، منظور صرف رابطه عاطفی پدر و فرزندی نیست؛ بلکه یک پیوند هویتی است.
این جوانان ریشه در همین خاک، همین تاریخ و همین سرنوشت ملی دارند. از بیرون این هویت نیامدهاند؛ در دل آن رشد کردهاند. لغزش در تشخیص، پیوند با ملت را قطع نمیکند.
🔹پس اگر در همان میدان جان میدهند، در منظومه رسمی کشور، در شمار قربانیان همان فتنه دیده میشوند.
روشن است که این تعبیر، عنوان فقهی خاص شهادت (در معرکه) نیست؛ بلکه ناظر به مسئولیت طراحی دشمن و با مظلومیت کشته شدن جوانی است که از درون همین ملت برخاسته و دچار لغزش شده است.
🔹این نگاه، دوگانهسازی را میشکند، پیوند ملی را حفظ میکند و حتی در دل خطا، هویت مشترک را پاس میدارد.
✍محسن مهدیان
🇮🇷 به کانال « گرای انقلاب » بپیوندید
🆔 @barzegar1359
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
زمان:
حجم:
1M
🔰 توضیح تکمیلی
⁉️ آیا واقعا قبل تحلیلها و بیانات رهبری باید سکوت کنیم⁉️
👆خوب بود آقای قنبریان از چند مثالی که در صوت بالا زدیم هم نام می برد که وقتی افراد انقلابی بدون شناخت درست از مبانی آقا ورود می کنند و تحلیل می کنند ، چطور اشتباهاتی تاریخی کردند که صدای رهبری را هم در آورد...
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
زمان:
حجم:
2.3M
🔺صبح تا شب شایعه میسازند که رهبر انقلاب در پناهگاه است و بیرون نمیآید؛ اما چشمشان را بر این حقیقت میبندند که او در میان طوفان تهدیدها، حتی جلسه قرآنش را تعطیل نمیکند...
بله، او در پناهگاه است اما در پناهگاه #قرآن؛ همانجا که دلها آرام میگیرد و ارادهها فولاد میشود...
✍ امیر
هدایت شده از KHAMENEI.IR
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟 محفل انس با قرآن کریم در اولین روز از ماه مبارک رمضان ۱۴۴۷ با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد. حضرت آیتالله خامنهای در پایان این دیدار خطاب به قاریان قرآن فرمودند:
✏️ بسیار عالی بود، بسیار خوب بود، استفاده کردیم. انشاءالله که همیشه با قرآن محشور باشند همهی این [قاریان] و همهی شما انشاءالله، و روز به روز این نهال قرآنی رشد بیشتری کند. والسّلام علیکم و رحمةالله. ۱۴۰۴/۱۱/۳۰
🌙 #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔺ای کاش سازوکار نظارتی مؤثرتری بر بازنشر اخبار ترجمهای وجود داشته باشد تا از هراسآفرینی و تشویش اذهان عمومی جلوگیری شود....
در میدان روایت، مسئولیتپذیری رسانهای کماهمیتتر از تحولات میدانی نیست....
✍ نفیسه عبدالهی
#جنگ_روایتها
#عملیات_روانی
#جنگ_رسانهای
طرف دمهدرِ خونهش میخوره زمین، به خودش میاد میبینه دارن نگاهش میکنن، تا سرکوچه سینهخیز میره!😏
حالا امثال ایشون و...، تا کجا میخوان سینهخیز برن، خدا عالمه!
#عقلانیت
#جاهل_متنسک
#ولایتمداری_کاریکاتوری
اجبار یا تدبیر؟! مسأله اینست!
✅ سؤال: آیا حضرت آقا رو مجبور به پذیرش مذاکره کردن؟!
✅ پاسخ: قبل از شنیدن هر استدلال یا جوابی، فقط یکبار از خودمون بپرسیم:
_مجبور کردن یعنی چه؟!
چه سازوکاری باعث شده که شخصی با وجود داشتن اختیارات کامل، تصمیم خودش رو تغییر بده؟!
و اما بررسی این موضوع👇
⬅️ بعد از بررسی ِ این جمله که "رهبری رو مجبور کردن که مذاکره رو قبول کنه"، به چند تناقض کلیدی و منطقی میرسیم؛
1️⃣ تناقض با ساختارِ تصمیمگیری
جایگاه رهبری در نظامهایی مثل ایران، اختیار نهایی در مسائل کلان داره. اگر کسی واقعاً بتونه او رو «مجبور» کنه، یعنی ساختارِ تصمیمگیری و سلسله مراتب کشور بیمعنیه! بنابراین، ادعای اجبار، با واقعیتِ قانونی و ساختاریِ تصمیمگیری، کاملاً در تضاده.
2️⃣ تناقض منطقی
«مجبور کردن» یعنی فرد اختیار نداره و مجبور به کاری میشه. درحالیکه رهبری با اختیارات کامل، تصمیم به مذاکره گرفته و کسی که اختیار کامل داره، اساسا نمیتونه همزمان مجبور هم باشه!
3️⃣ تناقض با شواهد تاریخی و رفتاری
در گذشته، رهبری معظم، چندین بار تصمیم گرفتن مذاکره انجام بشه یا نشه، حتی وقتی فشار داخلی یا خارجی بوده!
این تصمیماتِ ایشون، نشون میده که فشار، الزام و اجبار، اساسا برای ولی فقیه تعیین کننده نیستن. اگر اجبار واقعاً وجود داشت، رفتار و تصمیمات قبلیِ ایشون با این ادعای فشار و اجبار در تضاده!
4️⃣ تناقض زبانی و معنایی
«مجبور کردن» معمولاً به زور و اجبار ِ مستقیم اشاره داره و از اون طرف، مذاکره و سیاستِ خارجی، همیشه با تحلیل، مصالح و ارزیابی همراهه و زور و اجبار، در مسائل کلان سیاسی اصلا معنا نداره...
رهبری که اجازه نداد نتیجهی یک انتخابات باطل بشه _با اینکه کشور درگیرِ فتنهای بزرگ بود_ آیا زیربار زور و اجبارِ از بین رفتنِ مصالح ملی خواهد رفت؟!
⬅️ بنابر تمام تناقضات موجود در این حرف،
و با صرفِ نظر از بار روانیای که این ادعا، در
داخل و خارج کشور ایجاد میکنه و هزینههای زیادی که چنین حرفهای سبکمغزانهای برای ما میتراشه، گفتن این حرف _اجبار برای تن دادن به مذاکرات_، ظلم آشکار به نظام اسلامی و شخص ولی فقیهی مقتدره!
حالا این وسط یه بیسوادیام میاد میگه امام معصوم رو مجبور به پذیرش کردن، نائب امام که چیزی نیست!!!🙈
در جواب اینها باید گفت:
◀️ اولاً این قیاس، از ریشه غلطه!
ائمهی معصومین علیهمالسلام، در بسیاری از موارد «مجبور» نشدن؛ بلکه بین چند گزینهی سخت، آگاهانه انتخاب کردن تا اصل دین حفظ بشه. این اسمش اجبار نیست، اسمش تدبیر در شرایط خاصه،
مثلا:
–صلح امام حسن (علیهالسلام) از روی ضعف شخصی نبود، بلکه برای حفظ جان شیعیان و بقای تشیع بود.
–پذیرش ولایتعهدی توسط امام رضا (علیهالسلام) هم تصمیمی آگاهانه برای خنثیسازیِ نقشه مأمونِ ملعون بود، نه تسلیم...
اگر قرار باشه هر تصمیمی در شرایط خاص رو «اجبار» بنامیم، پس باید بگیم همهی تصمیمات تاریخ بشر، اجبار بوده، چون بالاخره همیشه شرایط خاص وجود داشته و داره...
◀️ثانیاً فرق واضحیست بینِ؛
_محاصرهی نظامی و تهدید به قتلِ مستقیمِ امام و یارانشون در زمان حکومتهای طاغوتی و استبدادی،
_و فشار سیاسی و اقتصادی در یک ساختار حکومتی که خودِ رهبر در رأس اونه.
یعنی درکش اینقدر سخته؟ این دو رو یکی دونستن، یعنی خلط تاریخ با سیاست امروز...
◀️ ثالثا آیا میشه مردم اون زمان رو با مردم امروز مقایسه کرد و تطبیق داد؟!
یا اصحابِ در خدمت امام، در عصر حیات امام رو، با مردم امروز مقایسه کرد؟!
مگه حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) نفرمودن:
«من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و تودهی میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(صلاللهعلیهآله) و مردم کوفه در عهد امیرالمؤمنین (علیهالسلام) هستند.
اینجانب هیچگاه نگفته و نمیگویم که امروز در این جمهوری، به اسلام بزرگ با همهی ابعادش عمل میشود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بیانضباطی بر خلاف مقررات اسلام عمل نمیکنند؛ لکن عرض میکنم که قوهی مقننه و قضائیه و اجرائیه با زحمات جانفرسا، کوشش در اسلامی کردن این کشور میکنند و ملتِ دهها میلیونی نیز طرفدار و مددکار آنان هستند...»
مگر رهبری بارها نفرمودن بلوغ دینی و عقلی در مردم ایران وجود داره؟!
_چرا برخی به مردم جفا میکنن؟!
_چرا برخی دانسته یا ندانسته، میخوان با تخریب مردم به اهدافشون برسن؟!
_اگه قبول داریم مردم امروز آگاهتر، منسجمتر و دارای تجربه تاریخیاند، پس چرا برخی شرایط خفقان قرون گذشته رو به امروز تعمیم میدن؟!
_چرا به جای تحلیل منطقی، با پایین نشون دادنِ سطح فهم و آگاهیِ مردم، میخوان ادعای «اجبار» رو توجیه کنن؟!