eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺چند سوال جدی در واکنش به تحلیل سطحیِ ثابتیِ جوان، نماینده جویای نام 🔹آقای امیرحسین ثابتی نماینده مجلس اخیرا در گفتگویی مدعی شده آمریکا ما را بازی خواهد داد تا بحران جام جهانی تمام شود و پس از آن به ایران حمله خواهد کرد. او این سیاست را شرطی کردن امنیت کشور دانسته و ضمن انتقاد از مسئولان، مدعی شده اینها پدر ما را در خواهند آورد و کشور تبدیل به غزه دوم خواهد شد! 🔹وی در پاسخ به سوال مجری یک برنامه اینترنتی که پرسید راه حل چیست، اظهار داشت که باید از نظر نظامی آماده باشیم و اجازه ندهیم آنها پتروشیمی ما را برنند بعد ما به آنها حمله کنیم؛ من اگر تصمیم گیر بودم و دکمه دست من بود میگفتم اگر دشمن گفت زیرساخت را میزنم تو باید زیرساخت را بزنی! یعنی او حرفش را اگر زد تو بزنی! وی افزود این کار ما را درگیر جنگ تمام عیار نمیکند بلکه جنگ را از ما دور میکند؛ شما باید چک اول را بزنی و طوری توی شکمش بروی که مجبور به عقب نشینی شود! 🔸آقای ثابتی فکر میکند تصمیمات کلان نظامی و امنیتی به سادگی همان تحلیل هایی است که ایشان و سایر بلاگرهای محترم کف ایتا ارائه میکنند؛ من فکر میکنم حضور آدم هایی با این سطح از بی اطلاعی در مجلس شورای اسلامی واقعا خطرناک است. با این وجود چند پرسش از ایشان دارم، امیدوارم که ببینند و پاسخ بدهند. ۱- این ادعا که آمریکا بعد از جام جهانی میخواهد به ایران حمله کند و ایران در پی آن به غزه دوم تبدیل خواهد شد یک "خبر" است یا یک "تحلیل"؟ ۲- اگر خبر است بر اساس کدام داده، سند یا اطلاعات آن را بیان کرده اید، و اگر تحلیل است، مولفه ها و ساختارهای تحلیلی شما دقیقا کدام اند؟! ۳- با حمله به ایران پس از جام جهانی دقیقا چه چیزی نصیب آمریکا میشود؟ و اگر آمریکا عزم و توانایی تبدیل ایران به غزه دوم را داشت، چرا در همان مرحله اول آن را ادامه نداد؟ چرا به آتش بس پناه برد؟! ۴- به فرض صحت ادعای شما، آیا تبدیل ایران به غزه دوم سبب باز شدن تنگه هرمز میشود؟ اگر نمیشود چرا ترامپ باید آمریکا را به باتلاق عمیق تری فرو ببرد؟ ۵- حمله پیشدستانه به پتروشیمی های منطقه چه آورده ای برای ایران دارد؟ شما میدانید اگر آمریکا و متحدانش مجبور به عقب نشینی شده اند، یکی از اصلی ترین علت ها ترس آنها از ویرانی زیرساخت های کشورهای عرب خلیج فارس است؛ اگر ما آنها را بصورت پیشدستانه نابود کنیم، چیزی برای ترسیدن آمریکا باقی می ماند؟ اساسا دیگر چیزی برای از دست دادن دارند که بخاطر آن حمله نکنند؟! جناب ثابتی عزیز؛ جوان جویای نام! ما هیچ وقت خطر درگیری را نفی نکرده ایم و نظامیان ما همواره در آماده باش هستند، اما اگر هم بخواهیم به تاسیسات نفتی آنها حمله کنیم، آن را گام به گام انجام خواهیم داد تا بازدارندگی نسبی را برای زیرساخت های خودمان هم حفظ کنیم؛ اگر همه زیرساخت های آنها را زده بودیم اکنون خودمان هم زیرساخت نفتی سالمی در اختیار نداشتیم! ۶- چه اصراری دارید ایران با آن عظمت، آن همه تجهیزات و تکنولوژی، آن وسعت و جمعیت، و با آن موقعیت استراتژیک را با یک باریکه محصور و بی دفاع مانند غزه مقایسه کنید؟ واقعا میخواهید چه انگاره ای در ذهن مخاطب بسازید و هدفتان از ایجاد این ذهنیت چیست، آن هم وقتی خود آمریکایی ها اقرار میکنند ایران به چهارمین کشور تاثیرگذار دنیا بدل شده است؟! ۷- شما چقدر در نظامی گری سر رشته دارید؟ چند واحد دیپلماسی پاس کرده اید؟ آشنایی تان با روابط و حقوق بین الملل چقدر است؟ آخر شما استراتژیست قابلی هستید، ملیتاریستید، یا از ژئوپلتیک چیزی میدانید؟ چرا میگویید اگر دست نیروهای نظامی را نبندند نظامیان ما سناریوی مورد نظر شما را انجام خواهند داد، وقتی که رهبری انقلاب، سپاه، ارتش و قرارگاه خاتم بارها بر هماهنگی کامل جبهه ها تاکید کرده اند؟! ۸- آیا فکر نمیکنید که مردم به اندازه کافی آگاه شده اند و دیگر خامِ درگیری های سیاسی و جدل های حزبی و جناحی نمیشوند؟! 🔹ایران جنگ بلد است، امکان درگیری را نه فقط بعد از جام جهانی، که حتی همین حالا هم بسیار بالا میداند، و برای آن آماده است؛ اما بدون رودربایستی عرض کنم اگر قرار بود صلاح و مصلحت مملکت دست امثال شما باشد، واقعا معلوم نبود چه بلایی سر این ملت بیاید! @Ansari_rahim
🔺اینکه چرا آمریکا به آتش بس تن داد چند دلیل دارد که عرض میکنم 🔹اول اینکه هر جنگی با طرح و برنامه اولیه ای آغاز میشود و در آن طراحی، برای تحقق اهداف یک بازه زمانی پیش بینی میشود. از مهمترین اهداف آمریکا و اسرائیل ترور رهبران ایران، شورش خیابانی و سرنگونی حاکمیت نهایتا در ۱۰ الی ۱۴ روز بود، که هیچکدام از اهداف در زمان تعیین شده محقق نگردید و گذشت زمان نیز، نه تنها چشم انداز روشنی پیش روی آمریکا قرار نداد، که هر روز اوضاع بدتر شد. 🔹دوم آنکه آمریکایی ها در ۳۹ روز جنگ متوجه شدند که در سطح بالایی آسیب پذیرند و قادر به دفاع از سربازان و پایگاه های خود نیستند؛ ضمن آنکه علیرغم ماه ها گردآوری سلاح در منطقه، با کمبود شدید بمب و موشک مواجه شدند. برای مثال کل تولید موشک های سامانه آمریکایی تاد در یک سال ۷۰۰ عدد بوده، که آنها فقط در هفته اول ۸۰۰ موشک مصرف کرده بودند، و علیرغم این مصرف بالا تقریبا همه سامانه های راداری و دفاع هوایی آنها منهدم شد. 🔹و نکته سومی که باعث شد ایالات متحده از جنگ عقب بنشیند، ترسی بود که از تخریب زیرساخت های انرژی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس داشت. علاوه بر آنکه خودِ آمریکایی ها به دلیل سرمایه گذاری در این تاسیسات متضرر میشدند، تخریب آنها میتوانست تامین انرژی جهان از خلیج فارس را برای بیش از یک دهه تعطیل کند. 🔹نکته چهارم هم چنبره جمهوری اسلامی بر تنگه هرمز از همان روز آغازین جنگ بود که به اهرمی قدرتمند برای ایران جهت تحمیل خواسته هایش تبدیل شد. 🔸حال با این تفاصیل و با توجه به اینکه در تمام مدت آتش بس، جمهوری اسلامی توانسته قدرت نظامی خود را تقویت و نقاط ضعف خود را بپوشاند، آیا آغاز جنگ به نفع آمریکا است یا به ضرر او؟! @Ansari_rahim
👥 مردم، منشأ قدرت ایران اسلامی 📝 اشاره رهبر معظم انقلاب به اصول مکتب امام که در بیانات سالیانه رهبر شهید انقلاب در چهاردهم خرداد تشریح می‌شد ۱۴/خرداد/۱۴۰۵   🔸 ملّت ایران؛ ملّتی مؤمن، باهوش و شجاع 🔹 مردم؛ صاحبان اصلی کشور و منشأ قدرت آن 🔸 توانایی مردم در رقم زدن هر تحول صحیح 🔹 توانایی مردم در عینیت بخشیدن به شعار «ما می‌توانیم» 🔸 حمایت از مظلوم به‌عنوان وظیفه‌ای اسلامی، انسانی و ایرانی 🔹 مشکل داشتن نظام سلطه و آمریکا با ملّت ایران و هویت ممتاز و تسلیم‌ناپذیریش 📲 @rahbar_enghelab_ir
هدایت شده از بر پا
پیام مهم رهبری 🔺یکی از صریح ترین سخنان رهبری عزیز ما درباره هشدار به مسوولین از ابتدای رهبری ایشان، همین پیام چهارده خرداد بود. هشداری که بارها سالهای پیش رهبری شهید هم داده بودند، بحث درباره تاثیر دشمن در نظام محاسبات مسوولین. همینطور تبعات تصمیمات غلط مسوولین در سرخوردگی مردم. 🔺این نکته چند تحلیل غلط متداول بین رفقای ما را نفی میکند. 🔹اولا این جمله خطایی که "همه چیز با رهبری هماهنگ شده". در نظام جمهوری اسلامی همه چیز با رهبری هماهنگ نیست. این را هم قانون میگوید، هم تجربه کرده ایم، هم آقایان را میشناسیم، هم شرایط امروز روشن است 🔹ثانیا این جمله غلط که آقایان مسوول تا امروز خطا نکرده اند و هر کس نقدی به مسوولین داشته باشد را متهم کنیم به همراهی با دشمن و عملا دهان هر نقد کننده ای را بخواهیم ببندیم. این هم خطا است بسیاری از دلسوزان به درستی یا به اشتباه حتی نقدشان از این منظر است که فلانی کاری را میکند که دشمن میپسندد. 🔹ثالثا این جمله این تلقی خطا را هم از بین میبرد که طرح نقد به مسوولین باعث اختلاف بین مردم میشود، نگرانی از نفوذ دشمن در سطح تصمیم گیری مسوولین خصوصا در این شرایط نشان از وجود این تهدید و خطر در ارکان تصمیم ساز کشور دارد، لذا ایشان به روشنی تذکر دادند. 🔺در این بین اما برخی تفسیرهای غلط هم باید جلویش گرفته شود. تفسیرهایی که متاسفانه برخی از دوستان ما به آن دامن میزنند. 🔹دیدم برخی رفقا تصمیمهای کلیدی و کلان در ماجرای جنگ و مذاکرات را زیر سوال بردند. این حرف اولا با خود متن پیام رهبری که ما را پیروز قطعی میدان تلقی میکند، نمیسازد. ثانیا معنایش خروجی نهایی تصمیمات به نفع دشمن است یعنی حکم دادن به موفقیت دشمن در این زمینه. این خلاف انصاف است. دقیقا مثل اینکه بگوییم در متن رهبری ایشان میگویند مردم تاب آوری نخواهند داشت یا ندارند. این چه حرف غلطی است بله این خطر هست و ممکن است در عده ای تاثیر بگذارد. اما نتیجه نهایی به نفع دشمن باشد از کجا 🔹برخی دوستان توجه ندارند که رهبری مسوولیتش این نیست که تمام جزییات کشور با ایشان هماهنگ شود اما راهبردی ترین مسائل کشور اموری نیستند که بگوییم ایشان مراقب آن نخواهند بود. اینکه ایشان را منفعل نسبت به مهمترین مسائل کشور تلقی کنیم حرف خطایی است. 🔹دیدم برخی از رفقا کل مذاکرات و اصل آن را مبتنی بر نوع تفکر ظریف در نشریه فارن افرز تفسیر کرده اند. این سخن ادعای بدون دلیل است. ظاهر سخن ظریف رها کردن تنگه هرمز به وضع قبل بود، در ایران کدام مسوول از تیم مذاکرات چنین گفته؟ 🔺با وجود این سخنان رهبری ما در نسبت با مسوولین باید چه کنیم؟ 🔹جایی که خطای آشکار مخالف خطوط روشن رهبری و بعثت مردم میبینیم تذکر دهیم اما مراقب باشیم همین تذکر ریشه قصه را تقویت نکند که بذر بدبینی و اختلاف و ناامیدی و ترس و بددلی و غیره است که رهبری عزیز فرمود. اگر نمیتوانیم چنین کنیم اصلا تذکر هم ندهیم 🔹جایی که اطلاع نداریم، به مجموعه تصمیم گیران نظام اعتماد کنیم. اما خواسته های رهبری را تکرار کنیم خود این فشار و مطالبه کلی در کف میدان حتما در سبک تصمیم گیری مسوولین موثر است. 🔹اصل حضور پرنشاط مردمی را مراقبت کنیم. تا وقتی همه متحد و همدل کف خیابان باشند عقلانیت مردم مبعوث خودش بهترین راهنماییها را برای همه ما ایجاد خواهد کرد @ali_mahdiyan
سرلشکر محسن رضایی: مذاکرات متوقف شده است، آمریکا اگر توافقی می‌خواهد باید فورا ۲۴میلیارد دلار دارایی های ایران را آزاد کند اگر محاصره دریایی ادامه یابد ما [از طریق تاکتیک‌های ناشناخته] جنگ را به دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس هند می‌کشانیم. @mrtahlilgar1
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
پرسش و پاسخ👇👇👇 سلام _نظارت و مطالبه و نقد مصلحانه همیشه لازمه _در ماجرای برجام رهبری شهید خودشون نا
پرسش‌ و پاسخ 👇👇👇 قطعا وظیفه دارن تا حد ممکن هم انجام شده... اگرچه ممکنه من و شما به این نحو اطلاع رسانی، نقد هم داشته باشیم حالا رواست که اگه نقدی می‌بینیم در این امر، برخلاف نهی رهبری معظم، گوش‌هامون رو بسپاریم به رسانه‌های معاند و بر اساس اکاذیب و جنگ روانی اونها، مسؤلین خودمون در جبهه‌های مختلف رو قضاوت کنیم؟!
🔺چرا میگوییم باید حواسمان به تریبون خیابان باشد؟! 🔹به آنهایی که شب ها در میادین ادعای تنها گذاشتن لبنان را بر سر مسئولان جمهوری اسلامی میکوبند بگویید، ایران برای حمایت از لبنان با پیچیدگی های بی سابقه ای روبرو است، اما با وجود همه اینها حزب الله را تنها نگذاشته است. 🔹در حالی که جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم جنوب و ضاحیه تاکید کرده است هرگونه توافق آتش بس باید جامع و شامل لبنان نیز باشد و جنگ باید در تمام جبهه ها از جمله لبنان پایان یابد، جوزف عون رئیس جمهور و نواف سلام نخست وزیر غربگرا و وابسته لبنان به دروغگویی و اتهام زنی علیه ایران پرداختند و مدعی شدند که ایران با آتش بس در لبنان و توقف جنگ مخالف است. 🔹وقتی شما میخواهید به متحدان خود در یک کشور مستقل که رئیس جمهور و نخست وزیرش با شما مخالف اند کمک برسانید، کار بسیار سختی در پیش دارید. بنده چند روز پیش که عده ای به مسئولان کشور میتاختند و آنها را به بی عملی در قضیه لبنان متهم میکردند، در همین کانال توضیحاتی دادم، اما اظهارات امروز سران دولت لبنان صحنه را برای مخاطب روشن تر کرد. 🔹تردیدی ندارم جمهوری اسلامی علیرغم همه این موانع حزب الله و مردم لبنان را تنها نخواهد گذاشت، اما ای کاش بعضی از مدعیان انقلابی گری نیز با انگیزه های حزبی و جناحی مردم را نفریبند و جمهوری اسلامی را زیر سوال نبرند. @Ansari_rahim
🚨پاسخی به یک لجن پراکنی علیه آقای مهدی محمدی توضیح اقای مهدی محمدی👇 ظاهرا مسئولان برنامه خیابان انقلاب اعلام کرده اند که برنامه آنها در میدان ولیعصر لغو شده است. ❌ مطلبی هم از جناب آقای اسماعیل رمضانی دیدم که من را ، و سپس اِنذار کرده بودند. ✅از ایشان که بسیار برای من محترمند و سال ها پای منبرشان بوده ام سپاسگزارم. ❌من نه برنامه ای را لغو کرده ام و نه توانی برای چنین کاری دارم. 👈 ظاهرا آن برنامه هم لغو نشده و در مکان دیگری برگزار خواهد شد. 👈 آنچه من کردم فقط گذاشتن یک استوری بود و پاسخی محترمانه به جناب مقصودی. از دید من هیچ دلیلی برای لغو هیچ برنامه ای وجود ندارد و آنچه مهم است صیانت از جامعه و بازی نکردن در زمین دشمن است. 📌اگر کسانی تصمیمی گرفته اند خوب است درباره آن توضیح هم بدهند. 📛 آنها هم که بذر می پاشند باید بابت صاف کردن جاده جوابگو باشند. وسط میدان جنگ زمان فتنه گری داخلی نیست. من ان شا الله بدون ، و به انجام وظیفه خود ادامه خواهم داد. والعاقبه للمتقین مهدی محمدی ۱۵ خرداد ۱۴۰۵ ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿📮°  ╰┅───────┅╯
20.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدا رحمت کنه حسین پناهی رو میگفت : میترسم از شعری که زندانی و زندانبان با هم زمزمه میکنند. خدا وکیلی باید ترسید از روش مشابه انسجام شکنی و تخریب مسئولان و برداشت های ناروای و مواظب باشید. | ♡ الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج ♡ | ○ کانال الف لام میم _ محمدشهبازیان ○ 🆔@eitaa.com/khaketeshneh
هدایت شده از جرعه هایی از نور
امام کاظم علیه السلام خیلی حق بر ما داره ما مردم ایران بصورت ویژه، ریزه خوار سفره باب الحوائجیم خاک ایران عزیز، افتخار میزبانی فرزندان امام کاظم علیه السلام رو به عنوان سند مباهات و تعالی خودش میدونه بنظرم امشب و فردا برای ما خیلی مهمه امشب شب ولادت پدر بزرگوار امام رضاجان حضرت معصومه شاهچراغ حسین ابن موسی الکاظم(طبس) امامزادگان یاسر و ناصر(طرقبه) و ده ها امامزاده شناخته شده و ناشناخته است یا امام کاظم شما رو به پاره های تنتون قسم میدم، امشب و فردا، احدی رو دست خالی بر نگردونید شیخ محمد مهدی رجبی| عضویت ⏬ 🆔@JOREHAYENOOR1394
هدایت شده از عمارآنلاین
‌ کانال منتسب به امیرحسین ثابتی به همین راحتی یک خبر دروغ را منتشر می‌کند، تحلیل می‌کند و نگاه مردم را نسبت به سران نظام منفی می‌کند و سپس که متوجه می‌شود خبر دروغ است، خیلی راحت محتوا را پاک می‌کند و تمام! هیچ عذرخواهی هم نمی‌کنند که ذهن مردم را آشفته کردند ‌ کسی که بنظر می‌رسد بنای برخورد با این جماعت را ندارد حداقل مردم بدانند اینها برای تخریب رقبای سنتی خود که هنوز درگیر انتخابات هستند، به راحتی دروغ می‌گویند حتی اگر نظام جمهوری اسلامی و رهبری آن را زیر سوال ببرند ‌@ammaronlin
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍اولاً همه می‌دونن که مذاکره به توافق نخواهد رسید، مسئولین و تیم مذاکره هم می‌دونن، ما صرفاً مذاکره می‌کنیم با دو هدف.. 🔶تنویر افکار عمومی داخل و خارج.. 🔷وقت خریدن برای اورهال و تقویت سیستم‌های پدافندی و آفندی و پشتیبانی 🔶ثانیاً چرا توی دل مردم رو خالی می‌کنید و می‌گید ایران غزه دوم میشه؟ 🔷 از ترساندن مردم و بزرگ کردن قدرت دشمن چی گیرتون میاد؟ 🔶از مهمترین تشویق‌های ترامپ برای شروع جنگ همین ضعیف‌نمایی داخل و بزرگنمایی دشمن توسط امثال شماست. 🔷ثالثا چرا دروغ می‌گی؟ چه کسی در دولت گفته ما می‌خواهیم با مذاکره جلوی جنگ را بگیریم؟ https://eitaa.com/MOSES313STAFF/121572 🔶رابعاً شما نسخه جنگ پیش دستانه را برای چه کسی می‌پیچی؟ 🔷 اصولاً اختیار جنگ و صلح و نیروهای مسلح دست کیست؟ غیر از اینه که دست رهبریست؟ 🔶خامسا ما اگر شروع کننده جنگ باشیم، هرچه آبرو از آمریکا بردیم که برایش جبران می‌کنیم. خودت میگی قطع به یقین جنگ خواهد شد، اون وقت ما با پیشدستی در شروع یک جنگ تمام عیارِ زیرساختی، تمام نفرتی که در اثر زحمات این جنگ برای مردم ایران و منطقه ایجاد می‌شه را به سمت خودمون بیاریم؟ 🔷فرق حاکم جمهوری اسلامی با شما اینه که ولی فقیه بر اساس فقه اسلامی می‌جنگد اما شما به قول خودت کاری به عقیده و این چیزها نداری.