هدایت شده از سهیل سلیمی🇮🇷 | مرصاد
واکنش وزیر امورخارجه به نمایش درخشان بیرانوند و تیم ملی مقابل بلژیک: از زمین فوتبال تا میز مذاکره و میدان نبرد، هر قدمی که ما به عنوان ایرانی برمیداریم، بخشی از یک مبارزه بزرگتر است: دفاع از عزت و کرامت مردم عزیزمان.
عضو کانال #سهیل_سلیمی هستی؟👇
🇮🇷 @soheil_salimi 🇮🇷
هدایت شده از خبرگزاری فارس
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اتفاقات مهمی که در سوئیس رخ داد
@Farsna
هدایت شده از سیدفخرالدینموسوی | سرباز انقلاب۳
📢 شکست ابدی توهم تغییر نظام
✍ ماجراجویی متوهمانه ترامپ علیه ایران باعث اثبات محدودیتهای قدرت آمریکا شده است. وبسایت «دِ کانسرویشن» در تحلیلی نوشته است که جنگ ویرانگر نظامی علیه ایران اکنون به یک فاجعه استراتژیک برای دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو تبدیل شده است. تفاهمنامه اخیر، خط بطلانی قطعی بر بلندپروازیهای جنونآمیز این ائتلاف کشید.
طبق این گزارش، ترامپ با وعده سرنگونی نظام ایران، ادعا کرد ماشین نظامی ایران با خاک یکسان شده است، اما واقعیتهای میدانی بهسرعت این ادعاها را رسوا کرد. این تجاوز نهتنها به فروپاشی نینجامید، بلکه ساختار حاکمیت ایران را بسیار مستحکمتر ساخت و ثابت کرد راهکار نظامی، توهمی مرگبار بیش نیست.
این رسانه تأکید کرده است که ناکامی مطلق کارزار نظامی سنگین واشنگتن در سرنگونی حاکمیت تهران، محدودیتهای عریان قدرت عملیاتی آمریکا و اسرائیل را اثبات کرد. این رویداد تاریخی بهوضوح نشان داد نظم جهانی با سرعتی چشمگیر در حال گذار به یک سیستم چندقطبی و پساغربی است.
شکست ائتلاف آمریکایی-صهیونی در تجاوز به ایران باعث اثبات این گزاره شده است که آمریکا دیگر قدرت تعیینکنندهای در جهان ندارد و نظم کنونی حاکم بر جهان، بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده و آماده جایگزینی با نظم جدید است.
👆 ستون #اعتراف شماره ۳۶۴ «صدای ایران» | 📥 PDF
🔍 «#صدای_ایران» را دنبال کنید👇
📱 @sedaye_iran_newspaper
هدایت شده از تبیین روشن
🎯 آیا ما تابعِ رهبری هستیم یا تابعِ برداشت خودمان از رهبری؟!
گاهی خطر از آنجا شروع میشود که یک جمله از سخنان رهبری را میبینیم، اما چند جمله دیگر را نادیده میگیریم...
⚠️ یک بخش را برجسته میکنیم،
⚠️ بخش دیگر را حذف میکنیم،
⚠️ و در نهایت، برداشت شخصی خود را به نام نظر رهبری معرفی میکنیم.
🌱 ولایتمداری یعنی شنیدنِ «همه» سخنان ولی جامعه؛
نه فقط آن بخشی که با سلیقه سیاسی ما سازگارتر است.
✅ اگر جایی از مسئولان حمایت کردند، ببینیم.
✅ اگر جایی تذکر دادند، ببینیم.
✅ اگر جایی مطالبه کردند، ببینیم.
✅ اگر جایی به صبر، وحدت و پرهیز از نزاع دعوت کردند، آن را هم ببینیم.
📌 هنرِ ولایتمداری این نیست که سخنان رهبری را با نظر خودمان تطبیق دهیم؛
هنر این است که نظر خودمان را به سخنان رهبری نزدیک کنیم.
✨ حقیقت را نمیتوان با «برداشت گزینشی» شناخت.
✍لیلا اربابی
https://eitaa.com/tabeeneroshan
هدایت شده از تبیین روشن
❌❌❌
🕯️ شب عاشورا چه شد، و چه برداشتی نباید کرد؟
🔰 سخن دقیق امام حسین(ع) در شب عاشورا
در منابع تاریخی نقل شده است که امام فرمودند:
«أَمّا بَعْدُ، فَإِنِّي لا أَعْلَمُ أَصْحاباً أَوْفَى وَلا خَيْراً مِنْ أَصْحابي…
أَلا وَإِنِّي قَدْ أَذِنْتُ لَكُمْ، فَانْطَلِقُوا جَميعاً فِي حِلٍّ، لَيْسَ عَلَيْكُمْ مِنِّي ذِمَامٌ…»
📌 یعنی: «من یارانی باوفاتر از یاران خود نمیشناسم… آگاه باشید! به شما اجازه دادم، همگی آزادید بروید و هیچ تعهدی بر گردن شما نیست.»
⚠️ آیا کسی در شب عاشورا جدا شد؟
📚 در منابع معتبر تاریخی: ❌ هیچ سند قطعی از جدا شدن گروهی در شب عاشورا وجود ندارد
✔ بلکه نقلها بر وفاداری کامل یاران امام تأکید دارند
📌 جدا شدن برخی افراد اگر هم در تاریخ آمده، مربوط به قبل از عاشورا و مسیر حرکت است، نه شب عاشورا در خیمه امام.
🎯 مقایسه بین اجازه دادن امام حسین (ع) در شب عاشورا و اجازه سیاسی رهبری در امروز
در کربلا:
✔ اجازه امام = برداشتن تکلیف شخصی
✔ یعنی: «اگر میخواهید، مسئولیت از شما برداشته شد»
✔ رابطه مستقیم، ایمانی و فردی
🔻 در ساختار امروز:
✔ اجازه/تصمیم = مجوز حکمرانی و اقدام اجرایی
✔ در چارچوب ساختار نهادها، مسئولیتها و مصالح عمومی کشور
🔸با این تفاسیر آیا این دو قابل قیاس با هم هستن؟
📌 بنابراین: ⚠️ نمیتوان یک روایت تاریخی خاص را بدون توجه به تفاوت شرایط، بهصورت مستقیم به تحلیلهای سیاسی امروز تعمیم داد.
✨ فهم درست تاریخ، یعنی دیدن «متن کامل» نه برداشت گزینشی از آن.
✍ لیلا اربابی
https://eitaa.com/tabeeneroshan
هدایت شده از جبهه سایبری عصای موسی'
✍اونهایی که میگن نابودی اسرائیل فقط با موشک اتفاق میفته خوب گوش کنن 👆
🔶برای نابودی اسرائیل ابتدا باید دست حمایت آمریکا از پشت او برداشته بشه..
🔷گره زدن آتش بس در لبنان به توافق بین ایران و آمریکا در همین پازل است.
🔶با حمله اسرائیل به لبنان، ایران در حمایت از لبنان با بستن تنگه هرمز و وارد کردن فشار جنگ به مردم منطقه و اروپا و آمریکا، علیه آمریکا اجماع جهانی میسازد.
🔷نتانیاهو و اسرائیل که به هیچ وجه حاضر نیستند جنگ را بخوابانند، خودسری میکنند.
🔶این تقابل بین منافع اسرائیل و آمریکا، در نهایت آمریکا را مجبور خواهد کرد که دست حمایتش را از پشت اسرائیل بردارد..
🔷البته رسیدن به این نقطه، به آسانی نخواهد بود، اما تنها راه همین است و تصمیم گیران نظام خیلی هوشمندانه به سمت همین هدف در حال حرکتند.
🔶البته دشمن صهیونیستی هم بیکار نمینشیند، سعی میکند این اجماع جهانی را علیه ما بچرخاند.
🔷اینجاست که جنگ در میدان دیپلماسی رقم میخورد.
🙏پشتیبان سرداران دیپلماسیتان باشید که در نقطهی بسیار مهمی از تاریخ بشر قرار داریم.
اینجا برای هر پیامی کمی تامل کنید👇
(Ⓜ️)@MOSES313STAFF
هدایت شده از جبهه سایبری عصای موسی'
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ قالیباف: اگر به سوئیس نمیرفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته میشد
🔶رئیس هیأت مذاکرهکننده ایران:برنامه «به وقت ایران» انصافاً یکی از برنامههای خوب در حوزه کارشناسی است. البته به برخی موارد آن نقد دارم، اما در مجموع برنامه خوبی است.
🔷دیدم در این برنامه اعلام شد که کاش فرودگاه مهرآباد را میبستند تا تیم مذاکرهکننده به سوئیس نرود. به آن عزیزان میگویم اگر به سوئیس نمیرفتیم، هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته میشد.
اینجا برای هر پیامی کمی تامل کنید👇
(Ⓜ️)@MOSES313STAFF
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
🔎 مروری بر ۷ شرط گفته شده در تفاهمنامه اسلامآباد
🖼 در انتظار تحقق شروط
🗯 رهبر انقلاب: از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
1️⃣ خاتمه عملیات نظامی
2️⃣ رفع محاصره دریایی ایران
3️⃣ تثبیت حاکمیت بر تنگه هرمز
4️⃣ تأمین خسارت و بازسازی
5️⃣ لغو جامع تمامی تحریمها
6️⃣ خاتمه موضوعات هستهای
7️⃣ در دسترس قرار گرفتن داراییهای مسدود
📝 متن کامل پیام
📲 @rahbar_enghelab_ir
عبارت «به آمریکا اعتماد نکنیم» به یکی از لقلقههای زبانی همیشگی جناب آقای دکتر فؤاد ایزدی تبدیل شده است. با این حال، بررسی دقیق مصاحبهها و اظهارات ایشان نشان میدهد که نزدیک به نود درصد استنادات و ارجاعاتشان به منابع آمریکایی است؛ آن هم نه به تحلیلگران بیطرف، بلکه عمدتاً به چهرههایی همچون دونالد ترامپ و دیگر دولتمردان آمریکایی که حتی بخش قابل توجهی از مردم ایالات متحده نیز به دروغگویی و فریبکاری آنها اعتقاد دارند.
با توجه به این تناقض، انتظار میرود تکلیف روشن شود؛
بفرمایید آیا باید به آمریکا اعتماد کرد یا نه؟ ملت ایران هرگز به سیاستمداران آمریکایی اعتماد نداشته و ندارد. اما سؤال اینجاست که چرا منابع اطلاعاتی و استنادی اصلی جنابعالی، سردمداران و مقامات آمریکایی شدهاند؟
در دوران جنگ تحمیلی هشتساله، هنگامی که جوانان ایرانی در میدانهای نبرد با دشمن بعثی جانفشانی میکردند، جنابعالی در آمریکا حضور داشتید. پس از برقراری آرامش و پذیرش آتشبس، به ایران بازگشتید و در موضعگیریها به انقلابیگری فراتر از انقلابیون واقعی روی آوردید؛ کسانی که جان خود را در راه انقلاب و میهن فدا کردند.
متأسفانه، این رویکرد به جایی رسید که حتی پیش از شهادت فرماندهان عالیرتبهای همچون سردار سرلشکر محمد باقری و دیگر فرماندهان، با لحنی توهینآمیز و اتهامزا با آنها برخورد شد و پس از شهادتشان نیز این تخریبها متوقف نگردید.
امروز نیز شاهد آن هستیم که حضور ۲۴ ساعته جنابعالی در رسانه ملی، از استودیویی به استودیوی دیگر، و ترجیح دادن توییتها و اظهارات افراد فاقد اعتبار بر بیانیهها و مواضع رسمی جمهوری اسلامی، باعث ایجاد التهاب و اختلال در آرامش روانی جامعه شده است.
سؤال آخر و اساسی این است: آیا جنابعالی همچنان به اصل ولایت فقیه اعتقاد دارید؟ چنانکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرمودهاند که نباید به رسانهها و اظهارات دشمن توجه کرد و باید از آنها پرهیز نمود.
✍️ صالح شریفی
هدایت شده از بر پا
سطوح پیروزی
🔺یک سطح پیروزی آنچه در میدان رخ داد که دشمن را وادار کرد برای رسیدن به این تفاهم دست و پا بزند.
رهبری تحقق این تفاهمنامه را ناشی از "استیصال" دشمن میداند.
به این فکر کنیم که تفاهم را محصول "استیصال" دشمن میدانیم یا "تدبیر و فریب". دشمن به اضطرار این تفاهمنامه را پذیرفته یا به محاسبه و انتخاب. تحلیلهایمان خیلی عوض خواهد شد.
🔺پیروزی ما در خارج و در میدان چگونه است؟ رهبری در این باره میگوید:
"امروز طلیعه برآمدن جمهوری اسلامی بهعنوان یک قدرت بزرگ و قرار گرفتن استکبار در سراشیبی ضعف، مقابل چشم همگان آشکار شده است."
دقت کنیم که آنچه تا امروز روی زمین داریم دقیقا چیست. کسانی که احساس شکست میکنند، ببینند چرا چنین حالی دارند و آیا حالشان درباره میدان با حال رهبری یکی است یا نه.
🔺سطح دیگر پیروزی خود تفاهمنامه است. تفاهمنامه ولو رهبری عزیز درباره آن علی الاصول نظر دیگری دارند، سطحی از پیروزی را دارد. ببینید خطا بودن یک تفاهمنامه چند معنا میتواند داشته باشد، یک معنایش آن است که بالکل دارایی میدان شما را از شما میگیرد، یک معنایش این است که نمیتواند همه حق و حقوقتان را از دشمن تصاحب کند، یعنی باعث شود شما در سود ضرر کنید. یک معنایش میتواند این باشد که دست دشمن را برای فریبهای بعدی باز کند و نیاز به هوشمندی و تعهد بسیار بالای شما داشته باشد که به متن بعلاوه شود که مانع شود.
اینکه این متن بیست و پنج بار (به قول زاکانی) بین شعام و رهبری رفت و برگشت کرده و در نهایت رهبری مجوز داده (و این یعنی تصریح به اینکه به من اجبار و تحمیل نشده) نشان میدهد همین متن کفی از خواسته های ما را تامین میکند و چیزی بالاتر از متوسط است. همین متن خیلی ها را در کل دنیا نسبت به پیروزی ایران و شکست دشمن متعحب کرده.
🔺سطح دیگر پیروزی آن است که در "متن مجوز رهبری" رخ داده، رهبری به صراحت در متن مجوز خود معتقد است، "این متن بعلاوه تعهد مسوولین دلسوز ما بهتر از نظر علی الاصول ایشان است"
خوب دقت کنید. اگر معتقد باشیم طبق صراحت خود ایشان و بیان مقتدرانه شان در متن نظر آقایان به ایشان تحمیل نشده و خود ایشان بدون تحمیل این انتخاب را کرده، معنایش این است که انتخاب "این متن بعلاوه اعتماد بر تعهدات مسوولین و نظارت و مطالبه مردمی" حتما بهتر از آن "نظر علی الاصول" خودشان بوده. چرا؟
چون تمام قدرت خواص و عوام کشور را پای کار مذاکره میآورد. این یک اتفاق فوق العاده در تاریخ کشور است. همه ایران با تمام توان وارد فشار به دشمن در دیپلماسی میشود. این انتخاب عجیب و عمیق و فوق العاده ناشی از اعتماد حداکثری ایشان به خواص و مسوولین و هم عموم مردم است. او میخواهد این پیروزی چشمگیر در دوران دیپلماسی به دست همه با حداکثر تلاش به دست آید.
این یعنی ایشان تمام توان مسوولین و مردم را جمع زده و متمرکز کرده روی این مرحله از جنگ. عجب رهبری هوشمندانه و جسورانه ای.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
📝 توضیح درباره گزیدهمتن منتشرشده از پیام ۲۸ خرداد رهبر معظّم انقلاب
🗒 در یکی از گزیدههای متنیِ منتشرشده در این رسانه از پیام ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ رهبر انقلاب اسلامی درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و امریکا، عبارتی در قلاب اضافه شده بود که در متن اصلی نبوده و صرفاً با هدف گویاسازی و تسهیل فهم مخاطب افزوده شده بود که به دلیل امکان ایجاد برداشت نادرست، از خروجیهای این رسانه حذف میشود.
✏️ ضمن پوزش از مخاطبان محترم به اطلاع میرساند این توضیح صرفاً ناظر به نحوه تنظیم و انتشار متن است و دلالتی بر تأیید یا رد هرگونه برداشتی درباره اصل موضوع مورد اشاره ندارد.
📲 @rahbar_enghelab_ir