🛑گوترش: باید به مشکلات غزه پایان دهیم
دبیرکل سازمان ملل:
🔹مکانهای دیپلماتیک مصونیت دارند و اسرائیل با حمله به کنسولگریِ ایران این اصل را نقض کرد.
🔹بالارفتن تنش در منطقه که با حملۀ ایران به اسرائیل شدت گرفت را محکوم میکنم.
🔹ما فعالانه تلاش میکنیم از بیشترشدن تنشها جلوگیری کنیم. باید به مشکلات غزه پایان دهیم.
⭕️ نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد: ایرانیها در حمله حماس به اسرائیل سکوت کرد؛ ایران اقدام همراه با بیاعتمادی را انجام داد.
🔹 ما مسئولیت داریم یک اقدام جمعی علیه ایران انجام دهیم، آمریکا تلاش میکند ایران را پاسخگو کند.
🔸 آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود دفاع میکند؛ اگر ایران علیه آمریکا یا اسرائیل اقدام دیگری انجام دهد خودش مسئول است.
🔹 به دنبال بالا بردن تنش نیستیم؛شورای امنیت اقدام ایران محکوم کند.
🔸 از ایران و متحدانش بخواهیم دیگر اقدامی انجام ندهند، دنبال آتش بس در غزه هستیم.
🔴 نماینده الجزایر در شورای امنیت: باید با ریشههای بحرانهای خاورمیانه که اشغالگری اسرائیل است مقابله کنیم
نماینده الجزایر در شورای امنیت: اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بود/ اسرائیل کاری کرد که اوضاع منطقه به اینجا برسد
نماینده موزامبیک: دقیقا دو هفته قبل وقتی در مورد حمله اسرائیل صحبت میکردیم در مورد افزایش تنشها هشدار دادیم/متاسفانه نگرانیها واقعی شد و دیشب شاهد حملات ایران به اسرائیل بودیم/ایران بر اساس حق دفاع از خود این حملات را انجام داد/این حمله باعث درد و رنج بیشتر میشود
⭕️ نماینده انگلیس: صراحتا حمله ایران به اسرائیل را محکوم میکند.
🔹 مقیاس و ماهیت حمله ایران به اسرائیل خطر بسیار بزرگی برای امنیت خاورمیانه بود، ایران یک نقش بیثبات ساز در منطقه دارد.
🔸 ایران از گروههای نظامی منطقه حمایت میکند؛ ایران نشان داد نیت آشوب در منطقه را دارد.
🔹از امنیت اسرائیل حمایت میکنیم؛ هیچکس نمیخواهد شاهد کشتار بیش از این باشد.
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماینده فرانسه در شورای امنیت: حملات بیسابقۀ ایران را محکوم میکنیم
🔹از شورای امنیت میخواهیم برای برقراری آرامش در منطقه تلاش کند. بر دفاع از اسرائیل تاکید میکنیم. تلاش میکنیم از بالارفتن تنش جلوگیری کنیم.
نماینده کرهجنوبی:وقتی اسرائیل به ساختمان ایران حمله کرد ما هشدار دادیم / حمله دیروز ایران باعث نگرانی شد/این حمله را محکوم میکنیم/آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز به خطر افتاده است؛ این پذیرفته نیست/کرهجنوبی هشدار میدهد درباره گسترش تنشها در منطقه
🔺نماینده ژاپن: ما در شرایط بسیار خطرناکی قرار داریم/ژاپن از حمله ایران نگران است/این حمله منطقه را به خطر میاندازد/ژاپن حمله ایران را محکوم میکند/حمله گسترده ایران شرایط را شکنده میکند/شورای امنیت باید به این مسئله رسیدگی کند/ژاپن طرفین را به آرامش دعوت میکند
⭕️ نماینده روسیه در شورای امنیت: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم این موضوع را در شورای امنیت محکوم کنید.
🔸️ نماینده روسیه در شورای امنیت: آنچه امروز در شورای امنیت شاهد آن هستیم، نمایش ریاکاری و استانداردهای دوگانه و تقریبا شرم آور است.
🔸️ نماینده روسیه در شورای امنیت: اتفاقی که دیروز رخ داد نتیجه عدم اقدام شورا در پاسخ به حمله اسرائیل بود.
🔻نماینده روسیه: وقتی آمریکا ژنرال قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر میافتد/انتظار داریم از راه گفتگو مشکلات حل شود