.
📋 #روضه : حالا که اومدی، موهامو ببین
🗓 #شب_سوم_رمضان ۱۴۴۵
🎤 با نوای #حاج_محمود_کریمی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حالا که اومدی، موهامو ببین
خرابهنشین شدم؛ جامو ببین
کاش میشد به دختر یزید بگم
حالا دیگه، بیا بابامو ببین
اومدی آرومجونم؛ مگه نه؟
قراره پیشت بمونم؛ مگه نه؟
یهذره فقط زبونم میگیره
هنوزم شیرینزبونم؛ مگه نه؟
گریه، جوهر صدامو میگرفت
زنجیرا جلوی پامو میگرفت
هرجا حرف بد به ماها میزدن
دستای عمّه، گوشامو میگرفت
راستی چشمامو دیدی، کبود شده؟
صورتم رو شنیدی، کبود شده؟
هرجاتو که بوسیدم، نیزه زدن
هرجامو که بوسیدی، کبود شده
هرجا میرم یکی دنبال منه
خواهرت دلواپس حال منه
چرا شمرو رووی سینت جادادی؟
بغلت آخه فقط مال منه
موقع دوری رسید؛ دلم شکست
هیشکی حالمو ندید؛ دلم شکست
خیزران دیدم لباتو میبوسه
تووی مجلس یزید، دلم شکست
دیگه روزای خوشایند نمیاد
روو لبام بعد تو لبخند نمیاد
چهجوری گوشوارههامو دزدیدن
که هنوز خون گوشم بند نمیاد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🏷 #ماه_رمضان #حضرت_رقیه
.👇
_WWW.FOTROS.IR_ma1402123206.mp3
11.93M
#مناجات :حالا که اومدی، موهامو ببین
مناجات خوانی #ماه_رمضان ۱۴۴۵
🎙 بامـدّاحی: #حاج_محمود_كريمى
🕌 حـــــــــــرم مطهــــر رضـــــوی
🤲 مناجات
شور و شعور و شعر
...............................
مرا ننویس یک افسانه در شب های مهتابی
مرا ننویس کابوسی میان خواب و بی خوابی
گرفتارم به آوازی که از روی رضایت نیست
مرا آزاد کن از چنگِ آدم های قلّابی
تویی آن آسمانی که تمامم بی قرارِ اوست
دلم پرواز می خواهد در آغوش تو ای آبی
بکِش دستی به موهایم، مرا آشفته کن آرام
تو را می خواهم ای زیباترین معنای بی تابی
من و تو دست در گردن، شبیه کودکی هایم
از این بهتر مگر داریم در آیینه ها... قابی
به من شور و شعور و شعر را یکجا بده، ای عشق
مرا دیوانه کن چون حاج اسماعیل دولابی *
صدایت می زنم هر شب، تو را حس می کنم اغلب
رسیده جان من بر لب، مرا ای کاش دریابی
محمد عابدی
....................................................
* از عرفای معاصر ایران که مفاهیم عرفانی را به روش تخاطب دو سویه (با مخاطب) بازگو میکرد. وی در سن ۹۹ سالگی در سال ۱۳۸۱ در آرامگاه حضرت معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد
.
#زمزمه
#مناجات_با_خدا
#حجت_الاسلام_شیخ_علی_عالمی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
به حق ماه رمضونت
که نفس کشیدنش عبادته
ارزش یه ثانیه اش یه ساعته
برا عبد رو سیاه یه فرصته
با یه امّیدی تا اینجا اومدم / ردم نکن
جز خونت هیچ دری رو در نزدم / ردم نکن
خودمم خوب میدونم خیلی بدم / ردم نکن
ممنونم - که یه بارِ دیگه راهم دادی
مدیونم - که یه بار دیگه پناهم دادی
«یا الله یا الله یا اله العاصین» ۲
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
به حق ماه رمضونت
تو رو به حُرمت این روز و شبا
تو رو به جون آقام امام رضا
یه نگاهی یه نگاهی ای خدا
من همون عبد فراریم خدا / منو ببخش
من همون سینه زنم توو روضه ها / منو ببخش
تو رو به حق شهید کربلا / منو ببخش
آوارم - اگه طردم بکنی بیچارم
ای یارم - تو قبولم نکنی میبارم
«یا الله یا الله یا اله العاصین» ۲
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
به حق آقای غریبم
به نگاه آخرش به خیمه ها
به صدای گریه های بچهها
به همون سری که رفت رو نیزه ها
بمیرم رفته به غارت بدنش / واویلا
که نموند حتی یه پیرهن به تنش / واویلا
شده خاکای بیابون کفنش / واویلا
واویلا - امون از گریه های مادرش
واویلا - حتی نشناخت حسینو دخترش
«واویلا واویلا یا ابا عبدالله» ۲
.👇
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 نقش نورپردازی در ایجاد حس و حال و انتقال مفاهیم در فیلم
🔹نورپردازی یکی از عناصر کلیدی در فیلمبرداری است که نقش مهمی در ایجاد حس و حال و انتقال مفاهیم به مخاطب دارد. نورپردازی می تواند به روش های مختلفی برای ایجاد احساسات، تأکید بر عناصر خاص صحنه و روایت داستان استفاده شود.
🔸برخی از کاربردهای نورپردازی در فیلم عبارتند از:
- ایجاد حس و حال: نورپردازی می تواند برای ایجاد حس و حال های مختلفی مانند غم، شادی، ترس، و رمز و راز استفاده شود. به عنوان مثال، از نورپردازی کم و سایه روشن می توان برای ایجاد حس ترس و اضطراب استفاده کرد، در حالی که از نورپردازی روشن و شاد برای ایجاد حس شادی و خوشبختی استفاده می شود.
- تأکید بر عناصر خاص صحنه: نورپردازی می تواند برای تأکید بر عناصر خاص صحنه مانند شخصیت ها، اشیاء یا مکان ها استفاده شود. به عنوان مثال، می توان از نورپردازی نقطه ای برای برجسته کردن یک شخصیت خاص در یک صحنه استفاده کرد.
- روایت داستان: نورپردازی می تواند برای روایت داستان و انتقال مفاهیم به مخاطب استفاده شود. به عنوان مثال، از نورپردازی می توان برای نشان دادن گذر زمان، تغییر مکان، یا تغییر در وضعیت روانی یک شخصیت استفاده کرد.
🔹برخی از تکنیک های نورپردازی که در فیلم ها استفاده می شوند عبارتند از:
- نورپردازی کلیدی: نورپردازی کلیدی منبع اصلی نور در یک صحنه است و برای روشن کردن کلی صحنه استفاده می شود.
- نورپردازی پرکننده: نورپردازی پرکننده برای پر کردن سایه های ایجاد شده توسط نورپردازی کلیدی استفاده می شود.
- نورپردازی پشتی: نورپردازی پشتی برای جدا کردن سوژه از پس زمینه استفاده می شود.
- نورپردازی موضعی: نورپردازی موضعی برای برجسته کردن یک عنصر خاص در صحنه استفاده می شود.
🔸نورپردازی یک ابزار قدرتمند در فیلمبرداری است که می تواند به فیلمسازان کمک کند تا داستان های خود را به طور موثرتر روایت کنند و احساسات را به مخاطب منتقل کنند.
🔹در اینجا چند نمونه از کاربردهای خلاقانه نورپردازی در فیلم ها آورده شده است:
- استفاده از نورپردازی برای ایجاد سایه های دراماتیک: به عنوان مثال، فیلم "کابینه دکتر کالیگاری" از نورپردازی برای ایجاد سایه های دراماتیک و ایجاد حس اضطراب استفاده کرد.
- استفاده از نورپردازی برای ایجاد حس رمز و راز: به عنوان مثال، فیلم "درخشش" از نورپردازی برای ایجاد حس رمز و راز و ترس استفاده کرد.
- استفاده از نورپردازی برای تأکید بر رنگ ها: به عنوان مثال، فیلم "فهرست شیندلر" از نورپردازی برای تأکید بر رنگ قرمز در صحنه های مربوط به هولوکاست استفاده کرد.
🔸نورپردازی یک عنصر بصری قدرتمند است که می تواند به طور قابل توجهی بر تجربه تماشای فیلم تأثیر بگذارد.
موفق باشید!
🔷 نور، قلم جادویی خلاقیت در دستان فیلمساز است؛ قلمی که با ظرافت و دقت، تار و پود احساسات را در تار و پود فیلم میبافد و مفاهیم عمیق را به زبانی بصری به مخاطب منتقل میکند. با ما همراه شوید تا با جادوی هنر، مرزهایِ واقعیت و خیال را درهم بشکنیم و به دنیایِ ناگفتههایِ سینما قدم بگذاریم.
@afilmto7
هدایت شده از ماه اصفهان
45.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎁🌸نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان🌸🎁
#مرکز_آفرینش_های_فرهنگی_هنری_استان_اصفهان
با افتخار تقدیم می کند...
📺 به زودی رونمایی خواهد شد؛
قطعه زیبای قرآنی، تلاوت استودیوی سوره مبارکه یاسین با صدای استاد بابک رحیمی که با تصاویر حضور نوجوانها در جلسه قرآن همراه شده...
💐 بَه بَه ، حلول سال نو و آرامش فوق العاده ای که در پناه قرآن بدست میاریم...
پخش از کانال #ماه_اصفهان و شبکه های صدا و سیما
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
🤲《 @maheisfahan 》🤲
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
585_36572571535538.mp3
10.52M
🎼 #زمینه #امام_حسین
📝ماه رمضونه، این باورمونه
کربلایی #حسین_ستوده
[بند اول]
ماه رمضونه، این باورمونِ
باورم اینه امام حسین روزی رسونه
ماه رمضونه، این باورمونِ
نوکر شبیه امام حسین تشنه میمونه
دستتام و ببین
این دست همون دستیه که برات سینه زده
چشمام و ببین
از ابر این چشم واسه تو بارون اومده
یک سال گذشت
اما یه بارم بدی هام و به روم نزدی
آقای من
تو که همیشه با این رو سیاه راه اومدی
از رو سره من، سایه ات رو نگیر
هر بار
ممنون تو ام، یار من امیر
هر بار
🖤🖤🖤
[بند دوم]
اشک دونه دونه، میریزه رو گونه
روزی نبوده اشک نریزم برا طفل سه ساله
وقتی رو نیزه، بابا شو میدید
زنده بمونه از این به بعد محله
سر و ببرید
دختر نمیتونه این صحنه ها رو ببینه
زیر لب میگفت
وقتش رسیده بابام رو پاهام بشینه
بابام و بده
آهش داره قلب عمم رو آتیش میزنه
بابام و بده
این سر که چوبش زدی شیشه...
این زجر پلید، آهم رو گرفت
ای داد
جوری من و زد، دندون جلو
افتاد
حسین، یا اباعبدالله
#ماه_رمضان
Kashani-14021223-03Ramezan-54-Hkashani_Com.mp3
40.42M
🎙 #حامد_کاشانی
📋 سیر تکوّن عقاید شیعه؛ جلسه سوم از سری سوم (در مجموع جلسه پنجاه و چهارم)
📆 چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲؛ مصادف با شب سوم ماه مبارک رمضان
▪️ مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها
🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است:
▫️ اختلاف در هیئت ها
▫️ دشمنِ قسم خورده ی محبّانِ اهل بیت سلام الله علیهم أجمعین
▫️ اگر دستمان به اهل بیت سلام الله علیهم أجمعین نمی رسد
▫️ تولّیِ عمیقِ «یونس بن عبدالرحمن» سلام الله علیه
▫️ زیارتِ مزارِ صلحای شیعه
▫️ ارزش خدمت به موالیِ اهل بیت سلام الله علیهم أجمعین
▫️ چرا بحث وصایت مهم است؟
▫️ وقتی تولّی و تبرّی تراز نباشد
▫️ مخالفت با وصایتِ امیرالمؤمنین صلوات الله علیه، از چه زمانی شروع شد؟
▫️ وقتی نگاهِ عمّار را هم ندید می گیرند!
▫️ شرطِ بقای بنی امیّه!
▫️ وصیّتِ جناب ابوذر سلام الله علیه
▫️ روضه و توسّل به حضرت رقیّه سلام الله علیها
.