eitaa logo
مشتاقان حضور
265 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
53 فایل
سلام به اطلاع میرساند این کانال جهت رشد علمی و معنوی تشکیل شده است . امیدوار هستم که مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد .. نام کانال مشتاقان حضور نهادیم .به این دلیل بفرموده علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رحمت آله علیه ظهور اتفاق افتاده باید حضور پیدا کرد
مشاهده در ایتا
دانلود
پنجاه پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- خداوند حالات بارورى تمام موجودات را مى‌داند. 2- علم خداوند، به جزئيات هم تعلق مى‌گيرد. (او از نژاد، صفات، استعدادها، شكل و جنس جنين آگاهست.) 3- در تكامل يا نقص نوزاد، رَحم نقش مهمى دارد. 4- نظام آفرينش موجودات بر اساس مقدار و ميزان دقيق است. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
مداحی_آنلاین_امام_زمان_عج_رو_برا_چی_میخوایی؟_استاد_رفیعی.mp3
3.36M
♨️امام زمان عج رو برا چی میخوای؟ 👌 بسیار شنیدنی 🎙حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
12.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مهربانترین همسر.... 👤حجت‌ الاسلام و المسلمین دانشمند
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸کسی که عالِم به زمان نباشد، تصور می‌کند زمانه، زمانۀ تقیه است و نباید با آمریکا و اسرائیل مقابله کرد🔸 علی علیه السلام می فرماید: «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» انسان آگاه به زمان، اشتباهات بر او حاکم نمی شود، گرفتار خطای در انتخاب راه نمی شود. پس آگاه به زمان بودن ضرورت دینی هر مسلمانی است، مرد، زن، کوچک و بزرگ بایستی آگاه باشیم به زمان خودمان. از امامان ما سوال شده که ظهور چه زمانی است؟ و چه زمانی حق شما به شما بر می گردد، فرمودند که وقتی که مردم بشوند آن موقع، موقع قیام ماست و موقع بازگشت حق ما به ماست. بعد فرمودند که هرکسی می تواند در بین دوستانش، آشنایانش، خویشاوندانش نمونه گیری کند، امتحان کند، ارزیابی کند اگر در آنها وفا دید معنایش این است که جهان به سمت وفا و صمیمیت دارد می رود. اگر در آنها بی‌وفایی دید بداند که هنوز تا زمان ظهور فاصله‌هایی است و باید زمان‌ها بگذرد. خب زمان ما چه زمانی است؟ زمان «عدم وفاداری» مردم به دین است تا وقت تقیه باشد و نشستن؛ یا زمان «وفاداری» مردم است که وقت قیام کردن و پیش رفتن برای احیای دین باشد؟ امام راحل می‌فرمود مردم ما از مردم عراق در زمان حضرت علی (ع) و مردم مکه و مدینه در زمان رسول خدا (ص) بهترند. دشمنان اسلام دقیقاً عکس این مطلب را می‌خواهند القا کنند. می خواهند تلقین کنند و بقبولانند که نه، بهتر از آن زمان‌ها که نیستند و بگویند که اینها وضعیت دینیشان خوب نیست. چه جوری اقدام می‌کنند؟ می گویند می رویم می کنیم، ببینیم از بین جوان ها چند تای آن ها مسجد می‌آیند؟!! چند درصد نماز می خوانند؟ از بین اینها که نماز می خوانند چند تای آنها نماز جمعه می‌روند و در نماز جماعت شرکت می‌کنند؟ از روی این ملاک می خواهند نتیجه بگیرند که مردم افت دینی پیدا کردند، افت اخلاقی پیدا کردند و مردم آن نیستند که برای قیام بشود روی آنها حساب کرد! به اصطلاح معروف می خواهند بگویند با بند پوسیدۀ اینها نمی‌شود به چاه رفت. خیلی هم در این کار زحمت می‌کشند و برنامه ریزی می‌کنند تا به همه القاء کنند که وضع دینی مردم سست است. روحانیون و علما نتیجه بگیرند که مثل امامانی که تقیه می‌کردند حالا فصل تقیه هست، فصل مقابله و رو به رو شدن و برخورد با اجانب نیست. با بد باش، با اسرائیل بد باش، اما در مقابل آن ها کن، مماشات کن تا وقتی ایمان مردم خوب شد، استقامت مردم خوب شد، آن موقع بیا توی میدان، آن موقع وارد عمل بشو؛ همانطوری که امام ششم هم به جای مقابله با بنی‌عباس و بنی‌امیه، راه درس دادن و بحث کردن و تعلیم دادن را گرفت؛ نه راه مبارزه و مقاومت مسلحانه. خب آدمی که نباشد می گوید اینها راست می گویند. وقت، وقت سازش است وقت است!! 🌸🌸🌺🌺🌸🌸🌺🌸🌺🌸
🌷مهدی شناسی ۱۶۲🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک یا میثاق الله الذی اخذه و وکَّده🌹 ◀️قسمت دوم 💠میثاق در قرآن💠 🍃حتماً مي‌دانيد خداوند با جان همه انسان‌ها ميثاقي بسته است كه او را پرستش كنند و از شيطان دوري نمايند. 🍃خطاب به انسان‌ها مي‌فرمايد:«أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ، وَأَنِ اعْبُدُونِي هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ» يعني؛ اي فرزند آدم مگر عهد نكردي شيطان را عبادت نكني و مرا عبادت كني چرا كه عبادت من راه مستقيم است؟ 🍃حالا در اين فراز مي‌گويي: سلام بر تو اي امام زماني كه تعيُّن عهد بندگيِ صِرفِ انسان‌ها با خدا هستي. 🍃وجود منوّر حضرت،يادآور عهد هر انساني است با خدا، و لذا امام زمان علیه السلام هرگز كسي را به خودش دعوت نمي‌كند، چون خودي ندارد. خودِ او، خودِ واقعي ما است، و خودِ واقعي ما، عهد بندگي است با خدا، همان خودي كه ربوبيت حق را با جان خود ديده و تصديق نموده است. 🍃حال وقتي انسان متوجه ربوبيت حق شود، متوجه عبوديت خود نيز شده است. چون ربّ؛ عبد مي‌طلبد، و او به واقع ربّ است، پس ما هم به واقع عبديم و ديگر هيچ، و وجود منوّر امام زمان علیه السلام متذكر حفظ اين معادله است كه در افق جان ما عبوديت ما و ربوبيت حق فراموش نشود.همچنان‌ خداوند مي‌فرمايد: «وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَي أَنفُسِهِمْ أَلَسْتَ بِرَبِّكُمْ قَالُواْ بَلَي شَهِدْنَا أَن تَقُولُواْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّا كُنَّا عَنْ هَذَا غَافِلِينَ»يعني؛ به ياد آر آن هنگامي كه پروردگار تو از فرزندان آدم ميثاق گرفت كه آيا من پروردگار شما نيستم، گفتند: آري! مي‌بينيم كه پروردگار مايي، تا روز قيامت نگويند ما از اين مسئله غافل بوديم. 🍃حال در سلام خود به امام زمان اظهار مي‌داريم كه تو همان پيماني هستي كه اقرار به ربوبيت خدا است و در واقع وجود مقدس تو، تذكر همان پيمان و يادآوري آن است، تا خلق راه خود را گُم نكند. 🍃برای همين است كه گفته مي‌شود امام را هر جاني مي‌شناسد، چون آن حضرت در واقع حضورِ بالفعلِ فطرتِ هر انسان است و هركس به اندازه‌اي كه بتواند به امام زمانش نزديك شود، به خود راستين خود نزديك شده است.
پنجاه و یکم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- در شيوه دعوت و تبليغ، نبايد كار به‌خواهش از مردم برسد. 2- با ايمان و عمل خود، بر خداوند هيچ منّتى نگذاريم كه او نيازى به اعمال ما ندارد. 3- ايمان و كفر، يا شكر و كفرانِ ما در ذات او أثرى ندارد. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
این روزها افراد زیادی را میبینم که از ته دل دوست دارند برای فلسطین کاری انجام دهند اما نمیدانند دقیقا باید چه کار کنند؟ واقعیت این است که به لحاظ میدانی و حضور در غزه، کاری نمیشود انجام داد اما در داخل خود ایران کارهای زیادی میشود انجام داد که مهمترینش "رشد و ارتقای افکار عمومی" است. یعنی سطح سواد و آگاهی مردم باید نسبت به این مساله خیلی بیشتر باشد. منظور از افکار عمومی هم فقط مردم عادی یا کسانی که شبهه و سوال دارند نیست، حتی بخشهای زیادی از نیروهای انقلابی هم جز شعار و حرفهای کلیشه ای اطلاعات خاصی از این مساله ندارند. لذا در قدم اول پیشنهاد میکنم مستند دیدنی "وداع با اسلحه" را برای هر جمع و گروهی که دستتان میرسد به صورت عمومی اکران کنید. مستندی تحقیقی با داستانی جذاب که بخشی از تاریخ فلسطین و بلایی که گفتمان سازش بر سر فلسطینی ها آورد را به خوبی روایت میکند. پیشنهاد میکنم از همین هفته در دانشگاه، مسجد، هیات، کانونهای فرهنگی، محافل خانوادگی و هرجای دیگری که میتوانید این مستند را اکران کنید. این قدم اول است. جهت دانلود مستند به صورت رایگان از طریق این لینک اقدام کنید 👇 https://tamasha.safirfilm.ir/product/%d9%88%d8%af%d8%a7%d8%b9-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%ad%d9%87/ ارادتمند: ناصرکاوه
سلام دوستان این مستند را حتما نگاه بفرمایید وقت بگذارید خانوادگی ،در جمع دوستان میفهمید چه رهبر آگاهی به نام سید علی خامنه ای دارید که نمی گذارد با آمریکا رابطه برقرار کنید آمریکا روباه پیر است
🌷مهدی شناسی ۱۶۳🌷 🔹زیارت آل یاسین🔹 🌹السلام علیک یا میثاق الله الذی اخذه و وکّده🌹 ◀️قسمت سوم 💠پیمان در ملکوت💠 🍃2- امام صادق (علیه السّلام) ضمن حدیثی فرمودند: « کانَ المِیثاقُ مَأخُوذاً عَلَیهِم لِلهِ بِالرُّبُوبِیَّةِ ، وَ لِرَسُولِهِ بِالنُّبُوَّةِ، وَ لِأَمِیرِالمُؤمِنِینَ وَ الأَئِمَّةِ بِالإِمامَةِ ، فَقالَ : أَلَستُ بِرَبِّکُم وَ مُحَمَّدٌ نَبِیُّکُم وَ عَلِیٌّ إِمامُکُم وَ الأَئِمَّةُ الهادُونَ أَئِمَّتُکُم؟! فَقالُوا : بَلی ...؛ پیمان محکم بر آنان گرفته شده بود برای خداوند به ربوبیّت و پروردگاری ، و برای رسول خدا به پیامبری ، و برای امیرالمؤمنین و ائمّه اطهار (علیهم السّلام) به امامت [ پیمان گرفته شد و خداوند] فرمود : آیا من پروردگارتان نیستم و محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) پیامبرتان و علی (علیه السّلام) امامتان و امامان هدایت گر پیشوایان شما نیستند؟! پس[ همگی خلایق] گفتند: چرا[ همین طور است]. 🍃3- امام باقر (علیه السّلام) به جابر جعفی فرمودند : « خداوند بدین جهت جمعه را جمعه نامید ، که در آن روز اوّلین و آخرین و تمامی آفریدگان ازجنّ و انس و آسمان ها و زمین ها و دریاها و بهشت و دوزخ و ... را جمع کرد ، آن گاه از آنها پیمان گرفت برای خودش به خداوندی و برای حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) به پیامبری ، وبرای حضرت علی و ائمّه معصومین (علیهم السّلام) به ولایت و امامت ، و در آن روز به آسمان ها و زمین ها فرمود: به طوع و رغبت یا به کراهت بیایید! گفتند: به طوع و رغبت آمدیم. پس خداوند آن روز را جمعه نامید ، به سبب اینکه در آن روز اوّلین و آخرین را جمع کرد...». 🍃میثاق ولایت و امامت امیرالمؤمنین وائمّه معصومین (علیهم السّلام) به خصوص حضرت ولی عصر- عجّل الله فرجه الشریف – بارها تأکید گردید ،از جمله : در روز غدیر توسط پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) . 💠پیمان ولایت در غدیر💠 🍃4- پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه غدیر فرمودند: « ای مردم! جمعیت شما بیشتر از آن است که یک یک با من بیعت نمایید، خداوند – عزّ و جلّ- مرا امر فرموده که با زبان از شما اقرار بگیرم برای پیشوایی علی امیرمؤمنان و امامان بعد از او که به شما معرّفی نمودم، آنها فرزندان من از صلب او خواهند بود ، پس همه شما اقرار نمایید و همه بگویید: شنیدیم و اطاعت می کنیم و راضی هستیم و فرمان می بریم از آنچه ابلاغ نمودی به ما ، از سوی پروردگارمان برای پیشوایی علی و پیشوایی فرزندان او ، که امامان بعد از او خواهند بود. بر این امر با تو بیعت می کنیم با دل های خود و جان های خود و دست و زبان خود ، و با این بیعت باقی هستیم مادامی که زنده ایم و زمانی که می میریم و بعد از مرگ که زنده می شویم و بیعت خود را تغییر و تبدیل نمی دهیم و شک نمی آوریم و مردّد نمی شویم و از عهد خود بر نمی گردیم. و پیمان شکن نمی باشیم و از خدا اطاعت می نماییم و مطیع تو هستیم و فرمان بر امیرمؤمنان و فرزندان او می باشیم و اطاعت می کنیم امامانی را که اعلام نمودی از فرزندان تو و از صلب علی بعد از حسن و حسین خواهند بود ، و تو مقام حسن و حسین را به ما معرّفی کردی و منزلت آنها در پیشگاه خداوند بیان داشتی و آنها بزرگواران و آقایان جوانان اهل بهشت می باشند و بعد از پدر، پیشوایان امّت خواهند بود. ای مردم! باز هم بگویید: اطاعت می کنیم خدا و رسول را و علی و حسن و حسین و امامانی را که یاد کردی ، عهد و پیمانی برای علی امیرالمؤمنین (علیه السّلام) می بندیم با دل های خود و جان های خود و زبان های خود ، و بیعت می نماییم با کسی که با علی (علیه السّلام) بیعت نموده است و اقرار می نماییم که هرگز این بیعت را تبدیل نکنیم و هرگز از آن سرپیچی ننماییم و در این بیعت خدای را شاهد می گیریم...». 🍃5- و همه ائمّه اطهار (علیهم السّلام) بر این پیمان محکم الهی تأکید داشتند و به آن سفارش می نمودند ، چنانکه در زیارت جامعه کبیره می خوانیم : « وَ وَ کَّدتُم مِیثاقَهُ.و پیمان محکم او را تأکید نمودید.
پنجاه و دوم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- خدايى كه هدايت كرد، حمايت هم مى‌كند. پس تنها بر او توكّل كنيم. 2- راه انبيا همان راه خداست. 3- لازمه پيمودن راه خدا، تحمّل سختى‌هاست. 4- هم بايد بر خدا توكل كرد و هم بايد در برابر مخالفان صبر و مقاومت نمود. 5- مؤمن با آزار و شكنجه، از عقيده و عملش دست برنمى‌دارد. 6- كسى مى‌تواند صبر كند كه تكيه‌گاهى داشته باشد. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄