eitaa logo
مشتاقان حضور
268 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
52 فایل
سلام به اطلاع میرساند این کانال جهت رشد علمی و معنوی تشکیل شده است . امیدوار هستم که مورد استفاده عزیزان قرار بگیرد .. نام کانال مشتاقان حضور نهادیم .به این دلیل بفرموده علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رحمت آله علیه ظهور اتفاق افتاده باید حضور پیدا کرد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هشتاد و یکم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- عذاب دوزخ، فراگير است. 2- عذاب دوزخ، تجسّم عملكرد خود ماست. 3- انسان مسئول سرنوشت خود است. 4- عذاب فراگير دوزخ، به خاطر تداوم اعمال نارواى ماست. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
‌💐معرفت مهدوی💐 💠 عهد با امام زمان ◀️معصوم علیه السلام، تجلی تمام نمای خداوند در زمین است و پذیرش ولایت معصوم و وقت گذاشتن برای او که از جانب خداوند به مقام امامت رسیده، در حقیقت وقت گذاشتن و میثاق با خدا و عهدی الهی است. ❓حالا این سؤال را از خودمان می‌پرسیم که از این پس، چقدر حاضریم برای امام زمانمان وقت گذاشته و او را یاری کنیم؟ یا برای وفاداری به چنین عهدی چقدر تلاش خواهیم کرد؟ ◀️نوع حیات ابدی ما، بستگی به حضور امام زمان در درون‌مان دارد. این که امام زمان در زندگی و در تصمیم‌گیری هایمان چقدر تأثیر گذار بوده است؟ ◀️هر چه رفاقت‌مان با او بیشتر باشد و خودمان را نسبت به رعایت این عهد مسئول تر بدانیم، در دنیا و آخرت شادتر زندگی خواهیم کرد. ◀️وقت گذاشتن برای امام زمان، مستحب نیست؛ بلکه اوجب واجبات است. هیچ یک از مشغله های ما برای عدم توجه به امام زمان پذیرفته نیست، چرا که خداوند بر این عهد الهی بسیار تأکید نموده است. اگر کسی در قیامت بتواند از گذر وفاداری به این عهد، جان سالم به در برد، احتمال نجاتش بسیار است. ◀️در روایات بسیاری آمده که اگر کسی امام زمانش را نشناسد و از دنیا برود، در حالت کفر مرده است و این روایت مشهور است که می فرماید: «من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة/ هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است». ◀️همه ما نسبت به پدر و مادر، اطرافیان و هموطنان‌مان قیودی داریم که خود را ملزم به رعایت آنها می دانیم. اما آیا حتی برای یکبار امام زمانمان را جزء قیودی که خدا از ما اخذ کرده به شمار آورده ایم؟ آیا رعایت حق ولایتش برای لحظه ای از ذهنمان گذشته است؟ ◀️«ان العهد کان عنه مسئولا= از عهد الهی سوال می‌کنند». در قرآن و روایات، «امامت» عهدی الهی شمرده شده است و انسانها نمی‌توانند از آن بی توجه عبور کنند. بی‌اعتنایی به تنهایی، آوارگی و غربت امام زمان، یقینا ما را در پیشگاه خدا مسئول و مورد بازخواست و در نهایت به عذاب اخروی دچار خواهد نمود. ◀️امام باقر (ع) می فرماید: در آیه «امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف سوء» مضطر، وجود مقدّس امام زمان است. ◀️......یادمان باشد که مرگ در چند قدمی ماست و مهدی تنهاتر و غریبتر از همیشه در انتظار یاری ما... باید ببینیم که دست کدام یک از ما محکمتر و استوارتر، دستان پسر فاطمه را خواهد فشرد؟ این تمام سعادت دنیا و ابدیت ما است. ◀️اگر نفسهای مهدی در رگ های زندگی ما به جریان افتاده و روحی آسمانی در کالبد تاریک خانه هایمان دمیده شود، زندگی ما شیرین ترین سبک زندگی خواهد شد. 🍃بارالها دستان بی رمق و آلوده ی ما را به دستان عرشی آخرین باقیمانده ات در زمین برسان و ما را آماده یاری او و وفادار به عهدمان بگردان.  ✍استاد شجاعی
🔷معرفت مهدوی🔷 🌹ﺧَﺰَﻧَﺔً ﻟِﻌِﻠﻤِﻪ🌹 ◀️ ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.ﺑﺪﻭﻥ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ به اقتصاد جامعه ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽ‌ﺯند.ﮐﻼ‌ﻡ ﻫﻢ ﻣﺜﻞ ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ ﺍﺳﺖ.ما ﻭﻗﺘﯽ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ‌ﺯﻧﯿم،ﺍﺳﮑﻨﺎﺱ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﯿم. ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ حرف ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ و ﺁﺳﯿﺐ ﻣﯽ‌ﺯﻧﺪ. ◀️ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ‌ﯼ ﮐﻼ‌ﻡ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﺳﺖ.ﻟﺬﺍ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯽ‌ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ "ﻭَﻟَﺎ ﺗَﻘْﻒُ ﻣَﺎ ﻟَﻴْﺲَ ﻟَﻚَ ﺑِﻪِ ﻋِﻠْﻢٌ" (ﺍﺳﺮﺍﺀ/ ۳۶) ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺗﻮ ﻫﯿﭻ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﭼﺮﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ. ﭼﺮﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯽ. ﭼﺮﺍ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺁﻭﺭﯼ؟ ◀️ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺍﻧﺶ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ و ﺍﯾشان ﺷﺪﻧﺪ "ﺧَﺰَﻧَﺔً ﻟِﻌِﻠﻤِﻪ"ِ ﺗﺎ ﺍﮔﺮ ﺣﺮﻓﯽ ﻣﯽ‌ﺯﻧﻨﺪ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﻭﻗﺘﯽ اهل بیت ﯾﮏ ﺳﺨﻨﯽ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺩﺍﺭﺩ. ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺍﺵ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﺳﺖ. ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻟﻬﯽ و بی انتها. 🌸 ﺷﻤﺎ اگر ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼ‌ﻏﻪ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﯿﺪ،ﺣﺘﯽ ﺧﻄﺒﻪ‌ﻫﺎ ﮐﻪ ﺍﺳﻤﺶ ﺧﻄﺒﻪ ﻭ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﺍﺳﺖ،ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺧﻄﺒﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﺑﺨﺶ ﺑﻼ‌ﻏﯽ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺷﺪﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﺍﺻﻞ ﺧﻮﺩ ﺧﻄﺒﻪ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﯿﺪ، ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ.حتی ﺑﻠﻨﺪ ﺗﺮﯾﻨﺶ هم ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺍﺳﺖ.ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻗﺼﺎﺭﺵ ﻫﻢ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ. ﺷﻤﺎ ﻏﺮﺭ ﺍﻟﺤﮑﻢ و نهج الفصاحه ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﺑﮑﻨﯿﺪ.هر کدام ﻣﻌﻤﻮﻻ‌ ﺳﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﮐﻠﻤﻪ است. 🌸 ﺍﯾﻦ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﮐﻼ‌ﻡ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮ ﯾﮏ ﻧﮑﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ اهل بیت ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﻋﻈﯿﻤﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﺻﻼ‌ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺍنشش ﻋﻈﯿﻢ ﺷﺪ ﮐﻼ‌ﻣﺶ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ." ﺍِﺫﺍ ﺗَﻢَّ ﺍﻟﻌَﻘْﻞُ ﻧَﻘَﺺَ ﺍﻟﮑَﻼ‌ﻡ" (ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼ‌ﻏﻪ، ﺣﮑﻤﺖ ۷۱) ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﯼ ﺯﯾﺎﺩ ﺣﺮﻑ ﻣﯽ‌ﺯﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﮐﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ.ﺍﮔﺮ ﺩﺍﻧﺶ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﺣﺮﻓﺶ ﮐﻢ ﻣﯽ‌ﺷﺪ. 🌸ﺩﻗﯿﻘﺎ ﻣﺜﻞ ﻃﺒﯿﺐ ﻣﯽ‌ﻣﺎﻧﺪ.ﯾﮏ ﻃﺒﯿﺐ ﺍﮔﺮ ﺣﺎﺫﻕ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﯾﮏ ﮐﯿﺴﻪ ﺩﺍﺭﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺩﻫد با ﯾﮏ ﻧﺴﺨﻪ‌ﯼ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﻻ.ﺍﻣﺎ ﯾﮏ ﻃﺒﯿﺐ ﺣﺎﺫﻕ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻧﺴﺨﻪ ﻫﻢ ﺑﻨﻮﯾﺴﺪ ﯾﮏ یا ﺩﻭ ﺳﻄﺮ ﺍﺳﺖ. ﭼﻬﺎﺭ ﻗﺮﺹ و ﺩﻭ ﺷﺮﺑﺖ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ و ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﻣﯽ‌ﺭﻭﺩ. ﭼﻮﻥ ﺣﺎﺫﻕ ﺍﺳﺖ و ﺩﺍﻧﺶ ﺩﺍﺭﺩ. ﻭﻟﯽ ﺁﻥ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭ ﻧﯿﺴﺖ. 🌸 امامان ﻫﻢ ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻼ‌مشان ﻧﺴﺨﻪ ﺍﺳﺖ.ﻧﺴﺨﻪ‌ﯼ ﺷﻔﺎ ﺍﺳﺖ.ﻧﺴﺨﻪ‌ﯼ آن ها ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺩﺍﺭﺩ و ﭼﻮﻥ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺩﺍﺭﺩ،ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﮐﺲ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﯼ ﮐﻼ‌ﻣﺶ ﻃﻮﻻ‌ﻧﯽ ﻭ ﻣﻄﻮﻝ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺩﺍﺭﺩ. ﮔﻔﺖ ﺍﻟﻌِﻠﻢُ ﻧُﻘﻄَﻪٌ ﮐَﺜَّﺮَﻩَ ﺍﻟﺠﺎﻫِﻠﻮﻥ (ﯾﻨﺎﺑﯿﻊ ﺍﻟﻤﻮﺩﺓ، ﺝ ۳، ﺹ ۲۱۲) ﻋﻠﻢ ﯾﮏ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﺁﺩﻡ‌ﻫﺎﯼ ﻧﺎﺩﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ دامنه و ﺗﻮﺳﻌﻪ و بسط ﻣﯽ‌ﺩﻫﻨﺪ. ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﭼﻮﻥ ﺧﺰﺍﻧﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻋﻠﻢ ﺍﻟﻬﯽ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩﺍﻧﺶ ﺣﻖ ﻫﺴﺘﻨﺪ احتیاجی به پرگویی ندارند. ‌‌✍استاد رنجبر
هدایت شده از خدا بَسَستُ بسیاار❤️
10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ص ا: 🗣🗣🗣این مصاحبه را از دست ندهید پیشنهاد می کنم این مصاحبه را برای همه دهه شصتیا و هفتادیها ارسال کنید ببینیم خودمان چه آینده ای میسااااازیم زیاااااد و کمممم فرزندان چقدر اهمیت داره؟؟
🌸نکته قابل تامل و انجام 🔴فروشگاه های زنجیره ای بلای جان اقتصاد کشور ▪️وقتی از یک فروشگاه بزرگ خرید می‌کنید، کمک می‌کنید یک نفر هفتمین ویلای خود را بسازد و دهمین ماشینش را بخرد؛ اما وقتی از بقالی محل یا یک مغازه ساده خرید کنید آن فرد می‌تواند برای فرزندش آن وسیله‌ای که نیاز دارد را بخرد ... ▪️ حداقل چند قلم از خرید هاتون را مخصوص بقالی و مغازه های کوچک بذارید و همه مایحتاج خود را از فروشگاه های بزرگ نخرید و به اندازه خود کمی جلوی این سیستم سرمایه دار پرور تبعیض آمیز را بگیرید. ✍انجام مهمه دیدن فقط کافی نیست
هدایت شده از فعالین مهدویت
22.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬 برنامه «پرسمان مهدویت» 🔸 کارشناس: حجت الاسلام محمد شهبازیان ✍️ پرسش: غیبت حضرت مهدی علیه السلام اصالت یا جعل 🎞 قسمت دوم
هدایت شده از فعالین مهدویت
هدایت شده از فعالین مهدویت
هشتاد و دوم پیامهای آیه فوق ⇧⇩: 1- انسان، شخصيّتى تأثيرپذير و انفعالى دارد. 2- رحمت از خداست و ناگوارى‌ها از عملكرد خود ما. 3- انسانِ دور از خدا، پوك و كم ظرفيّت است؛ با اندكى نعمت، مست مى‌شود و با كمى تلخى و غم، به بن بست مى‌رسد. 4- برخوردارى از رحمت، قطعى است، ولى مبتلا شدن به ناگوارى قطعى نيست. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
هدایت شده از فعالین مهدویت
‌✅ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻋﻄﺎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ-ﻋﺠﻞ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮﺟﻪ ﺍﻟﺸﺮﯾﻒ ﺍﺳﺖ. ✅ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎﯼ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ ﺩﺍﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﻋﻄﺎ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﻤﺎﻡ ﺻﻔﺎﺕ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻮﺡ ﺗﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ مهدی ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ✅ﺣﻀﺮﺕ ﻭﻟﯽ ﻋﺼﺮ ﻃﻮﻝ ﻋﻤﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﺑﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻮﺡ، ﺑﺖ ﺷﮑﻨﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ، ﻗﯿﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺟﺒﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﯽ، ﻗﻀﺎﻭﺕ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ، ﺟﻤﺎﻝ ﻭ ﻣﻠﮏ ﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﺍﺯ ﯾﻮﺳﻒ، ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ ﺭﻭﺷﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻋﯿﺴﯽ ﻭ ﻗﯿﺎﻡ ﻭ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻪ ﺍﺭﺙ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ✅ﺗﻤﺎﻡ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﮐﺎﺏ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﻭ ﺍﺣﺪ ﺑﻪ ﻋﻼ‌ﻭﻩ ۳۱۳ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻧﺨﺒﮕﺎﻥ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺷﻬﺮﻫﺎﯼ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ. ✅ﺍﯾﻦ ﻫﺎ ﺗﺤﻮﻻ‌ﺗﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺳﺎﺯﯼ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ. ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻭ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻦ ﻓﺮﻣﺎﯾﺸﺎﺕ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ✍آیت الله نوری همدانی
هدایت شده از فعالین مهدویت
🔷معرفت مهدوی🔷 🌹حججا علی بریته🌹 🌺ﯾﮏ ﮔﻞ ﻣﺎﺩﻩ و ﺻﻮﺭﺕ و ﺷﮑﻞ ﺩﺍﺭﺩ. ﺻﻮﺭﺕ ﺑﻨﺪﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ.ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺵ ﭼﯿﺴﺖ؟ﭼﻮﺏ و ﺑﺮﮒ و ﮔﻞ ﺑﺮﮒ و ﭘﺮﭼم و ﺭﯾﺸﻪ ﺍﺳﺖ.ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﻣﺎﺩﻩ‌ﻫﺎﯼ ﮔﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﺻﻮﺭﺕ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ.ﺧﻮﺩ ﺑﺮﮒ ﯾﮏ ﺻﻮﺭﺕ و ﺷﮑﻞ ﺧﺎﺻﯽ ﺩﺍﺭﺩ.ﺳﺎﻗه و ﺭﯾﺸﻪ ﯾﮏ ﺷﮑﻞ ﺧﺎﺻﯽ ﺩﺍﺭﺩ.ﺻﻮﺭﺕ ﺑﻨﺪﯼ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ.ﮔﻞ ﺁﻥ ﺑﺎﻻ‌ﯼ ﺑﺎﻻ‌ﺳﺖ. ﺭﯾﺸﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺍﺳﺖ. 🌺به ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺁﻓﺮﯾﻨﻨﺪﻩ‌ﯼ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺧﺎﻟﻖ. ﺧﺎﻟﻖ ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻓﺮﯾﺪﮔﺎﺭ ﻣﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺎﺩﻩ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻣﺨﻠﻮﻕ.به ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺁﻓﺮﯾﺪﮔﺎﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺑﺎﺭﺉ. ﺑﻪ ﺁﻥ ﺻﻮﺭﺕ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺑﺮﯾة. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺁﻓﺮﯾﺪﮔﺎﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﻨﺪﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻣﺼﻮِّﺭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﻨﺪﯼ ﺷﺪﻩ‌ﻫﺎ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻣﺼﻮَّﺭ.ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ‌ﮔﻮﯾﺪ «ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠَّـﻪُ ﺍﻟْﺨَﺎﻟِﻖُ ﺍﻟْﺒَﺎﺭِﺉُ ﺍﻟْﻤُﺼَﻮِّﺭُ» (ﺣﺸﺮ/ 24) ﻣﯽ‌ فرمايد:ببین ﺧﺪﺍ ﺧﺎﻟﻖ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﻣﺎﺩﻩ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ﺁﻓﺮﯾﺪﮔﺎﺭﺵ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍ بارئ ﺍﺳﺖ يعنی ﻫﺮ ﺻﻮﺭت و ﺷﮑﻠﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨی ﺁﻓﺮﯾﺪﮔﺎﺭﺵ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﻨﺪﯼ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ﺍﻭ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﻨﺪﯼ ﮐﺮﺩﻩ. 🌺ﺣﺎﻻ‌ ﺩﺭ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ "ﺣُﺠَﺠﺎ ﻋَﻠَﻰ ﺑَﺮِﻳَّﺘِﻪ"ِ ﺑﺮﯾة ﯾﻌﻨﯽ ﺻﻮﺭﺕ‌ﻫﺎ. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯿﺪ ﺍﯾﻦ‌ﻫﺎ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺣﺠﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺣﺠﺖ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻓﻘﻂ ﺣﺠﺖ و ﺩﻟﯿﻞ و ﺭﺍﻩ ﺑﺮ ﻭ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. ﺩﻟﯿﻞ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺑﺮ همه ی موجودات ﻫﺴﺘﻨﺪ. 🍃ﻫﺮ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯿم ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺣﺠﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺣﺠﺖ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻓﻘﻂ ﺣﺠﺖ های ما نیستند.ﺣﺎﻻ‌ ﻣﺎ ﻧﻤﯽ‌ﻓﻬﻤﯿﻢ و ﺩﺭﮎ نمی کنیم.ﻭﻟﯽﻫﻤﯿﻦ ﻗﺪﺭ می فهمیم که ﻭﻗﺘﯽ ﺳﻨﮓ ﻭ ﭼﻮﺏ ﮐﻪ ﺻﻮﺭﺕ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و برای خودشان ﺷﮑﻞ‌ﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ،ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺟﺎﯼ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. 🍃 ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ ﺣﺠﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟ ﯾﻌﻨﯽ ﺷﻤﺎ ﮐﺎﺳﺐ و ﭘﺸﺖ ﺩﺧﻞ ﻫﺴﺘﯿﺪ،ﻓﺮﺽ ﮐﻦ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻧﺒﻮﺩﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺟﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﺑﻮﺩ، ﭼﻄﻮﺭﯼ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ؟ ﭼﻄﻮﺭﯼ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ؟ ﮔﺮﺍﻥ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ؟ ﮐﻢ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ؟ ﺭﺑﺎ ﻣﯽ‌ﮔﺮﻓﺖ؟ ﺭﺑﺎ ﻣﯽ‌ﺩﺍﺩ؟ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﮑﻦ.ﺑﻪ ﺍﯾﻦ می گویند حجت بودن اهل بیت.در دیگر افعال و مشاغلمان هم به همین صورت باید ایشان را حجت قرار دهیم... ‌‌✍استاد رنجبر
💎✨دعای عهد✨💎 ✍از حضرت صادق (علیه‌السلام) روایت شده: هرکه چهل صبحگاه این عهد را بخواند، از یاوران قائم ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق‌تعالی بر هر کلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید و هزار گناه از او محو سازد و آن عهد این است:👇🏻 🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🌺اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. 🌺اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ. 🌺اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ 🌺حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ. اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ