eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
9.6هزار دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
21.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اموال حرم برخی از مردم بر روی کتب وقفی حرم امامزادگان، مطالبی را در مورد خوابی که مثلا فلان روز دیده اند، می نویسند. در حالی که خواب حجت شرعی نیست و مطالبی که بعضی از افراد در پشت کتاب‌های حرم می‌نویسند که هر شخصی این مطلب را خواند باید در چند کتاب بنویسد و اگر ننویسد بلا و مصیبتی خواهد دید، ‌این نوشته‌ها مجعول و بی اساس است و اعتباری ندارد و نباید به آنها توجه کرد و همچنین عمل به آن لازم نیست. پرسش: تصرف در اموال حرم مثل نوشتن بر روی کتاب‌ها و دیوارهای حرم‌های مطهر چه حکمی دارد؟ پاسخ: استفاده از وسایل و اموالی که وقف حرم‌های مطهر شده‌اند، باید در همان جهت وقف باشد و هرگونه تصرفی که در جهت وقف نباشد، مانند نوشتن در کتاب‌های حرم (که برای خواندن دعا و مناجات وقف شده) جایز نیست. استفتاء از دفتر تمامی مراجع تقلید 🌱 امر به معروف برخی از مردم امر به معروف را مخصوص افراد روحانی می دانند و برای خود چنین تکلیفی را قائل نیستند. در حالی که امر به معروف یکی از فروع دین و یک تکلیف عمومی است. 🌱 جزئیات وضو برخی از مردم کلیات وضو را می دانند، ولی به جزئیات توجهی ندارند. مثلا: 1. کسی که نمی‌داند وضو گرفته یا نه باید وضو بگیرد. 2. کسی که نمی‌داند وضویش باطل شده یا نه، لازم نیست دوباره وضو بگیرد. 3. اگر انسان در بین نماز شک کند وضو گرفته یا نه، نمازش باطل است. 4. اگر پس از خواندن نماز شک کند با وضو بوده یا نه، نماز خوانده شده صحیح است ولی برای نمازهای بعدی باید وضو بگیرد. توضیح المسائل امام خمینی م 301 تا 304 🌱 موی گربه برخی از مردم موی گربه را نجس می دانند. در حالی که گربۀ زنده و موی آن، پاک است، ولی به فرموده اکثر مراجع، اگر مویى از آن حیوان همراه نمازگزار باشد، نماز او باطل است.1 البته آیت الله سیستانى در این باره می‌فرمایند: هر چند موی حیوان حرام گوشت نباید در بدن و لباس نمازگزار باشد، ولی وجود یک موى حیوان، برای نماز ضرر ندارد.2 1. توضیح المسائل محشّی، ج1، م 824، ص 460 2. همان، م 824، ص 460 🌱 تیمم بر غبار زیر فرش برخی از اشخاص خصوصاً آپارتمان نشین ها، برای تیمم از گرد و غبارهایی که در زیر فرش جمع می‌‌شود، استفاده می کنند. در حالی که تا امکان تهیه چیزی که تیمم بر آن صحیح است مثل سنگ و خاک وجود دارد، تیمم بر گرد و غبار صحیح نیست؛ مگر به اندازه‌ای باشد که عرفاً بر آن خاک صدق کند. وبسایت آیت الله العظمی خامنه ای
🤔 ❔آیا در آیه ای از قرآن صراحتا تصریح شده است که امام علی هادی و کننده امت است ❗️❗️ 💠💠 👌خداوند در آیه 7 سوره رعد پيامبر اسلام را مخاطب ساخته و مى فرمايد: «تو تنها انذار كننده و بيم دهنده اى، و براى هر قوم و ملتى، هدايت كننده اى است» «اَّنَما انْتَ مُنْذِرُ وَ لِكُلِّ قَومٍ هادٍ » ❕در تفسير الدّر المنثور كه از ترين تفاسير اهل سنت است روايات متعددى در تفسير اين آيه از پيامبر اسلام نقل مى كند ؛ 💠 از ابن جرير و ابن مردويه و ابونعيم و ديلمى و ابن عساكر و ابن نجار نقل مى كند ؛ «هنگامى كه آيه انَّما انْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ نازل شد پيامبر دستش را بر سينه خود گذاشت و فرمود: «منذر منم»، و با اشاره به شانه على عليه السلام كرد و فرمود: «هادى تويى اى على» بعد از من هدايت يافتگان به وسيله تو هدايت مى شوند». 📚الدر المنثور ج 4 ص 45 🔸ابوبرزه اسلمى مى گويد از پيامبر اكرم شنيدم كه درباره اين آيه در حالى كه دستش را بر خود گذاشته بود فرمود: انَما انْتَ مُنْذِر، و در حالى كه بر سينه على عليه السلام گذارده بود فرمود: لِكُلِّ قومٍ هادٍ. 📚همان مدرک 🔸در همان كتاب از عبداللَّه بن احمد و ابن ابى حاتم و طبرانى و حاكم و ابن مردويه و ابن عساكر از على عليه السلام نقل مى كند كه در تفسير آيه انَما انْتَ مُنْذِرُ لِكُلِ قَومٍ هادٍ فرمود: «رَسُولُ اللَّهِ الْمُنْذِرُ، وَانَا الْهادِى»: «رسول خدا منذر است و من هستم» 📚همان مدرک ❕ در حديث ديگرى از ابن عباس مى خوانيم كه پيامبر فرمود: «انَا الْمُنْذِرُ وَ عَلِىُّ الهادِى، وَ بِكَ يا عَلِىُّ يَهْتَدِى الْمُهْتَدُوْنَ!»: «منذر منم و على عليه السلام هادى است، اى على هدايت يافتگان به تو هدايت مى يابند» ❕اين حديث را جمعى از حفاظ معروف اهل سنت از جمله حاكم در مستدرك ج 3 ص 129 ، ذهبى در تلخيص ج 3 ص 129 ، فخر رازى در تفسیر ج 19 ص 14 و ابن كثير در تفسير خود ج 2 ص 501 و ابن صباغ مالكى در فصول المهمه ص 105 و گنجى شافعى در كفاية الطالب ص 109 و علامه طبرى در تفسير خود ج 13 ص 63 و ابن حيان اندلسى در بحر المحيط ج 5 ص 367 و نيشابورى در تفسير خويش ج 13 ص 73 و دیگران از علمای اهل سنت نقل کرده اند ؛ 📚فتح البیان ج 5 ص 97_ منتخب کنزالعمال ج 5 ص 34_ تفسیر شوکانی ج 3 ص 66_ روح المعانی ج 13 ص 97_ نور الابصار ص 105_ و ... 📚جهت آگاهی رجوع شود احقاق الحق ج 3 ص 88 به بعد ❕نويسنده كتاب حبيب السّير ميرغيث الدين چنين مى گويد: «به طرق متعددى نقل شده هنگامى كه آيه انَما انْتَ مُنْذِرُ لِكُلِ قَوْمٍ هادٍ نازل شد، پيامبر به على عليه السلام فرمود منذر منم، و هادى تويى اى على"! بعد از من يافتگان به وسيله تو هدايت مى شوند» 📚حبیب السیر ج 2 ص 12 ❕در منابع پيروان مكتب اهلبيت عليهم السلام نيز احاديث در اين زمينه آمده است كه در اين مختصر امكان نقل همه آنها نيست . 📚بحار الانوار ج 35 ص 399 باب 20 👌در تفسير نورالثقلين حدود پانزده حديث، در اين زمينه نقل شده ، از جمله از امام باقر عليه السلام و امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمودند: «كُلّ امامٍ هادِىُ كُلِّ قَوْمٍ فى زَمانِهِ» و در تعبير ديگرى: «كُلُّ امامٍ هادٍ لِلْقَرْنِ الَّذى هُوَ فيه»: «هر امام (معصومى) هدايت گر براى زمان خود است» يا « گر اقوامى است كه در زمان او زندگى مى كنند». 📚نور الثقلین ج 2 ص 482