eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
14.3هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
20.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام مهدی منتظر ماست...: حجت الاسلام آقای قرائتی می فرمایند:" جواب آنهایی که ادعای امام زمان بودن دارند گاهی 👈یک سیلی است!" 🔵روزی کسی آمد در بیت رهبری و هِی میگفت برید به سید علی خامنه ای بگید بیاد! 🔵کسی از او پرسید شما مگه کی هستید!؟ 🔵گفت: من امام زمانم. ظهور کردم! 🔵یکی از پاسدارها اومد و یک سیلی محکم زد توی صورت اون مدعی! 🔵 مرد گفت چرا من رو زدی؟ 🔵پاسدار در پاسخ گفت:من خدام! من کِی گفتم ظهور کنی؟😂 🇮🇷
🔸" حدیـــــثِ روز ".... رسول اكرم صلى اللہ عليہ و آلہ : مَن سألَ اللهَ الشَّهادَةَ بِصِدقِ بَلَّغَهُ اللهُ مَنازلَ الشُّهَداء وَ إن ماتَ عَلَے فِراشِهِ. هر ڪہ صادقانہ از خدا شهادت مسألت ڪند خداوند او را بہ جایگاہ شهیدان مے رساند حتے اگر در بستر خود بمیرد. 📗بحارالانوار(ط-بیروت) ج ۶۷ ، ص ۲۰۱
💢چرا حضرت محمد را آزار می‌دهیم ✅امام صادق(ع) در مجلسی فرمودند: چه مى‌شود شما را كه حضرت محمد(ص) را آزار مى‌دهيد؟! مردى گفت: شوم! چگونه رسول‌الله را آزار داده‌ایم؟ امام صادق(ع)فرمودند: مگر نمى‌دانيد كه شما بر آن حضرت عرضه مى‌شود؟ و وقتی معصيتى در آنها فرمايد آزرده مى‌‌گردد؟ پس رسول‌الله را ندهيد و با اعمال نیکوی خود، آن حضرت را شادمان سازيد. 📚امالی شیخ مفید،مجلس۲۳، شماره ۲۹ 💢از ابن عباس است كه به ايشان، اطلاع دادند كه على (ع) عده اى انسان(مرتد) را است. ابن عباس گفت: اگر من بجاى او مى‌بودم، آنها را نمى‌سوزاندم. زيرا نبى‌اكرم فرمود: ” مردم را با خدا (آتش) عذاب ندهيد.”بلكه آنها را مى‌كشتم همانطور كه پیامبر فرمود: “هركس دينش را تغيير داد او را بكشيد.” [مختصر صحيح بخارى، باب٧٠، ص٦٤٩ ] این‌ امام شیعیان است!! ✅آنچه در مورد افراد توسط پیشوایان مسلمین نقل شده است باید به دقت بررسی شود چون این عمل را نمی توان با اسناد به کسی نسبت داد مخصوصا کسانی که مهربان ترین انسانها بوده اند و صدها روایت تاریخی صحیح، این مسئله را می کند. یکی از راویان این عکرمه است که به اقرار علمای اهل سنت فردی دروغگو بوده است: جریر بن عبدالحمید از یزیدبن ابی زیاد نقل می کند که روزی به دیدار علی بن عبدالله بن عباس رفتم و را دیدم که بر درب نخلستان بسته شده بود، پرسیدم: چرا عکرمه را بسته ای؟ گفت: او بر پدرم دروغ می بندد. [1] قضیه دروغ بستن عکرمه بر ابن عباس بین مشهور بود تا جائی که ضرب المثل شده بود کما اینکه یحیی بن بکا می گوید از ابن عمر شنیدم که به نافع می گفت: از خدا بترس و بر من نبند همان گونه که عکرمه بر ابن عباس می بست. [2] گفته شده که بر رأی خوارج بوده است به همین خاطر امام مالک و مسلم از او روایتی نقل نکرده اند. [3] قاسم به عثمان بن مرة گفت: ای برادر! عکرمه دروغگوئی است. صبح یک حدیثی را نقل می کند و غروب از حدیث خود بر می گردد. [4] با توجه به این این نقل نمی تواند به عنوان سند قابل اعتماد محسوب شود. 📚 منابع: [1]. سیر أعلام النبلاء، ج5، ص23. [2]. همان، ج7، ص237. [3]. تذکرة الحفاظ، ج1، ص74. [4]. تهذیب الکمال، ج20، ص286
...هر دم از دامن ره، نوسفری می‌آمد ولی این بار دگرگون خبری می‌آمد یعنی آن قافله سالارِ سرآمد آمد و چنین گفت خداوند: محمد آمد... آن‌که از خندۀ او باغ جنان می‌روید «عالم پیر دگر باره جوان» می‌روید... در تو دیدیم صفاخانۀ آگاهی را آشکارایی اسرار هواللهی را تو «اَلَم نَشرَح» یاری که تماشا داری «آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری» عشق در چشم تو این آینه را تک می‌دید و در این پرده «رَفَعنا لَکَ ذِکرَک» می‌دید عشق را در صدد نفی مَنات آوردی مردگان را به سرآغاز حیات آوردی و چنان ولوله در کوی حجاز افکندی که جهان را به نگاهی به نماز افکندی جهل و جادوی قبایل به فراموشی رفت آتش مشعلۀ مرگ به خاموشی رفت و زمین گفت: محمد! تو حیاتم دادی «دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادی» کیستی؟ ای همه سرها به فدای قدمت! کیستی؟ ای سر من نذر حریم حرمت! صبر در پیچ و خم حادثه، ایوب تو بود یوسف از روز ازل در پی یعقوب تو بود بارها در اُحد واقعه مجروح شدی تو که بر کشتی دریای خدا نوح شدی... خضر هم گوش به زیبایی پیغام تو کرد «طی این مرحله با همرهی» نام تو کرد چهره انگار... نه، انکار ندارد، ماه است این چه نوری‌ست که در چهرۀ عبدالله است؟ این چه نوری‌ست که تاریکی شب را برده دل مرد و زن اقوام عرب را برده این چه نوری‌ست که پر کرده همه دنیا را راهی مکه نموده‌ست یهودی‌ها را جریان چیست؟ فقط اهل کتاب آگاه‌اند همه انگشت به لب خیره به عبدالله‌اند همه حیرت زده، نوری که معما شده است چند وقتی‌ست که در آمنه پیدا شده است شور تا در دل انس و ملک و جن افتاد چارده کنگره از کاخ مدائن افتاد غیر از این هر خبری بود فراموش شد و ناگهان آتش آتشکده خاموش شد و طالع نیک امیران جهان بد افتاد ته جام همه‌شان عکس محمد افتاد! طفل همراه خودش بوی خوش گل آورد مثنوی رام شد و رو به تغزل آورد چهره آرام، زبان نرم، قدم‌ها محکم قامتی راست، تنی معتدل، ابرویی خم... لب بالایی او آب بقاء کوثر لب پایینی او آب حیات زمزم دست، تفسیرگر خیرالامور اوسطها آنچه کرده‌ست کرامت نه زیاد است نه کم چون «لما» زینت «لولاک خلقتُ الافلاک» هم نگین است به انگشت فلک هم خاتم دخترش از سه زن برتر عالم برتر همسرش هم‌رده با آسیه است و مریم... هرچه گفتیم کم و منزلتش بیشتر است پیش او خوارترین معجزه شق‌القمر است هرکه با نیتی از عشق محمد دم زد «دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد» محرم راز، علی باشد و باشد کافی‌ست جمع دست علی و دست محمد کافی‌ست و علی معنی «اکملت لکم دینکم» است شاهد گفتۀ من خطبۀ غرّای خم است منکران شاهد عینی غدیرند! دریغ سند بیعت خود را بپذیرند؟! دریغ باز از خصلت او با دگران می‌گوید آنچه در باطن او دیده عیان می‌گوید پیش پیری که به جنگاوری‌اش می‌بالد از جوانمردی سردار جوان می‌گوید «سود در حب علی است و زیان در بغضش» با عرب باز هم از سود و زیان می‌گوید حرف این است: «فهذا علیٌ مولاکم» یک کلام است که با چند بیان می گوید... تو آمدی و در رحمت خدا وا بود و غرق نور، زمین، بلکه آسمان‌ها بود بهار بود و ربیعش از آن جهت خواندند که این سلاله‌ای از شاخسار طوبی بود در آسمانِ شب مکّه، قدسیان گفتند خدا، ستارۀ احمد چقدر زیبا بود گرفت نور تو جغرافیای عالم را شب ولادت خورشیدِ عالم‌آرا بود زمین زمین همه می‌سوخت در لهیب گناه و ذات پاک تو از هر بدی مبرّا بود... از آسمان‌ها بوی فرشته می‌بارید شگفت واقعه‌ای در تمام دنیا بود ألَم یَجِدکَ فقیراً خدات روزی داد ألَم یَجِدکَ یَتیماً خدات مأوا بود... نیافرید جهان را مگر به خاطر تو اگر که خلقت، منظور حق‌تعالی بود عبور کردی از آفاق و انفسِ عالم از آن مسیر که مسدود بر مسیحا بود همای سدره‌نشینِ مقام أو أدنی! به کُنهِ جاه تو اندیشه را کجا جا بود؟ برای نافله وقتی قیام می‌بستی بهشت، گوشۀ سجادۀ تو پیدا بود چه آیه می‌خواندی که حجاب‌ها می‌رفت و قفل‌های جهان پیش روی تو وا بود بنازم این همه شوکت که عبد درگاهت ولیّ ایزد منّان، علیّ أعلا بود... ز مکّه رفتی و تاریخ هم دگرگون شد اگر که هجرت آن روز یک معمّا بود فدای این همه مهر و عطوفت و رحمت که در دقایق آخر تو را غم ما بود زبان الکن ما بسته است در مدحش «خروش»! این همه یک قطره پیش دریا بود معادلات نگاه مرا به هم‌زده ای از آن‌زمان که دراین کوچه ها قدم زده ای! کشیده ایم به سلمان و سینه چاک توایم چه پرچمی به دل امت عجم زده ای! تبسمی کن‌ و‌ کفار را مسلمان کن بخند! ای که امید گدای غمزده ای! کسی نبودم و حالا موذنت شده ام! مرا ز قافله بی کسان قلم‌ زده ای علی امام‌ من است و منم غلام علی! تو سرنوشت مرا در نجف رقم‌ زده ای من از مدینه تو سمت کوفه آمده ام به امر تو
اران به عزای تو گلاب جگر موسی جعفر شد از این داغ کباب بعد از آن غریب و مظلومیت و رنج و عذاب بوتراب دگری باز نهان شد به تراب در عزای تو جهان صحنه ی محشر گردید تازه در ماتم تو داغ پیمبر گردید ای سلام همه بر تربت بی زوّارت غم بسیار محبّان ز غم بسیارت به چه تقصیر عدو این همه داد آزارت وامصیبت که چه کردند به قلب زارت برد سر بر فلک از خانه شرار نارت ریخت اعجاز خلیل از لب گوهر بارت شد خموش آتش و بهر تو دل عالم سوخت بیشتر از همه زین غم جگر «میثم» سوخت 🌹 تا داشته‌ام فقط تو را داشته‌ام با نام تو قد و قامت افراشته‌ام بوی صلوات می‌دهد دستانم از بس که گل محمدی کاشته‌ام
ست در خانه ی علی زده ام نسیم صبح پریشان گیسوانت شد ز راه آمدی و عید عاشقانت‌ شد بساط بت کده ها را به هم‌زدی دیگر شکاف کنگره ها تا ابد نشانت شد شنید آمنه ذکر علی علی تو را شنید و عاشق ذکر خوش زبانت شد حلیمه از چه برای تو حرز می آورد؟ که جبرئیل ز اول نگاهبانت شد تو بهتر از همه از عرش سردراوردی و زیر چادر صدیقه آسمانت شد بگو پیمبری ات از کرامت زهراست جواز رفتن معراج دعوت زهراست نبوتی که تو داری عجب ولایتی است! رسول اکرم ما بر علی چه غیرتی است! بدون غسل زیارت نرو به دیدارش! شب نگاه به زهرا شب زیارتی است سلام کن به در خانه اش چنان هرروز به چوبه چوبه این در یقین کرامتی است نماز و روزه و حج و زکات دین خوب است ولی‌ ولایت حیدر چقدر قیمتی است! علی و فاطمه و بچه ها کنار تواند دوباره زیر عبایت عجب قیامتی است سخن‌ بگو که حدیث کسای ما بشود ز برکتش همه حاجات ما روا بشود ازین به بعد کنار علی قرار بگیر کنار قامت طوباش سایه سار بگیر هزارلشگر جنگی به پای حیدر هیچ علی یکی ست تو او را ولی هزار بگیر همان زمان که صحابه فراری از جنگند مدد ز هوهوی شمشیر ذولفقار بگیر اگر که قلعه درش وا نشد فدای سرت! بیا و حضرت کرار را بکار بگیر! علی علی کن‌ و راحت برو به او ادنی به قصد قربِ خودت ذکر بی شمار بگیر اطاله سود ندارد مرا!سخن کوتاه بگو به آن سه حرامی علی ولی الله! سلام حضرت صادق به ما کرامت کن برای ما ز مقامات گریه صحبت کن من‌ آمدم بروم در تنورتان رخصت شرار آتش آن را بیا و جنت کن بگو که گریه کن جد تو برادر توست کمی‌ برای همه شرح‌ این روایت کن خبر رسیده به ما خانه ات حسینیه ست محبتی کن و مارا به روضه دعوت کن کنون که آمده مکفوف دستبوسی تان به گریه بر شه لب تشنگان عبادت کن به سینه ات بزن و یاد سم مرکب باش به یاد چادر خاکی عمه زینب باش ای دو صد یوسف صدّیق به صدق تو گواه ای علوم همه با کوه کمالت پر کاه دو جهان زنده ی چشم تو به یک نیم نگاه تا زمان هست تو از گردش چرخی آگاه شهریاران سر کوی تو گدای سر راه شیخ والای ائمّه ولی امر الّه صدق تابنده چراغی بود از مکتب تو علم تا علم شود بوسه زند بر لب تو عرشیان دسته ای از خاک نشینان تواند فرشیان از همه سو دست به دامان تواند علم ها گوهری از لعل دُر افشان تواند حلم ها ذکر خوشی بر لب خندان تواند بحرها تشنه ی یک قطره ی باران تواند سرو قدّان جهان سر به گریبان تواند علم از روز ازل سائل دیرینه ی تو است آنچه در سینه خلق است در آیینه ی تو است لاله ای نیست که از دامن بستان تو نیست طایری نیست که در باغ ثنا خوان تو نیست آیه ای نیست که محتاج به برهان تو نیست گوهری نیست که از بحر خروشان تو نیست ذرّه ای نیست که از مهر درخشان تو نیست پدر شیمی جز جابر حیّان تو نیست علم تو مشعل و خلق و دو جهان انجمنی آیة الکرسی از کرسی درست سخنی سرّ سروّ علن از تو است امام صادق فیض هر انجمنی از تو است امام صادق حسن خلق حسن از تو است امام صادق سبزی این چمن از تو است امام صادق سیر چرخ کهن از تو است امام صادق همگان را سخن از تو است امام صادق تا که این چار ام و هفت اب و نه طاق است مؤمن طاق تو در عالم هستی طاق است دهر دانشگه و استاد سخن دانش تو کلّ قرآن سخن داور و برهانش تو حق به دور تو کند گردش و میزانش تو مؤمن پاک بود پایه ی ایمانش تو درد جان نیز طبیبش تو درمانش تو علم نور است ولی مشعل تابانش تو تا زمان است و به هر مرحله می تازد علم از تو می گوید و دائم بتو می نازد علم پشرو تر بسی از دور زمان مکتب تو است ثمر خون حسین ابن علی بر لب تو است راه حق مذهب تو مذهب تو مذهب تو است آسمان شیفته ی زمزمه های شب تو است نفس سوختگان شعله ی تاب و تب تو است نور قرآن ز درخشنده گی کوکب تو است اهل توحید که این قدر مجلّل دارند هر چه دارند ز توحید مفضّل دارند باغبانی و بود ملک جهان گلزارت گرم تا دامنه ی حشر بود بازارت گوهر وحی فرو ریخته از گفتارت بوسه ی علم بود بر لب گوهر بارت دیدن روی خداوند بود دیدارت ای طبیبانِ همه خلقِ جهان بیمارت ای خوش آن یار که تو یار و طبیبش باشی خوشتر آن درد که تنها تو طبیبش باشی ای که خوانده است خداوند به قرآن نورت نوری و سینه خوبان دو عالم طورت ملک جان خانه ی دلها همگان معمورت انس و جنّ و ملک و حور و پری مأمورت چه جفاها که رسید از ستم منصورت کرد از خانه و از شهر پیمبر دورت بود آگاه عدو از محن جانکاهت برد با فرق برهنه سوی قربانگاهت کثرت سنّ تو و این همه آزار ای وای آفتاب حق و بیداد شب تار ای وای برق شمشیر و رخ حجّت دادار ای وای دوست در سلسه ی دشمن غدّار ای وای خانه ی حجّت حقّ و شرر نار ای وای صدمۀ خار ستم بر گل بی خار ای وای پاسخ آنهمه خوبی شرر آذر بود بیت آتش زده ارثیّه ای از مادر بود آخر از زهر جفا رفت وجودت در تاب جگر خونجگر پاره ی زهرا شد آب ریخت از دیده ی ی
◾️شروع برای تحمیل ! ▪️دیروز برخی از رسانه های غربی ، صهیونیستی و حتی بعضا داخلی با استناد به گزارش و کانال ۱۰ اسرائیل مدعی شدند که اخیراً بنیامین نتانیاهو در جمع تعدادی از سیاستگذاران این رژیم در کنست مدعی شده در دیدار اخیر خود با وی پیشنهاد کاهش های ایران در قبال خروج نیروهای جبهه مقاومت از سوریه را مطرح نموده است! ▪️گرچه این ادعا بلافاصله توسط سرگئی ربایکوف معاون وزیرخارجه روسیه شد ولی با توجه به اهمیت این خبرسازی باید نکات ذیل را برای تحلیل این موضوع مد نظر داشت: 1⃣ آمریکا و رژیم صهیونیستی با توجه به شکست دور دوم تحریم های خود بر علیه اقتصاد کشورمان که تاکنون منجر به کسب معافیت ۸ کشور خریدار عمده نفت کشورمان از سوی کاخ سفید شده است در تلاش اند تا اینگونه به مخاطب القاء نمایند که نظام در مقابل فشار تحریم ها طاقت خود را از دست داده و راضی به ورود به مذاکرات مورد نظر آمریکا که فعلا همان است شده است! 🔹برجام منطقه ای که عبارت از تلاش برای کاهش یا حذف مجموعه ای از فاکتورهای تاثیرگذار و اقتدار آفرین انقلاب اسلامی در منطقه غرب آسیا است مه از سال ها قبل مقابله با آنها در دستور کار قرار گرفته و در ادبیات برخی چهره های داخلی با عناوینی مانند برجام ۲ از آن یاد می شود 2⃣ در این خبر ادعا شده که روسیه مایل به خروج ایران از سوریه است درحالی مسکو همواره حضور جبهه مقاومت در سوریه را بدلیل اعلام درخواست رسمی دولت سوریه، کاملا مشروع و قانونی دانسته و هر گونه تلاش برای خروج کشورمان از سوریه را همواره تکذیب کرده است! 🔻ارزیابی نهایی: ▪️برجام منطقه ای بخشی از و است که طی سال های گذشته توسط اندیشکده های آمریکایی تحت عنوان Normalizing Iran تعریف و طراحی شده است و دشمن در ماه های اخیر از هر طریق ممکن تلاش نموده تا این را به ملت ایران تحمیل نماید لذا در شرایط فعلی این دست خبرسازی ها را می توان در چهارچوب سیاست فضاسازی برای تحمیل روانی این دست خواسته های آمریکایی به ملت ایران معرفی کرد! ✍
🌷 سیره ی پیامبر مهربانی و رحمت حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) 🔖 قسمت اول 🔆 برخورد و معاشرت در معاشرت با مردم , مهربان و گشاده رو بود در سلام به همه حتى كودكان و بردگان پيشى مى گرفت پاى خود را جلوى هيچ كس دراز نمى كرد و در حضور كسى تكيه نمى نمود غالبا دو زانو مى نشست در مجالس , دايره وار مى نشست تا مجلس , بالا و پايينى نداشته باشد و همه جايگاه مساوى داشته باشند از اصحابش تفقد مى كرد , اگر سه روز يكى از اصحاب را نمى ديد سراغش را مى گرفت , اگر مريض بود عيادت مى كرد و اگر گرفتارى داشت كمكش مى نمود در مجالس , تنها به يك فرد نگاه نمى كرد و يك فرد را طرف خطاب قرار نمى داد , بلكه نگاه هاى خود را در ميان جمع تقسيم مى كرد از اينكه بنشيند و ديگران خدمت كنند تنفر داشت , از جا بر مى خاست و در كارها شركت مى كرد مى گفت : خداوند كراهت دارد كه بنده را ببيند كه براى خود نسبت به ديگران امتيازى قائل شده است . 🔆زهد و ساده زيستى زهد و ساده زيستى از اصول زندگى او بود ساده غذا مى خورد , ساده لباس مى پوشيد و ساده حركت مى كرد. 🔆رهبرى و مديريت و مشورت با اينكه فرمانش ميان اصحاب بى درنگ اجرا مى شد و آنها مكرر مى گفتند چون به تو ايمان قاطع داريم , اگر فرمان دهى كه خود را در دريا غرق كنيم و يا در آتش بيفكنيم ، اطاعت مى كنيم , او هرگز به روش مستبدان رفتار نمى كرد در كارهايى كه از طرف خدا دستور نرسيده بود , با اصحاب مشورت مى كرد و نظر آنها را محترم مى شمرد و از اين راه به آنها شخصيت مى داد همانا او نيازى به مشورت نداشت ولى مشورت مى كرد براى اينكه اولا ديگران ياد بگيرند , و ثانيا مشورت كردن شخصيت دادن به همراهان و پيروان است . آن کسی كه مشورت نكرده - ولو صد در صد هم يقين داشته باشد - تصميم مى گيرد , اتباع او چه حس مى كنند ؟ مى گويند پس معلوم مى شود ما حكم ابزار را داريم , ابزارى بى روح و بى جان . ولى وقتى خود آنها را در جريان گذاشتيد , روشن كرديد و در تصميم شريك نموديد احساس شخصيت مى كنند و در نتيجه بهتر پيروى مى كنند. 🔆نرمى و مهربانى پيغمبر , عفو و گذشتش , استغفارهايش براى اصحاب و بيتابى اش براى بخشش گناه امت, همچنين به حساب آوردنش اصحاب و ياران را , شخصيت دادن به آنها از علل عمده نفوذ عظيم و بى نظير او در جمع اصحابش بود . 📚تاريخ اسلام در آثار شهيد مطهرى - جلد اول
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🔔 اعمال روز ۱۷ ربیع الاول 💐مصادف با سالروز ولادت پیامبر اکرم‌(ص)و امام جعفر صادق(ع) 1⃣ «غسـل» 2⃣ «روزه» : بسیار فضیلت دارد و روایت شده هر که این روز را روزه بگیرد ثواب روزه ی یک سال را خدا برای او می نویسد و این روز یکی از آن چهار روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است.👌 3⃣ «زیـارت» : زیارت حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم و همچنین زیارت امام امیرالمؤمنین علیه السّلام . 4⃣ «نمـاز دورکعتی»: دو رکعت نماز که در هر رکعتی یک مرتبه حمد و 10مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره اخلاص است، بگزارد و پس از نماز در محلّ نماز بنشیند و دعائی که روایت شده است بخواند : اَللَّهُمَّ اَنتَ حَی لاَ تَمُوتُ ...(ادامه در مفاتیح) 5⃣ « صدقه دادن و خیرات» 6⃣ صلوات فرستادن 📚المراقبات ص ۸۱ و ۸۴
🚩روزه در روز هفدهم ربیع الاول فضيلت بسيارى دارد و ثواب روزه يك سال براى روزه دار نوشته می شود و اين روز يكى از چهار روزى است كه در تمام سال به فضيلت روزه ممتاز است 🔸مفاتیح الجنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان ها به دو دسته جغد و چکاوک تقسیم میشن جغد ها شب زنده دارن و چکاوک ها سحر خیز 😉 اگه میخواید سحرخیز باشید جغد نباشیم؛🚫 یه سحر خیز از ساعت ۵ تا ۹ صبح اصلی ترین کارای زندگیشو میکنه ... در صورتی که یه جغد تازه ساعت ۱۰ صبح بیدار میشه ... اینه فرق اصلی آدمای موفق و ناموفق💪 کسی که شبا زود بخوابه اصلا نیازی نیست گوشی سر زنگ بذاره ...خودش اتوماتیک بیداره😉 شبتون بخیر 🌺 برای سلامتی آقا امام زمان ده تا صلوات 🌺
💢چرا پیامبر اسلام(ص) با استفاده از لفظ «میمون» به می‌داد؟ نسبت میمون به برخی از ، نه از زبان پیامبر(ص)، بلکه از سوی خود خداوند متعال صورت گرفته است. در برخی قرآن، از مجازات یهودیان سرکش و تبدیل آنها به شکل آمده و آنها به دلیل سرپیچی از فرمان پروردگار، مورد خداوند قرار گرفته‌اند. در ذیل، به برخی از این اشاره می‌گردد: ✅به طور قطع حال کسانى را از شما که در روز شنبه و گناه کردند دانستید، ما به آنها گفتیم به صورت بوزینه هاى منفوری درآیید. 📚بقره 65 ✅بگو: آیا شما را از که جایگاه و پاداششان بدتر از این است، باخبر کنم؟ کسانى که خداوند آنها را از رحمت خود دور و مورد خشم قرار داده (و مسخ کرده) و از آنها میمون‌‌ها و خوک‌‌ها و بندگان طاغوت قرار داده است. و محل آنها بدتر است و از راه گمراه‌ترند. 📚مائده 60 ✅هنگامى که در برابر فرمانى که به آنها داده شده بود کردند، به آنها گفتیم به شکل میمون‌ها درآیید و طرد شوید. 📚 اعراف 166 بنابراین، این‌گونه نبود که اسلام(ص) بی‌جهت - مثلاً به یک یهودی همسایه‌اش - چنین دشنامی دهد، علاوه بر آن‌که دشنام و لعن قرآن نیز تنها متوجه بخشی از سرکشی بود که به فرمان خدا بی‌اعتنایی کردند و نه تمام آنها. 💢آنچه که در طول شبانه روز باید انجام داد... اخلاق پیامبر رسول خدا با هر کس رو به رو می شد، می داد، هم به کوچک، هم بزرگ. هیچ گاه پای خود را پیش کسی نمی کرد. هنگام نگاه، به صورت کسی نمی شد. با چشم به کسی اشاره نمی کرد. هنگام نشستن، نمی داد. وقتی با مردم دست می داد و می کرد، هیچ گاه دست خود را عقب نمی کشید، تا طرف مقابل خود را بکشد. هیچ خوراکی را نمی کرد. به هیچ کس دشنام و ناسزا نمی گفت و سخن ناراحت کننده ای بر زبان نمی آورد و بدی را با بدی نمی گفت. زیرانداز خود را به عنوان اکرام زیر پای کسی که خدمتش می رسید می کرد. از روز بعثت تا دم مرگ، هرگز در حال تکیه دادن نخورد. هدیه افراد را (هر چند و ناچیز) قبول می کرد. بیشتر اوقات، رو به می نشست. زانو هایش را اشخاص، باز نمی کرد و بیرون نمی آورد. بر تند خویی غریبه ها در سؤال و درخواست و سخن می کرد. هیچ کس را ملامت و سر زنش نمی کرد و در پی اسرار دیگران نبود. خنده هایش تبسم بود و هرگز سر نمی داد. بسیار شرمگین و با حیا بود. سخن کسی را نمی کرد. از جلوی غذا می خورد. کار افراد را به هر شکلی می انداخت و...
سلام به همه عاشقان نبوت و ولایت و امامت. ضمن تبریک میلاد حضرت ختمی مرتبت و صادق آل محمد چند نکته محضرتان تقدیم می کنم. 1. خداوند آنقدر برای پیامبر اکرم احترام و ارزش قائل است که گاهی برای جلب رضایت ایشان احکام را تغییر میدهد مثل تغییر قبله مسلمین از بیت المقدس به کعبه و مسجد الحرام. فلنولینک قبله ترضاها 2. پیامبر اکرم فرمودند کنت نبیا و آدم بین الروح و الجسد. هنوز آدم خلق نشده بود که من نبی بودم. پیامبر اکرم تنها پیامبر عالم ملکوت است گرچه در عالم ملک انبیاء زیادند. همه انبیاء در عالم ملک به نیابت از پیامبر اکرم پیامبری کردند و اعتبار نبوتشان را از ایشان گرفتند و این همان معنای خاتم النبیین است. ما کان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبیین. به همین دلیل پیامبر اکرم شاهد بر همه انبیاء و امم سالفه هستند جئنا من کل امه بشهید و جئنا بک علی هولاء شهیدا 3. خداوند فقط برای آمدن این پیامبر بشارت داده است. و مبشرا برسول یاتی من بعدی اسمه احمد 4. خداوند فقط برای ارسال این پیامبر منت گذاشته است لقد من الله علی المومنين اذ بعث فیهم رسولا. 5. خداوند در قرآن همه انبیاء را عبد مقید نامیده ولی پیامبر اکرم را عبد مطلق. سبحان الذی اسری بعبده لیلا. ... و این بحث ادامه دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 سیراب شد عالمی به یمنِ برکات ازشهدلبش سنگ شده شاخه نبات آن لب ببرد نفاق را از هر جا چون گفت بلند بر محمد صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا